mopoilla kustaan silmään!

leludurpoilla..

Uutisissa haastateltiin pikkumopon ostajaa. Luetteli kulutukset labra-arvoina. Vähintää parilitraa niihin lisää ja motarilla enemmän.. Muka terhakoita ohituksissa.. Voi itku, tätä kusetusta!

31

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Leluturbo

      No ainakin octavia 1,4 TSI menee matka-ajossa jopa alle luvatun 4,6 l satasella. Motarillakin reilulla 5 llä litralla.

      • tää hyvä..

        Jos työnnät motarilla. Pääset valehtelijoidenkerhoon!
        Noiden koeajot kerto rumaa kieltä. Syövät enemmän, kuin vaparit!


      • Leluturbo
        tää hyvä.. kirjoitti:

        Jos työnnät motarilla. Pääset valehtelijoidenkerhoon!
        Noiden koeajot kerto rumaa kieltä. Syövät enemmän, kuin vaparit!

        Mun koeajo kestänyt 18 tkm. Keskikulutus kaikki ajot 5,3 litraa satasella. Pienin kulutus maantieajossa ollut 4,1.


      • Occualla

        Kokeile ajaa vaikka 300km matka maantiellä. Vaikka itellä on 1.4l tsi Greentec occu. Ajamalla 90km/h pääset 5.2l sadalla tehtaan mukaan ja itse olen päässyt noin 5,4 litraan. Parempi ottaa pidempi matka ja laskea siitä keskiarvo, kuin mitatta yksi 100 kilsan kaistale ja olettaa kulutus sen perusteella.


      • huuhaita
        Leluturbo kirjoitti:

        Mun koeajo kestänyt 18 tkm. Keskikulutus kaikki ajot 5,3 litraa satasella. Pienin kulutus maantieajossa ollut 4,1.

        juttuja!


      • mäkin pääsin
        Occualla kirjoitti:

        Kokeile ajaa vaikka 300km matka maantiellä. Vaikka itellä on 1.4l tsi Greentec occu. Ajamalla 90km/h pääset 5.2l sadalla tehtaan mukaan ja itse olen päässyt noin 5,4 litraan. Parempi ottaa pidempi matka ja laskea siitä keskiarvo, kuin mitatta yksi 100 kilsan kaistale ja olettaa kulutus sen perusteella.

        1,8 vaparilla 5,2 l/100km, pitkä matka.


      • halpaa on...

        Sitten kun sen TSI-koneen haet korjaamolta voit uudestaan laskea kulut/km.


      • Leluturbo
        Occualla kirjoitti:

        Kokeile ajaa vaikka 300km matka maantiellä. Vaikka itellä on 1.4l tsi Greentec occu. Ajamalla 90km/h pääset 5.2l sadalla tehtaan mukaan ja itse olen päässyt noin 5,4 litraan. Parempi ottaa pidempi matka ja laskea siitä keskiarvo, kuin mitatta yksi 100 kilsan kaistale ja olettaa kulutus sen perusteella.

        1,4 Greentech on vanha moottori. 2013 vuonna tulleen kulutus on tehtaan mukaan 4,6 litraa ja käytännössä olen päässyt jopa alle sen rauhallisesti ajellen. Yhdistetyksi kulutukseksi tehdas lupaa 5,3 litraa ja mun auto on kuluttanut saman 18 000 km ajossa. Neljän hengen kuormalla yli 700 km samana päivänä meni alle viiden litran keskikulutuksella.


      • apupurje sinulla?
        Leluturbo kirjoitti:

        1,4 Greentech on vanha moottori. 2013 vuonna tulleen kulutus on tehtaan mukaan 4,6 litraa ja käytännössä olen päässyt jopa alle sen rauhallisesti ajellen. Yhdistetyksi kulutukseksi tehdas lupaa 5,3 litraa ja mun auto on kuluttanut saman 18 000 km ajossa. Neljän hengen kuormalla yli 700 km samana päivänä meni alle viiden litran keskikulutuksella.

        30thkm testi tuulilasissa. WW Golf 1,4 TSI ACT testin kulutus 6,2l/100km. Talvirenkaila 6,4.kKesäkiekoin 5,8-6,4. Kaupunki 7 l/100km.

        Tuulilasi 5/2014


      • Leluturbo
        apupurje sinulla? kirjoitti:

        30thkm testi tuulilasissa. WW Golf 1,4 TSI ACT testin kulutus 6,2l/100km. Talvirenkaila 6,4.kKesäkiekoin 5,8-6,4. Kaupunki 7 l/100km.

        Tuulilasi 5/2014

        Eri auto ja eri moottori. En ole väittänyt yhtään mitään VW golfin kulutuksista vaan kertonut että Octavia 2013 kuluttaa sen mitä valmistaja lupaa.


      • mikä ero?
        Leluturbo kirjoitti:

        Eri auto ja eri moottori. En ole väittänyt yhtään mitään VW golfin kulutuksista vaan kertonut että Octavia 2013 kuluttaa sen mitä valmistaja lupaa.

        Hajoovatko eri aikaan..Sokotathan yleensä syöpömpiä!


      • TarkkaPirkka
        Leluturbo kirjoitti:

        Mun koeajo kestänyt 18 tkm. Keskikulutus kaikki ajot 5,3 litraa satasella. Pienin kulutus maantieajossa ollut 4,1.

        Miten olet laskenut kulutuksen?, auton oma tietokene näyttää varmasti väärin, jos oikeasti haluaa mitata oikean kulutuksen olisi autoon kiinnitettävä erillinen matkaa mittaava tarkuuspyörä ja polttoaine oltava erillisessä tankissa jolloin senkin mittaaminen olisi oikein, elikkä jos mittaat auton matkamittarin mukaan tankkausvälit niin niissä on heittoa, auton mittarivirhe on yleisesti -3% ja tankkaaminen esim. niin että kun "pistooli" napsahtaa, helposti tulee muutaman desin virheitä.


      • Leluturbo
        TarkkaPirkka kirjoitti:

        Miten olet laskenut kulutuksen?, auton oma tietokene näyttää varmasti väärin, jos oikeasti haluaa mitata oikean kulutuksen olisi autoon kiinnitettävä erillinen matkaa mittaava tarkuuspyörä ja polttoaine oltava erillisessä tankissa jolloin senkin mittaaminen olisi oikein, elikkä jos mittaat auton matkamittarin mukaan tankkausvälit niin niissä on heittoa, auton mittarivirhe on yleisesti -3% ja tankkaaminen esim. niin että kun "pistooli" napsahtaa, helposti tulee muutaman desin virheitä.

        Ne on ajotietokoneen lukemia. Todellinen tankkauksesta laskettu heittää 2 -4 dl/ 100 km.Riittävän tarkka luku minulle ja varmaan useimmille muillekin. Aloittaja väitti että kulutukset heittää parilla litralla tehtaan ilmoittamista labra- arvoista. Ainakaan uuden Octavian kohdalla se ei pidä paikkaansa. Tarkkuusmittaukset jätän suosiolla autolehdille.


    • ecoboster 1

      Foordin Ecoboster 1. Litran mopokoneturbo. Vei testissä maantiellä 5,9 ja kaupungissa 8,2. Vertaillen Hondan 1,8 kone vei maantiellä saman 5,9 ja kaupungissa 8,4. Tehoissa ja ajossa sentään valtava ero.
      tuulilasilehti 2012/9

      • Civik 2013

        On muuten aika kova kulutus civikissä. 8 litraa menee keskimäärin ja maantiellä voi päästä alle 7 litran.


      • laskehan itse
        Civik 2013 kirjoitti:

        On muuten aika kova kulutus civikissä. 8 litraa menee keskimäärin ja maantiellä voi päästä alle 7 litran.

        Tankkauksen väli!


      • Farmari civic

        Civic farmarin kulutus koeajossa 8,4 litraa. Melkoinen bensarosvo nykyautoksi.


      • kaupunkiajoa..
        Farmari civic kirjoitti:

        Civic farmarin kulutus koeajossa 8,4 litraa. Melkoinen bensarosvo nykyautoksi.

        Sama muutkin kaupungissa.


      • meneppä,
        Farmari civic kirjoitti:

        Civic farmarin kulutus koeajossa 8,4 litraa. Melkoinen bensarosvo nykyautoksi.

        Kokeilee 80- 100 rajotusalueelle ja ajat sitä. Nollaat kulutusmittarin.Näyttää alle kuuden.
        Se nimitäin ottaa mukaan muuten kaikki kylmäkäynnistykset ja muut..


    • vedätettäviä..

      Suomen uunot atonostajat! Mopot vielä saastuttaakin enemmän!

    • jammu2

      Jos joku täällä väittää että TSI 1,4 menee alle 4,6l satasella niin se on kyllä aivan puppua.Minkäänlaisissa olosuhteissa tuolla ei pääse edes alle kuuden litran saatika motarinopeuksissa joissa menee helposti 7l.

      • Leluturbo

        Harmittaako oikeasti noin pahasti kun Skoda Octaviassa on tehokas ja vähän kuluttava moottori? Valheiden kirjoittelu täällä on järjetöntä. Mitä se sinulta on pois jos auto kuluttaa sen mitä valmistaja ilmoittaa kulutukseksi?


      • Ei harmita ei
        Leluturbo kirjoitti:

        Harmittaako oikeasti noin pahasti kun Skoda Octaviassa on tehokas ja vähän kuluttava moottori? Valheiden kirjoittelu täällä on järjetöntä. Mitä se sinulta on pois jos auto kuluttaa sen mitä valmistaja ilmoittaa kulutukseksi?

        Kyllä jammu2 on oikeassa, ei mene 1.4 TSI alle 4.6l/100km normaali maantieajossa, ei sitten millään, itse olen päässyt 5.1l/100km alimmillaan ja silloin kaasujalka oli "höyhenen kevyt" jolloin alkoi taakse muodostua pitkä jono .... normi rytmin mukana kulutus ollut 5.5l/100km luokkaa.


    • Karonen

      En osaa sanoa uusimmista tsi koneista mutta kokemusta on 2010 ja 2011 vuosimallin seatista ja volkkarista jotka olivat tsi 1,4 koneisia 125hp ja 140hp versioina.Molempien keskikulutus liikkui 6,2-6,7l tienoilla näytön mukaan johon tietysti muutama desi pitää lisätä.
      Tuntuu kyllä aika ihmeelliseltä jos uudempien versioiden kulutus on muka lähellä neljää litraa.
      Muijan renu 0,9l TCe koneella kuluttaa 5,6l ja mielestäni se on kulutus joka on uskottava tuon kokoiselle masiinalle.

      • Leluturbo

        Moottoreissa on tapahtunut kehitystä viimeaikoina. Ihan laskettuna keskikulutuksena ajotietokoneen lukemaan tulee 2 - 4 dl lisää. Mutta jos tankkaus on 850 km ja 42 litraa ei se kovin paha ole. Ennen oli vähän kuluttava Accord jonka normi tankkaus vastaamassa ajossa oli 700 km ja 55 litraa. Audin saa vielä vähemmän kuluttavalla moottorilla joka lepuuttaa kahta sylinteriä silloin kun niitä ei tarvita. Ajotapa vaikuttaa toki lukemiin mun lukemat on säästäväisesti ajettuja ja talvinopeuksin. Kesänopeuksilla menee 5 litran paikkeilla ja motarilla pari desiä lisää.


      • testeissä ei
        Leluturbo kirjoitti:

        Moottoreissa on tapahtunut kehitystä viimeaikoina. Ihan laskettuna keskikulutuksena ajotietokoneen lukemaan tulee 2 - 4 dl lisää. Mutta jos tankkaus on 850 km ja 42 litraa ei se kovin paha ole. Ennen oli vähän kuluttava Accord jonka normi tankkaus vastaamassa ajossa oli 700 km ja 55 litraa. Audin saa vielä vähemmän kuluttavalla moottorilla joka lepuuttaa kahta sylinteriä silloin kun niitä ei tarvita. Ajotapa vaikuttaa toki lukemiin mun lukemat on säästäväisesti ajettuja ja talvinopeuksin. Kesänopeuksilla menee 5 litran paikkeilla ja motarilla pari desiä lisää.

        Lepuuttaja lelut alle seitsemän kulje..


    • 1+4

      Se on hauskaa, kun jotku luulee ajotietokoneiden näyttävän todellisia lukemia. Ja todellista kulutusta eivät ole koskaan edes mitanneet. Saattavat ajella pitkään viallisella autolla, joka kuluttaa jopa 40% normaalia enemmän polttoainetta. Ihmetellään vain hetki, kun polttoaineen merkkivalo syttyy tavallista aikaisemmin. Mutta kun näyttö näyttää 5l/100km.

      • 1500 km tankilla

        -> Se on hauskaa, kun jotku luulee ajotietokoneiden näyttävän todellisia lukemia

        Renault Meganen keskikulutusmittari näyttää 0,5 litraa liian paljon (myös Moottorilehti todennut), ja harmitti rankasti kun luulin että maantiekulutus oli jopa 4,7 litraa!

        Mutta onneksi tankkaus ja litrat / sadat kilometrit (esim. 40 litraa / 8,62 sataa km) kertoi että kulutus oli asialliset 4,25 litraa dieseliä. Lukema on se sama kuin luvattu keskikulutus, vaikkakin ajo oli maantiepainotteista. Pelkkä 80 km/h maantieajo olisi pudottanut lukemaa, mutta 100 km/h kuluttaa jo enemmän.


    • Focusturbo 1.6

      Kulutukset kahdeksan pintaan. Jopa yli 9.
      Tuulilasi 9/2012

      Lupaillaan 6 litraa..

      • 1500 km tankilla

        Nuo lupaukset ajetaan ilman että esim. ajovalot tai ilmastointi ovat kytkettyinä. Ja äärimmäisen kevyellä kaasujalalla.

        En usko että Tuulilasi tai moni muukaan ajaa testeissään kuten tuossa EU-syklissä ajetaan - teho ei synny tyhjästä ja turha jarrutus edellyttää uutta kiihdytystä.

        Vaan olisihan se parempi jos nuo lukemat olisivat lähempänä käytännön ajoa.


    • Bull shit

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      4156
    2. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      79
      2337
    3. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1811
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      173
      1697
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1412
    6. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1408
    7. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1291
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      138
      1158
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1094
    10. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1093
    Aihe