Oulun pisterajat

epätoivonen92

Heippa! Millaisilla pisteillä Ouluun raadin mielestä?
Itse nykäsin kokeesta 21p, ja ensisijaisuuksista 2 pistettä. Lohkeisiko paikka? :/ millasilla paikoilla Ouluun on aiemmin päästy varalta?

49

994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • veikkaaja

      Siinä ja siinä, itse veikkaan Ouluun 24-25. Oulun ja Vaasan raja tulee Lappeenrannasta ohi.

    • nevergiveup

      Varmasti raja vähintään juurikin tuon 23. Eikös oulun aiempi 20,75 vai mikä oli niin ollut keskiarvo kaikista pääsuunnista vai muistanko väärin? Ja tänävuonna ensimmäistä kertaa ouluun ei tarvitse valita pääsuuntaa heti. Jotem varmasti nousee tuosta ainakin parilal pisteellä.

    • heinäkuussasentietää

      Varmasti lut jää tänävuonna pisterajojen hännille. Kuinkakohan haku-uudistukset ja vaasan ja oulu tod näk nousu näkyy ensivuonna. Sitten vasta onkin kinkkistä arvuutella. Itse pidän valmennuskurssien vetäjien arvioita aika hulluina (ei suinkaan täysin mahdottomia) nousuina näille pienemmän pistepään kaupungeille.

    • vettare

      Ei painotettu keskiarvo oli jo viime vuonna 22. On järkevämpi käyttää tätä koska puolet sisäänpääsijöistä oli sentään 2/3 sijaisia. Siihen kun sitten laskee kokeen helppouden ( 3) ja hakija määrien nousun ( 1), voi arvella rajan olevan 26 ( -1).

      • vettare

        No niin mitäs sanoin, että rajat nousevat sairaasti. Epäilijät voitte luovuttaa tyttärenne minulle.
        Hakijamäärästä ei ehkä sitä kokonaista pistettä kuitenkaan tullut.


    • kylmänhiki

      ei saakeli vettare älä nyt maalaa piruja seinälle arvelemalla rajan olevan 26, itse olen saamassa 25-25.5 ja pidän läpimenoa suht varmana. Tulee kylmänhiki pintaan kun tuollaista luen, ei kivaa

    • gssdsg

      Itse veikkaan 25-26p paikkeille.

    • Sählinkii

      Kaikki inisevät tämän vuoden kokeen helppoutta, vaikka vuoden 2013 oli vielä 2x helpompi. Ja katso kuinka alhaiset rajat silloin. Herätys ihmiset!! alotuspaikatkin vielä lisääntyivät.

    • hhhhhhhhhuju

      2013 koe oli vaikea. 2014 HELPPO. Herätys. Tosin ymmärtää sen, että rajoilla oleva porukka haluaa elätellä toivoa loppuun asti. :-)

      • Ouluun25pojolla

        älä vie mieltä viimeistä sisäänpääsyn toivon oljenkortta kiitos =)

        nim. 25 pointsii ja Oulu kutsuu tai sitten muuran urasuunnitelmat mäkkärin suuntaan


    • Jansanii

      2014 koe oli 2013 koetta vaikeampi matematiikan osuutta lukuunottamatta. Tosin viimevuoden matikasssa olisi sokea reettakin saanut ilmaiset 3-4 pistettä jos oli vaan kirjan kertaalleen lukenut läpi. En kertakaikkiaan käsitä miksi suurin osa porukasta kokee tämänvuotisen olleen helpompi.

      • realisti3322

        Vetäkääoä lapaseen. Oulu ei todellakaan nousu mihinkään lappeenrannan tasolle. Ouluhan on jo vuosikausia ollut sieltä helpoimmasta päästä, eikä tämävuosi ole poikkeus. Lut pysyy tasollaan, eisiihen muutama hakijan heitto vaikuta paskaakaan.


      • sisällä
        realisti3322 kirjoitti:

        Vetäkääoä lapaseen. Oulu ei todellakaan nousu mihinkään lappeenrannan tasolle. Ouluhan on jo vuosikausia ollut sieltä helpoimmasta päästä, eikä tämävuosi ole poikkeus. Lut pysyy tasollaan, eisiihen muutama hakijan heitto vaikuta paskaakaan.

        Luulen, että LUT ja Oulu menee -samoilla rajoilla. Ouluun nousee, lappee laskee. Itsellä rajoilla kumpaan lähden. Lut 2 Oulu 1 ja koe 24,75


      • joumääään
        sisällä kirjoitti:

        Luulen, että LUT ja Oulu menee -samoilla rajoilla. Ouluun nousee, lappee laskee. Itsellä rajoilla kumpaan lähden. Lut 2 Oulu 1 ja koe 24,75

        Veikkaan että noilla pisteillä lähdet työkkäriin.


      • oletko jo siellä?
        joumääään kirjoitti:

        Veikkaan että noilla pisteillä lähdet työkkäriin.

        No, moikataan kun tavataan.


    • Paskakaupunni

      Pisterajat tulee olemaan Oulussa 24-26 haarukassa omasta mielestäni. Muistaakseni useampi valmennuskurssi ennusti vastaavaa

    • OULUUN2014!!!?

      UUSIEN ARVIOIDEN MUKAAN OULU VAATII AINOASTAAN 22,75 PISTETTÄ!!!! VOISIKO OLLA TOTTA??

      • toivoelää

        Mä hyppäisin tasajalkaa viikon jos toi pitää paikkansa, mä suunnitelin jo aloittamista amkissa syksyllä ku mulla pisteet 22.5-23, nyt olisi kuitenkin pienet mahkut vielä...katotaan kortit loppuun saakka sittenkin


      • sagehide

        Toikin arvio on tehty jonkun neron toimesta joka ei edes tajua että oulu paikkamäärä pysyi samana. Eli laski alunperin, sitten nousikin samoihin takaisin


      • 21+2
        toivoelää kirjoitti:

        Mä hyppäisin tasajalkaa viikon jos toi pitää paikkansa, mä suunnitelin jo aloittamista amkissa syksyllä ku mulla pisteet 22.5-23, nyt olisi kuitenkin pienet mahkut vielä...katotaan kortit loppuun saakka sittenkin

        Elä muuta sano.. harmi vaan että epäilen että riittää, hitto kun saa kärsiä vieläkin pari viikkoa.


    • Muahahahahahaahha

      Ihmiset jauhavat täälä vain paskaa ja pelottelevat toisiaan. Koe vuonna 2014 oli aivan samaa tasoa kuin 2013 eli HELPPO molempina vuosina. Joten itse oletan, että rajat kaikissa kouluissa samaa tasoa kuin viime vuonnakin. Mutta jottei pettymään tule lisäisin kaikkii 2 niin pitäsi olla varmasti.

      • toivoelää

        Helppo teidän nauraa joilla on paikka varmana, toista se on meillä 22.5-23 rajamailla oljenkorren varassa riippuvilla tää on yhtä kärsimystä 2.7 asti, hyvä ku saan edes nukuttua


      • ghghhg
        toivoelää kirjoitti:

        Helppo teidän nauraa joilla on paikka varmana, toista se on meillä 22.5-23 rajamailla oljenkorren varassa riippuvilla tää on yhtä kärsimystä 2.7 asti, hyvä ku saan edes nukuttua

        35p itellä :)


      • aalto100p
        ghghhg kirjoitti:

        35p itellä :)

        Ouluun nousee 35,25


    • Jeböy

      Thank god otin pääsykoetta Oulussa tehdessäni varman päälle ja ajattelin vetää rohkeasti yli viime vuoden rajan. 26 tai 27.5 pistettä (en muista yhden kohdan vastaustani koska mietin kahden vaihtoehdon välillä) 2 ensisijaisuudesta tulossa, eiköhän tällä päästä :o Ekalla hain

    • 21.5+2 OuluTaiKoulu

      Ouluun tolla pääsee heittämällä, menee melkein hukkaan noin hyvä pointsit Oulussa =)

      • Jeböy

        Samaa oon miettiny, hain ekaa kertaa ja luottoa ei ollut tarpeeksi hakea esimerkiksi Turkuun jossa itse asun ja päädyinkin hakemaan ykkösellä Ouluun. Turkuunkin olis melko hyvät saumat ollu, varsinkin jos olis useempaan kohtaan lähtenyt vastaamaan. No, ei Oulukaan varmasti huono ole vaikka vain kerran (pääsykoetta tehdessä) olenkin koko kaupungissa käynyt :D
        No, toivotaan että nähdään Oulussa ;)


    • epätoivonen92

      hittokun jännättää!! =( onko kellään tietoa oulun varasijatilastoista? että montako yleensä pääsee varalta jne??

    • minni4

      Nyt aletaan olla niin lähellä tuloksia että tosissaan rupee jännittämään... :3

    • nöhnöh

      Onko kellään tietoa noista varasijoista, onko kukaan soittanut ja kysynyt että onko kukaan perunut? =/

    • nöhnöh

      Ööö, eilen soittelin oulun opintotoimistoon mutta eivät sanoneet tarkkaa lukua peruneista - ilmeisesti kuitenkin joku/jotkut ovat peruneet.

      Olen saanut sellaisen käsityksen että aik. vuosina nämä tiedot on saatu soittamalla?

    • tahtoo opiskelemaan

      Mitään uutta tietoa peruneista?

      • nöhnöh

        Heippa! Ite en oo soitellut ton edellisen jälkeen. Silloin sano että jotain on perunut, mutta ei sanonut määrää. Sanoi että kannattaa soitella silloin 31.7.

        Kehtaiskohan sinne soittaa ja kysyä vielä että moni on perunut? Tai kertooko ne edes määriä?

        Millä varasijalla ite oot? =|


      • lut14
        nöhnöh kirjoitti:

        Heippa! Ite en oo soitellut ton edellisen jälkeen. Silloin sano että jotain on perunut, mutta ei sanonut määrää. Sanoi että kannattaa soitella silloin 31.7.

        Kehtaiskohan sinne soittaa ja kysyä vielä että moni on perunut? Tai kertooko ne edes määriä?

        Millä varasijalla ite oot? =|

        Itellä kuumotukset lutiin. Oon ensimmäisellä varasijalla ja mitään ei ole kuulunut keskiviikkoisen soittoni jälkeen. Kylmä hiki valuu.... :///


      • Peukut pystyyn
        lut14 kirjoitti:

        Itellä kuumotukset lutiin. Oon ensimmäisellä varasijalla ja mitään ei ole kuulunut keskiviikkoisen soittoni jälkeen. Kylmä hiki valuu.... :///

        Itsellä viides varasija ja uskoisin sen riittävän. En usko että noista mitään kuuluukaan ennen elokuun alkua. Peruuttajien määrähän selviää vasta 29.7 ja sen jälkeen koululta kuulemma kokoontuu tietty ryhmä, joka pui kyseisen tilanteen läpi ja valitsee varasijoilta otettavat henkilöt.

        En usko, että sieltä yksitellen alettaisin soittelemaan varasijoilla oleville, vaan koulu lähettää samaan aikaan kaikille niille kirjeet, jotka valittiin. Kuulemma viikko tuosta 29.7 pitäisi postit olla lähetetty. Tosin sinnehän kannattaa soittaa vaikkapa 30 tai 31.päivä ja kysellä montako on perunut, niin saa tietää vähän nopeammin. :)

        Kyllä vähän harmittaa, jos ei tälläkään kertaa pääse. Neljäs hakukerta oli nyt ja 0.5p päähän jäätiin. Motivaatio on aivan hirveän kova kauppakorkeassa opiskelulle. Toivotaan nyt kuitenkin parasta!


      • lut14
        Peukut pystyyn kirjoitti:

        Itsellä viides varasija ja uskoisin sen riittävän. En usko että noista mitään kuuluukaan ennen elokuun alkua. Peruuttajien määrähän selviää vasta 29.7 ja sen jälkeen koululta kuulemma kokoontuu tietty ryhmä, joka pui kyseisen tilanteen läpi ja valitsee varasijoilta otettavat henkilöt.

        En usko, että sieltä yksitellen alettaisin soittelemaan varasijoilla oleville, vaan koulu lähettää samaan aikaan kaikille niille kirjeet, jotka valittiin. Kuulemma viikko tuosta 29.7 pitäisi postit olla lähetetty. Tosin sinnehän kannattaa soittaa vaikkapa 30 tai 31.päivä ja kysellä montako on perunut, niin saa tietää vähän nopeammin. :)

        Kyllä vähän harmittaa, jos ei tälläkään kertaa pääse. Neljäs hakukerta oli nyt ja 0.5p päähän jäätiin. Motivaatio on aivan hirveän kova kauppakorkeassa opiskelulle. Toivotaan nyt kuitenkin parasta!

        Haitko Peukut pystyyn siis LUTiin myös? Itsellä jäi 0,25 sekä LUTiin, että ouluun. 36oikein 5väärin ja 9vastaamatta.

        Pisteet: Joma 7p, Laskis 11,5, Kansis 1, Matematiikka 5,5

        Eli 25 2 LUT ja 25 0 Oulu

        Sanoivat kyllä ilmoittavansa heti kun tieto tulee, kun siis soitin LUTiin. 2013 tuttu oli Vaasaan varasijalla 5 ja sai tiedon pääsystä viikko tulosten julkistuksesta.

        Peukut pystyyn!


      • Peukut Pystyyn
        lut14 kirjoitti:

        Haitko Peukut pystyyn siis LUTiin myös? Itsellä jäi 0,25 sekä LUTiin, että ouluun. 36oikein 5väärin ja 9vastaamatta.

        Pisteet: Joma 7p, Laskis 11,5, Kansis 1, Matematiikka 5,5

        Eli 25 2 LUT ja 25 0 Oulu

        Sanoivat kyllä ilmoittavansa heti kun tieto tulee, kun siis soitin LUTiin. 2013 tuttu oli Vaasaan varasijalla 5 ja sai tiedon pääsystä viikko tulosten julkistuksesta.

        Peukut pystyyn!

        Joo LUT:iin tosiaan viides varasija. Olisihan se hienoa, jos ilmottelisivat sitä mukaan kun ihmiset peruu, mutta en mä sinuna huolestuisi vaikka ei ennen kuun loppua mitään kuuluisikaan. Ensimmäinen varasija on mun papereissa 100% varma opiskelupaikka! Näkisin että top5 tänä vuonna mihin kouluun tahansa Helsinki, Tku, Tre ulkopuolelta olisi aika varma myös.


      • nöhnöh
        lut14 kirjoitti:

        Haitko Peukut pystyyn siis LUTiin myös? Itsellä jäi 0,25 sekä LUTiin, että ouluun. 36oikein 5väärin ja 9vastaamatta.

        Pisteet: Joma 7p, Laskis 11,5, Kansis 1, Matematiikka 5,5

        Eli 25 2 LUT ja 25 0 Oulu

        Sanoivat kyllä ilmoittavansa heti kun tieto tulee, kun siis soitin LUTiin. 2013 tuttu oli Vaasaan varasijalla 5 ja sai tiedon pääsystä viikko tulosten julkistuksesta.

        Peukut pystyyn!

        Onneksi olkoon, kyllä ensimmäiseltä sijalta pääsee 100% varmasti kouluun kuin kouluun (pl aalto turku tampere). Veikkaan että 5 sijaltakin pääsee lut oulu akselille ihan hyvin, oma sija on tuosta vähän korkeemmalla vielä ouluun niin ei hirveän juhlavalta näytä.


      • semmosta se o
        nöhnöh kirjoitti:

        Onneksi olkoon, kyllä ensimmäiseltä sijalta pääsee 100% varmasti kouluun kuin kouluun (pl aalto turku tampere). Veikkaan että 5 sijaltakin pääsee lut oulu akselille ihan hyvin, oma sija on tuosta vähän korkeemmalla vielä ouluun niin ei hirveän juhlavalta näytä.

        Voi päästä vaikk 15 ... Ei sitä koskaan tiedä


      • rgjgjk
        semmosta se o kirjoitti:

        Voi päästä vaikk 15 ... Ei sitä koskaan tiedä

        Eikös joku rehtori tai joku ollut veikannut peruuttajien määrän kasvua. Veikkaisin samaa koska pisterajat nousi niin paljon. Moni lasker pisteitä kokeessa ja arvioi millä pääser aaltoon. Taisi tulla monelle yllätys että noin korkea raja. En mäkään olisi 33,5 pisteellä suostunut mihinkään muualle. Moni laittaa ihan varmuudeksi niitä muita kouluja.


    • oikeastiko

      Kyllä tiedot peruneiden määristä eri kouluista irtoaa kunhan kysyy.

      • lut14

        Lähetin s-postia lutiin tänään, tällä viikolla opintotoimisto lomalla, mutta maanantaina alkaa irtoamaan taas tietoa!


      • Toivottavasti Ouluun

        Eipä irronnu ku soitin ouluun ja kysyin.. sanoivat opintotoimistosta että eivät edes tiedä peruneiden määrää tai ketä he ovat.. kuulema opiskelijapalveluihin menevät ne tiedot ja vasta deadlinea lähempänä opintotoimistolle.. En tiiä sitte valehtelevatko, jos kyllästyneet sinne tuleviin soittoihin vai onko asia sitte niin.. kummalliselta tuntuu kyllä..


      • abcdefg123
        Toivottavasti Ouluun kirjoitti:

        Eipä irronnu ku soitin ouluun ja kysyin.. sanoivat opintotoimistosta että eivät edes tiedä peruneiden määrää tai ketä he ovat.. kuulema opiskelijapalveluihin menevät ne tiedot ja vasta deadlinea lähempänä opintotoimistolle.. En tiiä sitte valehtelevatko, jos kyllästyneet sinne tuleviin soittoihin vai onko asia sitte niin.. kummalliselta tuntuu kyllä..

        Samat sanat sain tossa viimeviikolla. Käsittääkseni kuitenkin viimevuosina ovat (ainakin joissain kkk:issa) antaneet tiedot soittaneille?

        Kiva odotella tietoa sinne kuun loppuun, kuukauden irtisanomisaika. Jää meinaan eka viikko näillä näppäimillä jokatapauksessa väliin. Sitten vielä muutto.


      • Khamo
        abcdefg123 kirjoitti:

        Samat sanat sain tossa viimeviikolla. Käsittääkseni kuitenkin viimevuosina ovat (ainakin joissain kkk:issa) antaneet tiedot soittaneille?

        Kiva odotella tietoa sinne kuun loppuun, kuukauden irtisanomisaika. Jää meinaan eka viikko näillä näppäimillä jokatapauksessa väliin. Sitten vielä muutto.

        Turha sinne on joka päivä soitella ja kysellä peruneista. Edelleen 27.päivä 16.15 asti ihmisillä aikaa perua. Monet tekevät niin etteivät hyväksy eikä peru paikkaansa jolloin ne raukeavat 27.7 klo 16.15. Joten vasta silloin on selvillä perujien lukumäärä. Suosittelen soittelemaan vasta sen jälkeen.


      • shemoostaon
        abcdefg123 kirjoitti:

        Samat sanat sain tossa viimeviikolla. Käsittääkseni kuitenkin viimevuosina ovat (ainakin joissain kkk:issa) antaneet tiedot soittaneille?

        Kiva odotella tietoa sinne kuun loppuun, kuukauden irtisanomisaika. Jää meinaan eka viikko näillä näppäimillä jokatapauksessa väliin. Sitten vielä muutto.

        Kyllä osa kouluista antaa. Ei näemmä kaikki.


    • En peru

      Jos ottaa yhden opiskelupaikan vastaan niin samalla muut paikat peruuntuvat!!

      • gigkcck

        Jos joku jonottaja on ottanut jonkun muun oaikan vastaan, poistetaanko hänet varasijalta? Entä jos ottaa amk paikan vastaan?


    • eipoisteta

      Jos on ottanut muun paikan vastaan ei poisteta varasijalta. Ja AMK paikankin voi ottaa huoletta vastaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      298
      3325
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1480
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1349
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1250
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1151
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      157
      1044
    Aihe