Kia Ceed vaihtui Dacia Lodgyyn

dacia lodgy

60

639

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikäs ihme tuo on.

      "ranskalaisen Renaultin vikaherkkyys?"

      Mistähän tämäkin uskomus on peräisin? ...Isoisältä??

      Mitä KHCF palstaa lukee, eipä Kiakaan ihan viattomin auto ole.
      Kytkinvikoja, kolinaa, sähkövehkeet temppuilee tuliterissä autoissa, dieselmoottorien kilinää joita ei takuuseen saada kuntoon ja vaikka mitä muuta. Tämän perusteella voisi Kiat jättää ostamatta jos aina tuijottaa mitä muut sanovat.

      Huvittavaa, että halpismerkillä, josta oltiin -ja osin yhä vieläkin ollaan vahvasti vielä sitä mieltä, ettei myöskään tuollaisia Koreanrimpuloita järkevä uskalla ostaa, alkavat nyt epäilemään vastaavalla reseptillä kootun Dacian luotettavuutta.
      Dacian käyttövarmuudesta ei kai kukaan osaa vielä mitään sanoa, mutta moottoritekniikkahan on Dacioissa pääosin modernimpaa kuin Kiassa ja mukavuus Renaultin perinteiden mukaan paremmalla tasolla.

      Muutenkin aika typerää verrata 5-paikkaista keskiluokan tilat tarjoavaa Cee´diä tiloillaan isoja tila-autoja hätyyttelevään 7-paikkaiseen Lodgyyn. Käyttötarkoitukset ihan eri lähtökohtiin ja puhutaan eri luokan autoista.
      Onhan siinä Kiassa toki 7 vuoden takuu, mutta aika moni valitsee autonsa monesta muustakin näkökulmasta kuin pitkän takuun takia.

    • Lueppa tarkemmin.

      Kannattaa terästää lukutaitoa, koska jutussa Venga vaihtui Lodgyyn. Niin kiire ei saa olla purkamaan kiukkua rakkaan Kian riveistä lipeämisen takia, että lukee jutun automalleja myöten aivan väärin.

    • eikiitosranskiksia
      • Asiakasuskollisuus,

        Syntyykö asiakasuskollisuus tietämyksestä autoihin?? Vaihtoiko aikanaan isännät vanhan Ladan aina uuteen, koska tiesivät Ladan olevan paras??

        Kyllä asiakasuskollisuus muodostuu ihan muista seikoista. Kian omistajat saavat säännöllisen väliajoin postia tutusta myyntipisteestään, jossa heidän edellisestä ajokistaan luvataan huippuhyvitys. Eipä siinä ruletissa kovin helposti tule edes miettineeksi, että osaavat ne muutkin valmistajat tehdä yhtähyviä ja yllätys yllätys, jopa parempiakin autoja.
        Renaultissa on 4 vuoden takuu. Lyhyempi kuin Kiassa, mutta ajaminen on mukavalla ranskalaiselle hyvillä moottoreilla on monilta osin mukavampaa kuin Kiolla siitä ei mihinkään pääse.... ja 4 vuotta takuuta riittää useimpien omistajien auton vaihtovälille. Hyvät käyttöominaisuudet kuittaavat helposti muutaman prosentin eron turhanpäiväisissä adacin tilastoissa.
        Samanlainen kapistus se käytännössä Kiakin vikojen suhteen on kuin Renault. Joskus käy hyvä tuuri joskus ei.

        Mutta jokainen ostaa rahoillaan sen minkä haluaa. Renaulteja vaihdetaan Kiohin ja Kioja Renaulteihin. Näin on aina ollut ja tulee olemaan. Ei siitä kannata nokkiinsa ottaa.


    • vähän faktaa

      https://www.google.com/search?q=hyundai eguus&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a&channel=sb

      Tuossa vähän mallia renukuskeille miten laatuauto tehdään (jollaista ei renulta edes löydy) ja tekijänä maailman nopeimmin kasvava autokonserni Hyundai/KIA.

      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288650853968.html

      KIA on tähänasti tunnettu nimenomaan pitkän takuunsa ja luotettavuutensa ansiosta ja noin pitkää takuuta mikään valmistaja ei uskalla antaa jos ei tosissaan usko tuotteidensa laatuun.

      KIA on lisäksi Suomen 6:ksi myydyin automerkki mutta Renault jossain vasta parinkympin seutuvilla.

      http://www.vaihtari.fi/blogi/maailman-myydyimmat-autot-vuonna-2013/


      10 myydyimmän auton joukosta ei ranskiksia löydy mutta yksi Hyundai löytyy.

      • No hard feelings

        Taas tämä Hyundai Equus virsi alkoi. Väitätkö, että monena aikaisempana vuonna Euroopan myydyin autokonserni ei osaisi tehdä tuollaista S-Mersu-kopioo, jos se haluaisi.
        Jos tuolle konserni-linjalle nyt lähdettäisiin, voisin mainita Renault-Nissan alliansilta auton, joka on "hiukan" tunnetumpi ja arvostetumpi auto kuin tuo amerikkalaisten eläköityneiden läskimahojen lulla: Nissan GT-R. Ei tarvinne sen kummemmin esitellä.

        Se, että toinen auto on 20. ja toinen 6. Suomen myyntitilastoissa, ei tee siitä parempaa. Ei niillä myyntitilastoilla ajeta. Jos sata autoilijaa pantaisiin ajamaan koeajolenkki ensin uudella Renault Megane 1,2 Tce:llä ja sen jälkeen tuolla Kia-miesten ihmeauto cee´d 1,6:lla ja sen perään arvostelemaan subjektiivisesti, kumpi auto on hiljaisempi, alustaltaan mukavampi, parempimoottorinen, ihmettelisin jos moni kehuisi Kiaa paremmaksi.

        En sano Kiaa huonoksi valinnaksi, mutta parempiakin on, eikä ne aina löydy sieltä myyntitilastojen tai pitkien takuiden joukosta.
        Sitäpaitsi jotkut haluavatmuutenkin ajaa eri autolla kuin naapurinsa. Renault on persoonallinen ja omaa tahtoa korostavan valinta.
        Kia valitaan, koska työkaveri kehui sen takuuta hyväksi ja tuttu myyjä teki siitä hyvän tarjouksen.


      • kfkfkfkf
        No hard feelings kirjoitti:

        Taas tämä Hyundai Equus virsi alkoi. Väitätkö, että monena aikaisempana vuonna Euroopan myydyin autokonserni ei osaisi tehdä tuollaista S-Mersu-kopioo, jos se haluaisi.
        Jos tuolle konserni-linjalle nyt lähdettäisiin, voisin mainita Renault-Nissan alliansilta auton, joka on "hiukan" tunnetumpi ja arvostetumpi auto kuin tuo amerikkalaisten eläköityneiden läskimahojen lulla: Nissan GT-R. Ei tarvinne sen kummemmin esitellä.

        Se, että toinen auto on 20. ja toinen 6. Suomen myyntitilastoissa, ei tee siitä parempaa. Ei niillä myyntitilastoilla ajeta. Jos sata autoilijaa pantaisiin ajamaan koeajolenkki ensin uudella Renault Megane 1,2 Tce:llä ja sen jälkeen tuolla Kia-miesten ihmeauto cee´d 1,6:lla ja sen perään arvostelemaan subjektiivisesti, kumpi auto on hiljaisempi, alustaltaan mukavampi, parempimoottorinen, ihmettelisin jos moni kehuisi Kiaa paremmaksi.

        En sano Kiaa huonoksi valinnaksi, mutta parempiakin on, eikä ne aina löydy sieltä myyntitilastojen tai pitkien takuiden joukosta.
        Sitäpaitsi jotkut haluavatmuutenkin ajaa eri autolla kuin naapurinsa. Renault on persoonallinen ja omaa tahtoa korostavan valinta.
        Kia valitaan, koska työkaveri kehui sen takuuta hyväksi ja tuttu myyjä teki siitä hyvän tarjouksen.

        Renault on marginaalimerkki Suomessa ja maailmalla ja laatu huonoa jonka kertoo jo huono jälleenmyyntiarvokin. Esim. takseina ja kaupparatsuilla jotka ajavat todella paljon ei renuja näy. Lisäksi Renault saattaa olla kohta historiaa tulevaisuudessa kun maailmaan jää vain 6 automerkkiä ja yksi niistä kuudesta on Hyundai/KIA autokonserni.

        Taidat olla Renault myyjä joka on vain kateellinen KIA:n todella hyvästä menestyksestä Suomen ja maailman automarkkinoilla :) Vihjeenä sulle: Tuulimyllyjä vastaan on turha taistella :D


      • marginaali on ok.
        kfkfkfkf kirjoitti:

        Renault on marginaalimerkki Suomessa ja maailmalla ja laatu huonoa jonka kertoo jo huono jälleenmyyntiarvokin. Esim. takseina ja kaupparatsuilla jotka ajavat todella paljon ei renuja näy. Lisäksi Renault saattaa olla kohta historiaa tulevaisuudessa kun maailmaan jää vain 6 automerkkiä ja yksi niistä kuudesta on Hyundai/KIA autokonserni.

