Sitoutumiskammo

Epävarma onnellinen

Olen tapaillut kahdeksan kuukautta miestä, jolla on aivan älytön sitoutumiskammo. Suhteemme on hyvin alussaan vaikka aikaa on jo jonkin verran kulunut ja tapailemme säännöllisesti viikoittain ka olemme lähes päivittäin yhteydessä. Toistaiseksi ei kumpikaan juuri enempää kaipaakaan yhteistä aikaa. Olemme molemmat reilun nelikymppisiä. Minulla on perhe entisestä elmästä, mutta hän on pysynyt poikamiehenä - ilmeisesti juuri sitoutumiskammostaan johtuen.

Onneksi puhuminen onnistuu vaikka tekstiviestein, jos vaikeastakin asiasta, jollei tohdi ääneen ottaa jotain asiaa puheeksi. Puhumme myös puhelimessa ja tavatessamme paljon. Tapailemme toistemme luona ja käymme ulkona luonnossa ja ravintoloissa, näyttelyissä jne. Eli hyvin rakentava asenne kummallakin juttumme suhteen on. Ja hyvin avoin ja luottavainen ystävyytemme on molemmin puolin. Minun ystävät tietävät, että seurustelen ja miesystäväni tietää, että esitän asian niin. Miesystäväni ei taas ole kertonut läheisilleen, ehkä joku työkaveri tietää jotain. Kuitenkin hän kertoo avoimesti läheisistään aivan kuin "oikeassa parisuhteessa" jaetaan asioita.

Suunnittelemme asioita tulevaisuuteenkin jossain määrin. Vakavammin yhteisiä lomamatkoja yms kesällä ja vähän "leikkimielisemmin" pidemmällekin jopa yhteisistä eläkepäistä "vitsailtu" sekä kaikkea näiden väliltä. Rakastan miestä ja hän on aivan täydellinen unelmamieheni. Hän on myös usein kertonut tykkäävänsä minusta ja arvostavansa minua, eikä halua hukata minua.

Yritän ajatella, että hän tarvitsee aikaa ja olen valmis antamaankin sitä hänelle. Jollakin tasolla uskon, että suhteemme voi syventyä jossain vaiheessa "oikeaksi parisuhteeks". Hetkittäin kyllä uskon puute vaivaa ja epäilyttää, pystyykö nelikymppinen sitoutumiskammoinen mies koskaan parisuhteeseen?
Tuhlaanko vain elämääni rakastamalla yhtä mahdotonta miestä kuin jotain varattua, vaikka tämä onkin kyllä varmasti sinkku, mutta törmäsinkö ikisinkkuun?

Onko kukaan onnistunut vastaavassa tapauksessa?

4

258

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?? utgyj

      Mistä tiedät että hän on sinkku?
      Tarkoitan, että käythän hänen kotonaan? Hän asuu samalla paikkakunnalla? Ei käy reissutöissä tms.?
      Hän ei kuulosta sinkulta, vaan kaksoiselämää elävältä mieheltä.

      • Epävarma onnellinen

        Kyllä käyn hänen luonaan ja hän käy luonani, voin mennä milloin haluan hänen luokseen, ihan yllättäenkin olen mennyt. Samoiten voin soittaa ihan mihin aikaan vain hänelle ja hän kyllä vastaa. Varattu ei ottaisi yllätysvierasta vastaan tai vastaisi ihan mihin aikaan vain (vaikka yöllä) puhelimeen ja juttele ihan vapautuneesti. Ei hän asu samalla paikkakunnalla kuin minä. Eikä hän käy reissutöissä.


      • ?? utgyj
        Epävarma onnellinen kirjoitti:

        Kyllä käyn hänen luonaan ja hän käy luonani, voin mennä milloin haluan hänen luokseen, ihan yllättäenkin olen mennyt. Samoiten voin soittaa ihan mihin aikaan vain hänelle ja hän kyllä vastaa. Varattu ei ottaisi yllätysvierasta vastaan tai vastaisi ihan mihin aikaan vain (vaikka yöllä) puhelimeen ja juttele ihan vapautuneesti. Ei hän asu samalla paikkakunnalla kuin minä. Eikä hän käy reissutöissä.

        Hmm... No sitten on kyllä ihan arvoitus se toinen osio. Siis että miten hän on sitoutumiskammoinen, teillähän on jo parisuhde, jos tapailette, vietätte aikaa toistenne luona, keskustelette kaikesta, teette kaikkea yhdessä jne.
        Onko siis se ainoa hänen sitoutumiskammonsa se, ettei hän kerro suhteestanne muille? Kun muutenhan teillä on jo parisuhde. Vai siis pitäisikö hänen mennä kihloihin jo tai muuttaa yhteen tms... Kun kaikki ei ole kauhean nopeita (eikä tarttekaan) liikkeissään. Tai kaikki ei halua kihloihin, naimisiin eikä välttämättä asua yhdessäkään, ja ihan hyvinhän teilläkin menee, kun kumpikin saa riittävästi yhdessäoloa. Sitoutuminen toiseen on jotain muuta kun sormus tai paskahuussivuorot. Tai se nyt on mun rajoittunut käsitys.

        Tai mitä tulevaisuutta pitäisi suunnitella, eikös ihmisten yleisesti ottaen pitäisi elää enemmän nykyhetkessä, siinä mitä on tässä ja nyt? Eikä sitku-elämää tai jossit-elämää?
        Tuskin te enää lapsia hankitte ja tässä perheen omakotitalo-ostoksia tarvitsette?
        Eli siis mikä olisi se "oikea parisuhde", jos se ei ole lähes päivittäin tekemisissä oloa, asioiden jakamista, läheisyyttä, seksiä, toisen luona oloa, yhteisiä tekemisiä (kävelyt yms.) ja elämän jakamista noin?
        Millainen olisi "oikea parisuhde" jos se ei ole avoimuutta, luottamusta ja välittämistä?

        Missä siis kaipaat sitä "onnistumista" ja mikä on se "oikea parisuhde" kun tuo ei sitä ilmeisesti sinulle ole?
        Ja... Miten voi rakastaa turhaan (tuhlata aikaansa) unelmiensa miestä joka myös arvostaa ja välittää sinusta?


    • M.too

      Aikalailla samanlaisessa tilanteessa itsekin, katselen seuraako tästä mitään suhdetta vai jääkö tapailuiksi. Vähemmän kyllä tapailua takana kuin teillä.
      Onko teillä pitkäkin välimatka- jos muutto puolin tai toisin arveluttaa häntä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1912
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe