Pystyykö ihminen olemaan ajattelematta mitään?

Ajatus

Tuntuu siltä että sitä ajattelee koko ajan, on joku asia mielessä. Voiko tätä ajatusten virtaa mitenkään pysäyttää niin että ei ajattele yhtään mitään valveilla ollessa. Ajatusten virta heikkenee kun alkaa vaipua uneen, mutta sitten tulee alitajunta. Tuuraako se sitten koko ajan valveilla olon ajattelua.
Yöllä ne vasta ajatukset lentävät kun yrittää päästä uneen. Jos pystyisi pääsemään ajattelemattomuuden tilaan, niin tulisikohan uni paremmin? Tietysti voi harrastaa itsesuggestiota tms mutta ajan takaa tietoista ajattelemattomuutta. Jos ottais umpikännin, niin silloin ei vissiin ajattele? On pari kertaa leikkaukseen nukutettu, silloin en varmaan ole ajatellut, luulen niin.
Olen yrittänyt väkisin olla ajattelematta, mutta silloin huomaan ajattelevani että " nyt en sitten ajattele mitään" .

12

3658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a vot

      Olin minä kerran koomassa. Eipä silloin tullut mikään mieleen.
      Mieluummin ajattelen.

      Eiköhän aivot ole luotu käyttöä varten?

    • Niin, raskasta se on, kun kukaan ei vastaa kutsuun.
      Varsinkaan kuten haluaisi.
      Omia uniaan vain voi mielessään kirjoittaa.
      Joskus jopa muillekin.
      Ihmisen elo ei aina vastaa odotuksiaan.
      Jää vain tyhjä olo.
      En osannut sittenkään.

      H.

      • vastasin sinulle nyt

        Voi Hannu hanhi parkaa!


    • olen hirveän tyhmä

      Minun päässäni ei yleensä liiku mitään.

    • ei mahdotonta

      Hyvin pystyy.
      Tälläkin palstalla on nimimerkkejä, jotka ammentavat asiansa tyhjästä ja
      tyhjyys ympäröi heitä.

    • .pöhkö

      Ai mitä mää en nyt tajuu

      • sitroen.

        Mitä, minäkö muka tyhmä?
        No nyt en kyllä ymmärrä ollenkaan!


    • eppu2

      Eikös se aito ja oikea jooga ole juuri sitä, että opettelee tyhjentämään päänsä ajatuksista.

      • sitroen.

        Näin on. Ja Valaistuneen tuntee siitä, että mitään ei kopassa liiku, polttimo on pimeänä.
        Muuan amerikkalainen neurologi on kirjoittanut mielenkiintoisen kirjan vastaan tulleista tapauksista.
        Yksi oli kun jonkun isän poika veti huumetta ja lähti sitten itään (Intiaan?) mietiskelemään. Vuosien kuluttua isä lähti etsimään ja löysikin jostakin luostarista tai temppelistä. Poika istua jökötti ilmeettömänä paikallaan ja paikalliset hurskaat kertoivat ylpeänä hänen olevan hyvin lähellä valaistumista.
        Kotona jenkkilässä pojan aivoista löydettiin appelsiinin kokoinen kasvain...


    • Uni Unikko

      Nykyisin on kehitelty monenlaisia mentaaliharjoituksia, joilla ajatukset voi sulkea pois. Jooga ja meditointi ovat vanhempia tuttuja varmaan meille kaikille. Vaikka hallitsisi menetelmät, joskus voi olla vaikea päästä siihen tilaan.

      Jos on tulossa jotain erityisen tärkeää ohjelmaa seuraavana päivänä, ja pitäisi saada nukutuksi hyvin, ajatukset voivat pyöriä levottomina, erityisesti jos on vain vähän nukkuma-aikaa käytettävissä. Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

    • Eikös vaan

      Herranen aika, ihminenhän ei ajattele mitään kun nukkuu. Silloinhan aivot lepää
      ja purkaa paineita unien muodossa.

    • bakteeri

      Olen itse käyttänyt huumeita 2 vuotta ja aivot ei ole edes kehittynyt kokonaan ajatukset tökkivät olen paljon hitaampi kuin muut eli käyn astdtta hitaammalla ja on pieniä ahdistuksia ja häpeää omaa kehoa kohtaa johtuu kyllä siitä että olen hyvin pieni kokoinen tai niin ainakin ajattelen Välttelen näyttämäön käsiäni koska näen ne pienenä en pysty käyttämään teepaitaa kesäsin koska häpeän kehoani niin paljon enkä ikinä jaksa tehdä asialle mitään koska olen niin laiska en yleensä saa mitään aikaseksi toivoisin vaan että elämä olisi harhaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      13442
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe