näin tapahtui minullekin ja on ilmeisen normaalia käytöstä heille.
olen täysin eroon päässyt siis exästäni ja ymmärtänyt sen että yhteyttä ei voi eikä pidä koskaan pitää millään muotoa.
hän on siis nyt suhtteessa toisen kanssa ja ilmeisesti on alkanut nyt taas saalistaa uusia lähteitä.
ja minä olisin hyvä lähde mutta ymmärrämpäs nyt jo että enää en ole vaan muualta saa nyt etsiä "namupaloja" elämäänsä.
kuinkahan kauan mahtavat jaksaa metsästää vanhaa lähdettä jos se on toimimaton? vai lopettavatko huomatessaan toimimattoman lähteen?
te jotka olette taistelu vaiheessa pois narsistisen ihmisen rinnalta, uskokaa siihen että totuus alkaa valjeta muillekin kun jaksaa odottaa ja uskoa siihen.
tämä on taivahan tosi ja itse sen "vaustauksen" sain kun näin toimin.
ns. valheen taakka poistui itseltäni ja ne asiat mitkä oli jäänyt arvailujen ja vaistojen varaan, ne ilmeni totuudeksi kun jaksoi odotella.
tämä on todella helpottavaa ja on entistä ehjempi omana itsenään nyt jatkamaan omaa turvallista elämää!
narsisti exän muistuttelu itsestään entisille
15
641
Vastaukset
- Jose2
Narsisti palaa aina entisiin lähteisiinsä siinä kohtaa kun nykylähde ehtyy. Hän myös pitää jollain tasolla aina yhteyttä entisiinsä, joista sitten jotain alkaa lämmittää yksin jäätyään. Kauan jaksavat pitää yhteyttä - ei jatkuvasti mutta sillon tällöin säännöllisesti kuitenkin. Minunkin exäni otti yhteyttä 10 vuoden jälkeen - olen aina ajatellut-tyyliin. Siinä, jos ei elämä ole muuten kunnossa, sortuu taas hänen puheisiinsa. Kuuntelin ja keskustelin hänen kanssaan hetken, mutta ei sen enemää. Samalla voin todeta itsekseni, että olin lopullisesti päässyt hänestä irti, koska hän ei enää pystynyt mitenkään vaikuttamaan puheillaan minuun.
- hilkka.
totta. olen ajatellut juuri itse myös että mä en kyllä halua enää edes kuunnella mitään.
koskaan se ei ole soittanut vaan viestittelee joko s.postitse tai tekstiviesteinä ja tuskin edes koskaan soittaa edes.
se on helppoa vaan jättää näihin viesteihin vastaamatta.
vahvuutta ja lujuutta se kysyy kyllä ja päätös pitää olla todella voimakas.
ja mua on auttanut se myös siinä kohti kun viesti tupsahtaa että mitäs siitä saisin itselleni,en mitään.
on niin nähty että jos vastaat nätisti niin raivo ja jos vastaat rumasti niin raivo eli helppo laskea 1 1 jne..
ja jos ei itse ymmärrä lopettaa niin sitä jatkuu ihan loputtomiin varmasti. - Jose2
Narsistin elämä kaatuu hetkeksi, jos jää ilman lähdettä. Siksi on pidettävä yllä yhteyttä entisiin lähteisiin. Mielenkiintoiseksi asian tekee myös se, että narsisti tarvitsee jonkin syyn, miksi lähde ehtyy. Hänessä ei ole vikaa ja aina ei ehtynyt lähdekään suostu viaksi. On vain huomannut narsistin luonteen ja lähtenyt oman itsensä takia. Minun tapauksessani narsisti yritti tehdä minusta syyllisen lähteen ehtynmiseen, koska piti jatkuvasti yhteyttä vuosia. Rypi itsesäälissä ja alkoi ehtyneen lähteen vainoamisen, mikä tiettävästi jatkuu tänäkin päivänä. Minua hän ei saa lankaan enää. On vain mielenkiintoista seurata hänen sekoiluaan ja onkin jo löytänyt uuden uhrin.
- Entäs kun entiset
Entäs kun entiset lähteet pitävät päättäväisesti yhteyttä narsistiin. Meillä ainakin oli niin, että puhelin soi yöllä ja päivällä ja aamuyölläkin, kun joku entinen alkoi juhlien jälkeen miettiä, että mitähän sille miehelle nyt kuuluu...
Aivan tahallista häirintääkin oli. Se oli ikävää varsinkin siksi, että häiritsijät olivat poikkeuksetta alkoholisteja. Itse tein sitten aikoinani ihan kostoksi tuota samaa, tosin viisisataa kertaa kipakampaan sävyyn, ihan muuten vain. Onhan raitis ihminen suuttuessaan ja varsinkin raivostuessaan paljon humalaista pahempi...: }
Näytin vain narsistille, kun hän pyöritteli uusia "morsmaikkujaan", että kyllä täältäkin pesee. Siitä sitten alkoikin muutos narsistin puhelimen käytössä. Minunkin luonani laitettiin kiltisti puhelin kiinni. Eli jokin palaute menee perillekin, kun tarpeeksi jaksaa sitä palautetta antaa. - Jose2
Minun exäni on pitänyt yhteyttä vain sähköpostilla ja tekstiviestillä. Minua se ei ole häirinnyt. Lähinnä se kertoo siitä, mitä hän teki silloin kun me olimme yhdessä. Silloin entiset soittivat perään vuosienkin jälkeen ja lähettelivät sähköposteja. Ihmettelinkin aina, miksi niistä oli minulle tiedotettava. Ajatteli varmaan tekevänsä minut mustasukkaiseksi. Pyysi aina välillä minun vastaamaan puhelimeen taikka posteihin. Tosi naurettavaa. Mistäköhän olisi silloin minua syyttänyt, jos olisin sanonut puhelimessa tai sähköpostissa suorat sanat? Suurin pelko hänellä tuntui olevan se, että olin ollut hänen exiin yhteydessä hänen tietämättään ja saanut jotain tietoja tai kertonut jotain nykyelämästä. Kukin exä varmaan oli tietoinen hänen toiminnastaan, koska viimeistään silloin, kun suhde on loppunut ja yhteydenpito jatkuu, tiesi, että näin on aina selän takana tehty ja tullaan tekemään.
- Se on narsistin el
Se on narsistin elämän päätarkoitus, se liike lähteiden seassa ja joukossa ja perässä ja edellä... Ei tahtonut hevin ymmärtää, että on olemassa ihmisiä, joille tuo on yks hailee. Ei meinannut todellakaan ymmärtää, että minua ei kiinnostanut eikä kiinnosta ne hänen lähteensä lainkaan.
Tietenkään ei ymmärrä, kun itse ei voi elää ilman niitä. Nytkin parhaillaan on menossa jonkinlainen ihmetys, että miten voin elää niin reippaana aktiivista elämää, kun en ole sellainen, jota lähteet kiinnostaisi. Olen tosiaan antanut hänen ymmärtää, että HÄNEN lähteensä eivät kiinnosta MINUA, koska ovat heikkoja ja alkoholisteja... Järkyttävää, mitä joutuu tekemään saadakseen säilytettyä ihmisarvonsa, ja ennen kaikkea, mitä kaikkea joutuu ajattelemaan.
Onneksi näistä ajatuksista pääsee eroon kun ottaa niistä vain vapaata. Mutta nämä hetket, kun näihin palaa, muistuttavat menneestä. Eli harrasti sekä narsistin ja varsinkin hänen lähteittensä mitätöimistä narsistiseen tapaan, joka juttu on saanut täällä palstalla ainakin yhden kirjoittajan hyppäämään takajaloilleen.
Ehkä hän ei käsittänyt jutun juonta. Nimenomaan juonta."Eli harrasti sekä narsistin ja varsinkin hänen lähteittensä mitätöimistä narsistiseen tapaan, joka juttu on saanut täällä palstalla ainakin yhden kirjoittajan hyppäämään takajaloilleen."
