VJ:n jälkeen

HTJP

Onko kokemusta, kuinka pankit suhtautuvat velkajärjestelyn läpikäyneeseen jolla luottotiedot kunnossa? Myöntävätkö lainaa asunnon ostoon tai yritystoiminnan aloittamiseen, vai onko vj ikuinen este?

9

188

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yks_vj

      Valitan, että en omaa kokemusta, mutta väitän, että et saa ihan "normikorolla" lainaa, vaan siinä on reipas marginaali (

    • tulevaisuudentoivo

      Mä aion kokonaan vaihtaa pankkia. Nyt vj:ssä mukana opintolainat, toinen nordeasta ja toinen sammosta. Vaihdan vj:n loputtua palkkatilin kokonaan vaikka osuuspankkiin tai aktiaan tai jonnekkin. Tosin olen vj:ssä maksamassa velat lähes pennilleen takaisin, mutta kuitenkin. Parasta vaihtaa puhtaaseen pöytään, koska nämä vj:n velat ovat olleet elämäni ainoa maksuhäiriö.

    • Pankeilla on oikeus valita laina-asiakkaansa ja ylipäätään pitää omista asiakkaistaan rekisteriä. Jos olet kerran aiheuttanut jollekin pankille luottotappioita, et saa heiltä enää lainaa. Monet ovat vuosia aiemmin maksaneet ulosoton kautta rästiinjääneet pankkilainansa viimeistä senttiä myöten, ryhdikkäästi säästäneet asuntoon ison käsirahan ja tulleet torjutuiksi lainatiskillä, omassa pitkäaikaisessa pankissaan. Pankkitilisi saat pitää ja credit-korttikin annetaan, mutta mitään pankille riskiä tuovaa ei sinulle anneta.

      Velkajärjestelyn jälkeen vaihda asiakkuutesi sellaiseen pankkiin, jolle et ole aiheuttanut luottotappioita. Uuden pankin on nähtävä rahankäyttöäsi jonkun aikaa, ennenkuin mitään isompaa lainaa harkitaan. Jos olet maksanut lainaasi myöhässä, saatat edelleen saada luottoa, mutta kalliimmalla hinnalla eli marginaalisi nousee. Velkajärjestelyn läpikäyneenä ymmärrät luotonoton riskit paremmin, mutta se ei valitettavasti ole mikään meriitti lainaa hakiessa.

      • yksiö haaveissa

        Kuinkapaljon on säästettävä pesämunaa, että edes kehtaa mennä kysymään? Jos on hoitanut velkajärjestelymaksunsa asiallisesti ja kokonaan. 20 vai 35%?


    • moip

      Hämmästyin tietämättömyydestä jota pankissa kohtasin. Toimihenkilö sanoi:"ei velkajärjestelyssä oleva saa säästää. Kaikki säästöt pitää vj:n lopussa maksaa velkojille". Avasin arvo-osuustilin sitten toiseen pankkiin, säästän 100€/kk osakkeisiin, elinkustannuksiin jäävästä osasta.

      • nomoreloan

        Oliko tää zoukki, että avasit toisessa pankissa arvo-osuustilin osakekauppaan? Eikös velkasjärjestely ole niin tiukkua ettei edes yksinolevaslla tuollaiseen mahdollisuutta ja toisaalta eikö tieto muka kulje henkilötunniksen mukana toiseenkin pankkiin velkajärjestelystä. Kysehän ei ole mistään ns. toisen pankin pankkisalaisuudesta, vaan yhteiskunnantuomista..... FEIKKIÄ!

        Se, joka on sanonut ettei VJ:ssä oleva saa säästää, niin on ollut oikeassa, koska ei siihen pitäisi olla saumaa... tottakai jokainen jättää aina euroja tilille edelliseltä kuulta, mutta tuskin satasia, kun kaikki menee normielämään.

        Velholle kerron tuosta pankin oikeudesta valita asiakkaat. ITse olen vajaakuntoinen ns. PA ja olin pitkään yhden pankin asiakas. pankki kuitenkin teki asioita jotka vähän haottasi omaa elääni ja tavallaan vaikuttaa edelleen.... vaihdoin pankkia siis torin toisella puolella olevaan. Sain kuitenkin erään asian takia ns. vanhasta pankista puhelun erään sopimusasian takia ( ei ollut velkaa ), niin pankkiviekailiija pahoitteli ratkaisuani ja pyysi minua miettimään asioita ja tulemaan takaisin heidän asiakkaaksi.

        Uuden pankin jutuissa sit ilmeni ongelmia.... asioita jotka kaikki sen pankin asiakkaat kokivat.... ja onneksi ennen sitä ongelmaa kuitenkin vaihdoin pankin takaisin sinne mistä läksin..... Pankilla on oikeus valita asiakkaat ja joskus pyydetäänkin..... ei asioit huonosti hoitavat asiakkaat ole kellekkään mieluisia.

        Suomeen pitäs vielä yksi pankki roskasakille, eli niille joille ainut oikea palvelu on visaelectron.


      • voi säästää
        nomoreloan kirjoitti:

        Oliko tää zoukki, että avasit toisessa pankissa arvo-osuustilin osakekauppaan? Eikös velkasjärjestely ole niin tiukkua ettei edes yksinolevaslla tuollaiseen mahdollisuutta ja toisaalta eikö tieto muka kulje henkilötunniksen mukana toiseenkin pankkiin velkajärjestelystä. Kysehän ei ole mistään ns. toisen pankin pankkisalaisuudesta, vaan yhteiskunnantuomista..... FEIKKIÄ!

        Se, joka on sanonut ettei VJ:ssä oleva saa säästää, niin on ollut oikeassa, koska ei siihen pitäisi olla saumaa... tottakai jokainen jättää aina euroja tilille edelliseltä kuulta, mutta tuskin satasia, kun kaikki menee normielämään.

        Velholle kerron tuosta pankin oikeudesta valita asiakkaat. ITse olen vajaakuntoinen ns. PA ja olin pitkään yhden pankin asiakas. pankki kuitenkin teki asioita jotka vähän haottasi omaa elääni ja tavallaan vaikuttaa edelleen.... vaihdoin pankkia siis torin toisella puolella olevaan. Sain kuitenkin erään asian takia ns. vanhasta pankista puhelun erään sopimusasian takia ( ei ollut velkaa ), niin pankkiviekailiija pahoitteli ratkaisuani ja pyysi minua miettimään asioita ja tulemaan takaisin heidän asiakkaaksi.

        Uuden pankin jutuissa sit ilmeni ongelmia.... asioita jotka kaikki sen pankin asiakkaat kokivat.... ja onneksi ennen sitä ongelmaa kuitenkin vaihdoin pankin takaisin sinne mistä läksin..... Pankilla on oikeus valita asiakkaat ja joskus pyydetäänkin..... ei asioit huonosti hoitavat asiakkaat ole kellekkään mieluisia.

        Suomeen pitäs vielä yksi pankki roskasakille, eli niille joille ainut oikea palvelu on visaelectron.

        No, jos nostaa rahansa käteisenä ja ostaa vain käteisellä ja laittaa osan säästöön kaappiin, ei siitä kukaan velkoja tai pankki tiedä. Joten siinä mielessä rahaa voi säästääkin.


      • moip
        nomoreloan kirjoitti:

        Oliko tää zoukki, että avasit toisessa pankissa arvo-osuustilin osakekauppaan? Eikös velkasjärjestely ole niin tiukkua ettei edes yksinolevaslla tuollaiseen mahdollisuutta ja toisaalta eikö tieto muka kulje henkilötunniksen mukana toiseenkin pankkiin velkajärjestelystä. Kysehän ei ole mistään ns. toisen pankin pankkisalaisuudesta, vaan yhteiskunnantuomista..... FEIKKIÄ!

        Se, joka on sanonut ettei VJ:ssä oleva saa säästää, niin on ollut oikeassa, koska ei siihen pitäisi olla saumaa... tottakai jokainen jättää aina euroja tilille edelliseltä kuulta, mutta tuskin satasia, kun kaikki menee normielämään.

        Velholle kerron tuosta pankin oikeudesta valita asiakkaat. ITse olen vajaakuntoinen ns. PA ja olin pitkään yhden pankin asiakas. pankki kuitenkin teki asioita jotka vähän haottasi omaa elääni ja tavallaan vaikuttaa edelleen.... vaihdoin pankkia siis torin toisella puolella olevaan. Sain kuitenkin erään asian takia ns. vanhasta pankista puhelun erään sopimusasian takia ( ei ollut velkaa ), niin pankkiviekailiija pahoitteli ratkaisuani ja pyysi minua miettimään asioita ja tulemaan takaisin heidän asiakkaaksi.

        Uuden pankin jutuissa sit ilmeni ongelmia.... asioita jotka kaikki sen pankin asiakkaat kokivat.... ja onneksi ennen sitä ongelmaa kuitenkin vaihdoin pankin takaisin sinne mistä läksin..... Pankilla on oikeus valita asiakkaat ja joskus pyydetäänkin..... ei asioit huonosti hoitavat asiakkaat ole kellekkään mieluisia.

        Suomeen pitäs vielä yksi pankki roskasakille, eli niille joille ainut oikea palvelu on visaelectron.

        Velkajärjestelyssä jää reilu 500 euroa/kk elinkustannuksiin. Tämän rahan saa käyttää kuinka haluaa, pankkivirkailijan mielestä ei saa säästää vaan pitää tuhlata vaikkapa viinaan ja naisiin. Kyllä, joku voi elää niin nuukasti että jää 100€ säästöön.


      • moip kirjoitti:

        Velkajärjestelyssä jää reilu 500 euroa/kk elinkustannuksiin. Tämän rahan saa käyttää kuinka haluaa, pankkivirkailijan mielestä ei saa säästää vaan pitää tuhlata vaikkapa viinaan ja naisiin. Kyllä, joku voi elää niin nuukasti että jää 100€ säästöön.

        Kyllä, velkajärjestelyssä saa tehdä omilla elinkustannusrahoillaan ihan mitä tahtoo. Ne saa säästää, ne saa tuhlata tai vaikka lahjottaa Viipurin kodittomille koirille. Velkajärjestely koskee vain velkoja ja maksuvaraa, joka on laskennallinen - ei siis todellinen, kuun lopussa viivan alle realisoituva numero. Samalla tavoin on määritelty toimeentulotukinormeja, ulosoton suojaosuuksia ja Kelan asumistuen rajoja; ne ovat laskennallisia määrittelyjä, asiantuntijoitten harkinnan tulosta, joille on haettu lainsäätäjien hyväksyntä. Erilaisten ihmisten erilaiset rahankäyttötavat konkretisoituvat tässä, 500 eurolla toiset kuolevat nälkään ja toiset tekevät säästötilille sijoituksia. Itselleni tuo on parin kuukauden käyttöraha, enkä näe mitään ihmeellistä ylimääräisen hillon säilömisessä pahan päivän varalle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14846
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3049
    3. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    4. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3045
    5. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3045
    6. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    7. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    8. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3044
    9. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3040
    10. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      3039
    Aihe