Ovisummeri

oooooooo

Muutan asuntoon, jossa ovisummeri. Siinä ei ole ulkona nimeä, vaan asunnon numero. Minulla ei ennen ole ollut. Onko kokemuksia, tuleeko häiriösoittoja usein?

25

4629

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkki

      Kytke pois päältä jos käyttö epäilyttää.. Varsinkin jos on ovikoodi käytössä niin summeri käytännössä hyödytön.
      Itse olen kytkenyt omani off-asentoon, eikä ole kukaan jäänyt ulko-ovelle odottelemaan.

    • mitä selität

      Sinulla vinkki menee termit sekaisin, tiedätkö mikä on kerrostalon ovipuhelin ja ovikoodi? Täysin eri juttuja, niitä molempia ei ole missään, jos ovipuhelin, niin ei silloin ole koodia.
      Ovipuhelin on se kalliimpi ja parempi ratkasu ja ovikoodi se kun mennään sieltä missä aita matalin...

      • Hei pätijä

        meidänpä talossa sattuu olemaan molemmat!!
        Mene pöytälaattikkoosi häpeämään!
        Miten ovisummeri (ovipuhelin) ja ovikoodi voisi edes mennä sekaisin..


      • eriasioita

        Ovipuhelin on eriasia kuin ovipuhelin. Tiedän taloja joissa on ovisummeri ja koodinumero.


    • Mitä selität

      Onpas ainutlaatuinen talo, ainoa josta kuullut, että molemmat ja itse tehnyt kiinteistötöitä yli 20 vuotta, uskoiskohan ihan sinua, onko siellä näkynyt myös pieniä sinisiä miehiä?

      • Hei talkkari

        kuules. Nyt selvisi syykin miksi olet ollut talkkarina yli 20 vuotta..
        Tiedätkös, jos SINÄ et ole jotain nähnyt niin se voi olla silti olemassa.
        Profiloiduit hyvin tehokkaasti keski-iän ylittäneeksi, ylipainoiseksi, pälvikaljuksi ja kaikkitietäväksi talonmieheksi.
        Meneppäs tarkkailemaan UUSIEN talojen porttikongeihin, jos kokisit vaikka valaistuksen tässä asiassa.


    • mitä selität

      Mitä selität pöljä, uusissa taloissa on Ovipuhelin tai se halvempi versio ovikoodi, ei missään ole molempia, koska siinä ei ole mitään järkeä.Ovipuhelin on se turvallisin järjestelmä, ovikoodi taas älytön, laitetaan vain kustannussyistä, missään ei ole molempia. Et siis tiedä mistä edes änkytät, minä tiedän kun työn puolesta satoja kohteita käynyt.

      • Sama laulu

        Toistan siis edellistä viestiäni kun et tunnu ymmärtävän.
        Suomessa on tiedoksesi enemmän taloja kuin SINÄ olet nähnyt.
        Puhuin uusista taloista, koska itse asun viime vuonna valmistuneessa talossa.
        Täällä on ovipuhelin JA ovikoodi käytössä. Myös vastakkaisessa taloyhtiössä molemmat käytössä.
        Myönnä nyt vaan olevasi väärässä ja ole hiljaa..

        Sinä kyllä vahvistat stereotypiaa talonmiehistä ts. kiinteistöalan ammattilaisista.


      • Inte tårta på tårta
        Sama laulu kirjoitti:

        Toistan siis edellistä viestiäni kun et tunnu ymmärtävän.
        Suomessa on tiedoksesi enemmän taloja kuin SINÄ olet nähnyt.
        Puhuin uusista taloista, koska itse asun viime vuonna valmistuneessa talossa.
        Täällä on ovipuhelin JA ovikoodi käytössä. Myös vastakkaisessa taloyhtiössä molemmat käytössä.
        Myönnä nyt vaan olevasi väärässä ja ole hiljaa..

        Sinä kyllä vahvistat stereotypiaa talonmiehistä ts. kiinteistöalan ammattilaisista.

        Ei todellakaan ole samassa talossa sekä koodisysteemiä että ovipuhelinta. Tuskin asut uudessa talossa. Oletko käynyt edes ulkona moniin vuosiin kun olet noin tyhmistynyt ja vielä tyhmyyden huippu, että yrität väittää tosiasioita vastaan?Taidat kuulua niihin nettiin jämähtäneihin, jotka ovat vieraantuneet täysin normaali elämästä.

        Ovipuhelimeenkin näppäillään asunnon numero, mutta se ei ole mikään koodisysteemi, jos sitä tarkoitat. Joko asut muussa kuin kerrostalossa tai sitten et ole käynyt ulkona. Kiroituksesi kuulostaa ihan kahjolta nimim. " Sama laulu".


      • Hienoja viestejä
        Inte tårta på tårta kirjoitti:

        Ei todellakaan ole samassa talossa sekä koodisysteemiä että ovipuhelinta. Tuskin asut uudessa talossa. Oletko käynyt edes ulkona moniin vuosiin kun olet noin tyhmistynyt ja vielä tyhmyyden huippu, että yrität väittää tosiasioita vastaan?Taidat kuulua niihin nettiin jämähtäneihin, jotka ovat vieraantuneet täysin normaali elämästä.

        Ovipuhelimeenkin näppäillään asunnon numero, mutta se ei ole mikään koodisysteemi, jos sitä tarkoitat. Joko asut muussa kuin kerrostalossa tai sitten et ole käynyt ulkona. Kiroituksesi kuulostaa ihan kahjolta nimim. " Sama laulu".

        hei talkkari..
        Näytät todella oman sivistyksesi viesteissäsi. Kirjoitusasustasi päätellen et ole aivan penaalin terävimpiä kyniä, tosin tarvitseeko talkkarin edes olla..

        Miten se, että taloyhtiössämme on ovipuhelin ulkoseinässä (on asuntojen numerot) ja ulko-ovessa numeronäppäimistöllä varustettu ovikoodilaite vieraannuttaa minut normaalista elämästä? Voitko kuvitella, että numerosarjan syöttämisen jälkeen ovi jopa avautuu automaattisesti? Vai onko se taikuutta sinulle??

        Itse taidat kuulua mainitsemiisi "jämähtäneisiin", jotka eivät osaa omaksua uusia asioita. Miksi kenenkään pitäisi perustella ovikoodi/ovipuhelin valintojaan sinulle?

        http://bit.ly/1r8dhmP


      • Jo selvis.
        Hienoja viestejä kirjoitti:

        hei talkkari..
        Näytät todella oman sivistyksesi viesteissäsi. Kirjoitusasustasi päätellen et ole aivan penaalin terävimpiä kyniä, tosin tarvitseeko talkkarin edes olla..

        Miten se, että taloyhtiössämme on ovipuhelin ulkoseinässä (on asuntojen numerot) ja ulko-ovessa numeronäppäimistöllä varustettu ovikoodilaite vieraannuttaa minut normaalista elämästä? Voitko kuvitella, että numerosarjan syöttämisen jälkeen ovi jopa avautuu automaattisesti? Vai onko se taikuutta sinulle??

        Itse taidat kuulua mainitsemiisi "jämähtäneisiin", jotka eivät osaa omaksua uusia asioita. Miksi kenenkään pitäisi perustella ovikoodi/ovipuhelin valintojaan sinulle?

        http://bit.ly/1r8dhmP

        Asut nimim." Hienoja viestejä" varmaan jossakin palvelutalossa, jos siinä on tuollainen ovikoodi-puhelin-systeemi.

        Olet kai eläkeläinen, sillä ei kai muuten noihin palvelutaloihin pääse asumaan. Kerro osoite, niin voi käydä. tutustumassa uuteen tekniikkaan.


      • Inte torta på torta.
        Jo selvis. kirjoitti:

        Asut nimim." Hienoja viestejä" varmaan jossakin palvelutalossa, jos siinä on tuollainen ovikoodi-puhelin-systeemi.

        Olet kai eläkeläinen, sillä ei kai muuten noihin palvelutaloihin pääse asumaan. Kerro osoite, niin voi käydä. tutustumassa uuteen tekniikkaan.

        Talkkari en muuten ole enkä ole mitään viesteissäni, siis siinä yhdessä kirjoittamassani, sellaisesta maininnut. On yhtä luulopuhetta se kuten muutkin kuvitelmasi ja oletuksesi.


      • Inte tårta på tårta.
        Inte torta på torta. kirjoitti:

        Talkkari en muuten ole enkä ole mitään viesteissäni, siis siinä yhdessä kirjoittamassani, sellaisesta maininnut. On yhtä luulopuhetta se kuten muutkin kuvitelmasi ja oletuksesi.

        Eipä ole penaali terotettu, kun tårtastakin tulee torta. Heh.


      • Kuules
        Inte tårta på tårta. kirjoitti:

        Eipä ole penaali terotettu, kun tårtastakin tulee torta. Heh.

        talkkari.
        Se on aivan yhdentekevää minkälaisessa taloyhtiössä asun.
        Sinä olit väärässä ja piste. Aivan naurettavaa, että vain koska nimesit itsesi "kiinteistöalan ammattilaiseksi" sinulla on valtuudet päättää minkälaisia pääsyratkaisuja taloyhtiöt voivat hankkia.
        Myönnä tappiosi talkkari..


      • Inte tårta på tårta.
        Kuules kirjoitti:

        talkkari.
        Se on aivan yhdentekevää minkälaisessa taloyhtiössä asun.
        Sinä olit väärässä ja piste. Aivan naurettavaa, että vain koska nimesit itsesi "kiinteistöalan ammattilaiseksi" sinulla on valtuudet päättää minkälaisia pääsyratkaisuja taloyhtiöt voivat hankkia.
        Myönnä tappiosi talkkari..

        " Kuules" olet ihan seko, oletat ja luulet ihan omiasi. En ole kirjoitanut mitään kiinteistöalasta. Ilmankos nuo ovipuhelin ja -kooditekniikat ovat sinullee ihan tuntemattomia. Luulet ja olettat, mutta todellisuudessa et tiedä mitään.


      • Jo selvis,
        Kuules kirjoitti:

        talkkari.
        Se on aivan yhdentekevää minkälaisessa taloyhtiössä asun.
        Sinä olit väärässä ja piste. Aivan naurettavaa, että vain koska nimesit itsesi "kiinteistöalan ammattilaiseksi" sinulla on valtuudet päättää minkälaisia pääsyratkaisuja taloyhtiöt voivat hankkia.
        Myönnä tappiosi talkkari..

        Kerrotko " Kuules" se palvelutalosi osoite, niin käydään testaamassa, kuinka uusi yhdistelmä ovi ja -koodipuhelimesta toimii.


      • Jopas
        Jo selvis, kirjoitti:

        Kerrotko " Kuules" se palvelutalosi osoite, niin käydään testaamassa, kuinka uusi yhdistelmä ovi ja -koodipuhelimesta toimii.

        En tiedä Kuulesin osoitetta, mutta mene ihmeessä vaikka Helsingin uusiin kaupunginosiin katselemaan. Kyllä niissä vaan on useampikin talo, jossa tällaisia yhdistelmiä löytyy.


    • Nyrkkinaamaas

      Hoh, hoh, nauran kumarassa Tampiolle nm. Sama laulu, hoh,, vai talossa molemmat ovipuhelin ja koodilukko, hoh, hoh...
      Tyyppi luulee, että ne numerot on koodeja, ne ovat asuntojen numeroita ja niitä kun painaa niin soi puhelin asunnossa.
      Ovikoodi on se halpisjuttu, jossa tietty koodi avaa ja koodi ulkopuolisten kakaroiden ja mainostenjakajien tiedossa, eli TURVATON systeemi ja halpa.
      Mikä taloyhtiö ottaisi molemmat? Eli ottasi turvallisen ovipuhelimen ja rikkoisi sen turvan halvalla ovikoodilla?
      Mistä näitä neropatteja sikiää? Asun itse 2014 valmistuneessa talossa, jossa ovipuhelin, naapurin halvemmissa taloissa näyttää olevan ovikoodi, Hoh, Hoh,.

      • Hei talkkari

        noinko paljon kiukuttaa? :D


      • ???

        Miten mä en ymmärrä tätä keskustelua? 2013 valmistuneessa kerrostalossa josta juuri itse muutin pois, oli ovipuhelin joka asuntoon (eli voipi vaikka pakettikuski soittaa sillä että olisi pakettia tuomassa) ja oli normilukon lisäksi myös numerokoodi ovessa jolla sai ulko-oven auki jotta pääsi rappukäytävään. Esimerkiksi ei tarvitse kaivaa avainta surkeassa säässä laukusta jos on muutenkin kädet täynnä tavaraa niin sen kun naputtelee koodin ja saa oven auki. Miksi täällä oikein vouhkataan tällaisesta niin kuin se olisi jotenkin ihmeellinen juttu? Koodi oli toki vain asukkaiden tiedossa.


    • mitä selität

      Melko seniili tapaus tämä poju, minä olen kiinteistöalalla en talkkari, vaan tekninen isännöitsijä, hienoa, että on muitakin samaa miletä olevia.
      Täytyy olla joku laitos, jos noin hölmön systeemin valitsisi taloonsa, ovipuhelin ja koodi yhdessä, aivan pähkähullua, ei minun isännöimissäni kiinteistöissä, koska niissä asuu järkeviä ihmisiä. Ovipuhelin on turvallinen järjestelmä, koodi taas hölynpölyä, vuokrakohteissa noita nähnyt.
      Tämä hienoja viestejä osoittaa kyllä viesteissään mikä on, tuskin vieläkään ymmärtää ovipuhelimen ideaa..

    • Tsilari

      Eipä täällä muutkaan talkkaria fiksumpia näytä olevan, koska keskustelu meni täysin ohi alkuperäisen aiheen...

    • Ihmettelin

      Herttoniemenrannassa on molemmat. Ihan omistusasunnoissa.

    • Hei talkkari

      Näitkös kuinka kävi.
      Ihan uteliaisuudesta, missäpäin Suomea mahdat vaikuttaa?

    • ei aivan kaup kesk

      Kyllä on kokemusta. Mahdollisesti enin osa on kylmänä vuodenaikana. Minun asuntoni on siinä numerojen alkupäässä, joten on helppo lähteä ykkösestä alkaen.
      Häiriösoittokertoja on ehkä n. 3-4 kertaa vuodessa.
      Viimeisin oli vast'ikään ja n. klo 5 aikoihin aamuyöstä, jolloin uni olisi vielä makeim-millaan. Muitakin aikoja on ollut.
      Minun tuttavani EIVÄT KOSKAAN tule aamuyöstä kylään!
      LISÄKSI - JOS LÄHTEE UNISENA AVAAMAAN - on kaatumisen ja itsensä loukkaamisen vaara.
      TOISELTA PUOLEN ON SITTEN YKSI KYSYMYS, ETTÄ JOUTUUKO SIITÄ HEITTEILLE JÄTÖSTÄ RAASTUPAAN, JOS JOKU JÄÄ PAKKASEEN JA SAIRASTUU TAI JOPA KUOLEE? Joku lakimies vastatkoon !
      VIELÄ KYSYN, VOISIKO TALOYHTIÖ LAITTAA SELLAISEN AIKAKELLON SIIHEN, ETTEI SE OLISI PÄÄLLÄ ESIM. KLO 22 - 6 VÄLISEMÄ AIKANA?
      Nimim. 'EI AIVAN KAUPUNGIN KESKUSTASSA ASUVA'

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1970
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1539
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      140
      1387
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1240
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1047
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      992
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      957
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      118
      954
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      49
      777
    Aihe