Siis kuka harrasti, sinun narsistipsykopaattisiko harrasti sekä narsistin ja hänen lähteittensä mitätöimistä narsistiseen tapaan...
Käsittääkseni sinä itse olet ainakin kirjoittajana harrastanut narsistipsykopaattisi lähteiden mitätöimistä, myös sen narsistipsykopaattisi ihmisarvon mitätöimistä narsistiseen tapaan, vaikka hänen komeaa ulkokuortaan ja seksuaalisia kykyjä oletkin usein mainostanut...
Ennenkuin taas alat huutaa, että joo kuunnelkaa/lukekaa kaikki yhteenlasku haukkuu minua...
niin lueppas tarkkaan, en kajonnut persoonaasi/minuuteesi, vaan kritisoin puheitasi/kirjoituksia liittyen niin narsistipsykopaattisi muihin naisiin kun osin häneen itseensä ihmisenäkin...
No joo, oikeastihan tuo narsistin lähde ei ny aina tarkoita ihmistä vaan tarkoittaa myös huomiota/reagointia ja kuten tiedetään, jos ei postiivista huomiota/lähdettä saa niin negatiivinen huomiokin käy...
Sitähän tämäkin tässä, ollos hyvä, sait huomiota/lähdettä minulta kun vastasin huhuiluusi, kun ensin huomioit minua...
Näinhän se lähde homma toimii täällä palstallakin...
että siitä syystä net jotka sanovat "älä vastaa mihinkään yhteydenottoihin, oli ne postiivisia tai negatiivisia", on hyvä neuvo reality elämään heille jotka haluavat eroon narsistista...- Niin, siis minä harr
yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Eli harrasti sekä narsistin ja varsinkin hänen lähteittensä mitätöimistä narsistiseen tapaan, joka juttu on saanut täällä palstalla ainakin yhden kirjoittajan hyppäämään takajaloilleen."
Siis kuka harrasti, sinun narsistipsykopaattisiko harrasti sekä narsistin ja hänen lähteittensä mitätöimistä narsistiseen tapaan...
Käsittääkseni sinä itse olet ainakin kirjoittajana harrastanut narsistipsykopaattisi lähteiden mitätöimistä, myös sen narsistipsykopaattisi ihmisarvon mitätöimistä narsistiseen tapaan, vaikka hänen komeaa ulkokuortaan ja seksuaalisia kykyjä oletkin usein mainostanut...
Ennenkuin taas alat huutaa, että joo kuunnelkaa/lukekaa kaikki yhteenlasku haukkuu minua...
niin lueppas tarkkaan, en kajonnut persoonaasi/minuuteesi, vaan kritisoin puheitasi/kirjoituksia liittyen niin narsistipsykopaattisi muihin naisiin kun osin häneen itseensä ihmisenäkin...
No joo, oikeastihan tuo narsistin lähde ei ny aina tarkoita ihmistä vaan tarkoittaa myös huomiota/reagointia ja kuten tiedetään, jos ei postiivista huomiota/lähdettä saa niin negatiivinen huomiokin käy...
Sitähän tämäkin tässä, ollos hyvä, sait huomiota/lähdettä minulta kun vastasin huhuiluusi, kun ensin huomioit minua...
Näinhän se lähde homma toimii täällä palstallakin...
että siitä syystä net jotka sanovat "älä vastaa mihinkään yhteydenottoihin, oli ne postiivisia tai negatiivisia", on hyvä neuvo reality elämään heille jotka haluavat eroon narsistista..."Siis kuka harrasti, sinun narsistipsykopaattisiko harrasti sekä narsistin ja hänen lähteittensä mitätöimistä narsistiseen tapaan..."
Niin, siis minä harrastin. Huomasin kirjotusvirheen ja...
"vaan kritisoin puheitasi/kirjoituksia liittyen niin narsistipsykopaattisi muihin naisiin kun osin häneen itseensä ihmisenäkin..."
