Onko hän narsisti

onko hän?

Eräs tuntemani henkilö on kauhean puhelias? Hän osaa viedä toisilta keskustelun ja aivan kuin hän itse vastaisi kaikkiin kysymyksiin? Jotenkin hän on rasittava. Hänen käytöksensä on tosin asiallista ..mutta jotenkin töykeää. Ja sitä puhetta sitä tulee koko ajan. Olen ihmetellyt tätä henkilöä että jotain outoa hänessä on. Arvelisin että hän on Narsisti. Hänen puhetyylinsä on kaikkitietävän ..ikään kuin jo valtavan kokemuksen maailman kaikkiin ongelmiin ja niiden ratkaisuun perustuvan tietoinen?

49

1144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • narsistiepäily

Minkä ikäinen narsistiepäily on tässä kyseessä?

• kuka mitä hä?

Olinko se minä...vai olitko se sinä?? hölö hölö hölö hölöpätin pöö!

• suuria valheita

Yksi huomattava piirre narsistissa on juuri asiallisen oloinen käyttäytyminen niille, ketkä haluaa mukaan hoviinsa.
      Narsisti epäilee suuresti ihmisten motiiveja ja antaa samalla ymmärtää itse olevansa normaalipulliaisen yläpuolella. Hän korostaa omia elämän arvojaan, moraaliaan ja muuta pinnallista diibadaabaa.
      Narsisti tietää muiden asiat parhaiten, hän tietää millainen on luonteeltaan ja ajatusmaailmaltaan ihminen, jota hän ei ole koskaan tavannut. Hän tietää ihmisten taloudellisen tilanteen, parisuhteen laadun, kaiken mitä neljän seinän sisällä tapahtuu ihmisten yksityiskodeissa.

Hän haluaa levittää "rehellisyyttä ja tosi asioita" ihmisten yksityiselämästä, jotka todellisuudessa ovat satuilua. Hän analysoi jatkuvasti muita ihmisiä, aivan koko ajan. Hän johtaa tahallaan toisia harhapolulle.
      Tämä on sitä aivopesua, manipulointia, jota hän harrastaa.

Narsisti on luultavasti ollut pienestä lapsesta lähtien patologinen valehtelija, joka myös jollakin kummalla tavalla nauttii kohteidensa ärsyttämisestä. Narsisti on pohjattoman kateellinen ja kilpailee jatkuvasti toisten kanssa, ehkä pahinta käsirysyä käy kuitenkin itsensä kanssa. Hän on todella epätasapainoinen ihminen, joka elää luuloista ja pahoista puheista. Hän kuvittelee olonsa helpottuvan ja oman kilpensä kiillottuvan sillä, että hän mustamaalaa toisia.

Pysykää kaukana tälläisestä narsistista. Älkää uskoko noita tarinoita, mutta uskokaa pois, voitte itse paremmin ja suojelette itseänne ja yksityisyyttänne, kun otatte selvän pesäeron häneen.

• kirsikka3

Tunnen narsistin, vainooja, valehtelija ja haluaa hallita ihmisiä.
        Näyttelee ystävää, mut ei sitä kumminkaan oo, haluaa vaan jollain konstin hallita ihmisiä
        ja PUUTTUA NIIDEN ELÄMÄÄN VAIKKA MILLÄ TAVALLA. lUULEE ETTÄ TOISET OVAT KATEELLISIA vaikka hän itse on ja mustasukkainen,oli asia sit mikä hyvänsä!

• puhummekohan...?
        kirsikka3 kirjoitti:

Näyttelee ystävää, mut ei sitä kumminkaan oo, haluaa vaan jollain konstin hallita ihmisiä
        ja PUUTTUA NIIDEN ELÄMÄÄN VAIKKA MILLÄ TAVALLA. lUULEE ETTÄ TOISET OVAT KATEELLISIA vaikka hän itse on ja mustasukkainen,oli asia sit mikä hyvänsä!

Puhummekohan samasta henkilöstä?

Avainsana on selän takainen toiminta: niin kyttäilyssä, paskan puhumisessa, ihmissuhteisiin ja toisten yksityiselämiin sekaantumisessa.
        Vääristelee kaikki asiat, kohteesta ei kelpaa mikään, ei sitten mikään.

