Minulla murtui nilkka viime syksyn lopussa 2013, joka parantui talven aikana. Nyt täräytin tapaturmassa saman nilkan samalla lailla maahan kuin viime kerralla, kun nilkan luu murtui. Olen toiminut kolmen koon ohjeiden mukaan, ja tapahtumasta on kulunut noin kaksi tuntia. Voiko siis nilkka murtua uudestaan samasta kohdasta?
Voiko nilkka murtua uudestaan?
3
525
Vastaukset
- Ihan mahdollista
Kyllä voi! Jos entinen murtuma on parantunut vasta talvella, se voi olla vielä heikompi ja murtua helpommin samasta kohdasta. Lääkäriin vaan jos näyttää turpoavan tänään.
- 3+3
Terve luu luutuu parissa viikossa ja pysyy vahvana.
Tosin 14% murtumapotilaista on ainoastaan normaali luun terveys.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/kalsium.htm- Järkeä mainostukseen
Ohhoh! Olipas kova väite. Nyt jokainen rapsii kipsin pois parin viikon jälkeen kun luulee että murtuma on luutunut ja on jo vahva.
Väitätkö siis että kaikilla useamman kuukaudenkin kipsattuna olevilla on heikot luut. Kyllä lääkärit tietävät minkälaisen parantumisajan mikäkin murtuma tarvitsee jotta se kestää normaalia kuormitusta. Aloittaja on ilmeisesti ollut uudelleen tapaturmassa eikä siihen vaikuta jonkin aktiivimainostajan tekemä kalkkitablettien myynti-ilmoitukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 202664
- 441291
Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!
Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa70947Miten suomalaiset miehet
On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää138925- 45881
- 61842
- 42806
Eräs läheinen sanoi
Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.44795Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä
– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe165776Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)
Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis134725