haaparanta vai kalix

kalix?

kumpi on parempi paikka asua suomalaiselle eläkeläiselle? olen asunut reilu 30 vuotta ruotsissa. harkitsen muuttoa alueelle missä on muitakin suomea puhuvia ja samalla tavoin ajattelevia.

7

839

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saabilainen

      Omana mielipiteenä sanoisin että Kalix. Suomalaisia ei ole niin paljon kun Haaparannalla mutta Kalixissa on rauhallisempaa ja ihmiset ystävällisiä mitä olen kalixlaisia tavannut. Haaparannasta on viime vuosina tullut jonkunlainen villilänsi. Siinä rajan yli muuttaa kaikenlaista väkeä ja kaikki ei ole välttämättä ihan sitä parasta ainesta.
      Sitä paitsi Sunderbyn sairaala Luulajassa on lähempänä. Eläkeläiselle kun kuitenkin alkaa tulla niitä omia vaivojaan. Kalixin sairaalan varaan ei kannata paljoa laskea. Landstinget on hyvää vauhtia muuttamassa sitä vain vähän tavallista suuremmaksi vårdcentraliksi.
      Mutta tämä nyt on minun mielipiteeni. Joku toinen voi olla ihan toista mieltä.

      • äimistynyt

        Juu ne Suomalaisethan on se pahin ongelma.
        Nääki Suomalaiset, jotka terrorisoi sitä jokivarren kylää ja hakkaa pappeja kirveen vesurilla kaaliin.
        Kuljettaa huumeita Suomeen ja järjestää poliisi takaa ajoja lähes päivittäin.
        Saatanan Suomalaiset ku tuommosta tekee!!

        Eikö perkele nehän olikin Ruotsalaisia
        Kuinka ollakkaan.


      • Late Lapista.
        äimistynyt kirjoitti:

        Juu ne Suomalaisethan on se pahin ongelma.
        Nääki Suomalaiset, jotka terrorisoi sitä jokivarren kylää ja hakkaa pappeja kirveen vesurilla kaaliin.
        Kuljettaa huumeita Suomeen ja järjestää poliisi takaa ajoja lähes päivittäin.
        Saatanan Suomalaiset ku tuommosta tekee!!

        Eikö perkele nehän olikin Ruotsalaisia
        Kuinka ollakkaan.

        Kyllähän ne Vojakkalan häiriköt ovat manneja, ei Suomalaisia eikä Ruotsalaisia !

        Mutta asiasta kolmanteen, en ole paha yllyttämään, mutta jos aloittaja haluaa ostaa OK-talon, kannattaa ehdottomasti muuttaa Kalixiin, sieltä 400 000 kruunulla ihan mahtavia taloja, Haaparannassa saat maksaa jopa hometalöoistakin miljoona kruunua ja ylikin !

        Late Lapista.


    • 40 JA+

      Kyllä Haaparanta on ihan hyvä paikka asua,itse olen asunut40 vuotta ja olen tyytyväinen.Tietenkin meissä on monenlaista asujaa ja kyyräilijää niinkuin Kaliksissakin kaiken hyvän voit täälä kokea kun tulet posiitiivisesti ja luottaen omaan arvostelu kykyyn.Voit saada hyviä ystäviä rajan kummaltakin puolelta ja tavaroiden hinnat ovat päivittäin ajantasolla Ja voit käydä asioilla Suomenkin kaupoissa aivan viihtyvyyden ajatusella.Hyvät pitseriat täällä ja Torniossa MUUT TÄNNE OLET SYDÄNMELLISESTI TERVETULLUT KAUPUNKIIMME

    • Hapitsuvoittaa

      Valitsisin kyllä ilman muuta Haaparannan jos haluat että on muitakin suomalaisia juttuseuraksi. Kalixista niitä on vaikeampi löytää. Ja Haaparannalla on lisänä Suomen läheisyys ja Suomen palvelut. Mutta eihän kukaan voi tietenkään kenenkään toisen eteen päätöstä tehdä :D Tervetuloa Haaparannalle!

    • kemiiin

      kemi on lähellä jatakajärvi on hyvä paikka!!!suosittelen

    • laten sisko lapista

      takajärvi on kemin helmi,eliittialuetta suosittelen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2793
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2370
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2150
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1934
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1786
    6. 141
      1762
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1501
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe