RAAMATTU SANOO SAMUELIA SAMUELIKSI !

RAAMATTU kertoo kaksi samanlaista ennustusta, jonka antaa
saman niminen henkilö...ja Raamatun alkukielikin sen todistaa, että kyseessä on sama henkilö...
שְׁמוּאֵ֔ל= she·mu·'el = Samuel !

ENNEN

1. Sam. 15:27 Kun sitten Samuel kääntyi menemään pois, tarttui Saul hänen viittansa liepeeseen, niin että se repesi.
15:28 Ja Samuel (she·mu·'el,) sanoi hänelle: Herra on tänä päivänä reväissyt Israelin kuninkuuden sinulta ja antanut sen toiselle, joka on sinua parempi."
http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/15-28.htm
Web of Trust

JA JÄLKEEN

1Sam28:16 Mutta Samuel (she·mu·'el,) vastasi: "Miksi sinä minulta kysyt, kun Herra on poistunut sinusta ja tullut vihamieheksesi?
28:17 Herra on tehnyt sen, minkä hän on minun kauttani puhunut: Herra on reväissyt kuninkuuden sinun kädestäsi ja on antanut sen toiselle, Daavidille.
28:18 Kun sinä et kuullut Herran ääntä etkä tehnyt Amalekille, mitä hänen hehkuva vihansa vaati, sentähden Herra on tänä päivänä tehnyt sinulle tämän.
28:19 Herra antaa myöskin Israelin yhdessä sinun kanssasi filistealaisten käsiin, ja huomenna olet sinä poikinesi minun tykönäni; myös Israelin leirin Herra antaa filistealaisten käsiin."
http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/28-16.htm
Web of Trust
http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/28-19.htm
Web of Trust
http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/28-20.htm

Eikö olekin kummallista... sama henkilö ja sama ennustus...
ennen:
"Ja Samuel sanoi hänelle: Herra on tänä päivänä reväissyt Israelin kuninkuuden sinulta ja antanut sen toiselle, joka on sinua parempi."
ja jälkeen:
" Herra on tehnyt sen, minkä hän on minun kauttani puhunut: Herra on reväissyt kuninkuuden sinun kädestäsi ja on antanut sen toiselle, Daavidille."

Näin RAAMATTU KERTOO JA RAAMATTU EI VALEHTELE...EIHÄN ?

__________________________________

Ja sitten toisen ennustuksen lopputulos:
ENNUSTUS:
1Sam28:19 Herra antaa myöskin Israelin yhdessä sinun kanssasi filistealaisten käsiin, ja huomenna olet sinä poikinesi minun tykönäni; myös Israelin leirin Herra antaa filistealaisten käsiin."

JA LOPPUTULOS:
1 Sam 31:6 "Niin kuolivat sinä päivänä yhdessä Saul, hänen kolme poikaansa ja hänen aseenkantajansa ynnä kaikki hänen miehensä."

JA NÄIN TOTEUTUU PROFEETTA SAMUELIN TOINENKIN ENNUSTUS !

ELI HERÄÄ KYSYMYS....
VALEHTELEEKO RAAMATTU VAI ADVENTISTIT/JEHOVAN TODISTAJAT
KUOLLEITTEN TIEDOTTOMASTA TILASTA ? :O

JOMPIKUMPI VALEHTELEE !

106

241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VÄÄRISTELYÄ ON TÄMÄ ADVENTISTIEN OPPI:

      Lainausta:Adventtiseurakunta 28 opinkohtaa:
      "Näin ollen Jumalalla ei ollut mitään tekemistä sen kanssa, mitä tapahtui En-Dorissa. Kuolleena Samuelina esiintyvä demonihenki eksytti Saulin; hän ei nähnyt todellista Samuelia. Noita näki vanhan miehen hahmon, jonka Saul päätteli olevan Samuel "
      _________________________

      ELI RAAMATUN ALKUKIELI SELVÄSTI OSOITTAA, ETTÄ KYSYMYKSESSÄ
      ON OIKEA PROFEETTA SAMUEL !

      jatkuu lainaus...28 opinkohtaa...
      "Tämä spiritistinen istunto toi Saulille epätoivoa, ei toivoa. Seuraavana päivänä hän teki itsemurhan (1. Sam. 31:4). Kuitenkin nk. Samuel oli ennustanut, että tuona päivänä Saul poikineen olisi hänen luonaan (1. Sam. 28:19).

      http://salo.adventist.fi/28-opinkohtaa-kuolema
      Web of Trust

      ______________________________

      Aikas hassua spekulaatiota ja ovelaa harhautusta...
      Ensinnäkin Samuel ennusti, " huomenna olet sinä poikinesi minun tykönäni"
      eli missä ? TUONELASSA !
      ja sitten 1Sam31:3-6 Ja kun taistelu kiihtyi ankaraksi Saulia vastaan ja jousimiehet keksivät hänet, joutui hän suureen hätään jousimiesten ahdistaessa.
      Ja Saul sanoi aseenkantajallensa: "Paljasta miekkasi ja lävistä sillä minut, etteivät nuo ympärileikkaamattomat tulisi lävistämään minua ja pitämään minua pilkkanaan". Mutta hänen aseenkantajansa ei tahtonut, sillä hän pelkäsi kovin. Niin Saul itse otti miekan ja heittäytyi siihen.
      Mutta kun hänen aseenkantajansa näki, että Saul oli kuollut, heittäytyi hänkin miekkaansa ja kuoli hänen kanssansa.
      Niin kuolivat sinä päivänä yhdessä Saul, hänen kolme poikaansa ja hänen aseenkantajansa ynnä kaikki hänen miehensä."

      JA NÄIN SIIS ENNUSTUS TOTEUTUU JA SAULIN JA POIKIEN SIELUT SIIRTYY SAMUELIN LUO TUONELAAN !
      Ja tavallaan Saul ei tee itsemurhaa vaan pyytää ensin aseenkantajaa auttamaan asiassa mutta syyhän oli se että Sotilas Saul ei halunnut jäädä filistelialaisten käsiin kidutettavaksi ja häpäistäväksi !
      ns. tämä adventistien edellä kuvaama epätoivoinen itsemurha on aivan eri asia... Kysymys on sotilaan kunniasta ! :O

      MUTTA SUMMA SUMMARUM

      SAMA VALEHTELU JATKUU SIIS ADVENTISTIEN PUOLELLA KUIN
      MYÖS JEHOVIEN PUOLELLA...

      RAAMATUN ALKUTEKSTI VAAN ROSKIIN JA VALHETTA KEHIIN !!!!

      Jehovan todistajat ovat selvittäneet tämän kiusallisen tilanteen niin että he ovat tähän Samuelin nimeen lisänneet joka kohdassa (1Sam28 luvussa) omavaltaisesti LAINAUSMERKIT, että oppi kuolleitten tiedottomuudesta toimisi ja näin he myös "demonisoivat" profeetta Samuelin !

      SAMOJA VALHETTELIJOITA MOLEMMAT !

      "Silloin Saul tajusi, että se oli ”Samuel”, ja niin hän kumartui syvään kasvot maata kohti ja heittäytyi maahan."
      Jehovien käännös:
      http://www.jw.org/fi/julkaisut/raamattu/nwt/kirjat/1-samuelin-kirja/28/
      Web of Trust

      Ja OIKEA RAAMATTU:

      שְׁמוּאֵל֙ = she·mu·'el vai·yo·mer sha·'ul, =
      Samuel said to Saul = Samuel sanoi Saulille !

      http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/28-15.htm
      Web of Trust

    • hirvittävää oppia...

      Olet sinä todella hieno Raamatun vääristelijä, sinun täytyisi tehdä oma palsta ja kerätä sinne samanhenkisiä ihmisiä lukemaanmoita kirjoituksiasi, kyllä teillä juttua riittäisi kuinka helvetissä kidutetaan ihmisiä iankaikaikkisesti ja kun eivät edes palakaan koskaan vaikka tuliset liekit polttaa heitä.
      Luuletko tästä rakkauden Jumalan nauttivan, ei varmastikaan, mutta se on tässä hyvä puoli ettei Jumala ole tätä iankaikkista helvettiä luvannutkaan kenellekään, vaan jokainen jumalaton saa tekojensa mukaisen rangaistuksen, ja siihen loppuu kärsimys.

      • otakops

        EN MINÄ VÄÄRISTELE VAAN LUEN JUURI NIIN KUIN RAAMATUSSA ALKUKIELELLÄ SANOTAAN !

        ELLENISTIT VÄÄRISTELEE !

        SAMUEL ON SAMUEL ! :)


      • hirvittävää oppia...
        otakops kirjoitti:

        EN MINÄ VÄÄRISTELE VAAN LUEN JUURI NIIN KUIN RAAMATUSSA ALKUKIELELLÄ SANOTAAN !

        ELLENISTIT VÄÄRISTELEE !

        SAMUEL ON SAMUEL ! :)

        Eikä varmasti tule Herran palvelija noita naisen loihtimana, se vihollisen henki joka tuli näkyviin kun hän loihti sen, eikä Saul edes itse nähnyt sitä vaan päätteli että se on Samuel.
        Ja miksi Jumala olis antanut palvelijansa tulla puhumaan Saulille kun hän oli kääntynyt pois Herrasta, eikä Jumala ollut hänrelle vastanutkaan siksi hän menikin noita naisen luokse.

        Ja viellä jatkoksi Saul itse oli poistanut kaikki noidat ja nyt hän on valmis itse menemään kysymään noidalta neuvoa kun Jumala ei vastanut hänelle, se on ihan varmaa ettei se ollut Samuel joka nousi noidan kutsumana, se oli juuri se jota tämä noitakin palveli, ihmisen ja Jumalan vihollinen.


      • otakops
        hirvittävää oppia... kirjoitti:

        Eikä varmasti tule Herran palvelija noita naisen loihtimana, se vihollisen henki joka tuli näkyviin kun hän loihti sen, eikä Saul edes itse nähnyt sitä vaan päätteli että se on Samuel.
        Ja miksi Jumala olis antanut palvelijansa tulla puhumaan Saulille kun hän oli kääntynyt pois Herrasta, eikä Jumala ollut hänrelle vastanutkaan siksi hän menikin noita naisen luokse.

        Ja viellä jatkoksi Saul itse oli poistanut kaikki noidat ja nyt hän on valmis itse menemään kysymään noidalta neuvoa kun Jumala ei vastanut hänelle, se on ihan varmaa ettei se ollut Samuel joka nousi noidan kutsumana, se oli juuri se jota tämä noitakin palveli, ihmisen ja Jumalan vihollinen.

        RAAMATTU SANOO ETTÄ SE ON SAMUEL JA KAI SINÄ ENNEMMIN RAAMATTUA USKOT KUIN ELLENISTIEN RAAMATUN SELITYKSIÄ !

        RAAMATTU SANOO:
        שְׁמוּאֵ֔ל = she·mu·'el = Samuel !


      • otakops
        otakops kirjoitti:

        RAAMATTU SANOO ETTÄ SE ON SAMUEL JA KAI SINÄ ENNEMMIN RAAMATTUA USKOT KUIN ELLENISTIEN RAAMATUN SELITYKSIÄ !

        RAAMATTU SANOO:
        שְׁמוּאֵ֔ל = she·mu·'el = Samuel !

        ...Vaikka ei sillä Ellenilläkään tainnut aivan puhtaat jauhot olla pussissa ! :O

        " Ellen keskusteli kuolleen aviomiehensä kanssa ja sai neuvoja tältä uskoen tämän unen olevan Jumalalta. Ellen oli niin vaikuttunut tästä jumalallisesti innoittuneesta unestaan, että hän kirjoitti siitä kirjeessä pojalleen Willie Whitelle"


        http://www.truthorfables.com/EGW_Talking_to_the_Dead_James.htm


      • Sana
        otakops kirjoitti:

        EN MINÄ VÄÄRISTELE VAAN LUEN JUURI NIIN KUIN RAAMATUSSA ALKUKIELELLÄ SANOTAAN !

        ELLENISTIT VÄÄRISTELEE !

        SAMUEL ON SAMUEL ! :)

        Kertomus kuningas Saulin onnettomasta käynnistä Endoorin noitavaimon luona on hämmentänyt monia vilpittömiä Raamatun lukijoita. Eikö se ole ristiriidassa Raamatun muun opetuksen kanssa joka sanoo, että kuolleet eivät tiedä mitään. Muistako kukaan mitä Luther sanoo kuolleitten tilasta?

        Se seikka, että nostettu henki esitti totuudenmukaisen sanoman Saulille, ei tee tyhjäksi sitä, että kysymyksessä oli todella paha henki - eikä suinkaan itse Samuel. Raamatussa on muitakin esimerkkejä pahojen henkien välittämästä oikeasta sanomasta, kuten esim. kuningas Ahabin tapauksessa ( ks. 2.Aikakirja 18:19-22 ).

        Kertomuksessa Endoorin noitavaimosta ja Saulista voidaan edelleen panna merkille se, että Saul ei itse ketään nähnyt vaan kyseli meediolta. Tässä on nyt kysyttävä, olisiko mahdollista, että Jumalan hylännyt ja Jumalan hylkäämä pahojen henkien riivaama Saul olisi päässyt Herran uskollisen palvelijan seuraan, mikäli tällä olisi ymmärrettävä tietoista elämää rajan tuolla puolen?

        Havaitsemme siis tällaisessa tulkinnassa monia vaikeuksia. Siksi onkin suurenmoista omistaa tämänlaatuisten ristiriitaisten ajatusten keskellä Raamatun selvä ja johdonmukainen esitys ihmisen kuolevaisesta luonnosta ja jättää jokainen vainaja - yhtä hyvin vanhurskas kuin jumalatonkin - lepäämään hautaansa, missä ei ole elämää, ei ajatusta, ja missä myös aika menettää kaiken merkityksensä.

        Tämä käsitys oli myös Lutherilla.


      • otakops
        Sana kirjoitti:

        Kertomus kuningas Saulin onnettomasta käynnistä Endoorin noitavaimon luona on hämmentänyt monia vilpittömiä Raamatun lukijoita. Eikö se ole ristiriidassa Raamatun muun opetuksen kanssa joka sanoo, että kuolleet eivät tiedä mitään. Muistako kukaan mitä Luther sanoo kuolleitten tilasta?

        Se seikka, että nostettu henki esitti totuudenmukaisen sanoman Saulille, ei tee tyhjäksi sitä, että kysymyksessä oli todella paha henki - eikä suinkaan itse Samuel. Raamatussa on muitakin esimerkkejä pahojen henkien välittämästä oikeasta sanomasta, kuten esim. kuningas Ahabin tapauksessa ( ks. 2.Aikakirja 18:19-22 ).

        Kertomuksessa Endoorin noitavaimosta ja Saulista voidaan edelleen panna merkille se, että Saul ei itse ketään nähnyt vaan kyseli meediolta. Tässä on nyt kysyttävä, olisiko mahdollista, että Jumalan hylännyt ja Jumalan hylkäämä pahojen henkien riivaama Saul olisi päässyt Herran uskollisen palvelijan seuraan, mikäli tällä olisi ymmärrettävä tietoista elämää rajan tuolla puolen?

        Havaitsemme siis tällaisessa tulkinnassa monia vaikeuksia. Siksi onkin suurenmoista omistaa tämänlaatuisten ristiriitaisten ajatusten keskellä Raamatun selvä ja johdonmukainen esitys ihmisen kuolevaisesta luonnosta ja jättää jokainen vainaja - yhtä hyvin vanhurskas kuin jumalatonkin - lepäämään hautaansa, missä ei ole elämää, ei ajatusta, ja missä myös aika menettää kaiken merkityksensä.

        Tämä käsitys oli myös Lutherilla.

        SINÄKÄÄN ET USKO RAAMATTUA ! KUHAN SELITTELET !

        Kysyit "Muistako kukaan mitä Luther sanoo kuolleitten tilasta?"
        Vastaan edelleen:

        Martti Luther, toteaa näin Genenis-luennot, 1535-1545

        " Herää kysymys, minne sielu joutuu kuoleman jälkeen ?
        Sitä minä en tiedä ! Ruumiin näemme pääsevän lepoon. Uskovien sielu pääsee Jumalan käteen. Siinä se nukkuu kaikkein parhaimmalla tavalla. Tätä ei tarvitse puolustaa, vaan sanoa ainoastaan, ettei sitä voida todistaa. Raamattu puhuu
        nukkumisesta ruumiin ja sielun kanssa. Nukkuvatko ne siten, että vanhurskailla on ihana, Jumalattomilla kauhistuttava uni. Sitä en tiedä. Minulle riittää Jesajan sana:
        "Vanhurskaat vaeltavat rauhassa."

        ELI MARTTI LUTHER EI OLLUT TÄYSIN VARMA ASIASTA JA MYÖNTÄÄ ETTEI TIEDÄ !


      • OTAKOPS
        Sana kirjoitti:

        Kertomus kuningas Saulin onnettomasta käynnistä Endoorin noitavaimon luona on hämmentänyt monia vilpittömiä Raamatun lukijoita. Eikö se ole ristiriidassa Raamatun muun opetuksen kanssa joka sanoo, että kuolleet eivät tiedä mitään. Muistako kukaan mitä Luther sanoo kuolleitten tilasta?

        Se seikka, että nostettu henki esitti totuudenmukaisen sanoman Saulille, ei tee tyhjäksi sitä, että kysymyksessä oli todella paha henki - eikä suinkaan itse Samuel. Raamatussa on muitakin esimerkkejä pahojen henkien välittämästä oikeasta sanomasta, kuten esim. kuningas Ahabin tapauksessa ( ks. 2.Aikakirja 18:19-22 ).

        Kertomuksessa Endoorin noitavaimosta ja Saulista voidaan edelleen panna merkille se, että Saul ei itse ketään nähnyt vaan kyseli meediolta. Tässä on nyt kysyttävä, olisiko mahdollista, että Jumalan hylännyt ja Jumalan hylkäämä pahojen henkien riivaama Saul olisi päässyt Herran uskollisen palvelijan seuraan, mikäli tällä olisi ymmärrettävä tietoista elämää rajan tuolla puolen?

        Havaitsemme siis tällaisessa tulkinnassa monia vaikeuksia. Siksi onkin suurenmoista omistaa tämänlaatuisten ristiriitaisten ajatusten keskellä Raamatun selvä ja johdonmukainen esitys ihmisen kuolevaisesta luonnosta ja jättää jokainen vainaja - yhtä hyvin vanhurskas kuin jumalatonkin - lepäämään hautaansa, missä ei ole elämää, ei ajatusta, ja missä myös aika menettää kaiken merkityksensä.

        Tämä käsitys oli myös Lutherilla.

        2 Aik:21 Hän vastasi: 'Minä menen valheen hengeksi kaikkien hänen profeettainsa suuhun'
        _____________________

        TÄSSÄKIN RAAMATTTU PUHUU TOTTA JA SE ILMOITTAA MEILLE ETTÄ KYSYMYKSESSÄ ON "VALHEEN HENKI" !

        MUTTA SAMUELIN KOHDALLA EI PUHUTA VALHEEN HENGESTÄ MITÄÄN.
        VAAN SAMUEL = she·mu·'el !

        RAAMATTU EI VALEHTELE ...MUTTA SINÄ YRITÄT TEHDÄ RAAMATUSTA VALEHTELIJAN !


      • otakops
        Sana kirjoitti:

        Kertomus kuningas Saulin onnettomasta käynnistä Endoorin noitavaimon luona on hämmentänyt monia vilpittömiä Raamatun lukijoita. Eikö se ole ristiriidassa Raamatun muun opetuksen kanssa joka sanoo, että kuolleet eivät tiedä mitään. Muistako kukaan mitä Luther sanoo kuolleitten tilasta?

        Se seikka, että nostettu henki esitti totuudenmukaisen sanoman Saulille, ei tee tyhjäksi sitä, että kysymyksessä oli todella paha henki - eikä suinkaan itse Samuel. Raamatussa on muitakin esimerkkejä pahojen henkien välittämästä oikeasta sanomasta, kuten esim. kuningas Ahabin tapauksessa ( ks. 2.Aikakirja 18:19-22 ).

        Kertomuksessa Endoorin noitavaimosta ja Saulista voidaan edelleen panna merkille se, että Saul ei itse ketään nähnyt vaan kyseli meediolta. Tässä on nyt kysyttävä, olisiko mahdollista, että Jumalan hylännyt ja Jumalan hylkäämä pahojen henkien riivaama Saul olisi päässyt Herran uskollisen palvelijan seuraan, mikäli tällä olisi ymmärrettävä tietoista elämää rajan tuolla puolen?

        Havaitsemme siis tällaisessa tulkinnassa monia vaikeuksia. Siksi onkin suurenmoista omistaa tämänlaatuisten ristiriitaisten ajatusten keskellä Raamatun selvä ja johdonmukainen esitys ihmisen kuolevaisesta luonnosta ja jättää jokainen vainaja - yhtä hyvin vanhurskas kuin jumalatonkin - lepäämään hautaansa, missä ei ole elämää, ei ajatusta, ja missä myös aika menettää kaiken merkityksensä.

        Tämä käsitys oli myös Lutherilla.

        LAINAUS "sana"
        "Se seikka, että nostettu henki esitti totuudenmukaisen sanoman Saulille, ei tee tyhjäksi sitä, että kysymyksessä oli todella paha henki "

        _______________________________

        Sinä "sana" opetat tässä RAAMATUN VASTAISESTI sillä Jeesus itse sanoo
        Joh 8 luvussa että Paholainen ei totuudessa pysy ja ei hänessä totuutta ole ja silti sinä myönnät, että Samuelin henki muka Paholainen esitti totuudenmukaisen sanoman Saulille !


        VRT Joh 8:44. "Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja TOTUUDESSA HÄN EI PYSY, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä."


      • Läpikuultaa

        Alexhan se siellä taas vauhdissa ikuisen piinansa kouristuksissa...


      • Luin palstaa
        otakops kirjoitti:

        ...Vaikka ei sillä Ellenilläkään tainnut aivan puhtaat jauhot olla pussissa ! :O

        " Ellen keskusteli kuolleen aviomiehensä kanssa ja sai neuvoja tältä uskoen tämän unen olevan Jumalalta. Ellen oli niin vaikuttunut tästä jumalallisesti innoittuneesta unestaan, että hän kirjoitti siitä kirjeessä pojalleen Willie Whitelle"


        http://www.truthorfables.com/EGW_Talking_to_the_Dead_James.htm

        -otakops- ei ollut Ellenilläkään puhtaat jauhot pussissa, mutta mitäpä sillä väliä: Timo Flink sanoo, että "ihan peruskauraa adventismissa" - suomeksi voisi sanoa myös "puuta heinää", yksiin menee!


      • otakops
        Sana kirjoitti:

        Kertomus kuningas Saulin onnettomasta käynnistä Endoorin noitavaimon luona on hämmentänyt monia vilpittömiä Raamatun lukijoita. Eikö se ole ristiriidassa Raamatun muun opetuksen kanssa joka sanoo, että kuolleet eivät tiedä mitään. Muistako kukaan mitä Luther sanoo kuolleitten tilasta?

        Se seikka, että nostettu henki esitti totuudenmukaisen sanoman Saulille, ei tee tyhjäksi sitä, että kysymyksessä oli todella paha henki - eikä suinkaan itse Samuel. Raamatussa on muitakin esimerkkejä pahojen henkien välittämästä oikeasta sanomasta, kuten esim. kuningas Ahabin tapauksessa ( ks. 2.Aikakirja 18:19-22 ).

        Kertomuksessa Endoorin noitavaimosta ja Saulista voidaan edelleen panna merkille se, että Saul ei itse ketään nähnyt vaan kyseli meediolta. Tässä on nyt kysyttävä, olisiko mahdollista, että Jumalan hylännyt ja Jumalan hylkäämä pahojen henkien riivaama Saul olisi päässyt Herran uskollisen palvelijan seuraan, mikäli tällä olisi ymmärrettävä tietoista elämää rajan tuolla puolen?

        Havaitsemme siis tällaisessa tulkinnassa monia vaikeuksia. Siksi onkin suurenmoista omistaa tämänlaatuisten ristiriitaisten ajatusten keskellä Raamatun selvä ja johdonmukainen esitys ihmisen kuolevaisesta luonnosta ja jättää jokainen vainaja - yhtä hyvin vanhurskas kuin jumalatonkin - lepäämään hautaansa, missä ei ole elämää, ei ajatusta, ja missä myös aika menettää kaiken merkityksensä.

        Tämä käsitys oli myös Lutherilla.

        Sinä nimimerkki "sana" tunnut aivan joltain adventisti pastorilta, joten
        kerro vain rohkeasti nimesi...
        äläkä "puskista" huutele !!!!


      • Kamala oppi tosiaan

        tosi hirvittävää oppia - otakops/otakoppi/ selittää sitä omaa olematonta kuolemattomuuttaan. Sen seurausta kaikki tuo höpötys on .. ei kukaan joka uskoo olevansa yhtä kuolematon kuin Jumala voi puhua kuin satuja .. Se ei nimittäin ole mahdollista .. ja sen se "vanha kehno" tiesi oikein hyvin kun sanoi ihmiselle että "ei, ette te kuole".

        Vasta kun ihminen tunnustaa oman kuolevaisuutensa ja Jumalan täydellisyyden (Jumalan kaikissa teoissa) alkavat palaset loksahdella kohdalleen - ei ennen.
        Jos ihminen sen sijaan sanoo olevansa kuolematon kuin Jumala ja samaan aikaan väittää että Jumala joka loi ihmiset tulee kiduttamaan suurta osaa (suurinta osaa?) luomistaan ihmisistä ikuisesti ja jotkut sanovat että heitä kidutetaan jopa tulessa silloin ei tunneta Raamatun Jumalaa alkuunkaan.

        Se mitä nämä ihmiset eivät tajua on, että he parjaavat sitä ainoaa Jumalaa joka voisi heitä auttaa, puhuvat vääristellen hänestä "kaikkeuden Hallitsijasta", ikäänkuin Jumala olisi luotujensa kiduttaja. He eivät tiedä Jumalasta mitään - heille Jumaluus on tuntematon käsite, eivät he muuten tuollaista peliään pitäisi jossa on oma minä päällimäisenä ja täysin sokeana parjataan Jumalaa. Sokeana, koska he eivät edes näe ja havaitse parjaavansa.


      • valheprofetia
        Kamala oppi tosiaan kirjoitti:

        tosi hirvittävää oppia - otakops/otakoppi/ selittää sitä omaa olematonta kuolemattomuuttaan. Sen seurausta kaikki tuo höpötys on .. ei kukaan joka uskoo olevansa yhtä kuolematon kuin Jumala voi puhua kuin satuja .. Se ei nimittäin ole mahdollista .. ja sen se "vanha kehno" tiesi oikein hyvin kun sanoi ihmiselle että "ei, ette te kuole".

        Vasta kun ihminen tunnustaa oman kuolevaisuutensa ja Jumalan täydellisyyden (Jumalan kaikissa teoissa) alkavat palaset loksahdella kohdalleen - ei ennen.
        Jos ihminen sen sijaan sanoo olevansa kuolematon kuin Jumala ja samaan aikaan väittää että Jumala joka loi ihmiset tulee kiduttamaan suurta osaa (suurinta osaa?) luomistaan ihmisistä ikuisesti ja jotkut sanovat että heitä kidutetaan jopa tulessa silloin ei tunneta Raamatun Jumalaa alkuunkaan.

        Se mitä nämä ihmiset eivät tajua on, että he parjaavat sitä ainoaa Jumalaa joka voisi heitä auttaa, puhuvat vääristellen hänestä "kaikkeuden Hallitsijasta", ikäänkuin Jumala olisi luotujensa kiduttaja. He eivät tiedä Jumalasta mitään - heille Jumaluus on tuntematon käsite, eivät he muuten tuollaista peliään pitäisi jossa on oma minä päällimäisenä ja täysin sokeana parjataan Jumalaa. Sokeana, koska he eivät edes näe ja havaitse parjaavansa.

        Ei Otakopin oppi Raamattuun perustu pätkääkään, vaan hän omien sanojensa mukaan sai "profetian" Joutjärven kirkossa Lahdessa, jossa hänelle sanottiin, että "jo tuonelassa me näemme toisemme" ja sille epäraamatulliselle "profetialle" hän nyt epätoivoisesti yrittää etsiä Raamatusta edes jonkinlaista tukea sitä kuitenkaan sieltä löytämättä. Kukapa Raamattun uskova saatanan valheita sielun kuolemattomudesta uskoisi muu kuin se, joka asettaa spritismin uskonsa perustaksi.


      • otakops
        valheprofetia kirjoitti:

        Ei Otakopin oppi Raamattuun perustu pätkääkään, vaan hän omien sanojensa mukaan sai "profetian" Joutjärven kirkossa Lahdessa, jossa hänelle sanottiin, että "jo tuonelassa me näemme toisemme" ja sille epäraamatulliselle "profetialle" hän nyt epätoivoisesti yrittää etsiä Raamatusta edes jonkinlaista tukea sitä kuitenkaan sieltä löytämättä. Kukapa Raamattun uskova saatanan valheita sielun kuolemattomudesta uskoisi muu kuin se, joka asettaa spritismin uskonsa perustaksi.

        Kyllä teidät on pahasti eksytetty .... Sääliksi käy teidän sokeus...

        Minun oppini perustuu täysin raamatun sanaa ja on täysin
        raamatullista enkä ole tässä ns. "välitilaopissa" ollenkaan yksin vaan
        monet valveutuneet raamatun tutkijat ovat aivan samaa mieltä ! :)))

        Esimerkiksi:
        RADIO-OHJELMA RAAMATTU KANNESTA KANTEEN:
        Jukka Norvanto: "Kuolema ei siis tarkoita että ihminen menettäisi kuolemassa persoonallisuutensa, vaan jatkaa elämäänsä tuonelassa...me ihmiset joudumme tavallaan välitilaan..."

        Luuk 16:19-17:6

        http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/uusi-testamentti/luukkaan-evankeliumi/349?fb_action_ids=10203203818926027&fb_action_types=og.likes&fb_source=feed_opengraph&action_object_map={"10203203818926027":111575672334396}&action_type_map={"10203203818926027":"og.likes"}&action_ref_map=[]
        Web of Trust


      • otakops kirjoitti:

        LAINAUS "sana"
        "Se seikka, että nostettu henki esitti totuudenmukaisen sanoman Saulille, ei tee tyhjäksi sitä, että kysymyksessä oli todella paha henki "

        _______________________________

        Sinä "sana" opetat tässä RAAMATUN VASTAISESTI sillä Jeesus itse sanoo
        Joh 8 luvussa että Paholainen ei totuudessa pysy ja ei hänessä totuutta ole ja silti sinä myönnät, että Samuelin henki muka Paholainen esitti totuudenmukaisen sanoman Saulille !


        VRT Joh 8:44. "Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja TOTUUDESSA HÄN EI PYSY, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä."

        Mark3:22 "Ja kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Beelsebul", ja: "Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia".
        3:23 Niin hän kutsui heidät luoksensa ja sanoi heille vertauksilla: "Kuinka saatana voi ajaa ulos saatanan?
        3:24 Ja jos jokin valtakunta riitautuu itsensä kanssa, ei se valtakunta voi pysyä pystyssä.
        3:25 Ja jos jokin talo riitautuu itsensä kanssa, ei se talo voi pysyä pystyssä.
        3:26 Ja jos saatana nousee itseänsä vastaan ja riitautuu itsensä kanssa, ei hän voi pysyä, vaan hänen loppunsa on tullut.
        3:27 Eihän kukaan voi tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaraansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää; vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa.
        3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
        3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
        3:30 Sillä he sanoivat: "Hänessä on saastainen henki".


      • Asiallinen mies
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Mark3:22 "Ja kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Beelsebul", ja: "Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia".
        3:23 Niin hän kutsui heidät luoksensa ja sanoi heille vertauksilla: "Kuinka saatana voi ajaa ulos saatanan?
        3:24 Ja jos jokin valtakunta riitautuu itsensä kanssa, ei se valtakunta voi pysyä pystyssä.
        3:25 Ja jos jokin talo riitautuu itsensä kanssa, ei se talo voi pysyä pystyssä.
        3:26 Ja jos saatana nousee itseänsä vastaan ja riitautuu itsensä kanssa, ei hän voi pysyä, vaan hänen loppunsa on tullut.
        3:27 Eihän kukaan voi tunkeutua väkevän taloon ja ryöstää hänen tavaraansa, ellei hän ensin sido sitä väkevää; vasta sitten hän ryöstää tyhjäksi hänen talonsa.
        3:28 Totisesti minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
        3:29 mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, se ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin."
        3:30 Sillä he sanoivat: "Hänessä on saastainen henki".

        Juuri - näin Raamattu asian sanoo ja siihen ei ole kenelläkään mitään lisättävää.

        Pyhä Henki on se joka ohjaa ihmistä oikeaan suuntaan - ja kukaan ei löydä perille ilman Pyhän Hengen opastusta. On siis täysin ymmärrettävää että se joka pilkkaa opastajaansa on hukassa.


      • itse kyllä huutelet
        otakops kirjoitti:

        Sinä nimimerkki "sana" tunnut aivan joltain adventisti pastorilta, joten
        kerro vain rohkeasti nimesi...
        äläkä "puskista" huutele !!!!

        justiinsa - älä ole niinkuin otakops/otakoppi joka huutelee puskistaan.


      • Hä ja hö
        Läpikuultaa kirjoitti:

        Alexhan se siellä taas vauhdissa ikuisen piinansa kouristuksissa...

        Sinulla taitaa olla suuriakin vaikeuksia - koska uskot että on olemassa ikuinen helvetin piina - Alexhan ei usko että se olisi totta. En oikein tajuu miks sinunkin pitää syyttää muita omista vaikeuksistas?


      • näin se mene
        otakops kirjoitti:

        Kyllä teidät on pahasti eksytetty .... Sääliksi käy teidän sokeus...

        Minun oppini perustuu täysin raamatun sanaa ja on täysin
        raamatullista enkä ole tässä ns. "välitilaopissa" ollenkaan yksin vaan
        monet valveutuneet raamatun tutkijat ovat aivan samaa mieltä ! :)))

        Esimerkiksi:
        RADIO-OHJELMA RAAMATTU KANNESTA KANTEEN:
        Jukka Norvanto: "Kuolema ei siis tarkoita että ihminen menettäisi kuolemassa persoonallisuutensa, vaan jatkaa elämäänsä tuonelassa...me ihmiset joudumme tavallaan välitilaan..."

        Luuk 16:19-17:6

        http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/uusi-testamentti/luukkaan-evankeliumi/349?fb_action_ids=10203203818926027&fb_action_types=og.likes&fb_source=feed_opengraph&action_object_map={"10203203818926027":111575672334396}&action_type_map={"10203203818926027":"og.likes"}&action_ref_map=[]
        Web of Trust

        Joo kyllä teitä löytyy joka junaan - mutta kaikki menee sinne teidän helvettiinne.
        Jos sinä nyt olet olevinas niin viisas niin mikset vastaa kysymyksiin ? Ei tuollainen selittäminen ole mistään kotoisin ..

        Vastaisit kyllä kysymyksiin .. jos voisit .. mutta kun etvoi.. sillä kaikki vastauksesi olisivat vain naurettavaa selittämistä jossa ei ole mitään järkeä .. siksi et vastaa vaan höpötät omaasi..


      • Läpikuultaa
        Hä ja hö kirjoitti:

        Sinulla taitaa olla suuriakin vaikeuksia - koska uskot että on olemassa ikuinen helvetin piina - Alexhan ei usko että se olisi totta. En oikein tajuu miks sinunkin pitää syyttää muita omista vaikeuksistas?

        Ensiksikin: en usko ikuiseen piinaan.
        Toiseksi: olen kyllästynyt Alexin loputtomiin kirjoitteluihin helvetistä ja ikuisista piinoista. Ihan kuin kristinusko koostuisi keskittymisestä helvettiin. En ymmärrä. Minun käsitykseni mukaan kristinuskon päämäärä on taivas ja kristityn katse on sinne suunnattuna.
        Kolmanneksi: ei ole vaikeuksia, tökkii vaan, jos joku ei osaa muusta kirjoittaa kun aina vaan sitä helvettiänsä jauhaa. Ihan samoin tökkii Jarin loppumattomat omaelämäkerrat.


      • mikä on
        otakops kirjoitti:

        RAAMATTU SANOO ETTÄ SE ON SAMUEL JA KAI SINÄ ENNEMMIN RAAMATTUA USKOT KUIN ELLENISTIEN RAAMATUN SELITYKSIÄ !

        RAAMATTU SANOO:
        שְׁמוּאֵ֔ל = she·mu·'el = Samuel !

        Älä, älä otakops!

        Miksi huudat jatkuvasti, mikä sinua riipoo?


      • pötyä pukkaa
        otakops kirjoitti:

        RAAMATTU SANOO ETTÄ SE ON SAMUEL JA KAI SINÄ ENNEMMIN RAAMATTUA USKOT KUIN ELLENISTIEN RAAMATUN SELITYKSIÄ !

        RAAMATTU SANOO:
        שְׁמוּאֵ֔ל = she·mu·'el = Samuel !

        Kun Daavid miehinensä kolmantena päivänä tuli Siklagiin 1 Sam 30: 1

        Ei Saul vielä silloinkaan ollut kuollut!

        S a a t a n a , joka esiintyi Samuelina, tietenkin puhui potaskaa Saulin kuolemasta.

        Kun Jumala ei enää vastannut Saulille, tuli s a a t a n a l l e tilaisuus vastata, hänen palvelijansa NOIDAN kautta.

        Otakops on ottanut samaa huumetta kuin noita terv. benedi


      • potaskaa pukkaa
        otakops kirjoitti:

        SINÄKÄÄN ET USKO RAAMATTUA ! KUHAN SELITTELET !

        Kysyit "Muistako kukaan mitä Luther sanoo kuolleitten tilasta?"
        Vastaan edelleen:

        Martti Luther, toteaa näin Genenis-luennot, 1535-1545

        " Herää kysymys, minne sielu joutuu kuoleman jälkeen ?
        Sitä minä en tiedä ! Ruumiin näemme pääsevän lepoon. Uskovien sielu pääsee Jumalan käteen. Siinä se nukkuu kaikkein parhaimmalla tavalla. Tätä ei tarvitse puolustaa, vaan sanoa ainoastaan, ettei sitä voida todistaa. Raamattu puhuu
        nukkumisesta ruumiin ja sielun kanssa. Nukkuvatko ne siten, että vanhurskailla on ihana, Jumalattomilla kauhistuttava uni. Sitä en tiedä. Minulle riittää Jesajan sana:
        "Vanhurskaat vaeltavat rauhassa."

        ELI MARTTI LUTHER EI OLLUT TÄYSIN VARMA ASIASTA JA MYÖNTÄÄ ETTEI TIEDÄ !

        Apostolit sanovat otakopsille" : Etkö sinä sa a t a n a n kätyri lakkaa vääristelemästä Herran suoria teitä!

        Herra ei puhui väärien ihmisten kautta t. b


    • Asiallinen mies

      Mutta kuningas (Saul) vastasi:
      "......... Mitä sinä oikein näet?"

      Nainen sanoi: "Näen >jumalolennon< nousevan maasta."

      Saul kysyi: "Minkä näköinen hän on?"

      Nainen vastasi: "Sieltä nousee vanha mies. Hän on kääriytynyt viittaan."

      Silloin Saul tiesi, että se oli Samuel, ja hän kumartui kunnioittavasti maahan saakka.
      ---

      Nyt oli niin, että se oli noituutta mitä nämä ihmiset harrastivat (ja monet tänäänkin harrastavat) ja se oli Herran käskyn mukaan kuoleman rangaistuksen uhalla kielletty . Ja siis niskoittelua Herraa vastaan. Samuel itse oli aikanaan sanonut Saulille että niskoittelua Herraa vastaan voidaan verrata noituuteen - ja nytkö hän itse olisi langennut noituuteen?

      Ja, että tätä olettamusta Samuelin noituudesta, pidetään pidetään todisteena sielun kuolemattomuudesta on aivan uskomattoman ajattelematonta - niinkuin kaikki muutkin sellaisen uskon puolustelut.

      Saul siis kysyi naiselta - "mitä sinä näet"?
      Miksi hän kysyi ? No, koska Saul itse EI NÄHNYT mitään.. ja nainen vastasi "Sieltä nousee vanha mies. Hän on kääriytynyt viittaan."

      Mitä nainen siis vastasi ? Missään tapauksessa nainen EI vastannut "Näen Samuelin" ..
      vaan "Näen vanhan miehen, kääriytyneenä viittaan" ..

      Nainen ei siis missään tapauksessa tunnistanut näkemäänsä Samueliksi ... vaan vain vanhaksi mieheksi .. Tämä on yksinkertainen fakta asiassa ..

      Saul taas ei edes väittänyt nähneensä mitään - vaan oletti vain, että nainen oli manannut esiin Samuelin koska nainen sanoi nähneensä "vanhan miehen".

      Täysin selvä asia on että KUMPIKAAN EI TUNNISTANUT naisen nostattaman olemuksen olevan Samuel.

      Voimme ajatella kahta mahdollisuutta - nainen vain keksi ja puhui omiaan tai että hän todella sai jonkinlaisen näyn - kuitenkin on varmaa että SAUL EI NÄHNYT MITÄÄN .. hän vain oletti epätoivossaan että puhui Samuelin kanssa.

      Tänään maailmassa monia TV.kanavia joissa tehdään juuri samalla tavalla - ihmiset ottavat heihin yhteyttä kun halutaan yhteyttä esimerkiksi pois menneisiin sukulaisiin - joku kysyy "mitä sinä näet" ja toinen vastaa jotakin epäselvää - joka sitten ajatellaan olevan se mitä on etsittykin.. ja kaikki tämä vain koska uskotaan että ollaan kuolemattomia sieluja..

      Saarn. 9:10
      Tee kaikki, mitä voimallasi tehdyksi saat, sillä ei ole tekoa, ei ajatusta, ei tietoa eikä viisautta tuonelassa, jonne olet menevä.

      Tuonela kuvaa sitä ihmisen kuolemantilaa josta ihminen kerran herätetään takaisin elämään , toiset jopa iankaikkiseen elämään ja toiset toiseen kuolemaan - ikuiseen kuolemaan josta ei enää ole ylösnousua.

      • otakops

        SELI SELI ....RAAMATUN ALKUKIELI SANOO ETTÄ KYSEINEN HENKILÖ
        ON JUURI SAMUEL JA RAAMATTU EI VALEHTELE !
        ENEMMÄN TULEE USKOA JUMALAA KUIN IHMISTÄ !


      • Mene mene
        otakops kirjoitti:

        SELI SELI ....RAAMATUN ALKUKIELI SANOO ETTÄ KYSEINEN HENKILÖ
        ON JUURI SAMUEL JA RAAMATTU EI VALEHTELE !
        ENEMMÄN TULEE USKOA JUMALAA KUIN IHMISTÄ !

        Mene pois huutamaan. Kyllä tämä viimeisin versio on 100 kertaa omaasi seliselittelyäsi ja "aivogymnasiaasi" ymmärrettävämpää. Raamatullisempaa.


      • OTAKOPS
        Mene mene kirjoitti:

        Mene pois huutamaan. Kyllä tämä viimeisin versio on 100 kertaa omaasi seliselittelyäsi ja "aivogymnasiaasi" ymmärrettävämpää. Raamatullisempaa.

        MUTTA EI PERUSTU RAAMATUN ALKUTEKSTIIN ! VAAN ON PELKKÄÄ IHMISEN SPEKULAATIOTA !!!!

        1Sam28:16 Mutta Samuel (she·mu·'el,) vastasi: "Miksi sinä minulta kysyt, kun Herra on poistunut sinusta ja tullut vihamieheksesi?
        http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/28-16.htm
        Web of Trust


      • Mene mene
        OTAKOPS kirjoitti:

        MUTTA EI PERUSTU RAAMATUN ALKUTEKSTIIN ! VAAN ON PELKKÄÄ IHMISEN SPEKULAATIOTA !!!!

        1Sam28:16 Mutta Samuel (she·mu·'el,) vastasi: "Miksi sinä minulta kysyt, kun Herra on poistunut sinusta ja tullut vihamieheksesi?
        http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/28-16.htm
        Web of Trust

        ... ei ei ette te suinkaan kuole...


      • otakops
        Mene mene kirjoitti:

        ... ei ei ette te suinkaan kuole...

        Mene sinä sekoilemasta!
        ja juttele keskenäs kun sulla ei ole mitään järkevää sanottavaa !
        Tämä on minun aloitukseni eikä sinun !!!!!


      • otakops
        otakops kirjoitti:

        Mene sinä sekoilemasta!
        ja juttele keskenäs kun sulla ei ole mitään järkevää sanottavaa !
        Tämä on minun aloitukseni eikä sinun !!!!!

        Ainoa mitä sinä "mene mene" pystyt sanomaan on aina ne samat sanat
        eli käärme sanoi..ei ette te suinkaan kuole
        ja sitten toiseksi: Kuolleet ei tiedä mitään...

        Ja siihen sinun viisautesi loppuu !


      • Mene mene
        otakops kirjoitti:

        Ainoa mitä sinä "mene mene" pystyt sanomaan on aina ne samat sanat
        eli käärme sanoi..ei ette te suinkaan kuole
        ja sitten toiseksi: Kuolleet ei tiedä mitään...

        Ja siihen sinun viisautesi loppuu !

        Kuinka paljon kuolleet tietävät ?

        Elävät tietävät sen, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään. Heillä ei ole enää palkkaa saatavana, ja heidän muistonsa on unohdettu. Heidän rakkautensa ja vihansa ja kiihkonsa on mennyt, eikä heillä enää koskaan ole osaa missään, mikä tapahtuu auringon alla. (Saar 9:5, 6 KR92)

        Jumala sanoo, että kuolleet ei tiedä mithän.


      • Mene mene
        Mene mene kirjoitti:

        Kuinka paljon kuolleet tietävät ?

        Elävät tietävät sen, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään. Heillä ei ole enää palkkaa saatavana, ja heidän muistonsa on unohdettu. Heidän rakkautensa ja vihansa ja kiihkonsa on mennyt, eikä heillä enää koskaan ole osaa missään, mikä tapahtuu auringon alla. (Saar 9:5, 6 KR92)

        Jumala sanoo, että kuolleet ei tiedä mithän.

        Mutta voivatko kuolleet kommunikoida elävien kanssa, ja ovatko he tietoisia mitä elävät tekevät ?

        Kun ihminen vaipuu lepoon, hän ei enää nouse, ei vaikka taivaat revähtäisivät auki. Ihminen ei herää unestaan. Ehkä hänen lapsensa saavat osakseen kunniaa – hän ei siitä tiedä, ehkä he epäonnistuvat ja heidän käy huonosti – hän ei siitäkään mitään tiedä. (Job 14:12, 21 KR92)

        Ei, kuolleet eivät voi ottaa yhteyttä eläviin, eivätkä tiedä mitä elävät tekevät. He ovat kuolleita.

        Hänen henkensä lähtee, hän tulee jälleen maaksi, ja sinä päivänä kaikki hänen hankkeensa raukeavat. (Ps. 146:4 KR92)


      • otakops
        Mene mene kirjoitti:

        Kuinka paljon kuolleet tietävät ?

        Elävät tietävät sen, että heidän on kuoltava, mutta kuolleet eivät tiedä mitään. Heillä ei ole enää palkkaa saatavana, ja heidän muistonsa on unohdettu. Heidän rakkautensa ja vihansa ja kiihkonsa on mennyt, eikä heillä enää koskaan ole osaa missään, mikä tapahtuu auringon alla. (Saar 9:5, 6 KR92)

        Jumala sanoo, että kuolleet ei tiedä mithän.

        Saarnaaja 9:5
        " Elävät ( uudestisyntyneet uskovat ) tietävät sen, että heidän on kuoltava (siis sielun on erottava ruumiista),
        mutta kuolleet ( hengellisesti kuolleet) ei tiedä mitään. Heillä (hengellisesti kuolleilla) ei ole enää
        palkkaa saatavana, ja heidän muistonsa on unohdettu."


      • otakops
        otakops kirjoitti:

        Saarnaaja 9:5
        " Elävät ( uudestisyntyneet uskovat ) tietävät sen, että heidän on kuoltava (siis sielun on erottava ruumiista),
        mutta kuolleet ( hengellisesti kuolleet) ei tiedä mitään. Heillä (hengellisesti kuolleilla) ei ole enää
        palkkaa saatavana, ja heidän muistonsa on unohdettu."

        Lukekaa tuolta : JO TUONELASSA OLEMME "PARATIISISSA" !
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12141369


      • Mene mene
        otakops kirjoitti:

        Lukekaa tuolta : JO TUONELASSA OLEMME "PARATIISISSA" !
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/12141369

        Just joo, että jotkut kuoleekin ja jotkut ei ette te suinkaan kuole ? Uudestisyntyneet "synnittömät" ei kuolekaan ?


        Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään. (Psalmit 14:3 KINB38)

        Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. (Roomalaiskirje 6:23 KINB38)

        Ei ette te kuole, mutta Jumala sanoo että...

        mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman". (1. Mooseksen kirja 2:17 KINB38)


      • OTAKOPS
        Mene mene kirjoitti:

        Just joo, että jotkut kuoleekin ja jotkut ei ette te suinkaan kuole ? Uudestisyntyneet "synnittömät" ei kuolekaan ?


        Mutta kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvää on, ei yhden yhtäkään. (Psalmit 14:3 KINB38)

        Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme. (Roomalaiskirje 6:23 KINB38)

        Ei ette te kuole, mutta Jumala sanoo että...

        mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman". (1. Mooseksen kirja 2:17 KINB38)

        Just joo, että jotkut kuoleekin ja jotkut ei ette te suinkaan kuole ? Uudestisyntyneet "synnittömät" ei kuolekaan ? "
        ______________________________

        " ettekö ole lukeneet, mitä Jumala on puhunut teille, sanoen:
        'Minä OLEN Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien."
        (Matt22:31-32)


      • otakops
        OTAKOPS kirjoitti:

        Just joo, että jotkut kuoleekin ja jotkut ei ette te suinkaan kuole ? Uudestisyntyneet "synnittömät" ei kuolekaan ? "
        ______________________________

        " ettekö ole lukeneet, mitä Jumala on puhunut teille, sanoen:
        'Minä OLEN Aabrahamin Jumala ja Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala'? Ei hän ole kuolleitten Jumala, vaan elävien."
        (Matt22:31-32)

        Joh11:25-26 Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin,
        eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?"


      • ann-elina2
        otakops kirjoitti:

        Joh11:25-26 Jeesus sanoi: "Minä olen ylösnousemus ja elämä. Joka uskoo minuun, saa elää, vaikka kuoleekin,
        eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko tämän?"

        otakops, se on totta ettei joka Jeesukseen uskoo kuole iankaikkiseen kuolemaan, mutta kyllä meidän on kuoltava jokaisen tässä lihassa ollessamme, me olemme jokainen syntiä tehneet ja synnin palkkahan on kuolema.
        Mutta uskovalla on se hyvä ettei hän kuole iankaikkisesti niinkuin ne jotka eivät tee parannusta synneistään.
        Jeesushan kuoli meidän syntiemme tähden ristillä että me saisimme elää jos uskomme häneen, muutoin ei meilläkään olisi elämää.

        Sitä minä ihmettelen miksi Jeesuksen pitäisi tulla ollenkaan toisen kerran jos kaikki jo eläisivät kuoltuaankin, se tuntuu minusta aivan järjenvastaiselta uskomukselta, vaikka niin monet siihen uskovat, ehkäpä he ovat jo lapsena siihen uskoon kasvatetut ja sitten he vain uskovat mitä on lapsena mieleen painettu, tutkimatta asiaa sen paremmin, niin minäkin uskoin lapsena että kaikki kuoltuaan menee taivaaseen, mutta kun kasvoin aikuiseksi aloin tutkimalla tutkimaan oliko se totta vai valhetta se uskomus niin pikku hiljaa se alkoi avautua että tämähän on vain pakanauskontojen uskomusta, ei raamattu tue tätä.


      • otakops
        ann-elina2 kirjoitti:

        otakops, se on totta ettei joka Jeesukseen uskoo kuole iankaikkiseen kuolemaan, mutta kyllä meidän on kuoltava jokaisen tässä lihassa ollessamme, me olemme jokainen syntiä tehneet ja synnin palkkahan on kuolema.
        Mutta uskovalla on se hyvä ettei hän kuole iankaikkisesti niinkuin ne jotka eivät tee parannusta synneistään.
        Jeesushan kuoli meidän syntiemme tähden ristillä että me saisimme elää jos uskomme häneen, muutoin ei meilläkään olisi elämää.

        Sitä minä ihmettelen miksi Jeesuksen pitäisi tulla ollenkaan toisen kerran jos kaikki jo eläisivät kuoltuaankin, se tuntuu minusta aivan järjenvastaiselta uskomukselta, vaikka niin monet siihen uskovat, ehkäpä he ovat jo lapsena siihen uskoon kasvatetut ja sitten he vain uskovat mitä on lapsena mieleen painettu, tutkimatta asiaa sen paremmin, niin minäkin uskoin lapsena että kaikki kuoltuaan menee taivaaseen, mutta kun kasvoin aikuiseksi aloin tutkimalla tutkimaan oliko se totta vai valhetta se uskomus niin pikku hiljaa se alkoi avautua että tämähän on vain pakanauskontojen uskomusta, ei raamattu tue tätä.

        Olet väärässä ihminen menee tuonelaan, joka kuolleiden sielujen henkimaailmallinen tila ja ihminen on siellä aivan tietoisessa tilassa mutta ei suinkaan vielä silloin ihminen ole Taivaassa !

        Kuuntele tuo ja tutki raamattuasi paremmin ja usko vain mitä minä sanon,
        sillä tämän tiedon olen saanut Herralta itseltään !

        Joh 3:11 "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        3:12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?"

        Esimerkiksi:
        RADIO-OHJELMA RAAMATTU KANNESTA KANTEEN:
        Jukka Norvanto: "Kuolema ei siis tarkoita että ihminen menettäisi kuolemassa persoonallisuutensa, vaan jatkaa elämäänsä tuonelassa...me ihmiset joudumme tavallaan välitilaan..."

        Luuk 16:19-17:6

        http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/uusi-testamentti/luukkaan-evankeliumi/349?fb_action_ids=10203203818926027&fb_action_types=og.likes&fb_source=feed_opengraph&action_object_map={"10203203818926027":111575672334396}&action_type_map={"10203203818926027":"og.likes"}&action_ref_map=[]
        Web of Trust


      • tutki älä hutki...
        otakops kirjoitti:

        Olet väärässä ihminen menee tuonelaan, joka kuolleiden sielujen henkimaailmallinen tila ja ihminen on siellä aivan tietoisessa tilassa mutta ei suinkaan vielä silloin ihminen ole Taivaassa !

        Kuuntele tuo ja tutki raamattuasi paremmin ja usko vain mitä minä sanon,
        sillä tämän tiedon olen saanut Herralta itseltään !

        Joh 3:11 "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        3:12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?"

        Esimerkiksi:
        RADIO-OHJELMA RAAMATTU KANNESTA KANTEEN:
        Jukka Norvanto: "Kuolema ei siis tarkoita että ihminen menettäisi kuolemassa persoonallisuutensa, vaan jatkaa elämäänsä tuonelassa...me ihmiset joudumme tavallaan välitilaan..."

        Luuk 16:19-17:6

        http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/uusi-testamentti/luukkaan-evankeliumi/349?fb_action_ids=10203203818926027&fb_action_types=og.likes&fb_source=feed_opengraph&action_object_map={"10203203818926027":111575672334396}&action_type_map={"10203203818926027":"og.likes"}&action_ref_map=[]
        Web of Trust

        Ota otakops, jos sinä sanot saaneesi tuollaisen sanoman herralta niin kehoitan sinua tutkimaan Raamatusta, mikä herra se tuollaisia sanomia antaa.ei ainakaan Jumala ole tuota antanut sen tiedän ihan varmasti.


      • tutki älä hutki... kirjoitti:

        Ota otakops, jos sinä sanot saaneesi tuollaisen sanoman herralta niin kehoitan sinua tutkimaan Raamatusta, mikä herra se tuollaisia sanomia antaa.ei ainakaan Jumala ole tuota antanut sen tiedän ihan varmasti.

        Niinhän sinä luulet.... *hymyilee*


      • Näin se on
        otakops kirjoitti:

        Olet väärässä ihminen menee tuonelaan, joka kuolleiden sielujen henkimaailmallinen tila ja ihminen on siellä aivan tietoisessa tilassa mutta ei suinkaan vielä silloin ihminen ole Taivaassa !

        Kuuntele tuo ja tutki raamattuasi paremmin ja usko vain mitä minä sanon,
        sillä tämän tiedon olen saanut Herralta itseltään !

        Joh 3:11 "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: me puhumme, mitä tiedämme, ja todistamme, mitä olemme nähneet, ettekä te ota vastaan meidän todistustamme.
        3:12 Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?"

        Esimerkiksi:
        RADIO-OHJELMA RAAMATTU KANNESTA KANTEEN:
        Jukka Norvanto: "Kuolema ei siis tarkoita että ihminen menettäisi kuolemassa persoonallisuutensa, vaan jatkaa elämäänsä tuonelassa...me ihmiset joudumme tavallaan välitilaan..."

        Luuk 16:19-17:6

        http://www.rkk-sansa.net/raamattu-kannesta-kanteen/uusi-testamentti/luukkaan-evankeliumi/349?fb_action_ids=10203203818926027&fb_action_types=og.likes&fb_source=feed_opengraph&action_object_map={"10203203818926027":111575672334396}&action_type_map={"10203203818926027":"og.likes"}&action_ref_map=[]
        Web of Trust

        Olet sinä otakops aika "profeetta", puhut niin päättömiä ettei vertaistasi ole palstalla tainnut aikoihin olla. Kun ihminen kuolee - on hän kuollut uskoi hän sitten mihin tahansa.. Onko tämä sinulle niin vaikeaa käsittää, Ei se että maailmassa on kaikenlaisia uskontoja joissa uskotaan ties mihin tee todellisuudesta toista. Ei Raamattukaan opeta että ihmisellä olisi kuolematon sielu - vaan juuri päin vastoin että ihminen on KUOLEVA - se tarkoittaa kuoleman oma .. jos ei Jumala jolla ainoastaan on kuolemattomuus ihmistä auta.

        Sinä kuulut niihin ihmisiin jotka sanovat Jumalalle "Minä en tarvitse sinua elääkseni sillä minä olen jo itsessäni kuolematon ".

        Mitä ajattelet Jumalan vastaavan sinulle?

        Ehkä Jumala sanookin: "OK, koska sinä itse sanot että sinä et tarvitse minun apuani voidaksesi elää - teen tahtosi mukaan".

        Kysyn: Voitko todella elää ikuisesti ilman Jumalaa?

        Minä en voisi - sillä olen kuoleman oma omien tekojeni seurauksena. Ainoa joka minut
        voi pelastaa tästä kuoleman tilastani on Jumala ja hän tekee sen pojassaan Jeesuksessa maailman Vapahtajassa .

        En todellakaan panisi elämän toivoani omaan kuolemattomuuteeni - sillä minussa ei ole kuolemattomuutta - olen syntinen ja synnin palkka on kuolema. Se on Herran sana ja siihen minä uskon.

        Joh. 5:24
        Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.

        1. Joh. 3:14
        Me tiedämme siirtyneemme kuolemasta elämään, sillä me rakastamme veljiä. Joka ei rakasta, pysyy kuolemassa.


      • Näinhän se oli
        otakops kirjoitti:

        SELI SELI ....RAAMATUN ALKUKIELI SANOO ETTÄ KYSEINEN HENKILÖ
        ON JUURI SAMUEL JA RAAMATTU EI VALEHTELE !
        ENEMMÄN TULEE USKOA JUMALAA KUIN IHMISTÄ !

        " Etsikää minulle joku vaimo, jolla on vallassaan vainajahenki, niin minä menen hänen luoksensa ja kysyn häneltä... 1 Sam 28: 7

        otakops aivan oikeun käsittää että Een.Doorissa asuva vaimo oli s a a t a n a n riivaama, vaikka puhuikin järkevästi.
        Vainajahenki tarkoittaa riivaaja henkeä, uskoo otakops, se ei siis ole vainajan henki, koska otakops opettaa " Henki palajaa Jumalan tykö, joka on sen antanutkin"

        Ja otakops opettaa: " Ruumis ilman henkeä on kuollut"! Samuelin henki oli otakopsin mukaan taivaassa, ja ruumis oli kuollut, ilman henkeä.

        Joten vaihtoedot olivat vähissä, koska nainen ei voinut näytellä profeetta Samuelia, sen työn tekivät vainaja henget, eli riivaajat. Ilmeisesti riivaajien Päämies , ilmavaltojen hallitsija p e r k e l e terv. benedi


      • Näinhän se oli kirjoitti:

        " Etsikää minulle joku vaimo, jolla on vallassaan vainajahenki, niin minä menen hänen luoksensa ja kysyn häneltä... 1 Sam 28: 7

        otakops aivan oikeun käsittää että Een.Doorissa asuva vaimo oli s a a t a n a n riivaama, vaikka puhuikin järkevästi.
        Vainajahenki tarkoittaa riivaaja henkeä, uskoo otakops, se ei siis ole vainajan henki, koska otakops opettaa " Henki palajaa Jumalan tykö, joka on sen antanutkin"

        Ja otakops opettaa: " Ruumis ilman henkeä on kuollut"! Samuelin henki oli otakopsin mukaan taivaassa, ja ruumis oli kuollut, ilman henkeä.

        Joten vaihtoedot olivat vähissä, koska nainen ei voinut näytellä profeetta Samuelia, sen työn tekivät vainaja henget, eli riivaajat. Ilmeisesti riivaajien Päämies , ilmavaltojen hallitsija p e r k e l e terv. benedi

        Voi, Voi sinua eksynyt Benedi parka... :(

        Minähän olen sanonut sinulle jo monta kertaa että ensin se vihreä ja sitten
        iltapäivällä vasta se sininen muuten tulee ongelmia... ei siis toisin päin...

        Luetaanpa vain raamattua niin kuin raamatussa sanotaan ja pitäydytään aina
        raamatun alkukieleen eikä lähdetä tekemään omia Ellenin kanssa mielikuvitusmatkoja...

        1Sam15:28 Ja Samuel (she·mu·'el,) sanoi hänelle: Herra on tänä päivänä reväissyt Israelin kuninkuuden sinulta ja antanut sen toiselle, joka on sinua parempi."
        http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/15-28.htm

        28:17 Herra on tehnyt sen, minkä hän on MINUN KAUTTANI PUHUNUT !!!: Herra on reväissyt kuninkuuden sinun kädestäsi ja on antanut sen toiselle, Daavidille.
        King James Bible
        And the LORD hath done to him, as HE SPAKE BY ME !: for the LORD hath rent the kingdom out of thine hand, and given it to thy neighbour, even to David:
        http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/28-17.htm

        Jakeessa 15:28 on siis elävänä ennustava Samuel ja 28:17 jakeessa tuonelasta tuleva Samuel joka sanoo "Herra on tehnyt sen, minkä hän on MINUN KAUTTANI PUHUNUT" ja nämä ovat siis RAAMATUN MUKAAN yksi ja sama henkilö jota raamattu kutsuu hänen omalla henkilökohtaiselle nimellään !

        http://translate.google.fi/#iw/fi/שְׁמוּאֵ֔ל

        Ja et sinä benedi pääse siitä yli etkä ympäri vaikka kuinka yrittäisit vääristellä raamatun alkukieltä !
        Jos jotain muuta vielä väität niin teet Jumalasta valehtelijan ja Profeetta Samuelista "paholaisen" ja tästä Jumala laittaa sinut vielä vastaamaan puheistasi...ikävä kyllä, koska asian oikean laidan nyt tiedät !

        Minä ole teille nyt sanonut TOTUUDEN eli ottakaa tai jättäkää mutta
        RAAMATUN TOTUUS EI MUUTU ! :)

        t: Jamppe


    • tiedoksenne.

      Sain luettavakseni Risto Santalan kirjan Suudelma hunnun läpi. Siinä sivuilla 109-111 kerrtotaan mm. jotain mm.Jampesta.
      Itse kirja käsittelee uutta Raamatun käännöstä KR92 verrattuna muihin käännöksiin.

      Samaan tapaan kirjoitti myös Kaarlo Syväntö aikoinaan kirjasen "Vanhan testamentin käännösvirheistä", jossa hän epäili saavutetaanko uudella käännöksellä mitään parempaa. Joku on kopioinut Syvännön kirjan nettisivuilleen, laitan sen tänne.
      http://tuomasjasuvi.jesusanswers.com/kosyvanto.htm

      Kopioin Santalan kirjasta tähän yllä mainitut kohdat:

      • tiedoksenne.

        Etelä-Suomen Sanomien “lukijan sanassa” oli 19.1.1993 alkanut debatti, jonka nostatti biljarditaiturina ja seurakunnan aktiivina tuntemani Jamppe. Epäkiitollisen tehtävän puolustaa uutta käännöstä otti tehtäväkseen silloinen Vanhan testamentin vs.ass. Pekka Särkiö – liekö se tapahtunut käännösvaliokunnan pyynnöstä? Tällaisen päätelmän voi tehdä, koska hän vastasi edellisenä syksynä käännöskomitean käyttämin sanankääntein myös Pauli Rahkosen suorittamaan kritiikkiin.
        Jamppe ihmetteli, että 1.Sam. 13:11 kuului uudessa muodossaan: “Tullessaan kuninkaaksi Saul oli kolmekymmenvuotias, ja hän hallitsi Israelia kaksi vuotta” – hänellä oli kolme poikaa, Joonatan, Jisvi, ja Malkisua; hänellä oli myös kaksi tytärtä Meerab ja Miikal – ja nyt Joonatan johti tuhannen miehen sotilasjoukkoa. Kuinka on mahdollista, että kolmikymppisellä voi olla jo kolme poikaa, jotka osallistuivat taisteluihin ja saivat surmansa isänsä Saulin rinnalla? Näin viriiliksi kolmikymppinen Jamppe ei voinut itseään lukea.

        Vastauksessaan Särkiö esitti, että heprealainen teksti kuuluisi seuraavasti: “ Vuoden ikäisenä Saul tuli kuninkaaksi ja hallitsi kaksi vuotta Israelissa.” Edellinen raamatunkäännös koetti ratkaista alkutekstin ongelmia kääntämällä väljästi: Saul oli ollut vuoden kuninkaana ja hallitsi Israelia toista vuotta. Ja “mitä ilmeisimmin” heprealaisessa on pudonnut jo varhain pois Saulin ikää ja hallitusvuotta osoittavat luvut”. Käännös tukeutuisi Septuagintan ratkaisuun, joka esittää Saulin iäksi 30 vuotta tämän valtaan nosun aikana”.
        1.Sam.13:1 jae puuttuu kuitenkin kokonaan Septuagintasta.
        Rabbien mukaan hepreankielinen jae on toin jotenkin “Satum” eli “suljettu” ja arvoituksellinen, koska sen voisi kääntää myös siten, että Saul oli vasta vuoden ikäinen, kun Samuel voiteli hänet kuninkaaksi. vanha käännös on sellaisenaan silti tarkka: “Ben-shanaa Shaul Be-malkhoo etc.” merkitsee, että “vuoden Saul n ollut kuninkaana ja hallitsi Israelia kaksi vuotta, kun Saul valitsi 3000 miestä.

        jatkuu...


      • tiedoksenne...
        tiedoksenne. kirjoitti:

        Etelä-Suomen Sanomien “lukijan sanassa” oli 19.1.1993 alkanut debatti, jonka nostatti biljarditaiturina ja seurakunnan aktiivina tuntemani Jamppe. Epäkiitollisen tehtävän puolustaa uutta käännöstä otti tehtäväkseen silloinen Vanhan testamentin vs.ass. Pekka Särkiö – liekö se tapahtunut käännösvaliokunnan pyynnöstä? Tällaisen päätelmän voi tehdä, koska hän vastasi edellisenä syksynä käännöskomitean käyttämin sanankääntein myös Pauli Rahkosen suorittamaan kritiikkiin.
        Jamppe ihmetteli, että 1.Sam. 13:11 kuului uudessa muodossaan: “Tullessaan kuninkaaksi Saul oli kolmekymmenvuotias, ja hän hallitsi Israelia kaksi vuotta” – hänellä oli kolme poikaa, Joonatan, Jisvi, ja Malkisua; hänellä oli myös kaksi tytärtä Meerab ja Miikal – ja nyt Joonatan johti tuhannen miehen sotilasjoukkoa. Kuinka on mahdollista, että kolmikymppisellä voi olla jo kolme poikaa, jotka osallistuivat taisteluihin ja saivat surmansa isänsä Saulin rinnalla? Näin viriiliksi kolmikymppinen Jamppe ei voinut itseään lukea.

        Vastauksessaan Särkiö esitti, että heprealainen teksti kuuluisi seuraavasti: “ Vuoden ikäisenä Saul tuli kuninkaaksi ja hallitsi kaksi vuotta Israelissa.” Edellinen raamatunkäännös koetti ratkaista alkutekstin ongelmia kääntämällä väljästi: Saul oli ollut vuoden kuninkaana ja hallitsi Israelia toista vuotta. Ja “mitä ilmeisimmin” heprealaisessa on pudonnut jo varhain pois Saulin ikää ja hallitusvuotta osoittavat luvut”. Käännös tukeutuisi Septuagintan ratkaisuun, joka esittää Saulin iäksi 30 vuotta tämän valtaan nosun aikana”.
        1.Sam.13:1 jae puuttuu kuitenkin kokonaan Septuagintasta.
        Rabbien mukaan hepreankielinen jae on toin jotenkin “Satum” eli “suljettu” ja arvoituksellinen, koska sen voisi kääntää myös siten, että Saul oli vasta vuoden ikäinen, kun Samuel voiteli hänet kuninkaaksi. vanha käännös on sellaisenaan silti tarkka: “Ben-shanaa Shaul Be-malkhoo etc.” merkitsee, että “vuoden Saul n ollut kuninkaana ja hallitsi Israelia kaksi vuotta, kun Saul valitsi 3000 miestä.

        jatkuu...

        jatkuu...

        I.Sam. 13:12 kertoo ensin taustatietona, että Saul valitsi hallituskautensa alussa “itsellensä” 3000 miestä, joista hän pidätti luonansa lähellä Jerusalemia Mikmassa eli nykyisessä “Mukhmasissa” 2000. Sen sijaan 1000 hän antoi Joonatanin suojajoukoiksi ja “muun väen Saul päästi kotiin”. Kolmas jae, josta kertomus varsinaisesti alkaa, käyttää ns. “vaav-hahipuhk” eli “yhdistävää ja –sanontaa”, joka luo jo sinänsä

        Uusi käännös olisi tehnyt oikein , jos se olisi jättänyt kokonaan ensimmäisen jakeen pois, kuten Septuaginta asian ratkaisi, ja siirtynyt suoraan edessä olevien rauhattomuuksien kuvaamiseen. Nyt tehty epälooginen kompromissi johtaa täysin harhaan. Septuagintassa ovat Samuelin kirjat neljän Kuningasten kirja alkuosana. Septuagintan 1.Kun.13:1 jae, jota siis ei ole, ei sano, että Saul olisi tullut kuninkaaksi vuoden ikäisenä tai hallinnut kaksi vuotta tai edes ollut tässä vaiheessa kolmekymppinen.
        Jos uusi luku alkaisi jakeesta 3, ei Jampen kokemaa ristiriitaa välttämättä olisi.

        jatkuu...


      • tiedoksenne.
        tiedoksenne... kirjoitti:

        jatkuu...

        I.Sam. 13:12 kertoo ensin taustatietona, että Saul valitsi hallituskautensa alussa “itsellensä” 3000 miestä, joista hän pidätti luonansa lähellä Jerusalemia Mikmassa eli nykyisessä “Mukhmasissa” 2000. Sen sijaan 1000 hän antoi Joonatanin suojajoukoiksi ja “muun väen Saul päästi kotiin”. Kolmas jae, josta kertomus varsinaisesti alkaa, käyttää ns. “vaav-hahipuhk” eli “yhdistävää ja –sanontaa”, joka luo jo sinänsä

        Uusi käännös olisi tehnyt oikein , jos se olisi jättänyt kokonaan ensimmäisen jakeen pois, kuten Septuaginta asian ratkaisi, ja siirtynyt suoraan edessä olevien rauhattomuuksien kuvaamiseen. Nyt tehty epälooginen kompromissi johtaa täysin harhaan. Septuagintassa ovat Samuelin kirjat neljän Kuningasten kirja alkuosana. Septuagintan 1.Kun.13:1 jae, jota siis ei ole, ei sano, että Saul olisi tullut kuninkaaksi vuoden ikäisenä tai hallinnut kaksi vuotta tai edes ollut tässä vaiheessa kolmekymppinen.
        Jos uusi luku alkaisi jakeesta 3, ei Jampen kokemaa ristiriitaa välttämättä olisi.

        jatkuu...

        jatkuu...

        Saulin sotakuntoisten poikien kuolemasta puhutaan vasta luvussa 31. Särkiö sanoo oikein, että raamatunkääntäjien tehtävänä ei ole siloitella edellisen kaltaisia ristiriitaisuuksia. Hän kyllä huomioi, että Josefus ilmoitti Saulin hallintoajaksi pyöreän luvun 40 (Antiquitates 6:14,9) ja että myös Apostolien teot 13:21 kertoo saman.
        Vanhan heprean alkutekstin käännös on kyllä tarkka, ja se antaisi selkeän kuvan, jos lukujakoa hieman muutettaisiin.

        etäisyyttä kerrontaan.
        Uusi käännös viestii jotain tästä ratkaisusta alkaessaan kolmannen jakeen sanoilla: “Sitten Joonatan tuhosi Gebassa filistealaisten vartioston”. Tässä vaiheessa, jota kuvataan hyvin pitkään, Saulin pojat varttuivat vähitellen sotakuntoisiksi. Saul voideltiin kuninkaaksi n. 1050 eKr., ja hän heittäytyi omaan miekkaansa hävittyään Gilboanvuoren sodan n. 1012 eKr., eli nelisenkymmentä vuotta myöhemmin.


        (Otteet lainattu kirjasta Risto Santala, Suudelma hunnun läpi, s. 110-111)


    • tiedoksenne.

      Raamatun käännöskomitea (Suomessa) totesi, että peruslähteenä on aina ns. “masoreettinen” hepreankielinen teksti, joka on vakiintunut “ajanlaskumme alusta”niin juutalaisen kuin kristillisen raamatuntulkinnan pohjaksi. Sillä, että perinteinen lukutapa on merkitty vokalisoinnin osalta rabbien toimesta vasta kenties 900-luvulla jKr, ei ole olennaista merkitystä.
      Jo ns. Qumranin kääröt jotka edustavat vanhimpia VT:n tekstilöytöjä ajalta 100-200 eKr, käyttivät tällaista osittaista “ketiiv malee” eli “täydennettyä kirjoitustapaa”.
      LXX eli kreikkalainen Septuaginta, jota laadittiin arviolta 70 vuoden ajan 72 miehen käännöskomitean toimesta joka lienee ollut valmiina n. v. 200 eKr., on sittenkin vain heprealaisen tekstin käännös. Komitea toteaakin, että Septuagintaa on käytettävä harkiten.

      Eikä kirkkoisä Hieronymuksenkaan 300-luvun lopulla Beetlehemissä suorittama latinalainen käännösversio Vulgata tarjoa luotettavampia lähtökohtia heprealaisen alkutekstin rinnalle. Juutalaiset tutkijat toteavat, että Hieronymus tunsi kolmekin Septuagintan versiota. Se selittää heidän mielestään kreikkalaisten tekstien suuret poikkeavuudet.
      Lisäksi he toteavat, että eri tekstiyhteyksissä Septuaginta ei arkaile antamasta samalle heprean sanalle kolmeakin eri merkitystä ja toisaalta kolmea eri heprean sanaa kuvataan kreikan vastineella.

      (Risto Santala, Suudelma hunnun läpi 1997. sivu 24)

      • tiedoksenne.

        Tulkintaa:

        Israelin Kansallisrunoilija Hajim Nahman Bialik on sanonut, että “Raamatun lukeminen muulla kuin alkukielellä on kuin suutelisi morsianta hunnun läpi”.

        Bialik viittasi luonnollisesti omaan heprealaiseen Vanhaan testamenttiinsa, jonka sanontoja juutalaiset hurskaat oppineet ovat mietiskelleet koko elämänsä ajan aamusta iltaan. Näin heillä on ollut aina “suora kosketus” alkulähteisiin. Vieraskieliset joutuvat aina turvautumaan alkutekstin tulkintaan.

        (Risto Santala, Suudelma hunnun läpi s. 11)


      • tiedoksenne.
        tiedoksenne. kirjoitti:

        Tulkintaa:

        Israelin Kansallisrunoilija Hajim Nahman Bialik on sanonut, että “Raamatun lukeminen muulla kuin alkukielellä on kuin suutelisi morsianta hunnun läpi”.

        Bialik viittasi luonnollisesti omaan heprealaiseen Vanhaan testamenttiinsa, jonka sanontoja juutalaiset hurskaat oppineet ovat mietiskelleet koko elämänsä ajan aamusta iltaan. Näin heillä on ollut aina “suora kosketus” alkulähteisiin. Vieraskieliset joutuvat aina turvautumaan alkutekstin tulkintaan.

        (Risto Santala, Suudelma hunnun läpi s. 11)

        Kaarlo Syvänto kirjoitti jo noin 30 v. sitten vihkosen "Vanhan testamentin käännösvirheistä jossä hän edeltäkäsin toi esille seuraavaa:



        Kaarlo Syväntö
        VANHAN TESTAMENTIN KÄÄNNÖSVIRHEISTÄ

        "Halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset sanan väärentämätöntä maitoa, että te sen kautta kasvaisitte pelastukseen" sanotaan 1 Piet. 2:2:ssa. Jumalan sana onkin parasta ELÄMÄN LEIPÄÄ ja lääkettä synnin sairautta vastaan, Jes. 55:10, 11, Hebr. 4:12. Me olemme saaneet Raamattumme juutalaisilta ja sen alkukieli on heprea.
        Jos vertaa esim. englantilaisen King James -Raamatun tekstiä suomalaiseen, huomaa käännöksissä suuria eroja. Tuo ns. "Jaakon käännös" on erinomaisen hyvä ja tarkka. Se on säilyttänyt valta-asemansa englannin kieltä puhuvassa maailmassa jo yli 350 vuotta.
        Suomalainen koko Raamattu ilmestyi ensi kerran vuonna 1642. Sen jälkeen siitä on otettu monia käännöksiä, jotka ovat olleet tarpeen kielenkin kehittymisen takia. Mutta eräs merkillinen tosiasia jää: Mitä vanhempi käännös, sitä uskollisempi se on ollut alkutekstille. Lestadiolaiset ovat ihan oikeassa siinä, että he eivät luota uusiin käännöksiin.

        Nyt Suomessa on taas asetettu komitea tekemään uutta käännöstä. Mutta työ kestää kuulemma 10-15 vuotta ja maksaa huikeasti.
        Eikä meillä ole mitään takeita siitä, että tuosta uudesta käännöksestä tulee parempi ja alkutekstille uskollisempi.
        Päinvastoin on syytä pelätä, että se tulee yhä enemmän poikkeamaan alkukielen tekstistä ja pyrkii mukautumaan yhä enemmän ajan hengen vallassa olevan tai valtaan pyrkivän poliittisen suunnan mukaiseksi.

        Kommunistisissa maissa on kymmeniä raamatunkäännöskomiteoita ahkerasti muokkaamassa Raamattua kommunistisen ideologian mukaiseksi. Etelä-Amerikassa on yksi sellainen kommunistinen raamatunkäännös jo valmistunut. Sitä ajankohtaisempi on meille nyt tuo Pietarin kehotus: "Halatkaa niinkuin vastasyntyneet lapset SANAN VÄÄRENTÄMÄTÖNTÄ maitoa, että siitä kasvaisitte pelastukseen."
        http://tuomasjasuvi.jesusanswers.com/kosyvanto.htm


      • kyselijä

        Uuras Saarnivaara taas sanoo Raamattu korjauksin ja selityksin,että Septuagintan laativat juutalaiset asiantuntijat. Uudessa Testamentissa olevat Vanhan Testamentin viittaukset ovat monesti nimenomaan Septuagintasta. Toisaalta olen kuullut, että kuolleenmeren tekstit ja Septuaginta pitäisivät yhtä keskenään enemmän kuin masoreettinen ja kuolleenmeren tekstit.


      • keskisuomalainen3
        kyselijä kirjoitti:

        Uuras Saarnivaara taas sanoo Raamattu korjauksin ja selityksin,että Septuagintan laativat juutalaiset asiantuntijat. Uudessa Testamentissa olevat Vanhan Testamentin viittaukset ovat monesti nimenomaan Septuagintasta. Toisaalta olen kuullut, että kuolleenmeren tekstit ja Septuaginta pitäisivät yhtä keskenään enemmän kuin masoreettinen ja kuolleenmeren tekstit.

        Laita linkki että tiedämme ettet valehtele.

        Tuntuu nimittäin siltä että olet trolli.


    • LAINAUS: Risto Santala / Suudelma hunnun läpi s. 77

      " Hebrean "sheol" käsite esiintyy VT:ssa yli 60 kertaa ja "shachat" ainakin 20 kertaa.
      " Sheol" tulkitaan "kuolleitten valtakunnaksi" eli "tuonelaksi"
      " Shachat " merkitsee lähinnä "hävitystä ja kuolemaa" ja vasta toissijaisesti "tuonelaa"

      JEESUS JA RABBIT kutsuivat tuonelan hyvää osastoa "paratiisiksi" ja "Aabrahamin helmaksi", kuten Luukas 16:22-23 ja 23:43 esittävät.
      Ihmisen teot vaivaavat häntä jo tuossa välitilassa. Siellä siis ihmisen minätietoisuus
      ja minuus säilyvät.
      Vanha testamentti opettaa, ei saanut "kysyä vainaja- tai tietäjähengiltä tai kääntyä
      vainajien puoleen.
      Kuningas Saul sai rangaistuksen spiritismin harjoittamisesta, kun hän heikossa
      itsetunnossaan otti yhteyttä hengelliseen isäänsä Samueliin Een-Dorin
      meedion kautta 1Sam 28:7.
      Tämäkin edellyttää, että ihmisen "sielu" tai minuus on hänen kuolemansa
      jälkeen eräänlaisessa välitilassa. Häntä ei saa häiritä. "

      ~~¤

      • tiedoksenne.

        Kyllä sellainen välitila on olemassa, eikä henki (sielu) missään vaiheessa mene tiedottomaan tilaan.


      • tiedoksenne.
        tiedoksenne. kirjoitti:

        Kyllä sellainen välitila on olemassa, eikä henki (sielu) missään vaiheessa mene tiedottomaan tilaan.

        ps. Käytin alunperin kertakäyttönikkiä "tiedoksenne", kun halusin sanoa jotain tärkeää, ja sen tähden minun on pitänyt jatkaa sen käyttämistä jotta erotat kuka kirjoittaa. Joku muukin on käyttänyt melkein samaa nikkia ivailumielessä.

        Koska olen melko varma, että se häirikkö joka trollaa täällä on myös käyttäjätuessa/ ylläpidossa, en viitsi rekisteröityä. Olen kuullut myös tapauksista, joissa ylläpito on käynyt tsekkaamassa rekatun nikin yksityisviestit luvatta.


    • Paljastus

      otakopsin ja muidenkin tulisi katsoa alla oleva video jossa otetaan (mukamas) yhteyttä kuolleisiin ihmisiin ja paljon muutakin .

      https://www.youtube.com/watch?v=MT3izBQfh5M

      jos et jaksa katsoa koko videota niin katso 42 minuutin jälkeen .
      Videossa Derren Brown osoittaa kuinka helposti ihmisiä voi vetää huulesta jos osaa temput. Näin on tehty kautta aikojen .

      • TOINEN PALJASTUS:

        LAINAUS:

        "Päävastuussa Urantia-kirjan synnystä oli adventistipastori ja lääkäri, tri William S. Sadler, joka toimi psykiatrina ja professorina Chicagon yliopistossa sekä opettajana McCormickin teologisessa seminaarissa. On ironista, että hän oli aiemmin kuluttanut yli kymmenen vuotta spritististen ilmiöiden vastustamiseen ja paljastamiseen
        Hänen tunnettuja teoksiaan ovat The Truth About Spiritualism (Totuus spiritualismista, 1923 ) ja The Mind at Mischief : Tricks of the Subconscious Mind (1929), joka voitaisiin suomentaa vaikkapa: 'Oikutteleva mieli: alitajuisen mielen harhat'. Hänen näkemyksensä tuolloin oli, että spiritistiset ilmiöt ovat pääasiassa alitajunnan aiheuttamia harhoja. Hän oli perehtynyt silmänkääntötemppuihin, oli itsekin harjoitellut joitakin temppuja ja antanut mm. taikuri Harry Houdinille neuvoja spiritististen huijareiden paljastamiseksi. "

        http://www.netikka.net/mpeltonen/urantia.htm
        Web of Trust

        lisäksi:


        vrt LAINAUS:

        "Kukin paikallisuniversumi on Paratiisista lähtöisin olevan, Mikaeliksi kutsutun Luoja-Pojan kätten työtä. Se käsittää sata konstellaatiota, joista jokaiseen kuuluu sata asutuista maailmoista koostuvaa paikallisjärjestelmää. Meidän maailmamme, Urantia, kuuluu paikallisuniversumiin, jonka hallitsija on Mikael, Jumalan Poika ja Ihmisen Poika. Tämä maailma tuntee hänet Jeesus Nasaretilaisena."

        http://saatio.urantia.fi/index.php?pg=ub_intro
        Web of Trust

        TÄÄLLÄISIÄ NÄMÄ ADVENTISTIEN/ELLENISTIEN YLIENKELI JUTUT VERSOO !


      • Vaikka spiritualistisia huijareita on ollut kautta aikojen kuin myös Jeesuksella huijaavia järjestöjä myöskin, niin kuitenkaan se ei muuta sitä tosiasiaa,
        että...
        RAAMATTU SANOO SAMUELIN OLEVAN JUURI SAMUEL !
        http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/28-16.htm

        שְׁמוּאֵ֔ל


      • Asiallinen mies
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Vaikka spiritualistisia huijareita on ollut kautta aikojen kuin myös Jeesuksella huijaavia järjestöjä myöskin, niin kuitenkaan se ei muuta sitä tosiasiaa,
        että...
        RAAMATTU SANOO SAMUELIN OLEVAN JUURI SAMUEL !
        http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/28-16.htm

        שְׁמוּאֵ֔ל

        Lueppa hieman tarkemmin Raamattuasi - Raamattuhan sanoo

        1. Sam. 28:14
        Hän (Saul) kysyi häneltä: "Minkä näköinen hän on?"

        Vaimo vastasi: "Vanha mies nousee ylös, viittaan verhoutuneena". Vaimo ei sanonut "Samuel nousee ylös" .. silloin Saul joka ei nähnyt mitään "ymmärsi", että se oli Samuel, ja kumartui kasvoilleen maahan ja osoitti kunnioitusta.

        Kukaan ei sano (ei edes Raamattu) , että kyseessä todella oli Samuel. Päinvastoin olisi erittäin epätodennäköistä että Samuel rikkoisi sitä Jumalan käskyä että henkiin ei saa ottaa yhteyttä.

        Totean että sinä et edes halua ottaa selvää itse asiasta lukiessasi tätä Raamatun paikkaa luotat mielummin omiin kuvitelmiisi.
        --------

        Muutenkin, kun te oletatte, että kuolleilla olisi ikäänkuin kaksi eri paikkaa - hyvä ja huono paikka - niin sen osoittaa Raamattu vääräksi olettamukseksi .. seuraavasti:

        Raaamattu kertoo esimerkiksi kuinka Israelin kuninkaat "tekivät sitä mikä on pahaa Herran silmissä" - siitä huolimatta heistä sanotaan aina että he menivät "lepoon isiensä tykö".

        Esimerkiksi:

        1 Manasse oli kahdentoista vuoden vanha tullessansa kuninkaaksi, ja hän hallitsi Jerusalemissa viisikymmentä viisi vuotta. Hänen äitinsä oli nimeltään Hefsibah.
        2 Hän teki sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, niiden kansain kauhistavien tekojen mukaan, jotka Herra oli karkoittanut israelilaisten tieltä.
        3 Hän rakensi jälleen uhrikukkulat, jotka hänen isänsä Hiskia oli hävittänyt, ja pystytti alttareja Baalille ja teki aseran, niinkuin Israelin kuningas Ahab oli tehnyt, kumarsi ja palveli kaikkea taivaan joukkoa.
        4 Hän rakensi alttareja myös Herran temppeliin, josta paikasta Herra oli sanonut: "Jerusalemiin minä asetan nimeni".
        5 Hän rakensi alttareja kaikelle taivaan joukolle Herran temppelin molempiin esipihoihin.
        6 Myös pani hän poikansa kulkemaan tulen läpi, ennusteli merkeistä, harjoitti noituutta ja hankki itsellensä vainaja-ja tietäjähenkien manaajia; hän teki paljon sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoitti hänet.
        7 Ja teettämänsä Aseran kuvan hän asetti temppeliin, josta Herra oli sanonut Daavidille ja hänen pojallensa Salomolle: "Tähän temppeliin ja Jerusalemiin, jonka minä olen valinnut kaikista Israelin sukukunnista, minä asetan nimeni ikiajoiksi.

        Kuitenkin Manassestakin sanotaan "hän menivär LEPOON isiensä tykö".

        2. Kun. 21:18
        Ja Manasse meni lepoon isiensä tykö, ja hänet haudattiin linnansa puutarhaan, Ussan puutarhaan. Ja hänen poikansa Aamon tuli kuninkaaksi hänen sijaansa.
        -----

        Voimme siis todeta että jälleen kerran on omaan kuolemattomuuteen uskojat väärässä.. valitettavasti täällä on näitä sekoilevia omaan kuolemayttomuuteensa uskojia - jotka luottavat You Tubeen enemmän kuin Ramattuun .. tosin heidän höpinänsä on helppo todeta vääräksi jos lukee Raamattua.


      • Asiallinen mies kirjoitti:

        Lueppa hieman tarkemmin Raamattuasi - Raamattuhan sanoo

        1. Sam. 28:14
        Hän (Saul) kysyi häneltä: "Minkä näköinen hän on?"

        Vaimo vastasi: "Vanha mies nousee ylös, viittaan verhoutuneena". Vaimo ei sanonut "Samuel nousee ylös" .. silloin Saul joka ei nähnyt mitään "ymmärsi", että se oli Samuel, ja kumartui kasvoilleen maahan ja osoitti kunnioitusta.

        Kukaan ei sano (ei edes Raamattu) , että kyseessä todella oli Samuel. Päinvastoin olisi erittäin epätodennäköistä että Samuel rikkoisi sitä Jumalan käskyä että henkiin ei saa ottaa yhteyttä.

        Totean että sinä et edes halua ottaa selvää itse asiasta lukiessasi tätä Raamatun paikkaa luotat mielummin omiin kuvitelmiisi.
        --------

        Muutenkin, kun te oletatte, että kuolleilla olisi ikäänkuin kaksi eri paikkaa - hyvä ja huono paikka - niin sen osoittaa Raamattu vääräksi olettamukseksi .. seuraavasti:

        Raaamattu kertoo esimerkiksi kuinka Israelin kuninkaat "tekivät sitä mikä on pahaa Herran silmissä" - siitä huolimatta heistä sanotaan aina että he menivät "lepoon isiensä tykö".

        Esimerkiksi:

        1 Manasse oli kahdentoista vuoden vanha tullessansa kuninkaaksi, ja hän hallitsi Jerusalemissa viisikymmentä viisi vuotta. Hänen äitinsä oli nimeltään Hefsibah.
        2 Hän teki sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, niiden kansain kauhistavien tekojen mukaan, jotka Herra oli karkoittanut israelilaisten tieltä.
        3 Hän rakensi jälleen uhrikukkulat, jotka hänen isänsä Hiskia oli hävittänyt, ja pystytti alttareja Baalille ja teki aseran, niinkuin Israelin kuningas Ahab oli tehnyt, kumarsi ja palveli kaikkea taivaan joukkoa.
        4 Hän rakensi alttareja myös Herran temppeliin, josta paikasta Herra oli sanonut: "Jerusalemiin minä asetan nimeni".
        5 Hän rakensi alttareja kaikelle taivaan joukolle Herran temppelin molempiin esipihoihin.
        6 Myös pani hän poikansa kulkemaan tulen läpi, ennusteli merkeistä, harjoitti noituutta ja hankki itsellensä vainaja-ja tietäjähenkien manaajia; hän teki paljon sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoitti hänet.
        7 Ja teettämänsä Aseran kuvan hän asetti temppeliin, josta Herra oli sanonut Daavidille ja hänen pojallensa Salomolle: "Tähän temppeliin ja Jerusalemiin, jonka minä olen valinnut kaikista Israelin sukukunnista, minä asetan nimeni ikiajoiksi.

        Kuitenkin Manassestakin sanotaan "hän menivär LEPOON isiensä tykö".

        2. Kun. 21:18
        Ja Manasse meni lepoon isiensä tykö, ja hänet haudattiin linnansa puutarhaan, Ussan puutarhaan. Ja hänen poikansa Aamon tuli kuninkaaksi hänen sijaansa.
        -----

        Voimme siis todeta että jälleen kerran on omaan kuolemattomuuteen uskojat väärässä.. valitettavasti täällä on näitä sekoilevia omaan kuolemayttomuuteensa uskojia - jotka luottavat You Tubeen enemmän kuin Ramattuun .. tosin heidän höpinänsä on helppo todeta vääräksi jos lukee Raamattua.

        MENE MUUALLE VALEHTELEMAAN !!!!!!!!!!!!!!

        LUEPPA ITSE VÄHÄN TARKEMMIN RAAMATTUASI !
        ALKUKIELI SANOO:

        RAAMATTU SANOO SAMUELIN OLEVAN JUURI SAMUEL !
        http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/28-16.htm


        שְׁמוּאֵ֔ל


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        MENE MUUALLE VALEHTELEMAAN !!!!!!!!!!!!!!

        LUEPPA ITSE VÄHÄN TARKEMMIN RAAMATTUASI !
        ALKUKIELI SANOO:

        RAAMATTU SANOO SAMUELIN OLEVAN JUURI SAMUEL !
        http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/28-16.htm


        שְׁמוּאֵ֔ל

        JOKA JAKEESSA MAINITAAN SAMUEL NIMELTÄ !!!!!

        OLET ÄRSYTTÄVÄ VALEHTELIJA JA VALHEEN PALVELIJA !!!!

        JA VÄÄRISTELET RAAMATUN TOTUUTTA NIIN KUIN SE ON
        KIRJOITETTU !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        JOKA JAKEESSA MAINITAAN SAMUEL NIMELTÄ !!!!!

        OLET ÄRSYTTÄVÄ VALEHTELIJA JA VALHEEN PALVELIJA !!!!

        JA VÄÄRISTELET RAAMATUN TOTUUTTA NIIN KUIN SE ON
        KIRJOITETTU !

        KOPIOIKAA JA LAITTAKAA VAIKKA TÄMÄ HEBREAN ALKUKIELEN
        SANA :

        שְׁמוּאֵ֔ל

        TUONNE GOOGLE KÄÄNTÄJÄÄN JA KATSOKAA MINKÄ SUOMEN KIELEN VASTINEEN SE ANTAA:

        http://translate.google.fi/#iw/fi/שְׁמוּאֵ֔ל


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        KOPIOIKAA JA LAITTAKAA VAIKKA TÄMÄ HEBREAN ALKUKIELEN
        SANA :

        שְׁמוּאֵ֔ל

        TUONNE GOOGLE KÄÄNTÄJÄÄN JA KATSOKAA MINKÄ SUOMEN KIELEN VASTINEEN SE ANTAA:

        http://translate.google.fi/#iw/fi/שְׁמוּאֵ֔ל

        Tai klikatkaa tuosta ylempää suoraan !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Tai klikatkaa tuosta ylempää suoraan !

        Mitä te sanoisitte siihen jos raamatussa nyt Samuelin nimen paikalla lukisi "Paholainen" ja minä alkaisin väittämään, että ei se ole "Paholainen", vaan se on oikeasti Samuel, että siihen on vain vahingossa kirjoitettu "Paholainen"...

        Niin varmasti te huutaisitte samalla lailla minulle, että mene matkoihisi
        raamatun väärentäjä ! :O

        MEIDÄN PITÄÄ KUNNIOITTAA JUMALAN SANAA JA MITÄ SIIHEN ON
        KIRJOITETTU JA JEESUSKIN LUKI SAMAA SAMUELIN KIRJAA MUTTA
        EI PUHUNUT PAHOLAISISTA SILLÄ KOHTAA MITÄÄN !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Mitä te sanoisitte siihen jos raamatussa nyt Samuelin nimen paikalla lukisi "Paholainen" ja minä alkaisin väittämään, että ei se ole "Paholainen", vaan se on oikeasti Samuel, että siihen on vain vahingossa kirjoitettu "Paholainen"...

        Niin varmasti te huutaisitte samalla lailla minulle, että mene matkoihisi
        raamatun väärentäjä ! :O

        MEIDÄN PITÄÄ KUNNIOITTAA JUMALAN SANAA JA MITÄ SIIHEN ON
        KIRJOITETTU JA JEESUSKIN LUKI SAMAA SAMUELIN KIRJAA MUTTA
        EI PUHUNUT PAHOLAISISTA SILLÄ KOHTAA MITÄÄN !

        JA SE... ETTÄ JOLLAIN IHMISELLÄ TAI KIRKKOKUNNILLA ON ERI KÄSITYS SIELUN KUOLEMATTOMUUDESTA EI MUUTA SITÄ TOSIASIAA MITÄ RAAMATUSSA LUKEE !


      • Aamen
        Asiallinen mies kirjoitti:

        Lueppa hieman tarkemmin Raamattuasi - Raamattuhan sanoo

        1. Sam. 28:14
        Hän (Saul) kysyi häneltä: "Minkä näköinen hän on?"

        Vaimo vastasi: "Vanha mies nousee ylös, viittaan verhoutuneena". Vaimo ei sanonut "Samuel nousee ylös" .. silloin Saul joka ei nähnyt mitään "ymmärsi", että se oli Samuel, ja kumartui kasvoilleen maahan ja osoitti kunnioitusta.

        Kukaan ei sano (ei edes Raamattu) , että kyseessä todella oli Samuel. Päinvastoin olisi erittäin epätodennäköistä että Samuel rikkoisi sitä Jumalan käskyä että henkiin ei saa ottaa yhteyttä.

        Totean että sinä et edes halua ottaa selvää itse asiasta lukiessasi tätä Raamatun paikkaa luotat mielummin omiin kuvitelmiisi.
        --------

        Muutenkin, kun te oletatte, että kuolleilla olisi ikäänkuin kaksi eri paikkaa - hyvä ja huono paikka - niin sen osoittaa Raamattu vääräksi olettamukseksi .. seuraavasti:

        Raaamattu kertoo esimerkiksi kuinka Israelin kuninkaat "tekivät sitä mikä on pahaa Herran silmissä" - siitä huolimatta heistä sanotaan aina että he menivät "lepoon isiensä tykö".

        Esimerkiksi:

        1 Manasse oli kahdentoista vuoden vanha tullessansa kuninkaaksi, ja hän hallitsi Jerusalemissa viisikymmentä viisi vuotta. Hänen äitinsä oli nimeltään Hefsibah.
        2 Hän teki sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, niiden kansain kauhistavien tekojen mukaan, jotka Herra oli karkoittanut israelilaisten tieltä.
        3 Hän rakensi jälleen uhrikukkulat, jotka hänen isänsä Hiskia oli hävittänyt, ja pystytti alttareja Baalille ja teki aseran, niinkuin Israelin kuningas Ahab oli tehnyt, kumarsi ja palveli kaikkea taivaan joukkoa.
        4 Hän rakensi alttareja myös Herran temppeliin, josta paikasta Herra oli sanonut: "Jerusalemiin minä asetan nimeni".
        5 Hän rakensi alttareja kaikelle taivaan joukolle Herran temppelin molempiin esipihoihin.
        6 Myös pani hän poikansa kulkemaan tulen läpi, ennusteli merkeistä, harjoitti noituutta ja hankki itsellensä vainaja-ja tietäjähenkien manaajia; hän teki paljon sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoitti hänet.
        7 Ja teettämänsä Aseran kuvan hän asetti temppeliin, josta Herra oli sanonut Daavidille ja hänen pojallensa Salomolle: "Tähän temppeliin ja Jerusalemiin, jonka minä olen valinnut kaikista Israelin sukukunnista, minä asetan nimeni ikiajoiksi.

        Kuitenkin Manassestakin sanotaan "hän menivär LEPOON isiensä tykö".

        2. Kun. 21:18
        Ja Manasse meni lepoon isiensä tykö, ja hänet haudattiin linnansa puutarhaan, Ussan puutarhaan. Ja hänen poikansa Aamon tuli kuninkaaksi hänen sijaansa.
        -----

        Voimme siis todeta että jälleen kerran on omaan kuolemattomuuteen uskojat väärässä.. valitettavasti täällä on näitä sekoilevia omaan kuolemayttomuuteensa uskojia - jotka luottavat You Tubeen enemmän kuin Ramattuun .. tosin heidän höpinänsä on helppo todeta vääräksi jos lukee Raamattua.

        AAMEN!!! Asiaa kirjoitti asiallinen mies! Tuo vastaus osoitti jonkun toisen kirjoittajan typeryyden.


      • Aamen kirjoitti:

        AAMEN!!! Asiaa kirjoitti asiallinen mies! Tuo vastaus osoitti jonkun toisen kirjoittajan typeryyden.

        Just...Sokea rampaa taluttaa samaan hautaan ! :D


      • Asiallinen mies kirjoitti:

        Lueppa hieman tarkemmin Raamattuasi - Raamattuhan sanoo

        1. Sam. 28:14
        Hän (Saul) kysyi häneltä: "Minkä näköinen hän on?"

        Vaimo vastasi: "Vanha mies nousee ylös, viittaan verhoutuneena". Vaimo ei sanonut "Samuel nousee ylös" .. silloin Saul joka ei nähnyt mitään "ymmärsi", että se oli Samuel, ja kumartui kasvoilleen maahan ja osoitti kunnioitusta.

        Kukaan ei sano (ei edes Raamattu) , että kyseessä todella oli Samuel. Päinvastoin olisi erittäin epätodennäköistä että Samuel rikkoisi sitä Jumalan käskyä että henkiin ei saa ottaa yhteyttä.

        Totean että sinä et edes halua ottaa selvää itse asiasta lukiessasi tätä Raamatun paikkaa luotat mielummin omiin kuvitelmiisi.
        --------

        Muutenkin, kun te oletatte, että kuolleilla olisi ikäänkuin kaksi eri paikkaa - hyvä ja huono paikka - niin sen osoittaa Raamattu vääräksi olettamukseksi .. seuraavasti:

        Raaamattu kertoo esimerkiksi kuinka Israelin kuninkaat "tekivät sitä mikä on pahaa Herran silmissä" - siitä huolimatta heistä sanotaan aina että he menivät "lepoon isiensä tykö".

        Esimerkiksi:

        1 Manasse oli kahdentoista vuoden vanha tullessansa kuninkaaksi, ja hän hallitsi Jerusalemissa viisikymmentä viisi vuotta. Hänen äitinsä oli nimeltään Hefsibah.
        2 Hän teki sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, niiden kansain kauhistavien tekojen mukaan, jotka Herra oli karkoittanut israelilaisten tieltä.
        3 Hän rakensi jälleen uhrikukkulat, jotka hänen isänsä Hiskia oli hävittänyt, ja pystytti alttareja Baalille ja teki aseran, niinkuin Israelin kuningas Ahab oli tehnyt, kumarsi ja palveli kaikkea taivaan joukkoa.
        4 Hän rakensi alttareja myös Herran temppeliin, josta paikasta Herra oli sanonut: "Jerusalemiin minä asetan nimeni".
        5 Hän rakensi alttareja kaikelle taivaan joukolle Herran temppelin molempiin esipihoihin.
        6 Myös pani hän poikansa kulkemaan tulen läpi, ennusteli merkeistä, harjoitti noituutta ja hankki itsellensä vainaja-ja tietäjähenkien manaajia; hän teki paljon sitä, mikä on pahaa Herran silmissä, ja vihoitti hänet.
        7 Ja teettämänsä Aseran kuvan hän asetti temppeliin, josta Herra oli sanonut Daavidille ja hänen pojallensa Salomolle: "Tähän temppeliin ja Jerusalemiin, jonka minä olen valinnut kaikista Israelin sukukunnista, minä asetan nimeni ikiajoiksi.

        Kuitenkin Manassestakin sanotaan "hän menivär LEPOON isiensä tykö".

        2. Kun. 21:18
        Ja Manasse meni lepoon isiensä tykö, ja hänet haudattiin linnansa puutarhaan, Ussan puutarhaan. Ja hänen poikansa Aamon tuli kuninkaaksi hänen sijaansa.
        -----

        Voimme siis todeta että jälleen kerran on omaan kuolemattomuuteen uskojat väärässä.. valitettavasti täällä on näitä sekoilevia omaan kuolemayttomuuteensa uskojia - jotka luottavat You Tubeen enemmän kuin Ramattuun .. tosin heidän höpinänsä on helppo todeta vääräksi jos lukee Raamattua.

        Asiallinen mies; Lueppa hieman tarkemmin Raamattuasi - Raamattuhan sanoo
        1. Sam. 28:14
        Hän (Saul) kysyi häneltä: "Minkä näköinen hän on?"
        Vaimo vastasi: "Vanha mies nousee ylös, viittaan verhoutuneena". Vaimo ei sanonut "Samuel nousee ylös" .. silloin Saul joka ei nähnyt mitään "ymmärsi", että se oli Samuel, ja kumartui kasvoilleen maahan ja osoitti kunnioitusta.
        Kukaan ei sano (ei edes Raamattu) , että kyseessä todella oli Samuel.
        _____________________________________

        ÄLÄ VALEHTELE !!! SAMUEL MAINITAAN TÄSSÄKIN NIMELTÄ !

        NÄIN RAAMATTU SANOO !!!!

        http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/28-14.htm

        And Saul knew that it was Samuel / she·mu·'el / שְׁמוּאֵ֣ל


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Asiallinen mies; Lueppa hieman tarkemmin Raamattuasi - Raamattuhan sanoo
        1. Sam. 28:14
        Hän (Saul) kysyi häneltä: "Minkä näköinen hän on?"
        Vaimo vastasi: "Vanha mies nousee ylös, viittaan verhoutuneena". Vaimo ei sanonut "Samuel nousee ylös" .. silloin Saul joka ei nähnyt mitään "ymmärsi", että se oli Samuel, ja kumartui kasvoilleen maahan ja osoitti kunnioitusta.
        Kukaan ei sano (ei edes Raamattu) , että kyseessä todella oli Samuel.
        _____________________________________

        ÄLÄ VALEHTELE !!! SAMUEL MAINITAAN TÄSSÄKIN NIMELTÄ !

        NÄIN RAAMATTU SANOO !!!!

        http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/28-14.htm

        And Saul knew that it was Samuel / she·mu·'el / שְׁמוּאֵ֣ל

        JA VIELÄ KERRAN RAUTALANGASTA VÄÄNTÄEN RAAMATUN
        ALKUKIELELLÄ !

        http://translate.google.fi/#iw/fi/שְׁמוּאֵ֔ל
        Web of Trust


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        JA VIELÄ KERRAN RAUTALANGASTA VÄÄNTÄEN RAAMATUN
        ALKUKIELELLÄ !

        http://translate.google.fi/#iw/fi/שְׁמוּאֵ֔ל
        Web of Trust

        JA JOS TÄMÄ EI OLE TOTTA NIIN VOIN IHAN HUOLETTA SANOA
        JUMALAN EDESSÄ ETTÄ:

        ITTEPPÄHÄ HUIJASIT !


      • No johan nyt
        Kopittelija007 kirjoitti:

        JA SE... ETTÄ JOLLAIN IHMISELLÄ TAI KIRKKOKUNNILLA ON ERI KÄSITYS SIELUN KUOLEMATTOMUUDESTA EI MUUTA SITÄ TOSIASIAA MITÄ RAAMATUSSA LUKEE !

        mitä ihmettä sinä Kopittelija höpiset?

        Tuossa "Asiallinen mies" oli kopioinut Raamatusta selvää tekstiä siitä tapahtumasta kun Saul tapasi noitavaimon. Miksi sinä et hyväksy Raamatun tekstiä Raamatun tekstinä?
        Ja unohdat tohkeissasi jopa sen että Raamattu sanoo, että noituutta harrastavat ansaitsivat kuolemanrangaistuksen - sinäkö väität että Samuel olisi osallistunut sellaiseen Jumalan vastaiseen toimintaan kuin noituus?

        Olet tosi sokea - luullakseni sokeampi kuin kukaan tällä palstalla olisi alkujaan edes uskonut kun tänne tulit selityksinesi.

        Et sinä voi eksyttää niitä joilla on tietoa ja ymmärrystä Raamattun sanomaan.


      • Raamatun arkipäivää
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Just...Sokea rampaa taluttaa samaan hautaan ! :D

        Jaaha, eikö sinulla ole muuta enää lakkarissa kuin tuo asiaton suunsoittosi?

        Sinun uskontosi on täynnä ristiriitaisuuksia ja järjettömyyttä sillä uskossasi puhuu yksi asia toista vastaan eikä se siitä parane selittämällä .. mutta kuitenkin selität selittämästäpäästyasi - vaikka asillisesti katsoen jutuissasi ei voi olla mitään järkeä.

        Ja valitettavasti et ole edes kiinnostunut todellisesta Raamatun sanomasta siitä mikä kestää rehellisen tarkastelun, siksihän sinä juuri kierteletkin kaikkia niitä kysymyksiä jotka osoittavat uskosi hataruuden Muistan kun minä aikanani jouduin samojen kirkon opettamien ristiriitaisten kysymysten eteen - halusin niille Raamatullista vastausta ja sain myös .. sillä myös vaikeille kysymyksille löytyy Raamatusta selvät kiistattomat vastaukset jos on kiinnostunut ne löytämään ...
        Etsivä löytää se on Raamatun lupaus ja se pitää paikkansa .. mutta se oka ei etsi ei myöskään löydä.

        Kehoitukseni sinulle: Jätä pois kaikki mystilliset uskomuksesi (sillä sellaisia ei Raamatussa ole) ja ota selvää Raamatun sanoman todellisesta sisällöstä.


      • Rauhoituhan nyt
        Kopittelija007 kirjoitti:

        JA JOS TÄMÄ EI OLE TOTTA NIIN VOIN IHAN HUOLETTA SANOA
        JUMALAN EDESSÄ ETTÄ:

        ITTEPPÄHÄ HUIJASIT !

        No jopas, nyt jo alat uhmailemaan ja sekoittamaan Kaikkivaltiasta Jumalaa omiin sekaviin kahinoihisi :(


      • Kerran vielä
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Asiallinen mies; Lueppa hieman tarkemmin Raamattuasi - Raamattuhan sanoo
        1. Sam. 28:14
        Hän (Saul) kysyi häneltä: "Minkä näköinen hän on?"
        Vaimo vastasi: "Vanha mies nousee ylös, viittaan verhoutuneena". Vaimo ei sanonut "Samuel nousee ylös" .. silloin Saul joka ei nähnyt mitään "ymmärsi", että se oli Samuel, ja kumartui kasvoilleen maahan ja osoitti kunnioitusta.
        Kukaan ei sano (ei edes Raamattu) , että kyseessä todella oli Samuel.
        _____________________________________

        ÄLÄ VALEHTELE !!! SAMUEL MAINITAAN TÄSSÄKIN NIMELTÄ !

        NÄIN RAAMATTU SANOO !!!!

        http://biblehub.com/lexicon/1_samuel/28-14.htm

        And Saul knew that it was Samuel / she·mu·'el / שְׁמוּאֵ֣ל

        Aivan samalla tavalla voit lukea myös Suomalaisesta Raamatusta.. mutta jos mietit hetken niin ehkä tajuat että Saul ei todellisuudessa NÄHNYT yhtään mitään - se oli vaimo joka sanoi mitä näki - mutta vaimo ei sanonut että se oli Samuel..
        Jos muuta väität niin väärin väität .. Vaimo manasi esiin hengen (tai ainakin sanoi tehneensä) mutta vain hän "näki" sen - ei Saul nähnyt mitään .. vaan kysyi vaimolta mitä tämä näki..

        Etkö sinä mies poloinen tajua?
        Raamattu selvästi kertoo että Saul EI NÄHNYT MITÄÄN SAMUELIA.. TAI MUUTAKAAN.. vaan oli täysin henkien manaajan "näkemisien" varassa .. ja henkien manaaja taas EI SANONUT että näki Samuelin - vaan sanoi nähneensä "vanhan miehen" ... ja siksi Saul vain "ymmärsi" - siis päätteli sen olevan Samuelin - aivan niinkuin sinäkin teet ..

        Noituus oli sitäpaitsi kielettyä Israelissa - Saul oli surmannut monta henkien manaajaa aikaisemmin .. vaikka nyt syyllistyi henkien manaajaan ítse.


      • otakops
        Kerran vielä kirjoitti:

        Aivan samalla tavalla voit lukea myös Suomalaisesta Raamatusta.. mutta jos mietit hetken niin ehkä tajuat että Saul ei todellisuudessa NÄHNYT yhtään mitään - se oli vaimo joka sanoi mitä näki - mutta vaimo ei sanonut että se oli Samuel..
        Jos muuta väität niin väärin väität .. Vaimo manasi esiin hengen (tai ainakin sanoi tehneensä) mutta vain hän "näki" sen - ei Saul nähnyt mitään .. vaan kysyi vaimolta mitä tämä näki..

        Etkö sinä mies poloinen tajua?
        Raamattu selvästi kertoo että Saul EI NÄHNYT MITÄÄN SAMUELIA.. TAI MUUTAKAAN.. vaan oli täysin henkien manaajan "näkemisien" varassa .. ja henkien manaaja taas EI SANONUT että näki Samuelin - vaan sanoi nähneensä "vanhan miehen" ... ja siksi Saul vain "ymmärsi" - siis päätteli sen olevan Samuelin - aivan niinkuin sinäkin teet ..

        Noituus oli sitäpaitsi kielettyä Israelissa - Saul oli surmannut monta henkien manaajaa aikaisemmin .. vaikka nyt syyllistyi henkien manaajaan ítse.

        HERÄÄ JO VÄÄRISTYNEESTÄ UNESTASI ÄLÄKÄ YRITÄ TEHDÄ
        JUMALAN SANASTA RAAMATUSTA VALEHTELIJAA !

        OLET TÖRKEÄ EKSYTTÄJÄ JA HALVENNAT VIELÄ PROFEETTA SAMUELINKIN !
        NÄISTÄ PUHEISTASI SINÄ VIELÄ VASTAAT JUMALAN EDESSÄ !

        http://translate.google.fi/#iw/fi/שְׁמוּאֵ֔ל


      • Rauhoituhan nyt kirjoitti:

        No jopas, nyt jo alat uhmailemaan ja sekoittamaan Kaikkivaltiasta Jumalaa omiin sekaviin kahinoihisi :(

        joo jos jumalan sana RAAMATTU näin sanoo, niin Jumalan edessä minä voin aina vedota Jumalan sanaan !

        SAMUEL ON SAMUEL !


      • tutki äläkä hutki...
        otakops kirjoitti:

        HERÄÄ JO VÄÄRISTYNEESTÄ UNESTASI ÄLÄKÄ YRITÄ TEHDÄ
        JUMALAN SANASTA RAAMATUSTA VALEHTELIJAA !

        OLET TÖRKEÄ EKSYTTÄJÄ JA HALVENNAT VIELÄ PROFEETTA SAMUELINKIN !
        NÄISTÄ PUHEISTASI SINÄ VIELÄ VASTAAT JUMALAN EDESSÄ !

        http://translate.google.fi/#iw/fi/שְׁמוּאֵ֔ל

        Mutta jos vastaaja oletkin sinä Jumalan edessä. Sinä halvennat Profeetta Samuelia, ei tuo kerran viellä kirjoittaja. Sinulla näyttää olevan hyvin huono ymmärtämisen lahja.


      • Ymmärrä nyt
        Kopittelija007 kirjoitti:

        joo jos jumalan sana RAAMATTU näin sanoo, niin Jumalan edessä minä voin aina vedota Jumalan sanaan !

        SAMUEL ON SAMUEL !

        Vastaahan nyt rehellisesti (jos osaat) Näkikö Saul Samuelin ? vai ei..
        ja
        Sanoiko henkien manaaja että hän näki >Samuelin< - tai sanoiko hän että hän näki >vanhan miehen< ?

        Kuinka vaikeaa sinun onkaan tunnustaa asia sellaisena kuin se on ..
        Totuus on ttä Raamattu kertoo että nainen EI SANONUT nähneensä Samulin ja Saul ei nähnyt ketään ja kysyi siksi naiselta mitä tämä näki ja nainen vastasi näkevänsä "vanhan miehen" (ei Samuelia) ..
        Näinhän se Raamatussa kerrotaan- miksi sinä alat sitä vääntelemmään toiseksi?

        Oletko ihan sokea ?


    • "Spiritismin " Jumala kieltää, koska silloin tunkeudutaan sellaiseen henkimaailmaan
      mihin ihmisen ei ole hyvä mennä, koska siellä olemme alttiina myös demonisille voimille !
      Sen tähden Jumala on sen kieltänyt !
      Ja näin sanoo myös Samuel :
      "Miksi sinä olet häirinnyt minua ja nostattanut minut?" (1 Sam28:15)

      Eli tämä "näkyjen näkijän" unisaarnaajan Ellen G Whiten sota 1800-luvun lopulla ns. "Spritualisteja"/ huijareita vastaan on kyllä
      täysin yliampuvaa harhaa ja turhaa pelkoa !
      Hän vain itse halusi erottautua näistä ettei häntä leimattaisi joksikin
      epämääräiseksi "hurmahengeksi" omine saatanoineen ja perkeleineen joita
      myös Ellenin näyissä esiintyy !

      ELI spiritismiä ei saa harjoittaa, koska se on raamatun mukaan kielletty ja miksi joku asia on kielletty ?
      No siks,i että Jumala kielloillaan haluaa aina suojella ihmistä !!!!
      Käskyt ja kiellot ovat sitä varten, että Jumalalla on ihmistä kohtaan hyvä tahto ja Jumala rakastaa ("agape") ihmistä ja siksi säännöt on luotu...SUOJELLAKSEEN IHMISTÄ !
      Ja spiritismissä on juuri se vaara että joutuu tekemisiin demonivoimien kanssa ja se voi pahimmillaan olla ihmiselle hyvin turmiollista ja siksi Jumala varoittaa asiasta mutta raamattu profeetta Samuelin kohdalla RAAMATTU myös hyvin näyttää, että se on käytännössä mahdollista !

      JOISTAKIN ASIOISTA ON HYVÄ TIETÄÄ MUTTA EI OLE HYVÄ TIETÄÄ LIIKAA !
      ... ja näin se on paholaisen ja demonisten voimienkin kohdalla, jotka kuitenkin on
      olemassa ! Tahdoitte sitä tai ette ! Tai uskotte niihin tai ette !

      Ps. Kuolemahan ei siis tarkoita koskaan minkään päättymistä vaan siinä aina "joku eroaa jostakin"...Raamattu tuntee kolme tapaa kuolla:
      1) Hengellisessä kuolemassa mikä tapahtui syntiinlankeemuksessa ihminen erotettiin Jumalastaan
      2) Ruumiillisessa kuolemassa sielu eroa ruumiista
      3) ja ns."Toisessa kuolemassa" joutuu ihminen lopullisesti eroon
      Jumalastaan ja Hänen pitkämielisyydestään ja tämä tapahtuu maailman lopulla.

      ELI SUMMA SUMMARUM
      PROFEETTA SAMUEL ON JUURI JUMALAN PROFEETTA SAMUEL
      NIIN KUIN RAAMATTU SEN SELVÄSTI MEILLE MITÄÄN LISÄÄMÄTTÄ JA POIS OTTAMATTA KERTOO !

    • tiedoksenne.

      Rovasti Olavi Peltolan näkemys:
      Kun Saul joutui jälleen umpikujaan, hän etsi apua Herralta. Herra ei suostunut vastaamaan unien, arpomisvälineiden eikä profeettojen kautta (1 Sam 28:6). Mutta Saul halusi saada yhteyden hinnalla millä hyvänsä yliluonnollisiin voimiin ja niin hän meni vastoin Jumalan sanan varoituksia noidan luo.
      Pystyikö todella spiritistinen henkien manaaja kutsumaan vanhurskaan lepoon päässeen Samuelin esiin? Saul ja noita uskoivat niin, me emme usko. Siitä huolimatta tämä spiritistinen hahmo ennusti aivan oikein Saulin lopun. Spiritismi on voimakas valta tänäänkin.
      Saulin elämä päättyi itsemurhaan (1 Sam 31:4).
      http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/vt/vt4e.html

      • Minulle henkilökohtaisesti on aivan sama miten kukakin tätä raamatun kohta "tulkitsee"...Oli sitten Pappi, Porvari tai Pakana !

        MINÄ KUITENKIN TUKEUDUN RAAMATUN ALKUKIELEEN JA SIIHEN, ETTÄ TÄSSÄ ALKUKIELI NIMENOMAAN PUHUU PROFETTAA SAMUELISTA ITSESTÄÄN !

        EIKÄ TÄMÄ RAAMATUN KOHTA OLE AIKOJEN SAATOSSA SIITÄ MUUKSI
        MUUTTUNUT !

        SAMUEL ON SAMUEL !

        http://translate.google.fi/#iw/fi/שְׁמוּאֵ֔ל
        Web of Trust


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Minulle henkilökohtaisesti on aivan sama miten kukakin tätä raamatun kohta "tulkitsee"...Oli sitten Pappi, Porvari tai Pakana !

        MINÄ KUITENKIN TUKEUDUN RAAMATUN ALKUKIELEEN JA SIIHEN, ETTÄ TÄSSÄ ALKUKIELI NIMENOMAAN PUHUU PROFETTAA SAMUELISTA ITSESTÄÄN !

        EIKÄ TÄMÄ RAAMATUN KOHTA OLE AIKOJEN SAATOSSA SIITÄ MUUKSI
        MUUTTUNUT !

        SAMUEL ON SAMUEL !

        http://translate.google.fi/#iw/fi/שְׁמוּאֵ֔ל
        Web of Trust

        Lainaus Olavi Peltolan tekstistä:
        Pystyikö todella spiritistinen henkien manaaja kutsumaan vanhurskaan lepoon päässeen Samuelin esiin? Saul ja noita uskoivat niin, me emme usko. Siitä huolimatta tämä spiritistinen hahmo ennusti aivan oikein Saulin lopun.!
        _________________________________

        JEESUS itse sanoo Joh 8 luvussa että Paholainen ei totuudessa pysy ja ei hänessä totuutta ole ja silti Samuelin henki muka Paholainen esitti totuudenmukaisen sanoman Saulille !

        VRT
        Joh 8:44. "Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja TOTUUDESSA HÄN EI PYSY, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä."

        Eli onko paholainen nyt noussut itseään vastaan ?


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Lainaus Olavi Peltolan tekstistä:
        Pystyikö todella spiritistinen henkien manaaja kutsumaan vanhurskaan lepoon päässeen Samuelin esiin? Saul ja noita uskoivat niin, me emme usko. Siitä huolimatta tämä spiritistinen hahmo ennusti aivan oikein Saulin lopun.!
        _________________________________

        JEESUS itse sanoo Joh 8 luvussa että Paholainen ei totuudessa pysy ja ei hänessä totuutta ole ja silti Samuelin henki muka Paholainen esitti totuudenmukaisen sanoman Saulille !

        VRT
        Joh 8:44. "Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja TOTUUDESSA HÄN EI PYSY, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä."

        Eli onko paholainen nyt noussut itseään vastaan ?

        VRT
        Mark 3:22-26 "Ja kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Beelsebul", ja: "Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia".
        Niin hän kutsui heidät luoksensa ja sanoi heille vertauksilla: "Kuinka saatana voi ajaa ulos saatanan?
        Ja jos jokin valtakunta riitautuu itsensä kanssa, ei se valtakunta voi pysyä pystyssä.
        Ja jos jokin talo riitautuu itsensä kanssa, ei se talo voi pysyä pystyssä.
        Ja jos saatana nousee itseänsä vastaan ja riitautuu itsensä kanssa, ei hän voi pysyä, vaan hänen loppunsa on tullut."


      • tiedoksenne.
        Kopittelija007 kirjoitti:

        VRT
        Mark 3:22-26 "Ja kirjanoppineet, jotka olivat tulleet Jerusalemista, sanoivat: "Hänessä on Beelsebul", ja: "Riivaajien päämiehen voimalla hän ajaa ulos riivaajia".
        Niin hän kutsui heidät luoksensa ja sanoi heille vertauksilla: "Kuinka saatana voi ajaa ulos saatanan?
        Ja jos jokin valtakunta riitautuu itsensä kanssa, ei se valtakunta voi pysyä pystyssä.
        Ja jos jokin talo riitautuu itsensä kanssa, ei se talo voi pysyä pystyssä.
        Ja jos saatana nousee itseänsä vastaan ja riitautuu itsensä kanssa, ei hän voi pysyä, vaan hänen loppunsa on tullut."

        Sikäli jos olen ymmärtänyt oikein, Risto Santala itse ei ota kantaa tähän kysymykseen?
        Hän ainoastaan kertoo Raamattuun nojautuen, että on olemassa ns. välitila ns.
        Hän ainoastaan kertoo Raamattuun nojautuen, että on olemassa ns. välitila "tuonela", johon myös itse uskon.


      • tiedoksenne.
        tiedoksenne. kirjoitti:

        Sikäli jos olen ymmärtänyt oikein, Risto Santala itse ei ota kantaa tähän kysymykseen?
        Hän ainoastaan kertoo Raamattuun nojautuen, että on olemassa ns. välitila ns.
        Hän ainoastaan kertoo Raamattuun nojautuen, että on olemassa ns. välitila "tuonela", johon myös itse uskon.

        Tekstin loppuosa tuli näköjään kahteen kertaan, mutta kerro, olenko ymmärtänyt oikein?


      • tiedoksenne. kirjoitti:

        Tekstin loppuosa tuli näköjään kahteen kertaan, mutta kerro, olenko ymmärtänyt oikein?

        Niin.... Risto Santala opettaa näin:

        LAINAUS: Risto Santala / Suudelma hunnun läpi s. 77

        " Hebrean "sheol" käsite esiintyy VT:ssa yli 60 kertaa ja "shachat" ainakin 20 kertaa.
        " Sheol" tulkitaan "kuolleitten valtakunnaksi" eli "tuonelaksi"
        " Shachat " merkitsee lähinnä "hävitystä ja kuolemaa" ja vasta toissijaisesti "tuonelaa"

        JEESUS JA RABBIT kutsuivat tuonelan hyvää osastoa "paratiisiksi" ja "Aabrahamin helmaksi", kuten Luukas 16:22-23 ja 23:43 esittävät.
        Ihmisen teot vaivaavat häntä jo tuossa välitilassa. Siellä siis ihmisen minätietoisuus
        ja minuus säilyvät.
        Vanha testamentti opettaa, ei saanut "kysyä vainaja- tai tietäjähengiltä tai kääntyä
        vainajien puoleen.
        Kuningas Saul sai rangaistuksen spiritismin harjoittamisesta, kun hän heikossa
        itsetunnossaan otti yhteyttä hengelliseen isäänsä Samueliin Een-Dorin
        meedion kautta 1Sam 28:7.
        Tämäkin edellyttää, että ihmisen "sielu" tai minuus on hänen kuolemansa
        jälkeen eräänlaisessa välitilassa. Häntä ei saa häiritä. "

        ~~¤

        Eli Santala opettaa, että "Sielu"/Minuus on hänen kuolemansa jälkeen eräänlaisessa tietoisessa välitilassa ja
        myös että Saul otti yhteyttä hengelliseen isäänsä Samueliin eli
        siis, että RAAMATUN ilmoittama Samuel on juuri se oikea Samuel !


      • tiedoksenne.
        tiedoksenne. kirjoitti:

        Tekstin loppuosa tuli näköjään kahteen kertaan, mutta kerro, olenko ymmärtänyt oikein?

        Löysin itse. Risto Santala sanoo näin kirjassaan sivulla 78.


        "Vanha testamentti opettaa, ei saanut "kysyä vainaja- tai tietäjähengiltä tai kääntyä
        vainajien puoleen.
        Kuningas Saul sai rangaistuksen spiritismin harjoittamisesta, kun hän heikossa
        itsetunnossaan otti yhteyttä hengelliseen isäänsä Samueliin Een-Dorin
        meedion kautta 1Sam 28:7."

        Voisiko tästä päätellä että Santala uskoi Saulin saaneen yhteyden itseensä Samueliin?

        Vai tuntuuko uskottavammalta se, mitä Olavi Peltola sanoo:

        "Pystyikö todella spiritistinen henkien manaaja kutsumaan vanhurskaan lepoon päässeen Samuelin esiin? Saul ja noita uskoivat niin, me emme usko. Siitä huolimatta tämä spiritistinen hahmo ennusti aivan oikein Saulin lopun"

        Päätelkää itse.
        Raamatun mukaan on kuitenkin olemassa kuoleman jälkeinen elämä ja ns. tuonela.


      • tiedoksenne.
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Niin.... Risto Santala opettaa näin:

        LAINAUS: Risto Santala / Suudelma hunnun läpi s. 77

        " Hebrean "sheol" käsite esiintyy VT:ssa yli 60 kertaa ja "shachat" ainakin 20 kertaa.
        " Sheol" tulkitaan "kuolleitten valtakunnaksi" eli "tuonelaksi"
        " Shachat " merkitsee lähinnä "hävitystä ja kuolemaa" ja vasta toissijaisesti "tuonelaa"

        JEESUS JA RABBIT kutsuivat tuonelan hyvää osastoa "paratiisiksi" ja "Aabrahamin helmaksi", kuten Luukas 16:22-23 ja 23:43 esittävät.
        Ihmisen teot vaivaavat häntä jo tuossa välitilassa. Siellä siis ihmisen minätietoisuus
        ja minuus säilyvät.
        Vanha testamentti opettaa, ei saanut "kysyä vainaja- tai tietäjähengiltä tai kääntyä
        vainajien puoleen.
        Kuningas Saul sai rangaistuksen spiritismin harjoittamisesta, kun hän heikossa
        itsetunnossaan otti yhteyttä hengelliseen isäänsä Samueliin Een-Dorin
        meedion kautta 1Sam 28:7.
        Tämäkin edellyttää, että ihmisen "sielu" tai minuus on hänen kuolemansa
        jälkeen eräänlaisessa välitilassa. Häntä ei saa häiritä. "

        ~~¤

        Eli Santala opettaa, että "Sielu"/Minuus on hänen kuolemansa jälkeen eräänlaisessa tietoisessa välitilassa ja
        myös että Saul otti yhteyttä hengelliseen isäänsä Samueliin eli
        siis, että RAAMATUN ilmoittama Samuel on juuri se oikea Samuel !

        Olin kirjoittamassa viestiä kun ehditkin jo vastata. Me molemmat uskotaan joka tapauksessa siihen, että elävä sielu ei kuole koskaan, koska Raamattu sanoo niin.

        Ja että on olemassa välitila ns. tuonela.


      • Rauhoituhan hieman
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Minulle henkilökohtaisesti on aivan sama miten kukakin tätä raamatun kohta "tulkitsee"...Oli sitten Pappi, Porvari tai Pakana !

        MINÄ KUITENKIN TUKEUDUN RAAMATUN ALKUKIELEEN JA SIIHEN, ETTÄ TÄSSÄ ALKUKIELI NIMENOMAAN PUHUU PROFETTAA SAMUELISTA ITSESTÄÄN !

        EIKÄ TÄMÄ RAAMATUN KOHTA OLE AIKOJEN SAATOSSA SIITÄ MUUKSI
        MUUTTUNUT !

        SAMUEL ON SAMUEL !

        http://translate.google.fi/#iw/fi/שְׁמוּאֵ֔ל
        Web of Trust

        Eipä näytä olevan sinulle aivan sama "miten kukakin tätä raamatun kohta "tulkitsee"...
        Ei ainakaan jos päättelee noista jääräpäisistä kirjoituksistasi joilla yrität aivopestä uskovaisia omaan mystilliseen uskontoosi.

        Opettele keskustelemaan kuin normaali ihminen ja lopeta tuollainen turha hoosaamisesi ja "höyryäminen" jossa ei ole päätä eikä häntää. Et todellakaan ole mikään tietäjä..


      • tiedoksenne. kirjoitti:

        Löysin itse. Risto Santala sanoo näin kirjassaan sivulla 78.


        "Vanha testamentti opettaa, ei saanut "kysyä vainaja- tai tietäjähengiltä tai kääntyä
        vainajien puoleen.
        Kuningas Saul sai rangaistuksen spiritismin harjoittamisesta, kun hän heikossa
        itsetunnossaan otti yhteyttä hengelliseen isäänsä Samueliin Een-Dorin
        meedion kautta 1Sam 28:7."

        Voisiko tästä päätellä että Santala uskoi Saulin saaneen yhteyden itseensä Samueliin?

        Vai tuntuuko uskottavammalta se, mitä Olavi Peltola sanoo:

        "Pystyikö todella spiritistinen henkien manaaja kutsumaan vanhurskaan lepoon päässeen Samuelin esiin? Saul ja noita uskoivat niin, me emme usko. Siitä huolimatta tämä spiritistinen hahmo ennusti aivan oikein Saulin lopun"

        Päätelkää itse.
        Raamatun mukaan on kuitenkin olemassa kuoleman jälkeinen elämä ja ns. tuonela.

        Niin Risto Santalahan palveli Israelissa elämästään yli 20 vuotta ja oli hyvin perehtynyt Juutalaiseen Rabbinistiseen kulttuuriin ja tunsi Vanhan testamentin kirjoitukset hyvin. Hänen tunnetuimmat teoksensa on varmaan
        alunperin hepreaksi kirjoitetut Messias Vanhassa ja Uudessa testamentissa rabbinistisen kirjallisuuden valossa (suom. Kristinuskon juuret I ja II).
        Ja Hänhän toimi myös 7 vuotta Helsingin Raamattukoulun rehtorina ja tiedän,
        että hän "konservatiivisena" kristittynä halusi aina olla uskollinen
        raamatun alkukielelle pyrkien löytämään Jumalan salaisuudet sitä kautta
        ja siksi varmaan myös hänen kantansa profeetta Samueliin juuri kytkeytyy
        tämän tradition ja alkukielen kautta...

        Ja samalla lailla minäkin ajattelen, että emme voi raamatun edessä vetää omia teorioitamme oman mielemme mukaan vaan ehkä vastoin omaa ajatteluammekin
        meidän pitää pitäytyä alkutekstiin ja jos alkuteksti ilmoittaa, että
        profeetta Samuel on juuri profeetta Samuel, niin silloin se on vain uskottava niin, oli sitten vaikka spiritismistä tai muusta sellaisesta henkivalloilla leikkimisestä henkilökohtaisesti mitä mieltä hyvänsä !

        Ja kun esimerkiksi Jeesus ilmestyi Emmauksen tiellä Mark 16:12" Ja sen jälkeen hän toisenmuotoisena ilmestyi kahdelle heistä, heidän kävellessään, matkalla maakylään."
        Niin emme me siinäkään ala epäillä etteikö kysymyksessä ollut juuri Jeesus vaikka ei raamattu sitä siinä nimeltä mainitsekaan !

        Eli kysymys on siitä ennakkoasenteesta minkä seurakunnan oppi tai oma käsitys asiasta on !
        Mutta näin ei saa olla, vaan pitää pitäytyä alkutekstiin ja uskoa niin kuin " ON KIRJOITETTU" !
        Ja sama koskee Jeesuksen vetten päällä kävelyä sun muutakin IHMEELLISTÄ !

        RAAMATTU USKOLLINEN ON OIKEA USKOVA, EI SE JOKA USKOO
        SEN SELITYSTEOKSIIN !


      • tiedoksenne.
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Niin Risto Santalahan palveli Israelissa elämästään yli 20 vuotta ja oli hyvin perehtynyt Juutalaiseen Rabbinistiseen kulttuuriin ja tunsi Vanhan testamentin kirjoitukset hyvin. Hänen tunnetuimmat teoksensa on varmaan
        alunperin hepreaksi kirjoitetut Messias Vanhassa ja Uudessa testamentissa rabbinistisen kirjallisuuden valossa (suom. Kristinuskon juuret I ja II).
        Ja Hänhän toimi myös 7 vuotta Helsingin Raamattukoulun rehtorina ja tiedän,
        että hän "konservatiivisena" kristittynä halusi aina olla uskollinen
        raamatun alkukielelle pyrkien löytämään Jumalan salaisuudet sitä kautta
        ja siksi varmaan myös hänen kantansa profeetta Samueliin juuri kytkeytyy
        tämän tradition ja alkukielen kautta...

        Ja samalla lailla minäkin ajattelen, että emme voi raamatun edessä vetää omia teorioitamme oman mielemme mukaan vaan ehkä vastoin omaa ajatteluammekin
        meidän pitää pitäytyä alkutekstiin ja jos alkuteksti ilmoittaa, että
        profeetta Samuel on juuri profeetta Samuel, niin silloin se on vain uskottava niin, oli sitten vaikka spiritismistä tai muusta sellaisesta henkivalloilla leikkimisestä henkilökohtaisesti mitä mieltä hyvänsä !

        Ja kun esimerkiksi Jeesus ilmestyi Emmauksen tiellä Mark 16:12" Ja sen jälkeen hän toisenmuotoisena ilmestyi kahdelle heistä, heidän kävellessään, matkalla maakylään."
        Niin emme me siinäkään ala epäillä etteikö kysymyksessä ollut juuri Jeesus vaikka ei raamattu sitä siinä nimeltä mainitsekaan !

        Eli kysymys on siitä ennakkoasenteesta minkä seurakunnan oppi tai oma käsitys asiasta on !
        Mutta näin ei saa olla, vaan pitää pitäytyä alkutekstiin ja uskoa niin kuin " ON KIRJOITETTU" !
        Ja sama koskee Jeesuksen vetten päällä kävelyä sun muutakin IHMEELLISTÄ !

        RAAMATTU USKOLLINEN ON OIKEA USKOVA, EI SE JOKA USKOO
        SEN SELITYSTEOKSIIN !

        Ymmärsin kyllä pointtisi.

        En kuitenkaan usko, että pimeyden voimien edustaja kykenisi manaamaan Jeesuksen veren alla olevan henkilön esiin tuonpuoleisesta.


      • tiedoksenne. kirjoitti:

        Ymmärsin kyllä pointtisi.

        En kuitenkaan usko, että pimeyden voimien edustaja kykenisi manaamaan Jeesuksen veren alla olevan henkilön esiin tuonpuoleisesta.

        Niin tämä on sinun henkilökohtainen mielipide mutta onko se totuus minkä
        raamattu kertoo !
        Sillä raamattu sanoo Samuelin hänen omalla persoonallisella nimellään eli se ei voi olla vertauskuva mistään !

        Tämä raamatunkohta on puhuttanut ihmisiä ennenkin mutta minä tiedän, että henkivallat on ja minä pitäydyn raamatun sanaan niin kuin "on kirjoitettu" !


      • tiedoksenne.
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Niin tämä on sinun henkilökohtainen mielipide mutta onko se totuus minkä
        raamattu kertoo !
        Sillä raamattu sanoo Samuelin hänen omalla persoonallisella nimellään eli se ei voi olla vertauskuva mistään !

        Tämä raamatunkohta on puhuttanut ihmisiä ennenkin mutta minä tiedän, että henkivallat on ja minä pitäydyn raamatun sanaan niin kuin "on kirjoitettu" !

        Pikainen vilkaisu osoitti, että osa kristityistä on sitä mieltä, että tämä kohta Raamatussa on kiistanalainen ja näyttäisi puhuvan sen puolesta, että kysessä on todella Samuel. Ja Raamattu käyttää sanaa Samuel.

        Mutta niin, että se on ainoa kohta Raamatussa jossa sielunvihollisen annetaan häiritä jo tuonpuoleisessa olevaa Jumalan pyhää. Sen ymmärtäisi, että sielunvihollinen häiritsee omia hengellisiä lapsiaan, muttaa että Jumalan omia, on erikoista ja poikkeustapaus.


      • tiedoksenne. kirjoitti:

        Pikainen vilkaisu osoitti, että osa kristityistä on sitä mieltä, että tämä kohta Raamatussa on kiistanalainen ja näyttäisi puhuvan sen puolesta, että kysessä on todella Samuel. Ja Raamattu käyttää sanaa Samuel.

        Mutta niin, että se on ainoa kohta Raamatussa jossa sielunvihollisen annetaan häiritä jo tuonpuoleisessa olevaa Jumalan pyhää. Sen ymmärtäisi, että sielunvihollinen häiritsee omia hengellisiä lapsiaan, muttaa että Jumalan omia, on erikoista ja poikkeustapaus.

        Lainaus:"sielunvihollisen annetaan häiritä" ???
        ____________________________

        Minä en kyllä näe "sielunvihollista "eli paholaista tässä koko Raamatun 1 Sam28 luvussa kyllä ollenkaan eikä sitä myöskään mitenkään siinä mainita vaan näen siinä kolme henkilöä
        Naisen, joka on henkien manaaja ja sitten Saul, ja vielä profeetta Samuel !

        Paholaisen vetäminen tähän asiaan on ihan vain ihmisten itsensä "hatusta vetämä"
        asia eikä raamattu sitä tue tässä yhteydessä ollenkaan !


      • tiedoksenne.
        Kopittelija007 kirjoitti:

        Lainaus:"sielunvihollisen annetaan häiritä" ???
        ____________________________

        Minä en kyllä näe "sielunvihollista "eli paholaista tässä koko Raamatun 1 Sam28 luvussa kyllä ollenkaan eikä sitä myöskään mitenkään siinä mainita vaan näen siinä kolme henkilöä
        Naisen, joka on henkien manaaja ja sitten Saul, ja vielä profeetta Samuel !

        Paholaisen vetäminen tähän asiaan on ihan vain ihmisten itsensä "hatusta vetämä"
        asia eikä raamattu sitä tue tässä yhteydessä ollenkaan !

        Sielunvihollinen on mukana luonnollisena osana noitien ja spiritistien työskentelelyssä. Ei ole olemassa ns. "valkoista"magiaa.

        Okkultismi on kiellettyä Raamatun mukaan ja Raamattu kertoo pimeyden voimien toimivan okkultismin harjoittamisen kautta.


      • tiedoksenne. kirjoitti:

        Sielunvihollinen on mukana luonnollisena osana noitien ja spiritistien työskentelelyssä. Ei ole olemassa ns. "valkoista"magiaa.

        Okkultismi on kiellettyä Raamatun mukaan ja Raamattu kertoo pimeyden voimien toimivan okkultismin harjoittamisen kautta.

        Niin ei tämä "noita" tässä mielestäni ole mikään "demoni" eikä myöskään "Samuel" ole mikään demoni !
        Vaan ongelma henkimaailmaan tunkeutumisessa on se, että silloin ihminen joutuu alttiiksi kaikelle mitä henkimaailma pitää sisällään eli myös pahan demoniset voimat, langenneet enkelit, ja muu sellainen !
        Ja tästä syystä Jumala suojellakseen ihmistä rakkaudessaan varoittaa ihmisiä, että sellaista ei saa harjoittaa mutta Jumala ei sano etteikö se olisi mahdollista !
        Aina kun Jumala antaa kiellon/käskyn ihmiselle, niin sen tarkoitus on suojella ihmistä, koska Jumalalla on hyvä tahto ihmistä kohtaan...ihan kaikkia kohtaan.."noita-akkaakin" kohtaan, ja siksi Jumala kieltää yrittää ottamasta yhteyttä henkivaltoihin missä ilman Jeesusta olemme suuressa vaarassa !

        Olen ollut joskus Stop-huumeilla päihdetyöntekijänä vähän aikaa ja siellä olen kuullut aika hurjia tarinoita ihmisistä, jotka ovat harrastaneet okkultismia ja sitä kautta todella eräskin väitti että hän tietää mitä pahat voimat saa aikaiseksi ja nämäkin olivat silponeet itseään !
        Samoin myös kerran kuuntelin erästä Ryttylän lähetyskeskuksen vanhaa pappia, joka kertoi että hän on tavannut useampia tälläisiä ns."riivattuja" ja heillä kaikilla on ollut taustalla tätä okkultismia eli he olivat jotenkin antaneet itsensä alttiiksi vieraille henkivalloille ja tämäkin pappi kertoi tarinan Ryttylästä eräästä tytöstä joka vääntelehti ja puhui välillä miehen ja välillä naisen äänellä ja lopulta sinkoutui seinään kun he papit yöllä rukoili hänen puolestaan Ryttylän lähetyskeskuksessa...
        Ja en usko että tämä vanha pastori valehteli sillä hän puhui aivan yleisesti Joutjärven kirkossa pahan voimia käsittelevässä tilaisuudessa !

        Eli se miksi Jumala kieltää vainajahenkiin yhteydenottoa on juuri se, että
        ihminen altistuu silloin suureen vaaraan kohdata myös sen ei toivotun maailman eli demonihenget !


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Niin ei tämä "noita" tässä mielestäni ole mikään "demoni" eikä myöskään "Samuel" ole mikään demoni !
        Vaan ongelma henkimaailmaan tunkeutumisessa on se, että silloin ihminen joutuu alttiiksi kaikelle mitä henkimaailma pitää sisällään eli myös pahan demoniset voimat, langenneet enkelit, ja muu sellainen !
        Ja tästä syystä Jumala suojellakseen ihmistä rakkaudessaan varoittaa ihmisiä, että sellaista ei saa harjoittaa mutta Jumala ei sano etteikö se olisi mahdollista !
        Aina kun Jumala antaa kiellon/käskyn ihmiselle, niin sen tarkoitus on suojella ihmistä, koska Jumalalla on hyvä tahto ihmistä kohtaan...ihan kaikkia kohtaan.."noita-akkaakin" kohtaan, ja siksi Jumala kieltää yrittää ottamasta yhteyttä henkivaltoihin missä ilman Jeesusta olemme suuressa vaarassa !

        Olen ollut joskus Stop-huumeilla päihdetyöntekijänä vähän aikaa ja siellä olen kuullut aika hurjia tarinoita ihmisistä, jotka ovat harrastaneet okkultismia ja sitä kautta todella eräskin väitti että hän tietää mitä pahat voimat saa aikaiseksi ja nämäkin olivat silponeet itseään !
        Samoin myös kerran kuuntelin erästä Ryttylän lähetyskeskuksen vanhaa pappia, joka kertoi että hän on tavannut useampia tälläisiä ns."riivattuja" ja heillä kaikilla on ollut taustalla tätä okkultismia eli he olivat jotenkin antaneet itsensä alttiiksi vieraille henkivalloille ja tämäkin pappi kertoi tarinan Ryttylästä eräästä tytöstä joka vääntelehti ja puhui välillä miehen ja välillä naisen äänellä ja lopulta sinkoutui seinään kun he papit yöllä rukoili hänen puolestaan Ryttylän lähetyskeskuksessa...
        Ja en usko että tämä vanha pastori valehteli sillä hän puhui aivan yleisesti Joutjärven kirkossa pahan voimia käsittelevässä tilaisuudessa !

        Eli se miksi Jumala kieltää vainajahenkiin yhteydenottoa on juuri se, että
        ihminen altistuu silloin suureen vaaraan kohdata myös sen ei toivotun maailman eli demonihenget !

        Tälläiset on vain "spekulaatioita" mutta voimme vain arvailla mitä on esim. tällaisten tapausten takana kuin tämä esim. Peaches Geldof taustalla...
        Ps. Huom kuvariipus !
        http://www.mtv.fi/viihde/seurapiirit/artikkeli/peaches-geldof-kuollut-25-vuotiaana/3148158

        Vrt;
        Hexagrammi
        http://lampuri.fi/symbolit.htm

        Tämä Peaches oli laulaja Bob Geldofin tytär ja Bobihan oli The Boomtown Rats yhtyeen laulaja ja tämän yhtyeen ehkä kuuluisin biisi on "I don`t like Mondays"!
        Kyseinen kappale oli esityskiellossa vuonna-79 jonkin aikaa sanomansa takia, koska se kertoo nuoresta 16-vuotiaasta tytöstä joka koulun pihalla Kaliforniassa ampui tappaen kaksi aikuista ja haavoittaen kahdeksaa lasta ja kysyttäessä Miksi ? Tyttö oli vastannut:" En tykkää maanantaista" !

        https://www.youtube.com/watch?v=-Kobdb37Cwc


      • Rauhoituhan hieman kirjoitti:

        Eipä näytä olevan sinulle aivan sama "miten kukakin tätä raamatun kohta "tulkitsee"...
        Ei ainakaan jos päättelee noista jääräpäisistä kirjoituksistasi joilla yrität aivopestä uskovaisia omaan mystilliseen uskontoosi.

        Opettele keskustelemaan kuin normaali ihminen ja lopeta tuollainen turha hoosaamisesi ja "höyryäminen" jossa ei ole päätä eikä häntää. Et todellakaan ole mikään tietäjä..

        Ellen G White / Kristillisiä opetuksia, sivu 154:

        ~ " Eräs piirre, mikä erottaa totisen Jumalan vääristä Jumalista on kyky välittää ihmisille tietoja menneisyydestä ja tulevaisuudesta...
        ... Eräs Jumalan määräämistä koetuksista Jumalan todellisen profeetan selville saamiseksi on hänen sanojensa täsmällinen toteutuminen." ~

        - Siis Ellen G Whiten mukaan vain Jumala voi nähdä tulevaisuuteen ja se profeetta, jolle Jumala sanansa Hengessä ilmoittaa. Saatanan enkeli ja "väärä profeetta" ei siis Ellenin opin mukaan kykene näkemään tulevaisuuteen niin kuin Jumala näkee !

        Vrt: 5 Moos 18:22 "kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä."

        MUTTA KUINKAHAN ASIAN LAITA OLI ELLENIN ITSENSÄ KANSSA ?
        ONKO ELLENIN ENNUSTUKSET TOTEUTUNUT ?

        ___________________

        Itse Raamattukin kertoo meille tällaisen mielenkiintoisen ennustuksen: 1 Sam 28:16,17,19
        " Mutta Samuel vastasi: "Miksi sinä minulta kysyt, kun Herra on poistunut sinusta ja tullut vihamieheksesi?
        Herra on tehnyt sen, minkä hän on MINUN KAUTTANI puhunut: Herra on reväissyt kuninkuuden sinun kädestäsi ja on antanut sen toiselle, Daavidille.
        Herra antaa myöskin Israelin yhdessä sinun kanssasi filistealaisten käsiin, ja HUOMENNA OLET SINÄ POIKINESI MINUN TYKÖNÄNI; myös Israelin leirin Herra antaa filistealaisten käsiin."

        JA KUINKA TÄLLE ENNUSTUKSELLE KÄVIKÄÄN...

        1 Sam31:1 Mutta filistealaiset taistelivat Israelia vastaan. Ja Israelin miehet pakenivat filistealaisia, ja heitä kaatui surmattuina Gilboan vuorella.
        31:2 Ja filistealaiset pääsivät Saulin ja hänen poikiensa kintereille, ja filistealaiset surmasivat Joonatanin, Abinadabin ja Malkisuan, Saulin pojat.
        31:3 Ja kun taistelu kiihtyi ankaraksi Saulia vastaan ja jousimiehet keksivät hänet, joutui hän suureen hätään jousimiesten ahdistaessa.
        31:4 Ja Saul sanoi aseenkantajallensa: "Paljasta miekkasi ja lävistä sillä minut, etteivät nuo ympärileikkaamattomat tulisi lävistämään minua ja pitämään minua pilkkanaan". Mutta hänen aseenkantajansa ei tahtonut, sillä hän pelkäsi kovin. Niin Saul itse otti miekan ja heittäytyi siihen.
        31:5 Mutta kun hänen aseenkantajansa näki, että Saul oli kuollut, heittäytyi hänkin miekkaansa ja kuoli hänen kanssansa.
        31:6 NIIN KUOLIVAT SINÄ PÄIVÄNÄ YHDESSÄ SAUL, HÄNEN KOLME POIKAANSA ja hänen aseenkantajansa ynnä kaikki hänen miehensä." !

        JUMALAN PROFEETAN SAMUELIN ENNUSTUS SIIS TOTEUTUI ! :)
        Jumalan profeetta näkee tulevaisuuteen... Saatanan enkeli ja väärä profeetta ei näe, vain Jumala näkee ! Näin Ellenkin vakuuttaa ! :)


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Tälläiset on vain "spekulaatioita" mutta voimme vain arvailla mitä on esim. tällaisten tapausten takana kuin tämä esim. Peaches Geldof taustalla...
        Ps. Huom kuvariipus !
        http://www.mtv.fi/viihde/seurapiirit/artikkeli/peaches-geldof-kuollut-25-vuotiaana/3148158

        Vrt;
        Hexagrammi
        http://lampuri.fi/symbolit.htm

        Tämä Peaches oli laulaja Bob Geldofin tytär ja Bobihan oli The Boomtown Rats yhtyeen laulaja ja tämän yhtyeen ehkä kuuluisin biisi on "I don`t like Mondays"!
        Kyseinen kappale oli esityskiellossa vuonna-79 jonkin aikaa sanomansa takia, koska se kertoo nuoresta 16-vuotiaasta tytöstä joka koulun pihalla Kaliforniassa ampui tappaen kaksi aikuista ja haavoittaen kahdeksaa lasta ja kysyttäessä Miksi ? Tyttö oli vastannut:" En tykkää maanantaista" !

        https://www.youtube.com/watch?v=-Kobdb37Cwc

        http://www.mtv.fi/viihde/seurapiirit/artikkeli/the-times--peaches-geldof-kuoli-heroiinin-yliannostukseen/3335076


      • Kopittelija007 kirjoitti:

        Ellen G White / Kristillisiä opetuksia, sivu 154:

        ~ " Eräs piirre, mikä erottaa totisen Jumalan vääristä Jumalista on kyky välittää ihmisille tietoja menneisyydestä ja tulevaisuudesta...
        ... Eräs Jumalan määräämistä koetuksista Jumalan todellisen profeetan selville saamiseksi on hänen sanojensa täsmällinen toteutuminen." ~

        - Siis Ellen G Whiten mukaan vain Jumala voi nähdä tulevaisuuteen ja se profeetta, jolle Jumala sanansa Hengessä ilmoittaa. Saatanan enkeli ja "väärä profeetta" ei siis Ellenin opin mukaan kykene näkemään tulevaisuuteen niin kuin Jumala näkee !

        Vrt: 5 Moos 18:22 "kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä."

        MUTTA KUINKAHAN ASIAN LAITA OLI ELLENIN ITSENSÄ KANSSA ?
        ONKO ELLENIN ENNUSTUKSET TOTEUTUNUT ?

        ___________________

        Itse Raamattukin kertoo meille tällaisen mielenkiintoisen ennustuksen: 1 Sam 28:16,17,19
        " Mutta Samuel vastasi: "Miksi sinä minulta kysyt, kun Herra on poistunut sinusta ja tullut vihamieheksesi?
        Herra on tehnyt sen, minkä hän on MINUN KAUTTANI puhunut: Herra on reväissyt kuninkuuden sinun kädestäsi ja on antanut sen toiselle, Daavidille.
        Herra antaa myöskin Israelin yhdessä sinun kanssasi filistealaisten käsiin, ja HUOMENNA OLET SINÄ POIKINESI MINUN TYKÖNÄNI; myös Israelin leirin Herra antaa filistealaisten käsiin."

        JA KUINKA TÄLLE ENNUSTUKSELLE KÄVIKÄÄN...

        1 Sam31:1 Mutta filistealaiset taistelivat Israelia vastaan. Ja Israelin miehet pakenivat filistealaisia, ja heitä kaatui surmattuina Gilboan vuorella.
        31:2 Ja filistealaiset pääsivät Saulin ja hänen poikiensa kintereille, ja filistealaiset surmasivat Joonatanin, Abinadabin ja Malkisuan, Saulin pojat.
        31:3 Ja kun taistelu kiihtyi ankaraksi Saulia vastaan ja jousimiehet keksivät hänet, joutui hän suureen hätään jousimiesten ahdistaessa.
        31:4 Ja Saul sanoi aseenkantajallensa: "Paljasta miekkasi ja lävistä sillä minut, etteivät nuo ympärileikkaamattomat tulisi lävistämään minua ja pitämään minua pilkkanaan". Mutta hänen aseenkantajansa ei tahtonut, sillä hän pelkäsi kovin. Niin Saul itse otti miekan ja heittäytyi siihen.
        31:5 Mutta kun hänen aseenkantajansa näki, että Saul oli kuollut, heittäytyi hänkin miekkaansa ja kuoli hänen kanssansa.
        31:6 NIIN KUOLIVAT SINÄ PÄIVÄNÄ YHDESSÄ SAUL, HÄNEN KOLME POIKAANSA ja hänen aseenkantajansa ynnä kaikki hänen miehensä." !

        JUMALAN PROFEETAN SAMUELIN ENNUSTUS SIIS TOTEUTUI ! :)
        Jumalan profeetta näkee tulevaisuuteen... Saatanan enkeli ja väärä profeetta ei näe, vain Jumala näkee ! Näin Ellenkin vakuuttaa ! :)

        Usein kuulee väitettävän, että Saulille ei olisi ilmestynyt 1 Sam 28 luvussa aito Samuel vaan PAHA HENKI, joka vain esiintyi Samuelina mutta näissä jakeissa profeetta Samuel alkukielellä mainitaan juuri hänen omalla henkilökohtaisella nimellään...
        Ja samoin tuntuu perin oudolta miksi RAAMATTU ei sitä sitten erikseen mainitse jos näin ei olisi, koska samainen 1 Samuelin kirja mainitsee 3 kertaa tilanteen, jossa Sauliin menee Paha Henki ja kerran kuinka hän joutuu hurmoksiin Jumalan hengestä !

        Vertaa:

        1Sam16:14 Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä PAHA HENKI vaivasi häntä.

        1Sam18:10 Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä PAHA HENKI valtasi Saulin,

        1Sam19:9 Mutta Herran lähettämä PAHA HENKI tuli Sauliin,

        JA SITTEN

        1Sam19:23 "Mutta kun hän (Saul) oli menossa sinne, Raaman Naajotiin, tuli JUMALAN HENKI häneenkin, niin että hän kulki HURMOKSISSA,"

        ELI näiden Samuelin kirjan esimerkkien valossa on todella vaikea ajatella, että
        28 luvun Samuel ei olisi juuri se oikea Samuel !

        JUMALAN SANAAN JA ALKUKIELEEN VOI LUOTTAA ! :)

        San 30:5 "Jokainen Jumalan sana on taattu; hän on niiden kilpi, jotka häneen turvaavat."


    • Kopittelija007.

      Uppista !

    • OO7 : // Usein kuulee väitettävän, että Saulille ei olisi ilmestynyt 1 Sam 28 luvussa aito Samuel vaan PAHA HENKI, joka vain esiintyi Samuelina mutta näissä jakeissa profeetta Samuel alkukielellä mainitaan juuri hänen omalla henkilökohtaisella nimellään... //

      Aivan niin, Samuel oikeesti. Hän ei ollut koomassa siellä "isiensä levossa" Aabrahamin helmassa, vaan kuuli kutsun. Ja Jeesus kun oikei nnimeltä mainitsee Lasaruksen siellä samaisessa "Aabrahamin helmassa", niin tottahan toki Lasarus oli kuvaus ihan todellisestä henkilstä, eikä mitään tuulesta temmattua juttua.

      antti

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      572
      15096
    2. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      43
      11934
    3. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      361
      8932
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      9
      3791
    5. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      36
      3557
    6. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      359
      2647
    7. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      2147
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1753
    9. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      129
      1749
    10. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      193
      1622
    Aihe