C5 nuiji Avensiksen maanrakoon vertailutestissä

lukija.

48

945

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taas voitto

      Eipä ollut yllätys.

    • c5isbest

      Kai tuon nyt tietää kaikki, joilla on C5.

      • seniori

        On toinen asia lukea testejä ja toinen asia kun tehdään kauppaa. Mitä luulette kumman lippalakkimies valitsee kun pitää latoa 35000 € pöytään? C5 on mukava työsuhdeautona kun sen voi kolmen vuoden ajan korjauttaa työnantajan laskuun ja sen jälkeen palauttaa takaisini liikkeeseen ilman, että edes tietää kuinka sille käy myöhemmin. Tiedän, että C5 on hyvä ajaa, mutta silloin kun joudun kaivamaan omaa kuvetta on valinta toinen. Tämä on realismia. Alussa mainitsemani raha on iso kasa tuohta, josta Toyotan avulla saa paljon takaisin. Näin on.


      • valinnan paikka
        seniori kirjoitti:

        On toinen asia lukea testejä ja toinen asia kun tehdään kauppaa. Mitä luulette kumman lippalakkimies valitsee kun pitää latoa 35000 € pöytään? C5 on mukava työsuhdeautona kun sen voi kolmen vuoden ajan korjauttaa työnantajan laskuun ja sen jälkeen palauttaa takaisini liikkeeseen ilman, että edes tietää kuinka sille käy myöhemmin. Tiedän, että C5 on hyvä ajaa, mutta silloin kun joudun kaivamaan omaa kuvetta on valinta toinen. Tämä on realismia. Alussa mainitsemani raha on iso kasa tuohta, josta Toyotan avulla saa paljon takaisin. Näin on.

        Lippalakki minulta puuttuu, mutta oma valintani oli C5. Täysin omalla rahalla, pankkikortilla maksettuna. Käteistä en ala noin paljoa mukanani kuljettamaan.

        Minä valitsin auton koeajon perusteella, En sen perusteella, mikä olisi halvin vaihtoehto. Jos halvinta vaihtoehtoa etsii, se löytyy ostohinnaltaan halvasta pienestä autosta perusvarustein. Ei Avensiksen kokoisesta autosta.


      • nautiskelija.
        seniori kirjoitti:

        On toinen asia lukea testejä ja toinen asia kun tehdään kauppaa. Mitä luulette kumman lippalakkimies valitsee kun pitää latoa 35000 € pöytään? C5 on mukava työsuhdeautona kun sen voi kolmen vuoden ajan korjauttaa työnantajan laskuun ja sen jälkeen palauttaa takaisini liikkeeseen ilman, että edes tietää kuinka sille käy myöhemmin. Tiedän, että C5 on hyvä ajaa, mutta silloin kun joudun kaivamaan omaa kuvetta on valinta toinen. Tämä on realismia. Alussa mainitsemani raha on iso kasa tuohta, josta Toyotan avulla saa paljon takaisin. Näin on.

        Tiesitkö, että jotkut ovat valmiita maksamaan mukavuudesta ja tyylistä? Silloin jää Tojo kauppaan.

        Omalla mehujousi Sitikalla ajoin 270 tkm ja ainoa vika oli rikkoontunut ABS-anturi, senkin rikkoutuminen oli osittain oma vika.


      • vellu-70-
        seniori kirjoitti:

        On toinen asia lukea testejä ja toinen asia kun tehdään kauppaa. Mitä luulette kumman lippalakkimies valitsee kun pitää latoa 35000 € pöytään? C5 on mukava työsuhdeautona kun sen voi kolmen vuoden ajan korjauttaa työnantajan laskuun ja sen jälkeen palauttaa takaisini liikkeeseen ilman, että edes tietää kuinka sille käy myöhemmin. Tiedän, että C5 on hyvä ajaa, mutta silloin kun joudun kaivamaan omaa kuvetta on valinta toinen. Tämä on realismia. Alussa mainitsemani raha on iso kasa tuohta, josta Toyotan avulla saa paljon takaisin. Näin on.

        itse ostin 2005 vuonna uuden aven jolla vuoden jaksoin ajella sitten vaihtu merkki eikä tojoa enää ikinä


    • ar-eva

      Ranskalaisten olisi syytä pysytellä vain patongeissa ja punaviinissä.

      • suosittelija.

        Japsien olisi syytä pysytellä riisin kasvatuksessa.


      • kag/ka

        Ostin juuri C3 mosen, ostin kun halvalla sain, siitä huolimatta olen sitä että ranskalaiset ovat tehneet vain yhden toimivan keksinnön nimittäin GILJOTIININ.


    • nauraja.

      Avensis on testijumbo.

    • Simo Hotikka

      Vain todelliset aivopierut ajaa sitikoilla.

      • oikaisija.

        Vain viisaat ajavat Sitikoilla.


      • Rapea ranskalainen
        oikaisija. kirjoitti:

        Vain viisaat ajavat Sitikoilla.

        Kuinkahan paljon tuossakin testissä on käytetty "voitelurahaa " 50k€, 200k€ vai olisiko vielä enemmän ?

        Rahalla on kuten tiedämme ihmeellinen mahti !

        Mainitaan vielä että yhtään Toyotaa ei ole ollut meidän huushollissa.


      • Upea ranskalainen
        Rapea ranskalainen kirjoitti:

        Kuinkahan paljon tuossakin testissä on käytetty "voitelurahaa " 50k€, 200k€ vai olisiko vielä enemmän ?

        Rahalla on kuten tiedämme ihmeellinen mahti !

        Mainitaan vielä että yhtään Toyotaa ei ole ollut meidän huushollissa.

        Tuon verran on Tojo saattanut maksaa. Muutenhan se olisi hävinnyt paljon reilummin. Japanilaisethan ovat maailman neljänneksi epärehellisin kansa, osaavat nuo voitelut.

        Meidän huushollissa on ollut kolme Toyotaa. Enää en niihin romukasoihin koske.


      • toinen oikaisija
        oikaisija. kirjoitti:

        Vain viisaat ajavat Sitikoilla.

        Vain viiturunkut ajaa sitikalla.


      • kag/ka
        toinen oikaisija kirjoitti:

        Vain viiturunkut ajaa sitikalla.

        Onko tuo viitunrunkut joku uusi runkkaustapa, itse en ainakaan ennen ole kuullut tyylistä, voisitko kenties opettaa sen minulle.


      • Kag/ka
        toinen oikaisija kirjoitti:

        Vain viiturunkut ajaa sitikalla.

        Sittenhän sillä ajaa kaikki. Kokeilisit itse kerrankin kunnon panemista sen alituisen viitunrunkkaamisen sijaan, voisit olla edes puoli päivää onnellinen


    • pistettä

      C5 omistajalle tulee yhden pisteen hinta olemaan aika kova käytössä.

    • lewwalesa

      Vaikka tuossa puolalaisessa testissä olisi ollut polski fiiatti avea vastaa niin olisi ave hävinnyt vertailun. Jee kyllä puollaiset osaa :D

      • heno.

        Auto, Motor und Sport kyseessä.

        Se on totta, että Ave on huonompi kuin Polski-Fiat.


    • mobi

      Tuohan nyt on selvä testaamattakin. Mutta tehdäänpä vertailu vaikka 7 vuoden päästä kun molemmissa alkaa olla lähemmäs 200 tkm mittarissa...

      • jassu.

        Citroen säilyy ryhdissään mutta Toyotan kori on ruostunut ja sisustus repsahtanut.


      • 9-vuotias C5
        jassu. kirjoitti:

        Citroen säilyy ryhdissään mutta Toyotan kori on ruostunut ja sisustus repsahtanut.

        Tuo on muuten aivan totta. Minulla on reilut 200.000 ajettu C5. Kori on siisti, ryhdikäs ja ruosteeton. Mikään paikka ei natise tai pidä muutenkaan hälyääntä. Sisusta pysynyt siistinä. Laadukas plyysi kestää kulutusta. Muutenkin auto toimii luotettavasti perushuolloilla. Ei mitään kiirettä autonvaihtoon.


    • Tyydyttävä Toyotaan

      Omistan Toyotan, mutta mitaleilla on kääntöpuolensa. Toyotaa ei saa halvalla vähän käytettynä, mutta Citroenista ei tarvitse paljon maksaa muutaman vuoden vanhana.

      Hyvä puoli ajamattomassa Citroenissa on jokseenkin hyvä ruostumattomuus ja hankinnassa säästyneet rahat, jotka mahdollisesti eivät menekään auton korjaamiseen.

      Jos sinulla on vain yksi auto ja tarvitset välttämättä sen jokapäiväiseen ajoon, en tässä tapauksessa hankkisi minkään ikäistä Citroenia. On jokseenkin paljon kokemusta saman autokatoksen Citroenin omistajien kertomuksia.

      Ostaisin tähän mahdollisuuden ollessa C6 Citroenin, joka on mielestäni tosi tyylikäs. Käytettävyyttä arvostaessa on valintani Toyota, mutta muuten en autoani halua Citroeniin verrata, sillä Sake ja Shampanja tarjoillaan eri pöytiin.

      • kag/ka

        Eihän se Citikka mistään autokatoksesta halua aamulla lähteä, tallihan sille pitää rakentaa, jos ei ole tallia autolle antaa ei kannata ostaa autoakaan, aja linjurilla se sopii sulle paremmin.


    • AapeIi

      Avensiksen voittamiseen ei paljon tarvita.

      • kag/ka

        Ei tarvita Leghornin kanankaan.


    • Eikka.

      Tuttua juttua.

    • The Winner

      Selkeä voitto.

      • Niin on

        Kiistaton voitto.


    • ranskanpullaa

      Citikka voitti maailman huonoimman auton tittelin.

      • ei paha

        Voitti sentään Avensiksen. ;)


    • voi juku

      Iha sama millä pisteillä nuijii toisen toivottavasti sait orkun tästäkin julkaisusta ostin silti toyotan ja tyytyväinen oon

      • jumprehuit

        Minäkin olen tyytyväinen Citikkaani. Minua ei yhtään harmita se, että olet tyytyväinen Toyotaasi.
        Palstan provoille ei vain sovi, että joku on Citikkaansa tyytyväinen.


    • lexsuxmies

      mikä on citroen 5?traktoriko?

    • j.r 2

      ( 8: toyota eikä citikka ikinä näin on

      • hhe61

        *niin tätähän tämä on että kun aina ajetaan vain yhdellä ja samalla automerkillä "laput silmillä", niin ei edes tiedetä muista mahdollisesti paremmista vaihtoehdoista lainkaan!
        *itse kokeilen ennakkoluulottomasti aika-ajoin eri merkkejä ihan sen takiakin että saan omakohtaista kokemusta nistäkin enkä ole pelkästään "Esson baarin" juttujen varassa!
        *itsellä ollut maksimissaan kaksi samaa automerkkiä peräkkäin ja sen jälkeen olen ottanut toisen kokeiltavaksi -ollut mm. Citroenia, Fordia, Hondaa, Ladaa x2, Nissania x2, Opelia, Peugeotia
        *ja ainakin noista vaihtoehdoista olen eniten tykännyt noista fransmanneista niiden lämpimyyden takia (talvella) sekä mukavista loihakoista ajo-ominaisuuksista -mitäpä sitä ihminen muuta tarvii autoltaan... ;-)
        *itse kukin taaplaa tyylillään, mitäpä siitä tarvii lähteä päätä aukomaan toisten valinnasta!


      • Juuri noin
        hhe61 kirjoitti:

        *niin tätähän tämä on että kun aina ajetaan vain yhdellä ja samalla automerkillä "laput silmillä", niin ei edes tiedetä muista mahdollisesti paremmista vaihtoehdoista lainkaan!
        *itse kokeilen ennakkoluulottomasti aika-ajoin eri merkkejä ihan sen takiakin että saan omakohtaista kokemusta nistäkin enkä ole pelkästään "Esson baarin" juttujen varassa!
        *itsellä ollut maksimissaan kaksi samaa automerkkiä peräkkäin ja sen jälkeen olen ottanut toisen kokeiltavaksi -ollut mm. Citroenia, Fordia, Hondaa, Ladaa x2, Nissania x2, Opelia, Peugeotia
        *ja ainakin noista vaihtoehdoista olen eniten tykännyt noista fransmanneista niiden lämpimyyden takia (talvella) sekä mukavista loihakoista ajo-ominaisuuksista -mitäpä sitä ihminen muuta tarvii autoltaan... ;-)
        *itse kukin taaplaa tyylillään, mitäpä siitä tarvii lähteä päätä aukomaan toisten valinnasta!

        Kyllä vaihtelen itsekin ennakkoluulottomasti merkkejä. Eihän se uusi auto edes tuntuisi uudelta jos aina samanlaisen mallin ottaisi kun edellinen. Ruostuvia merkkejä pyrin välttämään.


      • EImeri
        Juuri noin kirjoitti:

        Kyllä vaihtelen itsekin ennakkoluulottomasti merkkejä. Eihän se uusi auto edes tuntuisi uudelta jos aina samanlaisen mallin ottaisi kun edellinen. Ruostuvia merkkejä pyrin välttämään.

        Samoin minä.


    • Kaava2

      Tohon kommentointikenttään vois laittaa tuon laskutehtävän vähän vaikeammaksi,nyt nuo alakoululaiset pääsee turhan helposti tänne provoilemaan.

      • Älä muuta sano

        Kaikennäköisiä vajakkeja täällä provoileekin.


    • helle permanni

      Ai hurjaa!!! Citikka on saanut pitkän autonrakennuksen opettelun jälkeen yhden testivoiton. Ehkä lahjuksilla mutta kuitenkin. Viva France!

      • Citroen ylivoimaa

        Testivoittojen lisäksi tulee autourheiluvoittoja. Katsoitkos WTCCA-avauskilpailun?


    • paalaaja.

      Avensikset joutaisi paalta kun ruostuvat käsiin.

      • Paalari

        Ne pitäisi paalata heti kun valmistuvat tehtaalta.


    • hirvee auto

      Ave oon kauhee romu.

      • Totta turiset

        Niin on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2062
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      167
      1599
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1280
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      277
      1137
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      132
      1041
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      857
    Aihe