Raamatunkohta vaimon arvostamisesta?

järkyttynyt

Voisiko joku kertoa hyviä kohtia Raamatusta, missä puhutaan vaimon arvostamisesta ja hyvin kohtelemisesta? Mieheni on päättänyt että olen ruma (aiemmin olin hänen mielestään kaunis). Itse näen mieheni "maailman komeimpana" koska rakkaus peittää virheet. Mieheni mielestä on parasta, että hyväksyn itseni rumana. Hän on jopa tilannut minulle ajan psykologille, jotta voisin hyväksyä rumuuteni.... katsokaas suutuin kropan ja naaman arvostelusta... ja hän haluaa pitää mielipiteensä. Onko ihan järjetöntä, että minä ja moni muu ystäväni näkevät puolisonsa maailman kauneimpana rakkaana? Miksi minua arvostellaan ja vertaillaan tyyliin "Matin vaimo on kauniimpi", "mun exällä oli paremmat tissit"?

8

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1213

      "Voisiko joku kertoa hyviä kohtia Raamatusta, missä puhutaan vaimon arvostamisesta ja hyvin kohtelemisesta?"

      Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
      Efe. 5:25

      Miehet, rakastakaa vaimojanne, älkääkä olko heitä kohtaan katkerat.
      Kol. 3:19

    • Jumala arvostaa

      Jumala rakastaa sinua sinun itsesi tähden, Hän antoi elämänsä juuri sinun vuoksesi. Sen vuoksi sinunkin kuuluu rakastaa itseäsi, koska sinusta on maksettu suuri hinta.

      Kun ymmärrät Jumalan rakkauden sinua kohtaan, oma itsetuntosi paranee ja hymähdät miehesi puheille. Ehkä hän on vain mustasukkainen sinusta.

      Ulkonäköseikat ovat yhdentekeviä, emme millään voi kilpailla muiden kanssa ulkonäkömme suhteen, koska aina tulee olemaan kauniimpia, ja nuorempia, ja kun vanhenemme, kauneutemme kuitenkin katoaa.

      Kun sinä rakastat miestäsi, niinkuin uskovainen vaimo rakastaa ja kunnioittaa miestään, ei hänkään voi vastustaa sinua ja rakkauttasi. Rukoile miehesi, itsesi avioliittonne, kotinne ja perheenne puolesta. Pyydä Jeesusta sydämiinne asumaan.

      Sananl. 31
      10 Kelpo vaimon kuka löytää? Sellaisen arvo on helmiä paljon kalliimpi.
      11 Hänen miehensä sydän häneen luottaa, eikä siltä mieheltä riistaa puutu.
      12 Hän tekee miehellensä hyvää, ei pahaa, kaikkina elinpäivinänsä.
      13 Hän puuhaa villat ja pellavat ja halullisin käsin askartelee.
      14 Hän on kauppiaan laivojen kaltainen: leipänsä hän noutaa kaukaa.
      15 Kun yö vielä on, hän nousee ja antaa ravinnon perheellensä, piioilleen heidän osansa.
      16 Hän haluaa peltoa ja hankkii sen, istuttaa viinitarhan kättensä hedelmällä.
      17 Hän voimalla vyöttää kupeensa ja käsivartensa vahvistaa.
      18 Hankkeensa hän huomaa käyvän hyvin, ei sammu hänen lamppunsa yöllä.
      19 Hän ojentaa kätensä kehrävarteen ja käyttelee värttinää kämmenissään.
      20 Hän avaa kätensä kurjalle, ojentaa köyhälle molemmat kätensä.
      21 Ei pelkää hän perheensä puolesta lunta, sillä koko hänen perheensä on puettu purppuravillaan.
      22 Hän valmistaa itsellensä peitteitä; hienoa pellavaa ja punapurppuraa on hänen pukunsa.
      23 Hänen miehensä on tunnettu porteissa, maanvanhinten seassa istuessansa.
      24 Hän aivinapaitoja tekee ja myy, vöitä hän kauppiaalle toimittaa.
      25 Vallalla ja kunnialla hän on vaatetettu, ja hän nauraa tulevalle päivälle.
      26 Suunsa hän avaa viisauden sanoihin, hänen kielellään on lempeä opetus.
      27 Hän tarkkaa talonsa menoa, eikä hän laiskan leipää syö.
      28 Hänen poikansa nousevat ja kiittävät hänen onneansa; hänen miehensä nousee ja ylistää häntä:
      29 "Paljon on naisia, toimellisia menoissaan, mutta yli niitten kaikkien kohoat sinä".

      30 Pettävä on sulous, kauneus katoavainen; ylistetty se vaimo, joka Herraa pelkää!

    • korjatkaa

      Tämäkin ketju kuuluisi palstalle: yleistä kristinuskosta eikä yleistä uskonnosta.

    • .........

      Pyydä mies mukaan että hän lakkasi ihailemasta itseään, onko kyse siitä että hän neuvoo sinua kehumaan itseään?

      • ellet tiennyt?

        Kristinusko on uskontoa


    • Jumala voi

      Toista ihmistä ei voi muuttaa edes Raamatun lauseilla, ainoastaan itseään voi muuttaa. Eikä itseäänkään voi muuttaa, ellei anna Jeesuksen sitä tehdä.

      Tämä aika on niin paha, että avioliitot eivät onnistu, ellei Jeesus saa asua sydämissämme, ellemme pyydä Häneltä apua.

      "Kun on toisessa kädessä Jumala ja toisessa olet sinä,
      niin me voimme yhdessä oppia elämään ihmisinä."

    • totta 1

      järkyttynyt
      Olet sinä kaunis jos itse niin ajattelet. Raamattukin todentaa sinut yhtä arvokkaaksi
      muiden ihmisten keskuudessa. Erityisesti henkinen kauneus on kauneinta maailmassa mitä voi olla. Luotuaan ihmisen Jumalakin on sinut hyväksi todennut. Ihmiset puhuvat mitä puhuvat mutta itse tiedämme mitä olemme ei ole tarkoitus arvioida muiden puheiden mukaan itseään. Voisiko arvostelijoita sijoittaa kategoriaan joista puhutaan henkisesti köyhistä. Sama se mihin kukin kuuluisi tärkeämpää on olla oma itsensä itsestä katsoen ja hyväksyä kerran itsensä sellaisena kuin on ja sen jälkeen voi siirtää asian käsiteltyjen asioiden lokeroon lopullisesti.

    • 1+1

      Raamattu varoittaa naimasta epäuskoista ja velvoittaa ainoastaan Jumalaa pelkääviä pitämään huolta omaisistaan ja varsinkin omasta perheväestään [1. Tim. 5:8]. Valitettavasti osaksesi jää olla alamainen omalle miehellesi, joka ei selvästikään tottele sanaa, jotta hänet kenties ilman sanoja voitettaisiin sinun vaelluksesi kautta näkiessään sinun puhtaan vaelluksesi jumalanpelossa [1. Piet. 3:1...2].

      - Jaksamista sinulle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe