Pimeä työvoima kuriin.

Outo rehellisyys

Verottaja asetti uusia liekoja pimeälle työvoimalle. Usea porsaanreikä on tukittu.
Pimeän tai alipalkatun rakennustyöläisen käyttäminen on todella kummallista ja kieroa kaksoismoraalia.
Jokainen työn tilaaja, on huolehtinut omasta palkkatasostaan ja maksanut siitä veron ja sosiaalimaksut. Tämä säntillinen tilaaja on kuitenkin valmis hyväksymään pimeän työvoiman, veron kiertäjät ja alipalkatun työvoiman.
Suomalaista rehellisyyttä ja kunniallista moraalia.

21

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin, olen jo maksanut ne verot. Sitten minun pitäisi maksaa ne vielä uudestaan...

      Onneksi talkooporukkaa löytyy aina tarvittaessa.

      • Veronmaksaja666

        No hei, mä taas kävin roodoksella vuonna 86 ja maksoin silloin lentoaseman baarissa verot juomastani kaljasta. Ei kai mun enää tarvitse veroja uudelleen maksaa??

        Joku muu saa kustantaa lapsilisät, eläkkeet, maaseudun saamat tuet, maanpuolustuksen, tiet, satamat, tietoverkot ja muun infrastruktuurin, maksuttoman koulutuksen, sairaanhoitajien, pappien ja poliisien palkat jne jne jne jne.

        Tuo "onhan ne verot jo maksettu" on sellainen argumentti joka kertoo lausujansa yleisestä käsityskyvystä ja koulutustasosta asioita joita lausuja tuskin itse haluaisi ilmoille lausua. Suosittelen kaivamaan peruskoulun yhteiskuntaopin kirjat iltalukemiseksi.


    • näin se menee...

      Juu näin se menee. Kansa puhuu ja vaati rehellisyyttä. Sitten kun pitää omalla lompakolla vastata huudot hiljenee. Yllättävän monet ei edes ymmärrä ristiriitaa...

    • Nähty on

      Jopa Helsingin kaupungin remonteissa lähes aina pimeitä tekijöitä.Kun halvin tarjous tulee aina harmaan talouden firmoilta.

    • Ahneella on...

      Ensin teetätetään remontit halvalla työnteolla, sitten valitellaan taidotonta ja fuskattua lopputulosta.

      • valvonta

        Lopputuloshan riippuu valvonnasta ei tekijöistä. Halpakin tekee hyvää kun vaan katsoo perään mitä se tekee.
        Naapuri teetti mökkiremonttia venäläisillä eikä ole varmasti yhtään valittamista. Näin eläkeläisenä oli hyvää aikaa katsoa vähän perään. Alkuun selitin pojille että aamulla saa alottaa miten aikaisin haluaa mutta kun tulen klo 8.00 niin joka ukon täytyy olla paikalla. Kun tulen klo 16.00 niin määrä ei saa olla vähentynyt. Sillävälin käyn satunnaisesti. Mitään ei saa peittää ennen kun olen nähnyt. Olivat hyvin tyytyväisiä ehtoihin ja valmista tuli. Ihan laadulla.


    • nxnskjdjdd

      Kyllä siitä rahasta aina joku verot maksaa, ei ole olemassa pimeää työvoimaa.

    • Itsekinrakentanut

      Suomessa on tehty ainakin yksi laajempi tutkimus harmaan talouden määrästä (vuonna 2010 julkaistu eduskunnan tarkastusvaliokunnan tilaama tutkimus), ja siinä arvioitiin että vuonna 2008 verotulojen menetykset olivat noin 5 miljardia euroa. Jos arvioidaan että työikäisiä suomalaisia on noin 4 miljoonaa niin jokainen rehellinen suomalainen maksaa 1250 euroa vuodessa ylimääräistä veroa sen takia että tietyt ryhmät eivät kanna korteaan yhteiseen kekoon vaan vetävät välistä.

      Tätä muille suomalaisille maksettavaksi tulevaa hintaa voisi tuoda enemmän esille harmaan talouden vastaisessa taistelussa. Nyt yleinen vasta-argumentti on "keneltä se on muka pois?". Se on pois kaikilta niiltä jotka noudattavat tämän yhteiskunnan sääntöjä.

      Itseäni ei ainakaan huvita maksaa toista tonnia ylimääräistä veroa per vuosi sen takia että joku muu jättää oman osuutensa hoitamatta.

      Lisäksi harmaaseen talouteen liittyy myös se, että moni pimeän työn tekijä nostaa samaan aikaan työttömyysturvaa tai eläkettä. Tällöin rehellisten maksettavaksi tuleva hinta nousee vielä suuremmaksi.

      Toivotan kaikki harmaan talouden vastaiset toimet lämpimästi tervetulleiksi.

    • Lapsilisiin rahaa

      Tuohon ajatukseen kun kaikki yhtyisivåt myös käytännössä. Kaikki voittaisivat kun leikkauksia tai pakollisia säästöjä voitaisiin pienentää.

    • rikollinen ja syntinen..

      Tunnustan, olen harmaan talouden edustaja ja rikollinen. Teetin vanhaan omakotitalooni pesutila rempan pimeänä.
      Olen pätkätyöläinen ja tienaan siinä 12e/tunti kun olen töissä.
      Aika paljon ja varmasti alan maksamaan ulkopuolisesta rakennustyöstä 50€/tunti.

      Kuka heittää ensimmäisen kiven?

      • hölmö ajatus

        Verottaja haluaa vetää välistä joka käänteessä. Ensin käyt töissä ja maksat verot. Teetät jollain jotain ja maksat verot. Sitten kun omistat jotain niin maksat verot. Ostat maitolitran maksat 14% alv. Kumma juttu kun ilmankaan ei voi olla. Kokonais verotusaste taitaa olla lähes 70%, jos riittääkään. Kun lasketaan miten monta kertaa kerran verotetusta rahasta taas maksetaan vero. Ei ihme että mielummin maksaa tekijälle vähän ohi halvemmalla. Eläke ja sotu jututhan on tekijän itse hoidettava mutta näppärästi verottaja vetää tästä välistä.


    • Lyhyesti

      Ihme juttu. kansalaiset vaativat "ilmaista": lastentarhoja, opiskelua ja koulutusta, sairauksien hoitoja, sosiaalihuoltoa, vanhustenhuoltoa, katujen ylläpitoa ja valoja.
      Poliiseja ja viranomaispalveluja jne jne
      Nämä kaikki rahoitetaan verorahoilla. Samoja palveluja annetaan niin veronmaksajille, kuin pimeälle työvoimalle.
      Eli vain veroja maksava henkilö kustantaa "ilmaiset" tai yhteiskunnan antamat palvelut.
      Osittain veroja nostaa nimenomaan tämä pimeä työvoima.

    • pian ex yrittäjä.

      Verot nostaa veroja, mitä enemmän veroja ja veroluonteisia maksuja, sitä vähemmän ketään kiinnostaa yrittää täällä. Vähemmän yrittäjiä = vähemmän työpaikkoja = vähemmän verotuloja = enemmän elätettäviä työttömiä = enemmän julkisen puolen menoja = tarve verottaa lisää = oravanpyörä.

      Itse olen vielä yrittäjä, mutta olen lopettamassa ja siirtymässä kortistoon.
      12 - 14 tunninpäivittäisestä työpanoksesta ei enää kulujen jälkeen jää käteen kuin 900-1000 € kuukaudessa, kilometrikorvauksia ja päivärahoja ei ole pystynyt nostamaan enää pariin vuoteen.
      Asiakkaina mulla on pelkästään yrityksiä joten pimeää ei pääse tekemään vaan joka eurosta on maksettava kulut ja verot.
      Näiden uusien määräysten jälkeen pimeä työ tulee lisääntymään suomessa räjähdysmäisesti eli taas mennään ojasta allikkoon kuten muissakin veropäätöksissä tätä ennen.
      Suomi alkaa olla jo uusi neuvostoliitto, mikäään virallinen ei kannata vaan kaikki tapahtuu pimeästi ja mustassa pörssissä. Mutta sehän on sitä sosialidemokratiaa, kaikki pidetään tasavertaisesti yhtä köyhinä että pysyvät nöyrinä.

      • tyhmä olet..

        Tyhmä tai surkea neuvottelija olet noilla lukemilla...


    • Nilufer

      Tässäpä mainio uusi liikeideamme; elokuussa avautuva palkkaus.fi. Kyseessä on kotitalouden palkanmaksupalvelu verkossa. Sillä yksityishenkilö voi vaivattomasti ja edullisesti hoitaa muutamassa minuutissa kaiken palkkaamiseen liittyvän. Palvelussa ei ole välikäsiä ja sillä voi hoitaa lakisääteiset maksut ja velvollisuudet (kotitalousvähennys mukaan lukien) helposti ja tämä tulee lopulta pimeästi maksamista halvemmaksikin...

      Palvelu kannustaa työllistämään, vähentää byrokratiaa ja auttaa harmaan talouden torjunnassa. Käykää tsekkaamassa nettisivumme ja tervetuloa käyttäjäksi elokuussa! :)

      • Ai täh

        Taidat olla töissä verovirastossa? Eihä tossa kirjoituksessa ole hiventäkään järkeä. Miksi tilaajan täytyisi hoitaa tekijän lakisääteisiä maksuja? Eiköhän se ole jokaisen oma asia.
        Mullakin tässä mökillä käy erinäisiä apumiehiä. Kun maksaa ilman huutelematti niin tulevat vaikka keskellä yötä, eikä maksa paljon. Jos näiltä alkaisi vaatimaan tilinumeroa niin apukin olisi varmasti hyvin kaukana. Jos tulisi ollenkaan.
        Hyvähän se on jonkun verojohtajan 5000 euron palkalla pyöritellä ties mitä unelmia. Toista kun yrittää 1000 euron eläkkeellä pitää itsensä edes hengissä.


    • Toisten syy?

      Taidoton työntekijä tai huono yrittäjä on aina heikoimmassa asemassa.
      Myös työntekijä on yrittäjä. Hän myy ammattitaitoaan ja työpanostaan hyvälle tai huonolle yrittäjälle.
      Huono yritys ja taidoton johtaja joutaa poistua markkinoilta.

    • Hämyjä

      Rikollista toimintaa. Pimeä työvoima. Työn teettäminen pimeästi.
      Hämärä porukkaa.

    • Perk...pinnari

      Suomalaista "rehellisyyttä". Verottaja menettää joka vuosi vähintään 5 miljardia euroa. Tämä menetys korvataan nostamalla rehellisten veronmaksajien veroja.

      Verotuloilla maksetaan yhteiskunnalle kuuluvia palveluja.

    • Laatu kunniaan

      Ajakaa luikurit hiiteen. Laatu on nostettava uudestaan ansaitulle paikalle.

    • raha ratkaisee

      Nyt osui omaan nilkkaan. Ilman kirjallista sopimusta teetätin remonttitöitä.
      Työ valmis mutta hinnat nousikin pilviin. Mitä tästä opin, en mitään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    6. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    7. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    8. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    9. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    10. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    Aihe