Vaan kun joskus vielä itsestäsi saisit irti sen ja kirjoittaisit vielä tänne palstalle, että kuinka tuossa olen väärin ajatellut ja toimut. Minun mielestäni toimin juuri niin kuin narsisti-psykopaatin kanssa kuuluukin tomia. Vetistelyt ja itsesääli pois ja eikun päälle... siitäs sai! Mokoma.
Mutta sitten tulit sinä... joka aloit vetistellä, että älä nyt kun ne kaikki on niin hyviä ja ei mikään ole niiden oma vika, ainoastaan minun on vika, pahan kaikualun, joka kiusaan kilttiä pikku narsisti-psykopaattia, melkein kuin viaton karvainen pikkuinen marsu. Niin, siis minä harr kirjoitti:
"Siis kuka harrasti, sinun narsistipsykopaattisiko harrasti sekä narsistin ja hänen lähteittensä mitätöimistä narsistiseen tapaan..."
Niin, siis minä harrastin. Huomasin kirjotusvirheen ja...
"vaan kritisoin puheitasi/kirjoituksia liittyen niin narsistipsykopaattisi muihin naisiin kun osin häneen itseensä ihmisenäkin..."
Vaan kun joskus vielä itsestäsi saisit irti sen ja kirjoittaisit vielä tänne palstalle, että kuinka tuossa olen väärin ajatellut ja toimut. Minun mielestäni toimin juuri niin kuin narsisti-psykopaatin kanssa kuuluukin tomia. Vetistelyt ja itsesääli pois ja eikun päälle... siitäs sai! Mokoma.
Mutta sitten tulit sinä... joka aloit vetistellä, että älä nyt kun ne kaikki on niin hyviä ja ei mikään ole niiden oma vika, ainoastaan minun on vika, pahan kaikualun, joka kiusaan kilttiä pikku narsisti-psykopaattia, melkein kuin viaton karvainen pikkuinen marsu."että älä nyt kun ne kaikki on niin hyviä ja ei mikään ole niiden oma vika, ainoastaan minun on vika, pahan kaikualun, joka kiusaan kilttiä pikku narsisti-psykopaattia, melkein kuin viaton karvainen pikkuinen marsu. "
En ole ottanut kantaa niihin "kaikkiin" sen kummemmin, kun en tiedä heistä mitään vaan kritisoinut sinun tapaasi puhua/kirjoittaa halveksivasti niistä toisista naisista...
En ole ottanut kantaa narsistpsykopaattisi kiusaamiseen, vaan olen ottanut kantaa siihen, että olet kertonut/kirjoittanut tapailevasi narsistipsykopaatiksi kutsumaasi miestä/ihmistä saadaksesi seksiä, vaikka hän ihmisenä ei merkitse sinulle mitään...
Joka kuullostaa mielestäni hyvinkin narsistin tavalta toimia, jossain kohtaa jo totesinkin, että muinaisen ännäni touhulta...
Että otas ny käyttöön se kuuluisa empatia ja asetuppas ny niiden halveksimiesi naisten asemaan, kuvittele itsesi heiksi, miltä sinusta tuntuisi siinä kohtaa...jos sinua kohdeltaisiin "sellaisena", halveksittaisiin...
edelleen kuvittele itsesi ihmisen/narsistpsykopaattisi asemaan, jolla ei ole ihmisenä mitään arvoa vaan häntä käytetään vain välineenä seksiin...miltä se sinusta tuntuisi, olla ihmisenä ikäänkuin "mäntä" joka tilataan paikalle kun sen liike tuntuu hyvältä...
Empatia ei ole mikään yksittäinen tunne vaan kykyä asettua toisen asemaan jollain tasolla ja ikäänkuin kykyä ajatella miltä itsestä tuntuisi vastaavanlaisessa tilanteessa...
Olen ymmärtänyt, että kokenut palstalla että sinua mitätöidään, sinulle ollaan ilkeitä ja käyttäydytään ylimielisesti ja olet kovasti loukkaantunut...
Sen vuoksi en ymmärrä, että itse ikäänkuin kohtelet puheissasi/kirjoituksissasi niitä "kaikkia naisia" ja narsistipsykopaattiasi samoin...ymmärtämättä ehkä heistä voisi tuntua juuri samalta kuin sinusta...- Voi pyha burmalainen
"että älä nyt kun ne kaikki on niin hyviä ja ei mikään ole niiden oma vika, ainoastaan minun on vika, pahan kaikualun, joka kiusaan kilttiä pikku narsisti-psykopaattia, melkein kuin viaton karvainen pikkuinen marsu. "
En ole ottanut kantaa niihin "kaikkiin" sen kummemmin, kun en tiedä heistä mitään vaan kritisoinut sinun tapaasi puhua/kirjoittaa halveksivasti niistä toisista naisista...
En ole ottanut kantaa narsistpsykopaattisi kiusaamiseen, vaan olen ottanut kantaa siihen, että olet kertonut/kirjoittanut tapailevasi narsistipsykopaatiksi kutsumaasi miestä/ihmistä saadaksesi seksiä, vaikka hän ihmisenä ei merkitse sinulle mitään...
Joka kuullostaa mielestäni hyvinkin narsistin tavalta toimia, jossain kohtaa jo totesinkin, että muinaisen ännäni touhulta...
Että otas ny käyttöön se kuuluisa empatia ja asetuppas ny niiden halveksimiesi naisten asemaan, kuvittele itsesi heiksi, miltä sinusta tuntuisi siinä kohtaa...jos sinua kohdeltaisiin "sellaisena", halveksittaisiin...
edelleen kuvittele itsesi ihmisen/narsistpsykopaattisi asemaan, jolla ei ole ihmisenä mitään arvoa vaan häntä käytetään vain välineenä seksiin...miltä se sinusta tuntuisi, olla ihmisenä ikäänkuin "mäntä" joka tilataan paikalle kun sen liike tuntuu hyvältä...
Empatia ei ole mikään yksittäinen tunne vaan kykyä asettua toisen asemaan jollain tasolla ja ikäänkuin kykyä ajatella miltä itsestä tuntuisi vastaavanlaisessa tilanteessa...
Olen ymmärtänyt, että kokenut palstalla että sinua mitätöidään, sinulle ollaan ilkeitä ja käyttäydytään ylimielisesti ja olet kovasti loukkaantunut...
Sen vuoksi en ymmärrä, että itse ikäänkuin kohtelet puheissasi/kirjoituksissasi niitä "kaikkia naisia" ja narsistipsykopaattiasi samoin...ymmärtämättä ehkä heistä voisi tuntua juuri samalta kuin sinusta..."Että otas ny käyttöön se kuuluisa empatia ja asetuppas ny niiden halveksimiesi naisten asemaan, kuvittele itsesi heiksi, miltä sinusta tuntuisi siinä kohtaa...jos sinua kohdeltaisiin "sellaisena", halveksittaisiin..."
Voi pyhä burmalainen liito-orava?
Empatiani riittää vain siihen minkä jotenmiten pystyn kuvittelemaan. Joskus lapsena ja nuorena varsinkin sitä riitti aivan jokapuolelle.... Mutta sittemmin on elämä opettanut, ja kehottaisin sinuakin miettimään, että et voi tietää toisten olemisia niin perusteellisesti, kun näyt kuvittelevan.
Kuvittelun puolellehan astumme reippaasti, jos itsellemme kuvittelemme kohtalon, josta ei oikeasti ole hajuakaan, että miltä tuntuvat. Mitä nyt olen kuullut, niin valtavalla kaakotuksella he (ne alkoholistinaiset) nauroivat, kun minä itkin puhelimessa narsisti-psykopaattini perään. Että en todellakaan osaa kuvitella, minkälaista heillä on. En ainakaan haluaisi yhtä tyhmänjulmaksi, minkälainen kuva minulla on heistä.
Myöskin on minusta väärin tuhota tieten tahtoen omaa kehoa ja omaa sielua. Enkä suin surminkaan voi ymmärtää, miten joku voi tuhota myös sillä käyttäytymisellä lastensa elämää, niin kuin ne tekevät.
Että kuten huomaat, mitään turhaa ymmärrystä ei sinne suuntaan ole. Mutta olenkin rehellinen tuossa asiassa, ja sanon kuinka on. Että ennemminkin aivan oikeasti vihaksi pistää.
"edelleen kuvittele itsesi ihmisen/narsistpsykopaattisi asemaan, jolla ei ole ihmisenä mitään arvoa vaan häntä käytetään vain välineenä seksiin...miltä se sinusta tuntuisi, olla ihmisenä ikäänkuin "mäntä" joka tilataan paikalle kun sen liike tuntuu hyvältä..."
On sanonut pitävänsä tuosta enemmän kuin mistään muusta, eikä halua muunlaista roolia, joten uskottava on sekin. Että turhaan yritän sen narsisti-psykopaatinkaan rooliin itseäni sen enempää tunkea. Mutta olen toki ymmärtänyt, että hänen pakkomielteinen toimintansa ei ole hänelle itselleenkään hyväksi. Jotenkin olen ymmärtänyt, että itsekin sen jo tietää, mutta ei pysty muuhun, kun ei ole niitä juttuja siellä korvien välissä samalla tavalla kuin muilla...
Hirveän vaikea muuten sinun on käsittää, että että narsismi on vamma...
"Olen ymmärtänyt, että kokenut palstalla että sinua mitätöidään, sinulle ollaan ilkeitä ja käyttäydytään ylimielisesti ja olet kovasti loukkaantunut..."
Ei kannata yleistää. Toisinaan jostain. Mutta vain yksittäistapauksia, ja olen niistä kyllä kirjoittanut sitten... - Tuosta voi lukea
"että älä nyt kun ne kaikki on niin hyviä ja ei mikään ole niiden oma vika, ainoastaan minun on vika, pahan kaikualun, joka kiusaan kilttiä pikku narsisti-psykopaattia, melkein kuin viaton karvainen pikkuinen marsu. "
Sen vuoksi en ymmärrä, että itse ikäänkuin kohtelet puheissasi/kirjoituksissasi niitä "kaikkia naisia" ja narsistipsykopaattiasi samoin...ymmärtämättä ehkä heistä voisi tuntua juuri samalta kuin sinusta..."Sen vuoksi en ymmärrä, että itse ikäänkuin kohtelet puheissasi/kirjoituksissasi niitä "kaikkia naisia" ja narsistipsykopaattiasi samoin...ymmärtämättä ehkä heistä voisi tuntua juuri samalta kuin sinusta... "
Tuosta voi lukea, ken tahtoo, että tulet nokkimaan noita juttuja loputtomiin, jos en mene polvilleni sinun kantasi edessä. Hiukan olen alkanut miettiä sinun nokka parkaasi, että kovan pähkinän olet valinnut. Ehkä kannattaisi sinun luovuttaa. ; ) - Vamma ihan sillä
Voi pyha burmalainen kirjoitti:
"Että otas ny käyttöön se kuuluisa empatia ja asetuppas ny niiden halveksimiesi naisten asemaan, kuvittele itsesi heiksi, miltä sinusta tuntuisi siinä kohtaa...jos sinua kohdeltaisiin "sellaisena", halveksittaisiin..."
Voi pyhä burmalainen liito-orava?
Empatiani riittää vain siihen minkä jotenmiten pystyn kuvittelemaan. Joskus lapsena ja nuorena varsinkin sitä riitti aivan jokapuolelle.... Mutta sittemmin on elämä opettanut, ja kehottaisin sinuakin miettimään, että et voi tietää toisten olemisia niin perusteellisesti, kun näyt kuvittelevan.
Kuvittelun puolellehan astumme reippaasti, jos itsellemme kuvittelemme kohtalon, josta ei oikeasti ole hajuakaan, että miltä tuntuvat. Mitä nyt olen kuullut, niin valtavalla kaakotuksella he (ne alkoholistinaiset) nauroivat, kun minä itkin puhelimessa narsisti-psykopaattini perään. Että en todellakaan osaa kuvitella, minkälaista heillä on. En ainakaan haluaisi yhtä tyhmänjulmaksi, minkälainen kuva minulla on heistä.
Myöskin on minusta väärin tuhota tieten tahtoen omaa kehoa ja omaa sielua. Enkä suin surminkaan voi ymmärtää, miten joku voi tuhota myös sillä käyttäytymisellä lastensa elämää, niin kuin ne tekevät.
Että kuten huomaat, mitään turhaa ymmärrystä ei sinne suuntaan ole. Mutta olenkin rehellinen tuossa asiassa, ja sanon kuinka on. Että ennemminkin aivan oikeasti vihaksi pistää.
"edelleen kuvittele itsesi ihmisen/narsistpsykopaattisi asemaan, jolla ei ole ihmisenä mitään arvoa vaan häntä käytetään vain välineenä seksiin...miltä se sinusta tuntuisi, olla ihmisenä ikäänkuin "mäntä" joka tilataan paikalle kun sen liike tuntuu hyvältä..."
On sanonut pitävänsä tuosta enemmän kuin mistään muusta, eikä halua muunlaista roolia, joten uskottava on sekin. Että turhaan yritän sen narsisti-psykopaatinkaan rooliin itseäni sen enempää tunkea. Mutta olen toki ymmärtänyt, että hänen pakkomielteinen toimintansa ei ole hänelle itselleenkään hyväksi. Jotenkin olen ymmärtänyt, että itsekin sen jo tietää, mutta ei pysty muuhun, kun ei ole niitä juttuja siellä korvien välissä samalla tavalla kuin muilla...
Hirveän vaikea muuten sinun on käsittää, että että narsismi on vamma...
"Olen ymmärtänyt, että kokenut palstalla että sinua mitätöidään, sinulle ollaan ilkeitä ja käyttäydytään ylimielisesti ja olet kovasti loukkaantunut..."
Ei kannata yleistää. Toisinaan jostain. Mutta vain yksittäistapauksia, ja olen niistä kyllä kirjoittanut sitten...Vamma ihan sillä tavalla kuin esim. puuttuva jalka. Olisitko vihainen, jos istuisi lähekkäin miehen kanssa, kenellä ei ole toista jalkaa, ja jotenkin asento olisi sellainen, että jos sillä miehellä olisi se jalka, niin se saattaisi puutua minun syystäni. Sanoisitko sitten, että kuinka istun noin lähellä, miehen jalka puutuu... vaikka hänellä ei ole sitä jalkaa.
Ja niin kuin kaikki vertaukset, tuokin vertaus ontuu. Oikeastihan terve mieli jättääkin ihmiselle tietyn tilan, vaikka se ei olisikaan täysin tarpeellista...
Samoin olisin narsistini suonut ottavan koko ihmisen tilan, mutta hän ei sitä osaa ottaa, eikä halua sitä ottaa. Tuosta voi lukea kirjoitti:
"Sen vuoksi en ymmärrä, että itse ikäänkuin kohtelet puheissasi/kirjoituksissasi niitä "kaikkia naisia" ja narsistipsykopaattiasi samoin...ymmärtämättä ehkä heistä voisi tuntua juuri samalta kuin sinusta... "
Tuosta voi lukea, ken tahtoo, että tulet nokkimaan noita juttuja loputtomiin, jos en mene polvilleni sinun kantasi edessä. Hiukan olen alkanut miettiä sinun nokka parkaasi, että kovan pähkinän olet valinnut. Ehkä kannattaisi sinun luovuttaa. ; )"Tuosta voi lukea, ken tahtoo, että tulet nokkimaan noita juttuja loputtomiin, jos en mene polvilleni sinun kantasi edessä. Hiukan olen alkanut miettiä sinun nokka parkaasi, että kovan pähkinän olet valinnut. Ehkä kannattaisi sinun luovuttaa. ; ) "
Jaa noh, ei tämä "sinuun kirjoittajana liittyvä" niin tärkeää ole, että ikäänkuin yriittäisin loputtomiin noita sinun kirjoittamiasi mielipiteitäsi muuttaa...ihan saat ne halutessasi pitää ja elää ja toimia niiden mukaan...
Kuhan ny ikäänkuin siihenkin aiheeseen liittyen, että ns. uhrin ei ole pakko tulla sen narsistin kaltaiseksi, ikäänkuin valitsemalla samat keinot/käyttäytymis/ajattelutavat ja sitä kautta ikäänkuin kostaa oman pettymyksensä sille narsistille tai jollein muulle...yhteenlaskutoimitus kirjoitti:
"Tuosta voi lukea, ken tahtoo, että tulet nokkimaan noita juttuja loputtomiin, jos en mene polvilleni sinun kantasi edessä. Hiukan olen alkanut miettiä sinun nokka parkaasi, että kovan pähkinän olet valinnut. Ehkä kannattaisi sinun luovuttaa. ; ) "
Jaa noh, ei tämä "sinuun kirjoittajana liittyvä" niin tärkeää ole, että ikäänkuin yriittäisin loputtomiin noita sinun kirjoittamiasi mielipiteitäsi muuttaa...ihan saat ne halutessasi pitää ja elää ja toimia niiden mukaan...
Kuhan ny ikäänkuin siihenkin aiheeseen liittyen, että ns. uhrin ei ole pakko tulla sen narsistin kaltaiseksi, ikäänkuin valitsemalla samat keinot/käyttäytymis/ajattelutavat ja sitä kautta ikäänkuin kostaa oman pettymyksensä sille narsistille tai jollein muulle...edellisen jatkoksi vielä hieman Talmudin viisautta
Tarkkaile
ajatuksiasi sillä ne johtavat sanoihin
Tarkkaile sanojasi sillä ne johtavat tekoihin
Tarkkaile tekojasi, sillä johtavat tapoihin
Tarkkaile tapojasi, sillä ne luovat luonteen
Tarkkaile luonnettasi, sillä se luo kohtalosi
- Aivan ;. Minä en nyt
Aivan ;. Minä en nyt kuitenkaan taida olla eniten se, jonka tapojaan kannattaisi tarkkailla enää enempää kuin sen jo teen. Että jätäppä taas tuo "äitiasenne", jonka luulen sinua painavan, kun tahdot ikäistäsi (ehkä vanhempaa?) naista täällä palstalla opettaa. Eipä silti, onhan niillä alkoholistinaisillakin ikää, vaikka elämisentaitoja ei niin olisikaan.
Sanopas sinä, kun niin viisas olet, että mitä ne alkoholistinaiset nauroivat, kun minä soittelin ja anelin narsistilta inhimillisyyttä? Ne nauroivat oikein suurella äänellä kaakattavaa naurua... Ymmärrän, että aurinko paistoi heidänkin kaameaan elämäänsä, kun oli komea mies joka kuvitteli heitä vaikka kuinka hienoiksi ladyiksi (tai ainakin paremmaksi kuin minä), vaikka hedän ainoat opintonsa ovat olleet heikosti käyty kansalaiskoulu ja sitten jatko-opinnot kaljabaareissa...
Että mitä nauramista? Aivan absurdia! Kaameaa! Ei järjen häivää. Sai minut ajattelemaan se tilanne itseni surmaamista. Huhhuh. Nauroivatko ne, kun tiesivät, että mies oli mikä oli ja minä olin mennyt halpaan..? Iloa piisasi sitten... Sinä ymmärrät mistä on kysymys... kerropa. Odotan innolla.
Olihan sillä se miljardöörinainenkin, joka myös muuten nauroi aivan katketakseen. Jotenkin kuvittelen tuon taipumuksen liittyvän alkoholismiin. Ne tietävät toisistaan jotain, mitä minä en tiedä.
Tosin se miljardöörinainenkin lakkasi nauramasta, kun sain sen epäluuloiseksi, ettei se ollutkaan saanut sitä komistuksena pitämäänsä Don Juania palkinnoksi. Niin hän kuvitteli, että löytyi lopulta miljoonia hänen kanssaan hummaamaan ja juhlimaan komea mies...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1686777
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes522101- 562078
Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3521200- 541192
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se571184Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l141071Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni79950Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <384938Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä14927