te joilla autistinen lapsi

utelias ihminen

söikö hän lapsena, ennen autismin puhkeamista, antibiootti kuurin/kuureja? mielenkiinnon vuoksi kysyn ja kiitollinen olen jos joku vastaa

39

1700

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lääkkeetön lapsuus

      Ei syönyt.

    • Aspergerinfo

      Autisminkirjon häiriöt eivät "puhkea" vaan ne ovat synnynnäisiä ominaisuuksia (mukana aivokemioiden erilaisuutta), joita häiriöiksi jotkut nimittävät. Vääränlainen kasvatus/kohtelu tekee lapsesta sairaan, jonka jälkeen hänet "vasta voidaan diagnosoida", vaikka kuinka monin eri tavoin, mistä käyttävät jotkun käsitettä "sairauden puhkeaminen".
      Tietynlaisia persoonallisudenominaisuuksia voidaan ns. manipuloida ympäristötekijöiden keinoin usein eri tavoin; mikäli ihminen sattuu olemaan erityisen herkkä ja vastaaottavainen ulkopuolelta tuleville vaikutteille, jotka eivät kohtaa hänen omia tarpeitaan; hän sulkeutuu itseensä.
      terv. aivotutkija/neurobiologi/ AS

      • utelias ihminen

        kiitos mielenkiintoisesta tiedosta, tätä antibiootti juttua kyselin siksi koska niin monta dokumenttia yms olen nähnyt missä on näistä kerrottu, mutta hyvä tietää että autismi on synnynnäinen ominaisuuksia, sitä en aiemmin tiennyt. Kiitos


      • Aspergerinfo
        utelias ihminen kirjoitti:

        kiitos mielenkiintoisesta tiedosta, tätä antibiootti juttua kyselin siksi koska niin monta dokumenttia yms olen nähnyt missä on näistä kerrottu, mutta hyvä tietää että autismi on synnynnäinen ominaisuuksia, sitä en aiemmin tiennyt. Kiitos

        Ihan aikuisten oikeasti; kuka on tutkinut lapsesi ja minkä ikäisenä hänellä on todettu autismi? Minkälaista tukea tahtoisit? Miten lapsesi autismi ilmenee? Olen siksi kiinnostunut aiheesta, koska veljen lapsella on autistinen tytär, jonka mielenliikkeitä uskon aspergerina tunnistavani paremmin kuin ei- autisminkirjolaiset. Ja jos jotenkin voin olla avuksi/tueksi kysyn taustatietoja. Jos kysymykseni tuntuvat liian tunkeilevilta, saa tietenkin olla vastaamatta. Mutta joka tapauksessa tarkoitukseni on hyvä.


      • utelias ihminen
        Aspergerinfo kirjoitti:

        Ihan aikuisten oikeasti; kuka on tutkinut lapsesi ja minkä ikäisenä hänellä on todettu autismi? Minkälaista tukea tahtoisit? Miten lapsesi autismi ilmenee? Olen siksi kiinnostunut aiheesta, koska veljen lapsella on autistinen tytär, jonka mielenliikkeitä uskon aspergerina tunnistavani paremmin kuin ei- autisminkirjolaiset. Ja jos jotenkin voin olla avuksi/tueksi kysyn taustatietoja. Jos kysymykseni tuntuvat liian tunkeilevilta, saa tietenkin olla vastaamatta. Mutta joka tapauksessa tarkoitukseni on hyvä.

        Itselläni ei ole lapsia, mutta mielenkiinnon vuoksi kyselen, sillä niin kuin jo mainitsin olen aiheesta nähnyt dokumenttejä ja kiinnostuin hieman. Täällä kyselin tuota vain mielenkiinnon vuoksi ja sen vuoksi, koska olen kiinnostunut suolistonvaikutuksesta muihinkin sairauksiin, kuin vain perus suolistosairauksiin. Jos sinulla on jonkinlaista tietoa siitä niin mielelläni otan tietoa vastaan.


      • Lapsen tähden
        Aspergerinfo kirjoitti:

        Ihan aikuisten oikeasti; kuka on tutkinut lapsesi ja minkä ikäisenä hänellä on todettu autismi? Minkälaista tukea tahtoisit? Miten lapsesi autismi ilmenee? Olen siksi kiinnostunut aiheesta, koska veljen lapsella on autistinen tytär, jonka mielenliikkeitä uskon aspergerina tunnistavani paremmin kuin ei- autisminkirjolaiset. Ja jos jotenkin voin olla avuksi/tueksi kysyn taustatietoja. Jos kysymykseni tuntuvat liian tunkeilevilta, saa tietenkin olla vastaamatta. Mutta joka tapauksessa tarkoitukseni on hyvä.

        Täällä on vasatukseni Meidän-perhe sivustolla:

        http://www.meidanperhe.fi/keskustelu/747110/ketju/_puheen_viivastyma_ja_autistiset_piirteet_autismia/sivu/3


    • ...

      Autistisissa häiriöissä ei ole kyse aivojen rakennepoikkeamista kuten jonkin aikaa sitten vielä uskoteltiin vaan aivokemioiden erilaisuudesta verrattuna valtaväestöön, mitä ei YMMÄRRETÄ edes tutkijoiden keskuudessa vielä Suomessa nykyisin!
      Autistisista "häiriöistä" kärsivät eivät ole vammaisia vaan heillä normaalia korkeampi ÄO tutkitusti, minkä vuoksi heitä ei tulisi eriarvoistaa narsistisessa yhteiskunnassammeKAAN.

      • utelias ihminen

        kiitos sinullekin vastauksestasi, mutta minä en missään vaiheessa ole tuollaista autistisista ihmisistä väittänytkään. Jos nyt vain saisin vastauksia alkuperäiseen kysymykseeni, tai siihen jos jollain on tietoa suoliston vaikutuksesta myös tälläisiin tapauksiin.


    • Aspergerinfo

      Suoliston hyvinvoinnista lähtee aivoterveys. Sitä en allekirjoita edelleenkään, että autismi voisi "puhjeta" joidenkin lääkkeiden vaikutuksesta vaikka autistit hyötyisivätkin joistain lisäravinteista oireiden helpottumisen muodossa, samoin kuin muutkin, ei-autistiset ihmiset.

      • utelias ihminen

        Sanot että suoliston hyvinvoinnista lähtee aivoterveys, olemme samaa mieltä siitä. Mutta onko sinun mielestäsi täysin pois suljettua se, että esimerkiksi lapsella jolla on jo tietynlainen herkkyys syntymästä autismin puhkeamiseen (et pidä sanasta puhkeaminen, mutta en keksi nyt muutakaan), voisi juurikin antibioottikuurin aiheuttama suoliston hyvien bakteerien tuhoutuminen sysäistä liikkeelle autismia enemmänkin niin, että oireita alkaisi tulla ilmi (esim. se ettei lapsi katso enää silmiin). Olen kuullut että autistisilla lapsilla on enemmän häiriöitä ruuansulatuksen kanssa ja esimerkiksi erilaisia ruoka-aineherkkyyksiä, eli jotain tekemistä suoliston hyvinvoinnilla on autismin kanssa.


      • Aspergerinfo
        utelias ihminen kirjoitti:

        Sanot että suoliston hyvinvoinnista lähtee aivoterveys, olemme samaa mieltä siitä. Mutta onko sinun mielestäsi täysin pois suljettua se, että esimerkiksi lapsella jolla on jo tietynlainen herkkyys syntymästä autismin puhkeamiseen (et pidä sanasta puhkeaminen, mutta en keksi nyt muutakaan), voisi juurikin antibioottikuurin aiheuttama suoliston hyvien bakteerien tuhoutuminen sysäistä liikkeelle autismia enemmänkin niin, että oireita alkaisi tulla ilmi (esim. se ettei lapsi katso enää silmiin). Olen kuullut että autistisilla lapsilla on enemmän häiriöitä ruuansulatuksen kanssa ja esimerkiksi erilaisia ruoka-aineherkkyyksiä, eli jotain tekemistä suoliston hyvinvoinnilla on autismin kanssa.

        "tietynlainen herkkyys syntymästä autismin puhkeamiseen"

        Eli tarkoitat geneettistä perimää?

        "antibioottikuurin aiheuttama suoliston hyvien bakteerien tuhoutuminen sysäistä liikkeelle autismia enemmänkin niin, että oireita alkaisi tulla ilmi"

        Vähän samasta mahdollisesti voisi olla kyse kuin OCD:n puhkeamisesta ympäristötekijöiden vaikutuksesta.

        "eli jotain tekemistä suoliston hyvinvoinnilla on autismin kanssa."

        Tarkoittanet "autisminkin" kanssa.?


    • Aspergerinfo

      Ihan omakohtaisesta kokemuksestani vielä; en ole syönyt koko elämäni aikana antibiootteja (enkä mitään muitakaan lääkkeitä) kuin yhden kerran lapsuudessa vaikeaan influenssaan, silti olen syntymästäni asti kärsinyt suolisto-ongelmista eli jo tätä ennen. En usko siis pelkästään antibioottien aiheuttavan esim. autismia.:)

      Mutta muistakaa: viljat ja maitotuotteet pois, E-Epaa korkeimmalla mahdollisella suositelllulla annoistuksella/vrk, mahdollisimman vähän lääkkeitä, jotka myrkyttävät elimistöä ja aiheuttavat aivo-oireita, neurolepteja ei varsinkaan lapsille.

      • utelias ihminen

        ""tietynlainen herkkyys syntymästä autismin puhkeamiseen"
        Eli tarkoitat geneettistä perimää?" kyllä sitä tarkoitin.

        "Vähän samasta mahdollisesti voisi olla kyse kuin OCD:n puhkeamisesta ympäristötekijöiden vaikutuksesta." olen kuullut että ocd:tä saattaa esiintyä samassa suvussa useammalla, joten jonkinlainen geeniperimä tässäkin saattaisi olla taustalla ainakin osassa tapauksissa. Joissakin tapauksissa syy voi olla kasvatuksessa / joidenki tutkimusten mukaan lapsena sairastetussa infektiossa. Itse livästä ocd:stä kärsivänä uskon että autismilla ja ocd:llä on hyvinkin paljon samaa, joten toki uskon että jotain samaa voi olla näiden sairauksien/oireiden puhkeamisessakin.

        Enkä minäkään usko, että ainoastaan antibioottikuurit autismia aiheuttaa, mutta kyllä varmasti joissakin tapauksissa sillä on ollut jonkinlaista vaikutusta suolistonkuntoon ja kenties sitä kautta aivojentoimintaan. Itse en usko, että vielä ymmärretään kuinka paljon suolisto oikeasti vaikuttaa ihmiseen.

        Saanko udella sen verran että kuinka asperger on vaikuttanut sinun elämääsi?


      • Aspergerinfo
        utelias ihminen kirjoitti:

        ""tietynlainen herkkyys syntymästä autismin puhkeamiseen"
        Eli tarkoitat geneettistä perimää?" kyllä sitä tarkoitin.

        "Vähän samasta mahdollisesti voisi olla kyse kuin OCD:n puhkeamisesta ympäristötekijöiden vaikutuksesta." olen kuullut että ocd:tä saattaa esiintyä samassa suvussa useammalla, joten jonkinlainen geeniperimä tässäkin saattaisi olla taustalla ainakin osassa tapauksissa. Joissakin tapauksissa syy voi olla kasvatuksessa / joidenki tutkimusten mukaan lapsena sairastetussa infektiossa. Itse livästä ocd:stä kärsivänä uskon että autismilla ja ocd:llä on hyvinkin paljon samaa, joten toki uskon että jotain samaa voi olla näiden sairauksien/oireiden puhkeamisessakin.

        Enkä minäkään usko, että ainoastaan antibioottikuurit autismia aiheuttaa, mutta kyllä varmasti joissakin tapauksissa sillä on ollut jonkinlaista vaikutusta suolistonkuntoon ja kenties sitä kautta aivojentoimintaan. Itse en usko, että vielä ymmärretään kuinka paljon suolisto oikeasti vaikuttaa ihmiseen.

        Saanko udella sen verran että kuinka asperger on vaikuttanut sinun elämääsi?

        Aspergerius vaikeuttaa usealla tavalla käytännön elämää (missä selviytyminen nykyaikana on vain nenteille mahdollista narsistisin keinoin kyynärpäätaktiikalla). Kukaan koskaan ei ymmärrä mitä oikeasti tarkoitan pohjimmiltaan vaikka ilmaisisin itseäni niin selvästi kuin mahdollista.
        Kukaan ei ota todesta aspergerien ongelmia , koska he eivät ole siihen kykeneviä tai sitten totuus sattuu niin paljon, että puolustusmekanismit tulevat väliin ja aihe ohitetaan "koska on parempaakin tekemistä" tai "kiire".

        Valtaosa ihmisistä tahtoo joko tietoisesti tai tiedostamattaan kieltää erilaisuuden olemassaolon.


      • utelias ihminen
        Aspergerinfo kirjoitti:

        Aspergerius vaikeuttaa usealla tavalla käytännön elämää (missä selviytyminen nykyaikana on vain nenteille mahdollista narsistisin keinoin kyynärpäätaktiikalla). Kukaan koskaan ei ymmärrä mitä oikeasti tarkoitan pohjimmiltaan vaikka ilmaisisin itseäni niin selvästi kuin mahdollista.
        Kukaan ei ota todesta aspergerien ongelmia , koska he eivät ole siihen kykeneviä tai sitten totuus sattuu niin paljon, että puolustusmekanismit tulevat väliin ja aihe ohitetaan "koska on parempaakin tekemistä" tai "kiire".

        Valtaosa ihmisistä tahtoo joko tietoisesti tai tiedostamattaan kieltää erilaisuuden olemassaolon.

        höh, ehkä sinun kannattaisi ilmaista itseäsi sitten kirjoittamalla :P, mielestäni sinä ilmaiset itseäsi oikein hyvin ja viesteistäsi käy asiasi hyvin ilmi.
        Oletko varma ettet itse anna aspergerin määritellä itseäsi liikaa joissakin asioissa, voi olla että moni ns. tavallinen ihminen ei edes havaitse sinussa mitään "erilaisuutta", mutta sinusta vaan tuntuu siltä.

        Kannattaa vaan olla rohkeasti oma itsensä ja jos tuntuu, että joku ei ymmärrä niin ei syy varmasti aina ole sinussa :)


      • Autismiliitto
        utelias ihminen kirjoitti:

        höh, ehkä sinun kannattaisi ilmaista itseäsi sitten kirjoittamalla :P, mielestäni sinä ilmaiset itseäsi oikein hyvin ja viesteistäsi käy asiasi hyvin ilmi.
        Oletko varma ettet itse anna aspergerin määritellä itseäsi liikaa joissakin asioissa, voi olla että moni ns. tavallinen ihminen ei edes havaitse sinussa mitään "erilaisuutta", mutta sinusta vaan tuntuu siltä.

        Kannattaa vaan olla rohkeasti oma itsensä ja jos tuntuu, että joku ei ymmärrä niin ei syy varmasti aina ole sinussa :)

        Kommenttisi on asiaton.

        "oletko varma ettet itse anna aspergerin määritellä itseäsi liikaa joissakin asioissa"


        Määritellä itseäsi??

        Oletko varma jos sinulle annetaan syöpädiagnoosit että sairastat syöpää?

        OIetko jo vuosia ennen syöpädiagnoosin antamista ollut epävarma, voisitko joskus mahdollisesï sairastua esim. syöpään geneettisen perimäsi johdosta?

        "ilmaiset itseäsi oikein hyvin ja viesteistäsi käy asiasi hyvin ilmi."

        Tosiasiassa ilmaisen itseäni niin hyvin, että itseilmaisuni tulokset ovat jo käytössä eri neuropsykologian laitoksilla ympäri Suormea.Toisin kuin sinun.


      • utelias ihminen
        Autismiliitto kirjoitti:

        Kommenttisi on asiaton.

        "oletko varma ettet itse anna aspergerin määritellä itseäsi liikaa joissakin asioissa"


        Määritellä itseäsi??

        Oletko varma jos sinulle annetaan syöpädiagnoosit että sairastat syöpää?

        OIetko jo vuosia ennen syöpädiagnoosin antamista ollut epävarma, voisitko joskus mahdollisesï sairastua esim. syöpään geneettisen perimäsi johdosta?

        "ilmaiset itseäsi oikein hyvin ja viesteistäsi käy asiasi hyvin ilmi."

        Tosiasiassa ilmaisen itseäni niin hyvin, että itseilmaisuni tulokset ovat jo käytössä eri neuropsykologian laitoksilla ympäri Suormea.Toisin kuin sinun.

        Itse muutamia kroonisia sairauksia sairastavana voin kertoa, että minä ainakin olen huomannut että katson välillä itseäni vaivojeni/oireyhtymieni takaa. Eli tuo " Oletko varma jos sinulle annetaan syöpädiagnoosit että sairastat syöpää?" ei ihan ole sitä mitä tarkoitin.

        Aiempi kommenttini (klo 21:08) oli tarkoitettu nimimerkille Aspergerinfo, jos nyt sitten tämä Autismiliitto on uusi nimimerkkisi niin kuinka kohtelias viesti jonka tarkoitus on kannustaa toista ja tuoda toiselle hyvä mieli voi ikinä olla asiaton? Ja mikähän idea tässä lauseessa oli: "Tosiasiassa ilmaisen itseäni niin hyvin, että itseilmaisuni tulokset ovat jo käytössä eri neuropsykologian laitoksilla ympäri Suormea.Toisin kuin sinun."? Miksi kukaan olisi tutkinut minun itseilmaisutaitoja?


      • 19+73
        utelias ihminen kirjoitti:

        Itse muutamia kroonisia sairauksia sairastavana voin kertoa, että minä ainakin olen huomannut että katson välillä itseäni vaivojeni/oireyhtymieni takaa. Eli tuo " Oletko varma jos sinulle annetaan syöpädiagnoosit että sairastat syöpää?" ei ihan ole sitä mitä tarkoitin.

        Aiempi kommenttini (klo 21:08) oli tarkoitettu nimimerkille Aspergerinfo, jos nyt sitten tämä Autismiliitto on uusi nimimerkkisi niin kuinka kohtelias viesti jonka tarkoitus on kannustaa toista ja tuoda toiselle hyvä mieli voi ikinä olla asiaton? Ja mikähän idea tässä lauseessa oli: "Tosiasiassa ilmaisen itseäni niin hyvin, että itseilmaisuni tulokset ovat jo käytössä eri neuropsykologian laitoksilla ympäri Suormea.Toisin kuin sinun."? Miksi kukaan olisi tutkinut minun itseilmaisutaitoja?

        Tuo nimimerkki Autismiliiton viesti oli nähtävästi tarkoitettu vitsiksi.


      • utelias ihminen
        19+73 kirjoitti:

        Tuo nimimerkki Autismiliiton viesti oli nähtävästi tarkoitettu vitsiksi.

        kiitos 19 73, todella toivon niin :D, mutta valitettavasti sellaisiakin ihmisiä on jotka eivät osaa ottaa vastaan edes kehuja:/


      • Aspergerinfo
        utelias ihminen kirjoitti:

        kiitos 19 73, todella toivon niin :D, mutta valitettavasti sellaisiakin ihmisiä on jotka eivät osaa ottaa vastaan edes kehuja:/

        Ikävää on, jos jotain ihmistä on elämänsä aikana poljettu maahan niin pahasti ja usein, ettei hän voi luottaa enää ihmisten hyväntahtoisuuteen; eivät kaikki maailman ihmiset ole välttämättä pahoja eivätkä tarkoita pahaa, joukosta voi löytyä myös niitä, jotka aidosti tahtovat tukea ja auttaa. Kiitos siis kannustuksestasi.:) Monen mielestä olen kirjallisesti lahjakas ja se myös lukee diagnoosissani vaikken itse tunne näin erityisemmin asian välttämättä olevan. Pakko on vain jotenkin pystyä ilmaisemaan itseään jos kommunikaatio normaalisti elämässä ei ihmisten kanssa muuten suju.


      • utelias ihminen
        Aspergerinfo kirjoitti:

        Ikävää on, jos jotain ihmistä on elämänsä aikana poljettu maahan niin pahasti ja usein, ettei hän voi luottaa enää ihmisten hyväntahtoisuuteen; eivät kaikki maailman ihmiset ole välttämättä pahoja eivätkä tarkoita pahaa, joukosta voi löytyä myös niitä, jotka aidosti tahtovat tukea ja auttaa. Kiitos siis kannustuksestasi.:) Monen mielestä olen kirjallisesti lahjakas ja se myös lukee diagnoosissani vaikken itse tunne näin erityisemmin asian välttämättä olevan. Pakko on vain jotenkin pystyä ilmaisemaan itseään jos kommunikaatio normaalisti elämässä ei ihmisten kanssa muuten suju.

        Kyllä minusta ainakin viestisi vaikuttavat ihan selviltä, toisin kuin omani:D (jonkinlaisen lukihäiriön varmaan saisin diagnoosiksi jos nyt alettaisiin tutkimaan :P)

        Edelleenkin kyllä kiinnostaisi muidenkin autismia/aspergeria sairastavien kokemukset juurikin tuon antibiootin suhteen. Myös kun mainitsit tuon ruokavalio jutun, niin onkohan muilla samanlaisia kokemuksia?


      • Aspergerinfo
        utelias ihminen kirjoitti:

        Kyllä minusta ainakin viestisi vaikuttavat ihan selviltä, toisin kuin omani:D (jonkinlaisen lukihäiriön varmaan saisin diagnoosiksi jos nyt alettaisiin tutkimaan :P)

        Edelleenkin kyllä kiinnostaisi muidenkin autismia/aspergeria sairastavien kokemukset juurikin tuon antibiootin suhteen. Myös kun mainitsit tuon ruokavalio jutun, niin onkohan muilla samanlaisia kokemuksia?

        "Kyllä minusta ainakin viestisi vaikuttavat ihan selviltä"

        Joskus vuosia sitten sain erilaisia diagnooseja, kuten esim. psykoosipiirteinen persoona, epävakaa persoonallisuushäiriö sekä vaativa persoonallisuushäiriö. Jälkeenpäin kuitenkin kaikki diagnoosit kumottiin ja diagnoosiksi lopulta varmistettiin Asperger. Aspergeriuteen kuuluu lähes aina jonkin näköistä pakko-oireisuutta, joten voin kertoa, että mm. "häiriötilaksi nimetty" OCD on erittäin yleistä Asperger-henkilöillä, sen kuitenkaan aiheuttamatta haittaa muille kuin henkilölle itselleen. Joten; voisiko joku kertoa, miksi Asperger tullaan liittämään autisminkirjoihäiriöihin tautiluokituksissa, vaikkei aspergerius ole sairaus eikä mikään tauti vaan luonnolliseen ihmiselämään kuuluva ominaisuus, jota jotkut harvat ja valitut joutuvat kantamaan vain siksi, koska heistä yritetään tehdäväenväkisin sairaita, joita voisi mahdollisimman tehokkaasti yrittää alistaa jatkossakin.


      • Aspergerinfo
        Aspergerinfo kirjoitti:

        "Kyllä minusta ainakin viestisi vaikuttavat ihan selviltä"

        Joskus vuosia sitten sain erilaisia diagnooseja, kuten esim. psykoosipiirteinen persoona, epävakaa persoonallisuushäiriö sekä vaativa persoonallisuushäiriö. Jälkeenpäin kuitenkin kaikki diagnoosit kumottiin ja diagnoosiksi lopulta varmistettiin Asperger. Aspergeriuteen kuuluu lähes aina jonkin näköistä pakko-oireisuutta, joten voin kertoa, että mm. "häiriötilaksi nimetty" OCD on erittäin yleistä Asperger-henkilöillä, sen kuitenkaan aiheuttamatta haittaa muille kuin henkilölle itselleen. Joten; voisiko joku kertoa, miksi Asperger tullaan liittämään autisminkirjoihäiriöihin tautiluokituksissa, vaikkei aspergerius ole sairaus eikä mikään tauti vaan luonnolliseen ihmiselämään kuuluva ominaisuus, jota jotkut harvat ja valitut joutuvat kantamaan vain siksi, koska heistä yritetään tehdäväenväkisin sairaita, joita voisi mahdollisimman tehokkaasti yrittää alistaa jatkossakin.

        Yritetään palata aloittajan aiheeseen eli kokemuksiin antibioottien ja ruokavalion suhteista. Kiitos kaikista asiallisista kannanotoista aiheeseen liittyen.


      • Ei rokotteille

    • kiva ketju

      :DD

    • ......

      Minun tavallinen lapseni oli se joka söi antibiootteja korvatulehduksiin. Kaksi asperger lastani taas olivat todella terveitä.

      • Asergerinfo

        Eli; sinunkin mielestäsi immuunipuolustukseen vaikuttavat lääkeaineet eivät aiheuta autismia, vaan autisminkirjon piirteet ovat synnynnäisiä, geneettisiä omainaisuuksia?


      • ,,,

        Aspergerit ovat yleisestiottaen psykofyysisesti terveempiä kuin tavikset, tämä on fakta, minkä voi nimimerkin .....:kin viestistä havaita.


      • ........
        Asergerinfo kirjoitti:

        Eli; sinunkin mielestäsi immuunipuolustukseen vaikuttavat lääkeaineet eivät aiheuta autismia, vaan autisminkirjon piirteet ovat synnynnäisiä, geneettisiä omainaisuuksia?

        Tässä ei kysytty minun mielipidettäni, vaan kerroin oman kokemukseni.


    • ....................

      Tähän ketjuun nähtävästi ei tahdo yksikään autististen lasten vanhempi osallistua, vaikka aloitus olisikin aiheellIinen.


      Eli:_______________________________________

      Yksikään assiudesta todella kärsivä ei... (yritännukkuavälillä)

    • ruokavalio

      "Mutta muistakaa: viljat ja maitotuotteet pois, E-Epaa korkeimmalla mahdollisella suositelllulla annoistuksella/vrk, mahdollisimman vähän lääkkeitä, jotka myrkyttävät elimistöä ja aiheuttavat aivo-oireita, neurolepteja ei varsinkaan lapsille. "

      Mitä haittaa näistä on, kun ongelma on autistisella lapsella se ettei söisi kuin samoja ruokia?

      • utelias ihminen

        juuri tällä viikolla akuutti tv-ohjelmassa myös mainittiin, että autistisille ei useinkaan sovi vilja- eikä maitotuotteet. Myös se mainittiin että he usein haluaisivat syödä juuri sellaisia ruokia jotka heille eivät sovi.


      • Älkää menkö tuohon
        utelias ihminen kirjoitti:

        juuri tällä viikolla akuutti tv-ohjelmassa myös mainittiin, että autistisille ei useinkaan sovi vilja- eikä maitotuotteet. Myös se mainittiin että he usein haluaisivat syödä juuri sellaisia ruokia jotka heille eivät sovi.

        karsitaan ruoka-aineita yksi toisensa jälkeen, koska voi käydä kuin Imogen Elliotille ettei voi syödä enää, kuin kalapuikkoja. Ja rasvaista maitoa Ei Saa jättää ruokavaliosta adhd-potilaalla!!

        http://maitohappobakteeri.omasivu.fi/laaketiede-vs-terveystiede/blogi-10-kesakuu-2012-imogen-elliott-laaketieteen-tietamattomyyden-uhri-jonka-l-a-l-b-ja-bif-probiootit-pelastaisivat/


    • Ominainen
    • Laitosasukki Ö

      Asperger on mappi Ö - kun ei tiedetä mihin pannaan, niin tämä on hyvä vaihtoehto niille, joita ei voi panna laitokseen.

      • assi.

        Aivan. Eikä Aspergereita voi hoitaa/tukea mitenkään missään, edes somatiikkaan keskittyvissä sairaaloissa, koska heillä "ei ole mitään". Helppo ja edullinen keino eliminoida kaikki aspergerit maailmankartalta. Aspererhan ei voi sairastua koskaan fyysisesti eikä psyykkisesti. Pitäisi olla kunnolla autistinen ja omata aspergeriuden lisäksi jonkin kehitysvamman, jotta saisi tukea jostain eli olla laaja-alaisesti kehtiysvammainen aspergeriuden lisäksi.


    • Diagnoosin menettäny
    • pöllö

      Taisipa syödä vajaan vuoden kun oli korvatulehduskierre, mutta en puhuisi autismin puhkeamisesta, eiköhän se ollut pojassa ihan syntymästä lähtien.Ainakin kun järjellä ajattelee ja miettii niitä paria ekaa vuotta. Oikeastaan se korvatulehduskierre oli ihan yhtäaikaa sen diagnoosin kanssa...Dg saatiin kun poika oli 2v10kk.

      • hullu äitipuoli

        Ja väittivät etteivät muuta diagnooseja ja että vain nimitys muutttuu. Onpa kurjaa. Vastaan autistisen lapsen äitipuolena että on ollut hänellä aina vaikeuksia suoliston ja syömisen kanssa. Jo imetyksen kanssa oli ongelmia eikä hän kyennyt imemään maitoa joten äitinsä menetti maidon. Muistaakseni äiti oli antibioottikuurilla raskauden aikana koska hänellä oli joku tulehdus ( en juuri nyt muista mikä) (minäkin olin mutta oma poikani vaikuttaa "normaalilta" lapselta. Lapsipuoleni on ihan pienestä ollut hieman erilainen kuin muut lapset. Mutta koska vanhemmilla ei ollut kokemusta autismista eivät heti tienneet. Mutta poika sai diagnoosin jo kolmevuotiaana kuitenkin ( vähän sen jälkeen kun olin muuttanut isän luokse). Tiesin itse aika paljon aiheesta koska epäilin aspergeria itselläni. Myöhemmin kuitenkin dg kaksisuuntainen koska läpäisin sen testin jossa testataan asia. Minulla on kuitenkin hyvon samansuuntaisia ongelmia kuin monilla asperger-ihmisillä. On vaikeuksia selittää asioita miten tarkoitan ne, jatkuvia väärinkäsityksiä, sosiaalisten tilanteiden pelko, joko liiallista keskittymistä mielrnkiinnon kohteeseen ja niistä ylenmääräinen puhuminen tai ei keskittymiskykyä jos asia ei kiinnosta itseä. Sarkasmin ja vitsien ymmärtämättömyys koska otan asiat kirjaimellisesti. Koko elämän kestänyt kömpelyys ( en sano että on läheskään kaikilla mutta olen lukenut että monella assilla on jonkinasteista motoriikan häiriötä) jatkuva tunne siitä että on erilainrn kuin muut mutta ei vain osaa selittää miksi eikä pukea sanoiksi. Ongelmia suoliston kanssa ja tietynlaisten tekstuurien ( vrt. Ruismarjapuuro, simassa turvonneet rusinat jotka narskuvat ilkeästi hampaissa ja monia muota) , ääni ja kosketusyliherkkyys.. sitten on vielä se että minä tulen kiukkuiseksi jos joudun liian pitkään kestämään ns. Tietotulvaa eli jos joka suunnalta tulee ärsykkeitä aivoihin, pitää minun mennä "piiloon" jonnekin hiljaiseen paikkaan. Tietotulvaan riittää esim vierailu paikassa jossa on sukulaisia. Se vain on minulle aika väsyttävää. On paljon muitakin asioita joiden vuoksi halusin selvittää että olenko autismin kirjoon kuuluva vai miksi en osaa olla kuten muut. Ja se harmittaa ihan samalla lailla kuin assejakin että imiset pitävät tyhmänä tai laiskana kun ei vain kykene johonkin vaikka haluaisikin. Se on turhauttavaa. Mutta tämä auttaa minua ymmärtämään autistista lapsipuoltani. Toivon että oma lapseni säästyy kaksisuuntaisen kiroilta koska maniassa niin helposti tuhoaa kaiken rakentamansa hyvän, lääkitys on minulle ollut pelkkä absoluuttinen viimeinen keino pysäyttää meteoriitti ennen maahan törmäystä. Tulen täysin tunteettomaksi sillä, joten otan vain kun tunnen oireita maniasta . Anteeksi turhan pitkä kirjoitus joka ei täysin liity aiheeseen. Oikein hyvää kevään alkua kaikille ja yritetään olla suvaitsevaisia vaikka olisimmekin eri mieltä tai joku tekee hassunlaisia asioita meidän mielestämme.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1890
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      89
      1279
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      999
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      915
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      106
      872
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      47
      713
    Aihe