Uusi identiteetti & elämä

New_life

Olisikohan kenelläkään kokemuksia elämästä uuden identiteetin kanssa?

Eli, että katkaisee kaikki yhteydet kaikkiin nykyisiin ihmisiin, myös perheenjäseniin ja koko sukuun, ja vaihtaa nimensä, numeronsa ja muuttaa täysin uudelle paikkakunnalle kertomatta mitään kenellekään?

Usein vain haave monilla, mutta onko kukaan toteuttanut? Itse aion toteuttaa, joten kokemuksia olisi kiva kuulla.

3

1210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+19

      Haaveilin lapsena, että aikuisena muutan salaa Uuteen Seelantiin, koska sitä kauemmaksi lapsuuden perheestäni ei oikein voi päästä. En ikinä sopeutunut ahdasmielisen uskonnolliseen perheeseeni tai sukuuni.

      Reilu kymmenen vuotta sitten päätin, että nyt saa riittää. Tein tosin kaiken paljon maltillisemmin, koska en halunnut täysin katoamalla saada poliiseja perääni tai aiheuttaa liikaa huolta.

      Kirjoitin kirjeen, jossa selostin syitä ja että en halua enää tavata. Vaihdoin radikaalisti ammattia samoihin aikoihin ja irtauduin myös joistakuista todella rasittavista "ystävistä". Joitakin hyviä ystäviä oli, joista en halunnut luopua, mutta todella paljon porukkaa jäi taakse.

      Voin sanoa, että oli ihan hyvä tämäkin. Elämäni on nyt sellaista kuin haluan.

    • Anonyymi

      Lapsena haaveilin että minut kidnapattaisiin koulumatkalla ja vietäisiin jonnekin kauas etelämerille. Siellä saisin aloittaa kaiken alusta ja olla oma itseni.

      Lapsuus oli periaatteessa ihan hyvä. Varmaan parempi kuin keskiverto suomalaisilla. Olo oli kuitenkin koko ajan se, että pienestä pitäen täytyy vetää roolia ja esittää jotakin mitä en halunnut olla.

      Minulla on myös uskovainen tausta ja edustin varsinkin uskonyhteisöäni kaikkialla. Mutta myös perhettäni. Kauheaa kiiltokuvaposeeramista. Olin myös aivan älyttömien vanhempien omien projektioiden kohteena. Isäni korjasi omaa lapsuuttaan omien lastensa kautta. Tyttönä sain joululahjaksi autoratoja ja poikien leluja joilla minun piti leikkiä jotta isälle tuli hyvä mieli. Uskovainen perhe ei ole sen omia jäseniä varten olemassa. Uskovainen perheen tarkoitus on olla valo maailmassa kaikille muille pimeydessä vaeltaville kärsiville sieluille ja vastata kaikkien muiden tarpeisiin. Minut kasvatettiin kuin meillä lapsilla ei olisi omia tarpeita lainkaan.

      Minusta kasvoi aikuinen jolla oli oman itse kohdalla musta aukko. Ei mitään hajua kuka edes olen ja mitä haluan. Olin jo täyttänyt kolmekymmentä kun minulle vasta alkoi hahmottua hiljalleen orastava ajatus, että tämä elämä olisi ollut minuakin varten olemassa. Ja että minulla on oikeus haluta itselleni asioita. Kuten oma elämä.

      Lapsuuden kidnappaus haave oli sisäinen toive saada tutustua itseensä, rakentua omaksi itsekseen ja elää omaa elämää kuten ihmisen pitäisikin. Siihen ei annettu mahdollisuutta kun oli kauhea kiire koko ajan vastata milloin mihinkin aikuisten omiin tarpeisiin. Ei kukaan ole muita varten olemassa. Varsinkaan jotain helkutin toisten ideologisia ihanteita varten! Itseä varten täällä eletään.

      Olen ajatellut monta kertaa koko identiteetin vaihtoa nimeä myöten. Voisi rakentaa itsensä alusta asti uudelleen. Koska tämä henkilö joka nyt olen on osittain koko ajan se sama tyyppi joka tottui vastaamaan muiden tarpeisiin eikä tiedä kuka itse on. Suurin osa ikävuosista minussa on sitä henkilöä joka en ole. Loput ovat yritystä tulla omaksi itsekseni irti tuosta ulkoapäin survotusta vale- henkilöstä joka minusta tehtiin lapsena.

      Mutta nimen vaihto ei riittäisi. Luulen että pitäisi tehdä tuollainen uuteen seelantiin muutto, ja kitkeä koko eletty elämä itsestä juuria myöten.

      Maahanmuuttajilla voisi kuvitella olevan tällaisesta kokemusta. Turvapaikanhakijathan tulevat tänne yleensä nimenomaan itseään pakoon. Tai siis sitä valeminää joka heistä on tehty niiden omien ihanien yhteisöjenä ja perheidensä taholta. Ja huonosti menee kun se sama suku tulee mukana.

      • Anonyymi

        Varsinkin kieli pitäisi muuttaa. Suomen kielellä identiteetin vaihto ei onnistuisi. Pitäisi vaihtaa toiseen kieleen ennen kuin tuollainen identiteetin vaihdos olisi mahdollista. Kieli on tosi tärkeä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3480
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2922
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2820
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2708
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2614
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2415
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      235
      1998
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1837
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      42
      1753
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      158
      1650
    Aihe