Koulutuksesta

Temppuja

Minulla on siis kissa, eikä koira, mutta olen opettanut sille näitä tallaisempia: tulemaan luokse, vastaamaan kutsuun, antamaan tassun, menemään maahan, menemään pois.. - Minulla vain se ongelma, että se ymmärtää vain käden merkit suurimmassa osassa noita käskyjä. Itselläni ollut tätä ennen aikaisemmin kissa ja sen kanssa meni samalla tavalla, että ilmeisesti opetan liikaa käsimerkkejä näyttämällä.. En vain tiedä miten muuten voi opettaa eläimiä?? Onko missään ohjeita/videoita tai onko kellään täällä neuvoja? sanoilla millä googletin löysin samoja tapoja opettaa temppuja joita olen itse juuri käyttänyt

2

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Temppuja

      tavallisempia*

    • Eipä taida olla

      muuta keinoa opettaa kuin käsieleet. Kissa enempää kuin koirakaan ei juuri puhettamme ja sen kielioppia(kuten substantiiveja, verbejä ym) ymmärrä tai noteraa. Joten opeta vaan edelleen käsielein se mitä haluat tehtävän ja esineet voit ehkä saada tunnistamaan nimeltäkin. Kun olet opettanut esimerkiksi käsimerkkinä käskyn "anna" ja suuntamerkin "tuolla" sekä tunnistamaan esineen nimeltä voit toivoa että eläin oppii yhdistämään nämä kolme asiaa toisiinsa. Siis: käsi auki -> sitten sormella suunta - > ja esineen nimi. Ja tuloksena on hyvällä onnella että saat käteesi tuotuna esineen tietystä paikasta. Koira oppii helposti myös kehotuksen etsi joka kissalle lienee aika mahdoton tehtävä, sillä se vaatii liikaa vaivaa ja aivojen käyttöä.

      Muista että kissan mielestä olet ennenkaikkea sen palvelija ja viihdyttäjä, joten et varmaan saa toimimaan kaikkea mitä esim minä voin koirani saada tekemään, joka siis pitää itseään minun mitä nöyrimpänä palvelijanani(ainakin useimmiten).

      Kiva kuitenkin että olet saanut Karviseen edes jotain liikettä ;D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3650
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2982
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2880
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2758
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      23
      2673
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2455
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      2149
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1897
    9. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      202
      1867
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      44
      1837
    Aihe