Onko täällä unen katsojia :) ?

Kiitos tulkitsijalle

Jos, niin kysyisin mitä tästä tulisi mieleen.
Minulla oli unessa n. metin pituinen nukke, pehmeävartaloinen.
Nukke oli tavallaan elävä, mutta kuitenkin ehkä "keinotekoisesti".
Yritin hiljentää nukkea, "vääntää melkeinpä niskat nurin!, se oli hyvin uhkaavan tuntuinen. Koin kauhua.
En onnistunut millään sen hiljentämiseksi tavalliseksi nukeksi.
Asuin unessa äitini kanssa. Hän oli nukkumassa.
Herätin hänet avuksi. Nukke pyöriskeli hänen sängyssään.
Äiti katseli nukkea hiljaa kiinnostuneena, sängyn vieressä seisten.
Olin vähän ihmeissäni, kun en saanut minkäänlaista tukea häneltä.
Olin kuitenkin pelännyt nukkea pelännyt valtavasti.

5

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen kuunsillalta

      Leikkivälle lapselle nukke on minuuden jatke, johon lapsi mielikuvituksensa kautta siirtää toiveitaan, unelmiaan, pelkojaan ja oman persoonansa piirteitä.

      Minulle tuli mieleen, että ehkä unesi nukke olet sinä itse, jokin sinun persoonasi ulottuvuus, jonka kiellät itselläsi olevan tai jota et vain halua ajatella. Se alkanut elää omaa elämäänsä, koska se saa olla olemassa ilman, että tiedostat sitä ja tietoisesti hallitset sitä.

      Jokaisella on tällaisia tiedostamattomia ulottuvuuksia minuudessaan. Ihmiset ovat vain eri asteisesti tietoisia niistä.

      Unessa nukkesi, jota sinun kaiken järjen mukaan tulisi hallita, koska se on "vain nukke", on alkanut liikkua hallitsemattomasti. Pelkäät sitä, koska se edustaa sinulle "toiseutta" eli jotain täysin vierasta ja siksi kammottavaa.

      Unessa äitisi näkee asian toisin, sillä hän näkee, että nukke, joka symboloi sinun oman persoonasi osaa, on tuttu. Äitisi ei kammoa nukkea, koska se ei ole hänelle totaalisen vieras. Hän vain ihmettelee nukkea ja ehkä miettii, mihin nukke pyrkii.

      Nukke pyöriskeli äitisi sängyssä. Oliko pyöriskely levotonta ja epämukavaa vai nautinnollista ja tyytyväistä pyöriskelyä? Vai hakiko nukke mukavampaa asentoa äitisi sängyssä?

      Jos nukke pyöriskeli levottomana, se voisi viitata siihen, että tämä persoonasi ulottuvuus, jota et halua ajatella, ei asetu rooliin, jonka koet äitisi asettaneen sinulle naisena, tai ehkä äitinä, jos sinulla on omia lapsia (oletan sinun olevan nainen).

      Tyytyväinen pyöriskely voisi viitata siihen, että tämän persoonasi ulottuvuuden osalta samastut äitiisi naisena ja kenties äitinä, mutta äitisi naiseuden roolimalli tuntuu tietoiselle minällesi vieraalta ja ahdistavalta.

      Mukavaa asentoa hakeva pyöriskely voisi viitata siihen, että olet vasta alkanut hakea identiteettiäsi naisena ja / tai äitinä, ja tämä etsimisen prosessi sisältää kysymyksiä ja valintoja, joita et koe olevasi valmis käsittelemään. Nukke liikkuu hallitsemattomasti, ja nämä asiat vaativat käsittelyä.

      Toisaalta, varsinkin jos unesi nukke oli vauvanukke, se saattaisi olla symboli sinun omalle mahdollisesti tulevalle lapsellesi. Pelkäät ettet selviydy äidin tehtävästä, että se on liian vaativa. Pelkäät, ettet hallitse vauvaasi, joka hallitsemattomuutensa takia on sinulle kuin vieras. Haet apua äidiltäsi, joka ei hätäänny tilanteesta, mutta äitisi toimettomuus viittaisi siihen, että sinun on itse löydettävä omat keinosi äitinä ja kasvattajana.

      • Kiitos tulkitsijalle

        Hei, kiitos paljon tulkinnastasi!
        Kerroit eri näkökohtia unesta, tosi mielenkiintoista lukea.
        Olen nainen, niinkuin päättelitkin ja äiti ja isoäiti.
        Vaikea suhde äitiin, en halua hänelle näyttää tunnepuoltani.


        Kuvittelin itse, että nukke olisi eräs sukulainen johon huonot välit, loukkaavan käytöksensä vuoksi.
        Loukkaa lisäksi se, ettei äitini ota asiaan kantaa.
        Päinvastoin puolustelee toisen loukkauksia..


    • Baby-Doll

      Nousi mieleen, että oletko joutunut elämään lapsuudessasi nukkemaisesti ei -saa- likaistaa- vaatteita, saamatta olla luonnollinen lapsi?

      • Kiitos tulkitsijalle

        Hei Baby-Doll!
        Vähän noin kuin sanoit. Lisäksi "hyväksyntä" ollut ehdollista.
        Kiitos.


    • O.Raakkeli

      Ihan oikeesti se kuvaa sinun piilossa olevia seksuaalisia halujasi.
      Jotka pyrkivät vapautumaan. Jotka tukahdutat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2505
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2183
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1857
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1631
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1586
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1585
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1528
    8. 73
      1436
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      95
      1344
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1254
    Aihe