Säästämisestä yleensä.

Kr. Pennonen

Miksi säästää? Jospa kuluttaisi vain tarpeidensa mukaan niin loppu jäisi säästöön?
Kyse ei ole edes tulojen suuruudesta/pienuudesta.

Viimeeksi säästin opiskeluaikana kesätöistä 1960-luvulla.
Ei ollut mitään opintorahoja tms. mutta töitä sai tehdä kaikki lomat ml. joulu ja pääsiäinen.

Sen jälkeen on jäänyt kuluttamatta se mikä on jäänyt. Talovelkojen alkuvuosina ei jäänyt juuri mitään mutta koskaan ei ollut viimeiset pennit kourassa. Sitä ennen pantiin murekkeeseen puolet sientä.

Emme ole koskaan säästäneet eläkkeisiinkään.

Ensimmäisen ja miljoonannen €uron ostovoima on täsmälleen sama vaikka ihmisten käyttäytymisestä voisi muuta päätellä.

2

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kr. Pennonen

      Perkele! Tuli huomaamatta toistoa. Sorry!

    • 172172

      Kirjoituksessa on kyllä juonta.

      Kun riittävän varallisuuden saavuttaa, asioiden ostamisen "tarve" vähenee, tulee harkinneeksi huomattavan paljon pitempään taikka enemmän että tarvitseeko juuri nyt vaikka uutta autoa.

      Sekin muuttuu, miten arvostaa tavaroita, jonkin pienen saunamökin arvostus kasvaa, ison hienon auton arvostus hiipuu.

      Siirtelen omaisuutta lapsenlapsille, sinnehän se on kannattavinta siirtää.
      Suomi ryssii tämänkin varallisuuden siirron veroillaan, kohtuullisesti verotettuna suomikin saisi tästä veroeuroja, järjettömällä ahneudellaan saa vain 0.5% veroeuroina.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3179
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2801
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2618
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2588
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2456
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2305
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1743
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1697
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      38
      1559
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1416
    Aihe