Useammalle valmennuskurssille osallistujia??

hugh_bonneville4

Aion osallistua kahdelle eri valmennuskurssille tavoitteena päästä Helsingin oikikseen. Onko kellään muilla samanlaisia suunnitelmia? Mitä kirjoja luette tällä hetkellä? Itse opettelen tällä hetkellä lisäksi oikeaa vastaustekniikkaa.

23

619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • malttamaton1

      Haen Helsinkiin ja olen osallistunut teho-kurssin lisäksi intensiivikurssille. Tällä hetkellä odotan, että kirjat tulevat myyntiin. Eli viime hetken chillausta :)

    • järkiHOI!

      Olihan tuo vitsi?Ei mitään järkeä osallistua useammalle kurssille! Se yksikin kannattaa valita niin, ettei siinä ole liian paljon turhia ryhmä- tai tutortapaamisia, koska kaikennäköinen toiminta on yksinkertaisesti pois lukutunneista. Asioita et opi niin, että valmentaja höpisee sinulle jotain, vaan itse ne täytyy päntätä kirjat ulkoa opettelemalla. Tunnit on sitä varten, että voit kysyä epäselviksi jääneitä asioita ja oppimasi tiedot jäävät paremmin muistiin kun ne joku vielä siihen päälle kertaa hieman eri sanajärjestyksessä kuin kirjassa. Mutta oikotietä onneen ei ole, luentoja istumalla et voi korvata lukemista, vaan ne tulee siihen päälle. Joten oletko valmis heräämään sen muutaman tunnin aikaisemmin joka päivä, jotta et menetä kurssin takia lukuaikaasi?!
      Ja ps. kannattaa valita valmennuskurssin tarjoaja huolella. Itse olin markkinoinnin uhri ja valitsin erään agressiivisesti itseään tarjoavan yrityksen ja voi jestas mitä roskaa. Onneksi pääsin sisään, mutta jos en olisi päässyt, en taatusti olisi mennyt kurssille uudestaan. Olisi hauska tietää, kuinka monta muuta niistä parista sadasta kurssin käyneistä pääsi, sillä kovin moneen en ole tiedekunnassa törmännyt. No, tämähän tietää vain lihavaa tilipussia järjestäjälle, kun yhden kurssin hinta on muutaman tonnin! Pykälällä on varmaankin aika tasokkaat opettajat, mutta niistä en tiedä omakohtaisesti.

    • Rahaa on

      Itse osallistun Pykälän Teho™1-kurssille, valmennuskeskuksen SuperTakuu™-kurssille ja Eximian Oikeustiede PRO™-kurssille. Tiedän, että sisään ei voi päästä käymättä valmennuskurssia, joten ajattelin maksimoida mahdollisuuteni kolminkertaistamalla kurssimäärän. Saattaa ehkä kuulostaa vähän vaivalloiselta käydä kolmella kurssille, koska lukuaikaa on vain rajattu määrä, mutta olen onneksi onnistunut järjestämään kurssiaikataulut niin, että ehdin lukea 40-45 tuntia viikossa ja jääpä sitä aikaa nukkumisellekin.

      Mielestäni kurssitarjontaa voisi vielä vähän kehittää, jotta kaikille hakijoille löytyisi sopiva vaihtoehto. Itselleni olisi ehkä parhaiten sopinut Suoraan Sisään™-kurssi, jossa dekaani Nuotion taskuun livautetaan kymppitonni ja siinä samalla sovitaan opintojen aloittamisajankohta.

      • high2

        Pitääkö tänne tulla trollaan???? Jotkut haluavat oikesti päästä tiedekuntaan ja keskittyä ennen itse koetta kunnon opiskeluun ja jos se tarkoittaa kaiken hyödyn irti repimistä kursseista, niin hyvä niin!


      • Rahaa on
        high2 kirjoitti:

        Pitääkö tänne tulla trollaan???? Jotkut haluavat oikesti päästä tiedekuntaan ja keskittyä ennen itse koetta kunnon opiskeluun ja jos se tarkoittaa kaiken hyödyn irti repimistä kursseista, niin hyvä niin!

        Tarkoitus ei ollut niinkään trollata, vaan tuoda esiin se fakta, että sisäänpääsy ei ole, eikä sen kuulukaan olla, lähtökohtaisesti kiinni taloudellisesta panostuksesta, vaan lukumotivaatiosta ja sitä kautta työmäärästä. Tietysti saattaa olla, että rahallinen panostus lisää motivaatiota, koska panos on tällöin suurempi, mutta kyllä se ratkaiseva asia on sisäinen motivaatio ja kiinnostus aihepiiriä kohtaan.


      • high2
        Rahaa on kirjoitti:

        Tarkoitus ei ollut niinkään trollata, vaan tuoda esiin se fakta, että sisäänpääsy ei ole, eikä sen kuulukaan olla, lähtökohtaisesti kiinni taloudellisesta panostuksesta, vaan lukumotivaatiosta ja sitä kautta työmäärästä. Tietysti saattaa olla, että rahallinen panostus lisää motivaatiota, koska panos on tällöin suurempi, mutta kyllä se ratkaiseva asia on sisäinen motivaatio ja kiinnostus aihepiiriä kohtaan.

        Höpö höpö...missä pumpulinpehmeässä tynnyrissä mahdat asustaa? Eiköhän jokainen tiedekuntaan pyrkinyt ja/tai päässyt tiedä, ettei sinne ole mitään mahdollisuuksia päästä ilman kurssia.


      • Lexiläinen
        high2 kirjoitti:

        Höpö höpö...missä pumpulinpehmeässä tynnyrissä mahdat asustaa? Eiköhän jokainen tiedekuntaan pyrkinyt ja/tai päässyt tiedä, ettei sinne ole mitään mahdollisuuksia päästä ilman kurssia.

        Se kurssien hyöty on vähän itseään ruokkiva juttu. Motivoituneet opiskelijat jotka tosissaan tahtovat tiedekuntaan menevät kurssille -> nämä motivoituneet pääsevät sisään koska ovat tehneet niin paljon töitä -> kurssin käyneiden prosentti sisäänpäässeistä on korkea -> motivoituneet opiskelijat eivät uskalla jättää kurssia väliin... Ja kehä pyörii.

        Itsekin kyllä kävin kurssin ja hyödyin, ei sillä.


      • Rahaa on
        high2 kirjoitti:

        Höpö höpö...missä pumpulinpehmeässä tynnyrissä mahdat asustaa? Eiköhän jokainen tiedekuntaan pyrkinyt ja/tai päässyt tiedä, ettei sinne ole mitään mahdollisuuksia päästä ilman kurssia.

        Asustan tässä sopivan kävelymatkan päässä Portsusta ;). Tiedän kyllä, että pääsykoetoiminta on nykyään varsin raadollista ja sisäänpääsy on erittäin hankalaa ilman valmennuskurssia (tosin mahdollista kuitenkin). Toisaalta on myös totta, että mikään valmennuskurssi ei voi taata sisäänpääsyä, joten tässä mielessä paikkaansa tiedekunnassa ei voi ostaa, vaan motivaation pitää tulla sisältä päin. On myös huomioitava se suunnaton määrä valmennuskurssin käyneitä hakijoita, jotka eivät kaikista taloudellisista pinnistyksistään pääsekään sisään tiedekuntaan.

        Tähän liittyen valmennuskurssin ei tarvitse olla mikään ihmeellinen sisäänpääsemiseksi ja esimerkiksi Pykälän halvimmat kurssit tarjoavat varmasti hyvin samanlaisen mahdollisuuden päästä sisään kuin Teho-kurssit tai Valmennuskeskuksen SuperTakuu-kurssi. Mielenkiinnolla seuraan myös tänä vuonna toimintansa aloittaneen Varjovalmennuksen toiminnan alkuaskeleita uutena tuulahduksena tämän kaupallistuneen pääsykoebisneksen keskellä.


    • sssssatu

      Täällä myös kahdella kurssilla oleva :) Päätin yhdistää kaksi Pykälän kurssia, laajemman ja vähä suppeamman. Viime vuonna erehdyin menemään Valmennuskeskuksen kurssille ja en ollu kovin tyytyväinen. Viime kerrasta viisastuneena otin nyt sit Pykälän kurssit ja ainakin alun perusteella tuntuu nappivalinnalta. Tiistaina kyl alkaa vasta kunnolla hommat :)

    • Propagandaa

      Se, että sisään ei pääse ilman valmennuskurssia on täyttä propagandaa. Mä tunnen useita tiedekunnassa, jotka ei käynyt mitään kursseja. Oikikseen hakeutuu jostain syystä varakkaiden perheiden lapsia, jotka ovat otollista kohdeyleisöä mainonnalle ja ovat valmiita maksamaan mitä vain. Ja juuri niin kun tossa joku sanoi, kehä pyörii. Motivoituneimmat eivät uskalla olla menemättä kurssille, vaikka juuri he eivät mitään kurssia olisi koskaan tarvinnutkaan, sillä kurssin suurin anti on persuuksille potkimista ja kilpailuhengen luomista ja innostuksen ylläpitämistä, kun näkee vierellä kymmeniä muita sisäänpyrkijöitä, joilla on sama tavoite. Tämä on toki tärkeätä niille joilla usko meinaa loppua, mutta jos uskot tahdonlujuutesi kestävän koko kevään, ÄLÄ MENE VALMENNUSKURSSILLE. Asiat eivät ole rakettitiedettä, etkä tarvitse mitään muita tärppejä, ainoastaan kirjojen kansien välissä olevat asiat painavat, sillä mistään aiheeseen liittyvästäkään ylimäääräisestä tiedosta et saa pisteitä. Kurssilla siis vaan käydään samat asiat läpi niin kun ne kirjassa lukee ja pahimmassa tapauksessa tekstin monta kertaa lukeneena tiedät asiat jo paremmin kuin se opettaja. Anteeksi vuodatukseni, mutta minä myös olin Valmennuskurssilla ja se oli tosi huono ja siksi paatos, koska vieläkin harmittaa, että laitoin rahani ihan kankkulan kaivoon. Positiivista on se, että jos viime vuoden linja jatkuu ja koe on vain monivalintoja, menee valmennuskursseilta pohja pelotella vastaustekniikan opettelemisella, jota kuulemma ei missään muualla voisi oppia.

    • oikkariolen

      Juu, tuo valmennuskurssi-asia on vähän itseään ruokkiva: kukaan tosissaan sisään haluava ei halua riskeerata, jos siellä kurssilla jotain etulyöntiasemaa (muka) saisi. Minutkin on laskettu valmennuskurssin käyneiden joukkoon, koska ensimmäisellä hakukerralla hain, toisella (jolloin sisään pääsi) en mennyt kurssille ollenkaan.

      Syy, miksi en mennyt: juridinen teksti oli jo tuttua, joten se lukeminen ei ollut mitenkään hankalaa. Sen lisäksi kaikki vinkit, joita yleisesti kurssilla annettiin olis myös jo tuttua (ei se vastaustekniikkakaan nyt NIIN erikoista ole...). Sen lisäksi koin, että luennot olivat pois lukuajasta (niinkuin ne ovatkin) ja aina noilta kursseilta löytyy se yksi "pätijä", jonka takia käytetään tunteja johonkin selvään asiaan, josta pätijä haluaa päteä (ja ne on yleensä vielä pääsykoekirjojen ulkopuolelta, koska pätijä kokee olevansa jo juristi ja haluaa päteä).

      Mutta mikä itselleni oli kursseista se tosiasiallinen hyöty: kun yksin puurtaa ja pakertaa pääsykoekirjoja ja tuntuu ettei mikään jää päähän: kun puolet lukuajasta on mennyt, niin tekee mieli luovuttaa, kun ei vaan tunnu muistavan mitään. Se luo kummasti motivaatiota, kun kurssilla huomaa, että samassa jamassa ne kaikki muutkin on :)

      Mutta useampi valmennuskurssi on vain tyhmyyttä, se vie sitä lukuaikaa niin paljon.

    • hohhoijjakkaa

      Kiva, kun täälläkin kilpaillaan veri suussa...Täällä on nähtävästi porukkaa joka haluaa pitää "liian innokkaat" opiskelijat poissa valmennuskursseilta, jotta omat mahkut sisäänpääsemiseen paranee...Toivottavasti porukka osaa itse tehdä omat päätöksestä ilman tällaista anti-valmennuskurssipropagandaa.

      • hilipatihei

        Kaikki eivät ole niin kieroja luonteeltaan ja jokainen osaa varmasti katsoa, onko tarvetta valmennuskursseille osallistumiseen. Jos mitään kokemusta ei ole juridisesta tekstistä / ei ole käynyt esim. avoimen kursseja, voi valmennuskurssista saada sopivaa boostia omaan oppimiseen. Muut pärjää ilmankin, mutta kummassakin vaihtoehdossa sisäänpääsyn ratkaisee LUKEMINEN.


    • barnaby_fan

      HEh heeh... Sisäänpääsyssä ratkaisevaa ei todellakaan ole lukeminen, vaan luetun YMMÄRTÄMINEN ja kyky SOVELTAA sitä...siihen tarvitaan muunlaistakin treeniä kuin lukemista. Jos mahdollista, mene kurssille.

    • aew5876k

      Samaa mieltä!

    • IntePappaBetalar

      Pappa betaalarit täällä osallistuu kaiken maailman kursseille... Itselläni ei ole varaa osallistua edes halvimalle kurssille, mutta korvaan nämä kalliit kurssit opiskelemalla ahkerasti,

      • PappaBetalarInte

        Minulla on sama tilanne. Olisin halunnut osallistua halvimmalle kurssille eli Varjovalmennuksen kurssille, mutta rahanpuutteet vuoksi en pystynyt. Kun olin maksamassa Varjovalmennuksen 0 euron maksua, huomasin, että tililläni olikin negatiivinen määrä rahaa.


    • valmentamaton

      Te jotka ette osallistu valmennuskursseille, ette menetä mitään oleellista. Lukekaa ja mitä ette ymmärrä, selvitätte muualta. Katsotte asiaa koskevan lain ja vaikka googletatte. Oman järjen käyttö palkitsee, kun on itse pähkäillyt ne asiat, ne oppiikin kerralla. Minä pääsin ilman valmennuskursseja viime vuonna sisään, ensimmäisellä yrittämällä. Nämä jutut että ilman valmennuskurssia olisi vaikeaa päästä sisään, on ihan urbaanilegendaa. Kaikki on itsestä kiinni.

      • hohhoijakkaaaaa1

        Toivottavasti jokainen ymmärtää, miksi joku täälllä ohjaa teitä googleen ja wikipediaan....oma lehmä ojassa!


      • valmentamaton
        hohhoijakkaaaaa1 kirjoitti:

        Toivottavasti jokainen ymmärtää, miksi joku täälllä ohjaa teitä googleen ja wikipediaan....oma lehmä ojassa!

        Ei täällä foorumeilla tosiaan voi tietää, mikä agenda kenelläkin on, joten se on inshallah miten kukin asiat käsittää. Omasta puolesta voin silti todeta, että valmennuskurssi olisi ollut rahojen hukkaan heittämistä. Oikeustiede ei ole rakettitiedettä, ne asiat mitä pääsykokeisiin vaaditaan voi omaksua muutenkin. Se on omasta motivaatiosta ja asioiden selvittämishalusta kiinni. Ja siitä googlesta: ihan kelpo tiedonhakuväline, ja jokainen valveutunut netin käyttäjä osaa katsoa mikä lähde on relevantti ja mikä ei. Oikikseen voi päästä ilman valmennuskursseja, menköön kuka haluaa ja kokee tarvitsevansa, mutta ne jotka eivät niihin osallistu pärjää kyllä itsenäisesti.


      • miimi1

        Samaa mieltä nimimerkin Valmentamaton kanssa. Oikiksen pääsykokeissa ei ole mitään mystistä ja ihmeellistä. Nimenomaan oikiksen pääsykokeissa pärjää ihan hyvin lukemalla: kaikki tarvittava tieto on pääsykoekirjoissa (vrt. esim. lääkiksen pääsykokeet). Toki ulkoaopittavaa on paljon, ja toisia voi motivoida lukemiseen se, että maksaa usemman sata euroa valmennuskurssin vetäjälle.. Ja toki jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee. Mutta mikään edellytys valmennuskurssi ei ole sisäänpääsylle, vaikka ymmärrettävistä syistä valmennuskurssien järjestäjät mielellään ylläpitäisivätkin mielikuvaa siitä, että ilman valmennuskursseja ei ole toivoakaan sisäänpääsystä.. Itse jätin myös valmennuskurssit väliin, mutta silti hyväksymiskirje ilmestyi postilaatikkoon viime heinäkuussa..


    • cheesy90's

      Olen samaa mieltä nimimerkin "valmentamaton" kanssa.

      Ei kukaan täälä ohjaa toista ojasta allikkoon sen takia, että olisi yksi vähemmän kilpailija. Jokainen voi käyttää omaa päätään ja päätellä onko tiedonlähde aito vai muka jonkun "sabotoima".

    • border_phone89t

      Itse olin valmennuskurssi mielessä kesätöissä pari kuukautta ja tienasin rahat kurssia varten. Sisälle pääsin 3 v sitten!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3520
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2942
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2830
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2718
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2624
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2425
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      2024
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1857
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1763
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      160
      1684
    Aihe