Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

saksanpaimenkoira minulle

saksanpaimenkoirakys

Moi!
Ollaan ajateltu hankkia saksampaimenkoiran, olisi ensimmäinen koira. Asutaan tilavassa kerrostalossa.
Sille tulisi kaveriksi lappis jonka kaverini omistaa se on 8 vuotinen ja yhä leikkisä eikä pure.
Täällä on 2 metsää ja 4 koirapuistoa.

Millaisia kokemuksia on??

1

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saksanpaimennelli

      Itselläni sakunarttu ja ihan oikeesti, kun monet hakee kaveria koiralle niin miks harkita just sakua? mulla ollut myös kaks labbista kerrallaan, nekin parempi kaverivaihtoehto toisilleen. En suosittele sakua toisen koiran kaveriks, toki poikkeuksiakin on mutta turhan risaltis rotu hommata koirakaveriks. ja mun mielestä ei oo ketään venhenevaa koiraa kohtaan oikein ottaa pentua sen jalkoihin pyörimään ja korvia näykkimään. antakaa labbikselle koti ja ottakaa myöhemmin sit saku, tuutte huomaamaan että saku ei oo ihan tavallinen koira vaan vaatii oikeanlaisen koulutuksen ja tosi paljon pitkäjänteisyyttä. vaikka meillä ollut koiria koko elämäni ajan ja naapurin sakuja lenkitin nuorena niin yllätyin kuinka kova työ tuossa sakutytössäni on ollut. Meillä mennään kaksvuotiaan kanssa jääkausikoulutuksella ja se on tulosta alkanut tuottaa ja remmirähjästä, joka muuten tolle rodulle useimmiten murkkuiässä iskee, ollaan pääsemässä jo hyviin tuloksiin mutta vuoden kovan koulutuksen sekin on ottanut. Kovaa työtä! ainoaksi koiraksi jos ensimmäinen on ja varaudutte että hommaa tossa rodussa riittää, jälkeenpäin kun huomaa että koiralla voi olla sitä luonnetta vaikka muille jakaa niin ei ole oikein koiraa antaa pois sitten. jos valmiita olette sitoutumaan ja niin hyvät kuin huonotkin hetket sakun kans kestämään niin hyvän koiran siittä saatte kouluttamalla. tuo metsä ja koirapuisto kuulostaa hyvälle, koira täytyy sosiaalistaa pentuiässä vaikka se murkkuikäkin sieltä tulee mut eipä niistä pentuajan tutuista ainakaan haittaa tulevaisuudelle oo =) tsemppiä! toivottavasti teette fiksun ratkaisun =)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      88
      1305
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe