Olen entinen muslimi

ex-muslim-man

As salaam alaykum wa rahmatullaah barakatu. Olen suomalainen mies. Muslimina olin yli kymmenen vuotta. Ihastuin islamin yksinkertaisuuteen ja yhteisöllisyyteen sekä köyhien auttamiseen. Kaikki oli hyvin, kunnes aloin ottaa selvää, miten islam näyttäytyy muualla maailmassa ja miten Koraani on aikoinaan koottu. Törmäsin islamin kaksinaismoraliisuuteen. Huomasin myös, että tämä on uskonnollisuutta, ei sydämessä olevaa uskoa. Lakihenkistä uskonnollisuutta ja ulkonaisten sääntöjen muodollista noudattamista. Uskolta alkoi mennä pohja pois. Myöhemmin kohtasin elävän Jumalan. Tarkoitan tällä kristinuskoa. Islamissakin puhutaan armosta. Niimpä, puhutaan. Mutta käytäntö usein muuta. Rakastan kuitenkin kaikkia muslimeja, koska Raamattu opettaa kristittyjä rakastamaan jokaista ihmistä. Halusin kuulla, mitä te muslimit ajattelette nyt minusta? Pitäisikö minut tappaa?

22

425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kristitty sisar

      En ole muslimi ollut koskaan, mutta olen ollut aina kiinnostunut evankeliumin julistamisesta kaikille maan ääsiin saakka.
      Sinulla on nyt se etu evankelioidessa muslimeja, että tunnet ja tiedät Koraanin ja islamilaisen kulttuurin.
      Siunausta elämääsi.

      • Suomalainen mies

        "As salaam alaykum wa rahmatullaah barakatu"

        Ethän sinä edes osaa kirjoittaa muslimien tervehdystä oikein. Se on As salaamu aleikum wa rahmatullaahi wa barakaatuhu.

        "Sinulla on nyt se etu evankelioidessa muslimeja, että tunnet ja tiedät Koraanin ja islamilaisen kulttuurin."

        Kun ei edes osaa kirjoittaa islaamin tervehdystä oikein, enkä usko että hän edes ymmärtää syvästi tuon tervehdyksen tarkoitusta, niin todellinen islaamin tietämys on jo silloin heikkoa.

        Eli en usko että hänestä on paljoakaan hyötyä teille evankeliumin julistajille jos totta puhutaan.

        Sitä voi olla vaikka koko elämänsä muslimi ymmärtämättä uskontoa pintaa syvemmältä. Olen paljon törmännyt tällaisiin henkilöihin, ollaan oltu iät ja ajat muslimeja jopa muslimiperheistä mutta oman uskonnon tietämys melkein nolla. Ei edes arabiaa joka on koraaninkieli olla opittu juuri lainkaan puhumattakaan arabialaisten aakkosten tuntemuksesta, ääntämisestä, ja koraanin oikea oppisesta resitoinnista.

        T: Suomalainen muslimi jo 20 vuotta


      • ihan puistattaa
        Suomalainen mies kirjoitti:

        "As salaam alaykum wa rahmatullaah barakatu"

        Ethän sinä edes osaa kirjoittaa muslimien tervehdystä oikein. Se on As salaamu aleikum wa rahmatullaahi wa barakaatuhu.

        "Sinulla on nyt se etu evankelioidessa muslimeja, että tunnet ja tiedät Koraanin ja islamilaisen kulttuurin."

        Kun ei edes osaa kirjoittaa islaamin tervehdystä oikein, enkä usko että hän edes ymmärtää syvästi tuon tervehdyksen tarkoitusta, niin todellinen islaamin tietämys on jo silloin heikkoa.

        Eli en usko että hänestä on paljoakaan hyötyä teille evankeliumin julistajille jos totta puhutaan.

        Sitä voi olla vaikka koko elämänsä muslimi ymmärtämättä uskontoa pintaa syvemmältä. Olen paljon törmännyt tällaisiin henkilöihin, ollaan oltu iät ja ajat muslimeja jopa muslimiperheistä mutta oman uskonnon tietämys melkein nolla. Ei edes arabiaa joka on koraaninkieli olla opittu juuri lainkaan puhumattakaan arabialaisten aakkosten tuntemuksesta, ääntämisestä, ja koraanin oikea oppisesta resitoinnista.

        T: Suomalainen muslimi jo 20 vuotta

        No se oikeakielisyyskö se sitten siinä uskonnossa tärkeintä on: no lakihenkinen uskonto se kirjaimellisesti kyllä on - yhtä pilkun viilaamista.


    • En ajattele sinusta mitään sen ihmeempää kuin, jos olisit jättänyt tämän kertomatta. Sen perusteella, mitä olet kirjoittanut, vaikuttaa siis siltä, ettet ole oikein ollut sisällä islamissa ja kun omien sanojesi mukaan olet "hylännyt islamin", olet tehnyt niin pettymyksestäsi sitä kohtaan, mikä käytäntö on. Olet sivuuttanut sen, että islam on täydellinen, mutta muslimit eivät ole. Itseäni kyllä surettaa, että muslimit tekevät niin tai näin pilaten islamin mainetta, mutta elämä on kamppailua: ei minun tarvitse luopua islamista siksi, että toiset tekevät vastoin islamia. Mitä siitäkin tulisi, jos muutamien raiskaajien, murhaajien ja varkaiden vuoksi luopuisin uskostani Suomen lain mahdollisuuksiin pitää yhteiskuntaa järjestyksessä?

      Ei rikos muuta lakia rikosta sallivaksi.

      Jokainen muslimi vastaa itse teoistaan Jumalan edessä, kun sen aika koittaa - me emme sentään usko perisyntiin.

      • ??????

        Kerrotkos sitten, että mitä täydellistä on raipparangaistuksissa, kivityksissä, kädenkatkaisuissa, pakkokäännytyksissä, lapsiavioliitoissa ja kriitikkojen murhaamisessa?


      • Miekkalähetys
        ?????? kirjoitti:

        Kerrotkos sitten, että mitä täydellistä on raipparangaistuksissa, kivityksissä, kädenkatkaisuissa, pakkokäännytyksissä, lapsiavioliitoissa ja kriitikkojen murhaamisessa?

        Pakollahan se kristinuskokin tänne Suomeen on tuotu.


      • Muslimi

        Totta :)


      • Muslimi
        Muslimi kirjoitti:

        Totta :)

        Siis en tiiä painoinko väärin, mut a.yahya:lle oli tarkotettu.. :) se on kyllä surullista miten ihmiset ei ymmärtä, että islam =/= muslimi :/


    • Apostaasi ei ole niin mustavalkoinen asia kuin yleensä uskotellaan. Islamiahan luullaan niin yksinkertaisten mielten uskonnoksi.

      Nuku yösi rauhassa: sinua ei yksikään oikeamielinen muslimi halua tappaa.

      • afterlife78;,;

        A.ahaya, pitkästä aikaa, minä uskon, että ihmisen usko on hänen henkilökohtainen asia ja sinulla a.ahaya on oikeus tulkita islamia noin, mutta pitää myös myöntää, että Koraani käskee tappamaan islamin jättäneet ja se on monen islamilaisen maan laissa.
        Aloittajalle, minäkin olin kääntymässä islamin, mutta pitkälle nuo samat asiat saivat minut toiselle mielelle, vuoden sen jälkeen koin kutsun kristinuskoon ja usko on mnulle nykyään fakta, niin paljon olen nähnyt todistusta.


      • !!!!!
        afterlife78;,; kirjoitti:

        A.ahaya, pitkästä aikaa, minä uskon, että ihmisen usko on hänen henkilökohtainen asia ja sinulla a.ahaya on oikeus tulkita islamia noin, mutta pitää myös myöntää, että Koraani käskee tappamaan islamin jättäneet ja se on monen islamilaisen maan laissa.
        Aloittajalle, minäkin olin kääntymässä islamin, mutta pitkälle nuo samat asiat saivat minut toiselle mielelle, vuoden sen jälkeen koin kutsun kristinuskoon ja usko on mnulle nykyään fakta, niin paljon olen nähnyt todistusta.

        a.yahya on ilmoittanut itsekin kannattavansa islamin jättäneiden tappamista.


      • Taitaa mennä yöunet.

        "Nuku yösi rauhassa: sinua ei yksikään oikeamielinen muslimi halua tappaa. "

        No mutta entäs sitten, kun tulee se yksi väärämielinen muslimi, joka haluaa totella kirjaimellisesti Koraanin tappokäskyä? Sellaisiakin muslimeja maailmassa kuulemma vielä on.


    • ei velvotteita

      Kaikista helpoin olla kun ei harrasta mitään uskoa, ei joudu oleen kenellekkään tilivelvollinen mitä tekee, Suomen lakia kun ei riko, niin asiat on hyvin. Hieno homma kun ihmisille kirkastuu asiat. Toivotaan tulevaisuudessa samanlaista, niin kukaan ei ole silloin eriarvoinen. Tasa-arvo tärkeimpiä asioita.

    • Ole hereillä

      Bö! Käväisin kattelemassa viime yönä kun nukuit. Mitäs oot siitä mieltä?

    • Toinen puoli

      Miksi suuntaat kysymyksesi muslimeille, jos olet kerran uskonnon jättänyt ? Olen kristitty, mutta en kysele hindujen mielipiteitä minusta. Olen kuitenkin kiinnostunut monista uskonnoista, koska kristinuskonto on hyvin tarvehakuinen. Vaikka minusta ei ikinä tule muslimia tai hindua, niin nämä uskonnot kuitenkin monella tapaa ovat rehellisempiä uskontoja, eivätkä kauppatavaraa, joka on kristinuskon ongelma.

      Kristinusko on muovannut suuresti länsimaista yhteiskunta järjestelmää, ja sieltä ovat lähtöisin verotus, käräjäoikeudet ja monet jokapäiväiset normimme. Mutta uskontona se jää hiukkasen kevyeksi neitseellisine raskauksineen, ihmisineen joista tulee Jumalia, pyhimyksineen. Välillä kristinusko tuntuu enemmän hyvältä Hollywood leffalta, kuin uskonnolta.

      Ystäväpiiriini on kuulunut sekä hinduja että muslimeja, ja ei ole tuottanut suurempaa ongelmaa. Muslimi ystäväni tosin kieltäytyi alkoholin käytöstä Ramadan kuukauden aikana ja ei syönyt siesta tehtyä ruokaa, mutta muutoin erot ovat enemmän henkilökohtaisia kuin uskontojen välisiä.

      • Jos ex-muslimi haluaa muslimin mielipiteen ex-musliumiudestaan, niin muslimeiltahan tämä tätä kysyy. Kysymyksessähän oli hänen asiansa, eikä sinun kristitty suhtautuminen/suhtautumattomuus hinduihin sun muihin.


    • katso1
    • KovaÄijäLpr

      Hyvä, olet jo jonkin verran edistynyt sivistyneisyydessä, vielä kun tajuat ettei mitään jumalia ole, käytät nykytietoja ja omia aivoja, ja annat sydämesi iloita elämästä sellaisenaan, harkintaa, tervettä järkeä ja sydäntä.
      Uskonnot ovat vuosituhansien huvittavinta bluffia, "päihdettä" ja massapsykoosia aivojen toiminnoille.
      Olkaa vapaita, sopeutukaa nykyaikaan ja yhteiskuntiin, ja nauttikaa elämästä, ja antakaa toisten elää.

      • syntinen

        Antakaa meidän herramme Jeesuksen Kristuksen, kalliin vapahtajamme, avata sydämenne totuudelle. Jumala haluaa armahtaa syntistä Kristuksen kautta!


    • Non muslim man

      Vieläkö olet hengissä? Koranissahan sanotaan, että islamin jättäjää kohtaa kuolo...

    • Muslimi

      Salam.. Noh ex-muslim-man nyt kun aloitit. Kiinnostas ihan tietää, mitä sä oot kuullu siitä et 'miten Koraani on koottu' esimerkiksi? Valottaisitko hiukan :)

      Kai myös ymmärrät sen, ettei muiden ihmisten teoilla ole mitään tekemistä uskonnon kannalta? Esim onko kukaan miettinyt sitä mihin uskontoon Hitler kuului, ja yhdistettiinkö hänen tekonsa itse uskontoon? Teet juuri tätä itse.. Ihminen on syntinen, heistä ei kaikista kannata ottaa mallia..

      Ok, 'löysit' siis kristinuskon.. Saanko kysyä pari ristiriitasta kysymystä koskien sen oppeja, joihin kukaan kristitty ei ole minulle kyennyt vastaamaan? Oletko edes ajatellut sitä, vai tuntuiko vaihtoehto vain helpoimmalta kun tarvii vain uskoa Jeesuksen (rauha olkoon hänen yllään) ja hänen uhrautumiseensa muiden syntien takia?
      1. Kertoisitko minulle, kuka Jeesus (rauha olkoon hänen yllään) oli? 100% ihminen vai 100% Jumala? Koska selvästi hän ei voi olla molempia samaan aikaan, mitä ainakin jotkut kristityt väittää..

      2. Entä jos hän on kuolematon, kuten Jumala on, niin miten hän pystyi kuolemaan?

      3. Entä miten Jumalalla olisi voinut olla poika, jos Hänellä ei ole ollut vaimoa?

      4. Onko kristinusko monoteismi, vai polyteismi?

      5. Ja eikö Jumala Kaikkivaltias ole niin mahtava, että hän pystyisi tekemään mitä ikinä haluaa, ilman että joutuisi uhraamaan jonkun muun?

      6. Ja eikö Jumala ole kaikista Anteeksiantavin, joka voi antaa ihmisille anteeksi? Miksi Jeesusta tarvittiin siis poistamaan synnit? Minulle kristitty kertoi, että kukaan ihminen ei pääse paratiisiin koska on syntinen - joten Jeesuksen (rauha olkoon hänen yllään) piti kuolla syntien puolesta - mistä tämä tuli? Ja mikä siis on Jumalan ominaisuus kaikista Anteeksiantava kristinuskossa?

      7. Entäpä miksi muut kristinuskon profeetat opettivat puhdasta monoteismia, mikä heidän roolinsa oli jos Jeesusta (rauha olkoon hänen yllään) joutuisi odottamaan vielä, miksi Jumala ei tuonut Jeesusta heti?

      Voisin jatkaa vaikka kuinka, mutten usko että pystyt mihinkään kysymykseen kunnolla vastaamaan. Yritä toki, mielenkiinnolla odotan :)

      • Muslimi

        Anteeksi jos tekstissä on typoja - en jaksanut/ehtinyt tarkistaa :)


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14861
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3055
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe