Aurorix

pekepwe

Onko kokemuksia? Auttaako ahdistukseen.. ssri lääkkeitä en halua syödä,niitä oon kokeillut ja ne ei sovi.. Tää on kuulema joku muu kun ssri ja ei aiheuta niin paljon sivareita... Onko kukaan käyttänyt?

18

2620

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mao2

      Mulla on. Ne on mao-estäjiä ei ssri-lääkkeitä. Minulla ovat auttaneet ahdistukseen todella hyvin, ei tule pöhnäistä oloa ollenkaan, mutta se onkin aika yksilöllistä :)

      • mao2

        Niin ja ei kannata epäillä syödä lääkkeitä, joita sinulle lääkäri on antanut. Kyllä ne lääkärit tietää, mistä ne puhuu.

        Itse en olisi pystynyt palaamaan työelämään ilman lääkitystä. Kyllä sitten jossain vaiheessa parantumisvaihetta lääkkeitä ruvetaan vähentämään, mutta vain oman lääkärin määräyksestä :)


      • pekepwe
        mao2 kirjoitti:

        Niin ja ei kannata epäillä syödä lääkkeitä, joita sinulle lääkäri on antanut. Kyllä ne lääkärit tietää, mistä ne puhuu.

        Itse en olisi pystynyt palaamaan työelämään ilman lääkitystä. Kyllä sitten jossain vaiheessa parantumisvaihetta lääkkeitä ruvetaan vähentämään, mutta vain oman lääkärin määräyksestä :)

        Kuulostaa hyvältä. Noista ssri ja mirtazapinista vasta pöhnäinen olo tuleekin... Niitä en kyllä haluis syödä... Entän miten vaikuttaa seksiin/libidoon tämä aurorix?


      • mao2
        pekepwe kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä. Noista ssri ja mirtazapinista vasta pöhnäinen olo tuleekin... Niitä en kyllä haluis syödä... Entän miten vaikuttaa seksiin/libidoon tämä aurorix?

        Ei ole minulla vaikuttanut mitenkään. Siis nyt on kyse naishenkilöstä :D Mutta ainahan se riski on olemassa, että lääke ei sovellu. Minulle se sopi, kokeiltiin ensin ssri-lääkkeitä jotka olivat ihan kauheita. Aurorix tähän mennessä paras ja toimivin lääke.

        Toivottavasti sinullekin auttaa :)


      • 13+1
        mao2 kirjoitti:

        Niin ja ei kannata epäillä syödä lääkkeitä, joita sinulle lääkäri on antanut. Kyllä ne lääkärit tietää, mistä ne puhuu.

        Itse en olisi pystynyt palaamaan työelämään ilman lääkitystä. Kyllä sitten jossain vaiheessa parantumisvaihetta lääkkeitä ruvetaan vähentämään, mutta vain oman lääkärin määräyksestä :)

        Aina kannattaa epäillä lääkkeiden kanssa. Fiksu on se, joka miettii tarkkaan ja ottaa asioista selvää etukäteen. Jälkiviisaan kohtalo on kärsiä ja kantaa seuraamukset.


      • pekepwe
        13+1 kirjoitti:

        Aina kannattaa epäillä lääkkeiden kanssa. Fiksu on se, joka miettii tarkkaan ja ottaa asioista selvää etukäteen. Jälkiviisaan kohtalo on kärsiä ja kantaa seuraamukset.

        No juu. Kyllä tässä on niin väsyny ja masentunu olo joka ikinen päivä, harva se on vähän pirteempi.. Että pakko kokeilla jotaim lääkettä, jos sen kautta jaksais töihin taas lähteä... Ja terapiaakin oon miettiny... Ssritä kokeillu itekkin ja se oli kauhiaa kuraa.. Jos tää nyt olis hyvä...M29


    • mao2

      Enpä mä ois koskaan kyennyt enää ihmisten ilmoille, jos en olisi lääkitystä aloittanut. Kannattaa pohtia omia voimavaroja ja tuntemuksia.

      Ei kenenkään oo pakko lääkkeitä syödä, mulla se oli vaan viimeinen vaihtoehto. En todellakaan halunnut jäädä pois sosiaalisesta elämästä, työstä jne. Se vaan pahentaa olotilaa enemmän.

      Mutta toivottavasti saat jotakin apua, oli se sitten lääkkeet, terapia tai kaikki yhdessä :)

      • pekepwe

        Kysytään vielä,että voiko tuota syödä huoletta pitkäänkin(Puolvuotta-vuosi)? Kasvaako toleranssi tuossa lääkkeessä?


    • mao2

      Oon syöny tätä kyseistä lääkettä 3 vuotta, samalla annoksella. Lääkäri ei ole nähnyt syytä lopettaa lääkitystä tai alentaa sitä. Mutta siihen vaikuttaa minun nykyinen elämäntilanteeni. :)

      Ei ole ollut toleranssin kasvua, samana on annos pysynyt kokoajan :)

      • pekepwe

        Ok.. Tuli tässä mieleen vielä, että miten alkoholin käyttö tuon lääkkeen kanssa? En sitäkään muistanut kysyä lääkäriltä... Onko haittaa, jos sillon tällöin ottaa muutaman tuopin?.. Harvoin kyllä alkomaholia käytän.. Varmaan 2kertaa vuodessa oon vetäny vähän kovemmat kännit...


      • Janneweli
        pekepwe kirjoitti:

        Ok.. Tuli tässä mieleen vielä, että miten alkoholin käyttö tuon lääkkeen kanssa? En sitäkään muistanut kysyä lääkäriltä... Onko haittaa, jos sillon tällöin ottaa muutaman tuopin?.. Harvoin kyllä alkomaholia käytän.. Varmaan 2kertaa vuodessa oon vetäny vähän kovemmat kännit...

        Viikon verran nyt syönyt tuota lääkettä ahdistukseen ja olen koko ajan ihan hirveän väsynyt, päätä särkee, ruokahalu mennyt... Yölläkin herää miettimään kaikkea, vaikka on hirveen väsyny koko ajan... Lähimuisti on huonontunut, yksi ilta rupesin ettimään auton avaimia, niin ne olikin jääny auton virtalukkoon. Hyvä ettei kukaan ollu pölliny autoa... Ehkä ainakin mulle parempi on pelkkä terapia... Onneksi se alkaa kohta.. Jännä kun ei itteesä saa liikkeelle millään, ainakaan samallalailla kuin ennen tätä lääkettä.. Esim aamulla tosi vaikee päästä sängystä ylös ja semmonen jumitus kokoajan päällä...


      • janneweli
        Janneweli kirjoitti:

        Viikon verran nyt syönyt tuota lääkettä ahdistukseen ja olen koko ajan ihan hirveän väsynyt, päätä särkee, ruokahalu mennyt... Yölläkin herää miettimään kaikkea, vaikka on hirveen väsyny koko ajan... Lähimuisti on huonontunut, yksi ilta rupesin ettimään auton avaimia, niin ne olikin jääny auton virtalukkoon. Hyvä ettei kukaan ollu pölliny autoa... Ehkä ainakin mulle parempi on pelkkä terapia... Onneksi se alkaa kohta.. Jännä kun ei itteesä saa liikkeelle millään, ainakaan samallalailla kuin ennen tätä lääkettä.. Esim aamulla tosi vaikee päästä sängystä ylös ja semmonen jumitus kokoajan päällä...

        Lisätään vielä että olen ottanut vain puolikkaan aamuisin... Lekuri kyllä sanoi että tämä lääke piristää,muttei ainakaan mua... Ja illalla kun uneen pääsee,niin yöllä kyllä herää helposti pieneenkin rapsahdukseen ja sitten on taas vaikea saada unta..


    • paljon kokeiltu

      Olen syönyt Aurorixia tai sen rinnakkaisvalmistetta Moclojotakin sekä Xanoria noin 25 vuotta. Ainut joka sopii, ei tuo sivuvaikutuksia. Väsytti kyllä aluksi, muttei ollenkaan niin paljon kuin monet muut. Tehosta en osaa sanoa, samat oireet kuin silloin ja samat tulee aina olemaan. Mutta auttavat pahimpien ahdistus- ja paniikkikohtaushuippujen yli.

      Jos lääkitys ei sovi, se pitää lopettaa.

      • janneweli

        Tavallaan kyllä tuntuu että ahdistus on helpottanut.. En ainakaan huomaa että olisi ahdistunut sillä tavalla kuin viikko sitten kun en vielä lääkettä syönyt... Mutta en kyllä tiedä jaksaako tämän våsymyksen kanssa kuitenkaan töihin mennä?


      • paljon kokeiltu
        janneweli kirjoitti:

        Tavallaan kyllä tuntuu että ahdistus on helpottanut.. En ainakaan huomaa että olisi ahdistunut sillä tavalla kuin viikko sitten kun en vielä lääkettä syönyt... Mutta en kyllä tiedä jaksaako tämän våsymyksen kanssa kuitenkaan töihin mennä?

        Minä olin matkatöissä, ajoin autia ja joidenkin muiden lääkkeiden kanssa nukahtelin rattiin. Tietysti saattoi osin johtua myls siitä, että lähdin matkaan aamuneljältä ja olin herännyt ennen kolmea vetämään lilaa luomeen.

        Muut työpäivät menivät Aurorixin kanssa normaalisti, paitsi että saatoin nukahtaa jos jouduin istumaan pitkään kuuntelemassa jotain paskaa. Tosin sitä saattaa tapahtua edelleen, en jaksa kaikenmaailman tilaisuuksia eikä sillä ole tekemistä lääkkeiden kanssa.

        Olen edelleen sitä mieltä, että jos työssä ei pysty käymään normaalisti lääkityksen kanssa, niin lääkitys pitää lopettaa. Niin tein erittäin monien lääkkeiden kanssa.


    • artsi7

      Yleensä masennuslääkkeistä tulee väsymystä. Ulkoliikunta auttaa myös väsymykseen. Mulle autto Venlafax 75 mg ja tuli hyvät unet. Kesän aikana lopetin ja se kävi helposti.

    • juoppoo

      Viina on paras lääke ahdistukseen.

    • artsi7

      Heh, kaikki mikä menee ylös, tulee saman verran alas. Viina ja huumeet on hyviä niin kauan kun niitä riittää. Jossain vaiheessa sen vetäminen kuitenkin on pakko lopettaa ja sen jälkeen mennäänkin jo sairaalaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6353
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4086
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2506
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1990
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1478
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe