Työkyvyttömyyseläke on niin pieni, ettei sillä juhlita

68 vuotiaaks ois tar

Luuletteko tosissanne jotta tuo eläke ois houkutteleva. Eläkeellä tuskin tulee toimeen, joten sitä ei kantsi karehtia.
Itellenikin on pitkään lekurit ehdottanut työkyvyttömyyseläkkeelle hakemista, mut en ole tahtonut kun se on niin pieni. Olen piruuttaankin kaikkien kiusaks töis ja sairaslomilla vuoroperää. On se kannatavampaa noin taloudellises mieles.

No ei must töis mitää iloo ol kellää, mut palkka juoksee.

Kaikki ihmettelee mil mää töis pärjään ja mää vaan naureskelen ja sanon et ihan hyvin. Ne kattoo suu auki ihmeissään.
Annan niiden uskoo et pärjään.

Nyt kipuje kans meinasin sortua ja lähtee lääkäriin ja ajattelin jo sitä eläkettäkin.
Mut ei p..u vie sil tulis toimeen. Ei noist lääkkeist ole ollut enää pitkiin aikoihin apua.
Kylmäkääret ni se hieman hellittää.

10

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohtalotoveri

      niin meillä pienipalkkaisilla, kun eläkekarttuma on niin pieni. on pakko yrittää kauemmin kun hyvä palkkasten.

      • Vääryys

        Sääli työkavereitasi, kun joutuvat tekemään työn puolestasi. Ehkä he väsyvät taakkansa alla.
        Toimintasi on edäs väärinkäytöksen muoto.
        Velvollisuutesi olisi jäädä eläkkeelle. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.


      • Pieni eläke : (
        Vääryys kirjoitti:

        Sääli työkavereitasi, kun joutuvat tekemään työn puolestasi. Ehkä he väsyvät taakkansa alla.
        Toimintasi on edäs väärinkäytöksen muoto.
        Velvollisuutesi olisi jäädä eläkkeelle. Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.

        Kyllä on jossakin tutkimuksessakin tullut ilmi että hunoiten palkattu väki jäi keskimäärin myöhemmin eläkkeelle.
        Ja jotka jää on varmasti enemmän pakonsanelemana joutuneet jäämään.
        Itse kuulun viimmeksi mainittuun ryhmään.


    • Kyllä toimeen tulee

      On tultu jo monta vuotta toimeen työkyvyttömyyseläkkeellä. Mitään eläkekarttumia ei ole, koska työhistoriaa 0-päivää. Olen kolmekymppinen.

      • Kyllä toimeen tulee

        Lisäys...No toki siinä on eläkkeensaajan asumistuki lisänä, mutta sossusta en ole rahaa joutunut ruinaamaan.


      • Ei tule
        Kyllä toimeen tulee kirjoitti:

        Lisäys...No toki siinä on eläkkeensaajan asumistuki lisänä, mutta sossusta en ole rahaa joutunut ruinaamaan.

        Taidat olla ylpeä työhistoriastasi kun täällä joka osioon kirjoittelet? Miksi näitä edes luet jos asiasi on noin hyvällä mallilla?


      • Hanski Paukkunen
        Ei tule kirjoitti:

        Taidat olla ylpeä työhistoriastasi kun täällä joka osioon kirjoittelet? Miksi näitä edes luet jos asiasi on noin hyvällä mallilla?

        Aivan nuorena, ennen parisuhdetta minulla riitti pieni toimeentulo. Ei otettu vakuutuksia ja pieni asunto riitti. Käytiin syömässä kavereilla tai vanhempien luona. Ruoka oli mitä milloinkin. Ei osteltu muuta kuin välttämättömän.
        Mutta harva elää ikuista nuoruutta.
        Nuorena työkyvyttömäksi jäävät voivat pärjätä pienellä eläkkeellä.


    • Siis kaverin vika

      Lässyn lässyn.

    • vähään tyytyvä

      Kyllä pärjää..

      Itsellä'ni tyeläke 750 nettona ja kansaneläke 170 nettona.

      Suuret sairauskulut mutta eipä sitten syömisen liäksi paljoa muita menoja...

      Asumiskulut n. 200 ecua, joten pärjään ihan hyvin...

      • Köyhän resepti

        Kun en pääse liikkumaan huonojen jalkojesi takia muuta kun omalla autolla, on auto välttämätön, vaikka tuleekin kalliiksi.
        Kun jää sosiaalinen verkosto pieneksi huonon kuulon vuoksi, niin olisi inhimillisesti kohtuullista jotta voisi tilata sanomalehden.
        Tämä nettiyhteys maksaa köyhän kukkarolle prosenteissa paljon enemmän kuin varakkaamman.
        Teattereihin tmv. ei ole varaa, joten tyydytään TV:n tarjontaan.
        Parturina toimittava itse.
        Lääkkeen ottaa puolikkaana tai joka toisen ja yrittää pärjätä sillä.
        Halpaa tuoremehua plissaten veteen tekee kiisseliä ja kaurapuuro on halpaa. Välillä saa halpaa porsaan lapaa ja tarjoukset ja vanhenevan ruuan käyttö pitää sut elävien kirjoissa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      67
      1706
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      163
      1411
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1232
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      120
      1204
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      48
      1106
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      70
      869
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      835
    8. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      190
      758
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      95
      751
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      654
    Aihe