Miksi alumiinifoliota saa edes myydä?

alumiini on myrkky

Alumiini on hermomyrkky ja todella moni tietämättään käyttää sitä ruoanlaitossa ja ruoan säilömisessä tiedostamatta, että alumiinia liukenee suoloihin. Kun kyseessä on kuitenkin suuri terveydellinen riski, niin miksi alumiinifoliota saa kaupassa edes myydä ns turvallisena tuotteena? Ja turha tulla tähän ulisemaan mitään ontuvia vertauskuvia esim polttoöljyn käyttämisestä ruokaliemenä, koska todellakin moni ihminen ei tiedosta alumiinin vaaroja, sen sijaan kukaan tuskin maustaa keittonsa polttoöljyllä!

27

3313

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä ulise

      Käytä tinapaperia.

    • hihhulaatio

      LÄÄKKEET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

      • anti-hihhuli

        Soita 112 (yleinen hätänumero), turha täällä huutaa jos lääkkees on unohtunu jonnekin!!!!!!!!!!111


    • hattumies'14

      Alufolio on tarkoitettu päähineiden valmistukseen. Ei kai sitä kukaan ruuanlaitossa käytä?

      • nnfmxkfnnfmxfmffflfl

        Foliopipossa on kätevää metsäretkellä lämmittää hernekeitto nuotiolla.
        Kannattaa pipon alla pitää pirkka-sukkahousuja niin päästä ei välity hilse keitoksen sekaan. Maustaa sopan voi vaikka sissijuustolla oman maun mukaan. Hyvää ruokahalua!


    • kotkotkoot

      no oletko täysin varma miten alumiinifolio on tehty nykyisin? ei sen tarvi olla yhtä vaarallista kuin ennen. sama on jos nykyisin ostat alumiinikattilan niin se alumiinisisältö on vähennetty, kysin kerran siitä kun ajattelin sitä vaarallisuutta.

    • Suomenmieli

      ....niin on elohopeakin, joten varo kuumemittareita!!!

    • kulinaristikokki

      Alumiinifolio on oikein käytettynä täysin turvallinen. Ainahan on niitä, jotka eivät osaa/viitsi lukea, mitä pakettiin on painettu ja jotka esimerkiksi säilyttävät suolaista ruokaa niin, että se joutuu suoraan kosketuksiin folion kanssa.

      Itse käytä foliota vain paistamisen yhteydessä, ruuan säilytykseen sopii paremmin elmu-kelmu.

    • alli miini

      No miten selität täysin yleisesti käytössä olevat alumiinivuoat einesruoissa?
      Ei alumiini mitään myrkkyä ole. Aina on keittoastioina käytetty alumiinikattiloita. Itselläni käytössä vieläkin 70-luvun alumiinikattiloita.
      Jostain aina alettava hörhöämään :/

    • Selitys

      Tässä teille selitystä OP:n ajatusten taustalta:

      Skitsofrenia, skitsotyyppinen häiriö ja harhaluuloisuushäiriöt

      Skitsofrenia on yleisin ja tärkein tämän ryhmän häiriö.

      Skitsotyyppisessä häiriössä ilmenee monia skitsofreniahäiriöiden piirteitä, mutta ei aistiharhoja, harhaluuloja ja voimakkaita käyttäytymisen häiriöitä. Sen on ajateltu geneettisesti kuuluvan skitsofreenisten häiriöiden ryhmään. Lievempien oireidensa vuoksi se saattaa myös jäädä havaitsematta.

      Harhaluuloisuushäiriöitä voi erityisesti alkuvaiheissaan olla vaikeaa erottaa skitsofreniasta, johon niillä ei kuitenkaan mahdollisesti ole yhteyttä. Harhaluuloisuushäiriöt muodostavat monimuotoisen ja huonosti ymmärretyn ryhmän. Harhaluuloisuushäiriöiden ryhmä voidaan jakaa keston perusteella pitkäaikaisiin ja äkillisiin, jotka ovat ohimeneviä. Jaottelua pidetään alustavana. Jälkimmäinen suurempi ryhmä näyttää olevan erityisen yleinen kehitysmaissa. Skitsoaffektiivisten häiriöiden ristiriitaisesta luonteesta huolimatta ne on säilytetty skitsofreenisten häiriöiden kanssa samassa ryhmässä.

      • häpeä jo

        Mikäs sinä olet tuomitsemaan toisia? Et ole itse yhtään parempi.


      • Selitys
        häpeä jo kirjoitti:

        Mikäs sinä olet tuomitsemaan toisia? Et ole itse yhtään parempi.

        Olenko minä tuominnut ? Oletko sinä sitämieltä että jos lääkäri antaa diagnoosin, se on tuomio ja hänen pitäisi hävetä ? Jestas sentään miten tylyjä ja itsekkäitä ihmisiä maa pitää päällään. Totuuden kertominen ei ole tuomitsemista.


      • joop...a.
        Selitys kirjoitti:

        Olenko minä tuominnut ? Oletko sinä sitämieltä että jos lääkäri antaa diagnoosin, se on tuomio ja hänen pitäisi hävetä ? Jestas sentään miten tylyjä ja itsekkäitä ihmisiä maa pitää päällään. Totuuden kertominen ei ole tuomitsemista.

        No näytä toki lääkärin toimilupasi niin ehkä noille diagnooseillesi voi antaa jotain painoarvoa. Ihme kaikkitietäviä tolloja täälläkin pyörii..


    • hyvä se on

      Kannattaa ostaa sitä vahvempaa alumiinifoliota, esim rakennustarvikeosastolta, sitä minä käytän, samalla foliolla voi paistaa monia kertoja.

    • teet ruokasi

      tuohiropeeseen.

    • 1810

      niin on myrkkyä sokeri sula kuin rasvakin... käyttääkö aloittaja jotain näistä.... saattaa tuo alumiini tehdä tepposensa yhteiskäytössä....

    • cvfhngjlmko

      Miksi astianpesuainetta saa myydä ? Se tappaa kun sitä syö......

    • joo...

      Aloittajan viestissä on pointti. Todellakaan kaikki eivät ymmärrä että alumiini liukeaa suoloihin ja voivat pakata ruokaa folioon kymmeniä vuosia. Alumiini kertyy ihmisen kehoon ja luihin ja sen on tutkitusti todistettu olevan yhteydessä neurologisiin sairauksiin, vaikka mitään perinpohjaisia tutkimuksia ei ole pystytty tekemään koska se vaatii niin pitkän ajan. Juttu on vähän sama kuin keinomakeutusaineissa; tiedetään, että ne ovat haitallisia, mutta miten haitallisia ja kuinka paljon altistumista vaaditaan sairastumiseen, on epäselvää.

      Kertokaa aina lapsillenne, että suolaisia ruokia ei kannata säilöä alumiiniin, turha ottaa turhia riskejä.

      • tietolisäätuskaa

        No meissä kaikissa on aika tavalla keräytymiä, sillä osa suurtalouskeittiöiden käyttämistä astioista on alumiinia kuten myös kotitaloudessa käytetyt kakkuvuoat.

        Osa astioista on tietenkin terästä, josta taas liukenee happojen mukana nikkeliä ja vanhat emali- ja keramiikka-astiat taas voivat sisältää lyijyä. Muoveista taas saamme kaikenlaista kivaa elimistöömme kuten pfalaatteja.

        Ei se eläminen niin helppoa ole.


    • tiatoo

      Elämä on hankalaa. Vain yksi on päässyt elävänä taivaaseen, siis Vanhan testamentin Elia ja vielä tulisilla vaunuilla. Muut on kuolleet.

      • hepskuti heijaa

        No kuka hitto sitä nyt taivaaseen tahtoisi harppua soittamaan?

        Alakerrassa on varmasti paremmat jutut.


    • Mr.bill

      Älkää käyttäkö metalliastiaa ja folioo ku teette ruokaa.keraaminen astia käy.foliosta valuu skeidaa ruokaan jos käyttää metalliastiaa samalla.

    • eisefoliomutta

      Mikset valita dödöistä/antiperspiranteista joita nykyisin kaikki tunkee kainaloonsa, niissä on alumiinisuoloja.

      Foliota käytetään harvoin, hien-esto-ainetta joka päivä.

    • puusta

      Helppo testi - kietaiskaapa karkeaa suolaa alu-paperiin ja annatte sen seistä jonkin aikaa. Mitä tapahtuu - tein testin ja annoin olla pidempään, niin alupaperi reikiintyi ja mustui sisältä. Mistä tämä kertoo?

    • Voi_oi

      Kertoo, että ei pidä syödä alumiimia. Kaikki on vaarallista jos niin halutaan, wc-paperiinkin on tukehduttu....

    • Krismarilla

      Olen laittanut alumiinifoliota jääkaappiin menevän yli jääneen ruuan päälle,mutta nyt kun luin tämän viesti ketjun aloin miettimään uskallanko enää laittaa ainakaan sellaisten ruokien päälle joita tarjoan lapsille?

      • Skinnu

        Eviran sivuilla sanotaan,että ainoastaan metallisten astioiden päälle ei pidä laittaa,koska silloin saattaa irrota alumiinia,mutta voihan käyttää muovi kelmua,jos kyseinen asia askarruttaa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      353
      4006
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1749
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1520
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1328
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1305
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1302
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1268
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1177
    Aihe