SUPERKÖYHÄ

hallitus ryösti laps

Täällä! Mä saan työttömyyspäivärahaa josta on vero jättiläismäiset 20 %!!! Käteen jää noin 460 e... siitä maksan vuokran 90 e ja asumistuki loput, eli sähkö 30 e kk, ja vesi 15 e kk. Jää 330 e kk ruokaan vaatteisiin ym kuluihin.

KUKA ELÄÄ 330 E KK????? Olen superköyhä. Toimeentulotukea en saa, koska EI NORMIT PRKL RIITÄ!!!

Sanoin tantalle, kerro miten saan riittämään rahat kk?? Yantta sanoi, että et mitenkään, ja jos töihin menet 9 e orjatöihin, siten ne vasta ei riitäkkään, kun tulee matkakulut mukaan. Sitten vaan sossuun ja leipäjonoon!!!!

IHANA HYVINVOINTIYHTEISKUNTA!!! Täällä hyvin voi päättäjät jotka nosti omia palkkojaan 8 % ja vei ne rahat lapsilisitä lapsilta!!!

33

233

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei pentuja

      laita lapsi sossun huollettavaksi, eli toimita lastenkotiin. ja muista pitää pöksyt jalassa vastedes. sillä eihän silla kortsuu/ pilleriin kummiskaan varaa ole. muista myös ettei omasta käpälästä tiineeks tuu vaikka lystiä saa, ja palvelu pelaa aina haluttaessa.

      • pösilö!

        Mikä lapsi? Mun lapset ovat itse jo perheellisiä. En elätä heitä, eivätkä he minua. Niin, piste!


    • Just joo...

      ..ja paljonkohan hallitus oikeesti sulta vei?? Ainakaan meidän köyhyysperheessä (käydään töissä pienellä palkalla) tuolla lapsilisien leikkauksella ollu hölöpölön merkitystä, muutama euro kuukaudessa lähtee, se raha me löydetäänkin taikka tingitään kaupassa. Vaan eniten mua kirvelee, että meidän ansiotuloista väheni 1200€/vuosi, eli tekee n. 100€/kk, tää leikkaus tuli aivan puskista valtion taholta meidän tuloihin. Samaan aikaan nousi energiaverot, niin en kyllä koe lapsilisien leikkausta minkäänmoisena ongelmana, koska summa on tosiaan niin pieni, että sen säästää jokainen omissa menoissa.

    • Mutta rahaa on

      tietokoneeseen ja nettiin.....?

    • YH-isä

      Olen ruokkinut ja vaatettanut sekä itseni, että alle kouluikäisen lapseni useamman vuoden ajan ALLE 100€/kk rahasummalla..... hengissä pysyttiin, kun oli pakko, mutta tuon jälkeen ei tulisi mieleenkään valittaa "superköyhyyttä" yli 300€/kk käteisvaroilla...

      • ei totta?!

        Miksi 100 €/kk mihin teidän rahat kului? Mikset hakenut toimeentulotukea??


      • ei totta..
        ei totta?! kirjoitti:

        Miksi 100 €/kk mihin teidän rahat kului? Mikset hakenut toimeentulotukea??

        No jos on YH niin saa korotettua työttömyyspäivärahaa, asumistukea, lapsilisää ja elarit ja ehkä vielä toimeentulotukea. Pakollisten maksujen jälkeen jos jää vaa satanen itselle ja lapselle niin johonkin ylimääräiseen/tarpeettomaan ne rahat menee; velat/päihteet?


      • YH-isä
        ei totta.. kirjoitti:

        No jos on YH niin saa korotettua työttömyyspäivärahaa, asumistukea, lapsilisää ja elarit ja ehkä vielä toimeentulotukea. Pakollisten maksujen jälkeen jos jää vaa satanen itselle ja lapselle niin johonkin ylimääräiseen/tarpeettomaan ne rahat menee; velat/päihteet?

        Toimeentulotukea ei laskettu kuin yhdelle aikuiselle (lapsi asui virallisesti muka äidillään siihen aikaan, käytännössä mulla), eikä mitään lapseen kohdistuvia menoja huomioitu millään tavalla (koska ne ei kuulunut sossun mukaan mulle, mutta jonkunhan ne oli pakko hoitaa), lapsilisät meni toiselle huoltajalle, samoin elarit, asunto sai olla max 37m2 (löysin onneksi 36m2 kaksion, aikaisempi oli 50m2 ja yli 37m2 meneviä osia ei hyväksytty ollenkaan jne), asumistukilaskelmat tehtiin vain yhden hengen ruokakunnalle ja tuota laskelmaa pidettiin perusteena toimeentulotukilaskelman "kohtuullisiksi asumismenoiksi", työttömyysaikana päivärahan lapsikorotukset perittiin kelasta suoraan elareiksi, sitten vielä lisäksi ulosotolla ne päivät, mistä kela ei lapsikorotusta maksanut. Töissä käydessä oli pakko pitää auto liikennekelpoisena, palkka oli kuitenkin nälkäpalkka ja työt muutaman kuukauden kerrallaan. Töiden loputtua helposti 2kk nollatuloilla päivärahoja ootellessa. Päihteitä en käytä (vaikka mieli teki vetää pää täyteen aina toisinaan, kun ei tiennyt miten tuosta ikinä selviää)... työpätkistä seurasi veromätkyjä useita satoja euroja, joita ei pystynyt maksamaan ja ne meni ulosottoon useana vuonna, samoin yksittäisiä liikennevakuutuksia ja autoveroja... listaa voisi jatkaa vaikka kuinka. Suomessa on vaan niin asenneongelmaisia viranhaltijoita, että eronnut mies on vielä opiskelijaa ja eläkeläistäkin huonommassa asemassa. Nykyään olen ihan "virallisesti" yksinhuoltaja ja voin sanoa, että yksinhuoltajalla ei ole hätäpäivää edes työttömänä =)


      • YH-isä
        ei totta.. kirjoitti:

        No jos on YH niin saa korotettua työttömyyspäivärahaa, asumistukea, lapsilisää ja elarit ja ehkä vielä toimeentulotukea. Pakollisten maksujen jälkeen jos jää vaa satanen itselle ja lapselle niin johonkin ylimääräiseen/tarpeettomaan ne rahat menee; velat/päihteet?

        "No jos on YH niin saa korotettua työttömyyspäivärahaa, asumistukea, lapsilisää ja elarit ja ehkä vielä toimeentulotukea."

        Näin tosiaan äkkiseltään luulis. Tuossa toisessa vastauksessa kuvasinkin hieman enemmän silloin vallinnutta tilannetta ja nyt vielä lyhyesti tuohon sun kommenttiin: mitä on korotettu työttömyyspäiväraha, lapsikorotusko? Se meni sossun toimesta suoraan kelasta elareihin toiselle huoltajalle. Asumistuki laskettiin vain yhdelle hengelle ja max 37m2 asuntoon (ylimenevät neliöt ei olleet hyväksyttyjä edes sossussa, joten 50m2 kämpästä tuli melkosesti ongelmia siinä asutun 6kk:n aikana, asumistukea sain siihen 20€/kk). Elareita en saanut, koska lapsen osoite oli virallisesti toisella huoltajalla, sen sijaan multa perittiin niitä kaiken aikaa ulosoton ja sossun toimesta. Toimeentulotuki laskettiin vain yhdelle yksinelävälle aikuiselle, se määritti myös hyväksyttävät asomismenot kelan asumistukipäätöksen mukaisiksi 37 neliöksi). Tuloina osa-aikaiset pätkätyöt, kelan työttömyyskorvaus ja olematon asumistuki, satunnaisesti sain jopa sossusta toimeentulotukea muutaman killingin. Mistä kohtaa tuosta vielä löytyy ylimääräisiin/tarpeettomiin menoihin menevää rahaa?


      • YH-isä
        YH-isä kirjoitti:

        "No jos on YH niin saa korotettua työttömyyspäivärahaa, asumistukea, lapsilisää ja elarit ja ehkä vielä toimeentulotukea."

        Näin tosiaan äkkiseltään luulis. Tuossa toisessa vastauksessa kuvasinkin hieman enemmän silloin vallinnutta tilannetta ja nyt vielä lyhyesti tuohon sun kommenttiin: mitä on korotettu työttömyyspäiväraha, lapsikorotusko? Se meni sossun toimesta suoraan kelasta elareihin toiselle huoltajalle. Asumistuki laskettiin vain yhdelle hengelle ja max 37m2 asuntoon (ylimenevät neliöt ei olleet hyväksyttyjä edes sossussa, joten 50m2 kämpästä tuli melkosesti ongelmia siinä asutun 6kk:n aikana, asumistukea sain siihen 20€/kk). Elareita en saanut, koska lapsen osoite oli virallisesti toisella huoltajalla, sen sijaan multa perittiin niitä kaiken aikaa ulosoton ja sossun toimesta. Toimeentulotuki laskettiin vain yhdelle yksinelävälle aikuiselle, se määritti myös hyväksyttävät asomismenot kelan asumistukipäätöksen mukaisiksi 37 neliöksi). Tuloina osa-aikaiset pätkätyöt, kelan työttömyyskorvaus ja olematon asumistuki, satunnaisesti sain jopa sossusta toimeentulotukea muutaman killingin. Mistä kohtaa tuosta vielä löytyy ylimääräisiin/tarpeettomiin menoihin menevää rahaa?

        Niin ja lapsilisät meni tietysti myös toiselle huoltajalle..


      • Näin se vaan on
        YH-isä kirjoitti:

        Toimeentulotukea ei laskettu kuin yhdelle aikuiselle (lapsi asui virallisesti muka äidillään siihen aikaan, käytännössä mulla), eikä mitään lapseen kohdistuvia menoja huomioitu millään tavalla (koska ne ei kuulunut sossun mukaan mulle, mutta jonkunhan ne oli pakko hoitaa), lapsilisät meni toiselle huoltajalle, samoin elarit, asunto sai olla max 37m2 (löysin onneksi 36m2 kaksion, aikaisempi oli 50m2 ja yli 37m2 meneviä osia ei hyväksytty ollenkaan jne), asumistukilaskelmat tehtiin vain yhden hengen ruokakunnalle ja tuota laskelmaa pidettiin perusteena toimeentulotukilaskelman "kohtuullisiksi asumismenoiksi", työttömyysaikana päivärahan lapsikorotukset perittiin kelasta suoraan elareiksi, sitten vielä lisäksi ulosotolla ne päivät, mistä kela ei lapsikorotusta maksanut. Töissä käydessä oli pakko pitää auto liikennekelpoisena, palkka oli kuitenkin nälkäpalkka ja työt muutaman kuukauden kerrallaan. Töiden loputtua helposti 2kk nollatuloilla päivärahoja ootellessa. Päihteitä en käytä (vaikka mieli teki vetää pää täyteen aina toisinaan, kun ei tiennyt miten tuosta ikinä selviää)... työpätkistä seurasi veromätkyjä useita satoja euroja, joita ei pystynyt maksamaan ja ne meni ulosottoon useana vuonna, samoin yksittäisiä liikennevakuutuksia ja autoveroja... listaa voisi jatkaa vaikka kuinka. Suomessa on vaan niin asenneongelmaisia viranhaltijoita, että eronnut mies on vielä opiskelijaa ja eläkeläistäkin huonommassa asemassa. Nykyään olen ihan "virallisesti" yksinhuoltaja ja voin sanoa, että yksinhuoltajalla ei ole hätäpäivää edes työttömänä =)

        Sosiaalitoimen on itse osoitettava halvempi asunto ja/tai hyväksyttävä edellisen asunnon vuokra siihen asti, kunnes halvempi on saatu, joka usein melko mahdotonta.


      • YH-isä
        Näin se vaan on kirjoitti:

        Sosiaalitoimen on itse osoitettava halvempi asunto ja/tai hyväksyttävä edellisen asunnon vuokra siihen asti, kunnes halvempi on saatu, joka usein melko mahdotonta.

        Tuo voi pitää paikkaansa, valitettavasti kyseisellä paikkakunnalla käytäntö oli se, että vain asumistukihakemuksessa hyväksytyt "kohtuulliset asumismenot" huonioidaan. Tuossa elämäntilanteessa ei ollut sen enempää tietotaitoa, voimavaroja, kuin taloudellisiakaan resursseja lähteä asiasta tappelemaan minnekään oikeusasteisiin, kaiken lisäksi toimeentulotuki piti hakea paikan päällä asioimalla, joten kirjallista hakemusta ei ollut, joten päätöksestä oli käytännössä todella hankalaa valittaa, kun se perustui vain siihen, mitä virkailija "hyväksyttäviksi menoiksi" kirjasi. Asiat hoidettiin siis käytännössä suullisesti, todennäköinen syy on juuri se, ettei niistä voi valittaa. Yritin valittaa eräästä toisesta asiasta sossun toiminnassa (liittyen lastensuojeluun), mutta kaikki tuli bumerangina takaisin, kun mulla ei ollut minkäänlaista kirjallista dokumenttia näistä viranhaltijoiden aivopieruista (mm kielsivät viemästä lasta perheneuvolaan jne).


    • kallis suomi

      En ymmärrä, miksi jotkut ihmettelee, mihin rahat menee? Ilmeisesti ette ole tietoisia suomen hintatasosta. Muu selitys ei mene läpi.

      • Höpöhöpöx

        Et tiedä kalliista mitään! Suomessa on köyhän hyvä asustaa, vaikka moni asia maksaakin, niin on paljon mahdollisuuksia, että selviää halvalla. Sitä paitsi harvassa maassa jaetaan niin avokätisesti rahaa vastikkeetta ja muita sosiaalietuisuuksia, kuin Suomessa.
        Olen tasan tarkkaan selvillä Suomen hintatasosta, koska yksi perheessämme työskentelee juuri hintatason kanssa, siis juuri siellä missä seurataan tätä hintatasoa virallisesti.
        Lapsilisät aiheuttivat hirveän vinkumisen, monessa muussa Euroopan maassa ei makseta näinkään paljoa lapsilisää, mitä Suomessa, ainoastaan Ruotsissa saa enemän lapsilisää.
        Jos Suomi ahdistaa ja on kallista, niin muuta ihmeessä parempaan paikkaan asumaan!


      • Nalle muutti
        Höpöhöpöx kirjoitti:

        Et tiedä kalliista mitään! Suomessa on köyhän hyvä asustaa, vaikka moni asia maksaakin, niin on paljon mahdollisuuksia, että selviää halvalla. Sitä paitsi harvassa maassa jaetaan niin avokätisesti rahaa vastikkeetta ja muita sosiaalietuisuuksia, kuin Suomessa.
        Olen tasan tarkkaan selvillä Suomen hintatasosta, koska yksi perheessämme työskentelee juuri hintatason kanssa, siis juuri siellä missä seurataan tätä hintatasoa virallisesti.
        Lapsilisät aiheuttivat hirveän vinkumisen, monessa muussa Euroopan maassa ei makseta näinkään paljoa lapsilisää, mitä Suomessa, ainoastaan Ruotsissa saa enemän lapsilisää.
        Jos Suomi ahdistaa ja on kallista, niin muuta ihmeessä parempaan paikkaan asumaan!

        Suomalaisille syötetään pajunköyttä hyvinvointivaltiosta, vaikka tosiasiallisesti olemme saaneet paljon huonoa arvostelua toimeentulotuen tasosta, jota pidetään ihmisoikeuksia loukkaavan alhaisina.

        "Jos Suomi ahdistaa ja on kallista, niin muuta ihmeessä parempaan paikkaan sumaan!" On turha kuvitella, että tavallisella Suomen kansalaisella on verojen viennin jälkeen mahdollisuutta enää harkita uutta kotimaata. Nallella on.


      • Höpöhöpöx
        Nalle muutti kirjoitti:

        Suomalaisille syötetään pajunköyttä hyvinvointivaltiosta, vaikka tosiasiallisesti olemme saaneet paljon huonoa arvostelua toimeentulotuen tasosta, jota pidetään ihmisoikeuksia loukkaavan alhaisina.

        "Jos Suomi ahdistaa ja on kallista, niin muuta ihmeessä parempaan paikkaan sumaan!" On turha kuvitella, että tavallisella Suomen kansalaisella on verojen viennin jälkeen mahdollisuutta enää harkita uutta kotimaata. Nallella on.

        "On turha kuvitella, että tavallisella Suomen kansalaisella on verojen viennin jälkeen mahdollisuutta enää harkita uutta kotimaata."
        Ei kuule ole kummoinen juttu vaihtaa maata, jo muutaman kymmenen euron lentolipulla pääsee vaikka minne http://wizzair.com/en-GB/Search?gclid=CO6Qg86p4r0CFasLcwodUp0A9g ja laivalla pääsee muutamalla eurolla Ruotsiin, jota on täälläkin hehkutettu parempana maana. Semmosen rahan nyt pummaakin taikka hankkii pulloja keräämällä.

        Turhaa urputusta täällä Suomen kurjuudesta, kun ei muusta tiedetä! Suomeen muutetaan muualta juuri sen vuoksi, että täällä jaetaan rahaa http://yle.fi/uutiset/suomessa_asuvat_kreikkalaiset_sijaavat_sohvaa_sukulaisilleen/6102535


    • yks köyhä-

      Minä saan toimeentulotukea 480 euroo. asumistukee 281 euroa ja vuokra on n 375 euroa .Sosku maksaa lopun vuokrasta, sähkön ja vesi kuuluu vuokran hintaan. 480 eurosta mulle jää 450 euroa kun maksan ainoastaan nettilaskun.

    • lkuhariö

      vaininn

    • jliu

      KUKA ELÄÄ 330 E KK????? Olen superköyhä.........se on noin 10 euroa päivää kohti
      Työttömien etuudet jäänneet 30% jälkeen töissä käyviltä -90 luvulta asti sen sijaan eläkeläisten tulot eivät ole jäänneet jälkeen.

      • Moni elää

        Virossa on ihan normaalia, että eläkeläinen saa 300€/kk eläkettä ja sillä pitää tulla toimeen. Virossa monet asiat maksaa enempi, kuin Suomessa, joten älkää valittako!


    • Hiski Hellantelttu

      Meillä pitää elää 30 sentillä kaks päivää.

      Ei oo aina ruokaa, kerran viikossa mä syön, sitten kun on rahaa ostetaan kauraryynejä ja makaryyniä. Joskus kerran vuodessa ostetaan maito prukki.

      Tietokonetta en myy.

    • Anonyymi

      Olen itse samassa tilanteessa, kaveri myös. Tuo 20 % korvauksesta veroa on suoraan sanottuna kettuilua.

      • Anonyymi

        Se on siksi että hallitus haluaa että menet töihin palkatta. Sitten vasta kyhä olet, sitäkin se hallitus haluaa. Varsinaisia ihmisvihaajia koko eduskunta täynnä.

        Kannattaa olla työtön sitten saa tuet ja edut ja kantsii hakea tt tukea myös joka kuu. On oltava yhteiskunnan apujen varassa kun työ ei kannata.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      En usko tuohon aloittajan ilmoittamaan veroprosenttiin. Siitä tulosta ei oman ymmärrykseni mukaan mene senttiäkään veroa.

      • Anonyymi

        Kyllä menee. Kun jää työttömäksi veroprosentti nousee suuremmaksi kuin vastaava palkan veroitus.Tuota kutsutaan kannustimeksi.(Auttaa katsos suuntaamaan töihin).Se on näitä samoja talousnerojen leimauksia,kuin nyt palkkaneuvottelujen edellä ,kun pakkkoja pienennetään menee vähemmän veroa ja se se on työntekijälle kannattavaa. Kusetusten Suomessa kaikki paskapuheista syntyneet päätökset on talous nerojen kiitämättömiä saavutuksia ,joista sitten heikossa asemassa olevat kantavat lopullisen taakan. Noiden mielestä noilla ohjeistusten mukaan kun luopuu päivärahoista, pääsee veroista ja kaikki on silloin onnellisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä menee. Kun jää työttömäksi veroprosentti nousee suuremmaksi kuin vastaava palkan veroitus.Tuota kutsutaan kannustimeksi.(Auttaa katsos suuntaamaan töihin).Se on näitä samoja talousnerojen leimauksia,kuin nyt palkkaneuvottelujen edellä ,kun pakkkoja pienennetään menee vähemmän veroa ja se se on työntekijälle kannattavaa. Kusetusten Suomessa kaikki paskapuheista syntyneet päätökset on talous nerojen kiitämättömiä saavutuksia ,joista sitten heikossa asemassa olevat kantavat lopullisen taakan. Noiden mielestä noilla ohjeistusten mukaan kun luopuu päivärahoista, pääsee veroista ja kaikki on silloin onnellisia.

        Ja höpö höpö verotus nouse korkeammaksi, vain ennakonpidätys% on tuo 20%, sillä ei ole lopullisen verotuksen kanssa mitään tekemistä. Työtön voi myös pienentää veroennakonpidätys% alemmaksi ja tämä kannattaa tehdäkin, koska jos on toimeentulotuen piirissä, niin parempi ottaa pieni jäännösvero, kuin veronpalautus lopullisen verotuksen valmistuttua.
        Työttömälläkin voi olla myös verovähennyksiä ja ne kannattaa ilmoittaa veroehdotuksessa viimeistään, ellei ole ilmoittanut niitä omavero.fi palvelussa https://www.vero.fi/sahkoiset-asiointipalvelut/omavero/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja höpö höpö verotus nouse korkeammaksi, vain ennakonpidätys% on tuo 20%, sillä ei ole lopullisen verotuksen kanssa mitään tekemistä. Työtön voi myös pienentää veroennakonpidätys% alemmaksi ja tämä kannattaa tehdäkin, koska jos on toimeentulotuen piirissä, niin parempi ottaa pieni jäännösvero, kuin veronpalautus lopullisen verotuksen valmistuttua.
        Työttömälläkin voi olla myös verovähennyksiä ja ne kannattaa ilmoittaa veroehdotuksessa viimeistään, ellei ole ilmoittanut niitä omavero.fi palvelussa https://www.vero.fi/sahkoiset-asiointipalvelut/omavero/

        Kyllä se työttömän veroprosentti on korkeampi, sillä palkasta voi tehdä isoja vähennyksiä, joita etuudesta ei voi. 20 % on toki vain ennakonpidätys, ja todellinen veroprosentti riippuu kotikunnasta ja seurakuntiin kuulumisesta.

        Pitkäaikatyötön


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se työttömän veroprosentti on korkeampi, sillä palkasta voi tehdä isoja vähennyksiä, joita etuudesta ei voi. 20 % on toki vain ennakonpidätys, ja todellinen veroprosentti riippuu kotikunnasta ja seurakuntiin kuulumisesta.

        Pitkäaikatyötön

        Työtönkin voi tehdä verovähennyksiä. Kannattaa työttömänkin suunnitella verotustaan, ei verosuunnittelu ole vain rikkaiden tai työssä käyvien oikeus. On monia vähennyksiä, mitkä on työttömällekin oikeutettuja. Työttömällä voi olla mm. edunvalvontaan liittyviä vähennyksiä, kuten työssä käyvilläkin, ei nekään ole vain työssä olevien etuoikeuksia. Edunvalvonnasta voi tulla hyvinkin paljon vähennyksiä verotukseen työttömälläkin.
        Jos osallistut TE-toimiston velvoittamana työvoimakoulutukseen, saat verotuksessa vähentää matkakulut koulutuksen ajalta saamistasi etuustuloista. Vähennyksen voit tehdä kodin ja koulutuspaikan välisistä matkoista.
        Olen itse ollut vuosia VKL:n jäsen ja saannut sieltä hyvin veroneuvontaa. Joka vuosi olen tienannut jäsenmaksun moninkertaisesti hyötynä verotuksessa. https://www.veronmaksajat.fi/jasenyys/Veronmaksajat/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työtönkin voi tehdä verovähennyksiä. Kannattaa työttömänkin suunnitella verotustaan, ei verosuunnittelu ole vain rikkaiden tai työssä käyvien oikeus. On monia vähennyksiä, mitkä on työttömällekin oikeutettuja. Työttömällä voi olla mm. edunvalvontaan liittyviä vähennyksiä, kuten työssä käyvilläkin, ei nekään ole vain työssä olevien etuoikeuksia. Edunvalvonnasta voi tulla hyvinkin paljon vähennyksiä verotukseen työttömälläkin.
        Jos osallistut TE-toimiston velvoittamana työvoimakoulutukseen, saat verotuksessa vähentää matkakulut koulutuksen ajalta saamistasi etuustuloista. Vähennyksen voit tehdä kodin ja koulutuspaikan välisistä matkoista.
        Olen itse ollut vuosia VKL:n jäsen ja saannut sieltä hyvin veroneuvontaa. Joka vuosi olen tienannut jäsenmaksun moninkertaisesti hyötynä verotuksessa. https://www.veronmaksajat.fi/jasenyys/Veronmaksajat/

        "Edunvalvonnasta voi tulla hyvinkin paljon vähennyksiä verotukseen työttömälläkin."

        Suurimmalla osalla ei tule. Yleistät perusteettomasti oman tilanteesi kaikkiin työttömiin.

        Pitkäaikatyötön


    • Anonyymi

      Se pitään soveltaan noit Ek ohjeita köyhäki .

      Katos niil ku työ lisääntyy tekemäl,ni köyhä pitää varmaa käyttää kaik käteine jot se lisääntyy ja jos peikee jiekaapist ruua loppuuva ni syyvä äkkiseltää nii pal ku kerkiää jot se lissääntyy eikä piese tyhjenemmää.

    • Anonyymi

      Se on sitä sosiaalidemokratiaa. Sinut laitetaan kyykkyyn vihervassareiden toimesta jonka jälkeen äänestät sdp tä tai muuta vassarivihertävää aina!
      Muista että aina. Muuten menetät kaiken.
      Sitä valvontaahan nämä haluavat. Nyt tämä hallitus pitää huolta kyllä kaikista muista, mutta ei suomalaisista. Syy on ilmeinen. He etsivät kannatusta sosiaalikurjuuden osakkaista, nimittäin kehitysmaista tulevat haluavat samaan sosiaaliloukkuun kun sinäkin.

    • Anonyymi

      Meitä pelkän työttömyyskorvauksen saavia on paljon.Pitää vaan nuo vähäset kolikot saada riittään niin moneen,laskut tääkin pistää etusijalle,ei siin varaa käydä lääkäreissä.Tuhlata.Millekkään muulle luukulle ole asiaa.Ruvetkaa marjastaan sienestää kenties metsästää säästyy edes vähän,käykää ruokajakeluissa.Kun tylsistyttää lähtekää liikkumaan ulos,ajamaan pyörällä,koiran kanssa metsään,kirjastoon,torille,ilmasiakin juttuja löytyy..tapaa ihmisiä.Minulle liikunta tuli kaiken tän hölmöyden kokemuksen seuraksi,ei tätä elämää muuten kestäisi.Jaksuja kaikille ei syy meidän ole.Työtä vaan kaikille ole!!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      264
      2926
    2. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      199
      2845
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      68
      2415
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      209
      1902
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      13
      1358
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1317
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1285
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1257
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      159
      1182
    Aihe