Onko kellään tietoa softasta / lastusta volvo vm-04 2.4 s60,10.v onko olemassa ja paljon maksaa ja paljonko se tuo poweria lisää.......
Softaa / lastua v60 Volvoon onko tietoa
28
22856
Vastaukset
- Aahoo
http://www.heicosportiv.de tarjonnee jotain lastuja. http://www.swedespeed.com ja http://www.volvospy.com tarjonnevat lisää linkkejä.
Sanonpa kuitenkin, että vapaastihengittävän moottorin lastutus on pelkästään rahan haaskausta. Hae autokaupasta ensin turbokoneella oleva malli ja palataan sitten asiaan.- Jormaa
Riipuen moottorista onko kannattavaa vai ei. Toisista koneista tehdään eri tehovarsioita pelkällä moottoriohjaus softalla.
- Ovlov
Jormaa kirjoitti:
Riipuen moottorista onko kannattavaa vai ei. Toisista koneista tehdään eri tehovarsioita pelkällä moottoriohjaus softalla.
140 > 170 hv:aan hoituu softan päivityksellä. Uusissa kaikki koneet samoja 20 venttiilisiä, tehot tulee softasta.
- mutta...
Ovlov kirjoitti:
140 > 170 hv:aan hoituu softan päivityksellä. Uusissa kaikki koneet samoja 20 venttiilisiä, tehot tulee softasta.
Takuut tietenkin menee jos 140 --> 170 mutta selviääkö auto jatkossa pakokaasumittauksista katsastuksessa ja jos ei, mitä sitten...? Sinänsä kiinnostaisi...
- V-mies
mutta... kirjoitti:
Takuut tietenkin menee jos 140 --> 170 mutta selviääkö auto jatkossa pakokaasumittauksista katsastuksessa ja jos ei, mitä sitten...? Sinänsä kiinnostaisi...
Eiköhän nuo mene kun käytänössä noilla 140hv ja 170hv malleilla ei ole mitään eroa. Volvon 170hv malli on lähinnä markkinointikikka. Normaalilla kierrosalueella suorituskyky on lähes sama kuin 140hv mallilla. Maksimivääntömomentissa koneilla on vuosimallista riippuen vain 15-20Nm ero, joten maksimitehon kasvu syntyy lähes ainoastaan korkeamman maksimikierrosnopeuden ansiosta. Alemmilla kierrosalueilla käyrät ovat hyvin samankaltaiset.
- Eetu
V-mies kirjoitti:
Eiköhän nuo mene kun käytänössä noilla 140hv ja 170hv malleilla ei ole mitään eroa. Volvon 170hv malli on lähinnä markkinointikikka. Normaalilla kierrosalueella suorituskyky on lähes sama kuin 140hv mallilla. Maksimivääntömomentissa koneilla on vuosimallista riippuen vain 15-20Nm ero, joten maksimitehon kasvu syntyy lähes ainoastaan korkeamman maksimikierrosnopeuden ansiosta. Alemmilla kierrosalueilla käyrät ovat hyvin samankaltaiset.
Onko tiedossa suorituskykyarvoja 140 hv vs. 170 hv esim. 60-100 km/h 4. vaihteella ja 80-120 km/h 5. vaihteella? Itse olen miettinyt samoin, että 30 hv:n lisäys on enemmän markkinointia.
- mutta...
Eetu kirjoitti:
Onko tiedossa suorituskykyarvoja 140 hv vs. 170 hv esim. 60-100 km/h 4. vaihteella ja 80-120 km/h 5. vaihteella? Itse olen miettinyt samoin, että 30 hv:n lisäys on enemmän markkinointia.
Pitää paikkansa, tehot ovat käytännössä samat tuonne 4000 ... 5000 kiekkaan asti (en muista tarkkaa rajaa mutta löytyy jostain netistä) jonka jälkeen teho nousee 170 heppasessa 6000 asti ja 140 heppasessa se laskee!!! Eli huippukierrokset lienevät kokolailla samat.
Normaaliajossa ero tuskin juurikaan huomaa ja asia on hyvä tiedostaa kun vertailee 140 hp mallia vaikkapa muiden autojen 2-litraisiin joissa varmast on vähemmän tehoa aina tuonne 4000 ... 5000 raja-arvoon asti. Itse en laittanut rahaa 170 hp malliin enkä ole sitä katunut. - jartsa
V-mies kirjoitti:
Eiköhän nuo mene kun käytänössä noilla 140hv ja 170hv malleilla ei ole mitään eroa. Volvon 170hv malli on lähinnä markkinointikikka. Normaalilla kierrosalueella suorituskyky on lähes sama kuin 140hv mallilla. Maksimivääntömomentissa koneilla on vuosimallista riippuen vain 15-20Nm ero, joten maksimitehon kasvu syntyy lähes ainoastaan korkeamman maksimikierrosnopeuden ansiosta. Alemmilla kierrosalueilla käyrät ovat hyvin samankaltaiset.
Noissa ei suurta eroa ole. 140 heppanen antaa käytännössä kuitenkin 150 heppaa. Jostain syystä puhutaan aina 140 heppasesta. 170 heppanen sammuu alakierroksilla aika helposti, joten liikkeelle lähtö on vaikeampaa.
- Reino
Mikähän tuo 10.v on? Ei ainenkaan 10 venttiilinen kun sellaista ei ole olemassakaan.
- Pietro
5 sylinteriä, 2 venttiiliä sylinteriä kohti tekee yhteensä 10 venttiiliä.
- s60 -02
Pietro kirjoitti:
5 sylinteriä, 2 venttiiliä sylinteriä kohti tekee yhteensä 10 venttiiliä.
..ei ole sellaista autoakaan kuin v60. Eikä 10 venttiilistä ole valmistettu pian viiteen vuoteen, eli ei ole käytetty s60:ssä/nykyisessä v70:ssä
140 ja 170 hv:n erot softassa, rauta on sama.. Uushankinnassa tulee softalle hintaa... - Pietro
s60 -02 kirjoitti:
..ei ole sellaista autoakaan kuin v60. Eikä 10 venttiilistä ole valmistettu pian viiteen vuoteen, eli ei ole käytetty s60:ssä/nykyisessä v70:ssä
140 ja 170 hv:n erot softassa, rauta on sama.. Uushankinnassa tulee softalle hintaa...140 hv:n versiossa on 10 venttiiliä.
170 hv:n versiossa on 20 venttiiliä.
Näin homma menee nykyäänkin.
ENGINES/TRANSMISSIONS
1.6i 16v: 100bhp, 145Nm (107 lb ft) torque
1.6D 16v: 110bhp, 240Nm (177 lb ft) torque
1.8i 16v: 125bhp, 160Nm (118 lb ft) torque
2.0D 16v: 136bhp at 4,000rpm, 340Nm (251 lb ft) torque at 2,000rpm.
2.4i 10v: 140bhp at 5,000rpm, 220Nm (162 lb ft) torque at 4,000rpm (n/a in UK)
2.4i 20v: 170bhp at 6,000rpm 230Nm (170 lb ft) torque at 4,400rpm
T5: 220bhp at 5,000rpm, 320Nm (236 lb ft) torque at 1,500 – 4,800rpm
Tämä lista löyty googlen kautta sivulta http://www.volvoclub.org.uk/roadtests/s40_roadtest_my2004_5.htm - mutta mutta..
Pietro kirjoitti:
140 hv:n versiossa on 10 venttiiliä.
170 hv:n versiossa on 20 venttiiliä.
Näin homma menee nykyäänkin.
ENGINES/TRANSMISSIONS
1.6i 16v: 100bhp, 145Nm (107 lb ft) torque
1.6D 16v: 110bhp, 240Nm (177 lb ft) torque
1.8i 16v: 125bhp, 160Nm (118 lb ft) torque
2.0D 16v: 136bhp at 4,000rpm, 340Nm (251 lb ft) torque at 2,000rpm.
2.4i 10v: 140bhp at 5,000rpm, 220Nm (162 lb ft) torque at 4,000rpm (n/a in UK)
2.4i 20v: 170bhp at 6,000rpm 230Nm (170 lb ft) torque at 4,400rpm
T5: 220bhp at 5,000rpm, 320Nm (236 lb ft) torque at 1,500 – 4,800rpm
Tämä lista löyty googlen kautta sivulta http://www.volvoclub.org.uk/roadtests/s40_roadtest_my2004_5.htmS40:n koeajossa TM 7/2004 (s. 158) puhutaan 140 hv:n koneen tiedoissa, koneessa olevan 4 venttiiliä/sylinteri ja samoin TM 16/2004 (s. 79) on V70:n tyypit ja 140 hv:n koneessa jälleen 4 venttiiliä/sylinteri.
Tietenkin TM voi olla väärässä, mutta että kaksi kertaa?? Olisiko nettilähteessä virhe?:) - Pietro
mutta mutta.. kirjoitti:
S40:n koeajossa TM 7/2004 (s. 158) puhutaan 140 hv:n koneen tiedoissa, koneessa olevan 4 venttiiliä/sylinteri ja samoin TM 16/2004 (s. 79) on V70:n tyypit ja 140 hv:n koneessa jälleen 4 venttiiliä/sylinteri.
Tietenkin TM voi olla väärässä, mutta että kaksi kertaa?? Olisiko nettilähteessä virhe?:)Jep jep, kyllähän se siltä näyttää, että nettilähteessä on virhe ja tosiaan tarkempi tutkimustyö vahvistaa asian. Ei pitäs mennä luottaan ihan mihin tahansa lähteisiin :)
Mutta kyllä se 2.4 10V kone on löytynyt S60:n nokalta ainakin alkuvaiheessa. Ainakin TM 15/2000 s. 12-13 mukaan näin on ollut. Sitä en sitten tosiaan tiedä, että missä vaiheessa venttiilimäärä on tuplaantunut 140 hv:n versiossa. - s60 -02
Pietro kirjoitti:
Jep jep, kyllähän se siltä näyttää, että nettilähteessä on virhe ja tosiaan tarkempi tutkimustyö vahvistaa asian. Ei pitäs mennä luottaan ihan mihin tahansa lähteisiin :)
Mutta kyllä se 2.4 10V kone on löytynyt S60:n nokalta ainakin alkuvaiheessa. Ainakin TM 15/2000 s. 12-13 mukaan näin on ollut. Sitä en sitten tosiaan tiedä, että missä vaiheessa venttiilimäärä on tuplaantunut 140 hv:n versiossa.Muistaakseni viimeisiä vanhan kopan S70/V70 malleja (Classic) myytiin jo tällä uudemmalla koneella, jossa on lisänä vanhempaan versioon muuttuva imuventtiilien ajoitus ja aina 20V. Epäilen, että TM:n sedälle on päässyt virhe lehteen 2000 vuonna.
Mutta nyt on jo vahvaa mutua.. Jos joku viisaampi kertoisi totuuden! - -T5-
s60 -02 kirjoitti:
Muistaakseni viimeisiä vanhan kopan S70/V70 malleja (Classic) myytiin jo tällä uudemmalla koneella, jossa on lisänä vanhempaan versioon muuttuva imuventtiilien ajoitus ja aina 20V. Epäilen, että TM:n sedälle on päässyt virhe lehteen 2000 vuonna.
Mutta nyt on jo vahvaa mutua.. Jos joku viisaampi kertoisi totuuden!Kaikissa nykyisemmissä volvon valmistamissa viisipyttyisissä on 20 venttiiliä, mukaan lukien 70s/v classikit. Muutoksia näissä uuden sukupolven koneissa on tapahtunut ristiinrastiin: venttiilien nostimet(hyrdauli/palasäätö), katalysaattorin sijainti (pakosarjassa/auton alla) ja säätyvä venttiilien ajoitus/kiinteä venttiilien ajoitus.
Liikahtavampi malli on se jossa katti on auton alla, eikä suoraa pakoventtiilin kyljessä. Ja venttiilien muuttuva ajoitus tuo vielä lisä potkua alakierroksille. Venttiilien säätö ei vaikuta tehoon mutta jos joku haluaa säätää 20 venttiiliä palasäädöin niin mikä ettei.
Lastu muuttaa sytytus ennakkoa ja nostaa rajoittimen hieman päälle 7krpm:n. Tehoa tulee sitten normaalilla 98e pumppubensalla 180-188hv ja kone tuntuu ärhäkämmältä keskikierroksista ylöspäin. Että sellaista lastuilla...
-T5- - Reino
Pietro kirjoitti:
Jep jep, kyllähän se siltä näyttää, että nettilähteessä on virhe ja tosiaan tarkempi tutkimustyö vahvistaa asian. Ei pitäs mennä luottaan ihan mihin tahansa lähteisiin :)
Mutta kyllä se 2.4 10V kone on löytynyt S60:n nokalta ainakin alkuvaiheessa. Ainakin TM 15/2000 s. 12-13 mukaan näin on ollut. Sitä en sitten tosiaan tiedä, että missä vaiheessa venttiilimäärä on tuplaantunut 140 hv:n versiossa.TM, se poropeukaloiden luvattu tietolähde. Sitä kun luetaa niin tietedään kaikki autoista ja voidaan kahvipöydässä kiistellä. Itse asiaan, S60 ei ole saanut kymmenvenaisella koneella. Toi lista kuvaa S40/V50 moottori vaihtoehtoja jossa näköjään on virheitä siinäkin. Eikä S60 ja S40/V50 viisimukiset moottoritkaan ole samoja vaikka niissä nimellistehot samat onkin.
- Amazon -69
-T5- kirjoitti:
Kaikissa nykyisemmissä volvon valmistamissa viisipyttyisissä on 20 venttiiliä, mukaan lukien 70s/v classikit. Muutoksia näissä uuden sukupolven koneissa on tapahtunut ristiinrastiin: venttiilien nostimet(hyrdauli/palasäätö), katalysaattorin sijainti (pakosarjassa/auton alla) ja säätyvä venttiilien ajoitus/kiinteä venttiilien ajoitus.
Liikahtavampi malli on se jossa katti on auton alla, eikä suoraa pakoventtiilin kyljessä. Ja venttiilien muuttuva ajoitus tuo vielä lisä potkua alakierroksille. Venttiilien säätö ei vaikuta tehoon mutta jos joku haluaa säätää 20 venttiiliä palasäädöin niin mikä ettei.
Lastu muuttaa sytytus ennakkoa ja nostaa rajoittimen hieman päälle 7krpm:n. Tehoa tulee sitten normaalilla 98e pumppubensalla 180-188hv ja kone tuntuu ärhäkämmältä keskikierroksista ylöspäin. Että sellaista lastuilla...
-T5-Mitenkäs S60R automobiilista on otettu irti 299hp
vakiona jos siihen laittaisi desin softaa niin sehän kulkisi kuin raketti!!!!! - teamrs
-T5- kirjoitti:
Kaikissa nykyisemmissä volvon valmistamissa viisipyttyisissä on 20 venttiiliä, mukaan lukien 70s/v classikit. Muutoksia näissä uuden sukupolven koneissa on tapahtunut ristiinrastiin: venttiilien nostimet(hyrdauli/palasäätö), katalysaattorin sijainti (pakosarjassa/auton alla) ja säätyvä venttiilien ajoitus/kiinteä venttiilien ajoitus.
Liikahtavampi malli on se jossa katti on auton alla, eikä suoraa pakoventtiilin kyljessä. Ja venttiilien muuttuva ajoitus tuo vielä lisä potkua alakierroksille. Venttiilien säätö ei vaikuta tehoon mutta jos joku haluaa säätää 20 venttiiliä palasäädöin niin mikä ettei.
Lastu muuttaa sytytus ennakkoa ja nostaa rajoittimen hieman päälle 7krpm:n. Tehoa tulee sitten normaalilla 98e pumppubensalla 180-188hv ja kone tuntuu ärhäkämmältä keskikierroksista ylöspäin. Että sellaista lastuilla...
-T5-Kysymys -T5-: Onko siis classikeissakin uudet volvon koneet joissa on esim. säätyvä venttilin ajoitus.
- jotai tiiän minäkii
Amazon -69 kirjoitti:
Mitenkäs S60R automobiilista on otettu irti 299hp
vakiona jos siihen laittaisi desin softaa niin sehän kulkisi kuin raketti!!!!!että ärrässä on isommat suuttimet kun normi t5 pannussa kato niihi suuttimiin se teho rajoittuu eikä ohjain-yksikköön . tajuat kai tuon itekkii ei se auto pelkästää ilmalla käy vaikka siinä turbo onkii.
- juppe71
www.tmuukkonen.fi. Tuohon autoosi saa 30hv = 170 lastutuksen jälk.
- kottero
Tiedustelin omaan vm.04 S60:een tehonlisäystä 140:tä 170:een sellaisesta firmasta kuin "k-s autosäätö (turbotec)". Sanoivat, että vm.04 ja loppuvuoden 03 valmistuneisiin S60:iin ei lastutusta voi tehdä. Ovat kuulemma tehtaalla menneet muuttamaan "systeemiä" aiemmista S60:stä. Jos kuitenkin jollain on muunlaista faktatietoa, niin voisi varmaan infota siitä täällä.
- LKM
Katoppas ruåtsista tällainen korporaatio:
www.samsteffansson.se ja valitse S60 alta osasto ENGINE:
löytyy softa 185 bhp, mutta sellaisen laittaneena suosittelen ainakin takaputken vaihtoa!!! Alkaa mehupilli viheltämään kun kaasunvaihto ei toimi kuten ennen!!!! Mutta ÄLÄ laita vapaavirtaussuodatinta, mulla paloi 1600€ lambdavalon sammuttamiseksi, kun ilmamäärät meni sekaisin...
Joten boxi sieltä niin johan alkaa 20venaa pörisemään!!!!- kottero
Mistä hintaluokasta puhutaan em. toimenpiteistä asennettuna?
- Jake
Mikä on vapaavirtaussuodin?
Muuttuiko moottorin käytös mitenkään? Tuntuuko luvattu teho mitenkään käytännössä?Bensaa kuluu enemmän varmaankin, mutta entä normaalin ajon sujuvuus?
Volvo liikkeessä asennettunakaan Samuelssonin paketti ei tunnu kovin suurelta uhraukselta. - Epätietoinen
Jake kirjoitti:
Mikä on vapaavirtaussuodin?
Muuttuiko moottorin käytös mitenkään? Tuntuuko luvattu teho mitenkään käytännössä?Bensaa kuluu enemmän varmaankin, mutta entä normaalin ajon sujuvuus?
Volvo liikkeessä asennettunakaan Samuelssonin paketti ei tunnu kovin suurelta uhraukselta.Omistan S70 GLT/-98 mallin. Ja siinä on 170HV. Tahtoo vaihtaa uudempaan. Mutta näitä 170HV S60 on harvassa. Vai olenko ymmärtänyt oikein, että 140/170HV on käytännössä sama? Paitsi lastu boxiin? Ja vaikuttaa vain jossain ääritilanteessa?
Että mopo myyntiin, ja 140hv tilalle? - Olli-ka
Epätietoinen kirjoitti:
Omistan S70 GLT/-98 mallin. Ja siinä on 170HV. Tahtoo vaihtaa uudempaan. Mutta näitä 170HV S60 on harvassa. Vai olenko ymmärtänyt oikein, että 140/170HV on käytännössä sama? Paitsi lastu boxiin? Ja vaikuttaa vain jossain ääritilanteessa?
Että mopo myyntiin, ja 140hv tilalle?Itsellä aiemmin oli -00 vuoden Classic 170hv Manuaaliaskilla, tuossa pari kuukautta sitten vaihdoin uuteen -07 Classiciin 140hv Automaattilaatikolla. Eroa en huomaa ollenkaan, tämä 140hv tuntuisi liikkuvan jopa paremmin, ehkäpä alaviritteisemmän koneen ansiosta. Tiedä sitten onko jutussa perää, mutta todellakaan mitään eroa ei käytännössä ole 170-140hv. Ps. todella tyytyväinen olen ollut molempiin autoihin, varsinkin tämä uusi, mahtavat ajo-ominaisuudet/varusteet!
- Volovoman
Olli-ka kirjoitti:
Itsellä aiemmin oli -00 vuoden Classic 170hv Manuaaliaskilla, tuossa pari kuukautta sitten vaihdoin uuteen -07 Classiciin 140hv Automaattilaatikolla. Eroa en huomaa ollenkaan, tämä 140hv tuntuisi liikkuvan jopa paremmin, ehkäpä alaviritteisemmän koneen ansiosta. Tiedä sitten onko jutussa perää, mutta todellakaan mitään eroa ei käytännössä ole 170-140hv. Ps. todella tyytyväinen olen ollut molempiin autoihin, varsinkin tämä uusi, mahtavat ajo-ominaisuudet/varusteet!
Olli-ka: onko millainen syömään tuo 140hp automaatilla? itse oon vähä katsellut kakkoskoppasta V70 (vm 01-02) ja käyttöautona välttää vapaasti hengittäväkin.
Yhtä kävin koeajamassa, ihan hyvin sillä kerkeää, mutta se automaatti tuntui vaihtavan aika korkeilla kierroksilla vaihteet varsinkin maantieajossa, vaikkei talla pohjassa edes kiihdyttänyt, onko normaalia? kyseessä oli juurikin V70 '01 140hp aut, 240tkm ajettu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701