paluumuutto suunnitelmissa

takaisin kotiin

Asuin Hämeenlinnassa taannoin vuosia ja nyt 10 vuoden kiertelyn jälkeen olen alkanut harkita jonkunlaista paluumuuttoa, joten aattelin kysellä minkäslainen on asuntotilanne kaupungissa nykyään ja mistäs päin kannattaa kämppää hakea et saa sellasta normirauhallista elämää elää?
Vai onkos kaupunki muuttunut 10 vuoden aikana ollenkaan :-)

36

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paluumuuttajas

      Tämähän on aivan kuin mun päästä. Olen nyt asunut jo yli 12 vuotta poissa Hämeenlinnasta. Paluumuutto on mielessä.
      Olen katsellut asuntoja lähinnä itäpuolelta eli Hätilä, Katinen ja jne..
      Idänpäähän en mene mutta tuo Katinen/Hätilä akseli tuntuu hyvältä. Siinä on se uimaranta vieressä niin sen takia. Lisäksi ei ole pitkä matka rautatieasemalle.
      Kävin jo autollakin ajelemssa siellä ja kävelyllä Reskalla. Ei se kaupunki ole juurikan muuttunut mihinkään. Ainoo mitä tiedän niin se että kukaan mun kavereista ei asu siellä. tulen aloittamaan elämän aivan uusilla kuvioilla.
      Mukaan lähtee 6-vuotias poika ja ärhäkkä avokki.

      • takaisin kotiin

        No hyvä et joku muukin suunnittelee samaa :-) Kyllä multa kans saa pisteet noi järvet ja kaunis luonto, tullu siellä seikkailtua miljoonia kertoja koiran kanssa ja ilman koiraa... Olen myös välillä käynyt piipahtamassa vanhoi kotimaisemia fiilistelemäs. Nyt oon sellases tilantees et elämässä kaikki mahdollisuudet avoinna ja vähän etäämmälle elämää mietiskelemään ajautuneena on syystä tahi toisesta toi Hämeenlinna tullut mieleen useemmankin kerran muistoineen joten aattelin et miksikäs en sinne takaisin hankkiutuisi... Tsemmpiä suunnitelmiin teillekin, ehkä joskus vielä nähdään :-)


    • 24/7 pienes pierussa

      Jos soppa maistuu viikollakin niin Harakkamäki, Katuma ja Jukola ovat oikeita paikkoja. Sieltä löytää aina tosi ystävän.

      • dshsdh

        Toivoisin että pidetään edes tämä ketju asiallisena. Onhan Hämeenlinnassa paljon hyvääkin. Kaunis luonto,helpot kulkuyhteydet ja edullista asumista.
        Ei ole pitkä matka minnekkään jos haluaa lähtee isompaan kaupunkiin.


      • takaisin kotiin

        Aikoinaan asuin Jokiarossa sekä Harakkamäessä eikä ne mun mielestä sen kummempia paikkoja oo, eikä must mitään juoppoa tehny...


      • Ruma kaupunki
        dshsdh kirjoitti:

        Toivoisin että pidetään edes tämä ketju asiallisena. Onhan Hämeenlinnassa paljon hyvääkin. Kaunis luonto,helpot kulkuyhteydet ja edullista asumista.
        Ei ole pitkä matka minnekkään jos haluaa lähtee isompaan kaupunkiin.

        Ei ole mitään syytä pitää tätä ketjua asiallisena.


      • utelias ku oon
        Ruma kaupunki kirjoitti:

        Ei ole mitään syytä pitää tätä ketjua asiallisena.

        Sulla lienee paljon perusteita sille miksei syytä pitää tätä ketjua asiallisena? Ja varmaan omat syys sillekin miks halusit sen tänne tulla kertomaan...


      • Olkaa hyvä
        utelias ku oon kirjoitti:

        Sulla lienee paljon perusteita sille miksei syytä pitää tätä ketjua asiallisena? Ja varmaan omat syys sillekin miks halusit sen tänne tulla kertomaan...

        Koska Hämeenlinna on ruma ja huono kaupunki, jossa asuu rumia, tyhmiä ja köyhiä ihmisiä.
        Velvollisuuteni on se teille ymmärtämättömille kertoa.


      • nauran sulle
        Olkaa hyvä kirjoitti:

        Koska Hämeenlinna on ruma ja huono kaupunki, jossa asuu rumia, tyhmiä ja köyhiä ihmisiä.
        Velvollisuuteni on se teille ymmärtämättömille kertoa.

        Pikku vinkki sulle et joskus vaan on parempi olla hiljaa ja tyhmä kuin että aukaisee suunsa ja poistaa kaikkien epäilykset ;-)


      • hiukan huvittunut

        Mulla on ystävälle hiukan eri kriteerit kuin se että kuinka paljon on juotavaa... ja kukas pakottaa juomaan, vai oikeenko siellä pistooli ohimolla kaadetaan kurkkuun? Älä ny viitti, eiköhän se joka kaupungissa oo sama juttu et haukutaan ne kaupunginosat mis on vuokra-asuntoja kaikkeist eniten ja loppujen lopuksi siel ei tapahdu mitään juur lainkaan... mahdat sit itte asua jossain kiiltokuvaidyllissä pitämässä kulisseja yllä?


    • Suomen Detroitko?

      Ihan hyvä kaupunki elää ja yrittää. Helsinki, Tampere ja Lahti hyvien kulkuyhteyksien päässä ja Turkukin suhteellisen hyvän kärrypolun takana. Velkaa vaan tuntuu olevan liikaa/asukas, mutta ei kai tää konkurssiin vielä ihan heti mene.

    • Muuten hyvä

      Ilman valittajapersuja tämä olisi hyvä kaupunki. Persut pilaavat kaupungin maineen.

      • xgfx

        Tähän ketjuun ei sotketa politiikkaa.


    • eeefrr4444

      Jos on kouluikäisiä lapsia niin kannattaa varustautua kaasunaamareilla ne koulutielle, kun homekouluja on nyt vähän jokalähtöön.

    • dshfg

      Hämeenlinnassa on asiat loppujen lopuksi aika hyvin. Te ette vaan osaa arvostaa niitä asioita. Muuttakaa hetkeks aikaa Helsinkiin tai Vantaalle niin huomaatte eron.

      • tara000

        Niinpä! Ihmiset ovat niin ystävällisiä Hämeenlinnassa verrattuna Helsinkiin. Eron todella huomaa Helsingin vittumaisista palvelutyöntekijöistä. En halua loukata ketään, on Helsingissä hyviäkin puolia, ihmisten ystävällisyys vaan ei kuulu niihin.

        Hämeenlinnassa asuu ja harrastaa halvemmalla, ja muutenkin todella viihtyisää :) Kohta onneksi muutan takaisin.. Ei Hämeenlinnan erinomaisuutta tajua ennen kun muuttaa pois!


    • maksaja hakuun

      No maksajia ainakin tarvitaan kun kaupunki on velkaantunut hölmöjen projektien takia.
      Ennemmin muuttaisin Janakkalan/Hattulan puolelle.

      • Itku voi koitella

        Täällä on itkijä ämmiä ja niiden poru voi häiritä. Ihan vaarattomia sinänsä.


      • sgsdfg

        Vantaan kaupungilla on velkaa 1 miljardi.
        Helsingillä 2 miljardia.

        Nyt täällä ollaan suunnittelemassa että nämä kunnat yhdistetään. :)

        Hämeenlinnalla on vielä mahdollisuuksia selvitä omasta tilanteestaan.


    • rujiu

      Lopeta siiis Vantaan ja Hesan yhdistämisen suunnittelu.

    • sggggggdf

      En mä ole siitä päätöksiä tekemässä. Ja jos olisin niin en suostuisi moiseen.

      • Jgehfgg

        Älä suostu.


    • puolan johto

      Katumalle kannattaa mennä jos osaa tai haluaa opetelella Puolan kieltä,niitä hemmoja näkyy siellä pyörivän pirusti.

      • Oppimaan

        Kielitaito kannattaa aina.


      • iloinen vasemmisto
        Oppimaan kirjoitti:

        Kielitaito kannattaa aina.

        Katumalla on hyvä monikulttuurinen yhteisö, ja hyvä Toverivoiman linnake.
        Demariporukalla mietittiin että on hienoa kun demarivoimin saatiin uudistus, että muistakin maista tuleville saadaan työttömyyskorvausta. Näin kuljetaan kohti arjen sosialismia ja kansallispalkkiota.


      • Ekhgxhh
        iloinen vasemmisto kirjoitti:

        Katumalla on hyvä monikulttuurinen yhteisö, ja hyvä Toverivoiman linnake.
        Demariporukalla mietittiin että on hienoa kun demarivoimin saatiin uudistus, että muistakin maista tuleville saadaan työttömyyskorvausta. Näin kuljetaan kohti arjen sosialismia ja kansallispalkkiota.

        Äärioikeiston Hätilän kerhon toverileikki on tutun tylsää. Kannattaisi käydä kirjastossa mutta varoa ajattelemasta demokratiaa kun se ahdista äärioikeistoa. Fanfari demokratialle!


      • vain otettu auttaa
        Ekhgxhh kirjoitti:

        Äärioikeiston Hätilän kerhon toverileikki on tutun tylsää. Kannattaisi käydä kirjastossa mutta varoa ajattelemasta demokratiaa kun se ahdista äärioikeistoa. Fanfari demokratialle!

        Fanfari-miehellä kevätahdistus, mutta vain otettu lääke auttaa.


      • kiitoss
        vain otettu auttaa kirjoitti:

        Fanfari-miehellä kevätahdistus, mutta vain otettu lääke auttaa.

        Kokemuksen äänellä.


      • fanffis?fani
        kiitoss kirjoitti:

        Kokemuksen äänellä.

        Fanfari-mies ahdistunut äärikerhollaan ja kokemusta on.


      • 54j50h
        fanffis?fani kirjoitti:

        Fanfari-mies ahdistunut äärikerhollaan ja kokemusta on.

        Sinulla lääke selvästi vaikuttaa ja pääsit eroon toverileikistä!


    • Ei HML

      Janakkalassa on kaikki palvelut (Turengissa) paremmin hoidettu kuin Hämeenlinnassa. Keskustakin on isompi kuin Hämeenlinnassa, kaikki on siinä lähellä.

      Sieltä voi vaikka fillaroida Hämeenlinnaan töihin, kuten Hattulastakin mutta Hattulalla ei ole asiat yhtä hyvin kuin Janakkalassa.

      • Flfdvb

        Turengista huumor kukkii


    • ei ikinä turenkiin

      Turengissa on vapaa pysäköinti,kun vaan olis pysäköijiä.

      • Toimittajaparka

        Voisko tän deleetata veke, tää on Hämeensanomain toimittajan vedätys. Maksaakohan joku, vaiko vain ryöstökapitalisaateko innoittaa ...


    • haaveita

      Kyllä mä Janakkalan valitsisin, jos sinne takaisin muuttaisin. Harvialan uusi alue Tarvasnäki on kanssa nätti.

    • Jippiiiii

      Tuntuu minustakin siltä, että valitsisit Janakkalan jos valitsisit Janakkalan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2078
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1972
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      156
      1602
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1598
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1227
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1194
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1147
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1138
    Aihe