15 000 euroa

ll-hsa

Hei,

Jos kohteella ei ole ns. varsinaista pääurakoitsijaa (ns. hartiapankki kohde) ja esim. sähköurakka maksaa 14 000 euroa ja putkiurakka 12 00 euroa ja pohjarakennusurakka 14985 euroa jne jne (kaikki yksittäise urakat alle 15 000€) niin onko yksityistalous tiedonantovelvollinen vai ei?

Ja jos taas esimerkki 2. edellä mainituista poikkeuksena tehdäänkiin maalämpö putkifirman toimesta ja urakka 20 000 euroa, pitääkö ilmoitaa tuo putkiurakka vain ja ainoastaan vai kaikki muutkin urakat?

4

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei "ll-hsa" ja kiitos kysymyksestäsi!

      15.000 euron raja-arvo koskee yritysten tiedonantovelvollisuutta. Kotitaloudet sen sijaan ilmoittavat kaikista rakennusluvanalaisista töistä, riippumatta urakoiden euromääristä.

      Mikäli olet siis yksityinen henkilö ja edellä mainitsemasi urakat vaativat rakennusluvan, tulee tiedot ilmoittaa ennen loppukatselmusta.

      Kesäterveisin
      Mirka verotiimistä

    • kysy2

      Hei,
      Remontoin omaa -84 rakennettua omakotitaloa ja olen uusimassa vesijohdot ja
      kaukolämpö yksikön. Nämä työt ei tietääkseni ole rakennusluvan alaisia töitä vaan
      normaalia omakotitalon kunnossa pitoa. Kuuluvatko nämä työt silti rakentamisilmoituksen piiriin.

    • Hei ”kysy2”. Kiitos kysymyksestäsi.

      Sinun ei tarvitse kotitaloutena tehdä rakentamisilmoitusta jos työ ei vaadi rakennuslupaa. Voit tiedustella rakennusluvan tarpeellisuutta oman kotikuntasi rakennusvalvontaviranomaiselta.

      Kesäterkuin
      Tea Verotiimistä

      • kysy2

        Hei,
        Kiitos vastauksesta. Näin olin itsekin päätellyt, mutta ajattelin vielä varmistaa.

        Kesäterveisin :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2753
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2340
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1854
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1656
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe