Helle tuli! Apua! Näytän porsaalle hellehameessa!

surullinen syöppö

Kylmempinä vuodenaikoina ahtaudun farkkuihin ja ainakin uskottelen näyttäväni suht. normaalille vaikka pullea olenkin. (163 cm, 83 kg). Mutta hellehameen päälle pukeminen on järkytys! Näytän raskaana olevalle paksukaiselle.

Mietin voisinko alkaa käyttää mustaa pitkää hametta, joka on kyllä aika vartalonmyötäinen, mutta se on pitkä ja jotenkin tuo musta väri olisi peittävä, vaikkakin helteellä kuuma. Minulla on kyllä sellaisia läskit kokoon kuristavia alusasuja, mutta en ole niitä juurikaan käyttänyt ja helteellä ne ovat varmaan aika ahdistavia. Kyllä se pitäisi nyt alkaa laihduttamaan, mutta kuten Raakel Lignell on todennut, syöminen tuo lohtua. :(

Ostin kirpparilta hellemekonkin, mutta se on hivenen liian ahdas, napeista näkee että on mekko tiukalla! :(

18

1498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xl-omena

      Osta oikeankokoinen mekko, kummasti näyttää paremmalta. Jos keskivartalo on ongelmakohta, suosittelen tunika leggings-yhdistelmää. Itselläni se näyttää parhaimmalle, kun tulee vartalon kapeammat ja hyvämalliset osat enemmän esille. Pidempi mekko luo aina isomman vaikutelman. Toinen mistä tykkään helteellä, on capripituiset housut ja teepaita. Teepaita sellainen kapealinjainen, ei siis tiukka muttei telttakaan, ja se ulottuu puoleen väliin lantiota. Oikein kuuma kun on, niin silloin käytän mekkoa, mutta sitten jo pitääkin vain hyväksyä se että näyttää ihan niin isolta kuin onkin.

      Muutama kilo mulla on vähemmän kuin viime kesänä, ainakin vähän väjyyttä vaatteissa alkaa olla. Kyllä se tästä, ei herkutella liikaa ;)

    • Valitettavaa

      Musta ei hoikenna vaikka niin luullaan. Näyttää vaan massiivisemmalta.

      • Melkein kesäheinä?

        Käytä vaan niitä läskit kokoon kuristavia alusasujasi, sillä niiden käyttö helteellä laihduttaa jo itsessään!
        Toinen hyvä puoli niissä on se, että liikakilot ei pääse unohtumaan ja aina muistaa rajat herkuttelulle!
        Mulla on palleatuelliset rintaliivit myös kesällä käytössä. Vaikka ohuen valkoisen t-paidan alta valkoiset rintaliivit näkyvätkin, mutta mitäpä se ketään haittaisi. Kun näkyvät, niin näkyvät!
        Hameen kanssa käytän myös kesällä pitkälahkeisia housuliivejä, jotka jonkun ohuen kesämekon alta saattavat näkyäkkin, mutta väliäkö sillä, omat ne on, eikä varastetut!


    • Auringonpyöreä

      tuttu juttu, talvella on parempi olla hyvännäköinen pyylevänäkin mutta kesä kieltämättä on vaikeampi. Itse olen mielestäni löytänyt tyylilleni sopivan suomalaisen pikku putiikin Helsingistä. Studio EM, vaatteet eivät ole ihan halpoja, mutta monikäyttöisyytensä ja kestävän designin ja laadun vuoksi kokonaistaloudellisia. Jos olet pääkaupunkiseudulta tai käyt Helsingissä kannattaa poiketa. Yrjönkadulla Hotelli Tornia vastapäätä. Kyllä minäkin luotan mustaan tai yksivärisiin vaatteisiin, mustan saa väritettyä asusteilla. Sopivat vaatteet kannattaa hankkia, kiristävissä lihavuus korostuu. Niitä kohtia, joihin oot itsessäsi tyytyväinen kannattaa korostaa. Tuo mainitsemani liike ottaa asiakkaan vartalon erityispiirteitä huomioon ilman lisähintaa.
      Hyvää kesää ja ollaan sinut kroppamme kanssa,

    • dirli

      Legginsit ovat ainakin minulla rumat. Kaikki muhkurat korostuvat ja jos on vähänkään pihtikintut niin näkyvät liian hyvin.
      Käytän trikoo- tai collecekankaisia capreja. Paidan tai tunikan on yletyttävä mahan alle. Olen tilannut Hobby Hallista tunikoita.
      En ole ollenkaan mekko- tai hameihmisiä joten ne eivät ole minulle vaihtoehto.
      Puseroissa tärkeää helman pituuden lisäksi on oikeanlaiset hihat. Vaikka ne olisivat lyhyetkin niin ei liian lyhyet ettei paksut käsivarret korostu.

      • .......

        Leggingsit ovat hoikillakin lähinnä hirveät, ehkä enemmänkin kuin hiukan pulskalla.


      • Peukaloinen2014
        ....... kirjoitti:

        Leggingsit ovat hoikillakin lähinnä hirveät, ehkä enemmänkin kuin hiukan pulskalla.

        Voi olla, mutta kun niistä tykkää, niin tykkää. Olen pieni, ja legginsit ovat helppo yleisvaate. Etenkin farkkupainatuslegginseistä tykkään. Inhoan kaikkea kiristävää, ja sukkahousut tuntuvat pakkopaidalta. Tosin legginsin päälle on mielestäni tultava jokin takamuksen peittävä vaatekappale, tunika tms. Pelkät legginsit näyttävät jo vaippaikäiselläkin kamalalta, saati jos aikuinen nainen kävelee pelkästään niissä (olen nähnyt).


    • -------

      Valkoinen takapuolen peittävä paitapusero. Kukaan ei edes huomaa mitkä housut jalassa, älä ainakaan mustaa hametta laita.
      Lihavuus on monilla sellaista että näkee sen tulleen helposti, siis sen myös saakin helpommin pois kuin jos olisi ns appelsiininkuori-iho.

    • Pohjoisen Pihlaja

      Kokeile pehmeitä ja kauniisti laskeutuvia luonnonmateriaaleja, istuvat (muttei tiukat) vaatteet pidentävät ja hoikentavat linjoja. Caprit ovat mukavat, mutta katkaisevat jalan linjan mikä voi lisätä pyöreää vaikutelmaa. Pukeudu vaatteisiin joissa tunnet olosi hyväksi, kun olo on hyvä näyttää myös paremmalta :) Hillityllä ja siistillä meikillä ja kivoilla koruilla voit kiinnittää huomion kasvoihisin, muista myös korostaa ja nauttia niistä kohdista joista pidät.
      Omasta kokemuksesta voin sanoa että kesä on hyvä aika pudottaa painoa (mikäli asia vaivaa sinua), kesällä on helppo korvata herkut tuoreilla marjoilla ja lämpiminä iltoina on mukava käydä kävelyllä ja uimassa, kun teet liikunnasta stressitöntä ja mukavaa se parantaa mielialaa, mikä puolestaan kannustaa jatkamaan liikkumista. Onnellista kesää!

    • kiitti tyhjästä

      On se kumma että osalla näiden keskustelujen lukijoista ei ole mitään muuta tarkoitusta kuin tuottaa pahaa mieltä. Vai luuleeko joku tosissaan että ylipainoiset naiset voivat pukeutua jätesäkkiin, jos muuta sopivaa ei löydy?!? Suomi24 on katkerien, eronneiden ukkojen ja akkojen vuodatus-sivusto, jonne voi laukoa mitä vaan jos omassa elämässä ole kaikki kohdillaan. Lihavakin ihminen voi olla onnellinen ja kaunis, sitäpaitsi liikakilot voi laihduttaa, mutta minkäs teet huonolle asenteelle! Jos on k***pää niin sitä ei niin vaan muutetakaan!!

    • +-+-+-+-+-+-+-+

      kesällä on hyvä aika alkaa treenaamaan! kasvikset ja hedelmät ovat edullisempia ja aurinko paistaa niin jaksaa liikkua enemmän.
      pienetkin muutokset näkyvät kropassa.

      mutta vaatteisiin liittyen rintoja kannataa korostaa, eli joku vähän isompi kaula-aukko ja esim. vyö rintojen alle, jottei kroppa näytä tasapaksulta pötköltä. myös kuvioihion kannattaa kiinnittää huomiota, esim. alaspäin menevät raidat hoikistaa, sivuille menevät leventää.

      tässä muutama mekkoehdotus:

      https://www.google.fi/search?q=chubby clothes&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=UEt6U63kLqbnywOpuIDYCg&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1517&bih=741&dpr=0.9#q=chubby clothes&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=2XYzwhC-eauCoM:;2vmxzkhHABgiaM;http://www.zigoti.com/wp-content/uploads/2011/06/What-To-Wear-When-Feeling-Fat.jpg;http://zigoti.com/wear-feeling-fat/;380;570

      https://www.google.fi/search?q=chubby clothes&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=UEt6U63kLqbnywOpuIDYCg&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1517&bih=741&dpr=0.9#q=chubby clothes&tbm=isch&facrc=_&imgdii=_&imgrc=gsRJNPeSd69KzM:;1O5JJV0JeQ64zM;http://www.allfashionstyles.com/wp-content/uploads/2011/11/Dresses-for-Chubby-on-New-Year-2012-3.jpg;http://www.allfashionstyles.com/dresses-for-chubby-on-new-year-2012.html;570;621

      https://www.google.fi/search?q=chubby clothes&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=UEt6U63kLqbnywOpuIDYCg&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1517&bih=741&dpr=0.9#q=large woman dress&tbm=isch&facrc=_&imgdii=krGzIe9as0F8iM:;bSZ1HP2Mv-FbVM;krGzIe9as0F8iM:&imgrc=krGzIe9as0F8iM:;wUfN2yUXimCi6M;http://prettywomenpictures.com/d/23717-2/Big woman in green dress.jpg;http://clothes-pictures.vidzshare.net/buy-what-s-included-delivery/allfancydress.com*images*products*zoom*Swinging-60s-Costume-.jpg/;446;640

      • ronnilainen

      • ole onnellinen

    • äitefikuuri

      Koko juttu riippuu siitä, oletko ennemmin lanteikas vai rintava ja vatsakas? Jos lanteesi ja takapuoli ovat suurinta massaa kehossasi, hanki tällöin keskivaalea t-paita joka myötäilee kehoa (ei istu tiukasti, eikä myöskään ole kuin säkki) ja sen kanssa pitkä leveä hame, kaulaan voi hankkia käätyä ja huivia katseenvangitsijaksi. Jos taas olet rintava ja vatsakas, mutta sääret voi näyttää niin hanki laskeutuva väljä paita joka ylettyy suunnilleen takapuolen alle, hiukan tummempaa väriä ja vaaleammat kaprihousut. Muista kunnon kengät, liian pienet kittanat eivät saa sinua vaikuttamaan pienemmältä ja rupeavat näyttämään oudoilta kun painat ne lyttyyn. Normaali istuvuus on tärkeää vaatteissa ja keskikokoinen laukku, ei liian suuri eikä pieni. Väreistä mustaa en suosita kesälle, koska siitä ainakin voi "lukea" että tunnet kokosi olevan ongelma ja se saa sinut myös näyttämään isolta synkältä möhkäleeltä. Muista hakea kampaajalta pukeva letti ja laittaa se, sekä huolitella kasvot esim. kulmat niin näytät heti fiksulta.
      Alusasujen pitää olla mukavat ja hengittävät, et ehkä halua haiskahtaa hieltä.

    • palleroinen

      Itse suosittelen AP:lle ehdottomasti hyvin istuvaa mekkoa sekä caprit T-paita/toppi -yhdistelmää. Tietysti oman vartalonmallin mukaan koon, leikkauksen ym valiten. Näillä olen itse mennyt kesät ja olen suunnilleen saman kokoinen kanssasi :) Itselläni ei ole yhtään läski fiilis hyvin istuvissa vaatteissa ja kaapista löytyykin kolme hyvin istuvaa mekkoa kesäksi. Pitäisi tosin ostaa vielä parit caprit, niin saisi vaihtelua asukokonaisuuksiin. Kannattaa myös kiinnittää huomiota kenkiin, jotta saat hämättyä jalkoihin pituutta tarpeen vaatiessa. Perus avokkaat tuovat lisäpituutta jaloille ja jos niissä menee jokin solki päällä, niin se taas katkaisee linjan. Voin myös kokemuksesta kertoa (ja alkuvuodesta 15 kg laihduttaneena), että höttöhiilareiden vähentäminen ruokavaliosta tekee ihmeitä turvotukselle ja vatsan pömpötykselle! Vaikka muutoksen avulla ei laihtuisi, niin turvotus häviää ja olo on paljon parempi ja mukavampi näin kesälläkin :)

    • Pukeutumisen taikaa

      Hei! Mitä, jos menisit johonkin laadukkaaseen liikkeeseen, ja ostaisit yhden kunnollisen kesämekon, vaikka se varmasti maksaakin enemmän kuin marketista? Vaikka isoille tytöille tarkoitettuun vaatekauppaan (tosin voi olla, että olet liian pieni sinne). Vika on enemmän vaatteissa kuin muodoissasi (harvat vaatteet ovat mukavia laihallekaan). Jonkun tyylitaiturin avulla opit huomaamaan, mikä itsellesi sopii, ja sen jälkeen samaa tyyliä voi löytää kirppareiltakin. Sovita ajan kanssa ja häpeilemättä iso kasa vaatteita, vaikka ostaisit yhden tai et yhtään. Samalla opit näkemään, mikä sinua pukee, mikä ei. Joskus se paras voi olla itselleenkin yllätys. Korosta parhaita puoliasi, häivytä niitä, joihin et ole tyytyväinen.

      Eli tästäkin näkökulmasta kunnon vaateliikkeessä käyminen olisi paras piristysruiske. En suosittele ainakaan pikadieettejä. Jos muotoaan haluaa muuttaa, hidas asteittainen prosessi on paras. Itseäsi paljon suuremmat naiset onnistuvat näyttämään tyylikkäiltä ja itsevarmoilta kaikkinen kiloineen - pystyt sinäkin.

      Itselläni rahaa on vähän käytössä, joten ostan paljon kirppareilta. Parhaassa tapauksessa käytettynä ostaessa saattaa löytää sellaisen muodoilleen kiitollisen vaatteen, jota ei olisi muuten osannut kaupasta etsiä. Mutta helposti tulee hankittua liian pieniä vaatteita, jotka vain ovat epämukavat ja latistavat itsetuntoa. Eiväthän ne ole kelvanneet edelliselle käyttäjällekään...

      Itse olen pieni/normaalipainoinen, mutta olen ollut huono pukeutumaan, ja löytänyt vasta hitaasti itseäni pukevia vaatteita. Pienelläkin ihmisellä väärät vaatteet korostavat vatsan pömppöyttä ja makkaroita. Liian pienet vaatteet ovat kamalat lähes kaikilla. Toisaalta teltta on teltta, kokoon katsomatta. Eli älä häivytä itseäsi, vaan korosta parhaita puoliasti. Suuri osa kaikesta näkemästämme ja kokemastamme on illuusiota, ota silmänkääntötemput käyttöösi!

    • Lulu.Lei

      Olen suunileen saman kokoinen kuin aloittaja .Olen omalla kohdallani päätynyt Tunikaan ja kapeisiin housuihin tai kapeaan polvi mitaiseen hameeseen. Tunika sen verran pitkä ettei näy hameen alta kuin 10-15 senttiä.

    • IsoTTYtöt

      Kivoja vinkkejä Fb : Nora Fashion Helsinki

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      294
      3286
    2. 202
      2908
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2504
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      224
      1969
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      15
      1398
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1308
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      163
      1252
    Aihe