Kuinka vähentää ihon rasvaisuutta (aikuisiän sekaiho) ?

Lasiomena

Minulla on nyt aikuisiällä iho muuttunut sekaihoksi (ennen normaali iho). Kärsin finneistä sekä paiseista suun ympärysalueella leuassa. Lisäksi iho rasvoittuu helposti. Ennen minulla ei näppyjä juuri ollutkaan.

Olen käynyt apteekkarilla kyselemässä apuja ja hän suositteli Neutrogenan puhdistusgeeliä sekä La roche-posay:n kasvovettä. Lisäksi minulla on käytössä Erisanin kosteuttava kasvovoide (rasvaisuus 1 / 3). Minulla on myös La roche-posayn tulehtuneille näpyille tarkoitettua voidetta.

Meikki ei toimi ilman puuteria, sillä meikkivoide alkaa kiiltelemään n. 4h jälkeen meikkauksesta. Puuteria joudun laittamaan useita kertoja päivään. En jaksaisi tällaista. Onko hyviä neuvoja kuinka saisin vähennettyä ihon rasvaisuutta?

6

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10+1

      Mulla rasvoittuminen on vähentynyt näillä konsteilla: illalla pesu putsarin lisäksi suolasaippualla. Yöksi ei voiteita. Aamulla huljutus vedellä ja sitten kosteusvoide.

    • hyväihonen

      mun konstit

      rööki pois

      Itse käytän rasvaiselle iholleni näitä enkä mitään muuta.

      http://www.lumene.com/fi/kasvot/deep-cleansing-gel-cleanser

      http://www.lumene.com/fi/kasvot/ihohuokosia-supistava-kasvovesi

      löytyy citymarket edullisesti

      EI RÖÖKII

      Ainoastaan uinnin jälkeen iho kuivuu, kun käyn kuumassa suihkussa. Ja sen jälkeen laitan Aqualan L voidetta (apteekista halvalla). Marketissakin on vastaavia hajusteettomia ja allergiatestattuja esim. Erisan ja LV

      Meikkivoidetta tai puuterii en laittais ku se vaan tukkii ihohuokoset, vaikka mainokset mitä lupaa. Mulla tukkii ja sitten naama kukkii.

      Meikkaa silmät, niin mielestäni riittää ja antaa ihon hengittää.

      Mutta kokeile, mikä sul sopii.

      Kesällä voikin ruskettaa kasvojaan, niin vielä vähemmän tarvii meikkivoidetta tai puuteria.

      Vettä janoon 1,5-2 litraa päivässä. Aloita aamusi vedellä 5-8dl.

      Toinen on ruokavalio, millä on todellakin hirveesti merkitystä, miten iho voi. Iho on ihmisen suurin elin, joten EI ole ihan sama, mitä suuhunsa laittaa, vaikka niin kuvittelisi.

      http://personal.inet.fi/koti/remeli/aitoa_ruokaa.htm

    • jattasdiary
    • plääääh

      Olen kärsinyt vaivasta jo 35 vuotta eikä mikään keino ole tepsinyt. On ollut käytössä roaccutania, antibiootteja, erilaisia salvoja, apteekin käsikauppatavaraa, erilaisia ruokavalioita, suolaa, aloe veraa ja muita "luonnon keinoja" jne. Täytyy vain hyväksyä vaiva kun ei sille mitään voi.

      • hyväihonen

        Se on geeneissäkin, onko iho kuiva vai rasvainen.

        Rasvainen iho ei rypisty niin helposti vanhetessaan kuin kuivempi iho.

        Eikä tarvii rasvata.

        Joten mikä hätä sulla sitten on?


      • frankensteinitar
        hyväihonen kirjoitti:

        Se on geeneissäkin, onko iho kuiva vai rasvainen.

        Rasvainen iho ei rypisty niin helposti vanhetessaan kuin kuivempi iho.

        Eikä tarvii rasvata.

        Joten mikä hätä sulla sitten on?

        Sanoin hyväksyneeni vaivani kun muuta keinoa ei ole. Mutta kun ikä tuo rypyt ja joukossa on myös finnit, niin eipä ole kaksinen näky.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      79
      4117
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      28
      3090
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3082
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      2887
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2824
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      42
      2553
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      314
      2513
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      229
      2194
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2047
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      45
      2007
    Aihe