Pelit ovat kauheita

YH-Äiti68

Pelit tuhoaa nuorison ja opettaa niitä ampumaan, esimerkiksi jotku murhaajat olivat pelanneet Call Of duty peliä. Poikani, joka on 14v, pelaa esimerkiksi kauheata peliä nimeltä Saint Row 2! Miten tämmöiset ovat laillisia? Olen nähnyt hänen pelaavan Myös battlefield peliä. Olen tosin takavarikoinut nämä pelit mutta hän pelaa kavereillaan myös! Hänellä on tiukka rajoitus pelata 1,5 tuntia viikonloppuisin, arkipäivinä ei pelata.Hän lukee myös animea mutta olen polttanut hänen animelehdet. Luin että anime on väkivaltaista. Olen nähnyt hänen koneella myös tämän kauhean "DayZ" pelin, jossa pitää ampua zombeja. Miksi tämmöisiä pelejä ei kielletä lailla? Mitä mieltä olette?

33

421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa mieltä

      olen aivan samaa mieltä!!!! nykynuoriso on väkivaltaista ja töykeää näitten pelien takia!!!!! minun mielestäni pitäisi kieltää pelit lailla, kaikenmaailman hömpötyksiä sitä nykyään onkin....

    • YH-Äiti68

      Vihdoinkin joku on samaa mieltä!

      • maarit1968

        en ymmärrä mitä tämä termi "kukkahattutäti" tarkoittaa minulle hoetaan sitä joka paikassa... ja mitä nämä "trollit" ovat?!? onko se jonkin sortin haittaohjelma????


      • KukkahattutäditIsDed
        maarit1968 kirjoitti:

        en ymmärrä mitä tämä termi "kukkahattutäti" tarkoittaa minulle hoetaan sitä joka paikassa... ja mitä nämä "trollit" ovat?!? onko se jonkin sortin haittaohjelma????

        "kukkahattutäti" tarkoittaa että olet nuroison mielestä tärkeilevä, niinkuin minunkin nyt :D et tiedä asioista mitään, vihaat kaksoispiste deetä, oudoksut noormaleja astioita, et ole sivistynyt tietokoneen käyttäjä (ei pahalla) ja trolli on yksinkertaisesti sarkastinen henkilö, ärsyttäjä, http://fi.wikipedia.org/wiki/Trolli_(internet) katso tuolta, ja jos nyt ajattelet, "en mene" olet kukkahattutäti.


      • tietävälle viestijälle
        KukkahattutäditIsDed kirjoitti:

        "kukkahattutäti" tarkoittaa että olet nuroison mielestä tärkeilevä, niinkuin minunkin nyt :D et tiedä asioista mitään, vihaat kaksoispiste deetä, oudoksut noormaleja astioita, et ole sivistynyt tietokoneen käyttäjä (ei pahalla) ja trolli on yksinkertaisesti sarkastinen henkilö, ärsyttäjä, http://fi.wikipedia.org/wiki/Trolli_(internet) katso tuolta, ja jos nyt ajattelet, "en mene" olet kukkahattutäti.

        Ja viestissä, johon vastasit, ei tokikaan ollut sarkasmin häivääkään, eihän ? Eikä sitä myöskään taidettu olla osoitettu hyvin naamioiduksi pilkaksi ketjun aloittajaa kohtaan, ei missään tapauksessa :D


    • pelaajamies

      Nuo luettelemasi pelit ovat kielletty alle 18-vuotiailta. Sinulla huoltajana pitäisi olla vastuu siitä, mitä lapsesi pelaa. Paljon on myös väkivallattomia pelejä, esimerkiksi Minecraft ja Nintendon tuotanto.

    • YH-Äiti68

      Oles sinä hiljaa! Olen hyvä vanhempi, ja kyllä MineCraft on väkivaltainen. Samoin jotkun NinTendon tekemät jutut.

      • huolestunut äiti

        olen lukenut iltalehdistä, että nykynuoriso on mennyt pilalle näitten pelien takia!!! suosittelen arestia ja jotain harrastusta esim. potkupalloa . PELIT PITÄISI KIELTÄÄ LAILLA!!!


      • HaistVidduSit
        huolestunut äiti kirjoitti:

        olen lukenut iltalehdistä, että nykynuoriso on mennyt pilalle näitten pelien takia!!! suosittelen arestia ja jotain harrastusta esim. potkupalloa . PELIT PITÄISI KIELTÄÄ LAILLA!!!

        Kuules, minä olen nykynuorisoa, en ole mennyt pilalle, silää pelit ovat viihdettä, ajanvietettä, se että se on väkivaltainen tarkoittaa että se on HAUSKAA. Se on hauskaa tappaa ihmisiä jotka ei tajua mitään. Jalkapallo taas on hyvin fyysinen laji ja kaikki eivät edes LIIKUNNALLISESTI pysty pelaamaan sitä, itse harrastin sitä ja ekana harjoituksissa metsä ympäri, 5 kilometriä pelkkää juoksemista muuten ei pääse peleihin.


      • ES-Jonne

        Niin mutta mitä väliä sillä on että minecraft on väkivaltainen??? Ja ps3 versio on sallittu 7 vuotiaille!!!!


    • DoSuicide

      Itse pelaan PÄVIÄSSÄ ARKISIN LOMALLA n. 12 tuntia, eikä tunnu missään, pelaan myös pelejä kuten Battlefield 3, Battlefield 4, Dayz, Saints row 2 ja 3, gta iv. Luettelenko lisää ällöttävää(mahtavaa) pelisarjaani? No kiva juttu kun saan, Gta san andreas, minecraft, left 4 dead 2, cry for fear yms. olet tämä : http://fi.wikipedia.org/wiki/Kukkahattutäti Hauskaa eli hyvin outoa päivää. Älä ota kantaa seuraavalla kerralla kiitos. Kaksoispiste dee dee dee

    • Samaa mieltä!!!!

      Pelit tulee kieltää!! Televisio myös!! Kaikenmaailman väkivaltaisia ohjelmia tulee joka ikinen päivä ja turmelee lasten mielen!! Ei mikään ihme että on väkivaltaa maailmassa kun telkkarista lapsesta saakka ovat nähneet! Piirretytkin usein tosi väkivaltaisia!! Myös monet lelut tulisi kieltää!!!! Kaikenmaailman aseita ja vesipyssyjä sun muital öytyy varmaan joka ikisestä kaupasta joista saa leluja! Leikkisivät vaikka käpylehmillä, vanhat lelut kunniaan!!!

    • werkku

      Sitä että olet joko huono trölli, tai vastuuton äiti. Valitse niistä.

    • lolololololtrool

      Jaahas...
      Taas trolli aloitus ja muut planeettamme älykkäimmät jatkavat tätä maailman merkittävintä keskustelua

    • Ei Vittu!

      Haistakaa Paska! Minecraft on K7! Minulla on myös GTA V (K18) eikä se minun mielestä ole niin väkivaltainen. Kuuluisi olla K16. Ei pelit tee nuorista väkivaltaisia (ainakaan paljon) Itse olen 15 poika, ja rauhallinen, en edes kiroile.

      • oh the irony

        "en edes kiroile"
        Reps XDDD


      • ES-Jonne

        Olet täysin oikeassa.


      • süüri äütövärkäys

        GTA- sarjan peleissä väkivaltaa ei kuvailla inhorealistisen butaalisti (gta v:n yhtä kidutuskohtausta lukuunottamatta) eikä se yksin riittäisikään perusteeksi k18 ikärajalle. Tämä ikäraja selittyy sillä, että pelissä on mahdollisuus tappaa ja varastaa silmittömästi, rikkoa lakia, harrastaa seksiä, peli sisältää rajua kielenkäyttöä, prostituutiota sekä huumeiden käyttöä (niin suoraan kuin viittauksinkin kuvattuna). Näiden lisäksi kaikki pelisarjan osat sisältävät yhteiskunnallista satiiria joka ei aukea kulttuuria tuntemattomalle natiaiselle. Ne eivät missään tapauksessa ole lasten pelejä!


      • FAIL

        "En edes kiroile"

        Heti viestin alussa "Haistakaa pas**"

        Fail 😁🤭


      • FAIL
        FAIL kirjoitti:

        "En edes kiroile"

        Heti viestin alussa "Haistakaa pas**"

        Fail 😁🤭

        Ja nimimeekissä "Voi vit**"

        😁


      • FAIL
        FAIL kirjoitti:

        Ja nimimeekissä "Voi vit**"

        😁

        *nimimerkissä


      • FAIL
        FAIL kirjoitti:

        Ja nimimeekissä "Voi vit**"

        😁

        * "Ei vit**" siis


    • wersrtghyjfgdfedw

      Sain muuten hyvät naurut. Eniten naurattaa se että täälläki joku varmaan uskoo AP:tä ihan asialliseksi perheen äidiksi tai isäksi. Pelkkä provo koko topicci.

    • 13v poika

      Samaa mieltä, minäkin olen 13 vuotias, ja kaikki "kaverini" pelaavat jotain kodia?
      Mää ite tykkään lukea kirjoja, ja oon huomannu et ne tulee noista peleistä väkivaltasiks, esim tiuskas mulle kerran kun sanoin että se ei sais pelata noita pelejä.

    • Kantapää

      "Pelit tuhoaa nuorison ja opettaa niitä ampumaan"

      Ensiksikin on lukuisia pelejä, joissa ei ammuta ollenkaan, joten vaikkei premissisi ampumista sisältävien pelien haitallisuudesta olisikaan lähtökohtaisesti sitä samaa mutupotaskaa, jota kaikkien nuorison oletetun rappeutumisen voivottelijat ovat suoltaneet sitten sen kun väitetyn rappiotilan syntipukkina vielä pidettiin teatteriesityksiä ja romaanikirjallisuutta, olisi viestisi siitäkin huolimatta typerän yleistävä ja ennakkoluuloinen..
      Toisekseen minä olen pelannut teini-ikäisestä asti ampumista sisältäviä pelejä ja pelaan yhä, mutten koe sen olevan mitenkään ristiriidassa sen faktan kanssa, että oikeassa elämässä olen pasifisti..

      "esimerkiksi jotku murhaajat olivat pelanneet Call Of duty peliä."

      Hitler oli absolutisti, joten tuolla logiikalla jokainen absolutisti on potenttiaalinen uusi Hitler..

      "Poikani, joka on 14v, pelaa esimerkiksi kauheata peliä nimeltä Saint Row 2!"

      Poikasi on alaikäinen, joten sinun velvollisuutesi vanhempana on valvoa hänen ikärajojen noudattamistaan ja estää häntä pelaamasta aikuisille tarkoitettuja pelejä (joihin Saint Row-sarja kuuluu), semminkin kun itse koet asian ongelmalliseksi.
      Pelejä sinun on kuitenkin aivan turha syyttää..

      "Miten tämmöiset ovat laillisia?"

      Koska viihteen sensurointi on usein äärimmäisen ikävä ilmiö, eikä siihen tule ryhtyä, jollei viihteen varjolla tehdä asioita, jotka tietoisesti loukkaavat ja vahingoittavat kanssaeläjiä, tai yllyttävät siihen.
      Useimmat meistä tajuavat, ettei tappaminen pelissä tai elokuvassa ole yhtään sama asia kuin saman tekeminen oikeassa elämässä ja ne jotka eivät tätä eroa tajua ovat jo valmiiksi jonkinlaisia aikapommeja, jotka saattavat saada sen laukaisevan ärsykkeen periaatteessa mistä tahansa, joten se etteivät he saisi pelata väkivaltaisia pelejä on parhaimmillaankin vain ongelman siirtämistä eikä ratkaise yhtään mitään..

      "Olen tosin takavarikoinut nämä pelit mutta hän pelaa kavereillaan myös!"

      No jos asia vaivaa sinua, niin selvitä asia näiden kavereiden perheiden kanssa ja kerro että mielestäsi tilanne on ongelmallinen.
      Milläs se poikasi muuten alaikäisenä yleensäottaen osti ne pelit, vai kuka ne hänelle on antanut..?

      "Hän lukee myös animea mutta olen polttanut hänen animelehdet. Luin että anime on väkivaltaista."

      Tuo alkaa olla jo vainoharhaiseksi..
      Luitko sinä edes itse niitä lehtiä, vai poltitko ne vaan siksi koska joku jossain sanoi että anime on väkivaltaista..?
      Animen väkivaltaisuuteen pätee sama toteamukseni jonka viestini alussa esitin videopeleistä, eli esittämäsi väite on malliesimerkki karkeasta yleistyksestä ja ennakkoluuloisuudesta.

      "Miksi tämmöisiä pelejä ei kielletä lailla?"

      Edelleenkin, koska viihteen sensurointi on usein äärimmäisen ikävä ilmiö, eikä siihen tule ryhtyä, jollei viihteen varjolla tehdä asioita, jotka tietoisesti loukkaavat ja vahingoittavat kanssaeläjiä, tai yllyttävät siihen..
      Jos sinä kuvittelet että räiskintäpelit tekevät ihmisestä murhaajan, niin et tajua terveen ihmisyksilön psyykkeestä ja siihen vaikuttavista tekijöistä tippaakaan, eikä lakeja aleta muuttaa sen takia, että joku asiasta mitään ymmärtämätön huutelee puskasta miten häntä iljettää joku tietty viihdekulttuurin ilmentymä ja siksi se pitäisi hänestä kieltää kaikilta..

      "Mitä mieltä olette?"

      Olen sitä mieltä että sinä suhtaudut asiaan vainoharhaisesti ja ylireagoiden, mikä todennäköisesti herättää pojassasi lähinnä kapinointireaktion ja hän jatkaa pelien pelaamista ja animen kulutusta sinun kielloistasi ja syynäämisestäsi välittämättä..
      Mitä tuohon animelehtien polttamiseen tulee, niin on pakko todeta että henkilökohtaisesti halveksin tuollaista toimintaa ja pidän sitä äärimmäisen lapsellisena, enkä yhtään ihmettele jos lapsesi ei tottele sinua, kun et kerran osaa hoitaa asioita hänen kanssaan tuon aikuisemmin..
      Sinun asemassasi keskustelisin lapseni kanssa ja selvittäisin itse mitä hän tarkalleen ottaen pelaa, lukee ja katsoo tutustumalla kyseiseen materiaalin itse ja mikäli se ei mielestäni olisi hänelle soveliasta, kieltäisin sen häneltä samalla perustellen hänelle miksi teen niin, varmaan myös tähdentäen että hän on vapaa tekemään asiaan liittyen omat valintansa sitten vähän vanhempana.
      Missään nimessä en menisi tuhoamaan tai tärvelemään lapseni omaisuutta, vaan jos hänellä olisi jotain k18 materiaalia, niin korkeintaan takavarikoisin sen siihen saakka kun hän on täysi-ikäinen tai oman kokemukseni mukaan riittävän kypsä käsittelemään kyseistä materiaalia, missä vaiheessa palauttaisin sen hänelle..

      • Kantapää

        Niin ja tähdennetään, että tämä viesti nyt oli kirjoitettu sen surullisen skenaarion pohjalta, että aloittaja on oikeasti tuon aloituksensa mukainen, eikä vaan palstaa saastuttava rölli..
        Siinäkin tapauksessa että aloitus on pelkkää teatteria, on oikeasti ihmisiä joilla on tuon suuntaisia ajatuksia ja viestini on aivan yhtälailla osoitettu kaikille, jotka jostain hämärästä syystä miettivät siellä tykönänsä, että aloittaja puhuu asiaa....


    • YH-Äiti69

      Trolli toimi

    • YH-Äiti68

      Mitä olet kirjoitellut täällä nimissäni Äiti69?! Tajuatko että voin tehdä rikosilmoituksen toisen nimissä esiintymisestä?!

    • YH-Äiti68

      Olen muuttanut mieltäni pelien suhteen, kun koikeilin pari viikkoamsitten kyseistä Gta 5 peliä. Raaka, mutta viihdyttävä oli.

    • Videopelien_puolesta_Ry

      Mitä vittu. Pelit kehittävä aivoja etenkin sotapelit kuten vaikkapa CS Go. Pelit ovat siis tutkitusti kehittäneet ihmisten aivoja. Ne jotka haluavat että ei olisi videopelejä voivat itse olla pelaamatta niitä.

    • Anonyymi

      ihan soopaa

    • Anonyymi

      pelit eivät aiheuta väkivaltaa

    • Anonyymi

      Haha tää koko ketju on pelkkää trollausta XXDD

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14836
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    5. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    6. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    7. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    8. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3036
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3034
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3034
    Aihe