työkyvytteläkkeeltä takaisin töihin 50 vuotiaana?

köyhä ja kipee

Onko kenelläkään kokemusta minkä tahansa työn saannista 50 vuotiaana kun on jo jonkun vuoden ollut työkyvyttömyyseläkkeellä? Olisi kiva kuulla kokemuksia, miltä alalta on joutnut eläkkeelle ja onko saanut saman alan töitä tai mitä tahansa muuta? Elättelenkö turhia toiveita edes osittaisen työkyvyn saamiseksi takaisin, palkkaako kukaan tämänikäistä vajaakuntoista mihinkään töihin? Periaatteessa kykenisin ainakin osa-aikaiseen työhön tai ainakin keikkatöihin silloin tällöin ja se kuulemma olisi kelan neuvon mukaan aluksi järkevä kokeilu. Haku ei ole tuottanut tulosta ja olen miettinyt onko tämä ihan turha toivo :/ Tuntuu työkykyisetkin olevan tässä iässä kovin toivottomia työnsaannin suhteen :(

Kukaan?

6

251

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elämä on lahja

      Tuskin, naru vaan kiristyy seuraavat 13 vuotta.

    • .21.

      Riippuu täysin siitä mitä osaat, esim. ydinteknologian osaajana pääset heti hommiin, levyseppähitsarina et.

    • sairas hoitsu

      Hoitoalan työtä olis ainakin.Tosin hoitajiahan ei hevin eläkkeelle päästetä..

    • Byro B

      Olen terve, työtön 50v muija. Olen ollut työttömänä parisen vuotta. Aluksi työkkärissä sanoivat, että saan varmaan pian töitä ja alallani on pulaa jne. Vuosi sitten sanoivat, ettei mitään hätää, kun on noita päiviä vielä noin paljon jäljellä! Nyt kysyivät opiskelusuunnitelmistani viime viikolla, kun kävin työkkärissä. Haastatteluja on joskus ollut, nyt ei kuukausiin niitäkään. Taidan opiskella työttömäksi.
      Ehkä voisit tehdä jotain vapaaehtoistyötä sen pari tuntia? Jonkun tutun firmassa keittäisit kahvia ja veisit postin? Avustaisit kaveripiirissä jotakuta vaikka leikkauksesta toipuvaa t. liikuntaesteistä? Tyött turvan saaja ei voi olla vapaaehtoistyössä, mutta Sinä kai voit?

    • t5y4h

      ite olen ollut vuoden jo työkyvyttömyyseläkkeellä ja 50 v täytän elokuussa. Ei tule mieleeni sellaista tilannetta että kampeaisin eläkkeeltä töihin .

    • vapeht

      Onhan niitä, jotka piristyvät ja terhistyvät heti, kun pääsevät työkyvyttömyyseläkkeelle.

      Vapaaehtoistyötä suosittelen, jos ikää on 50 tai yli. Sitä on monenlaista. Eri järjestöt tarvitsevat apua, ja seurakunnista varmaan löytyy erilaisia pikku tehtäviä ja paljon muuta on. Palkkatöihin on vaikea päästä, mutta ei sekään mahdotonta ole, ihmeiden aika ei ole ohi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1822
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1469
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1255
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1252
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1160
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      266
      948
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      932
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      106
      877
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      101
      818
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      684
    Aihe