PMS

Seronil

Olen 35 nainen ja minulla on mieli todella maassa ja pinna kireällä ennen kuukautisia. Ihana gynekologini määräsi minulle kierron puolivälistä alkaen Seronil 20 mg x1 otettavaksi aina kuukautisten alkuun. Lääke ON todella toiminut. Olo on kuin toisella ihmisellä. Olen syönyt sitä nyt kaksi kertaa. Ongelmaksi on tullut kuitenkin ajoittainen unettomuus. Valvon koko yön. Onko kenelläkään muulla tullut tälläistä ongelmaa? Meneekö se ajan kanssa ohi? Pitäisikö annosta vähentää? Haluaisin kuitenkin lääkitystä jatkaa koska se TODELLA auttaa.

7

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • serlokki hormonen

      Minulla ei ole varsinaisesti vastausta mihinkään mutta uusi havainto omista pms oireistani. Oireet ovat olleet suht lieviä pari vuotta mutta viime viikko oli hirveä!

      Olen ottanut pari viikkoa isoja C- vitamiiniannoksia, eli 1000mg per päivä, ja siinä luultavasti syy. Nimittäin luin juuri että C- vitamiini nostaa testosteronitasoja huomattavasti. Olisiko siis joskus pms oireiden syynä testosteroni jota naisillakin aina vähän kehittyy. Siispä tutkimaan mikä muut asiat sitä nostaa ja miten niiden välttäminen vaikuttaa oireiden vaikeusasteeseen.

    • 3+3

      Kuuntele

      15.09.13
      Osa 1/5 (4:55)
      Osa 2/5 (5:11)
      Osa 3/5 (5:25)
      Osa 4/5 (5:03)
      Osa 5/5 (4:14)

      http://www.terveydentukipilarit.fi/radio-ohjelma/mediasali/

      "Nimittäin luin juuri että C- vitamiini nostaa testosteronitasoja huomattavasti."

      Ei nosta.

      Tarve on kuitenkin 400mg/vrk.

      D-vitamiinin tarve on 100µg/vrk.

      • hormunainen

        Nostaa. Googleta englanniksi. Enempää en väittele.


      • 10+19
        hormunainen kirjoitti:

        Nostaa. Googleta englanniksi. Enempää en väittele.

        Mix sä sitte tulet tänne kirjoitteleen, jos luovutat heti, ku tiedät olevas vääräs?? Se ei nosta, usko jo! Googlaa itte.


      • hui äkäinen
        10+19 kirjoitti:

        Mix sä sitte tulet tänne kirjoitteleen, jos luovutat heti, ku tiedät olevas vääräs?? Se ei nosta, usko jo! Googlaa itte.

        Et taida osata englantia?


    • pms-hirviö

      Yleensä sivuoireet vähenee, mitä pitempään käyttää. Unettomuuteen on tietysti liikunta hyvä lääke ja saa niitä unipillereitä ilman reseptiäkin.

      Haluaisin itekin kokeilla kuuriluontoista masennuslääkkeiden käyttöä pms-oireisiini. Ne nimittäin ovat HIRVEÄT!! Etenkin, jos elämässä on muuten stressaava tilanne.

      Vielä vaihtoehtotuotteiden kritisoijille: Jos C-vitamiini toimii tai B tai mikä tahansa muu, niin onko sillä niin kamalasti väliä, mikä vaikutusmekanismi on?!?! Pääasia, että lievittyy oireet!!!

      • okampa

        Justiinsajoo. Ja ilmeisesti noitarummun takominen ja yhdellä jalalla hyppiminenkin sitten auttaa kyseiseen vaivaan vai?
        C:t ja B:t ei varmasti auta pms:ään mitenkään eikä sitä tosiasiaa muuta mikään epämäärinen uskominen; usko ei muuta sitä, että hormoonit on sekaisin ja kroppa reistaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      289
      3173
    2. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      23
      2824
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      20
      1903
    4. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      130
      1871
    5. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      35
      1664
    6. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      115
      1626
    7. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1380
    8. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1173
    9. Väliämme on noin 6 km

      Niin lähellä ja niin kaukana. Sinä olet kotona, minä olen kotona. Olet jo unessa. Mutta kun herään, olet jo töissä ja vä
      Ikävä
      9
      1133
    10. Odotatko vielä

      Häntä?????
      Ikävä
      62
      1083
    Aihe