omat tietosi ovat huijausta!!!

nyt meni hermot

Minulle kävi näin että omissa tiedoissa luki työkkäri ottaa yhteyttä 23.5. Mitään ei kuulunut ja nyt tänään kun menin katsomaan niin lukikin että minun olisi pitänyt olla yhteydessä työvoimatoimistoon 20.5. Onneksi kuitenkin kaverini jolla on kokemusta työkkärin metkuista sanoi minulle että ottaisin valokuvan tuosta työkkäri ottaa yhteyttä kohdasta. Nyt minulla on todiste ja tällä uskoisin välttäväni karenssin?

16

414

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä

      Esität tuon valokuvan työministeriössä niin karenssisi kumotaan.

    • muutos2014taas

      Kiitos vinkistä otan heti kuvankaappauksella talteen sivun!

    • VandaVantaa

      Työkkärin sivuja on hyvä tallettaa mht-formaatissa, sillä sivu tallentuu vain yhteen tiedostoon.
      IE:stä mht-formaatissa tallennus löytyy :

      File > Save As > Valitse Save As Type boxista : Web Archive, single file (*.mht)

      ****

      Firefox-selaimeen mht-palikka on ladattava joltain sivustolta mutta sen nimi on : UnMHT ja jotain sinne päin ,, eikun täältä :

      http://www.unmht.org/unmht/en_index.html

    • Minuun myös

      eivät ottaneet yhteyttä myöskään, vaikka piti.

      Lähetin samana päivänä viestin Kirjaamoon, joten siitä ainakin jää jälki.

    • Kävin toimistolla

      Omatyönhaku-sivut ovat muuttuneet eikä muutoksesta ole ilmoitettu mitään. Sieltä täytyy käydä määräpäivänä klikkaamassa pari rastia oikeen paikkaan, muuten syntyy automaattisesti lausunto ja selvityspyyntö ja kassa lopettaa maksamjsen.

      Kaikki tämä tapahtuu ellet käy yhteydenottopäivänä klikkaamssa sivuilla työllistymissuunitelman kohtia. Te-toimisto ei soita sovittuna aikana, ei ilmoita asiasta mitään.

      Itselleni tämä selvisi kun kävin toimistolla ja muija peruutti kassalle lähteneen lausunnon perusteettomana.

      Suoraan sanoen - uskomatonta toimintaa!

      • kyykyttäjät

        Paljonkohan tuolla byroon kähmäilyllä saadaan työnhakijoita "siivottua tilastosta",
        sossuun tai kokonaan tuilta pois.


      • Uskomatonta joo
        kyykyttäjät kirjoitti:

        Paljonkohan tuolla byroon kähmäilyllä saadaan työnhakijoita "siivottua tilastosta",
        sossuun tai kokonaan tuilta pois.

        Soitin tosiaan viime viikolla ja ihmettelin asiaa, jolloin asiakaspalvelun pelle ei kertonut näistä asioista mitään.

        Vasta käynti toimistolla toi totuuden esiin eli "sivut ovat uudistuneet, sieltä täytyy klikata ruutuja..."

        Kyllä ilmiselvästi tarkoituksena on vain ja ainoastaan pudottaa pois ainakin ansiosidonnaislta päivärahoilta.


    • sfdgghfjdfhjdhj

      Kiitos vinkistä! Kolme kuukautta sitten minulle soitti virkailija, ja nyt huomenna hänen pitäisi soittaa uudestaan. Kävin nyt mollin sivuilla tiedoissani, ja vaivoin huomasin kohdan 'oma suunnitelma'. Sieltä se sitten löytyi: piti rastittaa, että #on etsinyt töitä marraskuuhun mennessä". No, minulle ei koskaan ole kertonut tästä karenssiansasta, eli että pitäisi ruksata joku ruutu jossain sivulla, jossa käynnistä kuulee vasta näin nettikeskusteluista, jos ollenkaan. En siis tiennyt, pitikö minun rastuittaa se vasta sitten marraskuussa vai nyt ennen huomista soittoa. Laitoin kuitenkin rasti. Toivon, ettei se taas ollut toinen karenssiansa! Onpahan jotain kysyttävää nauhoitetussa puhelinkeskustelussa huomenna. Muistakaa ihmiset äänittää kaikki keskustelut työkkärin kanssa. Taidan siirtyä asioimaan kasvotusten, vaikka lähin työkkäri onkin 70 kilometrin päässä.

      • sfdgghfjdfhjdhj

        Unohdin mainita edellä, että siellä sivulla väitettiin minun ja virkailijan allekirjoittaneen sopimuksen tänään! Ei todellakaan ole allekirjoitettu. Viimeksi juttelimme puhelimessa kuukausia sitten, siinä kaikki. Eli tuo väite on täyttä valhetta. Toinen asia, jota kysyn huomenna. Jos hän soittaa. Pitääköhän vielä aamulla tarkistaa omista tiedoista mollin sivuilla, josko he ovat muuttaneet määräyksiään niin, että minä otan yhteyttä heihin. Otin äsken valokuvan tuosta sivusta.


      • Ei se
        sfdgghfjdfhjdhj kirjoitti:

        Unohdin mainita edellä, että siellä sivulla väitettiin minun ja virkailijan allekirjoittaneen sopimuksen tänään! Ei todellakaan ole allekirjoitettu. Viimeksi juttelimme puhelimessa kuukausia sitten, siinä kaikki. Eli tuo väite on täyttä valhetta. Toinen asia, jota kysyn huomenna. Jos hän soittaa. Pitääköhän vielä aamulla tarkistaa omista tiedoista mollin sivuilla, josko he ovat muuttaneet määräyksiään niin, että minä otan yhteyttä heihin. Otin äsken valokuvan tuosta sivusta.

        mitään soita.

        Eivät soita, eivät ilmoita mitään, eivät edes informoi, että tuollainen rastittaminen on yht´äkkiä ilmaantunut omatyönhakuun, mika tulisi hoitaa.

        Mutta jos et tajua hoitaa, selvityspyyntö lähtee ja ilmoitus kassaan , että korvausten maksaminen seis.

        uskomatonta!


      • sfdgghfjdfhjdhj
        Ei se kirjoitti:

        mitään soita.

        Eivät soita, eivät ilmoita mitään, eivät edes informoi, että tuollainen rastittaminen on yht´äkkiä ilmaantunut omatyönhakuun, mika tulisi hoitaa.

        Mutta jos et tajua hoitaa, selvityspyyntö lähtee ja ilmoitus kassaan , että korvausten maksaminen seis.

        uskomatonta!

        Raportoin täällä illalla, tuliko soittoa. Eihän minulla edes ole taskuja, enkä yleensä pidä kännykkää mukana puutarhatöissä. Nyt olen varustautunut työkaluliivein, joiden taskussa puhelin ja äänityslaite. En jätä vastaamatta, jos tämä turha soitto tulee. Aika ihmeellistä oikeastaan tällainen soittelu. Paljon järkevämpää olisi luoda sivut, joilla kukin työnhakija voi ilmoittaa joka viikko sen viikon aikana hakemansa työpaikat yhteystietoineen, miten tuli hakeneeksi (avoin paikka, kuulopuhe, päähänpisto, entinen kokemus jne), tuliko mitään palautetta tai haastattelua, omat huomiot. Joku osaava voisi tarjota tällaista toimivaa sivustoa mollille. Heidän omat virkamieshemmonsa eivät osaa edes yksinkertaisia sivuja rustata, kuten olemme huomanneet. Aika kummallista digiaikana, että kiusataan työnhakijoita soitoin, jotka voivat jädä tulematta, ja joihin voi vastata kuka vain ja joista ei jää tositteita, ellei puhelua voi äänittää. No, tuo viimeinen varmaan on yksi syy. He kyllä äänittävät puhelut, ja NSA kyllä tallentaa ne, mutta me uhrit emme aina muista sitä tehdä.

        Noilta sivuilta olisi helppo havaita, jos yksi ja sama yritys saa tuhansia yhteydenottoja, mikä voi olla harmillinen häiriötekijä yrityksen toiminnalle. Haetut työpaikat voitaisiin lajitella eri alojen paikkoihin, joten voitaisiin helposti nähdä, onko hakija hakenut usean alan töitä, usean tyyppisiä töitä, eri paikkakunnilta. Eli valvonta olisi helpompaa, mutta myös avoimempaa. Ei tarvittaisi näitä karenssiansoja. Säästöä tulisi, kun työkkärin virkailijoita voitaisiin vähentää. Jos päämääränä olisi hyvä yhteiskunta, mitä tahansa pystyttäisiin tekemään. Nyt, kun tavoitteena on rikastuttaa rikkaita ja kurjistaa köyhät, kaikessa on taka-ajatuksia. Reilu meininki ei ole mahdollista nyky-yhteiskunnassa. Ei ennen kuin korjaamme systeemin.


      • sfdgghfjdfhjdhj
        sfdgghfjdfhjdhj kirjoitti:

        Raportoin täällä illalla, tuliko soittoa. Eihän minulla edes ole taskuja, enkä yleensä pidä kännykkää mukana puutarhatöissä. Nyt olen varustautunut työkaluliivein, joiden taskussa puhelin ja äänityslaite. En jätä vastaamatta, jos tämä turha soitto tulee. Aika ihmeellistä oikeastaan tällainen soittelu. Paljon järkevämpää olisi luoda sivut, joilla kukin työnhakija voi ilmoittaa joka viikko sen viikon aikana hakemansa työpaikat yhteystietoineen, miten tuli hakeneeksi (avoin paikka, kuulopuhe, päähänpisto, entinen kokemus jne), tuliko mitään palautetta tai haastattelua, omat huomiot. Joku osaava voisi tarjota tällaista toimivaa sivustoa mollille. Heidän omat virkamieshemmonsa eivät osaa edes yksinkertaisia sivuja rustata, kuten olemme huomanneet. Aika kummallista digiaikana, että kiusataan työnhakijoita soitoin, jotka voivat jädä tulematta, ja joihin voi vastata kuka vain ja joista ei jää tositteita, ellei puhelua voi äänittää. No, tuo viimeinen varmaan on yksi syy. He kyllä äänittävät puhelut, ja NSA kyllä tallentaa ne, mutta me uhrit emme aina muista sitä tehdä.

        Noilta sivuilta olisi helppo havaita, jos yksi ja sama yritys saa tuhansia yhteydenottoja, mikä voi olla harmillinen häiriötekijä yrityksen toiminnalle. Haetut työpaikat voitaisiin lajitella eri alojen paikkoihin, joten voitaisiin helposti nähdä, onko hakija hakenut usean alan töitä, usean tyyppisiä töitä, eri paikkakunnilta. Eli valvonta olisi helpompaa, mutta myös avoimempaa. Ei tarvittaisi näitä karenssiansoja. Säästöä tulisi, kun työkkärin virkailijoita voitaisiin vähentää. Jos päämääränä olisi hyvä yhteiskunta, mitä tahansa pystyttäisiin tekemään. Nyt, kun tavoitteena on rikastuttaa rikkaita ja kurjistaa köyhät, kaikessa on taka-ajatuksia. Reilu meininki ei ole mahdollista nyky-yhteiskunnassa. Ei ennen kuin korjaamme systeemin.

        Ei sitä soittoa sitten tullut, vaan sähköposti; ei kuulemma ollut nemeroani, vaikka olin sen antanut ja aikaisemmasta keskustelustamme minulla on äänite tallessa. Ei tarvinnut soittaa minunkaan, asia kuulemma hoitui sähköpostitse. Sitä en nyt tullut kysyneeksi, mitä tämä tällainen ruutujen klikkailu-kikkailu tarkoittaa ja mitä he tarkoittavat väittäessään meidäbn allekirjouittaneen sopimuksen, josta en tiedä mitään. En ole nyt varma, kannattaisiko antaa asian olla toistaiseksi ja ottaa siihen kantaa vasta, jos he aiheuttavat ongelmia, vai laittaisinko sähköpostia ja kysyisin. Ehkä on paras tulostaa niitä sivuja ja laittaa ne työkkärikansioon kommenttien kanssa, pahinta odotellen. Arvelen, että jos tiedustelisin asiaa, he vain poistaisivat maininnan omista tiedoistani, ja virkailija sanoisi, ettei löydä mainitsemaani kohtaa;)


    • hermotmenny

      Samam tilanne muttei mun sivulla löydy mitään rastitettavaa, ei mistään. ei mitään avoimia toimia.

      • Käy möykkäämässä

        perjantaina tai soita siihen asiakaspalvelunumeroon.

        Tosin puhelimessa on tod näk pelle. joka ei ole uudistuksesta kuullutkaan:(


      • vbnjkljhbghjk
        Käy möykkäämässä kirjoitti:

        perjantaina tai soita siihen asiakaspalvelunumeroon.

        Tosin puhelimessa on tod näk pelle. joka ei ole uudistuksesta kuullutkaan:(

        Tai sitten siellä on ruuhkaa niin etteivät ota edes jonotukseen. Näin kävi mulla kun viikon ajan yritin soittaa ja soittaa...


      • Kyllä ne

        rastipaikat sieltä löytyy kun jaksaa klikkailla.

        Tosi huonosti ne saa näkyviin...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe