Tere,muutan käsikäytön sähköstartille,mitä kaikkea tarvii lisätä??,löytyykö jollain nurkista osia,kone _85_89,35hp johnsson.
sähköstartille
6
93
Vastaukset
- tarvitset
Starttimoottorin, ja vauhtipyörään sopivalla hammastuksella olevan hammaskehän, ja solenoidin, joka kytkee suoraan akulta virran starttimoottoriin, ja tasasuuntaajan, jossa latausrele akun lataamiseksi.
Myös kytkentäkaavio on tarpeen, että saat vauhtipyörän alta tulevat johdot oikein kytketyksi. Sekä myös tietysti starttinapin, tai avaimella olevan virtalukon ohjauspulpettiin.- >pensselit santaan<
Ihanneratkaisuhan olisi löytää jostain muuten romukone, mutta sähkökäynnistys vehkeet olisi paikoillaan. Silloin olisi yksinkertaisinta vaihtaa käynnistyssysteemi toisenlaiseen. Yleensä käsikäynnisteisissä ei ole hammaskehää eikä startin kiinnitysjalustaa. lataus virran saantikin voi olla kyseenalaista, koska ne "rensselit" jotka latauksen tasasuuntauksen kanssa hoitavat voivat sijaita vauhtipyörän alla, ja ovat erilaiset kuin käsikäynnisteisessä.
Tietenkin omat viritykset voi tehdä kevyemmillä versioilla, jolloin lataus systeemiä ei ole asennettu, vain pelkkä startti painonapin avulla.
Silloin tarvitaan vain hammaskehä ,startin jalusta, starttimoottori, solenoidi ja painonappi jonka avulla käskytetään solenoidia. Silloin sytytys systeemi toimii edelleen entisellään. Lataus on sitten ihan eri homma. - lisäksi
>pensselit santaan< kirjoitti:
Ihanneratkaisuhan olisi löytää jostain muuten romukone, mutta sähkökäynnistys vehkeet olisi paikoillaan. Silloin olisi yksinkertaisinta vaihtaa käynnistyssysteemi toisenlaiseen. Yleensä käsikäynnisteisissä ei ole hammaskehää eikä startin kiinnitysjalustaa. lataus virran saantikin voi olla kyseenalaista, koska ne "rensselit" jotka latauksen tasasuuntauksen kanssa hoitavat voivat sijaita vauhtipyörän alla, ja ovat erilaiset kuin käsikäynnisteisessä.
Tietenkin omat viritykset voi tehdä kevyemmillä versioilla, jolloin lataus systeemiä ei ole asennettu, vain pelkkä startti painonapin avulla.
Silloin tarvitaan vain hammaskehä ,startin jalusta, starttimoottori, solenoidi ja painonappi jonka avulla käskytetään solenoidia. Silloin sytytys systeemi toimii edelleen entisellään. Lataus on sitten ihan eri homma.Ja tietenkin se akku !! Meinas unohtua.
- Ja myös
lisäksi kirjoitti:
Ja tietenkin se akku !! Meinas unohtua.
Verkkovirralla toimiva akkulaturi, ja vara-akku myös, ja veneeseen iso aurinkokenno, niin ei tartte moottoriin lataussysteemejä :))
- 23e
Minkä ikäinen koneesi on? 89 alkaen on erikokoinen vauhtipyörä ja startin bendix eli jos löydät sitä ikäluokkaa olevan startin niin joudut vaihtamaan vauhtipyörän myös
- kokonaisuus OK
Eli asia ei aina ole kovin yksinkertainen toteuttaa. Siksi kun osia alkaa osteleen, on hyvä tietää koko systeemin tarvikkeet, eivät jää sitten käsiin, kun eivät yhteen sopineetkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 703225
- 2012822
- 222638
- 492608
- 202476
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412315Miten hitsissä ulosoton asiakas?
On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez2101773Törmättiin tänään
enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v241727- 371590
- 181436