Energiantarve kasvaa koko ajan

energia220

Oletko sinä huolissasi ihmiskunnan tulevaisuudesta, kun energiantarve kasvaa jatkuvasti?

17

56

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mietinpä vain

      no totta halvatussa olen, kun maailman väkiluku kasvaa aivan älyttömästi ja koko ajan. sitten pitäisi vielä pystyä tuottamaan riittävästi energiaa ja ekologisesti. nyt suurin osa maailman sähköstä tuotetaan siten, että vaurioittaa ilmastoa. vielä kun öljy loppuu maailmasta, niin avot. tuho tulee?

    • pano kielto
      • Todella mielenkiintoinen laskuri! :)
        Kylläpä nuo luvut vilisevät silmissä.
        Aika paljon maailmassa käytetään sähköä, joka on uusiutumattomista energialähteistä tuotettua, mikäli verrataan uusiutuvista energialähteistä tuotettuun sähköön.


      • pano kielto
        energia220 kirjoitti:

        Todella mielenkiintoinen laskuri! :)
        Kylläpä nuo luvut vilisevät silmissä.
        Aika paljon maailmassa käytetään sähköä, joka on uusiutumattomista energialähteistä tuotettua, mikäli verrataan uusiutuvista energialähteistä tuotettuun sähköön.

        Niin on :) tästä hyvin huomaa et aurinkoenergiaa olis vaikka kuinka tarjolla, sitä pitäs enemmän kehittää.

        Maahan osuva aurinkoenergia tänään (MWh)


      • pano kielto kirjoitti:

        Niin on :) tästä hyvin huomaa et aurinkoenergiaa olis vaikka kuinka tarjolla, sitä pitäs enemmän kehittää.

        Maahan osuva aurinkoenergia tänään (MWh)

        Olemme samaa mieltä! :)
        Kyllä tuo mittarisivusto laittaa ajatukset liikkeelle.
        Meiltä on muuten myös mahdollista ostaa aurinkovoimaa.


    • kurree

      Käsittämätöntä. Nuo luvut kyllä pelottaa tosi paljon ja laittaa miettimään. taidanpa alkaa luonnonsuojeliaksi :)
      ai teiltä saa aurinkovoimaa? luulin että vaan vesivoimaa..

      • Luvut ovat kyllä tosi vaikuttavia – tuntee itsensä aika pieneksi olennoksi maan päällä.

        Meiltä saat ostettua aurinkovoimaa. :)


      • 9+6
        energia220 kirjoitti:

        Luvut ovat kyllä tosi vaikuttavia – tuntee itsensä aika pieneksi olennoksi maan päällä.

        Meiltä saat ostettua aurinkovoimaa. :)

        Mistä voimalasta se aurikosähkö tulee olis kiinnostavaa tietää alkuperä ?


      • 9+6 kirjoitti:

        Mistä voimalasta se aurikosähkö tulee olis kiinnostavaa tietää alkuperä ?

        Eurooppalaista aurinkoenergiaa alkuperätakuulla. :)
        Tarkempaa tietoa minulla ei ole.


    • alvar

      Kerropas 220 Energia kuinka kauan ihmiskunta kestää tätä hurjaa menoa. Tuleeko maailmanloppu?

      • Tuo on kyllä sellainen kysymys, johon tuskin kukaan osaa vastata. Toivotaan, että ihmiskunta keksii keinon välttää maailmanloppu. Maallikkona voisin ainakin kuvitella, että luontoa tulisi varjella mahdollisimman paljon. Voisimme keksiä ympäristöystävällisempiä tapoja elää ja harjoittaa liiketoimintaa. :)


    • hihhuli4

      Olen huolissani. Maailman keskilämpötila nousee hälyyttävästi. Jotain pitää tehdä ja pian. Fossiilisten polttoaineiden käyttäminen pitää lopettaa ja pian! Muuten ottaa ohraleipä.

      • Kiitos viestistäsi. Mekin olemme huolissamme. Ilmastomme lämpeneminen on noiden fossiilisten polttoaineiden käyttämisen kannalta todella huolestuttava asia. :(


    • Taavi takarivistä

      Puhutaan tällaisissa asioissa mieluimmin tosiasioihin perustuvina kuin ihmisten pelottelulla....ajatelkaamme, että me täällä lähes arktisella alueella kykenemme asumaan ja rakentamaan toimeentulomme. Vaatikaamme niiltä, jotka todella haaskaavat meidänkin puolesta.....

    • Meillä on täällä pohjoisessa asiat tulevaisuudessa paremmin kuin monilla muilla. Suomeen on todennäköisesti tulossa myöhemmin esimerkiksi ilmastopakolaisia. On totta, että monien tahojen olisi hyvä muuttaa käyttäytymistään.

      Eniten päästöjä syntyy vauraissa teollisuusmaissa, mutta tilanne on huolestuttava myös monissa kehittyvissä maissa, kuten esimerkiksi Kiinassa tai Intiassa. Jos lämpötila nousee vaikkapa 1,5ºC vuoteen 2080 mennessä, se aiheuttaa monille nälänhätää ja esimerkiksi malariaa. Vesipula on myös suuri uhka.

      Mielenkiintoista tietoa aiheesta löytyy seuraavasta linkistä:
      http://ilmasto.org/

    • katriinak

      Oliskin aika kauheeta, jos tulis semmonen äkillinen ilmastonmuutos. Kävin katsoos tuota linkkiä. Mielenkiintoista! :))

    • alluuu

      En voi uskoa, että mitään noin äkillistä tapahtuisi, tuo äkillinen ilmastonmuutos on vähän kuin siitä yhestä leffasta, jossa tuli se jääkausi ihan ykskaks.
      no way.. mutta olen kyllä sitä mieltä, että kyllä jotain pahaa tapahtuu ihmiskunnalle sadan vuoden sisällä, jos nyt ei rajusti paranneta tapojamme.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1592
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1349
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1169
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      42
      1033
    6. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      67
      818
    7. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      686
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      184
      683
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe