NaturaMed Pharma, syksy 2014, Marche Italia

Onnipotkaisi

Sain tänään NaturaMed Pharmalta kutsun, syksy 2014 Marche, Italia.Mikä parasta; kutsu 2:lle henkilölle! Upeaa! Laitoin välittömästi postiin vastauskuoren halukkuudestani matkalle ja nyt odottelen lisätietoja! Olen aiemmin ollut Toscanassa, hieno reissu! Kaksi kertaa olen jättänyt matkalle lähdön, muiden esteiden vuoksi. Nyt en aio tätä matkaa evätä. Onko kukaan muu saanut Marche tarjousta? Kirjoitelkaa!

150

4471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pirkko1

      Tänään posti toi kutsun , syksyllä Marche, Italiaan , kutsu 2:lle Upeaa. Eilen palailin NaturaMed Pharman, Costa Bravan matkalta . Olen matkaan erittäin tyytyväinen. Jopa sää suosi matkaamme sateettomia aurinkoisia päiviä.
      Hotelli oli neljän tähden , ja retket ( vapaaehtoisia) oli hyvin suunniteltu
      ja oppaat osaavia ,terveisiä Tuijalle ja kiitokset hänelle ,ihmettelen suuremmoista
      tieto määrää mitä hän kertoi meille historiasta ja tästä päivästä.

    • Jake12345

      Milles paikkakunnalle tää matka suuntautunee? Vaimokin kun kutsun kahdelle sai. Mukaan siis minä tai tytär... Luulisin.
      Karttahakuun kun tuon Marchen laittaa, niin peltojen keskelle näyttää...
      Paljonkos lie matkaa esim San Marinoon? vaikka matka tuskin formuka1 -kisojen aikaan osuu.
      Jos kolmen pv matkalle oikeesti osuu vain yksi koko yö majapaikassa, niin väsy voi olla paluumatkalla autolla ajellessa. Joten toinen kokoyö ehkä ois järkevää ottaa retkelle eli pv pidennys, jos sellainen ois sopuhintaan valittavissa.
      Ois kiva kuulla joiltan aiemmin ko 'vitamiinimatkoilla' olleilta

      • Viides kerta

        Palasin juuri tiistaina 26.03.2014, Costa Bravan" vitamiini" matkalta , ja olen ollut jo Venetsiastssa , Toscanassa , Gardajärvellä ja nyt paripäivää sitten tältä matkalta.
        Nyt oli lisä yö 69 euroa. Joten matkaan vaan . Aikomukseni on myös lähteä tälle Marchen matkalle myös. Matkat ovat olleet hyvin järjästettyjä , kaikki pelaa hyvin .


      • Onnipotkaisi

        Jake, lueppa kutsu tarkemmin: 3 hotelliyöpymistä. Siis 4 päivää/3 yötä. Näin ollut ennenkin. Jos lähtöpäivä maanantai, torstaina paluu, ellet halua maksaa ylimääräisistä olopäivistä. Kannattaa postittaa heti vastauskortti, se ei sido vielä mihinkään. Saat paluupostissa lisätietoja matkasta; Ilmoittautumislomake josta kruksaat toivotun lähtöpäivän muut kohdat passinroa myöden. Saat vihkosen retkistä ja niiden hinnoista. Kutsun rivienvälistä voi ymmärtää jo retket San Marinoon, Gradaraan ja Loretoon. Retket ovat huippuja! Tarkista heti passin voimassaolo. Lähettäessäsi lomakkeen mainitulle matkanjärjestäjälle, ei sekään sido vielä sinua, eikä ilmoittautuminen ole pätevä, ennenkuin maksat lentokenttä-ja hallintokulut varausmaksun 200 eur.( näin ollut ennen ) saat varausmaksun takaisin heti Marche ssa, ellet käytä sitä retkiin. Varausmaksu takaa ettet huvin vuoksi varaa paikkaa ja sitten et lähtisikään, vieden joltakin toiselta paikan. Hotelli sijaitsee hyvällä paikalla. Toimi pian - paikkaasi kärkkyy moni!


      • Jake12345
        Onnipotkaisi kirjoitti:

        Jake, lueppa kutsu tarkemmin: 3 hotelliyöpymistä. Siis 4 päivää/3 yötä. Näin ollut ennenkin. Jos lähtöpäivä maanantai, torstaina paluu, ellet halua maksaa ylimääräisistä olopäivistä. Kannattaa postittaa heti vastauskortti, se ei sido vielä mihinkään. Saat paluupostissa lisätietoja matkasta; Ilmoittautumislomake josta kruksaat toivotun lähtöpäivän muut kohdat passinroa myöden. Saat vihkosen retkistä ja niiden hinnoista. Kutsun rivienvälistä voi ymmärtää jo retket San Marinoon, Gradaraan ja Loretoon. Retket ovat huippuja! Tarkista heti passin voimassaolo. Lähettäessäsi lomakkeen mainitulle matkanjärjestäjälle, ei sekään sido vielä sinua, eikä ilmoittautuminen ole pätevä, ennenkuin maksat lentokenttä-ja hallintokulut varausmaksun 200 eur.( näin ollut ennen ) saat varausmaksun takaisin heti Marche ssa, ellet käytä sitä retkiin. Varausmaksu takaa ettet huvin vuoksi varaa paikkaa ja sitten et lähtisikään, vieden joltakin toiselta paikan. Hotelli sijaitsee hyvällä paikalla. Toimi pian - paikkaasi kärkkyy moni!

        Juttuja kun luin, niin lento lähtee illalla H:kistä ja saapuu puolenyön paikkeilla perille, jolloin menee eka yö. Sitt seuraava (eka pv:n jälkeinen) yö on toka yö hotellissa ja sitä seuraa luonnollisesti toka pv perillä. Ja toka pv jälkeisenä aamuyöstä onkin lento jo takaisin... Eli kolme yötä, joista kaksi vajaita nukkumista ajatellen ja vain kaksi (2) päivää perillä oloa... Sorry!
        Voin toki olla väärässäkin, mutt nää halpislennot tehdään kyll usein yöaikaan.


    • Käytännössä jäänee 3 päivää aikaa. Jos jollain 70 eurolla saa lisävuorokauden, niin ei paha. Millaista luokkaa nuo pakolliset maksut ovat? "Joutuuko" kovasti kuuntelemaan vitamiiniluentoja?

      • Jake12345

        Ei kuuleman/lukemani mukaan joudu lainkaan kuunteleen mainosluentoja.
        ...mut ehkä kantsii tilata ko 'vitamiinpja', jos matkalle halajaa... Matka on siis syksyllä, jolloin ehdit popsia vitamiineja usseemman kk ...'matkakassaasi' kuluttaen... ;)


    • Littlespetshop

      Meille kans kutsu saapui. Oletteko jatkaneet vitamiinien tilausta? Tuntuu jotenkin oudolta, että tällaisia tarjotaan... Täytyykö esim vitamiinien tilausta jatkaa? Olisi kyllä hienoa päästä reissuun :)

      • liisa6

        Milloin syksyn 2014 Marchen matkat ovat? Kuulin, että lokakuussa olisi joku, mutta minä päivinä lähtöjä on?


      • Jake12345
        liisa6 kirjoitti:

        Milloin syksyn 2014 Marchen matkat ovat? Kuulin, että lokakuussa olisi joku, mutta minä päivinä lähtöjä on?

        Ja mihinkähän siellä? Tuo Marche kun lienee jonkin sortin isompi alue ...maakunta, tms... Googlen kartasta kun nimellä hakee, niin keskelle aavaa peltoaluetta näkyy osuvan...


    • Onnipotkaisi

      Tänään tuli Marche-postia: Kaavake täytettäväksi. 3vrk:n lähdöt Hgistä. 15.9, 13.10, 10.11, 24.11, 13.12. Neljän vrk:n lähdöt 18.9, 16.10,13.11, 27.11. Seitsemän vrk:n lähdöt 22.9, 20.10, 17.11 ja 1.12, Yllättävintä oli Sesonkilisä syyskuun lähdöille 79 eur/hlö. Lokakuun lähdöille 74 eur/hlö. Marraslähdöille 10pv, 13 pv,17pv.69 eur/hlö ja marraslähdöt 24 ja 27 pv ja 1.12, 64 eur/hlö. 13.12 lähdölle sesonkilisä 0 euroa. Tämä sesonkilisä oli minulle yllätyslisä, joka ei miellytä! En koe mainittua aikaa enää sesonkiajaksi. Talletusmaksu 200 eur. Lentokenttävero 129 eur/hlö.( Hinta tuplaantunut). Lento Hki- Ancona. Sieltä bussilla pohjois-Marcheen hotellille. Heti hotellilla tiedotustilaisuus. 2pv. aamiaisen jälkeen retki Gradaraan ja San Marinoon. 3pv. Retki Loretoon. Lähtöpv aamuna retki Urbinoon, jos lentoaikataulu sallii. Lento Hki. Lisäksi maksat hotelliin hotelliveron 1-5 eur./yö. Tuli sulattelemista. Hintaa kertyy jännästi hyvä summa, MAKSETTAVAA : Varausmaksu 200e, Lentok,vero 129e, Hotellim. n. 20 e, Sesonkilisä n. 79 e, = 423 eur. retket pääsymaksut! Maku happani - mitä te muut tuumaatte?

      • donna2

        Varausmaksunhan saa takaisin!


      • ihmettelevä

        Hei,

        Sesonkilisä aikana,jolloin sataa ja yöt kylmiä ja päivälläkin vähän yli
        10 astetta lämmintä ??
        Minä alkasin seurata kunnon matkatoimistojen sivuja n. 1 kk ennen
        aikomaani lähtöpäivää ja saisin varmasti 300-400 € viikon matkan
        kunnon buffeeaamiasella, koska kesälomat on pidetty ja talvilomat tulossa,
        niin matkatoimistot myyvät hyviä matkoja edullsilla hinnoilla.
        Eli en ikinä lähtisi maksamaan mitään lentokenttämaksuja, koska ne ovat
        muutaman kympin ja sisältyvät muilla matkan hintaan.
        Ja kaikilla on retkiä ja saa valita minne menee.
        En ymmärrä tommosta hinnoittelua. Kyseessähän on lahja Natura MedPharmalta.


      • Mietintämyssyssä
        ihmettelevä kirjoitti:

        Hei,

        Sesonkilisä aikana,jolloin sataa ja yöt kylmiä ja päivälläkin vähän yli
        10 astetta lämmintä ??
        Minä alkasin seurata kunnon matkatoimistojen sivuja n. 1 kk ennen
        aikomaani lähtöpäivää ja saisin varmasti 300-400 € viikon matkan
        kunnon buffeeaamiasella, koska kesälomat on pidetty ja talvilomat tulossa,
        niin matkatoimistot myyvät hyviä matkoja edullsilla hinnoilla.
        Eli en ikinä lähtisi maksamaan mitään lentokenttämaksuja, koska ne ovat
        muutaman kympin ja sisältyvät muilla matkan hintaan.
        Ja kaikilla on retkiä ja saa valita minne menee.
        En ymmärrä tommosta hinnoittelua. Kyseessähän on lahja Natura MedPharmalta.

        Niinpä...

        Minäkin Ilahduin ensin kovasti, kun sain kutsun, mutta päädyin sitten laskelmissani ihan samaan kuin "ihmettelevä". Osallistuin toissasyksynä Verona-Gardajärvi- reissulle ja olin tuohon matkaan hyvin tyytyväinen. Hintaahan sillekin kertyi, vaikka lisämaksuja oli vain n. 60 euron lentokenttäveron verran. Matka oli kuitenkin hyvin järjestetty ja erityisesti retket antoisia. Tulevalta sopii siinä suhteessa odottaa samaa. Matkaa on nyt kuitenkin markkinoitu hieman harhaanjohtavasti ´ilmaiseksi´, tyyliin "Lähde mukaan, me maksamme"! Pelkkä lähtötaksa jo on yht. n. 200 euroa ja varausmaksu toisen mokoman. Jos matkasta haluaa saada jotain irti, kannattaa ilman muuta ´sijoittaa´ tuo varausmaksu niihin retkiin. Summa summarum: 3:n vrk:n matka maksaa n. 400 euroa. En sanoisi "ilmaiseksi". Mietintämyssyyn meni ja siellä todennäköisesti pysyykin.


      • pettymys

        Kävin yhdellä matkalla ja Rimini oli kohde mutta perillä vasta tuli tieto ettemme menekään sinne vain johonkin tuppukylään ja kaikki meni sen jälkeenkin pieleen


      • Heidi-65

        Olen ollut Toscanassa Natun matkalla ja matka oli tosi kiva. Emme ottaneet mitään retkiä Natun kautta vaan reissasimme ympäri Toscanaa junalla itseksemme ja kaikki meni hyvin. 200 euron varausmaksun saa ensimmäisenä aamuna oppaalta takaisin. Matkalle tuli hintaa 228 euroa/ henki. Minusta se ei ollut paha.
        200 euron varausmaksu on mielestäni ihan ymmärrettävä. Matkatoimisto järjestää ja varaa matkat ja ilmaiselle matkalle ilmoittautuneet eivät sitten
        tulekkaan, niin kulujahan siitä syntyy. Iloisella mielellä lähden 3.11. parhaan kaverini kanssa. Retkipakettia en aijo nyttenkään ottaa ja omatoimisesti matkustelemme ympäriinsä.


    • Jake12345

      Onkos tää matkan järjestäjä just se, mikä on Ruotsissa joutunut viranomaisten hampaisiin aikas pahastikin? ...oisko sen tällainen toiminta peräti kielletty siellä... Näin muistelen sukulaisten kertoneen muutama kk sitten.

      Nuo matkathan ei aina suuntaudu edes mainostettuun kohteeseenkaan. Esim Barccelonan matkan majapaikka oli bussimatkan päässä Barcelonasta, jonne tokijärjestivät hätäisen 'retken', täällä kirjoitetun mukaan. Mitä nyt eivät ehtineet käydä esim Sagrada di Familjan, siinä toista sataa vuotta rakenteilla olevan, todella kuulussa kirkossa sisällä. Näkivät vain ulkoa päin. Ja mahtoivatkohan käydä myöskään Guellin mahtavassa puistossa, tms... En tiedä.

      Mutt en missään tapauksessa innostu lähtemään matkalle, jonka majapaikkaakaan ei kerrota ennen kuin oot jo sidottu matkalle, en. Menköön joku muu, jos haluu.

      • tintti 63

        päätittekö sitten lähteä vai kuinka kävi ?


    • eetee1

      Huijaukseksihan tuo tarjous muuttui.

      • Hjopjm

        Itselleni on tullut kutsuja näille matkoille, ja kerran olen ollutkin, Toscanassa. Ei mitään moitittavaa, kaikki sujui oikein hyvin. Mielestäni Barcelonaan ei ole matkoja edes ollut, vaan Costa Bravaan, josta tehtiin retki Barcelonaan, näin ainakin siinä tarjouksessa jonka minä joskus sain. Tämä Marchen matka on kyllä kalliimpi kuin aiemmat tämän matkajärjestäjän matkat, siksi itsellänikin harkinnassa. Vaan, siltikin halvempi kuin muiden järjestämät matkat.


      • tintti 63
        Hjopjm kirjoitti:

        Itselleni on tullut kutsuja näille matkoille, ja kerran olen ollutkin, Toscanassa. Ei mitään moitittavaa, kaikki sujui oikein hyvin. Mielestäni Barcelonaan ei ole matkoja edes ollut, vaan Costa Bravaan, josta tehtiin retki Barcelonaan, näin ainakin siinä tarjouksessa jonka minä joskus sain. Tämä Marchen matka on kyllä kalliimpi kuin aiemmat tämän matkajärjestäjän matkat, siksi itsellänikin harkinnassa. Vaan, siltikin halvempi kuin muiden järjestämät matkat.

        Minäkin olin Toscanassa, tosi kiva matka oli. COSTA BRAVAN matkan kohde oli kaunis kylä meren rannalla. Nautin matkasta ja hyvästä hotellista ja espanjan puhumisesta. Jokainen saa käyttää rahansa ja aikansa miten itse haluaa...


    • riimu

      Olen saanut pari vuotta sitten vastaavan matkatarjouksen ja tosisissaan mietin lähteä mukaan. Lähtöaikataulut olivat kuitenkin aikaisin keväästä tai myöhään syksystä muistaakseni Italian suuntaan todennäköisesti ja kylmään sateiseen aikaan. Ja minulle on tärkeää ehdottomasti aurinko jne.

      Laskeskelin myös silloin tuota matkan pituutta - noin 3 päivän matka - aika rasittava lomanen. Ja nämä l i s ä t tekevät matkasta lähes normaalihintaisen valmismatkan, ainakin jos laskee, että matkatoimistojen matkojen pituus on yleensä vähintään viikko, jolloin jää aikaa lomanviettoon ja vapaaseen oleiluun, joka on ainakin minulle tärkeää. Mutta kuka haluaa mitäkin; terveysluentoja, tiukasti ohjelmoitua aikataulua, pikaloman!?!

      Joten Natura MedPharman ilmainen! lahja jäi käyttämättä, ainakin sillä kertaa.

      L a h j a n saaminen edellyttää todennäköisesti öljykapseleiden yms. tilaamista. Kyseinen yritys toimii siis matkanjärjestäjänä ja vitamiinien markkinoijana/valmistuttajana. Herää kysymys vitamiinen laadusta ja tuotannon eettisitä periaatteista. Onko niillä oikeasti vaikutusta terveyteen. Onko tästä kokemusta käyttäjillä (itse en lyhyen kokeilun jälkeen osaa sanoa mitään)?

      • Onnipotkaisi

        Petyin todella pahasti saatuani Marche-ilmoittautumiskaavakkeen. Tietysti matkanjärjestäjän osuutta ujutettu joihinkin maksuihin, sen hyväksyn mutta lentokenttävero 129 e huipussa sesonkilisä naurettava. Lisäksi Vip-paketti halvemmillaan 129 euroa: Etuoikeutettu lähtöselvitys nopeasti ( sen voi itse tehdä olevilla koneilla, ilman Vip-maksua ). Etuoikeutettu koneeseen ensimm. joukossa ( mikä kiire, jokainen pääsee koneeseen ajallaan ). Lounaspaketti lennolla ( kai sen voi ostaa kuka vaan ilman Vip-pakettia ). Parhaimmat hotellihuoneet. Vip-paketti maksaa 3 vrk/129 euroa.Tuosta luvusta 129 eurosta on tullut oikein kummajainen, se esiintyy joka maksussa. En edes harkitse tätä matkaa. En kehdannut esittää maksulistaa miehelleni, koska olen aina ennen kehunut NaturaMed Pharman retkineen. Matkatarjouksessa ilmainen Daily Vital ei käy minulle, sen tehosta en tiedä. Niissä haju niin karmea, ettei sisukseni ota vastaan, ilmoitin tämän NaturaMed Pharmaan, etten ota jatkotilausta vastaan. Automaatti ilmoitti ottavan viestini vastaan, johon palaavat. Eivät ole palanneet. YKSI HYVÄ TUOTE heillä on ja sitä suosittelen! Chaquelle Dòr. Toisen paketin syönnin jälkeen iho muuttui tosi hyväksi ja kauniin väriseksi ( hieman kellertävä ). Auringossa rusketus vielä voimistui ja antoi kauniin, terveen värin koko kroppaan eikä vaan kasvoille! Yleisesti luultiin minun tulevan juuri etelän matkalta. NM.Parma tekee yhteistyötä Universal Toursin kanssa, sieltä matka hintoineen tulee. Harmi, että hinnoittelu revähtänyt. Kuukausi sitten tulimme Gran Canarialta Tauritosta 10 pv reissu. Lennot, 4-tähden upea hotelli, vuokra-auto valmiina kentällä ja palautus lähtöpv kentälle 1380 euroa/2 henkilöä. Hintaan olisi sis. ilm. bussimatkoja esim.Puerto Rigoon. Kun emme käyttäneet, saimme altaalla ilm. lounaan yhtenä päivänä. Lennot ostimme netin kautta Norwegianilta ja hotellin Booking com:sta. Suosittelen omatoimisuutta.


    • suikki60

      Lentokenttävero 129 €, eli maksaako koneen laskeutuminen esim. 100 henkeä niin 12 900 euroa. En tiedä, mutta epäilen, että veroa on vähän paisuteltu, eli ilmaista matkaa maksetaan ns. lentokenttäverona. Toisaalta, en oletakkaan, että he järjestävät matkoja tappiolla, mutta mainostaminen ilmaisena, on sumutusta.

      • potuttaa1

        Hei,

        Lentokenttävero on about 20 € ja se "olosuhdelisä", onneksi
        huumori ei ole vielä pettänyt, mutta verenpaine kohosi. kun olin
        maksanut sen 200 € talletusmaksun ja huomasin tänään,
        että Riminiin, Riccioneen ja Pesaroon pääsee elokuun puolivälissä
        viikoksi 450 €:lla Mietin jos perun saanko sitä 200 € takaisin.
        Ei kannattaisi pitää kiirettä, mutta tehty mikä tehty.


      • voi ku harmi
        potuttaa1 kirjoitti:

        Hei,

        Lentokenttävero on about 20 € ja se "olosuhdelisä", onneksi
        huumori ei ole vielä pettänyt, mutta verenpaine kohosi. kun olin
        maksanut sen 200 € talletusmaksun ja huomasin tänään,
        että Riminiin, Riccioneen ja Pesaroon pääsee elokuun puolivälissä
        viikoksi 450 €:lla Mietin jos perun saanko sitä 200 € takaisin.
        Ei kannattaisi pitää kiirettä, mutta tehty mikä tehty.

        Tuskin saat 200 € takaisin, jos perut matkan. Sitä varten juuri se varausmaksu vaaditaan, että varaaja sitoutuu matkaan. Sen 200 € voi saada takaisin vain matkakohteessa. Eikös matkanjärjestäjän esitteessä niin sanota?

        Hyvien matkanjärjestäjien matkoille todella pääsee suhteellisesti halvemmalla. Ja saa valita kohteen ja lähtöpäivän ja hotellin. Lentoyhtiökin kunnollinen.


      • Satunnainen matkaili
        potuttaa1 kirjoitti:

        Hei,

        Lentokenttävero on about 20 € ja se "olosuhdelisä", onneksi
        huumori ei ole vielä pettänyt, mutta verenpaine kohosi. kun olin
        maksanut sen 200 € talletusmaksun ja huomasin tänään,
        että Riminiin, Riccioneen ja Pesaroon pääsee elokuun puolivälissä
        viikoksi 450 €:lla Mietin jos perun saanko sitä 200 € takaisin.
        Ei kannattaisi pitää kiirettä, mutta tehty mikä tehty.

        Heh, heh! Sorry, ett naureskelen. En pahalla sitä sitä tee, mutt tiedäthän ...se vahingonilo... se aidoin ilo aikuisella iällä. Lapset osaa iloita onneksi paljosta muustakin...
        Siksi hymyilyttää kun kävin just vaimon kanssa viiden pv matkalla Prahassa ja matka majoituksineen maksoi meiltä kahdelta yhteensä 500€ siis 250 per henkilö.
        Eli eipä juuri enempää kuin NaturaMedin ilmainen matka lentokenttä, sesonki, ym lisämaksuineen ;) eikä ollut edes mikään äkkilähtötarjousmatka.

        Eli, ihan kaikkiin mainoksiin ei kantsi uskoa.


      • rehellinen matkaaja
        Satunnainen matkaili kirjoitti:

        Heh, heh! Sorry, ett naureskelen. En pahalla sitä sitä tee, mutt tiedäthän ...se vahingonilo... se aidoin ilo aikuisella iällä. Lapset osaa iloita onneksi paljosta muustakin...
        Siksi hymyilyttää kun kävin just vaimon kanssa viiden pv matkalla Prahassa ja matka majoituksineen maksoi meiltä kahdelta yhteensä 500€ siis 250 per henkilö.
        Eli eipä juuri enempää kuin NaturaMedin ilmainen matka lentokenttä, sesonki, ym lisämaksuineen ;) eikä ollut edes mikään äkkilähtötarjousmatka.

        Eli, ihan kaikkiin mainoksiin ei kantsi uskoa.

        Jestas sentään, noin paljon maksoit
        Turkkiin pääsee viikoksi 139 €:lla majotus kahden hengen huoneessa.

        Minä taas lähden minne haluan hinnasta viis ja muita halveksimatta.


      • rehellinen matkaaja
        Satunnainen matkaili kirjoitti:

        Heh, heh! Sorry, ett naureskelen. En pahalla sitä sitä tee, mutt tiedäthän ...se vahingonilo... se aidoin ilo aikuisella iällä. Lapset osaa iloita onneksi paljosta muustakin...
        Siksi hymyilyttää kun kävin just vaimon kanssa viiden pv matkalla Prahassa ja matka majoituksineen maksoi meiltä kahdelta yhteensä 500€ siis 250 per henkilö.
        Eli eipä juuri enempää kuin NaturaMedin ilmainen matka lentokenttä, sesonki, ym lisämaksuineen ;) eikä ollut edes mikään äkkilähtötarjousmatka.

        Eli, ihan kaikkiin mainoksiin ei kantsi uskoa.

        Jestas sentään, noin paljon maksoit
        Turkkiin pääsee viikoksi 139 €:lla majotus kahden hengen huoneessa.

        Minä taas lähden minne haluan hinnasta viis ja muita halveksimatta.


      • reissuville
        Satunnainen matkaili kirjoitti:

        Heh, heh! Sorry, ett naureskelen. En pahalla sitä sitä tee, mutt tiedäthän ...se vahingonilo... se aidoin ilo aikuisella iällä. Lapset osaa iloita onneksi paljosta muustakin...
        Siksi hymyilyttää kun kävin just vaimon kanssa viiden pv matkalla Prahassa ja matka majoituksineen maksoi meiltä kahdelta yhteensä 500€ siis 250 per henkilö.
        Eli eipä juuri enempää kuin NaturaMedin ilmainen matka lentokenttä, sesonki, ym lisämaksuineen ;) eikä ollut edes mikään äkkilähtötarjousmatka.

        Eli, ihan kaikkiin mainoksiin ei kantsi uskoa.

        Jestas sentään, noin paljon maksoit
        Turkkiin pääsee viikoksi 139 €:lla majotus kahden hengen huoneessa.

        Minä taas lähden minne haluan hinnasta viis ja muita halveksimatta.


    • Eläkeläinen vm. -37

      Hei kaikki epäilijät. Olen ollut usealla NaturaMed Pharman matkoilla. Mitään pilleriluentoja ei ole ollut. matkat ovat olleet mukavia, mitä nyt joskus lyhyillä matkoilla lennot osuvat yöajaksi. Mutta saahan sitä kotona sitten nukkua. Oppaat matkoilla olivat hyviä. Retket eivät ole olleet pakollisia. Hotellit ovat olleet ihan mukavia ja enenkaikkea - kivoja ihmisiä. Viimeksi Costa Bravan matkalla monet eivät ottaneet mitään retkiä, vaan tutustuivat vain itse paikkakuntaan. On joskus mukavaa katsella ihmisiä ja elämää eri maissa. Ei välttämättä tarvitse olla suuria nähtävyyksiä.
      Aion lähteä matkalle Marcheen.

      • mene vain

        Lähde vain matkalle Marcheen. Meitä on moneksi, joillekin nämä matkat ovat omiaan. Itse olen ollut kerran NaturaMedin matkalla ja se kyllä riitti. Mieluummin maksan hiukan enemmän ja tiedän jo etukäteen täsmällisesti lennot, majoitukset ja muut, ja ennen kaikkea valitsen mieluisan ajankohdan ja sen myös saan.


      • italian opiskelija
        mene vain kirjoitti:

        Lähde vain matkalle Marcheen. Meitä on moneksi, joillekin nämä matkat ovat omiaan. Itse olen ollut kerran NaturaMedin matkalla ja se kyllä riitti. Mieluummin maksan hiukan enemmän ja tiedän jo etukäteen täsmällisesti lennot, majoitukset ja muut, ja ennen kaikkea valitsen mieluisan ajankohdan ja sen myös saan.

        Hyvä matka oli Toscanaan, lähden kyllä tännekkin...


      • bella italia

        Hei,

        Lähteekö moni teistä 18.9. matkalle ?
        Sivuilla on niin hiljaista, että epäilyttää olenko yksin matkalla :)


      • tintti 63
        bella italia kirjoitti:

        Hei,

        Lähteekö moni teistä 18.9. matkalle ?
        Sivuilla on niin hiljaista, että epäilyttää olenko yksin matkalla :)

        Olen lähdössä ensi kuussa. Kerro sitten missä majoituitte, on kiva miettiä ja suunnitella...


      • tintti 63
        bella italia kirjoitti:

        Hei,

        Lähteekö moni teistä 18.9. matkalle ?
        Sivuilla on niin hiljaista, että epäilyttää olenko yksin matkalla :)

        laita sitten viestiä miten tällä kertaa kaikki sujui ja mitä kannattaa ottaa huomioon.


      • Tintti 63
        bella italia kirjoitti:

        Hei,

        Lähteekö moni teistä 18.9. matkalle ?
        Sivuilla on niin hiljaista, että epäilyttää olenko yksin matkalla :)

        HAUSKAA MATKAA


    • Marche joulukuussa!

      Minäkin matkassa miehen kanssa mukana! =). Eli Marcheen ja tietysti otimme tuon kaikista halvimman ilman mitään sekonkilisiä tai vippi-maksuja. Joulukuulle muistaakseni 13.12.2014.

      Olisiko teistä messiin samalle korruptiomatkalle? Itse olen ollut aikaisemmin ko. narkikan matkoilla äidin ja siskoni kanssa Venetsiassa sekä Toscanassa. Nämä matkat ovat olleet tosi mukavia. Kerättiin jo täällä Suomessa s.postin välityksellä porukkaa (aivan ihania ihmisiä, miehinä ja naisia) kasaan, tavattiin lentokentällä. Reissattiin siellä omatoimisesti sekä linjabusseilla, että junilla ja päästiin päämääriimme.=). Tuolloin nuo lentokenttämaksut olivat vain murto-osa tästä nyt vaaditusta.

      Mikäli nouset samaan koneeseen jatketaan juttua lähemmin. Muutoin kyllä mielelläni osallistun ihan yleisellä tasollakin tähän keskusteluun.. =).

      • Marche joulukuussa

        Hei!
        Minkälaisin matkasuunnitelmin olette ko. Marchen matkalle lähdössä? Oletteko saaneet jo alustavat vahvistukset ja päivämääränne? Me siis matkalla tuolloin 13.12. Josko siellä samaan suuntaan tuolloin olis menijöitä ? =)


      • Heidi-65

        Hei!

        Meille tuli ilmoitus että. 13.12. matka peruttu ja tarjottiin matkaa syys-marraskuulle. Eikö muille ole tullut peruutusta joulukuun lähdöstä? Me vaihdoimme lähdön 3.11. Ihmettelin suuresti ettei, joulukuulle ollut tarpeeksi lähtijöitä, ei sesonkilisää ja veronpalautukset juuri tulleet, mutta lähtöä ei ollu saatu täyteen??!!


    • Marche

      Mites tämä keskustelu on nyt näin tyrehtynyt? Oletteko siirtyneet toiselle foorumille vai luopuneet leikistä jo ihan alkuunsa ? =)

      • populi

        Ollaan tulossa myös 13.12. Varausmaksu on maksettu mutta arveluttaa sää. Millaista mahtaa silloin olla??


      • Angelo
        populi kirjoitti:

        Ollaan tulossa myös 13.12. Varausmaksu on maksettu mutta arveluttaa sää. Millaista mahtaa silloin olla??

        Italian talvi on aurinkoinen ja kaunis, mutta kylmähän silloin tietenkin on. Talvitakit ja turkit mukaan, öisin on monesti kovastikin pakkasta ja kun aurinko väistyy on päivälläkin tosi kylmä.

        Vuorilla tulee lunta vähintään yhtä paljon kuin suomessa, mutta tuolla Marchen alavimmilla alueilla tuskin lunta on, mutta mikään mahdottomuus ei sekään ei ole. Mutta jos on aurinkoinen päivä eikä liiemmin tuule voit myös hyvällä säkällä istuskella parvekkeella hetken vaikka t-paita päällä.

        Älkää nyt ihmeessä luulko että Italia joulukuussa mikään pattaya tai muu kaukomaan kohde on. Talvella Italiaan on hyvä mennä kulttuuria katsomaan tai laskettelemaan. Kesäisinhän täällä sitten onkin monen suomalaisen makuun aivan liian kuuma.


      • Marche joulukuussa
        Angelo kirjoitti:

        Italian talvi on aurinkoinen ja kaunis, mutta kylmähän silloin tietenkin on. Talvitakit ja turkit mukaan, öisin on monesti kovastikin pakkasta ja kun aurinko väistyy on päivälläkin tosi kylmä.

        Vuorilla tulee lunta vähintään yhtä paljon kuin suomessa, mutta tuolla Marchen alavimmilla alueilla tuskin lunta on, mutta mikään mahdottomuus ei sekään ei ole. Mutta jos on aurinkoinen päivä eikä liiemmin tuule voit myös hyvällä säkällä istuskella parvekkeella hetken vaikka t-paita päällä.

        Älkää nyt ihmeessä luulko että Italia joulukuussa mikään pattaya tai muu kaukomaan kohde on. Talvella Italiaan on hyvä mennä kulttuuria katsomaan tai laskettelemaan. Kesäisinhän täällä sitten onkin monen suomalaisen makuun aivan liian kuuma.

        Hei!
        Kiva, kun keskustelu virkistyi =):
        Hellettä tuskin on luvassa, mutta emmehän sitä ole menossa hakemaankaan.

        Olen ollut Italiassa sekä marraskuun loppupulla, maaliskuun alussa ja viimeksi tammikuussa. Nämä matkat suuntautuivat ylemmäksi, kuin tämä Marche. Esim. tammikuussa Assisissa lämmintä parhaillaan oli 8 - 11 astetta.
        Maalis- ja marraskuussa sai jopa t-paitasillaan kipittää.

        Maisemat, kulttuuri, seura jne. ovat se mikä minua sinne taas vetää. Puolisoni ei kamalasti tuosta auringosta nauti, joten emme sitä odotakaan.

        Matkaan lähtijät. Otatteko te näitä VIP-paketteja? Me emme ottaneet. Koneeseen ehtii kyllä ja sapuskaa varmaan saa kohtuudella ostettua kentältäkin sekä luultavammin myös koneesta.

        Populi, olet ilmeisesti tulossa samalle matkalle kanssamme? Matkustatko sinne puolison, ystävän vai lapsen kanssa?


    • Marche joulukuussa

      Hei!!

      Ensimmäiset Marche matkalaiset alkavat olla jo lähtövalmiina, eikö? Voisitteko kertoa hieman lähtötunnelmianne? Ja tietysti olisi kiva matkan jälkeen kuulla sen sujuvuudesta, maisemista jne. Tuliko yllätyksiä?

      Mukavaa matkaa teille jo syyskuussa lähteville! Itse olemme edelleen menossa joulukuussa ja mikäli ko. ajankohtana lyöttäydyt mukaan niin sitä suuremmalla syyllä pidetään yhteyttä.

      • nautiskelija2

        Hei,

        Menossa ollaan 18 pv, viimeinen vahvistus on tullut,
        Lähtö illalla on hiukka myöhään ja paluulähtö iltapäivällä OK.
        Lämpöä pitäisi riittää, tällä hetkellä esim. Pesarossa on 25 C,
        se on varmaankin aika lähellä majapaikkaamme.
        Ei kannata ottaa turhia murheita . Italiassa on nähtävää ja koettavaa ja
        hyvää ruokaa.


      • Marche joulukuussa
        nautiskelija2 kirjoitti:

        Hei,

        Menossa ollaan 18 pv, viimeinen vahvistus on tullut,
        Lähtö illalla on hiukka myöhään ja paluulähtö iltapäivällä OK.
        Lämpöä pitäisi riittää, tällä hetkellä esim. Pesarossa on 25 C,
        se on varmaankin aika lähellä majapaikkaamme.
        Ei kannata ottaa turhia murheita . Italiassa on nähtävää ja koettavaa ja
        hyvää ruokaa.

        Mukavaa matkaa! Italiassa todellakin on nähtävää. Olinkin varautunut, että lähtö on todella myöhään luullakseni menee varmaan lähemmäksi puoltayötä?
        Otitteko VIP- kohtelun vai menettekö sisään sitten, kun laskevat? Tarjosivatko lisämaksusta illallispakettia? Yhdellä Naturan matkalla muistaakseni Toscanassa tuo paketti oli "pakollinen" päästäkseen matkaan.

        Onko jo hotelli tiedossa? Kiva olisi vielä kuulla lähemmin yksityiskohtia matkasta ja tietysti ennen kaikkea sen jälkeen =)


      • Tintti maailmalla
        nautiskelija2 kirjoitti:

        Hei,

        Menossa ollaan 18 pv, viimeinen vahvistus on tullut,
        Lähtö illalla on hiukka myöhään ja paluulähtö iltapäivällä OK.
        Lämpöä pitäisi riittää, tällä hetkellä esim. Pesarossa on 25 C,
        se on varmaankin aika lähellä majapaikkaamme.
        Ei kannata ottaa turhia murheita . Italiassa on nähtävää ja koettavaa ja
        hyvää ruokaa.

        missä majoitus on? joko tiedätte?


      • nautiskelija2
        Marche joulukuussa kirjoitti:

        Mukavaa matkaa! Italiassa todellakin on nähtävää. Olinkin varautunut, että lähtö on todella myöhään luullakseni menee varmaan lähemmäksi puoltayötä?
        Otitteko VIP- kohtelun vai menettekö sisään sitten, kun laskevat? Tarjosivatko lisämaksusta illallispakettia? Yhdellä Naturan matkalla muistaakseni Toscanassa tuo paketti oli "pakollinen" päästäkseen matkaan.

        Onko jo hotelli tiedossa? Kiva olisi vielä kuulla lähemmin yksityiskohtia matkasta ja tietysti ennen kaikkea sen jälkeen =)

        Hei,

        Emme ottaneet VIP-pakettia.
        Ei tarjottu mitään ylimääräistä, eikä pakotettu ostamaan ylimääräistä
        Hotellin saa tietää soittamalla matkatoimstoon pari päivää ennen matkaa.


      • Tintti 63
        nautiskelija2 kirjoitti:

        Hei,

        Menossa ollaan 18 pv, viimeinen vahvistus on tullut,
        Lähtö illalla on hiukka myöhään ja paluulähtö iltapäivällä OK.
        Lämpöä pitäisi riittää, tällä hetkellä esim. Pesarossa on 25 C,
        se on varmaankin aika lähellä majapaikkaamme.
        Ei kannata ottaa turhia murheita . Italiassa on nähtävää ja koettavaa ja
        hyvää ruokaa.

        kerro sitten missä olitte majoittuneena. Hauskaa matkaa


      • tintti 63

        oletko kuullut tai löytänyt mitään kommentteja matkalla olleilta.

        mietin hotellin sijaintia...


    • italiafani1

      Hei hyvät ihmiset!

      Ketkä lähtee Marchen matkalle 24.9.14? Kyseessä on 4 yön matka.

    • Marche joulukuussa

      "nautiskelija2". Oletko ollut ennen ko. narikan matkoilla? Me ollaan sekä Venetsiassa, että Toscanassa. Pikkusen tiedämme jo mitä odottaa ja Italiassa tullut käytyä myös omalla porukalla.
      Onko teitä informoitu kohteen tai ohjelman suhteen millään tavalla?

      • nautiskelija2

        Hei,
        Olen ollut Toscanassa, Monte Catanissa, ei ollut mitään valittamista,
        ainostaan lennot eivät olleet niinkuin oli olla.

        Nyhän tuli silloin keväällä se Bella Italia-vihkonen
        1 päivä retki Gradara ja Lilliputtivaltio San Marino
        2. päivä Loreto, näyttää kuvassa vanhalta kaupungilta ja päivän
        lopuksi vierailu viinitilalla
        3 päivä Urbinon, joka on Unescon maailmanperintöluettelossa ja
        tämän jälkeen kotimatka.
        Saa nähdä muuttuuko ohjelmat :)
        Kohde on Pohjois-Marcheen, siellä on Pesaro ja muutama pikkukylä,
        yhdessä näyttää olevan 15 hotellia, saa nähdä sitten missä ollaan.
        Pitää ottaa hurtti huumori mukaan, niin ei sitten tule pettymyksiä.


      • Marche joulukuussa
        nautiskelija2 kirjoitti:

        Hei,
        Olen ollut Toscanassa, Monte Catanissa, ei ollut mitään valittamista,
        ainostaan lennot eivät olleet niinkuin oli olla.

        Nyhän tuli silloin keväällä se Bella Italia-vihkonen
        1 päivä retki Gradara ja Lilliputtivaltio San Marino
        2. päivä Loreto, näyttää kuvassa vanhalta kaupungilta ja päivän
        lopuksi vierailu viinitilalla
        3 päivä Urbinon, joka on Unescon maailmanperintöluettelossa ja
        tämän jälkeen kotimatka.
        Saa nähdä muuttuuko ohjelmat :)
        Kohde on Pohjois-Marcheen, siellä on Pesaro ja muutama pikkukylä,
        yhdessä näyttää olevan 15 hotellia, saa nähdä sitten missä ollaan.
        Pitää ottaa hurtti huumori mukaan, niin ei sitten tule pettymyksiä.

        Hurttia huumoria tarvitaankin. =). Omatoimisesti reissaamme muutenkin, joten en nytkään suuremmin jännitä tätäkään matkaa. Toisaalta älytöntä, että ovat lisänneet tuon VIP- pakettikokonaisuuden. Lento kestää varmaan lähemmäs 4 h?.
        Toivottavasti safkaa on myytävänä koneessa vaikkemme tuota 129e vippipakettia ottaneetkaan.


    • Marche joulukuussa

      Haloo Marssilaiset ! Marceeh matkaajat!!


      Mitenkähän voi olla mahdollista, että tämä Marce-matka ei saa tämän enempää kirjoittajia aikaan? Yleensä näillä Naturan matkoja koskevilla foorumeilla on teksti lentänyt puolesta ja vastaan ja nyt ei näy ei kuulu juurikaan ketään. =).
      Onko Natura Med Pharman matkojen suosio romahtanut vai onko tällä kertaan matkalle hakeutumassa atk-taidoton sukupolvi? =) ..Kiva olisi jutustella ..

    • MirkkuIrmeli

      Hei,
      onko arvauksia missä hotellit sijaitsee? Anconassa vai Pesarossa? Laittakaa pliis ekat matkalaiset heti tietoa tänne hotelleista ja kulkuyhteyksistä! Hotellit sijaitsevat kuitenkin jossain syrjässä. Varmaan mukana on taas pääosin eläkeläisiä, mutta meillä aikomuksena omatoimimatkailla (16.10 lähtö). Toivottavasti löytyisi muitakin! Innokkaana lähdössä mukaan toista kertaa (eka oli vallan mukava kokemus!).

      • lomailemaan

        Lähden 15.9 reissuun, odotan innolla matkaa. Olin viimeksi venetsiassa ja omatoimista kiertelyä oli, matka oli oikei onnistunut. Kirjoittelen missä hotelli sijaitsi ja muutenkin matkasta.


      • tintti 63
        lomailemaan kirjoitti:

        Lähden 15.9 reissuun, odotan innolla matkaa. Olin viimeksi venetsiassa ja omatoimista kiertelyä oli, matka oli oikei onnistunut. Kirjoittelen missä hotelli sijaitsi ja muutenkin matkasta.

        oliko onnistunut matka?


      • myös menossa
        lomailemaan kirjoitti:

        Lähden 15.9 reissuun, odotan innolla matkaa. Olin viimeksi venetsiassa ja omatoimista kiertelyä oli, matka oli oikei onnistunut. Kirjoittelen missä hotelli sijaitsi ja muutenkin matkasta.

        Kuinka matka meni?


      • lomailemaan
        tintti 63 kirjoitti:

        oliko onnistunut matka?

        matka oli oikein onnistunut. Omatoimista tutustumista, varausmaksun sain takaisin paikanpäällä. Lämpöä riitti 25 varjossa, nyt suomessa aamulla pakkasta. Hotelli sijaitsi 100 kilometrin päässä kentältä, mutta ranta oli vieressä joten aurinkoa ja uintia sai oikein olantakaa. Suosittelen matkaa muillekkin.


    • syyskuunmarche

      mielestäni hotellit ovat Pesarossa, sivulla http://bonusfly.net/fi/index.php niitä voi tutkailla kun kirjautuu varaustunnuksella sisään. Lopullinen hotelli varmistuu vasta pari päivää ennen reissua, joten jännityksellä odotan minne pääsemme. Matkalle menen ystäväni kanssa 18.9, ja omatoimiretket mielessä.

      • nautiskelija2

        Hei,

        Tunnelma tiivistyy, enää 2 pv aikaa lähtöön.
        Pesarossa on nyt hyvä keli 25 C päivällä ja 19 yöllä.

        Pari vuotta sitten oli esim paikallisen matkatoimiston kautta
        San Marinon reissu 20 € koko päivä, ei varmaankaan ole paljon
        noussut.
        Mekin tehdään omatoimimatkat ja mennään omassa tahdissa.

        Ei ku Hyvää matkaa teille, samassa koneessa ollaan.


      • nautiskelija2

        Hei,

        Tunnelma tiivistyy, enää 2 pv aikaa lähtöön.
        Pesarossa on nyt hyvä keli 25 C päivällä ja 19 yöllä.

        Pari vuotta sitten oli esim paikallisen matkatoimiston kautta
        San Marinon reissu 20 € koko päivä, ei varmaankaan ole paljon
        noussut.
        Mekin tehdään omatoimimatkat ja mennään omassa tahdissa.

        Ei ku Hyvää matkaa teille, samassa koneessa ollaan.


      • nautiskelija2

        Hei,

        Tunnelma tiivistyy, enää 2 pv aikaa lähtöön.
        Pesarossa on nyt hyvä keli 25 C päivällä ja 19 yöllä.

        Pari vuotta sitten oli esim paikallisen matkatoimiston kautta
        San Marinon reissu 20 € koko päivä, ei varmaankaan ole paljon
        noussut.
        Mekin tehdään omatoimimatkat ja mennään omassa tahdissa.

        Ei ku Hyvää matkaa teille, samassa koneessa ollaan.


      • nautiskelija2

        Hei,

        Tunnelma tiivistyy, enää 2 pv aikaa lähtöön.
        Pesarossa on nyt hyvä keli 25 C päivällä ja 19 yöllä.

        Pari vuotta sitten oli esim paikallisen matkatoimiston kautta
        San Marinon reissu 20 € koko päivä, ei varmaankaan ole paljon
        noussut.
        Mekin tehdään omatoimimatkat ja mennään omassa tahdissa.

        Ei ku Hyvää matkaa teille, samassa koneessa ollaan.


      • nautiskelija2

        Hei,

        Tunnelma tiivistyy, enää 2 pv aikaa lähtöön.
        Pesarossa on nyt hyvä keli 25 C päivällä ja 19 yöllä.

        Pari vuotta sitten oli esim paikallisen matkatoimiston kautta
        San Marinon reissu 20 € koko päivä, ei varmaankaan ole paljon
        noussut.
        Mekin tehdään omatoimimatkat ja mennään omassa tahdissa.

        Ei ku Hyvää matkaa teille, samassa koneessa ollaan.


      • tintti 63
        nautiskelija2 kirjoitti:

        Hei,

        Tunnelma tiivistyy, enää 2 pv aikaa lähtöön.
        Pesarossa on nyt hyvä keli 25 C päivällä ja 19 yöllä.

        Pari vuotta sitten oli esim paikallisen matkatoimiston kautta
        San Marinon reissu 20 € koko päivä, ei varmaankaan ole paljon
        noussut.
        Mekin tehdään omatoimimatkat ja mennään omassa tahdissa.

        Ei ku Hyvää matkaa teille, samassa koneessa ollaan.

        mikä hotelli teille on ilmoitettu?


      • tintti 63
        nautiskelija2 kirjoitti:

        Hei,

        Tunnelma tiivistyy, enää 2 pv aikaa lähtöön.
        Pesarossa on nyt hyvä keli 25 C päivällä ja 19 yöllä.

        Pari vuotta sitten oli esim paikallisen matkatoimiston kautta
        San Marinon reissu 20 € koko päivä, ei varmaankaan ole paljon
        noussut.
        Mekin tehdään omatoimimatkat ja mennään omassa tahdissa.

        Ei ku Hyvää matkaa teille, samassa koneessa ollaan.

        valitsitteko tavallisen vai sen kalliimman hotellin?


    • Marche joulukuussa

      Meille tuli tänään varausvahvistus lokakuulle 24 päivän lähdölle. Emme tuota päivämäärää olleet valinneet. Siihen siis tumpattu tuo ns. sesonkilisä kahdelta lähes 150 e. Edelleen menossa joulukuun lähdölle. Mikäli nyt meitä sinne silloin ottavat, kun tuon tarjotun missaamme. Toisaalta voivathan he koputella jäätä saadakseen koneen täyteen myös heitä jotka ottivat viimeisen matka-ajankohdan ilman sesonkilisiä saisiko siltä lähdöltä jonkun parin näille aikaisemmille lennoille.

      Mukavaa matkaa teille lähtijät. Odotamme innolla kuulumisia matkaltanne!

      • ekakerta

        Me ollaan lähdössä tyttären kanssa 29.9.


      • ystävykset
        ekakerta kirjoitti:

        Me ollaan lähdössä tyttären kanssa 29.9.

        Me myös lähdössä 29.9. ja eka kerta tällaista reissua. Aivan hyvin odotuksin kera ystävän.


      • Tintti 63

        joko majoituspaikka on tiedossa? olen lähdössä seuraavalle matkalle.


    • ekakrta

      Me ei otettu mitään vippi juttuja, eikä aijota mennä järjestetyille reissuille. Aateltiin vaan olla ja syödä ja soppailla :D Ja koluta kaikki maholliset museot.

    • Heidi-65

      Minäkin sain kutsun Marchen matkalle. Lähtö parhaan ystäväni kanssa 3.11. Aluksi varasimme matkan joulukuun lähdölle, mutta soittivat ettei, lähtijöitä tuolloin tarpeeksi. Olen ollut myös kerran Tockanassa ja matka oli myös mun mielestä varsin onnistunut. Nyt ensimmäisen kerran matka 2:lle, mikä oli tosi hieno asia.

    • Hei!
      Onko kukaan lähdössä 27.10. Kyselin lentoaikatauluja, mutta ei ollut vielä saatavilla. Olen lähdössä ystäväni kanssa silloin. Toscanassa olen ollut kerran ja minusta matka oli hauska. En ottanut kalliita retkiä, vaan kuljin omin päin muiden matkalaisten kanssa. Ihan kiva lähteä uudelleen vaikkakin eri puolelle Italiaa.

      • Dailyvital

        Hei !
        Näemme sitten matkalla. Odotamme innolla matkaa vaikka siitä emme paljoa viela tiedäkään.


      • Hei!
        Olen myös tulossa ystäväni kanssa ko matkalle. Nyt tuli viesti lentoaikatauluista sähköpostiin. Sain varattua linja-autoliput. Mistäpäin Suomea te tulette? Me tullaan Satakunnasta.


    • Dailyvital

      HEI! Onko kukaan lähdössä Marcheen 27.10 naturamedin järjestämälle matkalle?
      Olen lähdössä eka kertaa tyttäreni kanssa. Mutta en ole saanut vielä minkäänlaita tietoa hotellista tai edes lennon aikatauluista.

      • Hotellista saa tiedon vasta pari päivää ennen. Lentoaikataulut pitäisi tullan syyskuun loppupuolella. Kysyin kans lentoaikoja, kun pitäisi varata liput Helsinkiin. Olen ollut kerran aikaisemmin.


    • Googlesta löytyy ...

      Lähettänyt 17.09.2014 - 22:28 käyttäjä Täti maalta (ei varmistettu)
      Viikko sitten palattu Marchen matkalta. Lähdettiin seikkailumielellä jo suunnitteluvaiheessa. Matkakumppanini hoiti järjestelyt matkatoimiston kanssa ja melkoista vääntämistä oli ja muuttamista koittivat viimeiseen asti. Pysyimme järkähtämättä aluperäisissä suunnitelmissa, jotka oli jo sovittu matkatoimiston kanssa. Lähtöpäivään asti melkein jouduttiin jännittämään toteutuuko matka vai ei. Lopullinen varmistus tuli perjantaina kun lähtö oli maanantaina. Olihan tietysti "jännittävää", että vasta Anconan kentällä saatiin tietää minne mennään. Kohteemme oli Pesaro ja paikka jotenkin kotoisan miellyttävä, siisti ja hotellimme loistavalla paikalla lähellä rantaa. Eikä hotellissakaan ollut moitittavaa, ei luksusta mutta kaikki tarpeellinen oli, ainakin meille. Päätimme jo ennen matkaa ettemme mene retkille vaan omatoimisesti katsomme mitä teemme perillä ja se kannatti ehdottomasti. Tutustuimme Pesaroon, kaikessa rauhassa omaan tahtiin, joka on todellakin tutustumisen arvoinen paikka, aitoa Italiaa todellakin. Kuunneltuamme muita matkalaisia niin mielestämme matkat ja kaikki siihen liittyvä oli silkkaa rahastusta, tuskin niille rahoille tuli täyttä vastinetta kun sivusta seurasi ja kuunteli. Se 200 euron varausmaksu ei riittänyt kahden päivän retkiin vaan siihen päälle oli vielä pulitettava 75 euroa, ja jos jaksoi olla vain yhtenä päivänä retkellä niin mitään ei saanut takaisin tuosta summasta käsittääkseni. Näimme tyytymättömiä ja perin pettyneitä kiukkuisia matkalaisia. Mukana oli monia iäkkäämpiäkin henkilöitä. Tiedon saanti oli kitkaista, matkaopas verhosi puheensa salaperäisyydellä kertoessaan infotilaisuudessa vain retkikohteista. Tiedon saanti matkaoppaalta meille omatoimisesti kulkeville oli varsin nihkeää vaikka mustaa valkoisella oli, että perillä matkaoppaan palvelut...ainoa mistä hän piti huolen ja hoputti oli retkelle lähtijät "kiirehtikää retkelle lähtijät bussi lähtee pian". Meidän matkamme oli kuitenkin onnistunut koska toimimme omien suunnitelmien mukaan, sää suosi ja pääasia: kohde täytti reilusti odotukset. Menisin sinne uudestaankin mutta ehkä toisen matkatomiston järjestämänä tai omatoimimatkalle. Tästä matkanjärjestäjästä jä varsin epämääräinen käsitys ja epävarma olo.

      • Mökkeilijä

        Ollaan miehen kanssa lähdössä Marcheen 10.11. ensi kertaa näille Naturan reissuille, vaikka kutsuja tullut aikaisemminkin. Toivoin matkaa lokakuun lähdölle, mutta ilmeisesti se täysi. Kesällä ajelimme asuntoautolla Euroopassa ja tuli pistäydyttyä Venetsiassa ja Gardajärvellä. Uskon matkan piristävän, kun täällä eletään tuolloin pimeää, marraskuun aikaa. Mieli avoimena matkaan lähdemme.


      • reissumimmi5

        Hei,
        Tulin eilen Pesarosta ja hotelli oli Des Bains, kiva hotelli, hyvät aamiaiset,
        söin kerran illallisen, ei valittamista.
        Olin parilla retkellä Urbinossa, San Marinossa ja Gradarassa.
        Retket olivat hyviä, ja maisemat, ei niistä voi puhua, pitää kokea.
        Pesarohan on rantalomakaupunki, ei siellä mitään muuta nähtävyyttä ole
        kuin rannat ja hotellit.
        Keli oli hyvä 25 ja jotkut kävivät uimassa.
        Matkaporukka oli mukavaa, en kuullut yhtään valitusta matkasta tai oppaista.
        Se 200 oli maksettu takaisin, jos ei halunnut retkille.
        Olin aikonut käydän vain San Marinossa ja Gradarassa ja Tuija olisi antanut
        rahat heti takasin, mutta päätinkin vielä sitten lähteä toisellekin rerkelle ja
        sain loppurahat heti.
        Ja näin omin silmin ja kuulin omin korvin kuinka opas näytti 4:lle omatoimatka-
        laiselle kartasta reitin ja neuvoi pysäkit,
        Aikataulut olivat suht,koht, mitä oli luvattu, kotimatka viivästyi 20 minuuttilla,
        se taisi olla pahin viivästys.
        Itse olen käynyt monissa kohteissa mm. Kuuba, Thaimaa, Teneriffa, Dominikaaninen tasavalta, Kenia, Aurinkoisella ja Tuifly:lla ja
        tämä UTS ei paljokaan poikennut näistä.
        Mikähän vika teissä oli, kun noin sapettaa ?


      • Nimim.
        reissumimmi5 kirjoitti:

        Hei,
        Tulin eilen Pesarosta ja hotelli oli Des Bains, kiva hotelli, hyvät aamiaiset,
        söin kerran illallisen, ei valittamista.
        Olin parilla retkellä Urbinossa, San Marinossa ja Gradarassa.
        Retket olivat hyviä, ja maisemat, ei niistä voi puhua, pitää kokea.
        Pesarohan on rantalomakaupunki, ei siellä mitään muuta nähtävyyttä ole
        kuin rannat ja hotellit.
        Keli oli hyvä 25 ja jotkut kävivät uimassa.
        Matkaporukka oli mukavaa, en kuullut yhtään valitusta matkasta tai oppaista.
        Se 200 oli maksettu takaisin, jos ei halunnut retkille.
        Olin aikonut käydän vain San Marinossa ja Gradarassa ja Tuija olisi antanut
        rahat heti takasin, mutta päätinkin vielä sitten lähteä toisellekin rerkelle ja
        sain loppurahat heti.
        Ja näin omin silmin ja kuulin omin korvin kuinka opas näytti 4:lle omatoimatka-
        laiselle kartasta reitin ja neuvoi pysäkit,
        Aikataulut olivat suht,koht, mitä oli luvattu, kotimatka viivästyi 20 minuuttilla,
        se taisi olla pahin viivästys.
        Itse olen käynyt monissa kohteissa mm. Kuuba, Thaimaa, Teneriffa, Dominikaaninen tasavalta, Kenia, Aurinkoisella ja Tuifly:lla ja
        tämä UTS ei paljokaan poikennut näistä.
        Mikähän vika teissä oli, kun noin sapettaa ?

        Olimme samassa hotellissa emmekä osallistuneet retkille vaan kiersimme omin neuvoin. Meille opas sanoi selvästi olevansa retkiopas eikä matkaopas ja ettei sen vuoksi neuvo ketään omatoimiliikkujaa. Hotellin respan omat työntekijät olivat todella ystävällisiä ja avuliaita, mutta kun kerran olin kysymässä neuvoa Urbinoon kulkemiseen, respaan tuli matkanjärjestäjän edustaja, joka kiroillen kielsi respaa neuvomasta yhtään turistia, edes Pesaron karttaa ei saisi antaa. Edustaja korosti, että he myyvät itse sitä palvelua. Ei ilmeisesti ymmärtänyt, että puhun italiaa. Matkanjärjestäjän edustajan käytös kuvasti hyvin koko matkanjärjestäjän toimintamallia. Onneksi oltiin omatoimisia, matka oli hieno matkanjärjestäjästä huolimatta :)


    • lomamatkaaja

      tulimme eilen matkalta, hotelli oli Des Bains, ihan meren rannalla. Hotellin saimme tietää vasta päivää ennen, mutta ehti sitä vähän ympäristöä googlen avulla etukäteen tutkia. Siisti piehehkö hotelli, kävelymatkan päässä keskustasta. Omatoimimatkoja teimme, kaikki sujui oikein hyvin.

    • Vierivät kivet

      Hei!
      Löytyiskö ketään, joka olis matkalla Marcheen 2.10.?
      Jos löytyy, niin olis mukava olla yhteyksissä jo ennen matkaa ja vaikka tavata jo lentoasemalla!

      • MirkkuIrmeli

        Kiitos tiedoista kaikille! Ei kai kaikki ole tuossa samassa hotellissa, kun se kuuluin extra-pakettiin? Siis onko osa porukasta majoitettu jonnekin kauemmaksi rannasta? Tietääkö kukaan mihin hotelliin?
        Itse lähdössä 16.10.


      • reissumimmi5
        MirkkuIrmeli kirjoitti:

        Kiitos tiedoista kaikille! Ei kai kaikki ole tuossa samassa hotellissa, kun se kuuluin extra-pakettiin? Siis onko osa porukasta majoitettu jonnekin kauemmaksi rannasta? Tietääkö kukaan mihin hotelliin?
        Itse lähdössä 16.10.

        Hei,

        Ei tuo Des Bains maksanut mitään ylimääräistä, ei siis VIP.
        Lähellä oli Royal-hotelli ja kotimatkalla haettiin kaukaa toiselta puolelta
        porukkaa, en muista hotellin nimeä, en tiedä oliko se VIP-hotelli,
        ulkoapäin näytti siltä.
        Tuo Des Bains oli rannan tuntumassa ja uusittu, ei valittamista ja
        aamiaset olivat hyviä.
        Retkillä nähtiin upeita maisemia, linnoja ja kävimme Urbinossa, joka oli
        taiteden kaupunki ja renesanssitaiteija Rafaelin talo, joka oli täynnä
        sydäntä liikuttavia teoksia.


      • maramatkaaja

        Moikka,
        2.10. ollaan vaimoni kanssa lähdössä Marcheen. Kuulutaan kuulemma ryhmään "C"


      • Vierivät kivet
        maramatkaaja kirjoitti:

        Moikka,
        2.10. ollaan vaimoni kanssa lähdössä Marcheen. Kuulutaan kuulemma ryhmään "C"

        Sisareni kanssa ollaan ryhmässä "D" Tullaan Helsinkiin junalla Kannuksesta. Joko tiedätte hotellin, vai vasta tiistainako saadaan tieto. Nähdään varmaan jossain vaiheessa. Toivotaan mukavaa matkaa!


      • maramatkaaja
        Vierivät kivet kirjoitti:

        Sisareni kanssa ollaan ryhmässä "D" Tullaan Helsinkiin junalla Kannuksesta. Joko tiedätte hotellin, vai vasta tiistainako saadaan tieto. Nähdään varmaan jossain vaiheessa. Toivotaan mukavaa matkaa!

        Hei,
        huomenna täytyy alkaa soitella matkatoimistoon tarvitaanko teltta mukaan, vai onko hotelli varattu. Lämmintähän siellä kohteessa näyttää vielä olevan.
        Nähdään !


      • Vierivät kivet
        maramatkaaja kirjoitti:

        Hei,
        huomenna täytyy alkaa soitella matkatoimistoon tarvitaanko teltta mukaan, vai onko hotelli varattu. Lämmintähän siellä kohteessa näyttää vielä olevan.
        Nähdään !

        Hei!
        Tunnelma tiivistyy! Kyselin hotellia, ilmoitetaan vasta keskiviikkona iltapäivällä.
        Vantaalla terminaali vaihtunut, nyt terminaali 2. Siellä opas kerää porukan - Scandinavian Tours-kylttiä heiluttelee..


      • maramatkaaja
        Vierivät kivet kirjoitti:

        Hei!
        Tunnelma tiivistyy! Kyselin hotellia, ilmoitetaan vasta keskiviikkona iltapäivällä.
        Vantaalla terminaali vaihtunut, nyt terminaali 2. Siellä opas kerää porukan - Scandinavian Tours-kylttiä heiluttelee..

        Heips,
        Samoin kyselin jo aamulla hotellia. Sama oli tieto, että jos huomenna saatais tietää hotelli. Terminaalin vaihdosta ei puhuttu mitään. Toivossa on hyvä elää.


      • Vierivät kivet
        maramatkaaja kirjoitti:

        Heips,
        Samoin kyselin jo aamulla hotellia. Sama oli tieto, että jos huomenna saatais tietää hotelli. Terminaalin vaihdosta ei puhuttu mitään. Toivossa on hyvä elää.

        Hei!
        Nyt tärppäsi! Hotelli Continental, sijaitsee rannalla Pesaro/Fano. Kuvien ja arvostelujen perusteella ihan hyvä paikka. Joten matkaan vaan!


      • maramatkaaja
        Vierivät kivet kirjoitti:

        Hei!
        Nyt tärppäsi! Hotelli Continental, sijaitsee rannalla Pesaro/Fano. Kuvien ja arvostelujen perusteella ihan hyvä paikka. Joten matkaan vaan!

        Hei,
        Meidän hotellimme on Des Bains Pesarossa joten ei muuta kuin huomenillalla matkaan.


      • Vierivät kivet
        maramatkaaja kirjoitti:

        Hei,
        Meidän hotellimme on Des Bains Pesarossa joten ei muuta kuin huomenillalla matkaan.

        Hei!
        Tarkistin vielä hotellimme sijainnin, kun Continentaleja oli kaksi. Meidän sijaitsee Pesarossa.


    • lomamatkaaja

      ryhmä jakaantui kolmeen eri hotelliin, joista kaikki taisivat olla rannan tuntumassa, mutta neljän tähden hotelli oli muista hotelleista kauempana. (rannalla siis sekin), sen nimeä en kylläkään tiedä, mutta kuuleman mukaan huoneet olivat lähes sviittejä.

    • Vain elämää

      Moikka! Olemme lähdössä täältä Itä-Suomesta 6.10 seitsemän yön matkalle, siis Marche ja Rooma. Hotellit saadaan tietää vasta maanantaina. Kaitpa sieltä yöpaikat löytyy. Odottavin mielin lähdetään miehen kanssa ensimmäiselle tälläiselle matkalle. Retkille ei ole tarkoitus osallistua.

    • pooneena

      Hei! olen lähdössä Italian matkalle Marche/Rooma 7 yötä 20.10.2014
      Kuulun ryhmään "A".
      Olen ollut Naturan matkoilla Toscanassa 5 kertaa ja 2 kertaa Barcelonassa.
      kaikki on mennyt todella hyvin, oppaat mukavia, toivottavasti samoja myös Marchessa, tuttuja tyttöjä ja poikia.
      Lentokentällä tavataan!

    • Hei !

      Paljonko maksoi Marchian 4 pv:n matkan retkien kokopaketti ? meidän matka lyhentyi päivällä lentokone vian takia, mutta kaikki kohteet käytiin kolmessa päivässä, retket maksoi 269 euroa, josta sai 69 euroa hyvityksenä päivällä lyhentymisestä ja 200 euroahan oli maksettu jo etukäteen. Hävittiinkö vai voitetiinko retkissä ?

      • matkaan tyytyväinen

        Hei,

        Voititte, meillä maksoi 309 € paketti, matka oli torstai-maanantai
        eli 4 yötä ja viisi päivää. Lähdettiin torstaina 22:00 ja takaisin maanantaina
        21:10.
        Meilläkin vaihtui kone, paluulennolla Air Livinsgtoniin, kunnon lentoyhtiö,
        myöhästyttiin 1:30.
        Mikä lentoyhtiö tellä oli ?


    • Pettynyt nyt kolmann

      Olimme Marchessa 2.10 lähdöllä joka muuttui lentokonevian takia 3.10 lähdöksi,kylläkin meidät majoitettiin Vantaan lentokenttähotelliin .
      Perillä vasta selvisi hotelli,sillä en ollut sitä soittanut ja kysynyt.Ihmiset jaoteltiin A,B,C ja D ryhmiin.OLin B ryhmässä ja hotelli oli pieni ja sievä.Ei kuitenkaan neljän tähden niinkuin luvattiin.Huone oli tosi pieni kahdelle henkilölle ja aamiainen todella vaatimaton.Samassa hotellissa toinenkin aamiaishuone,jossa normaali neljän tähden aamiainen(bisnesmatkailijat?)Sinne ei saanut mennä ,suomalaiset karsinoitiin vaatimattomaan tilaan.Olimme houkutelleet tuttavat mukaan ja olivat pöyrisistyneitä mokomasta erottelusta.Oppaat tällä kertaa harjoittelijoita ja opastus surkeista surkeinta.Tärkeintä heille oli myydä vesipulloja bussissa(kuljettajan bisnes) ja yhtämittaa laskivat ihmisiä,siinä kaikki heidän palvelunsa.
      Vietiin aina kohteeseen ja jätettiin torille ihmettelemään moneksi tunniksi,tutustukaa itse paikkoihin ja ostakaa mahd.paljon.Tuttavamme ostivat VIP paketin ,eikä mikään toiminut lentokentällä Vantaalla ja ruokaa eivät saaneet koneessa.Matka oli kahdelle aika kallis retkineen,joten luulisi saavansa parempaa palvelua(aamiainen,opastus ja illallinenkin vaatimaton)
      nimim. todella nyt pettynyt Natura Med Pharman " ilmaiseen matkaan"

      • chives

        Hei 'Pettynyt nyt kolmannen kerran'
        Minkä niminen teidän hotelli oli?
        Ketkä ovat lähdössä 30.10, ellei meikät... Onko täällä muita?


      • mies sotkamosta
        chives kirjoitti:

        Hei 'Pettynyt nyt kolmannen kerran'
        Minkä niminen teidän hotelli oli?
        Ketkä ovat lähdössä 30.10, ellei meikät... Onko täällä muita?

        Ei ole muita, menette kahdestaan ;)


      • Harmistunut
        chives kirjoitti:

        Hei 'Pettynyt nyt kolmannen kerran'
        Minkä niminen teidän hotelli oli?
        Ketkä ovat lähdössä 30.10, ellei meikät... Onko täällä muita?

        Hotelli oli Glamour(ei ainakaan aamiainen)


      • Pettynyt kolmannella
        chives kirjoitti:

        Hei 'Pettynyt nyt kolmannen kerran'
        Minkä niminen teidän hotelli oli?
        Ketkä ovat lähdössä 30.10, ellei meikät... Onko täällä muita?

        Hotelli oli Glamour


      • veebee2
        chives kirjoitti:

        Hei 'Pettynyt nyt kolmannen kerran'
        Minkä niminen teidän hotelli oli?
        Ketkä ovat lähdössä 30.10, ellei meikät... Onko täällä muita?

        Hei chives.
        Meitä olis täällä 2 lähdössä samalla päivämäärällä. Lähdemme ihan ilman odotuksia ja tilaamatta retkiä, ainakaan etukäteen. Omatoimiliikkuminen kiinnostaisi vaikka päiväretki kauemmaksikin. Onkohan Venetsia liian kaukana?


      • chives
        veebee2 kirjoitti:

        Hei chives.
        Meitä olis täällä 2 lähdössä samalla päivämäärällä. Lähdemme ihan ilman odotuksia ja tilaamatta retkiä, ainakaan etukäteen. Omatoimiliikkuminen kiinnostaisi vaikka päiväretki kauemmaksikin. Onkohan Venetsia liian kaukana?

        Venetsia on 350 kilsan päässä, bussilla Bolognaan ja sieltä junalla Venetsiaan. Kyllä se päiväretkenä onnistuu. Me ajattelimme San Marinoa, lilliputtivaltiota, ja Urbinoa, ovat lähempänä, myös mielenkiintoisia paikkoja.


      • tintti 63
        chives kirjoitti:

        Venetsia on 350 kilsan päässä, bussilla Bolognaan ja sieltä junalla Venetsiaan. Kyllä se päiväretkenä onnistuu. Me ajattelimme San Marinoa, lilliputtivaltiota, ja Urbinoa, ovat lähempänä, myös mielenkiintoisia paikkoja.

        San Marino on lähellä ja sinne on kai hyvät yhteydet


      • veebee2
        chives kirjoitti:

        Venetsia on 350 kilsan päässä, bussilla Bolognaan ja sieltä junalla Venetsiaan. Kyllä se päiväretkenä onnistuu. Me ajattelimme San Marinoa, lilliputtivaltiota, ja Urbinoa, ovat lähempänä, myös mielenkiintoisia paikkoja.

        Joo, San Marino on ihan lähellä, siellä toki voi piipahtaa, mutta onko sen arvoinen? Luin jostain että on ihan turistirihkamalla pilattu. Mutta kai siellä käydään.


      • Tintti 63
        veebee2 kirjoitti:

        Hei chives.
        Meitä olis täällä 2 lähdössä samalla päivämäärällä. Lähdemme ihan ilman odotuksia ja tilaamatta retkiä, ainakaan etukäteen. Omatoimiliikkuminen kiinnostaisi vaikka päiväretki kauemmaksikin. Onkohan Venetsia liian kaukana?

        Pesarossakin riittää katsomista, kuljimme siellä ja nautimme kauniista rannasta ja lämpimästä auringosta. San Marinoon teimme päiväretken. Pesarossa hyvä turisti-info.


      • veebee2
        chives kirjoitti:

        Hei 'Pettynyt nyt kolmannen kerran'
        Minkä niminen teidän hotelli oli?
        Ketkä ovat lähdössä 30.10, ellei meikät... Onko täällä muita?

        Hei.
        Meidät sijoitettu ryhmään A, mitä sitten tarkoittaakin. Mihin te kuulutte?


      • chives
        veebee2 kirjoitti:

        Hei.
        Meidät sijoitettu ryhmään A, mitä sitten tarkoittaakin. Mihin te kuulutte?

        Oh, lucky you, A on paras, valioluokka. Me ollaan ihan ryhmässä D, varmaankin keräilyeriä. Noo, vitsi vitsi, ehkä ilmoittautumisajankohdan mukaan jaettu ryhmiin ja eri ryhmät eri hotelleissa, veikkaisin. Luulen ja toivonkin, että meidän ryhmä on D siksi, että ilmoittauduimme matkalle vasta tuossa syyskuun loppupuolella. Maanantaina, tiistaina pitää alkaa hotellia kyselemään. Ei silti, että sillä mitään merkitystä olisi, mutta mielenkiinnosta nyt kuitenkin. Hotellivaihtoehtojahan näyttäisi olevan kolme: Des Bains, Continental ja Glamour.


      • Iloinen Reissaaja
        chives kirjoitti:

        Oh, lucky you, A on paras, valioluokka. Me ollaan ihan ryhmässä D, varmaankin keräilyeriä. Noo, vitsi vitsi, ehkä ilmoittautumisajankohdan mukaan jaettu ryhmiin ja eri ryhmät eri hotelleissa, veikkaisin. Luulen ja toivonkin, että meidän ryhmä on D siksi, että ilmoittauduimme matkalle vasta tuossa syyskuun loppupuolella. Maanantaina, tiistaina pitää alkaa hotellia kyselemään. Ei silti, että sillä mitään merkitystä olisi, mutta mielenkiinnosta nyt kuitenkin. Hotellivaihtoehtojahan näyttäisi olevan kolme: Des Bains, Continental ja Glamour.

        Minä ystävän kanssa reissuun 27.10 ja ryhmä A, Hotelli Michelacci.


      • chives
        Iloinen Reissaaja kirjoitti:

        Minä ystävän kanssa reissuun 27.10 ja ryhmä A, Hotelli Michelacci.

        Michelacci on ilmoitettu ihan neljän tähden hotelliksi. Oliko teillä joku ekstrahintainen varaus vai oliko vain hyvää onnea?


      • chives
        chives kirjoitti:

        Oh, lucky you, A on paras, valioluokka. Me ollaan ihan ryhmässä D, varmaankin keräilyeriä. Noo, vitsi vitsi, ehkä ilmoittautumisajankohdan mukaan jaettu ryhmiin ja eri ryhmät eri hotelleissa, veikkaisin. Luulen ja toivonkin, että meidän ryhmä on D siksi, että ilmoittauduimme matkalle vasta tuossa syyskuun loppupuolella. Maanantaina, tiistaina pitää alkaa hotellia kyselemään. Ei silti, että sillä mitään merkitystä olisi, mutta mielenkiinnosta nyt kuitenkin. Hotellivaihtoehtojahan näyttäisi olevan kolme: Des Bains, Continental ja Glamour.

        Tänään kyselin hotellia, tietoa luvattiin jakaa keskiviikkona, lähtö torstaina, 30. pvä.


      • veebee2
        chives kirjoitti:

        Tänään kyselin hotellia, tietoa luvattiin jakaa keskiviikkona, lähtö torstaina, 30. pvä.

        Tästä ne ihmeellisyydet alkaa? Meidän varausvahvistuksessa sanotaan selvästi, että tarkat hotellitiedot saa soittamalla 2 vrk ennen lähtöä, mutta eipäs saanut.


      • veebee2
        veebee2 kirjoitti:

        Tästä ne ihmeellisyydet alkaa? Meidän varausvahvistuksessa sanotaan selvästi, että tarkat hotellitiedot saa soittamalla 2 vrk ennen lähtöä, mutta eipäs saanut.

        Eikä saanut vielä päivää ennen matkan alkua. Saas nähdä tiedetäänkö lähtiessä mihin ollaan menossa? Olen soittanut 3 kertaa ja aina vaan siirretään tuonnemmaksi.


      • chives
        veebee2 kirjoitti:

        Eikä saanut vielä päivää ennen matkan alkua. Saas nähdä tiedetäänkö lähtiessä mihin ollaan menossa? Olen soittanut 3 kertaa ja aina vaan siirretään tuonnemmaksi.

        Niinpä niin, minulle sanottiin, että eivät ole saaneet Italiasta vastausta. Miksiköhän eivät Italiasta varmista heidän varauspyyntöjään, jos maksuvelvoitteet sinne päin on hoidettu. Onhan Pesarossa hotelleja pilvin pimein, rantalomakohde, kyllä nyt luulisi minkä tahansa niistä ottavan koneellisen turisteja vastaan. Mutta mutta...


    • Hei !

      meidän lentoyhtiö oli small planet, liettualainen yhtiö. Koneessa oli ollut tietokonevika ja osa tuli vasta seuraavana päivänä. Muuten koneessa ei ollut lentoemäntiä, vaan "lentojätkiä". muuten homma toimi ihan hyvin koneen kanssa. Palautteessa annoin risuja viimeisen päivän 65 €:n retkestä. Maksoimme sen, kun emme ottaneet koko pakettia. hintaan kuului bussimatkat ja vähän selitystä bussissa. Linnan eteen vietiin ja se oli siinä...

    • Italia fani

      Olimme ensi kertaa Italiassa, ja ensimmäisen kerran Natura Med Pharman matkalla. Hotelli oli Pesaron kaupungissa,hotellin nimi oli Des Bains. Aamupala ja ruoka riittävän hyvää, hotelli lähellä rantaa. Retkiltä sai paljon, näki kaunista Italiaa. Ihastuimme Italian kauniiseen luontoon. Lähdön viivästyminen nipisti valitettavasti yhden päin pois matkasta. Ainoa iso puute, kun matkasta ei saa juuri mitään tietoa etukäteen,Viimeisinä päivinä ennen lähtöä, sai vasta tietää hotellin nimen, ja sijainnin. Hyvä matka kuitenkin.

    • Tintti 63

      onko joku 16.10. lähtevä saanut jo hotellitiedon ?

      sääennuste lupaa kaunista ilmaa ;)

    • Akkuj

      Huh,huh - mitä touhua.Olimme pettyneitä monestakin asiasta, tosin jotain aurinkoistakin matkassa oli. Hotelli DES BAINS*** Pesarossa, jota ei kerrottu missään etukäteen oli siisti, lähellä rantaa, mutta huoneisto oli kuin "pommisuoja" yksine kattoikkunoineen, joka oli lian peittämä eikä auennut lainkaan - siis todellinen loukku esim.tulipalon sattuessa. Aamiainen oli suht` hyvä, mutta hidas ja osiltaan loppui meiltä joka aamu. Illalliset (2kpl) olivat kehnoja "kengänpohja" pihvineen, joka kuului tosi hurjahintaiseen (399 €/ hlö) retkipakettiin, joka tuloiltana piti maksaa pakettina( ei siis erillisinä retkinä ) puhumattakaan, että olisi saanut talletusmaksun (100 €/hlö) palautettuna pois, kuten luvattiin, vaan se vähennettiin koko retkipaketin hinnasta.
      Rooman hotelli CLELIA PALACE HOTEL*** oli tähtensä ansainnut, tosin sivussa kehätien tuntumassa Rooman keskustasta, mutta siisti isoine parvekkeineen. Aamiainen oli hyvä, mutta hidas. Yksi retkistä CASTELLI ROMANI jäi pois, mutta syy oli asianmukainen - tosin sitä ei millään korvattu, vaan matka takaisin MARCHEen aloitettiin aikaisemmin. Positiivistä oli, että ajoimme eri tietä kuin tulimme ja tie oli todella maisemallinen.
      Retket kaiken kaikkineen bussimatkoineen toimivat ja oppaat hoitivat hommansa hyvin.
      Ottakaa etukäteen selvää matkasta, ettei jää harmittamaan - tosin matkanjärjestäjä ei ilmeisemmin halua kertoa matkasta ennenkuin perillä, joka ei ole oikea tapa toimia!
      PS. Pääopas Pesarossa oli varsinainen myyvä "mainos", jotta ihmiset saatiin uskomaan lähes jumalallisiin asioihin retkissä löytyään paketit eteemme ja rahat pois.
      Maarit sanoi itse kertovansa tulevilla retkillä vaikka mitä, mutta jäi itse pois kaikilta retkiltä eurot kerättyään meiltä retkiläisiltä.

      • valivali1

        Hei,

        Olin siinä DesBains hotellissa ja huoneessa oli avattavat ikkunat seinässä, näki hyvin läpi ja ne oli avattavissa,ei ollut mitään palovaaraa tms.
        Aamiainen oli hyvä ja se oli buffee, eikä meiltä loppunut ruaat kertaakaan.
        Söin kerran illalista, oli neljä ruokalajia, ei mitään kengänpohjaa.
        Teillä oli nähtäväsit se Rooma-Napoli matka tossa 399 € hinnassa.
        Olin vain kahdella retkellä ja eikä tarvinut ottaa mitään pakettia.
        Meidän talletusmaksu oli 200 € ja jos ei halunnut lähteä retkelle,
        niin sen sai takaisin, minä sain loppurahat heti toisena päivänä takaisin.
        Nähtävästi olitte jonkun muun sponsoroimana kuin minä.
        Markassa ei ollut mitään valittamista.


      • valivali1

        Hei,

        Olin siinä DesBains hotellissa ja huoneessa oli avattavat ikkunat seinässä, näki hyvin läpi ja ne oli avattavissa,ei ollut mitään palovaaraa tms.
        Aamiainen oli hyvä ja se oli buffee, eikä meiltä loppunut ruaat kertaakaan.
        Söin kerran illalista, oli neljä ruokalajia, ei mitään kengänpohjaa.
        Teillä oli nähtäväsit se Rooma-Napoli matka tossa 399 € hinnassa.
        Olin vain kahdella retkellä ja eikä tarvinut ottaa mitään pakettia.
        Meidän talletusmaksu oli 200 € ja jos ei halunnut lähteä retkelle,
        niin sen sai takaisin, minä sain loppurahat heti toisena päivänä takaisin.
        Nähtävästi olitte jonkun muun sponsoroimana kuin minä.
        Markassa ei ollut mitään valittamista.


      • valivali1

        Hei,

        Olin siinä DesBains hotellissa ja huoneessa oli avattavat ikkunat seinässä, näki hyvin läpi ja ne oli avattavissa,ei ollut mitään palovaaraa tms.
        Aamiainen oli hyvä ja se oli buffee, eikä meiltä loppunut ruaat kertaakaan.
        Söin kerran illalista, oli neljä ruokalajia, ei mitään kengänpohjaa.
        Teillä oli nähtäväsit se Rooma-Napoli matka tossa 399 € hinnassa.
        Olin vain kahdella retkellä ja eikä tarvinut ottaa mitään pakettia.
        Meidän talletusmaksu oli 200 € ja jos ei halunnut lähteä retkelle,
        niin sen sai takaisin, minä sain loppurahat heti toisena päivänä takaisin.
        Nähtävästi olitte jonkun muun sponsoroimana kuin minä.
        Markassa ei ollut mitään valittamista.


    • terhir

      Hei. Olen mielenkiinnolla seurannut kirjoittelua puolesta ja vastaan. Se on ihan ok. Olen siskoni kanssa lähdössä 3.11. (alkujaan piti lähteä 13.11.) Ensimmäinen kerta Naturan matkalla. Harmi ettei Hotellista vieläkään tietoa. Vahvistus lennosta on tullut ja kuulumme ryhmään A! Olemme yli 65v ja olisi mukava tietää oisko joku joka ei mene ehkä järjestetyille retkille vaan ehkä omatoimisesti liikkuisi Marceessa. Sitähän ei tiedä mikä hotelli. Sinne San Marinoon ois kiva mennä, olen joskus vuosia sitten käynyt ja oli kaunis paikka. Porukassa olis kyllä mukavampi mennä kun tuota kielitaitoakaan ei ole!

      • Tintti 63

        jos olette Pesarossa niin siinä rannan tuntumassa on hyvä turisti-info. Kävimme San Marinossa, juna bussilla, hieno kokemus vaikkakin sattui sumuinen ilma. ne 3 tähteä hotellit oli meidän matkalla Pesarossa. Meillä oli hotellina Royal, vaatimaton aamiainen jolla pääsi ihan hyvin päivä vauhtiin ja huone siisti. Me tykättiin kovin matkastamme, emme olleet retkillä vaan kuljimme omin päin.


    • isoäiti

      Hei, tulimme maanantaina Pesarosta hotelli oli Inter Continental jossa ei mitään tasoa ei missään tapauksessa kolmen tähden hotelli??? Aamiaiset surkean vaatimattomat ei missään ennen ole ollut näin surkeaa aamiaista.Tason kertoo jo se,että ns."roskaamismaksu" oli vain yhden euron vuorokaudelta,kun se on ollut kolmen tähden hotelleissa muutaman euron vuorokaudelta.Opas oli yleisesti nottaen surkean khno jos ei osallistunut maksullisille retkille.Aurinkoa riitti jokaiselle päiville ja maisemat olivat lumoavia,kun matkustelimme junilla eri kaupunkeihin.

      • chives

        Missä kaupungeissa kävitte?


      • isoäiti
        chives kirjoitti:

        Missä kaupungeissa kävitte?

        kävimme Urbinossa.Poloniassa ja San Marinossa.Käytimme junaa ja San Mainoon lisäksi bussia


    • Yllättäkää iloisesti

      Universal Tours Skandinavia on taitanut maksaa hyvin Maarit oppaalle ylenpalttisista kehuista heidä retkistään, ,jotka eivät sitten pidä paikkaansa.Kutsu menee roskiin tästä lähtien ja matkustamme muilla tavoilla,vitamiinitkin haen apteekista.

    • Marche syksyllä 2014

      Olin ystävättäreni kanssa Naturan matkalla Italian Marchessa 16.-20.10.2014. Matka oli yleisesti ottaen onnistunut ja antoisa, koska odotukseni olivat kohtuulliset halvan hinnan (lennot majoitus yht. 272 e) ja matkan yllätyksellisen luonteen takia. Ripaus huumorintajua, joustavuutta ja seikkailumieltä on aina matkustaessa tarpeen ja erityisesti tämä´korostuu näillä halvahkoilla Naturan matkoilla. Matkan hinnoittelu perustuu siihen, että ennakkoon annetaan mahdollisimman vähän tietoa matkan tarkasta määränpäästä ja hotellista, jotta ei ole aikaa selvittää itse netistä tai muualta tarkkoja reittejä lähialueen nähtävyyksiin ja muihin vierailukohteisiin. Perillä sitten tarjotaan "kattavaa" retkipakettia (meillä hintaan 299 e), jossa on suunniteltuna opastettuja retkiä jokaiselle päivälle, välillä jopa 2 retkikohdetta samana päivänä eli varsin tiivis ja kiireinen ohjelma. Erillään ostettuna yksittäiset retket saattavat maksaa 70-90e. Lisäksi pakettiin sisältyy parina iltana tylsähkö mutta ravinnontarpeen täyttävä illallinen hotellin ravintolassa, jossa ei ole muita vieraita kuin Naturan retkeläiset. Hotellit ovat käytännössä tähtiluokitustaan hieman alemmantasoisia, mutta kyllä niissä muutaman yön nukkuu ja peseytyy. Tarkoitushan tällaisella matkalla ei liene kuitenkaan oleskelu hotellihuoneessa. Retkipaketti sopii erityisesti kielitaidottomille, huonojalkaisille eläkeläisille tai yksin matkustaville. Työikäinen ihminen pärjää kuitenkin hyvin itsekseenkin lähiympäristössä junalla tai bussissa retkeillen, ja saa siten matkasta ehkä enemmän irti, tai riippuu mitä siltä haluaa. Tällaisella halvahkolla ryhmämatkalla näkyy olevan ihan mukavia, tavallisia ihmisiä eri puolilta Suomea. Kokonaisuutena hauska, mieleenpainuva kokemus.

      • mökkeilijä

        Mukava lukea tällaisia asiallisia viestejä, eikä aina valitusnarinoita :).
        Itselläni ei suuria odotuksia matkalta, kiva rentoutua muutama päivä uusissa ympyröissä. Ja hotelleista; riittää, jos on katto pään päällä, saa peseytyä ja on suht. koht.siistiä. Luksushotellit kuuluu toisenlaisiin matkoihin. Mielelläni matkaan marraskuussa Marcheen :)


      • Tintti 63

        ja meitä suosi myös ilma, nyt siellä onkin jo vähän viileämpää.


      • italiaa opiskeleva
        Tintti 63 kirjoitti:

        ja meitä suosi myös ilma, nyt siellä onkin jo vähän viileämpää.

        Olin itte Pesarossa Continentalissa 13. - 16. 10. Reissu oli hyvä ja omatoiminen. Ihmetyttää mitä ihmeen valittajia näillä sivuilla pyörii...Teidän k
        annattaa vastaisuudessa pysyä kotona.
        Hotelli oli ihan ok. Kolmen tähden hotelliksi. Aamiainen samoin. Eihän me viiden tähden hotellista oltu maksettukaan.


    • Marchessa minäkin

      Olin myös Naturan matkalla Marchessa samana ajankohtana eli 16.-20.10. ja lisäisin vielä lisäinfona tuleville matkalaisille, että matkan lennot hoiti liettualainen Small Planet Airlines -lentoyhtiö. Ensin vähän hirvitti ajatus tuollaisesta jokseenkin tuntemattomasta (halpa)lentoyhtiöstä, mutta lentokoneet näyttivät ainakin päällepäin ihan asiallisilta ja lennot sujuivat täysin normaaliin tapaan. Lentoemännän lisäksi lennoilla palveli miespuolinen stuertti. Naturan lennot eivät sisältäneet mitään tarjoilua, joten henkilökunta jakeli ainoastaan maksullisia juomia. Lisäbonuksena tällä kyseisellä Marchen matkalla oli muuten loistava sää, sillä Etelä-Euroopassa sattui pyörimään tuolla viikolla jopa Italian ilmastossa poikkeukselliseen myöhään syksyllä vallitseva helleaalto, samanlainen sää kuin Suomessa on yleensä parhaimmillaan heinäkuussa. Adrianmeren rannalla oleva vesi olikin ihanan lämmintä.

      • veebee2

        Hei.

        Lennoilla ei siis saa ostaakaan ruokaa? Oliko hintataso mikä lennoilla?

        kiitos etukäteen


      • tintti 63
        veebee2 kirjoitti:

        Hei.

        Lennoilla ei siis saa ostaakaan ruokaa? Oliko hintataso mikä lennoilla?

        kiitos etukäteen

        Menomatkalla myytävät leivät ja juomat loppui vähän kesken. Tulomatkalla oli enemmän tarjolla. se lento on niin lyhyt ettei ne paljoa ehdikään. emme menneet kummassakaan päässä nälkäisinä koneeseen ;)


      • Small Planet
        veebee2 kirjoitti:

        Hei.

        Lennoilla ei siis saa ostaakaan ruokaa? Oliko hintataso mikä lennoilla?

        kiitos etukäteen

        Kyllä siellä vaunusta myytiin maksullisia juomia ja myös jotain valmiiksi pakattuja täytettyjä patonkeja tai muita pikku snackseja, en katsonut niin tarkasti kun en itse ostanut. Tuotteiden hinnat olivat muutamia euroja. Tullessa ostin Anconan lentokentältä vesipullon ja tuoreen täytetyn patongin paluulentoa varten.
        Koneen etuosassa istuvat Vip-pakettilaiset taisivat saada jotain muutakin syötävää, siis sellaista pakattua lentokonemuonaa. Vip-pakettiin kuului myös etuajo-oikeus lähtöselvityksessä.


    • Puttevon

      Joopa joo. Lähdössä 3.11. mutta sellainen kusetuksen maku, että fiilikset NOLLA. Olen pari kertaa soittanut matkanjärjestäjälle. Sieltä saa lähinnä väärät lentoajat sekä "en mä tiedä" vastauksen. Voi elämä! Mitä tyyppejä sinne palkataan? Aivan OUTO tyyppi kiemurtelee KAIKESTA vastuusta pois. JIPPII. No, kokeillaan tämän kerran ja jos homma kusee pahasti, niin perästä kuuluu!

      • mukaan houkuteltu

        Voitko Puttevon kertoa millainen reissu oli. Mielenkiinnolla odotan kun lähtökohdiltaan et kovin positiivisena lähde reissuun..


      • tintti 63
        mukaan houkuteltu kirjoitti:

        Voitko Puttevon kertoa millainen reissu oli. Mielenkiinnolla odotan kun lähtökohdiltaan et kovin positiivisena lähde reissuun..

        Milloin mukaan houkuteltu olet lähdössä?

        kannattaa lähteä positiivisella mielellä ja ottaa myös huumorintaju ja iloinen mieli mukaan. minun mukaan houkuteltu mieheni oli tosi tyytyväinen matkaan ja haluaa nyt seuraavallakin kerralla mukaan.
        emme olleet retkillä vaan rentouduimme ja kävelimme ympäriinsä ja teimme omatoimiretken San Marinoon. Niillä jotka otti retkipaketin oli kaikki valmiina, ei tarvinnut miettiä tai suunnitella itse. olivat myös aika kiireisiä.

        HYVÄÄ MATKAA Mukaan houkutellulle, toivottavasti olet yhtä tyytyväinen kun minun mukaan houkuttelema mieheni :)


      • SonjaInkeri
        tintti 63 kirjoitti:

        Milloin mukaan houkuteltu olet lähdössä?

        kannattaa lähteä positiivisella mielellä ja ottaa myös huumorintaju ja iloinen mieli mukaan. minun mukaan houkuteltu mieheni oli tosi tyytyväinen matkaan ja haluaa nyt seuraavallakin kerralla mukaan.
        emme olleet retkillä vaan rentouduimme ja kävelimme ympäriinsä ja teimme omatoimiretken San Marinoon. Niillä jotka otti retkipaketin oli kaikki valmiina, ei tarvinnut miettiä tai suunnitella itse. olivat myös aika kiireisiä.

        HYVÄÄ MATKAA Mukaan houkutellulle, toivottavasti olet yhtä tyytyväinen kun minun mukaan houkuttelema mieheni :)

        Neuvosi ovat varsin hyviä, niillä pärjää jo pitkälle. Tähän matkaan en voinut ottaa osaa, mutta olen alustavasti kysellyt UMBRIAAN tarjotusta matkasta. Onko sinne lähtijöitä? Matka tapahtunee ensi vuoden puolella, joten vielä ehtii muuttaa mieltään jos ei kaikkea voi hyväksyä. Onko joku ollut Umbriassa, nettikatselun jälkeen vaikuttaa ihan mukavan vihreältä seudulta. Vastailkaa, hyvät ihmiset, jos aiotte lähteä.


      • Inka-Sonkeri
        SonjaInkeri kirjoitti:

        Neuvosi ovat varsin hyviä, niillä pärjää jo pitkälle. Tähän matkaan en voinut ottaa osaa, mutta olen alustavasti kysellyt UMBRIAAN tarjotusta matkasta. Onko sinne lähtijöitä? Matka tapahtunee ensi vuoden puolella, joten vielä ehtii muuttaa mieltään jos ei kaikkea voi hyväksyä. Onko joku ollut Umbriassa, nettikatselun jälkeen vaikuttaa ihan mukavan vihreältä seudulta. Vastailkaa, hyvät ihmiset, jos aiotte lähteä.

        Marchen matkalla 6.-10.11. järjestetyistä päiväretkistä yksi ulottui Umbrian puolelle Assisiin, Fransiskus Assisialaisen kotikaupunkiin. Mielenkiintoinen kokemus upeassa vuoristokaupungissa. Aitoa keskiaikaista Italiaa, mahtavat vuoristonäkymät. Monilla meistä heräsi kiinnostus tutustua tähän keski-Italian alueeseen, mitä turismi ei ole vielä pahemmin pilannut, laajemminkin.


      • chives

        No, miten kävi?


      • chives
        chives kirjoitti:

        No, miten kävi?

        Kysymys tarkoitettu Puttevonille.


    • itse nähnyt

      Sanotaan, että vaikeneminen on myönteisyyden merkki. Mitä sitä kehumaa, jos jo ennakolta oli haukkunut kaiken pataluhaksi.

    • Aquarius28

      "Voi Pyhä Sylvi.. eläissäni en moista ole nähnyt, eikä moni muukaan matkalla ollut. En suosittele! Rahat pois eikä asiakkaalla ole mitään arvoa, ei ainakaan, jos et osta kultakorttia :D Unohda tämä firma, usko tai älä !!!! " Olen täysin samaa mieltä!

    • satunnainen_matkailija

      Onneksi en lähtenyt! ...niinkos jo ekoissa kommenteissani 'ilmaisesta' matkasta kritisoin... Mutt oli tietty positiivinen yllätys, ett joku nauttikin 'keskellä ei mitään' asumisesta kehnossa hotellissa ja kylällä kävelystään... Mutt Prahassa ja Lontoossa oli nautinnollista käydä :) Tiesi mihin menee ja missä majoittuu, jne... ;)

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3065
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe