prosessinhoitaja

13+20

tietääkö kukaan, paljonko prosessinhoitaja tienaa joissakin seuraavista paikoista?

-jätevedenpuhdistamo
-paperitehdas
-öljyn jalostamo
-elintarviketehdas
-jätteenpolttolaitos
-betonitehdas

kiitos hänelle joka antaa asiallisen vastauksen.

10

5182

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duunailiha

      Paperi, kemia, öljy 45 - 70k vuosi. Muut 30-40k. Otaksuen keskeytymätön 3 - vuorotyö

    • nimimerkkkkkiii

      Jätteenpolttolaitos 3-vuorotyössä noin 70 000 € / vuosi 5 vuoden työkokemuksella

      • Pskaapuhut

        Joo varmaan onki lähemmäs 6000€/vuosi, lääkäritkään saa semmosia rahoja.


    • 9+18

      kiitos vastauksista! :)) T. Aloittaja

    • 7+16

      Unohdin kysyä sinulta nimimerkkkkkiii, että millaista työ on jätteenpolttolaitoksella? Itseäni kiinnostaa öljyn jalostamon lisäksi juuri tuo jätteenpolttolaitos. Olisi kiva kuula, millainen on tyypillinen työpäivä :) Sen takia kyselen, kun lähden opiskelemaan prosessiteollisuuden perustutkinnon. Ja onko teillä ollut työssäoppijoita?

    • helluntaiseura

      Elintarvikeala kokemusta 10v. työtä kahdessa vuorossa palkka lisineen 3050e brutto

    • 7+4

      kertokaas alalla olevat mikä tutkinto teillä on?
      olen kuulut että töihin voi päästä ilman sitä prosessialan koulutustakin, olisi kiva tietää onko niin :)

      • Nimimerkki varattu

        Ainakin omalla työmaalla on yksi vaatimus prosessialan koulutus, mutta tosiasiassa se on ensimmäinen vaatimus josta ollaan valmis joustamaan. Sen verran ovat joustaneet, että löytyy ylioppilaasta insinööreihin duunareina.

        Ainoa josta ei olla joustamaan on valmius kolmivuorotyöhön, koska työmaa käy keskeytymättömässä kolmivuorossa.

        Itse kuulun niihin harvoihin joilla on alan peruskoulutus, mutta alan koulutuksen puute mikään haitta tai este ole, koska työt opetetaan perusteellisesti ennen omatoimista työskentelyä. Pientä lisää palkassa tuosta tutkinnosta sai alkuvuosina, mutta se on sittemmin jo "sulanut" palkan korotusten myötä.


    • 6+15

      olen miettinyt tuota prosessialan koulutusta, hyvä palkka jolla tulee toimeen ja tutkinnon saa suoritettua alle 2ssa vuodessa aikuiskoulutuksena.

      Mua mietityttää automaatio, väheneekö työpaikat esim. vesilaitoksella automaation myötä? Tai muualla?
      mikä olisi kaikista vakain työllistäjä johon ei taloudelliset suhdanteet vaikuta?

      • Nimimerkki varattu

        Vähentääkö automaatio olemassa olevia työpaikkoja vai ei riippuu alasta.

        Joillakin työpaikoilla automaatiolla saattaa myös vähentää työpaikkoja, mutta todennäköisemmin se vähentää yksittäisen työntekijän työkuormaa, ja samalla saattaa vähentää uusien työntekijöiden palkkaamisen tarvetta. Mitään yleispätevää vastausta ei ole.

        Esim. omalla työpaikalla kemian perusteollisuudessa on vuosien varrella satsattu automatisointiin, mutta se ei ole vaikuttanut työsuhteisiin. Samalla työntekijämäärällä tehdään vain enemmän lopputuotetta vähemmällä vaivalla. En näkisi automatisointia ongelmana tai vaarana, pikemminkin päinvastoin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2052
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      165
      1582
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1537
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1270
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      275
      1115
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      131
      1027
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1003
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      53
      847
    Aihe