Varkauden autokari

Raumalta

Autokari myy nettivaraosa.com saitilla autonvaraosia ja kun olin ostamassa niin Jori niminen kaveri ilmoitti, että kyseisissä tuotteissa ei ole alvia eli myy ns. Omiin nimiinsä, silti sivuilla mainostaa ja antaa ymmärtää, että autokari myy niitä.
Erikoista kaupankäyntiä teillä siellä Varkaudessa kun ei makseta alveja va onko tämä vaan siellä yleinen tapa myydä ohi verottajan?

14

2510

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liekö tapa

      Kerran olen asioinut ko liikkeellä. Ostin vuonna 99 40000mk auton, tuli kaksilla renkailla, mutta vain yhdet vanteet.
      Laitoin lehteen, tai huomasin lehdestä että sopivay vanteet autooni. Kas kummaa, samainen automyyjä möi minulle ko autoon kuuluvat isot aluvanteet kesärenkailla. Ko valssit oli ollut uutena lisävaruste. Enpä silloin pojan koltiaisena sen kummempaa mekkalaa asiasta pitäny.

      Sen jälkeen en ole autoliikkeestä (suomesta) ostanut. Yksityisiltä ja saksasta, yms hakemalla.

    • Mainosrahotteinen sivust

      Eikös tuolla nettivaraosa.comissa ole muitakin mainoksia, joilla tuota sivustoa pyöritetään. Tuskin tuossakaan kaveri myy varaosia autokarin laskuun vai kysyitkö, että hän olisi ko firman hyllystä ne hakenut. Yksityinen on maksanut jo alvin, joten ei sitä kahta kertaa makseta.

      • Marginaaliveroa

        Linkki verohallinnon sivuilta. Kuinka alv käsittely tapahtuu käytetyissä tavaroissa. Eli käytetystä tavarasta ei ole Alvia vaan marginaalivero.

        Autokorjaamon ostaessa marginaaliverolla tai verotta käytettyjä auton varaosia käytettäväksi asiakkaan tilaamassa auton korjaus-, kunnostus- tai asennustyössä, korjaamo saa käsitellä näiden varaosien myynnin marginaaliverotettavana myyntinä. Korjaus-, kunnostus- tai asennustyö laskutetaan asiakkaalta verollisena.

        Käytettyjen autojen kauppiaan kunnostaessa verotta hankitun käytetyn auton ja käyttäessä kunnostukseen verotta tai marginaaliverolla ostamiaan käytettyjä varaosia, kauppias voi soveltaa sekä auton että varaosien hankintaan että auton myyntiin marginaaliverotusmenettelyä.


    • outoa

      Eli autokari laittaa uuden osan ns. käytetyksi niin ei tarvitse maksaa veroja.

      • rreeiillu

        En usko että näin on,,,tekeevät ihan reilua kauppaa.........


    • Terwww

      Ei ole uskon asia jos eivät halua maksaa veroja.

    • Neljärengasta

      Näillä mennään.

    • Kaikkeasitäsaalukea

      Joutavaa mustamaalauksen yritystä. Olet aloittaja helvetin tyhmä. Siellä voi olla otsikon alla myös yksityisiä myyviä. Itsekin myyn siellä kardaaniakselia ja vanteita etc.

    • Anonyymi

      nuudelikeitto

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2813
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2160
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1954
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1806
    6. 157
      1795
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1767
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe