kihloihin ilman sormuksia

salassa kihloissa

Laitoin jo saman tuonne parisuhde -sivuilla mutta nyt tännekin. Miesystäväni haluaa kanssani kihloihin mutta ei halua että sitä kerrotaan muille, eli ei siis halua sormuksiakaan. Miksi näin? Emme asu yhdessä. Miehellä on ollut minusta jollain tavalla narsistisia piirteitä joita en jaksa alkaa selvittämään. Olen ollut yhden miehen kanssa naimisissa jolla oli ainakin minulle liikaa narsistisia piirteitä ja mielestäni tunnistan tässä nykyisessä miehessä samaa. Jotain asioita on kuitenkin eri lailla ja minä olen miehestäni vahvempi ihminen kuin ennen joten en ole enää alistuja -tyyppinen kuten joskus. Mutta alkuperäinen kysymykseni siis oli että Miksi mies haluaa kihloihin salassa ja onko tämä teidän mielestänne asia joka voisi viitata siihen että on jotain narsismii viittaavaa? Varon joutumasta uudestaan huonoon kohteluun ja siksi olen äärimmäisen varovainen miten tästä eteenpäin. Monikin asia miehessä ihmetyttää/herättää epäilyksiä mutta sitten ne ihanat hetket on tosi ihania ja olen kiintynyt häneen ja rakastan häntä.

6

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hmm...

Vaikuttaa hyvin epäilyttävältä tuollainen salailu mieheltä. Tulee väkisinkin mieleen, että onko hänellä joku toinen. Onko se mahdollista? Onko hän valehdellut sinulle kuten narsistin tapa usein on.

• Narsistit tulevat

"Jotain asioita on kuitenkin eri lailla ja minä olen miehestäni vahvempi ihminen kuin ennen joten en ole enää alistuja -tyyppinen kuten joskus. "

Narsistit tulevat myös huimaa vauhtia ovelammiksi ja ovelammiksi vanhetessaan. Me muut ehkä kypsymme narsistit oveloituvat. Kokemusta on nimittäin.

"Varon joutumasta uudestaan huonoon kohteluun ja siksi olen äärimmäisen varovainen miten tästä eteenpäin."

Kysymys kuuluu, että kuvitteletko voivasi vaikuttaa tapahtumien kulkuun, jos mies on narsisti.

" Miksi mies haluaa kihloihin salassa"

Miehellä on salattavaa, paljon salattavaa. Ja aikoo senkun lisätä salattaviaan. Aikoo salata sinutkin. Ja vielä sanot, ettet ole enää alistuva!?

Salakihlaus on perusteltua vain, jos molemmat sen haluavat ja kummatkin tuntevat syyn. Älä kuitenkaan anna hänen manipuloida itseäsi uskomaan valheita, niitähän narsisteilla riittää.

Enkä siksi toiseksi ymmärrä, miksi ihmeessä olet menossa kihloihin narsistin kanssa, mikäli et ole aivan masokisti.

• salassa kihloihin

Siksi kirjoitin että olen tosi varovainen. ja toisekseen en ole menossa ainakaan vielä kihloihin. Elämäntilanteet ovat lasten takia sellaiset että emme voi samantien -tyyliin muuttaa toiseen paikkaan. ja minä haluan että mahdollinen kihlaus tullee vasta siinä vaiheessa kun asumisasiat on kunnossa. tämä kyllä sotkee päätänä ennestään kun kuulen tällaisesta salakihlausehdotuksesta. En ole ainkaan huomannut mieheni valehtelevan. tuntuu tosi rehelliseltä ihmiseltä. kerran hän kutsui minua vahingossa toisen naisen nimellä ja hän sanoi että se oli vanhinko ettei edes tunne ketään sen nimistä. tuota ehkä joskus mietin.. toisekseen huomaan että hän pitää exäänsä kyllä aika määräilyn alla edelleenkin, lapsiin liittyvissä asioissa. joku mättää mielestäni mutta rakastuneena ei ole helppoa uskoa toisesta ennekuin on ihan varma..

• "Monikin asia miehessä ihmetyttää/herättää epäilyksiä mutta sitten ne ihanat hetket on tosi ihania ja olen kiintynyt häneen ja rakastan häntä....." joku mättää mielestäni mutta rakastuneena ei ole helppoa uskoa toisesta ennekuin on ihan varma.. "

Niin mielestäsi joku mättää ja herättää epäilyjä, kuitenin puhut rakkaudesta...mielestäni rakkauteen kuuluu myös luottamus, joka tarkoittaa että toiseen voi luottaa, eikä luottamuksen kohde aiheuta pettymystä...

Mitä sitten on rakkaus, voiko rakkautta olla jos ei luota...

"Kaiken ytimenä on rakkaus, johon tarvitaan suhteeseen sitoutumista, luottamusta, tahtoa, uskoa ja toivoa. Sillä onkin syvempi, pysyvämpi rakastamisen merkitys kuin ”vain” ihastuminen, hullaantuminen tai rakastuminen. Rakkaus toteutuu todellisessa läsnäolossa, jossa aidosti kuunnellaan ja ilmaistaan syvemmällä olevia tärkeitä perustunteita; esimerkiksi toisesta välittämistä, loukkaantumista ja surua. Aidossa kohtaamisessa opitaan todella tuntemaan toinen. Olemalla läsnä jaetaan molempien ”sisäistä maailmaa”; ajatuksia, tunteita ja mielipiteitä."

http://www.vaestoliitto.fi/parisuhde/tietoa_parisuhteesta/parisuhteen_kehra
        /rakkaus/

Mitä tulee kihloihin menoon niin tuo sinun, "siinä vaiheessa vasta kun asumisasiat on kunnossa", haiskahtaa minusta hieman kiristykseltäkin/yritykseltä sitouttaa toinen yhteenmuuttoon. Minun mielestäni kihloihin meno on asia erikseen ja yhteenmuutto sitten taas eri asia.

Mitä ns. salakihloista tulee, ihan en ymmärrä ajatusta, kuullostaa kummalliselta kahden aikuisen vapaan ihmisen välillä,jotka haluavat kihloihin, mutta voisin ajatella, että voittehan ns. leikisti kihloissa jo nytkin, mutta yhteen muuttoa en suosittelisi koska kumppanisi ei halua oikeasti kihloihin, enkä sinun itsesi takiakaan , koska olet noin epävarma, etkä luota kumppaniisi...

kerroit olevasi vahvempi kuin ennen, en kyllä näe tässä sellaista vaan tunnut hyvinkin epävarmalta, niin itsesi kuin kumppanisi suhteen ja yrität sitouttaa itseesi miestä johon et edes luota jonka suhteen olet epäileväinen ja tunnet että jokin mättää...

Kuullostaa pikkusen "hullun hommalta" täältä sivusta kuultuna, mietis ny itsekin, koet noin ja haluat yhteenasumaan...Miksikö, siksikö että kuhan on edes joku mies, vaikka ei häneen voikkaan luottaa...

Ymmärsin myös, että sinulla on lapsia, mietis asiaa myös heidän kannaltaan, voivatko he luottaa "uuteen perheenjäseneen", kun et itsekään luota..

Että sinuna vaan jatkaisin sitä seurustelua/tapailemista jos kerran hyvältä tuntuu...haluamatta enempää ennenkuin luottamus ja aito rakkaus syntyy...jos epäilet kumppanisia narstiksi, en ymmärrä miksi edes suunittelet yhteenmuuttoa...luulisi että tiedät ettei narsisti kykene rakastamaan sinua...jos sinulla jo aiempi kokemus asiasta on...

Mitä kihlaukseen ja yhteiselämän suunitteluun tulee niin sen pitäisi olla iloista/onnellista aikaa josta molemmat ovat innoissaan...ilmeisesti teistä kumpikaan ei sitä tällä hetkellä ole...että jos on noin vaikeaa jo nyt niin tuskin se yhteenmuuton/arjen paineiden keskellä ainakaan paremmaksi muuttuu...et voi pitää miestä "lieassa" 24/7, että voisit olla varma ettei hän petä sinua...

Jotenkin kirjoituksestasi paistaa, että kumppanisi on jo ns. tuottanut pettymyksen sinulle, mutta kuitenkin suunittelet sitoutumista hänen kanssaan.. Miksi?

• sissimissitissi

Kirjoituksesi ei osoita sinun mitenkään muuttuneen edellisestä avioliitostasi. Ihan samanlainen alistuja olet edelleenkin, orjaksi pyrit epätoivoisesti edelleen. En sinuna solmisi mitään parisuhteita niin kauan kuin oma terveytesi on noin huonossa hapessa. Suosittelen jotakin hyvää terapiaa, jossa voit purkaa edellisen suhteen kriisit ja vasta ne kaikki läpikäytyäsi voit sitten taas etsiä vakavalla mielellä uutta elämänkumppania, jos sitä olet etsimässä, etkä leikkikaveria, joka suostuu kuurunpiiloon.

• Edelleen. Kirjoitit

"Miehellä on ollut minusta jollain tavalla narsistisia piirteitä joita en jaksa alkaa selvittämään. "
      "minulle liikaa narsistisia piirteitä ja mielestäni tunnistan tässä nykyisessä miehessä samaa. "
      "Jotain asioita on kuitenkin eri lailla ja minä olen miehestäni vahvempi ihminen kuin ennen joten en ole enää alistuja -tyyppinen kuten joskus"

Edelleen. Kirjoitat narsismi palstalle.

Ja edelleen. Se, että koet itsesi vahvemmaksi ja sinulla on alistujatausta... Narsisti osaa pyörittää myös voimaantunutta heilaa. Voimaantuneen heilan pyörittäminen voi narsistin mielestä olla hauskaa.

Narsistilla on aina jokin hyöty mielessä, miksi hän on jonkun kanssa. Tiedätkö mikä se hyöty on, miksi hän on sinun kanssasi?

Alkuperäisestä kysymyksestä: kristallipalloa ei ole käytössä ainakaan minulla tällä palstalla, mutta jos sinua kiinnostaa selvännäkö, voit olla myös kohtalouskovainen. Kohtalouskovainen on tyypillinen ihanneuhri narsistille.

Jos mies on normaali, niin häneltä voi kysyä syytä miksi hän haluaa sinua kohdella niin kuin haluaa. Miksi muuten olisit menossa myöhemminkään kihloihin miehen kanssa, joka ei suostu vastaamaan kysymykseen, joka koskee sinua? Vai eikö sinun mielipiteelläsi ole väliä? Kirjoitit, ette ole enää alistuvainen mutta...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3422
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3242
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      142
      3068
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      50
      2663
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1983
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1880
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1555
    9. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      40
      1445
    10. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1350
    Aihe