finnairilta puuttui vararenkaat - kone tunteja myöhässä

AY-lainakoneet

14

226

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etuoikeus.

      Tää on "uskiksenkin" mielestä jo säälittävää. Eikö kukaan ole vaatinut konetta olemaan lentokuntoinen kun se on vuokrattu pariksi viikoksi tuuraamaan huollossa olevaa konetta? Eihän nyt johonkin Boengin koneeseen renkaita ole hyllyssä kun omat koneet on Airbuseja (oletan että renkaat ratkaisevasti erilaiset)..!

      Nyt se yksi oma varakone ja äkkiä.

      Privilege Style saisi maksaa kustannukset tästä rallista.

      • varakone.

        Just joo. Ostetaan muutamalla sadalla miljoonalla eurolla varakone hallin nurkkaan seisomaan. Kyllä suoli24.n "asiantuntijat" osaavat ;-P


      • vaikka näin?
        varakone. kirjoitti:

        Just joo. Ostetaan muutamalla sadalla miljoonalla eurolla varakone hallin nurkkaan seisomaan. Kyllä suoli24.n "asiantuntijat" osaavat ;-P

        En tarkoittanut, että ostetaan omaksi vaan että liisataan omaksi ns. varakone.

        Oletko seurannut mm. kuinka usein jo pelkästään Hong Kongin yölento siirtyy aamuun? Viivästys 8 tuntia, 250 matkustajaa, jokaiselle 600e käteen plus hotellit ja mahd. jatkolentojen järjestelyt.

        Pelkät EU-korvaukset ovat 150 000 per kerta, hotelleista 10 000 jos 50e sopimushinta.

        Vuokrakone maksanee noin 400 000 e/kk, lähteenä Norwegianin liisausmaksut Dreamlinerin takia ja yhden liisusfirman taulukko (Aviaam.com)

        Ts. kolme viivästystä maksaisi saman verran kuin koneen vuokra.


      • mietipä näitä
        vaikka näin? kirjoitti:

        En tarkoittanut, että ostetaan omaksi vaan että liisataan omaksi ns. varakone.

        Oletko seurannut mm. kuinka usein jo pelkästään Hong Kongin yölento siirtyy aamuun? Viivästys 8 tuntia, 250 matkustajaa, jokaiselle 600e käteen plus hotellit ja mahd. jatkolentojen järjestelyt.

        Pelkät EU-korvaukset ovat 150 000 per kerta, hotelleista 10 000 jos 50e sopimushinta.

        Vuokrakone maksanee noin 400 000 e/kk, lähteenä Norwegianin liisausmaksut Dreamlinerin takia ja yhden liisusfirman taulukko (Aviaam.com)

        Ts. kolme viivästystä maksaisi saman verran kuin koneen vuokra.

        Jos laajarunkokoneen liisaus maksaisi vain 400 000 euroa per kuukausi, niin se olisi noin 5 miljoonaa euroa vuodessa ja 100 miljoonaa euroa 20 vuodessa, joka on suurin piirtein tuollaisen koneen elinikä. Koneen hinta on kuitenkin huomattavasti enemmän. Kerropa mikä firma antaa koneitaan vuokralle noin halvalla.

        Sitten noihin myöhästymiskorvauksiin. Tyypillisesti Finnairin Aasian-lennoilla on parikymmentä Suomesta lähtevää matkustajaa. Muut tulevat jostakin muualta Euroopasta. Jos jatkolennon Aasiaan tiedetään lähtevän vasta seuraavana aamuna, niin luuletko tosiaan, että yhtiö kuljettaa matkustajat ympäri Eurooppaa yöpymään Helsinkiin eikä reititä heitä uudelleen lähtökentiltään?


      • TJEU.
        mietipä näitä kirjoitti:

        Jos laajarunkokoneen liisaus maksaisi vain 400 000 euroa per kuukausi, niin se olisi noin 5 miljoonaa euroa vuodessa ja 100 miljoonaa euroa 20 vuodessa, joka on suurin piirtein tuollaisen koneen elinikä. Koneen hinta on kuitenkin huomattavasti enemmän. Kerropa mikä firma antaa koneitaan vuokralle noin halvalla.

        Sitten noihin myöhästymiskorvauksiin. Tyypillisesti Finnairin Aasian-lennoilla on parikymmentä Suomesta lähtevää matkustajaa. Muut tulevat jostakin muualta Euroopasta. Jos jatkolennon Aasiaan tiedetään lähtevän vasta seuraavana aamuna, niin luuletko tosiaan, että yhtiö kuljettaa matkustajat ympäri Eurooppaa yöpymään Helsinkiin eikä reititä heitä uudelleen lähtökentiltään?

        En itse vuokraa laajarunkokoneita, joten suoria yhteystietoja minulla ei ole. Mutta tuon AviaAm.com firman sivuilla on taulukko eri konetyypeille. Kurkkaa sieltä jos et usko.

        Toinen lähde voisi olla Aircraft Finance Guide 2013 jonka sivulla 28 on graafia eri-ikäisten A330-koneiden liisareista, 5-v ikäinen on vuonna 2013 noin 625 000 USD eli vähän päälle 400 000 euroa.

        Aika kalliiksi tulisi lennättää aamulla vain ne parikymmentä suomalaista Aasiaan ;D Eiköhän aamukone ole lähes yhtä täynnä kun olisi ollut keskiyölläkin. Ja porukat hotelleissa.


    • venekerhon pj

      kontulan tarkkiksella ei ole kyllä näköjään opetettu mitään talouteen liittyvää.

      varakone my ass...

    • Perheen tupa

      Totuttuun tapaan tiedotus ei toimi. Infon ainoa sisältö on kertoa koska on seuraava info. Näin palvelee premium-lentoyhtiö Finnair kalliisti maksavia asiakkaitaan.

      Finnairin tiedotustöissä lienee toista kymmentä työntekijää, mutta voi kun heistä ei saa irti yhtään mitään. Olisivatko vaikka kielitaidottomia? Tai muuten vain sopivuuden perusteella tehtäviinsä valittuja, kenties samasta perheestä?

      • Ei muualle kelpaa

        Onko valtionyhtiössä töissä täysillä pelaavia ylipäätään? Eikö se ole aina ollut suuri häpeä jos on valtion tai kunnan hommissa.


      • mdmmdmdm

        Mitä matkustajille pitäisi kertoa jatkuvasti? 10 minuutin välein missä uusi rengas on ja milloin on vaihdettu. Niinkö? Samaa jatkuvasti?


      • Perheen tupa
        mdmmdmdm kirjoitti:

        Mitä matkustajille pitäisi kertoa jatkuvasti? 10 minuutin välein missä uusi rengas on ja milloin on vaihdettu. Niinkö? Samaa jatkuvasti?

        Jotkut käyvät vajaalla, mutta onnekseen eivät itse ymmärrä tilannettansa. Väännetään nyt vielä rautalangasta. Poikkeustilanteissa Finnairinkin matkustajia kiinnostaa ensisijaisesti tieto siitä milloin matkaa päästään jatkamaan. Tätä tietoa Finnair ei yleensä pysty toimittamaan ensimmäisten 4 tunnin aikana. Neljä tuntia on pitkä aika järjestellä asioita, joista pitäisi olla suhta tarkka tieto valmiina. Jos Finnairilla ei tiedetä varaosien saatavuudesta 4:ssä tunnissa, se kertoo vain kaaoksesta.

        Lentomatkustuksessa matkustamiseen kuluva aika ja aikataulut ovat monille matkustajille ensiarvoisen tärkeitä. Laiminlyömällä tiedottamisen Finnair varmistaa sene että palvelutasoltansa petetyksi itsensä tunteneet matkustajat muistavat kohtelunsa pitkään ja seuraavia lentoja varatessa toimivat sen mukaisesti.


      • dldldmxxm
        Perheen tupa kirjoitti:

        Jotkut käyvät vajaalla, mutta onnekseen eivät itse ymmärrä tilannettansa. Väännetään nyt vielä rautalangasta. Poikkeustilanteissa Finnairinkin matkustajia kiinnostaa ensisijaisesti tieto siitä milloin matkaa päästään jatkamaan. Tätä tietoa Finnair ei yleensä pysty toimittamaan ensimmäisten 4 tunnin aikana. Neljä tuntia on pitkä aika järjestellä asioita, joista pitäisi olla suhta tarkka tieto valmiina. Jos Finnairilla ei tiedetä varaosien saatavuudesta 4:ssä tunnissa, se kertoo vain kaaoksesta.

        Lentomatkustuksessa matkustamiseen kuluva aika ja aikataulut ovat monille matkustajille ensiarvoisen tärkeitä. Laiminlyömällä tiedottamisen Finnair varmistaa sene että palvelutasoltansa petetyksi itsensä tunteneet matkustajat muistavat kohtelunsa pitkään ja seuraavia lentoja varatessa toimivat sen mukaisesti.

        Kyllä lentoyhtiö varmasti tiedottaa lähtöjasta heti kuin Se varmistuu mutta jos varosa lennätetään ulkomailta, Se vaan kestää ennen kuin tiedetään milloin saapuu perille, milloin asennettu ja viimeiseksi lentomiehistön lepoajat voivat tulla vastaan. Mietippä jos viet auton korjaamolle vian takia, ei ne sielläkään tunnin tarkkuudella osaa sanoa koska valmista.


      • Perheen tupa
        dldldmxxm kirjoitti:

        Kyllä lentoyhtiö varmasti tiedottaa lähtöjasta heti kuin Se varmistuu mutta jos varosa lennätetään ulkomailta, Se vaan kestää ennen kuin tiedetään milloin saapuu perille, milloin asennettu ja viimeiseksi lentomiehistön lepoajat voivat tulla vastaan. Mietippä jos viet auton korjaamolle vian takia, ei ne sielläkään tunnin tarkkuudella osaa sanoa koska valmista.

        Kun autokorjaamoilla ei haluttu sitoutua enää edes päivän tarkkuuteen, lopetin huollattamisen ja ryhdyin huoltamaan itse. Muutama tontsa on jo säästynyt ja yksi uudesta asti omin käsin huoltamani auto alkaa olla loppusuoralla ikänsä ja kilometriensä suhteen.

        Lentämisessä aika on matkustajalle tieukempia arvo. Kyllä lentämisessä jotain aika-arviota pitää pystyä sanomaan matkustajille 2 h viivästyksen jälkeen.


      • Iisi homma
        Perheen tupa kirjoitti:

        Kun autokorjaamoilla ei haluttu sitoutua enää edes päivän tarkkuuteen, lopetin huollattamisen ja ryhdyin huoltamaan itse. Muutama tontsa on jo säästynyt ja yksi uudesta asti omin käsin huoltamani auto alkaa olla loppusuoralla ikänsä ja kilometriensä suhteen.

        Lentämisessä aika on matkustajalle tieukempia arvo. Kyllä lentämisessä jotain aika-arviota pitää pystyä sanomaan matkustajille 2 h viivästyksen jälkeen.

        Höpö,höpö. Kyllä sen lentsikan pystyy myös itsekin huoltamaan. Ei voi olla mitään tähtitiedettä koska kotimainen demarilusmukin pystyy sen huoltamaan(vai pystyykö?)


    • Silestonet

      Vuokrakoneen taso vähän kehno, eihän silestoneilla pitäisi vuokrata.
      Vai onko se tilaajan/kyytiläisen vika jos tilaa taksikeskuksesta minibussin ja kuski tulee sileillä renkailla tekemään pitkän tilauskeikan...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      30
      5559
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      309
      3824
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      36
      2940
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2899
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      164
      2394
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      2056
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      122
      1950
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1624
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      5
      1576
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      28
      1539
    Aihe