Skitsoaffektiivinen mielialahäiriö ja opiskelu terveysalalla?

Skitso

Minulla olisi sellainen kysymys että voinko opiskella sairaanhoitajaksi tai ensihoitajaksi jos minulla on diagnosoitu skitsoaffektiivinen mielialahäiriö? Sairaus on saatu tällä hetkellä lääkkeiden avulla kuriin ja opiskelut alkaisi taas kiinnostamaan. Hakukriteereissä kyllä mainittiin jotain henkisestä tasapainosta joten tuo hiukan askarruttaa.

6

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • truedoug

      Sisään vaan! Mun tuttu opiskeli rikosseuraamus alalle vaikka sillä oli takana yks lievä pahoinpitely. Ei yks virhe voi ihmistä määrittää nii ei varmaan voi sun sairauskaan sua :) Jos se on nyt kurissa niin miksi se ei vois olla vaikka koko loppu elämää? tiiän ettei asiat oo niin yksinkertasia, mutta jos susta itestä tuntuu että jaksaisit opiskella eikä skitsota nii sitähän se henkinen tasapaino on.
      Onnea ensi syksyn ja kevään hakuihin!

      • TotO

        "Ei yks virhe voi ihmistä määrittää"

        -Valitettavasti näin voi hyvinkin olla. Esim. itse lievästä värisokeudesta kärsivänä, jouduin luopumaan toiveistani, koska "kärsin" edelle mainitsemastani ongelmasta.
        Ei auttanut, vaikka lukion keskiarvo n.9 ja ylppärin keskiarvo E.


    • toinen mielipide

      Mielipiteillä mennään, ja minun mielipiteeni asiaan on se, että voit hakea kouluun. Siinä sen näkee, kaatuuko pääsy sairauteesi. Itse pitäisin tuota diagnoosia vakavana riskinä juuri hoitotyössä, vaikka sairaus nyt on hallinnassa.

    • Lekuri tietää

      Asiasta kannattaa varmaan kysyä lääkäriltäsi. Hän osaa kyllä kertoa, ja hassua ettei ole jo kertonut, jos sairautesi aiheuttaa jotain rajoituksia. Kuten esim jos on näön kanssa ongelmia, lääkäri osaa sanoa jos sillä on ajokorttiasioihin vaikutusta.

    • vieras8

      Sairaanhoitajan ja erityisesti ensihoitajan työ on raskasta ja henkisesti vaativaa. Olen tätä työtä tehnyt yli 30 vuotta ja en oikein suosittelisi sinulle tätä ihan oman itsesi takia. Ihan ns. henkisesti terveetkään eivät tahdo jaksaa, vaikka kukaan ei ole täydellinen. Työ on henkisesti että fyysisesti tosi stressaavaa ajoittain. Ymmärtäisin, että ensihoitajan työhön haluaisit.... Sairaanhoitajan työn pystyy paremmin valitsemaan minne menee...
      Eli kannattaa ihan oikeasti harkita kahdesti, että minne hakeutuu...

    • believerdd

      Sairaanhoitajien työ on tunnetusti rankkaa. Kannattaa miettiä myös muita sosiaali- ja terveysalan vaihtoehtoja, kuten terveydenhoitaja. Se voisi olla tasapainoisempi ja keveämpi ammatti verrattuna sairaanhoitajan ammattiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1870
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1499
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1272
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      125
      1265
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1190
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      270
      989
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      952
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      107
      905
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      104
      857
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      46
      695
    Aihe