Mikkelin lapamadot

vesuri kouraan

Eikö esim.nuorisotakuun turvin löydy työ tai koulutuspaikka kylän joutilalle pojan kollille. Pakkotyöhön ja sossun tulot pois. Päivät makaa terveet miehet ja yöt vaan ryypätään, tapellaan ja varastellaan

22

406

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kevarit kuntoon

      Missäs vaiheessa ne Lauri Ihalaisen visioimat työpajat toimivat?

    • makaaja

      Hähhää..mee itse vesuroimaan tai kouluun pösilö. Mun ei tartte enkä mee vaikka tarttis.
      Eläähän tuota ilman vesuriakin.
      Varmaan sulta meni taju puristaessassi tätäkin aivokikkaretta.

    • näin Mikkelissä

      Äidiltäsi meni taju puristarssaan kikkaretta kun sinua teki!

    • allan mandelin

      Eiks näin jussina ne vesurit heilu käskemättäkin?

    • Ylpee omista

      Sanoisin ,kotoa on eväät annettu.Jos on penskoille antanu aikaa ja vähä ohjeita.Ei seisoskele marisätkät ja kaljapussit kourassa.Turha yhteiskuntaa syyttää,oisitte hoitanu lapsenne,ei lahjonu.Nii nyt ois ammatti ja Duuni.Näin tehtiin,eikä kaduta.

    • tuu töihin

      Meille vois tulla leikkaamaan ton pensasaidan.
      Voisin vähän maksaakkin siitä.

    • HankiElämä

      Menkää tekin vaikka kirjottelemaan kirjoja työksenne kun niin ahkerasti jaksatte täälläkin päteä muitten ihmisten elämästä. Juorukellot!

      • Plussat vahvistavat

        että teitä luuserilapsia majailee palstalla enemmänkin. Menisitte tienaamaan, vaikka marjametsään.


    • vittuuntunut

      Vittuuko sulle kuuluu?vedä naru kaulaan,äläkä urputa täällä.

      • kammariintakasin

        Kiva... ei kuulu sitä. Muuten hyvää kuuluupi. Ei taida narua kaulaan tässä nyt laittaa. Sinun ei kai siitä tarvitse huolehtia, ei myös siitä, että edes kravatin saisit kaulaasi. Edes tilaisuuden ollessa semmoinen. Tuskin niitä tuolla asenteella, tilaisuuksia tulee. Kielenkäyttöä voisit sinä (urputtajakiroilija) heti tarkistaa. Eikö vaan? Säälittävähän sinäkin olet, mutta minkäs teet.


      • jos metsään haluat
        kammariintakasin kirjoitti:

        Kiva... ei kuulu sitä. Muuten hyvää kuuluupi. Ei taida narua kaulaan tässä nyt laittaa. Sinun ei kai siitä tarvitse huolehtia, ei myös siitä, että edes kravatin saisit kaulaasi. Edes tilaisuuden ollessa semmoinen. Tuskin niitä tuolla asenteella, tilaisuuksia tulee. Kielenkäyttöä voisit sinä (urputtajakiroilija) heti tarkistaa. Eikö vaan? Säälittävähän sinäkin olet, mutta minkäs teet.

        Naseva vastaus!

        Sikäli totta, että Suomen metsät pursuavat kesäiseen ja syksyiseen aikaan talteen otettavaa ja raivattavaa. Yhteiskunta voisi jotenkin valjastaa työttömiä kohtuullisella korvauksella (rehellisellä palkalla) miehiä raivaustöihin, polttopuusavottoihin ja naisia marjastukseen ja sienestykseen.

        Metsät ovat kuitenkin Suomessa vielä voimavara, joka voisi työllistää.

        Tosin Suomen nykyinen hallitus soutaa ja huopaa ja veivaa ja vänkää eestakaisin, tekemättä mitään järkeviä päätöksiä, joilla olisi hyvät kauaskantoiset vaikutukset.


    • matolainen

      Ns. toimivassa perheessä päätökset tehdään yhteisesti sopien asioista. Lapset eivät tiedä kokemuksen puutteen takia kaikkea elämän todellisuudesta, joten vanhemmilla on kasvattajina vastuu. Oma lapsi olisi hyvä tuntea. Muiden lapset voi jättää rauhaan, ellei ole kyse jostain vakavasta.
      On normaalia, että nuori joka kuulee ikätoveriensa elämästä ja kokemuksisat ja suunnitelmista, samaistuu jossain määrin heihin. Myös vanhempiinsa on normaalia samaistu tai ainakin kodista tulee jotain esimerkkiä ja tapoja, joita pidetään normaaleina ja sopivina. Kun joku nuori menee kesätyöhön, normaalisti toiset miettivät tuon esimerkin kautta olisiko itsellekin hyödyksi tehdä hiukan työtä. Kotityötkin ovat asia, joista nuoren kuuluu omalta osaltaan vastata. Ei niin, että vanhemmat tekevät kaiken ja nuori ottaa ns. tarjottimelta kaiken. Siinä kehittyy vastuuntunto, joka on elämässä pärjäämisen kannalta tärkeää. Siinä kehittyy myös empatiakyky. Eli ottaa muutkin huomioon. Näkee, ettei itsekkyys kovin kauaan 'elätä.'
      Jos nuorella on rahaa vaativa harrastus tai tavaraa, hänen kuuluu opetella vastaamaan omasta osuudestaan. On täysin järjetöntä opettaa nuori ajatteluun, että minä saan ilmaiseksi ja saan kun sormeani koukistan. Kukaan ei ole niin erityinen. Ehkä kuninkaallinen saattaa olla.
      Kun nuori on terve, hän harrastaa terveitä asioita. Ja niistä tulee vanhempien olla tietoisia. Se on rakkautta ja välittämistä. Vastuun opettaminen on rakkautta. Rahan käyttökin kertoo siitä, kuinka järkevä ihminen on. Harrastaminenkin on vähän monimerkityksinen asia. Joku romaanin lukeminenkin on harrastus. Ei siihen kulu rahaakaan paljon. Jotkin laitteet ja vempeleet maksavat aika paljon. Tarvitseeko 'elintärkeitä' vempeleitä tai eikö? Se on hiukan niinkin, että ruokahalu kasvaa syödessä. Jos on terve jja terveet jalat ja kädet, voi tehdä jotain työtäkin ja voi jopa liikkua omin jaloin. kaikki eivät pidä tärkeänä tietysti tuollaisa asioita. Kyllä kannattaisi.

    • penal antti

      Työnnä anuksees vesuris

      • pipiä ja hullua

        Sinulla on syvällä ja poikittain siellä paikassa jokin....en muuten survo anukseeni mitään. On perverssiä koittaa väkisin työntää mitään anukseen tai muuhun paikkaan, joten oletko harrastanut kyseenaalaisia puuhua itse? Tommosta nyt ehottele, kun häiriön riivaama tai lapsen tasolla oleva idiootti. Koita aloittaa porkkanalla ensin.


    • hyhhyh

      Onpa lapsellista provoo, homotella toisia ja tunkee porkkanoita persiiseen. Kyllä teillä taitaa olla matojakin siellä, hyi vittu :D

    • perämato

      Ehdotin porkkanaa. Mistä ihmeestä sinä älynjättiläinen sait mieleesi, että kehotin työntämään sen ahteriin? En ole kehottanut, mutta osaakohan tuo uusavuton edes itsenäisesti syödä porkkanaa? Siitähän tässä on kyse... nimitellä ja törkeyksiä nimettömänä osaa ki(l)rjoittaa. Kirjaa ei saa aikaiseksi, vaikka itkisi. Tuossa aiemmassa kommentissa kehotti alkamaan kirjaa kirjoittamaan, jos kiinnostaa toisten asiat. Hmm...pistää miettimään, kun pikkuinen (tai ei-pienikokoinen) räyhääjä, joka ei osaa käyttäytyä tai edes työtä, minkäänlaista, tehdä, olisi kirjoittamassa jotain järkevää tänne. Taitaa jäädä haaveeksi. Mutta on suomen kielestä jonkin kirjoitustyylin tai kirjoitusasun hokannut. Nuo edelliset näsäviisaudet ja hävyttömät kommentit... ne ei ole paljon, ne.
      Upeita lapsosia on joku älynjättiläinen osannut kasvattaa tai he ovat kasvaneet hänen kodissaan. Ilman kasvatusta...vink vink.
      Minun biologian tietojen mukaan loisia ja matoja kasvaa jossain muussa paikoissa, kuin ihmisen perseessä. Ihmisen bakteerikanta ja anatominen rakenne on 'luotu' sellaiseksi, ettei matoja pesiydy ruumiinaukkoihin eläville ihmisille. Ehkä sinulla on oikeampaa tietoa. On luultavasti, omasta mielestäsi. Kaivele niitä matojasi sieltä, missä sinulla on niitä. Ihanaa, kun sivistystaso on todellista täällä.

    • Varttimanne1

      Mistä sinäkin näsäviisastelija mitään tiedät? Öisin kirjoittelet itse täällä, ei taida olla sinulla kaikki intiaanit kanootissa. Ellet vain olisi itse se joka näitä päättömiä kommentteja latelee täällä vain saadakseen huomiota. Penal Antti. EIkö tuo kerro jo jotain. Sinusta minä en tiedä mutta minun ei tarvitse tunkea porkkanoita mihinkään rectumiin että tuntisin jonkinlaista mielihyvää, ehkä se on juuri niitä sinun heiniäsi ja mistä sinä päättelet että olisin pienikokoinen? tai että kirjoittaisin kirjaa tai itkisin tai ylipäätään räyhäisin. MInulla ei ole aikaa tuollaiseen toisinkuin sinulla. Kirjoitusasusi paljastaa kuka olet. Olet juuri sellainen persoona joka olettaa asioita ilman minkäänlaista perustaa millekkään. Mitä sinä yrität todistella itsellesi tai muille? Oletko kenties jotenkin vainoharhainen? Kuvittelet että täällä yksi ja sama ihminen kirjoittelee hävyttömyyksiä. Olet niin väärässä. Se olet varmasti sinä joka loisii täällä yhtenä perämatona. Menisit kuule töihin. FIlosofiset näkemyksesi on suoraan kuin wikipediasta. Perus '' Minä olen nero '' Mikkeliläinen. Nämä sinun kommenttisi kertovat enemmän sinusta kuin meistä muista. Leikkaa tukkasi ja mene töihin tai Mene sinne puistoon pussikaljalle sillä ethän sinä muuta osaa.

    • kulta mulu

      Vainoharhasta tai ainakin nyt olettamisista esimerkki on omassa, ed. kirjoittamassasi lauseessa: "Taidat olla itse se..." Minä en luule yhtään mitään ja mikkeliläinen kirjoitetaan pienellä kirjaimella.Lähtökohtaisesti se, että ei osaa oikeinkirjoitusta, on osoitus jonkin tadon puutteesta. Eikö vaan? Pussikalja ei ole hyvä vaihtoehto. Sinulle raali- tai mielikuvamaailmassa se on todellista, mutta minulle ei. En juo kaljaa.Hiusmallikin on itse päätetty. En tarvi ketään kertomaan, millaiset hiukset on itselläni. En kehota muita leikkauttamaan hiuksiaan. Vink vink. Armeijaan en ole menossa, mutta ehkä sinne menee joku, jolle sanotaan: Nyt leikataan, kuule, sinulta nuo hiukset lyhyiksi. Ei liity minuun millään lailla. Sinä näytät tietävän, että hiukseni kuuluisi leikata, kantaa kaljaa jne. Kerrot asian olevan näin ja puhut vainoharhoista...pelkäätkö pitkähiuksisia? Porkkana ei ole heinä. Se on vihannes. Ja jos et saa mielihyvää porkkanasta anuksessa, et kerro mistä saat, täällä. Ainoastaan kerrot, miten toisen on leikattava hiukse ja kaljaa kannettava... Mistä sinä tiedät? Jos olisin nero, en olisi vastannut mitään sinun 'kirjoitukseen.' Sinulla ja minulla on semmoinen ero muun muassa, että sinä olet selkeästi tyhmä.

    • kykykyky

      mnekää työttömät keräämään mustikoita

    • Toimeentulotuella

      Naurattaa.Ei nämä suomi24 lässytykset johda mihinkään.Ensi viikolla taas sossuhakemus ja rahat napsahtaa 7 päivän päästä tilille. Hihihiii.
      Ja ihan hyvin niillä pärjää kun ei juo eikä polta.Ruokaa saa vielä leipäjonoista.
      Mikäpä tässä on ollessa.Hyvät ilmat.Rantsulle vaan.
      Karenssi on päällä vielä mutta ei kauan. Saan täyden toimeentulotuen osan,kun asun yksin.

      • Tankard1

        Henkilökohtaisesti odotan innolla, milloin päästään siihen pisteeseen, että suomella ei ole varaa antaa rahaa kaltaisillenne loisille, kun saadaan talous romahtamaan ihan kunnolla. Teidänlaisenne vätykset pilaavat tämän maan, koska vellihousuiset päättäjät eivät uskalla laittaa loppua tuolle pelleilylle.


    • barrikaad

      jos ei enää tule rahaa sossusta tehdään mellakka. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14881
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3066
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3065
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    6. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3064
    8. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    9. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    Aihe