        Taidat olla Renault myyjä joka on vain kateellinen KIA:n todella hyvästä menestyksestä Suomen ja maailman automarkkinoilla :) Vihjeenä sulle: Tuulimyllyjä vastaan on turha taistella :D

        Empä ole montaa Kiaakaan takseissa nähnyt. Tuo kaupparatsujuttu nyt on ihan omaa mutuiluasi. Kian jälleenmyyntiarvo?? No joo. Kai se hyvä on jos aina vaihtaa Kiaan.
        Renault-Nissan on yksi niitä harvoja, jotka ovat kyenneet plusmerkkiseen tulokseen viimevuosina ja yksi tuloksen tekijä konsernissa on halpamerkki Dacia, jolla uskomattoman vahva nousu myynnissä. Muutenkin Renault on Euroopassa ollut aina vahva merkki. Osakseen myyntiin vaikuttaa myös tavara-autot, jotka Kia Hyundain Euroopan valikoimista puuttuvat.
        Renault on henkilöautojen ominaisuuksiltaan vielä Kiaa edellä, mutta jos haluaa ajaa myyntitilastoilla ja pitkällä takuulla, kannattaa ilman muuta ostaa se Kia. Renaultin ostajaa kiinnostaa enemmän itse auto.

        Renaultin laatu on viimevuosina noussut huomattavasti. Ne huonoimmat Rellut, joissa laatu oli vielä heikkoa, tehtiin silloin kun Kiaa ei ollut vielä täällä nähtykään.

        Huvittavaa muuten, kun Kia tuli suomeen eikä ollut vielä lyönyt kunnolla lävitse, kaikki Kiaan päätyneet kehuskelivat, kuinka on mukavaa, kun uskaltaa olla erilainen ja ajaa jollakin muulla kuin Toyotalla tai vastaavalla. Nyt Kia kuskit haukkuvat vähemmän myytyjä marginaaleiksi ja huonommiksi, kun ne myyvät vähemmän.... :) näin se vaan menee, omaa pitää aina kehua olipa automerkin arvostus tai sijoitus myynnillisesti mitä hyvänsä.


      • 'jbl'
        marginaali on ok. kirjoitti:

        Empä ole montaa Kiaakaan takseissa nähnyt. Tuo kaupparatsujuttu nyt on ihan omaa mutuiluasi. Kian jälleenmyyntiarvo?? No joo. Kai se hyvä on jos aina vaihtaa Kiaan.
        Renault-Nissan on yksi niitä harvoja, jotka ovat kyenneet plusmerkkiseen tulokseen viimevuosina ja yksi tuloksen tekijä konsernissa on halpamerkki Dacia, jolla uskomattoman vahva nousu myynnissä. Muutenkin Renault on Euroopassa ollut aina vahva merkki. Osakseen myyntiin vaikuttaa myös tavara-autot, jotka Kia Hyundain Euroopan valikoimista puuttuvat.
        Renault on henkilöautojen ominaisuuksiltaan vielä Kiaa edellä, mutta jos haluaa ajaa myyntitilastoilla ja pitkällä takuulla, kannattaa ilman muuta ostaa se Kia. Renaultin ostajaa kiinnostaa enemmän itse auto.

        Renaultin laatu on viimevuosina noussut huomattavasti. Ne huonoimmat Rellut, joissa laatu oli vielä heikkoa, tehtiin silloin kun Kiaa ei ollut vielä täällä nähtykään.

        Huvittavaa muuten, kun Kia tuli suomeen eikä ollut vielä lyönyt kunnolla lävitse, kaikki Kiaan päätyneet kehuskelivat, kuinka on mukavaa, kun uskaltaa olla erilainen ja ajaa jollakin muulla kuin Toyotalla tai vastaavalla. Nyt Kia kuskit haukkuvat vähemmän myytyjä marginaaleiksi ja huonommiksi, kun ne myyvät vähemmän.... :) näin se vaan menee, omaa pitää aina kehua olipa automerkin arvostus tai sijoitus myynnillisesti mitä hyvänsä.

        Renault ja muut ranskanautot ovat nimenomaan kuuluisia lukuisista laatupuutteistaan. Mm. eräs autoalan ammattilainen joka oli mukanani autokaupoilla asiantuntijana ja jolla on pitkä kokemus autoalalla sanoi että kaikki on hyvin kun et koske ranskalaisiin ja italialaisiin autoihin. Hän on monimerkkikorjaamossa töissä ja on nähnyt käytännössä millaisia nämä ranskikset ovat. Suositteli että jos haluat huoletonta autoilua (luotettava eli vähävikainen) niin osta japanilainen tai korealainen merkki. Samaa tukevat lukuisat autojen laatutilastot ja tutkimukset. Myös ajettavuus on kaupanpäälle noissa korealaisissa kunnossa koska ovat Saksassa suunniteltuja.

        http://www.hs.fi/autot/Toyotan ylivoima kasvaa/a1305776027008

        Siellähän se korealainen Hyundai heti Toyotan jälkeen sijoittuu mutta ranskiset taas korkeintaan keskitasolla ja pohjalla (yleensä aina pohjalla). Tämä sama toistuu aina ja kaikkialla missä vain autoista löytyy faktaa. Siitä johtuen noita ranskisromuja saa aina käytettynä halvalla.


      • marginaali on ok
        'jbl' kirjoitti:

        Renault ja muut ranskanautot ovat nimenomaan kuuluisia lukuisista laatupuutteistaan. Mm. eräs autoalan ammattilainen joka oli mukanani autokaupoilla asiantuntijana ja jolla on pitkä kokemus autoalalla sanoi että kaikki on hyvin kun et koske ranskalaisiin ja italialaisiin autoihin. Hän on monimerkkikorjaamossa töissä ja on nähnyt käytännössä millaisia nämä ranskikset ovat. Suositteli että jos haluat huoletonta autoilua (luotettava eli vähävikainen) niin osta japanilainen tai korealainen merkki. Samaa tukevat lukuisat autojen laatutilastot ja tutkimukset. Myös ajettavuus on kaupanpäälle noissa korealaisissa kunnossa koska ovat Saksassa suunniteltuja.

        http://www.hs.fi/autot/Toyotan ylivoima kasvaa/a1305776027008

        Siellähän se korealainen Hyundai heti Toyotan jälkeen sijoittuu mutta ranskiset taas korkeintaan keskitasolla ja pohjalla (yleensä aina pohjalla). Tämä sama toistuu aina ja kaikkialla missä vain autoista löytyy faktaa. Siitä johtuen noita ranskisromuja saa aina käytettynä halvalla.

        Mutuilua mitä mutuilua. Sinne vaan KHFC-palstalle lukemaan, kuinka täysin viattomia nämä öljyä itsestään lisäävät ja talvella kolisevat Kiat ovat.

        Tämä tyypillinen aina jossain vaiheessa esiin nouseva "monimerkkikorjaajaystäväsi" todennäköisesti rustailee kuntoon vanhoja takuuttomia autoja ja silloin sattumalla ja käytöllä on isompi osuus auton kestävyyteen kuin merkin huonoudella. Muutaman ensimmäisen vuoden nykyauto kuin nykyauto toimii hyvin ja se riittänee uudesta uuteen vaihtavalle. Tällöin auton mukavat ominaisuudet nousevat korkeammalle. Jos haluaa huonon ohjauksen ja surkean alustan, siitä vain ostelemaan näitä takuuihmeitä.


      • rellut pöljät
        marginaali on ok kirjoitti:

        Mutuilua mitä mutuilua. Sinne vaan KHFC-palstalle lukemaan, kuinka täysin viattomia nämä öljyä itsestään lisäävät ja talvella kolisevat Kiat ovat.

        Tämä tyypillinen aina jossain vaiheessa esiin nouseva "monimerkkikorjaajaystäväsi" todennäköisesti rustailee kuntoon vanhoja takuuttomia autoja ja silloin sattumalla ja käytöllä on isompi osuus auton kestävyyteen kuin merkin huonoudella. Muutaman ensimmäisen vuoden nykyauto kuin nykyauto toimii hyvin ja se riittänee uudesta uuteen vaihtavalle. Tällöin auton mukavat ominaisuudet nousevat korkeammalle. Jos haluaa huonon ohjauksen ja surkean alustan, siitä vain ostelemaan näitä takuuihmeitä.

        Pitää olla tosi tyhmä mieheksi jos ostaa ranskiksen uutena. Siis oikeasti todella tyhmä. Naisen nyt vielä ymmärtää mutta jos mies ostaa uuden rellun niin kyllä ei ole kaikki inkkarit kanootissa sellaisella tyypillä kyllä. Ranskis on järkevää ostaa vain käytettynä ja todella halvalla jos sattuu olemaan hillosta puutetta.

        Renault on autojen alinta kastia Dacian kanssa. Vähän niinkuin nykyajan Lada. Tuollaiset autot pitäisi eu:n kuluttajasuojalakien mukaan kieltää välittömästi. Aiheuttavat vain verenpaineen nousua ja muita terveysongelmia sellaisiin sortuneille tomppeleille ja yhteiskunta maksaa terveydenhoitokulut.


      • marginaali on ok
        rellut pöljät kirjoitti:

        Pitää olla tosi tyhmä mieheksi jos ostaa ranskiksen uutena. Siis oikeasti todella tyhmä. Naisen nyt vielä ymmärtää mutta jos mies ostaa uuden rellun niin kyllä ei ole kaikki inkkarit kanootissa sellaisella tyypillä kyllä. Ranskis on järkevää ostaa vain käytettynä ja todella halvalla jos sattuu olemaan hillosta puutetta.

        Renault on autojen alinta kastia Dacian kanssa. Vähän niinkuin nykyajan Lada. Tuollaiset autot pitäisi eu:n kuluttajasuojalakien mukaan kieltää välittömästi. Aiheuttavat vain verenpaineen nousua ja muita terveysongelmia sellaisiin sortuneille tomppeleille ja yhteiskunta maksaa terveydenhoitokulut.

        Älä nyt pullaasi tukehdu hyvä ihminen. Kiassa kaikki muu on melko keskinkertaista, paitsi se kuuluisa takuu. Ei siitä sen parempaa tule, vaikka kuinka mollaisit muita merkkejä. Tuo alin kasti juttukin on taas ihan täyttä mutuilua ja omaan mielipiteeseen perustuvaa. käyppäkysymässä autourheilun kuninkuusluokasta, onko Renault alinta kastia automaailmassa.


      • ranskiksia grilliltä
        marginaali on ok kirjoitti:

        Älä nyt pullaasi tukehdu hyvä ihminen. Kiassa kaikki muu on melko keskinkertaista, paitsi se kuuluisa takuu. Ei siitä sen parempaa tule, vaikka kuinka mollaisit muita merkkejä. Tuo alin kasti juttukin on taas ihan täyttä mutuilua ja omaan mielipiteeseen perustuvaa. käyppäkysymässä autourheilun kuninkuusluokasta, onko Renault alinta kastia automaailmassa.

        Jokainen vähänkin autoasioita seurannut tietää mikä on Hyundai:n ja KIA:n laatu vastaan Renault "laatu" (jota ei ole). Siinä ei formulat auta paskan vertaa kun tavallinen perhe ostaa autoa. Perheauton pitää olla luotettava eikä siinä paljon lohduta pehmeä löllyvä jousitus jos auto on korjaamolla jatkuvasti kuten näillä ranskanpullilla on taipumus olla ja kaupanpäälle saa mojovan arvonalennuksen.

        Ranskikset ovat vain punaviinipöhnässä tehtyjä autoja joissa on ollut lukuisia laatuongelmia vuosien kuluessa. Jos tätä ei tunnusta niin ei voi muuta kuin syyttää itseään tyhmyydestä jos ranskisromuihin sortuu.


      • hk sininen Deltasta
        ranskiksia grilliltä kirjoitti:

        Jokainen vähänkin autoasioita seurannut tietää mikä on Hyundai:n ja KIA:n laatu vastaan Renault "laatu" (jota ei ole). Siinä ei formulat auta paskan vertaa kun tavallinen perhe ostaa autoa. Perheauton pitää olla luotettava eikä siinä paljon lohduta pehmeä löllyvä jousitus jos auto on korjaamolla jatkuvasti kuten näillä ranskanpullilla on taipumus olla ja kaupanpäälle saa mojovan arvonalennuksen.

        Ranskikset ovat vain punaviinipöhnässä tehtyjä autoja joissa on ollut lukuisia laatuongelmia vuosien kuluessa. Jos tätä ei tunnusta niin ei voi muuta kuin syyttää itseään tyhmyydestä jos ranskisromuihin sortuu.

        Eipä se vastaavasti amerikassa myytävä ihmeauto Hyundain Equus-mallikaan tee täällä kotimarkkinoilla myytävää perhekauppakassi Kiaa yhtään sen autuaammaksi. Sitähän on tässä mielellään tuotu kokoajan esiin esimerkkinä osaamisesta.
        Yhtä vähän sillä on tekemistä vaikkapa Kia cee´din kanssa kuin Formula F1moottorilla vaikkapa Meganen kanssa. Tosin sen verran voi puolustaa asetelmaa renaultin hyväksi, että useat autourheilun innnovaatiot moottoritekniikassa ja materiaaleissa tuodaan myös siviilipuolelle, siinä suhteessa Renault on edelläkävijä verrattuna Kiaan, jossa bensamoottoritkin ovat vielä suhteellisen vanhanaikaisia.

        Kyllä minä keskimääräisenä 3-4 vuoden autonpitoaikana saatan jopa kärsiä yhden tai kaksi ylimääräistä takuukorjaamokäyntiä enemmän, jos kaikki muu aika ajetaankin mukavemmalla, hiljaisemmalla ja paremmalla ohjauksella varustetulla autolla. Niin se vain on.
        Nämä ovat puhtaasti valinta/arvostuskysymyksiä, jotka tehdään autonomistusajalle:
        pari ylimääräistä päivän kahden korjaamokäyntiä tai 4 vuotta raastavaa kohinaa peltirummussa. :)

        Mitä uuden auton arvon tiputukseen tulee, aina häviät. Elämä on. Jos haluat mieleisesi auton ja omaan käyttötarkoitukseen, muutaman prosentin ero siihen toiseen vaihtoehtoon arvonlaskussa on loppujen lopuksi aika mitätön asia.

        Helppo muuten kääriä oma mielipide tyyliin "Jokainen vähänkin autoasioita seurannut tietää" - ja hakea sillä jotain todistusta väittämään.
        Aika paljon tiedän ihmisiä, jotka ajavat ihan tyytyväisinä Ranskiksilla, eikä missään tapauksessa vaihtaisi johonkin "korealaiseen tai Japanilaiseen "alepa-muovikassiin" kuten jotkut asian ilmaisevat.

        Ehkäpä nuo "jatkuvasti korjaamolla" - jutut ovat myös hiukan liioiteltuja ja asenteellisia. Erot nykyautoissa tilastollisesti luotettavimman ja epäluotettavan välillä ovat suhteellisen pieniä. Yksittäisiä maanantaikappaleita on turha julistaa, niitä löytyy myös Kialta ja Hyundailta.


      • vääntäkäää vääntäkää
        hk sininen Deltasta kirjoitti:

        Eipä se vastaavasti amerikassa myytävä ihmeauto Hyundain Equus-mallikaan tee täällä kotimarkkinoilla myytävää perhekauppakassi Kiaa yhtään sen autuaammaksi. Sitähän on tässä mielellään tuotu kokoajan esiin esimerkkinä osaamisesta.
        Yhtä vähän sillä on tekemistä vaikkapa Kia cee´din kanssa kuin Formula F1moottorilla vaikkapa Meganen kanssa. Tosin sen verran voi puolustaa asetelmaa renaultin hyväksi, että useat autourheilun innnovaatiot moottoritekniikassa ja materiaaleissa tuodaan myös siviilipuolelle, siinä suhteessa Renault on edelläkävijä verrattuna Kiaan, jossa bensamoottoritkin ovat vielä suhteellisen vanhanaikaisia.

        Kyllä minä keskimääräisenä 3-4 vuoden autonpitoaikana saatan jopa kärsiä yhden tai kaksi ylimääräistä takuukorjaamokäyntiä enemmän, jos kaikki muu aika ajetaankin mukavemmalla, hiljaisemmalla ja paremmalla ohjauksella varustetulla autolla. Niin se vain on.
        Nämä ovat puhtaasti valinta/arvostuskysymyksiä, jotka tehdään autonomistusajalle:
        pari ylimääräistä päivän kahden korjaamokäyntiä tai 4 vuotta raastavaa kohinaa peltirummussa. :)

        Mitä uuden auton arvon tiputukseen tulee, aina häviät. Elämä on. Jos haluat mieleisesi auton ja omaan käyttötarkoitukseen, muutaman prosentin ero siihen toiseen vaihtoehtoon arvonlaskussa on loppujen lopuksi aika mitätön asia.

        Helppo muuten kääriä oma mielipide tyyliin "Jokainen vähänkin autoasioita seurannut tietää" - ja hakea sillä jotain todistusta väittämään.
        Aika paljon tiedän ihmisiä, jotka ajavat ihan tyytyväisinä Ranskiksilla, eikä missään tapauksessa vaihtaisi johonkin "korealaiseen tai Japanilaiseen "alepa-muovikassiin" kuten jotkut asian ilmaisevat.

        Ehkäpä nuo "jatkuvasti korjaamolla" - jutut ovat myös hiukan liioiteltuja ja asenteellisia. Erot nykyautoissa tilastollisesti luotettavimman ja epäluotettavan välillä ovat suhteellisen pieniä. Yksittäisiä maanantaikappaleita on turha julistaa, niitä löytyy myös Kialta ja Hyundailta.

        tää on tosiaan ihan mukavaa hupia lueskella, kun viellä osasta tieää kuka on kirjotusten takana/ millä muilla foorumeilla vaikuttaa.


      • Iso P
        vääntäkäää vääntäkää kirjoitti:

        tää on tosiaan ihan mukavaa hupia lueskella, kun viellä osasta tieää kuka on kirjotusten takana/ millä muilla foorumeilla vaikuttaa.

        Hupiahan tämä myös aikansa kuluksi kirjoitella, lueskella ja vähän myös ärryytellä ;)

        Taisi Kian vaihto Relluun saada jotkut ihan oikeasti suunniltaan. ;)

        Jotkut ottavat vähän turhan tosissaan mutta, pysytään kuitenkin asiallisena siellä muualla sitten....eikö niin..;)


      • ki-a
        Iso P kirjoitti:

        Hupiahan tämä myös aikansa kuluksi kirjoitella, lueskella ja vähän myös ärryytellä ;)

        Taisi Kian vaihto Relluun saada jotkut ihan oikeasti suunniltaan. ;)

        Jotkut ottavat vähän turhan tosissaan mutta, pysytään kuitenkin asiallisena siellä muualla sitten....eikö niin..;)

        jollain jäi tosiaan hampaan koloon aika iso pala :) :) Relluilua on seurattu kyllä taustalla ;)


    • kiisselo

      Koeajolenkillä voi hyvinkin löytyä Kiaa miellyttävämpiä autoja. Autot hankitaan kuitenkin yleensä vuosiksi ja silloin luotettavuus, takuu, jälleenmyyntiarvo ja kokonaiskulut ovat ne seikat joihin omalla rahalla auton ostavat kiinnittävät huomiota. Pienet puutteet ajettavuudessa voi antaa anteeksi kun tietää, että auto starttaa joka aamu ja takuu kattaa mahdolliset viat.

      • juupa juu.

        Renaultin takuu on 4 vuotta. Se riittänee useimmille uuden ostajille ihan hyvin.
        Useimmilla ne Renaultitkin käynnistyvät joka aamu - aivan kuin Kiakin. Ja se käynnistymisen jälkeinen ajomatka nautitaankin sitten paremmasta autosta..... ;)
        Mitä Kian huoltohintoja kuulostelee, ne kannattanee jättää näissä keskusteluissa mainitsematta....


      • lämminratti
        juupa juu. kirjoitti:

        Renaultin takuu on 4 vuotta. Se riittänee useimmille uuden ostajille ihan hyvin.
        Useimmilla ne Renaultitkin käynnistyvät joka aamu - aivan kuin Kiakin. Ja se käynnistymisen jälkeinen ajomatka nautitaankin sitten paremmasta autosta..... ;)
        Mitä Kian huoltohintoja kuulostelee, ne kannattanee jättää näissä keskusteluissa mainitsematta....

        Se takuu ei vain paljon lämmitä, kun auto hyytyy pakkasaamuna motarille.


    • eslo35

      Kian huoltohinnat ovat varsin kilpailukykyiset. Vuosia sitten saattoivat olla asiat toisin, mutta ajat ovat muuttuneet. Jälleenmyyntiarvo ranskalaisilla on surkea, siitä ei pääse mihinkään. Renault toki taitaa näistä ranskalaismerkeistä olla luotettavin.

      • asentajana

        Huoltohinnoissa pitää ottaa huomioon uusien Kia mallien 2v/30tkm huoltoväli. Vaikka yksittäinen huolto olisikin hiukan kalliimpi niin monella merkillä huoltoväli on 15tkm


    • ei kiitos
      • Kaikille sattuu.

        Tässä syy miksi en koske Kiaan ja sen takuisiin, mitkä eivät näytä saavan mitään korjattua:

        http://www.khcf.org/index.php?topic=3044.0

        http://www.khcf.org/index.php?topic=3589.0

        Jälkimmäisessä cee´d vaihtui moottorivian kanssa tappelun jälkeen luotettavaan Peugeot 308:iin.
        Ensin mainittua ongelmaa ei taida tehdas viitsiä edes yrittää saada kuntoon.

        Että sattuu sitä paremmissakin piireissä. Ja vähän uudempia tapauksia kuin linkittämäsi 6 vuotta vanha juttu.


      • paskaranskiset
        Kaikille sattuu. kirjoitti:

        Tässä syy miksi en koske Kiaan ja sen takuisiin, mitkä eivät näytä saavan mitään korjattua:

        http://www.khcf.org/index.php?topic=3044.0

        http://www.khcf.org/index.php?topic=3589.0

        Jälkimmäisessä cee´d vaihtui moottorivian kanssa tappelun jälkeen luotettavaan Peugeot 308:iin.
        Ensin mainittua ongelmaa ei taida tehdas viitsiä edes yrittää saada kuntoon.

        Että sattuu sitä paremmissakin piireissä. Ja vähän uudempia tapauksia kuin linkittämäsi 6 vuotta vanha juttu.

        Renu joutui lopettamaan mm. Lagunan myynnin kokonaan Suomessa kun vikoja oli niin valtavasti että myynti loppui kuin seinään. Ei kannata enää tuoda uutta mallia edes maahan.

        Luotettava Pösö 308 on satua sillä luotettavaa ranskista ei ole vielä keksittykään. KIA: N ja Hyundain myynti senkun vaan lisääntyy maailmalla mutta renun ja muiden ranskisten putoaa. Renu ei kelpaa myytäväksi edes maailman vaativimmille automarkkinoille Usa: an kuten eivät muutkaan vikaherkät laaduttomat patonkiromut. Sitävastoin japanilaiset ja korealaiset kelpaavat todella hyvin ja Toyota Camry onkin ollut siellä 6 vuotta peräkkäin myydyin automalli.


      • Pögönever
        Kaikille sattuu. kirjoitti:

        Tässä syy miksi en koske Kiaan ja sen takuisiin, mitkä eivät näytä saavan mitään korjattua:

        http://www.khcf.org/index.php?topic=3044.0

        http://www.khcf.org/index.php?topic=3589.0

        Jälkimmäisessä cee´d vaihtui moottorivian kanssa tappelun jälkeen luotettavaan Peugeot 308:iin.
        Ensin mainittua ongelmaa ei taida tehdas viitsiä edes yrittää saada kuntoon.

        Että sattuu sitä paremmissakin piireissä. Ja vähän uudempia tapauksia kuin linkittämäsi 6 vuotta vanha juttu.

        Hhehhe..nyt sain päivän parhaat naurut. Vai luotettavaan Peugeotiin, no ei kun onnea vaan, mulla sitä ei ollut. Se kokeilu maksoi mulle aika rutkasti. Taisi olla toi mun entinen enemmän korjaamon hallussa kuin minun. Lopulta kyllästyin ainaisiin murheisiin ja laitoin vaihtoon. Vielä kerran onnea uudelle Peugeotille sillä sitä tulee tarvitsemaan ;D voi elämän kevät.


      • huh huh
        Pögönever kirjoitti:

        Hhehhe..nyt sain päivän parhaat naurut. Vai luotettavaan Peugeotiin, no ei kun onnea vaan, mulla sitä ei ollut. Se kokeilu maksoi mulle aika rutkasti. Taisi olla toi mun entinen enemmän korjaamon hallussa kuin minun. Lopulta kyllästyin ainaisiin murheisiin ja laitoin vaihtoon. Vielä kerran onnea uudelle Peugeotille sillä sitä tulee tarvitsemaan ;D voi elämän kevät.

        Lapsellista porukkaa täällä suomi24 tyyliin. Isot miehet jauhaa sontaa mulla on parempi....ei kun mullapas. Muutamia henkilöitä olen pitäny ihan järkevinäkin muualla. Kaikki ajaa sillä minkä parhaaks näkee. Itse voisin hyvin kuvitella ajavani esim. Lodgyllä jos perhe viellä kasvaa eikä lottovoittoa tule. Kialla nykyään eikä ole muuten sen parempi kun muutkaan mitä on ajettu, kun niihin parempiin ei vaan rahat köyhällä riitä.


      • hermoko pettää
        paskaranskiset kirjoitti:

        Renu joutui lopettamaan mm. Lagunan myynnin kokonaan Suomessa kun vikoja oli niin valtavasti että myynti loppui kuin seinään. Ei kannata enää tuoda uutta mallia edes maahan.

        Luotettava Pösö 308 on satua sillä luotettavaa ranskista ei ole vielä keksittykään. KIA: N ja Hyundain myynti senkun vaan lisääntyy maailmalla mutta renun ja muiden ranskisten putoaa. Renu ei kelpaa myytäväksi edes maailman vaativimmille automarkkinoille Usa: an kuten eivät muutkaan vikaherkät laaduttomat patonkiromut. Sitävastoin japanilaiset ja korealaiset kelpaavat todella hyvin ja Toyota Camry onkin ollut siellä 6 vuotta peräkkäin myydyin automalli.

        Kia sen sijaan jatkaa kilisevien ja kolisevien dieselien tuontia, vaikka ne pitäisi ehdottomasti vetää myynnistä. Hienoa asiakastoimintaa sekin.

        http://www.khcf.org/index.php?topic=3044.0

        Kerroppa meille lisää Peugeot 308:n luotettavuudesta, äläkä vain mutuile topicista toiseen. Jutussa omistaja kyllästyi cee´din öljynlisääntymisongelmaan ja vaihtoi Pösöön. Eiköhän se kerro jotain.
        Ja älä nyt siitä sydäninfarktia saa.


      • sori vaan
        Pögönever kirjoitti:

        Hhehhe..nyt sain päivän parhaat naurut. Vai luotettavaan Peugeotiin, no ei kun onnea vaan, mulla sitä ei ollut. Se kokeilu maksoi mulle aika rutkasti. Taisi olla toi mun entinen enemmän korjaamon hallussa kuin minun. Lopulta kyllästyin ainaisiin murheisiin ja laitoin vaihtoon. Vielä kerran onnea uudelle Peugeotille sillä sitä tulee tarvitsemaan ;D voi elämän kevät.

        http://www.khcf.org/index.php?topic=3044.0

        Onnea niille, jotka ovat diesel Kiaan päätyneet.

        Huomaat varmaan, että kaikilla merkeillä on ne mustat hetkensä, myös Kialla.


      • No joo...
        huh huh kirjoitti:

        Lapsellista porukkaa täällä suomi24 tyyliin. Isot miehet jauhaa sontaa mulla on parempi....ei kun mullapas. Muutamia henkilöitä olen pitäny ihan järkevinäkin muualla. Kaikki ajaa sillä minkä parhaaks näkee. Itse voisin hyvin kuvitella ajavani esim. Lodgyllä jos perhe viellä kasvaa eikä lottovoittoa tule. Kialla nykyään eikä ole muuten sen parempi kun muutkaan mitä on ajettu, kun niihin parempiin ei vaan rahat köyhällä riitä.

        Ei täällä näitä nyt aina kannata niin ryppy otsalla lukea tai kirjoittaa. Lähinnä hauskaa ajanvietettähän nämä väittelyt ovat. ;)


      • vendoemachine
        sori vaan kirjoitti:

        http://www.khcf.org/index.php?topic=3044.0

        Onnea niille, jotka ovat diesel Kiaan päätyneet.

        Huomaat varmaan, että kaikilla merkeillä on ne mustat hetkensä, myös Kialla.

        Tuossa on koneena 1.4 diesel. Itsellä 1.6 diesel ja kumma kyllä en ole huomannut mitään tuollaista. Ihan hyvin vetää ja pelaa. olisko sitten tuo koneiden ero vai yksilövika?


      • J@J
        No joo... kirjoitti:

        Ei täällä näitä nyt aina kannata niin ryppy otsalla lukea tai kirjoittaa. Lähinnä hauskaa ajanvietettähän nämä väittelyt ovat. ;)

        Jep...jep ... ;-D


    • zaasa

      Vikoja on jokaisella merkillä, se on selvä. Merkitystä on sillä kuinka paljon niitä vikoja on. Kiassa niitä näyttäisi olevan aika vähän.

    • kvalitet

      Viisainta kun ostaa aasialaisen automerkin jos nimittäin haluaa huoletonta autoilua. Jos haluaa aidosti vähävikaisimman niin ostaa aidon Japanissa tehdyn auton (Subaru, Lexus ja jotkut Mazdat ja Toyota RAV4) mutta jos haluaa myös hyvän ajettavuuden siihen kaupanpäälle niin ostaa korealaisen Kian tai Hyundain. Ovat luotettavuudessa melkein yhtä hyviä kuin japsit myös uusimman autobildin laaturaportin mukaan (7 arvostelukriteeriä) mutta myös ajettavuus on kunnossa saksalaisen suunnittelun ansiosta.

    • kyllä niissä vikoja on ainakin minun ensimmäinen 1.6 crdi 2010 ikkunan tiivisteestä puuttui 50mm matkalta tuulilasin alareunasta josta aiheutui sähkövikoja mm ulkolämpä mittari ei toiminut. Nyt toinen crdi uudempi malli 30000 huolossa huomattiin vaihteistossa oljy vuoto korjattiin. nyt istuin lämmitin rikki kuskin puolelta. mitähän seuraavaksi.

      • niin kysymys oli kia ceed.


    • koria

      Kiakotteron vikalistasta tulisi romaanin verran tekstiä.

      • entäs sitten?

        Romaani Teivon raveissa ja vähän ottaneena, niin kyllähän siltä tekstiä tulee.


    • MTT64

      RENAULT kehuu aina uuden mallin esitellessään, että laatuun on kiinnitetty huomiota,, mutta silti se on aina ylivoimainen ykkönen tielle jääntien ja vikojen määrässä. Kuinka huono se on ollut alun perin, kun joka malliuudistuksessa laatua on huimasti parannettu, ja silti se on vieläkin huono??

      • Kia ei ole Mersu

        Silloin kun Renault noteerattiin ensimmäisen kerran nykyaikaisissa vikatilastoissa, Kia valmisti vielä 80-90 luvun lisenssiautoja köyhiin maihin. Eivät Kiatkaan vielä kovin montaa vuotta ole erityisen laadukkaita olleet. Sama virsihän sielläkin soi malliuudistuksesta toiseen: laatua on parannettu....


      • yftd
        Kia ei ole Mersu kirjoitti:

        Silloin kun Renault noteerattiin ensimmäisen kerran nykyaikaisissa vikatilastoissa, Kia valmisti vielä 80-90 luvun lisenssiautoja köyhiin maihin. Eivät Kiatkaan vielä kovin montaa vuotta ole erityisen laadukkaita olleet. Sama virsihän sielläkin soi malliuudistuksesta toiseen: laatua on parannettu....

        Niinpä. KIA on lyhyessä ajassa noussut laatuautojen luokkaan, mutta Renault, jolla iänikuiset perinteet, tekee huonoja autoja.


      • Koeajokokemus...
        yftd kirjoitti:

        Niinpä. KIA on lyhyessä ajassa noussut laatuautojen luokkaan, mutta Renault, jolla iänikuiset perinteet, tekee huonoja autoja.

        No eipä kovin huonolta autolta tuntunu, kun kävin koeajamassa uuden Grand Scenic dynamiquen 130 heppasella dieselillä ja kaikilla herkuilla. Kulkee hyvin, makee ajaa, kuluttaa vähän ja on oikeasti todella hiljainenja mukavan oloinen auto. Sen jälkeen kun käy heittämässä lenkin Carensilla on aika vaikea sanoa Scenicin olevan huono ja Carensin laatuauto, mutta makunsa kullakin.


    • 87560969060

      Renault ja muut ranskalaiset automerkit ovat automaailman alinta kastia todistetusti. Ovat vikatilastoissa ja sen seurauksena jälleenmyyntiarvoltaan kaikkein huonoimpia. Ja tätä faktaa ei pysty kukaan kumoamaan. Ilmankos ranskiksia ei mm. Suomessa myydä paljoakaan vaan saksalaiset ja aasialaset automerkit jyllää.

      http://www.hs.fi/autot/a1305776027008

      Toyota kuitenkin AINA kärjessä tai kärjen tuntumassa. Sitä ei mikään automerkki pysty koskaan ilmeisesti ohittamaan luotettavuudessa ja käyttäjätyytyväisyydessä koskaan muu kuin Lexus.

      • en kepilläkään koske

        Toyota voi pärjätä humalaisille tehdyissä ovensuututkimuksissa mutta missään oikeissa tutkimuksissa ei niin kummoisesti pärjää. Etenkin kun ottaa huomioon sen lyhyen huoltovälin se pärjää melkoisen huonosti. Ruosteenesto on yksi heikoimpia mitä löytyy.
        Mutta ominaisuudet ovat tärkeimmät ja niissähän Toyota on ala-arvoinen.


    • ei vaatteita

      Hyundaipalstalla joku kinaa muka Skodalla Hyundaita vastaan. Ja täällä joku kehuu Rellua ja Daciaa Kiaa vastaan. Luulee, että Hyundai- tai Kiakäyttäjät eivät hoksaisi, että Tojoteerohan se siellä koettaa provota riitaa.

    • näin

      Tuohon ei muuta sanoa kuin että nytpä erehdyit pahasti tuossa tojoterojutussasi :) Omistan nimittäin KIA:n ja inhoan epäluotettavia ranskalaisia autoja yli kaiken koska niistä on niin paljon huonoja kokemuksia itselläni ja lähipiirilläni. Siksi juuri valitsin Kian autokseni että se on yhtä luotettava lähes kuin Toyota mutta parempi ajettava. Aina kun on mahdollista niin valistan ihmisiä pysymään erossa vikaherkistä ranskisautoista.

      • original petsku..

        Samanlaista halvalla tehtyä nykylaatua Kiatkin ovat kokemukseni mukaan kuin muutkin autot. Ei yhtään parempia, eikä huonompia. Itselläni (huom. itselläni, ei kaverin kaverillani tai lähipiirilläni!!!) oli kaksi Kiaa peräkkäin, joista varsinkin jälkimmäinen oli laadullisesti aika limbo, ja kyllä se ensimmäinenkin kärsi omistusaikana yllättävän monista pikkukorjauksista. Matka ei sentään kummallakaan katkennut kertaakaan, mutta toinen ei yhtenä aamuna startannut mystiseti tyhjentyneen akun vuoksi.
        En nyt silti jaksa alkaa sinun tavoin kaikkia kehoittamaan pysymään Kioista erossa, koska autot ovat yksilöitä ja eroja on mallienkin välillä. Vaikka itselleni ei ylistämäsi Kian laadusta nyt kovin ruusuista kuvaa jäänyt, ei sitä koskaan tiedä, vaikka tulisi jälleen palattua Kiaan. Mutta nyt saa vähäksi aikaa riittää. Jatkuvista korjauksista huolimatta ne muuten kyllä olivat erittäin mainioita autoja, siinä suhteessa tarjosivat rahalle vastinetta.
        Khcf:lla on juttua Kioista. Sieltä löytyy monenlaisia tarinoita. Nopeasti lukemalla saa kuvan, että samalla tavalla, samantapaisia vikoja ja yhtä tiheään niitä roplataan takuuhuolloissa kuin muitakin, kuin jopa niitä pahamaineisia ranskalaisautoja. :)
        Nyt menään ranskalaisella ja ainakaan vuodenvaihteesta tähän päivään ei ole toistaiseksi ensimmäistäkään moitteen sijaa ollut. Kummastakin Kiasta jo uudesta lähtien tutut alustan talvikolinatkin suorastaan loistivat poissaolollaan. Ja lämpöstenkin tultua mainio diesel vetää kuin pieni apina, ei kilistele tai kakistele pätkääkään niinkuin ruukkasi tuo Kian onneton pikku-crdi tehdä.
        Mutta joo, kukin ajaa tavallaan ja tekee itse omat hankintapäätökset. Pääasia että itse on autoonsa tyytyväinen. Ei siinä muille tarvi urputtaa, kun omat vehkeet pelaa.:)

        Tuon aloituksen joku postasi luvatta provomielessä tänne ja siitä näköjään tuli joillekkin hirveä poru. Ottakkaa iisisti, ei tämä nyt niin vakavaa ole. :)


      • roplaaja.
        original petsku.. kirjoitti:

        Samanlaista halvalla tehtyä nykylaatua Kiatkin ovat kokemukseni mukaan kuin muutkin autot. Ei yhtään parempia, eikä huonompia. Itselläni (huom. itselläni, ei kaverin kaverillani tai lähipiirilläni!!!) oli kaksi Kiaa peräkkäin, joista varsinkin jälkimmäinen oli laadullisesti aika limbo, ja kyllä se ensimmäinenkin kärsi omistusaikana yllättävän monista pikkukorjauksista. Matka ei sentään kummallakaan katkennut kertaakaan, mutta toinen ei yhtenä aamuna startannut mystiseti tyhjentyneen akun vuoksi.
        En nyt silti jaksa alkaa sinun tavoin kaikkia kehoittamaan pysymään Kioista erossa, koska autot ovat yksilöitä ja eroja on mallienkin välillä. Vaikka itselleni ei ylistämäsi Kian laadusta nyt kovin ruusuista kuvaa jäänyt, ei sitä koskaan tiedä, vaikka tulisi jälleen palattua Kiaan. Mutta nyt saa vähäksi aikaa riittää. Jatkuvista korjauksista huolimatta ne muuten kyllä olivat erittäin mainioita autoja, siinä suhteessa tarjosivat rahalle vastinetta.
        Khcf:lla on juttua Kioista. Sieltä löytyy monenlaisia tarinoita. Nopeasti lukemalla saa kuvan, että samalla tavalla, samantapaisia vikoja ja yhtä tiheään niitä roplataan takuuhuolloissa kuin muitakin, kuin jopa niitä pahamaineisia ranskalaisautoja. :)
        Nyt menään ranskalaisella ja ainakaan vuodenvaihteesta tähän päivään ei ole toistaiseksi ensimmäistäkään moitteen sijaa ollut. Kummastakin Kiasta jo uudesta lähtien tutut alustan talvikolinatkin suorastaan loistivat poissaolollaan. Ja lämpöstenkin tultua mainio diesel vetää kuin pieni apina, ei kilistele tai kakistele pätkääkään niinkuin ruukkasi tuo Kian onneton pikku-crdi tehdä.
        Mutta joo, kukin ajaa tavallaan ja tekee itse omat hankintapäätökset. Pääasia että itse on autoonsa tyytyväinen. Ei siinä muille tarvi urputtaa, kun omat vehkeet pelaa.:)

        Tuon aloituksen joku postasi luvatta provomielessä tänne ja siitä näköjään tuli joillekkin hirveä poru. Ottakkaa iisisti, ei tämä nyt niin vakavaa ole. :)

        ranskalaisten roplaamisesta voi sitten lukea

        rtf:ltä tai renault foorumulta


      • tiukkaa faktaa
        original petsku.. kirjoitti:

        Samanlaista halvalla tehtyä nykylaatua Kiatkin ovat kokemukseni mukaan kuin muutkin autot. Ei yhtään parempia, eikä huonompia. Itselläni (huom. itselläni, ei kaverin kaverillani tai lähipiirilläni!!!) oli kaksi Kiaa peräkkäin, joista varsinkin jälkimmäinen oli laadullisesti aika limbo, ja kyllä se ensimmäinenkin kärsi omistusaikana yllättävän monista pikkukorjauksista. Matka ei sentään kummallakaan katkennut kertaakaan, mutta toinen ei yhtenä aamuna startannut mystiseti tyhjentyneen akun vuoksi.
        En nyt silti jaksa alkaa sinun tavoin kaikkia kehoittamaan pysymään Kioista erossa, koska autot ovat yksilöitä ja eroja on mallienkin välillä. Vaikka itselleni ei ylistämäsi Kian laadusta nyt kovin ruusuista kuvaa jäänyt, ei sitä koskaan tiedä, vaikka tulisi jälleen palattua Kiaan. Mutta nyt saa vähäksi aikaa riittää. Jatkuvista korjauksista huolimatta ne muuten kyllä olivat erittäin mainioita autoja, siinä suhteessa tarjosivat rahalle vastinetta.
        Khcf:lla on juttua Kioista. Sieltä löytyy monenlaisia tarinoita. Nopeasti lukemalla saa kuvan, että samalla tavalla, samantapaisia vikoja ja yhtä tiheään niitä roplataan takuuhuolloissa kuin muitakin, kuin jopa niitä pahamaineisia ranskalaisautoja. :)
        Nyt menään ranskalaisella ja ainakaan vuodenvaihteesta tähän päivään ei ole toistaiseksi ensimmäistäkään moitteen sijaa ollut. Kummastakin Kiasta jo uudesta lähtien tutut alustan talvikolinatkin suorastaan loistivat poissaolollaan. Ja lämpöstenkin tultua mainio diesel vetää kuin pieni apina, ei kilistele tai kakistele pätkääkään niinkuin ruukkasi tuo Kian onneton pikku-crdi tehdä.
        Mutta joo, kukin ajaa tavallaan ja tekee itse omat hankintapäätökset. Pääasia että itse on autoonsa tyytyväinen. Ei siinä muille tarvi urputtaa, kun omat vehkeet pelaa.:)

        Tuon aloituksen joku postasi luvatta provomielessä tänne ja siitä näköjään tuli joillekkin hirveä poru. Ottakkaa iisisti, ei tämä nyt niin vakavaa ole. :)

        http://www.taloussanomat.fi/kolumnit/2011/08/05/korealaiset-autot-aikuistuivat/201110928/145

        52000 brittiautonomistajaa on sanansa sanonut. Hyundai/Kia parhaimmat yhdessä japanilaisten merkkien kanssa ja ranskalaiset ja italialaiset automerkit kaikkein huonoimpia.

        Noin iso otanta kertoo jo erittäin selvästi missä mennään omistajiensa tyytyväisyydessä eri automerkkeihin. Eipä näytä tosiaankaan tuo patonki ja italianautojen huono maine tulevan tyhjästä. Siksipä ole ihmekään miksi niiden jälleenmyyntiarvotkin ovat alhaisimpia.


      • original petsku
        tiukkaa faktaa kirjoitti:

        http://www.taloussanomat.fi/kolumnit/2011/08/05/korealaiset-autot-aikuistuivat/201110928/145

        52000 brittiautonomistajaa on sanansa sanonut. Hyundai/Kia parhaimmat yhdessä japanilaisten merkkien kanssa ja ranskalaiset ja italialaiset automerkit kaikkein huonoimpia.

        Noin iso otanta kertoo jo erittäin selvästi missä mennään omistajiensa tyytyväisyydessä eri automerkkeihin. Eipä näytä tosiaankaan tuo patonki ja italianautojen huono maine tulevan tyhjästä. Siksipä ole ihmekään miksi niiden jälleenmyyntiarvotkin ovat alhaisimpia.

        Se on omalla kohdallani aivan sama, mitä jotkut lehdet tai tilastot kirjoittavat. Nimittäin itse ajan omat "kestotestini" aivan henkilökohtaisesti.
        Kun Kia reistailee, linkittämäsi lehtijuttu ei paljoa lohduta.
        Itse omistin kaksi Kiaa ja niissä oli valitettavasti erittäin paljon vikoja - kirjoittipa lehtesi mitä hyvänsä niiden luotettavuudesta. ;) Nyt alla on ollut - tosin vasta muutaman kuukauden -ranskalaista tekniikkaa, eikä toistaiseksi mitään moitittavaa. yllättävää kyllä, ei toistaiseksi edes kitinöitä, joita olettaisi olevan halvassa autossa samaan tapaan kuin oli Kiassa.....
        Tässä valossa en itse henkilökohtaisesti voi toistaiseksi yhtyä kommenttiisi. Ikäänkuin hassuna lisämausteena voin sanoa, että ostin aikanaan myös uuden Fiatin ja sekin toimi ennakko-odotuksista huolimatta varsin mainiosti. Se vaihtui cee´diin ja sitten alkoi korjailu. En todellakaan kuvitellut, että uusien aasialaisperäisten autojen kanssa saa kokoajan olla varaamassa huoltoaikoja milloin minkäkin isomman ja pienemmän vian kanssa.... Minkäs sille voin jos Kioja sai jatkuvasti roplata ja nyt ranskalainen halpis tuntuu toimivan jopa omista skeptisistä odotuksista huolimatta mainiosti. :)
        Mutta aika näyttää. Vuoden parin päästä tiedän enemmän. Jos ei toimi, merkkiä voi vaihtaa. Kian ja Rellu-konsernin tuotteiden lisäksi on paljon muitakin merkkejä! Toki pikkuvikoja ja vähän isompiakin voi vastaan tulla ja takuuhan on sitä varten, mutta jatkuva rassaaminen ottaa pannuun myös takuunalaisessa autossa, varsinkin jos ei saada kuntoon.
        Ja kyllähän autossa muitakin ominaisuuksia on kuin pelkkä luotettavuus. Siinäkin suhteessakin olen tähän nykyiseen todella tyytyväinen. Rahalle saa hyvän vastineen mainioiden ominaisuuksien muodossa.

        Mutta ei nyt jaksais vääntää. Näillä mennään, aika näyttää.


      • parempi tieto
        original petsku kirjoitti:

        Se on omalla kohdallani aivan sama, mitä jotkut lehdet tai tilastot kirjoittavat. Nimittäin itse ajan omat "kestotestini" aivan henkilökohtaisesti.
        Kun Kia reistailee, linkittämäsi lehtijuttu ei paljoa lohduta.
        Itse omistin kaksi Kiaa ja niissä oli valitettavasti erittäin paljon vikoja - kirjoittipa lehtesi mitä hyvänsä niiden luotettavuudesta. ;) Nyt alla on ollut - tosin vasta muutaman kuukauden -ranskalaista tekniikkaa, eikä toistaiseksi mitään moitittavaa. yllättävää kyllä, ei toistaiseksi edes kitinöitä, joita olettaisi olevan halvassa autossa samaan tapaan kuin oli Kiassa.....
        Tässä valossa en itse henkilökohtaisesti voi toistaiseksi yhtyä kommenttiisi. Ikäänkuin hassuna lisämausteena voin sanoa, että ostin aikanaan myös uuden Fiatin ja sekin toimi ennakko-odotuksista huolimatta varsin mainiosti. Se vaihtui cee´diin ja sitten alkoi korjailu. En todellakaan kuvitellut, että uusien aasialaisperäisten autojen kanssa saa kokoajan olla varaamassa huoltoaikoja milloin minkäkin isomman ja pienemmän vian kanssa.... Minkäs sille voin jos Kioja sai jatkuvasti roplata ja nyt ranskalainen halpis tuntuu toimivan jopa omista skeptisistä odotuksista huolimatta mainiosti. :)
        Mutta aika näyttää. Vuoden parin päästä tiedän enemmän. Jos ei toimi, merkkiä voi vaihtaa. Kian ja Rellu-konsernin tuotteiden lisäksi on paljon muitakin merkkejä! Toki pikkuvikoja ja vähän isompiakin voi vastaan tulla ja takuuhan on sitä varten, mutta jatkuva rassaaminen ottaa pannuun myös takuunalaisessa autossa, varsinkin jos ei saada kuntoon.
        Ja kyllähän autossa muitakin ominaisuuksia on kuin pelkkä luotettavuus. Siinäkin suhteessakin olen tähän nykyiseen todella tyytyväinen. Rahalle saa hyvän vastineen mainioiden ominaisuuksien muodossa.

        Mutta ei nyt jaksais vääntää. Näillä mennään, aika näyttää.

        Suollat umpisontaa.


      • Enköping Sweden
        original petsku kirjoitti:

        Se on omalla kohdallani aivan sama, mitä jotkut lehdet tai tilastot kirjoittavat. Nimittäin itse ajan omat "kestotestini" aivan henkilökohtaisesti.
        Kun Kia reistailee, linkittämäsi lehtijuttu ei paljoa lohduta.
        Itse omistin kaksi Kiaa ja niissä oli valitettavasti erittäin paljon vikoja - kirjoittipa lehtesi mitä hyvänsä niiden luotettavuudesta. ;) Nyt alla on ollut - tosin vasta muutaman kuukauden -ranskalaista tekniikkaa, eikä toistaiseksi mitään moitittavaa. yllättävää kyllä, ei toistaiseksi edes kitinöitä, joita olettaisi olevan halvassa autossa samaan tapaan kuin oli Kiassa.....
        Tässä valossa en itse henkilökohtaisesti voi toistaiseksi yhtyä kommenttiisi. Ikäänkuin hassuna lisämausteena voin sanoa, että ostin aikanaan myös uuden Fiatin ja sekin toimi ennakko-odotuksista huolimatta varsin mainiosti. Se vaihtui cee´diin ja sitten alkoi korjailu. En todellakaan kuvitellut, että uusien aasialaisperäisten autojen kanssa saa kokoajan olla varaamassa huoltoaikoja milloin minkäkin isomman ja pienemmän vian kanssa.... Minkäs sille voin jos Kioja sai jatkuvasti roplata ja nyt ranskalainen halpis tuntuu toimivan jopa omista skeptisistä odotuksista huolimatta mainiosti. :)
        Mutta aika näyttää. Vuoden parin päästä tiedän enemmän. Jos ei toimi, merkkiä voi vaihtaa. Kian ja Rellu-konsernin tuotteiden lisäksi on paljon muitakin merkkejä! Toki pikkuvikoja ja vähän isompiakin voi vastaan tulla ja takuuhan on sitä varten, mutta jatkuva rassaaminen ottaa pannuun myös takuunalaisessa autossa, varsinkin jos ei saada kuntoon.
        Ja kyllähän autossa muitakin ominaisuuksia on kuin pelkkä luotettavuus. Siinäkin suhteessakin olen tähän nykyiseen todella tyytyväinen. Rahalle saa hyvän vastineen mainioiden ominaisuuksien muodossa.

        Mutta ei nyt jaksais vääntää. Näillä mennään, aika näyttää.

        Kerro ihmeessä hyvä petskuttaja mitä vikoja sinun Kioissa ilmaantui ja mitä Kia malleja olet omistanut. Juttusi tulkitsen ainoastaan satukirjasta tempaistuksi viihteeksi. Itse omistan 3 Kiaa (Optima. Sorento ja Picanto, Sweden) ja eipä kohdalleni ainakaan vielä ole tullut vikoja, ei edes niitä pikkuvikoja. Toivotan onnea ja menestystä ranskalaisen autosi kanssa. Ei varmaankaan mikään huono ostos. Itse usean Citroenin kokemuksen pohjalta tulen kyllä välttelemään ranskalaisia tuotteita. Tästä on kuitenkin muutama poikkeus; tämä ei kuitenkaan koske viinejä, konjakkeja ja hajuvesiä!


      • original petsku
        Enköping Sweden kirjoitti:

        Kerro ihmeessä hyvä petskuttaja mitä vikoja sinun Kioissa ilmaantui ja mitä Kia malleja olet omistanut. Juttusi tulkitsen ainoastaan satukirjasta tempaistuksi viihteeksi. Itse omistan 3 Kiaa (Optima. Sorento ja Picanto, Sweden) ja eipä kohdalleni ainakaan vielä ole tullut vikoja, ei edes niitä pikkuvikoja. Toivotan onnea ja menestystä ranskalaisen autosi kanssa. Ei varmaankaan mikään huono ostos. Itse usean Citroenin kokemuksen pohjalta tulen kyllä välttelemään ranskalaisia tuotteita. Tästä on kuitenkin muutama poikkeus; tämä ei kuitenkaan koske viinejä, konjakkeja ja hajuvesiä!

        Kia cee´d vuosina 07-2010 ja Kia Venga 2010 - 2014.

        Sieltä vaan lukemaan KHCF-sivuilta kokemuksia samalla nimimerkillä. Jäsen olen ollut vuodesta 2007 lähtien. Kia Vengaan ja koko toistaiseksi koko Kiaan merkkinä kyllästyin kilisevän käynnin ja veto-ongelmien takia, joita ei täysin saatu korjattua 3 vuoden aikana. En tosin ollut ainoa joka kärsi tuosta ongelmasta.
        Onnea toivon itsekkin Ranskalaisen autoni kanssa. Toivottavasti toimii paremmin kuin Kiat. Ominaisuuksiin olen hintaan nähden erittäin tyytyväinen. Jos ei toimi, seuraavaksi kokeillaan jälleen jotain muuta. Eipä se sen kummempaa ole.


      • pieni lisäys..
        Enköping Sweden kirjoitti:

        Kerro ihmeessä hyvä petskuttaja mitä vikoja sinun Kioissa ilmaantui ja mitä Kia malleja olet omistanut. Juttusi tulkitsen ainoastaan satukirjasta tempaistuksi viihteeksi. Itse omistan 3 Kiaa (Optima. Sorento ja Picanto, Sweden) ja eipä kohdalleni ainakaan vielä ole tullut vikoja, ei edes niitä pikkuvikoja. Toivotan onnea ja menestystä ranskalaisen autosi kanssa. Ei varmaankaan mikään huono ostos. Itse usean Citroenin kokemuksen pohjalta tulen kyllä välttelemään ranskalaisia tuotteita. Tästä on kuitenkin muutama poikkeus; tämä ei kuitenkaan koske viinejä, konjakkeja ja hajuvesiä!

        Niin joo, huvittavaa tuokin, että kun on joskus omistanut pari huonoa Citikkaa, dissaa sen perusteella koko ranskalaista autotuotantoa tyyliin: "En ota pihaani Rellua, kun kaksi Citikkaa oli joskus niin huonoja!..:)
        Vähän sama asia kuin olisi omistanut joskus kaksi huonoa Daewoota ja sen takia ei ikinä halua nähdäkkään pihassaan Kiaa, koska sekin on korealaismerkki, kuten oli se huono Daewookin..!!
        Sori vaan, mutta täytyy sanoa, että hämmästyttää, että tälläiset ihmiset sitten palstoilla on tietävinään, mitkä merkit on hyviä ostoksia ja mitkä huonoja.


      • Anti French
        pieni lisäys.. kirjoitti:

        Niin joo, huvittavaa tuokin, että kun on joskus omistanut pari huonoa Citikkaa, dissaa sen perusteella koko ranskalaista autotuotantoa tyyliin: "En ota pihaani Rellua, kun kaksi Citikkaa oli joskus niin huonoja!..:)
        Vähän sama asia kuin olisi omistanut joskus kaksi huonoa Daewoota ja sen takia ei ikinä halua nähdäkkään pihassaan Kiaa, koska sekin on korealaismerkki, kuten oli se huono Daewookin..!!
        Sori vaan, mutta täytyy sanoa, että hämmästyttää, että tälläiset ihmiset sitten palstoilla on tietävinään, mitkä merkit on hyviä ostoksia ja mitkä huonoja.

        Tiedoksi petskuttajalle, aivan samoja paskaosia kaikissa ranskalaisissa automalleissa (PSA koncerni) ja sitäpaitsi autot kootaan Ranskassa enempi tai vähempi viinihumalassa. Eipä ihme, että nämä ranskalaiset rakkineet automerkistä riippumatta ovat vikatilastoissa aina kärkisijoilla.


    • Meillä on

      Minulla ollut Sportage kaksi ja puoli vuotta. Vaimolla Clio kymmenen vuotta. Sportagessa ei vian vikaa. Cliossa jotakin pientä, mikä hyväksyttävää ikä ja noin 70.000 ajokilometriä huomioon otettuna.
      Kumpikin tykkää omastaan. Minä en Cliolla aja, kun en siihen oikein mahdu. Vaimo kyllä on viime aikoina alkanut ajelemaan Sportagella huolestuttavassa määrin.
      Saapa nähdä, mihin vaimon Clio aikanaan vaihtuu.

    • se raato

      Omistan Kia Cerato 1.6 crd 2006 mittarissa 180 000 km. Ei merkittäviä vikoja. Taloudellinen ja vie luotettavasti perille. Takuut jo takana päin ja auto pelaa silti mainiosti. Ei tarvetta vaihtaa mihinkään muuhun autoon.

    • Hieman kokemusta

      Ollut ensimmäinen Renu kohta 2 vuotta, ei valittamista, kiva ajaa pitempiä matkoja kun on iso ja jämerä kulkine eli tila-auto. Ollut ensimmäinen Kia vaimolla helmikuusta eli kohta 3kk, ei valittamista. Yleensä ne valittaa jotka ovat kuullet juttuja mutta ei ole itsellä kokemusta? Meillä ollut yli 20 autoa ja yli 10 merkkiä, kaikilla on pärjätty kohtuullisesti, joillakin jopa hyvin!

    • jese

      Jokainen joka vähänkin autoista tietää siis ammattilainen tai autoharrastaja joka on autojen kanssa tekemisissä päivittäin ei ranskalaisiin ja italialaisiin autoihin mielellään koske muuta kuin rahastusmielessä. Tämä on päivänselvää faktaa. Japanilaiset ja nykyisin myös korealaiset ovat niitä kaikkein luotettavimpia autoja tekniikaltaan.

      Joka muuta väittää yksinkertaisesti valehtelee tai on autoista tietämätön amatööri joka ei osaa korkeintaan muuta kuin vaihtaa renkaat autoonsa. Kysykään ammattilaisilta mitkä autot ovat vähävikaisimpia.

      Pitää muuten olla harvinaisen tyhmä joka ostaa ranskalaisen tai italialaisen auton uutena. Arvonalennus on sitä luokkaa (vikaherkkyydestä johtuen) että niitä ei arvosteta ja jälleenmmyyntiarvo tippuu herkemmin kuin muissa.

    • patonginpaskat

      http://www.hs.fi/autot/a1305776027008

      "Ranskalaisten ja italialaisten merkkien osalta tuloslista on taas karua luettavaa: Citroën, Fiat ja Peugeot ovat häntäpäässä.

      Viimeiseltä sijalta Peugeot’n pelasti pidennetty takuuaika – Saksassa viisi vuotta tai 80 000 km. Peugeot-kuskien hermoja kiristivät edelleen kitinät ja kolinat, kehno viimeistely ja lukuisat korjaamokäynnit. Peugeot on ollut viimeisenä kuusi kertaa, Fiat seitsemän kertaa."

      Peugeot on jo vuosia ollut kaikkein heikkolaatuisin automerkki monissa laatuvertailuissa. Edes pösön omistajat itse eivät ole merkkiin tyytyväisiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5245
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3277
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1857
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1297
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe