Paskajopparit

Räksy

Combo jota kannattaa välttää verkkoaidattu kaukana asustuskeskuksesta oleva sorakenttä ja toimistona toimiva hirsimökki, sellaisesta ostaminen on verrattavissa itseään jalkaan ampumiseen.

17

311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cyösti

      Kuitenkin tuokin combo on turvallisempi kuin yksityiseltä ostaminen.

      Ja rahoitus järjestyy tarvittaessa. Olen ihmetellyt miten häkkijobbari saa rahoituksen järjestymään työttömälle autonostajalle, kun itse lainaa hakemalla kaikki hylkäävät suoraan.

      Vähävaraiset auton tarvitsijat eivät lopu Suomesta koskaan eikä siten myöskään häkkijobbarit.

    • velaton

      Persaukisille ylihintaisia romuja 100% rahoituksella. Siinäpä vasta onkin oikein pyyteetöntä laupeudentyötä. Ja välirahaveijoilla ei koskaan velka edes pääse vähäksi lyhenemään. aina vain uutta piuhaa uuden perään.

    • ...kin.

      Jobbarillahan ei ole autoliikettä, koskapa hän ei ole yrittäjänä toimiva autokauppias.

      Combo, jota todella kannattaa välttää onkin siten jobbari, joka ilmoittelee usein hyvinkin ammattimaisin ilmoituksin, sopii "esitelyn" ja tapaamisen jonnekin parkkihalliin tai huoltoasemalle (usein kauaksi kotoaan, mieluiten eri paikkakunnalle) ja puhelinnumeronaan on jotain 046-alkuista. Eli katoaa kuin PIERU SAHARAAN kaupan tehtyään.

      Tämä jos mikä on verrattavissa itseään jalkaan ampumiseen tai paremminkin itsensä sukupuolisesti nyrkillä häväistykseen.
      Sattuu kovastikin ja häpeästä ei elinaikanaan pääse irti.

      • only cash

        Lisäksi onko se auto pakko ostaa tälläiseltä koijarilta ja ihan liikkeessäkin kannattaa olla realistinen kun ei se isonkaan kaupan myyjä ole sitä omistanut ja huoltanut vaan myy niillä tiedoilla joita viitsinyt ja jaksanut kyseisen auton kohdalla laitella muistiinsa.

        Ne romut tulee ihan muiden yksityisten tuomana sinne myymälöihin ei niitä kukaan muu valmista.


      • ...kin.
        only cash kirjoitti:

        Lisäksi onko se auto pakko ostaa tälläiseltä koijarilta ja ihan liikkeessäkin kannattaa olla realistinen kun ei se isonkaan kaupan myyjä ole sitä omistanut ja huoltanut vaan myy niillä tiedoilla joita viitsinyt ja jaksanut kyseisen auton kohdalla laitella muistiinsa.

        Ne romut tulee ihan muiden yksityisten tuomana sinne myymälöihin ei niitä kukaan muu valmista.

        ...josta pääsemmekin loppulausumaan:

        Ostajan velvollisuus (ja siten oma etu) on tarkastaa auton myyntihetken kunto ja koeajolla ostokohde testata, tutkia sen asiapaperit, käyttää mahdollisesti laajemmassakin tarkastuksessa halutessaan (usein olisi oma etu sijoittaa vaikkapa www.autotohtori.fi käyntiin 100euroa) ja ostaa pois jos hinta tuntuu sopivalta auton kuntoon nähden.

        Karkeasti (erittäin kärjistäen) auton ostopaikat:

        1)
        Yksityinen myy omaansa.
        Usein tietämättömänä kaupallisesta arvosta ja pyytää timantteja ja mansikoita, koska juuri se hänen omistamansa on Suomen Paras Helmi Yksilö.
        Totuus voi kuitenkin olla, että myyntiajankohta on valittu juurikin siksi että tiedossa on isoja ja kalliita huoltokohteita. Yksityisen myymässä ei kuluttajansuojaa, ei virhevastuu-takuuta. Ostaja on mahdollisten isojenkin vikojen kanssa (moottori laukeaa, vaihteisto sulaa...) täysin yksin maksumiehenä.

        2)
        Merkkiliike ns. "lasipalatsi".
        Myy kalliisti, useinmiten kuitenkin jonkinlaisen huollon kautta käyneitä vähän ajettuja "helmiä". Pääsääntöisesti erittäin kalliilla hinnalla normaaleihin markkinahintoihin nähden merkkiliike-imagonsa turvin. Ostaja saa kaupantekohetkellä kahvia ja pullaa, lapset ilmapallon. Ei takuuta, mutta virhevastuu on voimassa lakien mukaisesti.

        3)
        Pienliike, yksityisyrittäjä autoliike.
        Myy ostamiaan tai vaihdossa tulleita, joskus omana maahantuontina tuomiaan autoja. Parhaimmillaan läpikäytyjä ja tarkastettuja, kuten isommissakin liikkeissä. Pääsääntöisesti huomattavasti merkkiliikkeitten tai yksityisten myyjien "helmiä" edukkaammilla hinnoilla. Huomionarvoisena se totuus, että virhevastuu-takuut tasan samat, kuin merkkiliikkeelläkin.

        4)
        Jobbari.
        Tekeytyy myydessä yksityishenkilöksi. Harhauttaa ostajaa jo ilmoituksessaan saaden ostajan luulemaan, että nyt myydään halvalla yksityisen omassa käytössä ollutta "helmeä". Autojen kunnostus lähinnä vain vikojen piilottelun tyylistä "korjailua".
        Ei takuuta, ei virhevastuuta ja 100% varmuudella kaikista ostopaikoista se epävarmin.

        Nämä siis kärjistettynä, poikkeuksia suuntaan ja toiseen tottakai on.
        On oikeasti rehellisiä yksityisiä, jotka myyvät ehjän hyvän auton oikeasti halvallakin.
        On halpoja autoja merkkiliikkeissäkin.
        On pienautoliikkeissäkin joskus kalliita, ylihintaisia autoja.
        Joskus, hyvin hyvin harvoin, se jobbarin ketalekin voi olla ihminen ja myydä ihan oikeastikin kunnostamiaan autoja.
        Se totuus kuitenkin jobbarin rasitteeksi aina ja poikkeuksetta, että hän ei veroja maksa voitoistaan. Ei koskaan. Jo se on riittävä syy olla jobbarilta (yksityiseksi tekeytyvältä kauppurilta) ostamatta jättämiseen.


      • SekkaPuorsa
        ...kin. kirjoitti:

        ...josta pääsemmekin loppulausumaan:

        Ostajan velvollisuus (ja siten oma etu) on tarkastaa auton myyntihetken kunto ja koeajolla ostokohde testata, tutkia sen asiapaperit, käyttää mahdollisesti laajemmassakin tarkastuksessa halutessaan (usein olisi oma etu sijoittaa vaikkapa www.autotohtori.fi käyntiin 100euroa) ja ostaa pois jos hinta tuntuu sopivalta auton kuntoon nähden.

        Karkeasti (erittäin kärjistäen) auton ostopaikat:

        1)
        Yksityinen myy omaansa.
        Usein tietämättömänä kaupallisesta arvosta ja pyytää timantteja ja mansikoita, koska juuri se hänen omistamansa on Suomen Paras Helmi Yksilö.
        Totuus voi kuitenkin olla, että myyntiajankohta on valittu juurikin siksi että tiedossa on isoja ja kalliita huoltokohteita. Yksityisen myymässä ei kuluttajansuojaa, ei virhevastuu-takuuta. Ostaja on mahdollisten isojenkin vikojen kanssa (moottori laukeaa, vaihteisto sulaa...) täysin yksin maksumiehenä.

        2)
        Merkkiliike ns. "lasipalatsi".
        Myy kalliisti, useinmiten kuitenkin jonkinlaisen huollon kautta käyneitä vähän ajettuja "helmiä". Pääsääntöisesti erittäin kalliilla hinnalla normaaleihin markkinahintoihin nähden merkkiliike-imagonsa turvin. Ostaja saa kaupantekohetkellä kahvia ja pullaa, lapset ilmapallon. Ei takuuta, mutta virhevastuu on voimassa lakien mukaisesti.

        3)
        Pienliike, yksityisyrittäjä autoliike.
        Myy ostamiaan tai vaihdossa tulleita, joskus omana maahantuontina tuomiaan autoja. Parhaimmillaan läpikäytyjä ja tarkastettuja, kuten isommissakin liikkeissä. Pääsääntöisesti huomattavasti merkkiliikkeitten tai yksityisten myyjien "helmiä" edukkaammilla hinnoilla. Huomionarvoisena se totuus, että virhevastuu-takuut tasan samat, kuin merkkiliikkeelläkin.

        4)
        Jobbari.
        Tekeytyy myydessä yksityishenkilöksi. Harhauttaa ostajaa jo ilmoituksessaan saaden ostajan luulemaan, että nyt myydään halvalla yksityisen omassa käytössä ollutta "helmeä". Autojen kunnostus lähinnä vain vikojen piilottelun tyylistä "korjailua".
        Ei takuuta, ei virhevastuuta ja 100% varmuudella kaikista ostopaikoista se epävarmin.

        Nämä siis kärjistettynä, poikkeuksia suuntaan ja toiseen tottakai on.
        On oikeasti rehellisiä yksityisiä, jotka myyvät ehjän hyvän auton oikeasti halvallakin.
        On halpoja autoja merkkiliikkeissäkin.
        On pienautoliikkeissäkin joskus kalliita, ylihintaisia autoja.
        Joskus, hyvin hyvin harvoin, se jobbarin ketalekin voi olla ihminen ja myydä ihan oikeastikin kunnostamiaan autoja.
        Se totuus kuitenkin jobbarin rasitteeksi aina ja poikkeuksetta, että hän ei veroja maksa voitoistaan. Ei koskaan. Jo se on riittävä syy olla jobbarilta (yksityiseksi tekeytyvältä kauppurilta) ostamatta jättämiseen.

        Mahtava tiivistelmä! Voi kun kaikki autonostajat lukisivat ja sisäistäisivät tuon. Elämä olisi paaljon helpompaa molemmilla puolin pöytää.


      • valintoja
        SekkaPuorsa kirjoitti:

        Mahtava tiivistelmä! Voi kun kaikki autonostajat lukisivat ja sisäistäisivät tuon. Elämä olisi paaljon helpompaa molemmilla puolin pöytää.

        Jokaiselta noilta ennaltamainitulta on ostettu autoja vuosien varrella joka hommassa on riskinsä ja autoon sijoittaminen niistä melko altista.

        Mietittävä mitä hakemassa ja mitä siihen valmis rahallisesti uhraamaan ja jääkö vielä hankinnan jälkeen mitään rahasummaa millä lisäkorjaukset tehtävissä.

        Kaikilta saanut järkevät tinkaukset läpi esim. risa tuulilasi
        (useiden liikkeiden leimaamissa melko surkeat tuulilasit yksityinen olisi saanut jo vaihdella) no tähänkin on omat selityksensä mutta kuunnellet kun asiaa perustellut miksi lasi uusittava kuten pakoputkisto ja renkaat
        (pyydä ne toisetkin nähtäväksi ennen kauppaa voit yllättyä)

        Epäkuntoinenkin hyvä vaihtoehto jos itse kykenee jotain tekemään ja paikka.


    • mut, mut..

      Halpaa, kun vertaat lasipalatsiin!

    • Asioita seuraava

      Kanattaa kuitenkin aina muistaa!

      Jobbari= myy pimeenä, ilman lainmukaisia yhteiskunnallisia velvotteita

      Liike/toiminimet= myy ja hoitaa yhteyskunnalliset velvoitteet ja mahdollisesti vastaa virhevastuun puitteissa olevista/sattuneista vioista

      On myös huomattava, että verovelvollisuuden ym. velvotteiden hoitavia kannattaa maltilla haukua ja julkisesti mainita jobbareiksi, koska kyseessä on pahimmassa tapauksessa kunnianloukkaus josta kyrpiintynyt yrittäjä voi saattaa nimittelevän henkilön edesvastuuseen.

    • 43t45y4ey
    • Säälittävää

      Onko jakohihna vaihdettu?

      • Anonyymi

        Oletko kilpaija liikkeen mäysti?


    • Anonyymi

      Onko ollut teillä uudesta asti?

    • Anonyymi

      Huijaavaa jobbariliikettä kannattaa todellakin välttää.
      Hyviä tunnusmerkkejä:
      -mainostaa markettien ilmoitustauluilla, ne tarkoitettu oikeasti vain maksaville asiakkaille

      -yleisten käymälöiden seiniin liimaa mainostarrojaan

      -nettiautoilmoituksissaan vertaa hintaa muiden vastaaviin

      -autojen kuvat kyykyssä otettuja

      -jobbari itse rähisevä vanha mäysti, ei tietoakaan fiksusta asiakaspalvelusta

      -somessa maksettuja/itse rustaamiaan kehuja

    • Anonyymi

      Onko ruostetta?

    • Anonyymi

      Onko siinä 80-sarjalaiset nakit?

      • Anonyymi

        Koska jakopää vaihdettu?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3500
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2932
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2820
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2708
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2614
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2415
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      236
      2011
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1847
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1763
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      159
      1666
    Aihe