Olisit vaimo uskonut

Tosion!

Hei vaimo. Kerroin sinulle aikoinaan, että miehesi oli minuun ihastunut, mutta sinä et halunnut sitä uskoa. Olit ylimielinen ja kuuntelit miehesi valheet totena.

Tässä hiljattain näin miehesi ja hänellä oli taas uusi nainen. Tiesitkö naisesta? Et varmaan.

Näin nyt on kuitenkin taas kerran käynyt. Ehkäpä kannattaisi joskus miettiä rauhassa, mitä kannattaa uskoa ja mitä ei.

24

525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älä vaan mulle ala

      Mikäs motiivi sulla oli kertoa vaimolle, että hänen miehensä on suhun ihastunut? Halusitko vaan pahoittaa hänen mieltään? Ei tuollaisia asioita kerrota. Jos mies suhun ihastuu, niin mitä sitten. Antaa ihastua. Sun ei ole pakko reagoida asiaan mitenkään muuten kuin kerrot miehelle, ettet käy varatun kanssa vehtaamaan. Ja et todellakaan käy. Helppoa, eikö?

      Mä luulen, että ko vaimo kyllä tietää miehensä tavat. Se miksi eivät eroa, on heidän keskinäinen asiansa. Ei kuulu kellekään ulkopuoliselle yhtään. Jos mulle tulisit avautumaan mun mieheni ihastuksista, niin hyvinkin ylimielisesti sua kohtelisin. Saattaisimpa sanoa, että mene itseesi ja mieti, oletko ollut osaltasi aiheuttamassa miehen ihastuksen.

      • Eihyvääpäivää!

        Eli paapoisit ukkoasi ja syyttäisit naista, joka ajatteli ihan juuri SINUA, kun kieltäytyi vehtaamasta kelvottoman ukkosi kanssa ja halusi jopa sinun tietävän asiasta. Onneksi olkoon vaan, "vaimo" :)


      • vastuu&velvollisuus!

        "Ei tuollaisia asioita kerrota."

        No kerrotaanpas. Muun muassa minä kerron. Ja kerron myös vaikka ei koskettaisi minua. Vastuullisen ihmisen velvollisuus on estää vahinko ja puolustaa heikompaa.

        Jos saa tietää, että joku pettää puolisoaan, niin meidän kaikkien velvollisuus on kertoa petetylle!


      • älä vaan mulle ala
        Eihyvääpäivää! kirjoitti:

        Eli paapoisit ukkoasi ja syyttäisit naista, joka ajatteli ihan juuri SINUA, kun kieltäytyi vehtaamasta kelvottoman ukkosi kanssa ja halusi jopa sinun tietävän asiasta. Onneksi olkoon vaan, "vaimo" :)

        Missä kohtaa puhuin miehen paapomisesta? Mä en vaan yksinkertaisesti voi sietää sitä, että joku ulkopuolinen katsoo oikeudekseen ja velvollisuudekseen kertoa mulle mun miehen tekemisistä.

        Enhän mä voi hallita mun miehen tunteita. Jokaisella on oikeus omiin tunteisiin. Ihastuminen on mun mielestä aivan normaalia pitkissä parisuhteissa. Ap ei kertonut, miten hän toimi tilanteessa. Antoiko miehelle vastakaikua, jopa pesää. Hänen kirjoituksestaan voi rivien välistä lukea halun vahingoittaa toista. Ei aitoa empatiaa. Joten epäilen, ettei hänen omatuntonsa ole ihan puhdas. Niinkuin joku tuolla kirjoittikin, niin taitaa elää muiden pahoinvoinnista.

        Jos mun mies pettää, niin sitten pettää. En mä voi sille mitään. Enkä todellakaan halua, että joku ulkopuolinen katsoo oikeudekseen tai jopa velvollisuudekseen siitä mulle kertoa. Jos mies haluaa kakkosensa takia erota, niin sitten eroaa. Sillekään mä en voi mitään.

        Toisten parisuhdetta pitää kunnioittaa. Ette voi tietää, mitä tapahtuu neljän seinän sisällä. Ette voi tietää, mitä pari on keskenään sopinut. Teillä ei vaan yksinkertaisesti ole mitään oikeutta sörkkiä toisten parisuhdetta. Ymmärrän vieraan perheen asioihin puuttumisen vain jos kyseessä väkivaltaa, lasten hyväksikäyttöä, alkoholismia tai lasten muutoin huonoa kohtelua.


      • kerroppa sitten
        vastuu&velvollisuus! kirjoitti:

        "Ei tuollaisia asioita kerrota."

        No kerrotaanpas. Muun muassa minä kerron. Ja kerron myös vaikka ei koskettaisi minua. Vastuullisen ihmisen velvollisuus on estää vahinko ja puolustaa heikompaa.

        Jos saa tietää, että joku pettää puolisoaan, niin meidän kaikkien velvollisuus on kertoa petetylle!

        Kun olet kertonut tuollaisen asian sille tietämättömälle, niin loppuuko sun vastuullisuus siihen? Miten jatko? Toki olet tukena petetylle ja autat häntä eteenpäin elämässä? Niin toimisi vastuullinen ja velvollisuudentuntoinen ihminen.


      • Tyhmä olet

        Oletpas sinä tyhmä muija "älävaanmulleala", jos ammut viestintuojan. Sinun mielesi pahoittamisenko luulet olleen syynä, että vieras nainen kertoo ukkosi säätämisestä? Metsään menee ja lujaa. Olet oikeasti loistava esimerkki naisesta, joka tietyllä tavalla haluaakin joutua petetyksi ja panee miettimään, mikä on sen petetyn osuus tapahtuneeseen. Luuletko, että asia unohtuu, kun laitat pääsi pensaaseen?

        Sinuan kiittäisin sitä vierasta, jolla on pokkaa sanoa asiat niin kuin ne on! Eikä kukaan sitä ukkoasi väkisin viettele! Ihan naurettavaa syyttää vieraita ihmisiä, jos oma ukko haikailee vieraita!

        Haluan myös kysyä, mikä on sinulle loppujen lopuksi tärkeää: se, että kuulet totuuden miehestäsi vai oma ylpeytesi, kun kuulet miehesi katsovan vieraita?


      • älä vaan mulle ala
        Tyhmä olet kirjoitti:

        Oletpas sinä tyhmä muija "älävaanmulleala", jos ammut viestintuojan. Sinun mielesi pahoittamisenko luulet olleen syynä, että vieras nainen kertoo ukkosi säätämisestä? Metsään menee ja lujaa. Olet oikeasti loistava esimerkki naisesta, joka tietyllä tavalla haluaakin joutua petetyksi ja panee miettimään, mikä on sen petetyn osuus tapahtuneeseen. Luuletko, että asia unohtuu, kun laitat pääsi pensaaseen?

        Sinuan kiittäisin sitä vierasta, jolla on pokkaa sanoa asiat niin kuin ne on! Eikä kukaan sitä ukkoasi väkisin viettele! Ihan naurettavaa syyttää vieraita ihmisiä, jos oma ukko haikailee vieraita!

        Haluan myös kysyä, mikä on sinulle loppujen lopuksi tärkeää: se, että kuulet totuuden miehestäsi vai oma ylpeytesi, kun kuulet miehesi katsovan vieraita?

        Juu, ei mun miestä kukaan väkisin vie mutta ei varmasti hänkään vie väkisin ketään. Ihan samalla tavalla kakkonen on vastuussa asioista kuin pettäjäkin. Kakkoset aina selittelee, että enhän mä mitään tehnyt, mähän olen vapaa seurustelemaan kenen kanssa haluan. Totta tietenkin, jos on oikeasti vapaa. Mutta toinen puoli asiasta unohtuu monelta. Jos se varattu tekee itseään tykö, niin pakkoko siihen on lähteä mukaan? Jos lähtee, niin siinä kohtaa kakkosen niskaankin painoa tulee. Vai täysin edesvastuuttomiako he ovat, holhouksen alle joutavia?

        Ja ennenkuin kukaan sanoo että miten se pettävä mies, niin samalla tavalla edesvastuuton, jos väittää kakkosen hänet väkisin vikitelleen.


      • 15+8
        kerroppa sitten kirjoitti:

        Kun olet kertonut tuollaisen asian sille tietämättömälle, niin loppuuko sun vastuullisuus siihen? Miten jatko? Toki olet tukena petetylle ja autat häntä eteenpäin elämässä? Niin toimisi vastuullinen ja velvollisuudentuntoinen ihminen.

        Miettiikö yksikään nykyinen tai entinen kakkonen, joka on suhteen vaimolle paljastanut miten vaimo reagoi. Tämä tunne kun tietää epäonnistuneensa vaimona ja kumppanina niin, että mies on hakeutunut salasuhteeseen jäytää ja pahasti. Nukun lääkkeillä, käyn terapiassa ja juuri nyt pohdin, mikä olisi helpoin tapa tehdä itsemurha.
        Ei, kakkonen halusi kostaa kun ei saanutkaan omaksi, ei onnistunut. Minä sain päälleni tämän tuskan joka seuraa minua loppuelämäni riippumatta siitä jatkuuko liitto vai ei. En kiellä ettei kakkosillakin olisi tunteita mutta tätä palstaa lukiessani tiedän, ettei ainakaan tällaisia. Ei varmaan ole yhdelläkään kakkosella, joka joskus välitti niin paljon vaimosta että katsoi aiheelliseksi suhteen paljastaa, kysyä jonkin ajan kuluttua vaimolta; mitä kuuluu...


      • kerroppa sitten
        15+8 kirjoitti:

        Miettiikö yksikään nykyinen tai entinen kakkonen, joka on suhteen vaimolle paljastanut miten vaimo reagoi. Tämä tunne kun tietää epäonnistuneensa vaimona ja kumppanina niin, että mies on hakeutunut salasuhteeseen jäytää ja pahasti. Nukun lääkkeillä, käyn terapiassa ja juuri nyt pohdin, mikä olisi helpoin tapa tehdä itsemurha.
        Ei, kakkonen halusi kostaa kun ei saanutkaan omaksi, ei onnistunut. Minä sain päälleni tämän tuskan joka seuraa minua loppuelämäni riippumatta siitä jatkuuko liitto vai ei. En kiellä ettei kakkosillakin olisi tunteita mutta tätä palstaa lukiessani tiedän, ettei ainakaan tällaisia. Ei varmaan ole yhdelläkään kakkosella, joka joskus välitti niin paljon vaimosta että katsoi aiheelliseksi suhteen paljastaa, kysyä jonkin ajan kuluttua vaimolta; mitä kuuluu...

        Näin se valitettavasti taitaa olla. Olipa kertoja kuka tahansa, niin sen jälkeen saat selvitä ihan itseksesi. Mä olen sitä mieltä, että tuollaisen asian kertoja tekee sen pelkästään pahuuttaan. Ei ajattele hetkeäkään, miten petetty selviää jatkosta. Kunhan saa oman mielensä puhdistettua ja voi kuvitella olevansa hyvinkin jalo ihminen.

        Tällä palstalla ei ole yhtään kirjoitusta, jossa se "pahanilmanlintu" kertoisi, miten on toiminut sen jälkeen, kun on mennyt pettämisestä tiedottamaan. Ihan aikuisten oikeesti jos on noin velvollisuuden tuntoinen, niin kai sellainen ihminen myös kysyy jälkeenpäin miten menee tai voinko auttaa sua? Mutta eipä vaan näin taida olla. Sen ymmärrän, ettei petetty jatkossa saa tukea kertojalta, jos hän on ollut se kakkonen.

        Mutta entä te muut viestintuojat, ajatteletteko yhtään jatkoa vai mietitte että siinäpähän selvittelette keskenänne? Jos näin on ettei tukea löydy, niin eikö edes omaatuntoa kolkuta, kun saatte tiedotuksellanne toisen elämän ihan sekaisin?


      • huhuu ap
        kerroppa sitten kirjoitti:

        Näin se valitettavasti taitaa olla. Olipa kertoja kuka tahansa, niin sen jälkeen saat selvitä ihan itseksesi. Mä olen sitä mieltä, että tuollaisen asian kertoja tekee sen pelkästään pahuuttaan. Ei ajattele hetkeäkään, miten petetty selviää jatkosta. Kunhan saa oman mielensä puhdistettua ja voi kuvitella olevansa hyvinkin jalo ihminen.

        Tällä palstalla ei ole yhtään kirjoitusta, jossa se "pahanilmanlintu" kertoisi, miten on toiminut sen jälkeen, kun on mennyt pettämisestä tiedottamaan. Ihan aikuisten oikeesti jos on noin velvollisuuden tuntoinen, niin kai sellainen ihminen myös kysyy jälkeenpäin miten menee tai voinko auttaa sua? Mutta eipä vaan näin taida olla. Sen ymmärrän, ettei petetty jatkossa saa tukea kertojalta, jos hän on ollut se kakkonen.

        Mutta entä te muut viestintuojat, ajatteletteko yhtään jatkoa vai mietitte että siinäpähän selvittelette keskenänne? Jos näin on ettei tukea löydy, niin eikö edes omaatuntoa kolkuta, kun saatte tiedotuksellanne toisen elämän ihan sekaisin?

        Kyllähän se kakkosten syy kertomiseen näkyy tässäkin ketjussa; kerrotaan mitä mieli tekee mutta ei yhtään enempää. Eipä ole aloittajaa näkynyt kommentoimassa, eli vastuunkantokyky on olematon. Huolestuttavaa sinällään kun yleensä nuo kakkoset tuppaavat olemaan yh-äitejä niin kuka kantaa vastuun lapsesta.


    • 22578912

      Kukapa meistä ei ihastuisi parisuhteissa toisiin. Aika normaalia ! Useimmat meistä osaavat elää niiden tunteiden kanssa,pettämättä, tekemättä siitä " vuosisadan rakkaustarinaa". Sitähän ne ihastumiset eivät ole.

      • iuygiygi

        "Kukapa meistä ei ihastuisi parisuhteissa toisiin."

        Esim. minä. Nyt on 20 vuotta takana, enkä keksi mitään syytä, miksi ihastuisin johonkin.


      • keep it simple
        iuygiygi kirjoitti:

        "Kukapa meistä ei ihastuisi parisuhteissa toisiin."

        Esim. minä. Nyt on 20 vuotta takana, enkä keksi mitään syytä, miksi ihastuisin johonkin.

        Joo... Olen näitä juttuja lukiessani miettinyt samaa. Olen tuntenut mieheni parikymmentä vuotta, yhteiseloa takana lähes saman verran. Jos mieheni on ollut joskus ihastunut toiseen, se ei ole ainakaan välillämme näkynyt. Itse en ole suhteemme aikana ollut ihastunut, koska minulla on miehessäni kaikki, mitä haluan.


    • Niinmpäniin

      No ihan ensimmäisena vaimon varmaan kannattaakin uskoa jotakin suhteensa ulkopuolista naista kun tämä tulee avautumaan ja kertomaan vaimon miehen olevan ihastunut häneen? Jospa et ollut edes ensimmäinen? Ja toiseksi miten vaimon kuuluisi reakoida? Eikös se riitä että kerroit odotiko myös kahvitarjoilua päälle? Olitpa jalomielinen avautuja. Tuosta kirjoituksestasi paistaa läpi että olet vähän ninkuin vaimolle vihainen kun mies vehtaa muiden kanssa? Mitä vaimo sille olisi voinut vaikka olisikin sinulle keittänyt ne kahvitkin? Eihän tuo uutinen nyt niin ihana ollut ja kyllä minusta on aika inhimillistä suhtautua ylimielisesti? Oletko muuten ihan varma miehen ihastumisesta itseesi vai halusitko kentie vain itse uskoa niin? Näitä ihastumisihan on voinut olla vaikka kuinka monta samanlaista tapausta ja vaimoa yksinkertaisesti jo jurppi koko asia ja tietää tasan miehensä ihastumiset? Teit siitä ehkä vähän liian ison numeron? No...onhan se varmaan imartelevaa? Mutta kuten huomaat sillä äijällä on taas uusi. Älä rasita päätäsi vaimon suhtautumisella vaan kanna mielummin huolta sen miehen tekemisistä. Taisi kusettaa sinuakin?

    • Pari kyssäriä

      Miten se sinuun olisi vaikuttanut vaikka vaimo olisi uskonutkin? Kysyn vaan. Ja miten se olisi vaimoonkaan vaikuttanut tai miehen ihastumisiin? Luuletko että sen miehen vehtailut muiden kanssa olisi siihen loppunut?

    • Mitä hyödyit kertomi

      Hei kakkonen, kannattiko kertoa? Voi sinuakin rassukkaa...:(

    • Ontosiontosi

      No jo on jäänyt hampaankoloon vaivaamaan se, ettei joku vaimo ole joskus sinua, hänelle merkityksetöntä ihmistä kuunnellut.

      Ole nyt iloinen ja onnellinen kun naiselle on käynyt noin. Jotkut elävät toisten pahoinvoinnista. Onnittelen, kuulut tähän joukkoon! Hyi helvata!!

    • 3+9

      Tule toki uudelleen kertomaan niin saan tilannepäivityksen...

    • Kiitoos multa

      Ap, saat multa kiitosta. Hyvä että kerroit! Totuuden kuulija saa reagoida miten haluaa,siitä viis, mut mä oisin kiittänyt.

      • Hampaattomat kirjoit

        "mut mä olisin kiittänyt"
        Näitä kommentoijia en koskaan ymmärrä! Otetaan asioihin kantaa, vaikka ei ole livekokemusta.
        Mitenhän tämäkin kiittäjä kohtelisi viestin tuojaa, jos joutuisi sen kokemaan?


    • kerro nyt

      Et sitten kuitenkaan rohjennut kertoa vaimolle, että panit miehen kanssa? Kerroit vain ihastuksesta. Ja sitten mies jätti sut. Niinkö kävi? Muutoin et olisi noin katkera jos pettäjällä on uusi nainen kierroksessa.

      • 5+5

        Kyllä hän kertoi.. Mahtoi vaan vituttaa kun mies ei valinnutkaan häntä edes tiukan paikan tullen. Vaimon valitsi ja vaimo teki omat valintansa... kerran kakkonen, aina kakkonen


    • Jaahas...

      .........ja mitä se sinulle kuuluu?

    • Ei uutta auringossa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe