Elämänrakkaus

heartbreak1

Sanoo, että olen elämän rakkaus. Sanoo, että olen hänelle juuri se oikea. Sanoo, ettei ole koskaan kokenut kenenkään kanssa tällaista onnea. Sanoo, että miten voinkaan sytyttää hänet aina vaan uudestaan. Sanoo, että sai elämältä enemmän kuin unelmoikaan. Sanoo, että haaveilee meidän tulevaisuudesta.

Vuosi myöhemmin. Sanoo, ettei rakasta. Sanoo, ettei halua olla yhdessä. Sanoo, että haluaa vapauden.

Viikko myöhemmin erosta, selviää että hänellä on toinen nainen. Sanoo, ettei ole koskaan kokenut sellaista, että hänen on pakko kokea se tunne.

Mihin se rakkaus kuolee, jos niin vahvasti on tuntenut?
Miten tällaisesta selviää? 5 kk myöhemmin olen edelleen ihan rikki.

21

891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • f*ck

      jos et mieti sanoja vaan tekoja, tuntuiko se rakkaudelle aina eroon asti?

    • Hymypäivä

      Juu, ei suuret sanat suuta halkaise.

      Oon kuullut useamminkin tuon litannian. Ja joiltain vielä vuosienkin päästä erosta.
      Lienemme positiivisia poikkeuksia tarjonnassa. :)
      Kituuttaneet jossain kauhuntasapaino-suhteessa ja sit nee törmää meittiin.
      Ihmisiin , joitten kanssa elo on auvoista.
      Voit lohduttautua sillä, että ei semmosta tunnetta ihan jokaisen kanssa synny eli
      rima on korkeammalla.
      Mitä olen tuolla pyörinyt , niin 1/10 lienee uutiskynnyksen ylittävä, positiivinen ja kantava kohtaaminen..tällä tarkotan 3vuoden rajapyykin ylittämistä suhteessa.

      Ystävyyshän yleensä jää sitten loppuelämäksi, koska ihmiset muistaa ikänsä maailmoita liikuttavien tunteiden aiheuttajat.

    • heartbreak1

      1 kk ennen eroa hänen käytös muuttui. Minä tunsin eron hetkelläkin rakkautta häntä kohtaan ja tunnen vieläkin. Se tässä vaikeata on kun en tunne millään pääsevän yli hänestä. Ero tuli yllätyksenä.

      Ystävyyttä hänen kanssaan en voisi nyt mitenkään kuvitella. Satutti liikaa minua erossa ja sanoillaan.

      • Hymypäivä

        No se on semmonen vuosi, pitemmissä suhteissa on mennyt enemmänkin ja sitten jos löytää uuden, niin se on helpompaa, tapaaminen, kyläilyt ja nää ystävyysjutut.
        Jos sinkkuna koittaa sitä ystävyyttä , niin se on vähän hankalaa ja varsinkin jos toisella on uus ja ei se toinen siinäkohtaa viellä sitä ystävyyttäkään hinkua..sit kun karahtaa karille, niin juttu onkin toinen.
        Se menee usein omalla painollaan ja silleen vaivattomasti. Voi 5v päästä vilasta taaksepäin ja ei oikeen tiä , missäkohtaa se lähentyminen perhetutuksi oikeen tapahtukaan :)
        Kyllä minäkin tunnen , edelleen...exiä kohtaan rakkautta..ja toivon heille hyvää ja autan tarvittaessa, kuten hekin minua...
        Kaivankib sulle yhen mun lempparikirjotuksen, jostain syövereistä, jos löydän...
        Toisaalta vois lähtee vaikka Kaivarinrantaan käveleen...???? Ja höpötteleen...


      • Hymypäivä
        Hymypäivä kirjoitti:

        No se on semmonen vuosi, pitemmissä suhteissa on mennyt enemmänkin ja sitten jos löytää uuden, niin se on helpompaa, tapaaminen, kyläilyt ja nää ystävyysjutut.
        Jos sinkkuna koittaa sitä ystävyyttä , niin se on vähän hankalaa ja varsinkin jos toisella on uus ja ei se toinen siinäkohtaa viellä sitä ystävyyttäkään hinkua..sit kun karahtaa karille, niin juttu onkin toinen.
        Se menee usein omalla painollaan ja silleen vaivattomasti. Voi 5v päästä vilasta taaksepäin ja ei oikeen tiä , missäkohtaa se lähentyminen perhetutuksi oikeen tapahtukaan :)
        Kyllä minäkin tunnen , edelleen...exiä kohtaan rakkautta..ja toivon heille hyvää ja autan tarvittaessa, kuten hekin minua...
        Kaivankib sulle yhen mun lempparikirjotuksen, jostain syövereistä, jos löydän...
        Toisaalta vois lähtee vaikka Kaivarinrantaan käveleen...???? Ja höpötteleen...

        Voihan palvelunuudistus...oli kadonnu, vaan onneks oli yhessä kirjeessä...

        "Kirjoittanut: Le Petit Mort


        Musta tuntuu, että omalla tavalla rakastan kaikkia, joihin olen joskus oikeasti rakastunut. Ajan mittaan karisee kaikki ne pikku asiat, jotka silloin tuntuivat suurilta, ja jäljelle jää vain rakastava muisto, kokemus siitä, että on todella jakanut toisen kanssa jotain aivan erityistä, koskettanut tätä ja antanut tämän koskettaa itseään.

        Tavallaan jäljelle jää sellainen... lempeys näitä ihmisiä kohtaan, ja toivoo, että he onnistuisivat elämään hyvän elämän ja olemaan onnellisia, vaikkei se minun kanssani onnistunutkaan.

        Minusta tuntuu siltä, että kun toisen kanssa sielunsa jakaa, sen todella tekee, ja ikuisesti sen jälkeen kantaa osaa toisesta sydämessään, ja on osan itsestään toisen sydämeen luovuttanut.

        Ei tämä ole mitenkään pois nykyiseltä kumppanilta, en vain osaa vihata tai olla välittämättä niistä, jotka kerran olivat rakkaimpia. Olisiko rakkauteni ollut aitoakaan, jos voisin sen noin vain haudata ? "



        "The more you love, the more you can love -- and the more intensely you love. Nor is there any limit on how many you can love. If a person had time enough, he could love all of that majority who are decent and just." -Heinlein"


      • heartbreak1
        Hymypäivä kirjoitti:

        Voihan palvelunuudistus...oli kadonnu, vaan onneks oli yhessä kirjeessä...

        "Kirjoittanut: Le Petit Mort


        Musta tuntuu, että omalla tavalla rakastan kaikkia, joihin olen joskus oikeasti rakastunut. Ajan mittaan karisee kaikki ne pikku asiat, jotka silloin tuntuivat suurilta, ja jäljelle jää vain rakastava muisto, kokemus siitä, että on todella jakanut toisen kanssa jotain aivan erityistä, koskettanut tätä ja antanut tämän koskettaa itseään.

        Tavallaan jäljelle jää sellainen... lempeys näitä ihmisiä kohtaan, ja toivoo, että he onnistuisivat elämään hyvän elämän ja olemaan onnellisia, vaikkei se minun kanssani onnistunutkaan.

        Minusta tuntuu siltä, että kun toisen kanssa sielunsa jakaa, sen todella tekee, ja ikuisesti sen jälkeen kantaa osaa toisesta sydämessään, ja on osan itsestään toisen sydämeen luovuttanut.

        Ei tämä ole mitenkään pois nykyiseltä kumppanilta, en vain osaa vihata tai olla välittämättä niistä, jotka kerran olivat rakkaimpia. Olisiko rakkauteni ollut aitoakaan, jos voisin sen noin vain haudata ? "



        "The more you love, the more you can love -- and the more intensely you love. Nor is there any limit on how many you can love. If a person had time enough, he could love all of that majority who are decent and just." -Heinlein"

        Kiitos tästä viestistä, on ajatuksia herättävä ja näin koen. Koskettavakin. Tarvitaan vaan vielä enemmän aikaa kuin 5 kk toipua tästä parisuhteesta.


      • heartbreak1
        Hymypäivä kirjoitti:

        No se on semmonen vuosi, pitemmissä suhteissa on mennyt enemmänkin ja sitten jos löytää uuden, niin se on helpompaa, tapaaminen, kyläilyt ja nää ystävyysjutut.
        Jos sinkkuna koittaa sitä ystävyyttä , niin se on vähän hankalaa ja varsinkin jos toisella on uus ja ei se toinen siinäkohtaa viellä sitä ystävyyttäkään hinkua..sit kun karahtaa karille, niin juttu onkin toinen.
        Se menee usein omalla painollaan ja silleen vaivattomasti. Voi 5v päästä vilasta taaksepäin ja ei oikeen tiä , missäkohtaa se lähentyminen perhetutuksi oikeen tapahtukaan :)
        Kyllä minäkin tunnen , edelleen...exiä kohtaan rakkautta..ja toivon heille hyvää ja autan tarvittaessa, kuten hekin minua...
        Kaivankib sulle yhen mun lempparikirjotuksen, jostain syövereistä, jos löydän...
        Toisaalta vois lähtee vaikka Kaivarinrantaan käveleen...???? Ja höpötteleen...

        Voin mä kaivariin tulla joku päivä, kun junaliput on kohdallaan. Aina on hyvä keskustella, se antaa uusia näkökulmia asioihin.


      • Hymypäivä
        heartbreak1 kirjoitti:

        Voin mä kaivariin tulla joku päivä, kun junaliput on kohdallaan. Aina on hyvä keskustella, se antaa uusia näkökulmia asioihin.

        Kuin ajattelinkin, että keskustassa asuisit..täällähän on ihmisiä päästä varpaisiin..

        En mäkään keskustassa oo, tavallaan Tikkurilassa.

        Niin, ainoa tapa lienee rakastaa itseään ja osata olla kokonainen yksinkin, ettei sitä täydentävää puoliskoo tarttee...vaikka millään ei ole merkitystä, jollei sitä voi jakaa toisen kanssa (Erämaan armoilla), ei se kyllä ihan noin mennyt...mut silleen, että hauskempaa jakaa asioita toisenkanssa..


    • Hymypäivä

      Ja tosiaan, se joka tuossa hommassa hävis, on se sun exäs...tulenee vuoden sisällä ruikuttamaan takasinpääsyä...Mun jutuissa enemän sääntö, kuin poikkeus.
      Mutta ei mitään mahiksia, kun en harrasta uudelleenlämmityksiä.

      Omapa on menetyksensä. Älä jää perään itkemään...

    • Gillis1

      Jos ihminen valehtelee rakkauttaan älä päästä sitä lähelle satuttamaan uudeleen

      • Hymypäivä

        No en usko valehdelleen. Tilanteet muuttuu, tunteet muuttuu ..eilen oli eilen ja tänään on tänään...
        Ja kyllähän tommoset asiat aistii/tuntee.
        ,onko sanahelinää vai ei..


      • Gillis1
        Hymypäivä kirjoitti:

        No en usko valehdelleen. Tilanteet muuttuu, tunteet muuttuu ..eilen oli eilen ja tänään on tänään...
        Ja kyllähän tommoset asiat aistii/tuntee.
        ,onko sanahelinää vai ei..

        Tunteilla leikkiät vain jäihin hymy hyytis jos leikki osuis omaan nilkkaan


    • valehtelua

      saman litanien on luetellut ennen sua ja sun jälkeen,valehtelua kaikki. tunteet eivät muutu, jos rakkautta on, ei silloin naista vaihdetta.

    • kabisch?

      Uskallan epäillä, että kohta hänellä on taas joku uusi nainen kierrossa.. Jotkut ovat tunteissaan tuuliviirejä, osa ihmisistä myös saattaa puhua vain yksinkertaisesti liioitellen asioista. Tuskin tarkoitti mitään pahaa kuitenkaan. Ehkä sillä nimenomaisella hetkellä olit hänelle suurinta mitä hän oli koskaan kokenut... Ehkä hän rakastuu itse rakkauden tunteeseen ei niinkään kohteeseen ja koska semmoisella toiminnalla ei ole mitään pohjaa niin loppuuhan se aikanaan.. Ken tietää.

      Mutta sinuna kuitenkin pistäisin oman itseni ja onnellisuuden ensiksi. Haluatko surra sitä koko loppuelämäsi vai tahdotko tulla vielä onnelliseksi jonkun toisen ja paremman kanssa. En usko että sinussa on mitään vikaa, hänen tunteensa ovat hänen yksinään etkä sinä voi niille mitään.

    • 6+5

      just niin, pitää olla huumaa ja rakkauden tunnetta, ei niin väliä kohteesta, sen voi aina vaihtaa kun suhde väljähtää, näitähän mahtuu. Ihastumisen huuma, sitä ensisilmäyksellä, heti yhteen muuttaminen ja parisuhteen rekisteröinti, sitten kerrotaan kaikille miten ihanaa on,sitten ero ja uusi tilalle ja samat kuviot.

    • vihaansua

      Mun mielestä on aivan sairasta ja mielipuolista lähteä monen vuoden avosuhteesta tuoreen lihan perään! Potkia edellinen kodittomaksi ja täysin tyhjänpäälle vieraalla paikkakunnalla! Etenkin ku masennus pahana toisella...Ja kun itse uhrasi vanhemmat ja ystävät ja kaiken "rakkauden" perässä... Meni koira,meni poika puoli,meni kaikki! Ja kaikki vaan uuden pillun ja seksin takia!!! Ku kipinä oli kadonnu!!! *sylkäsy* Häpeä!

      • f*ck

        mä kyllä sanoisin että jos se suhde ei ole hyvä ja ei kipinöi niin miksi ei lähteä?
        Se miten lähtee on asia erikseen ja kuulostaa ikävälle että olet joutunut tyhjän päälle.
        Hieman ihmetyttää että sanot että uhrasit enitsen elämäsi "rakkauden" takia, jätit kaiken. Sun uhraus oli sitten ihan ok temppu niille jotka jäi taakse mutta sun eksä teki paskasti kun tavallaan teki samat kuin sä.

        Tällä tarkoitan että tolla katkeralla asenteella ei parannu nopeammin. Joskus on vaa hyväksyttävä ettei asiat mene niin kuin itse haluaa. Se on parisuhde, Ehkä seuraavassa suhteessa muistat että se kipinä pysyy jos sitä vähän puhaltelee eikä anna arjen olla tylsää ja aina samanlaista.

        Jokainen meistä haluaa olla onnellinen, se että sun eksä ei enää ollut sun kanssa ei ole kuolemansynti. Nyt vain hommaa toi katkeruus hitokseen ja mietit miten voisit olla taas onnellinen.


      • 15012

        kun seksi loppuu uuden kanssa, niin kyllä sua alkaa muistelemaan ja takaisin haluamaan, jos suhteessa ei sen kummepaa vikaa ollu.


    • myös

      7 viikkoa erosta ja mennyt uuden kanssa kihloihin. Niin sanoin minullekin rakastavansa ja kaikkea mahdollista ihanaa. mutta sitten vaan yhtäkkiä ei enää rakastanutkaan vaan lähti toisen matkaan. suhteessa ei ollut mitään sellaista, etteikö sitä olisi voinut korjata, suhde olisi siis hyvä.minusta.
      kipinää riitti myös, toki siinä olisi myös hiljaisia aikoja.

      2 vuotta oltiin yhdessä ja itken päivittäin,kun en ymmärrä mitä tapahtui.

    • vaihto

      ei se rakkaus kuollut, se vaihtoi vaan naista

    • ei takaisin

      mulle käynyt samanlailla. Niin rakasti ja sitten lähti uuden ihastuksen
      matkaan. Oli kuulema se oikea hänelle, enkä minä. 7 kuukautta
      myöhemmin tuli kertomaan, että ei se toinen ollutkaan oikea,
      vaan minä.

      Vaan en ottanut takaisin, muistin kaikki kyyneleeni 2 kuukauden
      ajalta eron jälkeen.

      Rakastin häntä paljon ja varmaan yhä, mutta luottaa en enää
      häneen voi.

      Sinkkunakin on kiva katsella maailmaa, kesä ja pridet tulossa
      sekä muuta kivaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1990
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1549
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      141
      1408
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1250
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1077
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      121
      970
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      967
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      50
      792
    Aihe