Lähihoitajien pääsykokeet

kuin vaikeet on

Millaset kokeet on nyt.Mitä laskuja ja onko niissä kuntotestejä.

10

196

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tsemppiä

      Tosi helpot. Päättelytehtäviä ja normaalia laskemista ja sellanen 15 min. Haastattelu. Ei kuntotestejä.

      • apuuva00000

        Voisitko laittaa esimerkin.Onko prosenttilaskuja vai mitä kyselevät.


      • testattiin

        jaa pääsit tosi helpolla.Meillä oli kaksi ja puoli tuntia tenttejä ja kahdet haastattelut.Papereita täytettiin varmaan kymmenen.


    • Hui-hai

      Viime keväänä kävin kahdet pääsykokeet läpi ja ero niissä oli iso. Toisen koulun pääsykokeissa oli n. 5 tehtävää ja yks haastattelu, toisessa n. 10 tehtävää ja 2 haastattelua. Ei helpolla päässy ja hakijoita oli hemmetisti. Ennen kouluun hakemista, suosittelen hankkiin alan työkokemusta. Siitä myös mainittiin pääsykokeissakin.

      • työkemuksen vaikutus

        Mulla on kolmen vuoden työkemus alalta.Miten paljon saa pisteitä ja miten vaikuttaa jos laskut menee päin peet'ä.Onko ne laskut helppoja ja nopesti täytyy tehä.Kattooko ne ikää esim.jos on vanhempi niin ei osaa kun ei oo ollu koulunpenkillä kymmeniin vuosiin


    • Hui-hai

      Kolme vuotta on hyvä kokemus, sitä kannattaa mainostaa pääsykokeissa. Iällä ei oo merkitystä, mun luokalla vanhin on 55 vee ja suurin osa on yli kolmekymppisiä.

      Matikka meni pääsykokeissa huonosti, mutta kouluun pääsin. Ehkä kuitenkin on ihan muilla jutuilla enemmän merkitystä, kun sillä matikalla :). Testejä piti tehdä melko nopeella tahdilla, eli oli annettu esim. 5 min. aikaa tiettyyn testiin ja heti perään tuli seuraava. Yleisiä testejä on musteläikkätesti ja jatka kuvaa -testi eli Warteggin piirrostesti. Ja haastattelujen lisäks oli myös ryhmäkeskustelu.

      • ei maha mittään

        Testit kyllä saa helposti läpi , ongelma on suuri hakijamäärä ja parhaimmilla pisteillä vain pääsee sisään. Paljon hyviä hakijoita jää ulkopuolelle.

        Psykologin haastattelulla on merkitystä ja työkokemuksella alalta. Yrittäävät selvittää, onko motivaatiota tarpeeksi.


      • testit
        ei maha mittään kirjoitti:

        Testit kyllä saa helposti läpi , ongelma on suuri hakijamäärä ja parhaimmilla pisteillä vain pääsee sisään. Paljon hyviä hakijoita jää ulkopuolelle.

        Psykologin haastattelulla on merkitystä ja työkokemuksella alalta. Yrittäävät selvittää, onko motivaatiota tarpeeksi.

        Paljon pisteitä pitää olla että läpäsee testit.Onko siinä tiukka seula.


    • Missä motivaatio?

      Entä miten testataan ammatillisten kurssikeskusten työllisyyskursseille hakijat? Miten pelkkä työttömyys tai työttömyyden uhka voi olla perusteena lähihoitajakouluun pääsyyn??? Mielestäni valintakokeen pitää testata hakijan motivaatiota, oppimisvalmiuksia ja alalle soveltuvuutta!

      Mielestäni valintakokeella pitäisi testata myös hakijan terveyskäyttäytymistä! Hoitoalan ammateissahan edistetään terveyttä. Valintakokeen pitäisi karsia kaikki alkoholi- ja päihdeongelmaiset pois tulevasta koulutuksesta. Alkoholin käyttö ja tupakointi eivät sovi hoitajalle.

      Lähihoitajakoulutukseen hakevat myös ne, joilla pisteet eivät riitä hoitoalan ammattikorkeakouluihin.

    • fålsmå

      Tärkein työväline on oma pää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3209
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2821
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2628
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2598
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2476
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2315
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1763
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1717
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1580
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1426
    Aihe