M6 Takaisinkutsu I eloop -13-14

SkyZooooom

Pamahti moinen postissa ja huoltoon pitää viedä. Saattaa muuten kostealla kelillä zoomzoom hiipua tienposkeen, kun virrat katoaa.

Skyactive D kokemuksia kaivataan? Etenkin kulutuksesta, kun tuntuu tuota soppaa vievän reippaasti. Kulutus nousee todella kovasti heti, kun vauhtia yli satkun.
Rengasmelu myös kovaa noissa nopeuksissa. Ensiasennus Toyot ovat melko kovat koppurat.

9

287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyytyväinen.

      40000 km huoltoon viemässä viikon päästä ja samalla katsovat tuon loopin.

      Kulutus on ollut tähän mennessä reilun vuoden aikana 4 - 4,8 L / 100 km.
      Talvella huiteli pakkaskeleillä lähempänä tuota vitosen puolta.

      Tosin ajan 80 % ajoistani maantiellä, josta n. kolmasosa motarilla.
      Itse pidän kulutusta hyvinkin maltillisena. Varsinkin kun ottaa huomioon, että on kyseessä ihan täysikokoinen kulkupeli ja itselläni kulkee vielä melko paljon tavaraakin mukana.

      • SkyZooooom

        Maantiellä vie suht maltillisesti mutta tosiaan motarilla gps vauhtia 120km/h on kulutus päälle 7 ja kun ajelee gps nopeutta 130km/h niin vie soppaa litran enemmän!
        Aivan poskettoman kova nousu kulutuksessa 80 vs100 vs 120 vs 130. Mistä tämä johtuu? 120km/h nopeudessa kutosella ajettaessa kone on max. vääntöalueella eli pitäisi mennä pienellä.

        Nelosella alkaviin pääsee 80 - 90 todellisessa nopeudessa ja 100 se on vitosella alkava. Itsellä tuota motaria tulee ajettua näin kesällä huomattavasti enemmän eli harmillinen juttu, kun jatkuvasti saa olla tankilla. Itsellä ollut Hondaa, Toyotaa, Audia ja Wolkkaria ja noista edelleen käytännössä pihein on tuo 2.0TDI AUDI A4 ja Wolkkarin Passat samalla koneella.


      • Tyytyväinen
        SkyZooooom kirjoitti:

        Maantiellä vie suht maltillisesti mutta tosiaan motarilla gps vauhtia 120km/h on kulutus päälle 7 ja kun ajelee gps nopeutta 130km/h niin vie soppaa litran enemmän!
        Aivan poskettoman kova nousu kulutuksessa 80 vs100 vs 120 vs 130. Mistä tämä johtuu? 120km/h nopeudessa kutosella ajettaessa kone on max. vääntöalueella eli pitäisi mennä pienellä.

        Nelosella alkaviin pääsee 80 - 90 todellisessa nopeudessa ja 100 se on vitosella alkava. Itsellä tuota motaria tulee ajettua näin kesällä huomattavasti enemmän eli harmillinen juttu, kun jatkuvasti saa olla tankilla. Itsellä ollut Hondaa, Toyotaa, Audia ja Wolkkaria ja noista edelleen käytännössä pihein on tuo 2.0TDI AUDI A4 ja Wolkkarin Passat samalla koneella.

        Aika kovasti tuntuu nielevän omaani verrattuna ( pienempikoneinen150 hp sedan ).

        Hki - Hlinna väliä kun ajelen ja tasanopeussäätimeen pistän mittarin mukaan 120, niin alle viiden jää, ellei satu olemaan kohtuu reipas vastatuuli. Vastaavasti myötäinen vaikuttaa mukavasti toisin päin.

        Kuormana keskimäärin kaksi aikuista ja tavaraa yli puolikas kontillista takana.


      • mazdabmw
        Tyytyväinen kirjoitti:

        Aika kovasti tuntuu nielevän omaani verrattuna ( pienempikoneinen150 hp sedan ).

        Hki - Hlinna väliä kun ajelen ja tasanopeussäätimeen pistän mittarin mukaan 120, niin alle viiden jää, ellei satu olemaan kohtuu reipas vastatuuli. Vastaavasti myötäinen vaikuttaa mukavasti toisin päin.

        Kuormana keskimäärin kaksi aikuista ja tavaraa yli puolikas kontillista takana.

        Jep mulla vie Mazda 14i/100km eikä haittaa mitään! Nää "litran venyttäjät" on juuri niitä jotka aiheuttavat jonoja tuolla maanteillä. Ajetaan tasan 80km/h kun muut ajaa sitä yheksääkymppiä. Sitt voidaan sukulaisille kehua mitän vähän tuo uus mazda vie... Mulla on tosiaan Mazda jossa on 260HV ja keskikulutus on 14 litraa... voi minua!


      • heimo1111
        mazdabmw kirjoitti:

        Jep mulla vie Mazda 14i/100km eikä haittaa mitään! Nää "litran venyttäjät" on juuri niitä jotka aiheuttavat jonoja tuolla maanteillä. Ajetaan tasan 80km/h kun muut ajaa sitä yheksääkymppiä. Sitt voidaan sukulaisille kehua mitän vähän tuo uus mazda vie... Mulla on tosiaan Mazda jossa on 260HV ja keskikulutus on 14 litraa... voi minua!

        ..Ja 260hv onkin juuri se vaatimus, että pääsee yhdeksääkymppiä ;)
        Eiköhän sitä voi ajella yhdeksääkymppiä JA pitää se kulutus kurissa. Kaasujalasta ja pelisilmästä se on kiinni.


    • Höpöhöpöööö

      Turhaa höpinää. Jokainen ostaa auton omien mieltymysten mukaan. Mps ostetaan jonkin puutteeseen ja maksetaan tankilla. Diesel osteaan käyttömukavuuden ja pienen kulutuksen vuoksi. Jos sitten luvatut arvot eivät toteudu on jossain vika (autossa, kuskissa, molemmissa ja/tai tehtaan markkinointi höpinöissä).

      Hienoa, että mps kuluttaa sen minkä pitääkin, joten iloisia hetkiä tankilla.

      • mazdbmw

        HAH, ei ole minun vehje mps. Jos osoitit vastauksesi mulle. Joo ja tosiaan tankkaan innoissani 95e:tä, 0,73€/l. Säästelkää te ja kärvistelkää dieseleillä.


      • HAH69
        mazdbmw kirjoitti:

        HAH, ei ole minun vehje mps. Jos osoitit vastauksesi mulle. Joo ja tosiaan tankkaan innoissani 95e:tä, 0,73€/l. Säästelkää te ja kärvistelkää dieseleillä.

        Hei! Kiitos antoisasta panoksestasi tähän keskusteluun. Kuten kaikki huomaa sinun vehje ei tuonut yhtään sisältöä tähän keskusteluun. Mutta mun vehje se vasta iso onkin ja tehoa siinä on paljon. Mitään se ei kuluta ja maksavat mun vehkeelle, kun sitä käytän.


      • zoonboom
        HAH69 kirjoitti:

        Hei! Kiitos antoisasta panoksestasi tähän keskusteluun. Kuten kaikki huomaa sinun vehje ei tuonut yhtään sisältöä tähän keskusteluun. Mutta mun vehje se vasta iso onkin ja tehoa siinä on paljon. Mitään se ei kuluta ja maksavat mun vehkeelle, kun sitä käytän.

        tais kalikka osua


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7877
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      174
      1705
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1104
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1103
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      968
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      186
      906
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      181
      888
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      876
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      793
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      704
    Aihe