• puhummekohan...?
        kirsikka3 kirjoitti:

Kirsikka, jos satut lukemaan tämän, niin olisiko mahdollista keskustella kanssasi ko. henkilöstä?
        Minulle alkaa riittää hänen temppunsa ja kirjoittelunsa...

• nettifeikkipiru
        kirsikka3 kirjoitti:

Mahtaako olla tämän tarinan narsisti kyseessä? Teksti on lainattu toiselta foorumilta 3v takaa:

"Samoin on netissä tullut jonkun asteen narsistiin (nainen) törmättyä. Hän hakee pahaa ihmisistä, tai kulloisestakin kohteestaan.
        Tyypillinen ajattelutapa voisi olla hänelle, että tavallinen ystävällisyys on "nuoleskelua tai vähintään kieroilua". On ilmeisesti jollain tavoin katkeroitunut perusluonteeltaan, esiintyy muina ihmisinä kiusatakseen, etsii virheitä, kuvittelee tietävänsä toisesta ihmisestä kaiken ja pitää tietojaan ainoina oikeina "faktoina" urkkii että voisi taas haukkua, käyttää "valtaansa" väärin ja pelaa kummallisia pelejä muiden kustannuksella. Hänellä täytyy olla aina hovi ihmisiä ympärillään, jotka myötäilevät mukana."

• heikko minä

Tähän aiheeseen tuli vielä sen verran mieleen, että narsistihan on pohjimmiltaan hyvin epävarma ihminen. Epävarmoista ihmisistä on sanottu, että he peittävät juuri tuota epävarmuuttaan puhumalla paljon.

• Yleistyksiä.

Yhtä lailla epävarma voi olla hiljainen tarkkailija, joka antaa muiden hoitaa puhumisen kasatakseen heistä tietoa, mutta joka ei anna itsestään juuri mitään.

• elämä antaa
        Yleistyksiä. kirjoitti:

Yhtä lailla epävarma voi olla hiljainen tarkkailija, joka antaa muiden hoitaa puhumisen kasatakseen heistä tietoa, mutta joka ei anna itsestään juuri mitään.

Pitkästä muistista on todellakin joskus hyötyä.
        Hiljainen tarkkailija ei ole narsisti. Narsistihan pyrkii olemaan esillä, siis esiintyy, haluaa huomiota ja ihailua.
        Itsestään antamattomuus on myös tervettä itsesuojeluvaistoa. Aivan kuten joku joskus sanoi: "olen saanut minäkin tarpeeksi kateellisilta ihmisiltä paskaa niskaani, että osaan suojella itseäni".
        Narsistilla ei ole itsesuojeluvaistoa. Hän tekee asioita, joista joutuu tavalla tai toisella vastuuseen, ajan myötä.
        Elämä muistaa jokaista, joka tekee vääryyttä. Omia tarpeitaan ei voi oikeuttaa jollakin väärin teolla, jokaisen ihmisen täytyy kantaa vastuu omasta itsestään ja käytöksestään.

• elämä ottaa
        elämä antaa kirjoitti:

Pitkästä muistista on todellakin joskus hyötyä.
        Hiljainen tarkkailija ei ole narsisti. Narsistihan pyrkii olemaan esillä, siis esiintyy, haluaa huomiota ja ihailua.
        Itsestään antamattomuus on myös tervettä itsesuojeluvaistoa. Aivan kuten joku joskus sanoi: "olen saanut minäkin tarpeeksi kateellisilta ihmisiltä paskaa niskaani, että osaan suojella itseäni".
        Narsistilla ei ole itsesuojeluvaistoa. Hän tekee asioita, joista joutuu tavalla tai toisella vastuuseen, ajan myötä.
        Elämä muistaa jokaista, joka tekee vääryyttä. Omia tarpeitaan ei voi oikeuttaa jollakin väärin teolla, jokaisen ihmisen täytyy kantaa vastuu omasta itsestään ja käytöksestään.

Tottakai narsisti voi olla myös hiljainen tarkkailija, joka sittemmin pyrkii juonittelemaan ja iskemään puukkoja selkään tai levittämään itse sepittämiään juoruja ja valheita. Ihailuja ja kehuja voi saada niin monella tavalla.

• what goes around...
        elämä ottaa kirjoitti:

Tottakai narsisti voi olla myös hiljainen tarkkailija, joka sittemmin pyrkii juonittelemaan ja iskemään puukkoja selkään tai levittämään itse sepittämiään juoruja ja valheita. Ihailuja ja kehuja voi saada niin monella tavalla.

Valehdella ei tarvitse, totuuden voi kertoa. Narsisti kuitenkin systemaattisesti kieltää näiden olevan totuus, onhan manipuloinnin mestari.
        "Jos onkin tehnyt, niin ei pidä myöntää", hänen omasta suustaan kuultu motto.
        Miksi narsistin toimia ja puheita ei saisi paljastaa, kun hänkin salaa selän takana vakoilee ja kyttää toisen elämää, tekee asioita, puhuu ja kirjoittaa, pyörittää hoviaan ja heittäytyy itse uhriksi, vaikka niin moni henkilö tietää mitä hän on ja on nähnyt hänen pelinsä.

Toisten ihmisten perusminuuteen ei kuulu valehtelu, ei sitä tarvitse tehdä, koska narsisti itse tekee sitä systemaattisesti, on niin kaksinaamainen juonittelija, ettei hän jää kiinni puheistaan, ellei joku niitä paljasta.

Mutta narsisti toki voi syyttää toista valehtelusta, manipuloinnista ja satuilusta ihan niin paljon kuin tahtoo. Uskoo ken tahtoo.

• elämä ottaa
        what goes around... kirjoitti:

Valehdella ei tarvitse, totuuden voi kertoa. Narsisti kuitenkin systemaattisesti kieltää näiden olevan totuus, onhan manipuloinnin mestari.
        "Jos onkin tehnyt, niin ei pidä myöntää", hänen omasta suustaan kuultu motto.
        Miksi narsistin toimia ja puheita ei saisi paljastaa, kun hänkin salaa selän takana vakoilee ja kyttää toisen elämää, tekee asioita, puhuu ja kirjoittaa, pyörittää hoviaan ja heittäytyy itse uhriksi, vaikka niin moni henkilö tietää mitä hän on ja on nähnyt hänen pelinsä.

Toisten ihmisten perusminuuteen ei kuulu valehtelu, ei sitä tarvitse tehdä, koska narsisti itse tekee sitä systemaattisesti, on niin kaksinaamainen juonittelija, ettei hän jää kiinni puheistaan, ellei joku niitä paljasta.

Mutta narsisti toki voi syyttää toista valehtelusta, manipuloinnista ja satuilusta ihan niin paljon kuin tahtoo. Uskoo ken tahtoo.

Yksi narsisti voi olla suulas mahtailija. Joku toinen narsisti voi taas olla hiljainen tarkkailija, joka tosiaan salaa selän takana vakoilee ja kyttää toisten elämää, pyörittää hoviaan. Tietysti myös puhelias henkilö voi tuota tehdä.

Yksi narsisti voi olla tyhmähkö höyrypää, joku toinen narsisti voi olla fiksumpi ja kylmäverisempi. Onhan näitä.

• I rest my case.
        elämä ottaa kirjoitti:

Eikö nuo itse sepittämäsi juorut ja valheet olekin omaa käsialaasi, narsisti?

En ole vielä tähän päivään mennessä ymmärtänyt, miten ihmisestä voi tulla tuollainen kieroon kasvanut nilkki? Mikä elämässäsi on mennyt noin pahasti pieleen, että sinusta on tullut tuollainen?

Minulla on pitkä muisti... Muistan, kun alkuaikoina sanoit, ettet ole oikeasti sellainen kuin mitä esität - se on vain roolia, jota vedät.

Muistan myös, kun kirjoittelit paljon paskaa ja sanoit, että pitää olla niinkuin ei olisi mitään kirjoitellutkaan.

Miten ihmisestä voi tulla tuollainen? Valehdella päin naamaa, vaikka ihmiset tietäisivätkin ihan tarkkaan tekemisesi.

Onhan se taito tuokin, listojen tekemisen ohella. En vielä tuolloin arvannut, että kiusaaminen ja vainoaminen on erikoisalaasi.

Harjoittamasi toiminta voi vaan tulla hyvin kalliiksi omassa kotimaassasi - enkä puhu nyt välttämättä rahasta.

Onneksi olkoon.

• elämä ottaa
        I rest my case. kirjoitti:

En ole vielä tähän päivään mennessä ymmärtänyt, miten ihmisestä voi tulla tuollainen kieroon kasvanut nilkki? Mikä elämässäsi on mennyt noin pahasti pieleen, että sinusta on tullut tuollainen?

Minulla on pitkä muisti... Muistan, kun alkuaikoina sanoit, ettet ole oikeasti sellainen kuin mitä esität - se on vain roolia, jota vedät.

Muistan myös, kun kirjoittelit paljon paskaa ja sanoit, että pitää olla niinkuin ei olisi mitään kirjoitellutkaan.

Miten ihmisestä voi tulla tuollainen? Valehdella päin naamaa, vaikka ihmiset tietäisivätkin ihan tarkkaan tekemisesi.

Onhan se taito tuokin, listojen tekemisen ohella. En vielä tuolloin arvannut, että kiusaaminen ja vainoaminen on erikoisalaasi.

Harjoittamasi toiminta voi vaan tulla hyvin kalliiksi omassa kotimaassasi - enkä puhu nyt välttämättä rahasta.

Onneksi olkoon.

Hei, valehtelija!

"Minulla on pitkä muisti... Muistan, kun alkuaikoina sanoit, ettet ole oikeasti sellainen kuin mitä esität - se on vain roolia, jota vedät."

Aivan, joku on sanonut jotain, ja sinä vääristelet sen joksikin muuksi, luot siitä oman tulkinnan mikä suosii omaa itseäsi ja omaa toimintaasi ja mustamaalaa sen toisen. Sitä esität totuutena ympäriinsä, etkä edes häpeä.

Minä olen kerran ollut tilanteessa, missä jokainen asia, mitä sanoin rehellisesti, sai aikaan niin suuren sakinhivutuksen, että kyllästyin olemaan oma itseni ja olin enimmäkseen kuten tyranni hovineen toivoi. Silloin ei tullut riitaa, konfliktia ja sakinhivutusta. Tästä saatoin sanoa, että en ole oma itseni - vaikka toki olisin tahtonut olla, kuten jokainen terve ihminen tahtoo. Mutta hei, voihan sen noinkin vääristellä, varsinkin kun on tyranni itse.

"Muistan myös, kun kirjoittelit paljon ****** ja sanoit, että pitää olla niinkuin ei olisi mitään kirjoitellutkaan."

Valehtelua tai ei liity minuun vaan olet taas tunnistanut jonkun väärin netissä ja otat oikeuden valehdella muista ihmisistä, jotka eivät ole sitä kirjoittaneet. Kiva juttu, onneksi olkoon vaan taas, valehtelijanilkki.

"Miten ihmisestä voi tulla tuollainen? Valehdella päin naamaa, vaikka ihmiset tietäisivätkin ihan tarkkaan tekemisesi."

Kuten tuomioistuin, eikö vain?

"Onhan se taito tuokin, listojen tekemisen ohella. En vielä tuolloin arvannut, että kiusaaminen ja vainoaminen on erikoisalaasi."

En listaa koskaan. Olet taas väärän ihmisen kimpussa.

"Harjoittamasi toiminta voi vaan tulla hyvin kalliiksi omassa kotimaassasi - enkä puhu nyt välttämättä rahasta."

Espanjassa vai?

• elämä ottaa
        I rest my case. kirjoitti:

Onneksi olkoon.

Tämä vielä sulle, valehtelijanilkki.

"Yksi huomattava piirre narsistissa on juuri asiallisen oloinen käyttäytyminen niille, ketkä haluaa mukaan hoviinsa.
        Narsisti epäilee suuresti ihmisten motiiveja ja antaa samalla ymmärtää itse olevansa normaalipulliaisen yläpuolella. Hän korostaa omia elämän arvojaan, moraaliaan ja muuta pinnallista diibadaabaa.
        Narsisti tietää muiden asiat parhaiten, hän tietää millainen on luonteeltaan ja ajatusmaailmaltaan ihminen, jota hän ei ole koskaan tavannut. Hän tietää ihmisten taloudellisen tilanteen, parisuhteen laadun, kaiken mitä neljän seinän sisällä tapahtuu ihmisten yksityiskodeissa.

Hän haluaa levittää "rehellisyyttä ja tosi asioita" ihmisten yksityiselämästä, jotka todellisuudessa ovat satuilua. Hän analysoi jatkuvasti muita ihmisiä, aivan koko ajan. Hän johtaa tahallaan toisia harhapolulle.
        Tämä on sitä aivopesua, manipulointia, jota hän harrastaa.

Narsisti on luultavasti ollut pienestä lapsesta lähtien patologinen valehtelija, joka myös jollakin kummalla tavalla nauttii kohteidensa ärsyttämisestä. Narsisti on pohjattoman kateellinen ja kilpailee jatkuvasti toisten kanssa, ehkä pahinta käsirysyä käy kuitenkin itsensä kanssa. Hän on todella epätasapainoinen ihminen, joka elää luuloista ja pahoista puheista. Hän kuvittelee olonsa helpottuvan ja oman kilpensä kiillottuvan sillä, että hän mustamaalaa toisia.

Pysykää kaukana tälläisestä narsistista. Älkää uskoko noita tarinoita, mutta uskokaa pois, voitte itse paremmin ja suojelette itseänne ja yksityisyyttänne, kun otatte selvän pesäeron häneen."

• matkustellut 'narsis

Johtopäätös: etelä-eurooppalaiset ja amerikkalaiset ovat puheliaina kansakuntina narsisteja. Hiljaiset suomalaiset ovat 'normaaleja'.

• .......

Niin..koittakaas nyt päättää arvon leidit onko se narsu siis hiljanen mussukka vai äänekäs urpo. Menee vähän pää tässä sekaisin teidän analyyseissä.

• nassukka

Oliko tässä tarkoitus leimata joku tietty tyyppi? Sitten menee analyysit helpoksi. Julkisesti leimaava manipuloi, ja on...

• eksakti tiede

narsu on aina viiksekäs, harvemmin kalju. useammin tummaverinen latino kuin ristiverinen hissukka. joskus voi olla blondikin, anteeksi sekoittavan löysä relativismi.

• kyl näi o marjat
        eksakti tiede kirjoitti:

narsu on aina viiksekäs, harvemmin kalju. useammin tummaverinen latino kuin ristiverinen hissukka. joskus voi olla blondikin, anteeksi sekoittavan löysä relativismi.

Kyllä naiset on narsisteja lähestulkoon kaikki niissä tilanteissa kun huomaavat että mietä voi nyt polkea. Siinä tavallaan tilaisuus tekee varkaan ja pikkunarsu nostaa kurahaaroissa päätään.

• näin on urponassut
        kyl näi o marjat kirjoitti:

Kyllä naiset on narsisteja lähestulkoon kaikki niissä tilanteissa kun huomaavat että mietä voi nyt polkea. Siinä tavallaan tilaisuus tekee varkaan ja pikkunarsu nostaa kurahaaroissa päätään.

Kyllä tämän maailman kulttuureissa on naisia poljettu kautta ihmisen historian. Onks se sit heti eri asia ja ok, kun sukupuolet vaihdetaan toisin päin? Kun naisia poljetaan, koska tilaisuus tekee varkaan ja kulttuurikin sallii?

Oikeiden nassujen kanssa se on muuten yksi rasittavimmista seikoista, miten sama asia muuttuu aivan eri asiaksi heidän kulloisenkin sijaintinsa mukaan. Muita he jaksavat vähätellä ja panetella ja mitätöidä ja nimitellä, ja tehdä minuutin kuluttua saman asian, jolloin se on ok heidän tekemänään, paneteltavaksi tulee luonnollisesti taas silloinen ympäristö...

• Ihminen on tehty puhumaan, eli viestittämään ympärilleen että hänkin on olemassa? Jos kaksi samanlaista juttelee kahden kesken niin kuunteleeko kumpikaan todellisuudessa muuta kuin omaa suurenmoista ääntään?

• Rallatiheija

Kyllä ne voi kuunnella. Vaikka hyvää musaa. Popedaa?

• Rallatiheija kirjoitti:

Kyllä ne voi kuunnella. Vaikka hyvää musaa. Popedaa?

"Kyllä ne voi kuunnella. Vaikka hyvää musaa. Popedaa? "

Niin käviskö tähän kohtaan tämä...

En työtä pelkää enkä kuolemaa
        En tullut tänne ketään nuolemaan

Aina sen saa mitä ansaitsee
        Vaikka kantensa vakka valitsee Voi kohtaloa joskus opastaa
        Se ottaa ja antaa kopastaan

http://www.youtube.com/watch?v=BJQfdW4wblQ

• Narsisti punnitsee

Narsisti punnitsee aina ja jatkuvasti, miten milloinkin on hyvä käyttäytyä. Koska narsistille on kuitenkin äärimmäisen tärkeää olla "täydellinen", kätkee hän tietämättömyytensä ja todellakin äärimmäisen suuren epävarmuutensa puhumattomuuden kaapuun usein. Todella usein.

Nyt kun olen selviytynyt narsistista, huomaan, että itse en toisin kuin kuvittelin, suinkaan tarkkaile ihmisiä sivusilmällä, että onko heissä narsistien oireita, vaan olen entistä rohkeampi. Joku narsisti voi ehkä harmistua minun rohkeudestani, mutta aikaa myöden avoimuuspelissä narsisti paljastuu kun ei uskalla puhua spontaanisti ja avoimesti.

Ja kaikki rosvotkin paljastuvat, kun eivät uskalla olla avoimella maaperällä. Ja kaikki keillä on ketunhäntä kainalossa... ja.. ja... muunlaiset ilkiöt.

• projektiota

Ei kai aloittaja vaan puhu itsestään?

• voi voi

Kyllä täällä vilisee näitä "asiantuntijoita". En voi kuin ihmetellä ja voivotella.

• ??? Miksi voivottel

"En voi kuin ihmetellä ja voivotella."

??? Miksi voivottelet? Ota toki osaa keskusteluun tai kerro edes mitä voivottelet.

• patologisoitkoturhaa

No ei tarvitse olla narsismista taaskaan kyse, jos henkilö on vaan kauan ollut puhumatta, ja sen elämässä on tapahtumia ja asioita, jotka ahdistavat tai stressaavat sitä, ja haluaa näin toisille puhumalla ja asiansa jakamalla purkaa ahdistustaan ja stressiään aivan tiedostamattaan.
      Ahdistavissa elämäntilanteissa ihminen saattaa käyttäytyä narsistisemmin kuin aikaisemmin, koska ne uhkaavat psyykkistä tasapainoa.
      Jos henkilö ei ole puhunut ylipäätään pitkään aikaan kenenkään kanssa, ja sitten tulee puheripuli, kun kuuntelevan ihmisen tapaa. Puhe saatta olla itsekeskeistä niin kauan kuin tämä ahdistava tila kestää, ja ei auta kuin odottaa että henkilön psyykkinen tasapaino palaa.
      Tietty joissaki mt-häiriöissä voi olla puheen rientoa. Vaikea sanoa pitäisi tietää ihmisen taustat, ja tuntea paremmin ennenkuin osaa sanoa mistä johtuu.
      Yksinäinen ihminenkin voi tavallaan muuttua itsekeskeisemmäksi, kun ei ole jatkuvasti vuorovaikutuksessa toisten kanssa, ja ajatusmaailma ikäänkuin kääntyy itsensä ympärillä pyöriväksi. Puhuttavaa asiaa ikäänkuin patoutuu varastoon, ja se pitää saada purkaa jollain lailla. Töykeä tyyli voi olla tunnetilasta johtuvaa tai opittua tyyliä kommunikoida, tai henkisistä kyvyistä johtuvaa. Sinä jouduit nyt kuuntelijan rooliin hänen kanssaan, mutta onko se paha asia, jos joku jossain täällä toista kuuntelee ja se toinen ihminen tulee kuulluksi.
      Toiset taas on puheliaampia kuin toiset ja spontaanimpia ihmisiä.
      Eihän sen puhumisen pitäs ketään tappaa, juurihan täällä on kehoteltu ihmisiä ottamaan kontaktia toisiin.
      Vai onko kyse olla sinun omasta asenteestasi ja stereotypioista tämän puhumiskulttuurin osalta ? Onko menty jo Suomessa siihen pisteeseen, että ainoastaan terapeutille saa puhua asioitaan, en tiedä.
      Ihmiset nykyään lukee ja keskustelee kaikenmaailman ongelmista niin paljon, että välillä normaalielämässä ammutaan yli, ja aletaan syyttä patologisoida kaikkea normaaliakin käytöstä, mikä on valitettavaa. Välillä tulee tunne, että kaikki on patologisoitu tässä maassa.
      Ja eikös nykypäivän trendi ole vain ja ainoastaan puhua itsestään. Normaalia käytöstä se sitten on, ei viittaa narsismiin.
      Sinäkin kun saat puheenvuoron, puhut vain itsestäsi niin olette tasoissa.

• Aloitus on tarjonnut

Aloitus on tarjonnut meille narsistin käyneille vaan tilaisuuden kertoa, miten meidän omat narsistimme ovat olleet. Ovatko puhuneet paljon vai vähän yms.

Tietenkään aloittajan tapauksesta ei voi mitään sanoa.

Aloittaja ihmettelee puheliaansa kaikkitietävyyttä, sitä että vastaa itselleen ja on myös töykeä. Minun Narsisti-Psykopaattini ei ollut tuosta mitään.

• Aloitus on tarjonnut kirjoitti:

Aloitus on tarjonnut meille narsistin käyneille vaan tilaisuuden kertoa, miten meidän omat narsistimme ovat olleet. Ovatko puhuneet paljon vai vähän yms.

Tietenkään aloittajan tapauksesta ei voi mitään sanoa.

Aloittaja ihmettelee puheliaansa kaikkitietävyyttä, sitä että vastaa itselleen ja on myös töykeä. Minun Narsisti-Psykopaattini ei ollut tuosta mitään.

"Tietenkään aloittajan tapauksesta ei voi mitään sanoa."

Noh, ei tietenkään voi, kun käsittääkseni palstalla kukaan muu ei tunne ko. henkilöä kuin aloittaja, joten aloittajan mielipide ja tuntemukset ko, henkilöstä hänen "kaikkitietävyydestä ja puhetavan töykeydestä" olivat hänen omia tuntemuksiaan...

Sitä en tiedä miten tuollaiseen sitten pitäisi suhtatua jos ja kun asia vaivaa tuottaa huonoa oloa niin kaiketi se etäisyyden ottaminen auttaa asiaa...

• 3+19=22

Olen lukenut näitä narsisti ketjuja jo viime vuoden lopulta ja harvoin saa lukea selkeän ja asiallisen oloisen viestin..kiitos

• Voi kauhia sentään

Eikö klassinen psykopaatti ole juuri mitä mielyttävin ihminen, joka hurmaa kaikki? Eli suunnilleen päinvastainen kuin tuttavasi.

Rasittava puheliaisuus, muiden keskeyttely ja sosiaalinen kömpelyys voivat liittyä ADHD:n. Kyläilyt ovat usein liian vähävirikkeisiä ja tylsiä ADHD-henkilölle, jolloin hän alkaa höpöttää pitääkseen aivojensa vireystilaa yllä. Jos siitä on kyse, niin tehkää seuraavalla kerralla jotain järkevää yhdessä pelkän tylsistävän kahvinjuonnin sijasta.

Kaikkitietäviä taas on ihmisistä vähintään puolet. Ei ehkä kannata ottaa sitä noin vakavasti. Jos analysoi joka keskustelun, niin eipä silloin voi esim. sukutapaamisiin mennä ollenkaan.

Voipi olla, että hänellä vain sattui olemaan tuollainen päivä. Et ehkä itsekään ole täydellinen, eivätkä omat juttusi niin kiinnostavia kuin luulet. Hyvin usein seurueessa on joku, joka on suuna päänä yli muiden. Jos ihmettelet sitä että tällä kertaa se oli hän, niin saattaahan olla että yleensä se olet sinä itse.

• pois ennakkoluulot

Jos häntä vaan on jännittänyt seurassasi, tai onkin ihastunut sinuun ja sanat ja puheet menevät solmuun ja ei osaa oikein olla luontevasti. Haluaa kuitenkin tehdä vaikutuksen.
        Jos hän onkin mitä kultaisin ihminen ja vaan sosiaalisisaa tilanteissa jännittää ja on kenties päättänyt, kun on aina jäänyt altavastaajaksi ja huomiotta seurassa, ottaa nyt tilan haltuun. On päättänyt siirtyä omalta mukavuussalueeltaan pois.
        Tai sitten hän matki teidän puheita ja käyttäytymistä, jos te itse olette keskustelleet ja vastaattekin itse itsellenne. Oletteko havainnoineet omaa keskusteluanne.
        Voi tietty olla myös alkavaa mielenterveysongelmaa; esim. alkava mania, psykoosi, tms. ongelma, johon tarvitsisi hoitoa. Onko hänellä muita outoja käyttäytymispiirteitä havaittavaissa? Täytyy selvittää sinun jonkin toisen kanssa tuo asia. Tai yrittää selvittää se ko. puhujan kanssa. Ota lähiomaisiin yhteyttä asian selvittämiseksi.
        Vanhemmalla ihmisellä tietty voi jokin muukin sairaus aiheuttaa kuvatunlaista käyttäytymistä. Asia kannattaa selvittää läheisten kanssa.
        Voi tietysti kyse olla vaan henkilön persoonasta, jos on älykäs tutkijatyyppi tai hieman Asperger-tyyppikin, niin ei tule yksilö turhaan leimattua ja syrjäytettyä porukasta. Voithan tuota kysyä suoraan, että onko hänellä mahdollisesti jokin vaiva mikä näyttäytyy ko. tavalla.
        Muistat kertoa vain minä muodossa, että itsellen vastaaminen tuntuu sinusta oudolta, ja et ole tottunut tuollaiseen käyttäytymiseen, että mistähän mahtaa olla kyse.
        Voithan tietty jäädä tarkkailemaan tilannetta ja tutustua tyyppiin ja hänen persoonaansa paremmin.
        Narsistia tuskin kenestäkään kannatta lähteä leipomaan tuolla perusteella.
        Narsismi on sen verran vakava ongelma, ettei se kyllä yhden tai vielä kahdenkaan tutustumiskerran perusteella henkilöstä selviä. Pitää olla pitemmän aikaa kontaktisssa ennenkuin voi alkaa epäilemään toisessa ko. persoonallisuushäiriötä.
        Lisäksi pitää löytyä muitakin narsismiin oleellisesti liittyviä käyttäytymismalleja pitemmältä ajalta, ennekuin voi henkilöä pitää ko. häiriöisenä.
        Voihan kyseessä olla vain huomionhakuinen henkilö.
        Jatka tutustumista vain ilman ennakkoluuloja. Hänhän voi osoittauta mitä ihanmmaksi ihmiseksi kun paremmin oppii tuntemaan.

• ykshämeestä

Itse olin melkein 12 vuotta yhdessä vissiin narsistin
      kanssa. 6 vuotta naimisissa ja yksi lapsi, hänellä
      2 poikaa edellisestä, ulkomaalaissyntyinen. Alussa
      vissiin sekaisin seksin määrästä ja rakastunut.Sitten
      alkoi oppia tuntemaan ihminen. Hän esim. ei ole
      koskaan väärässä? vaikea myöntää virheitään. Hyvä
      esiintymään ja kielitaitoinen. Hakee julkisuutta mm.
      tv, politiikka ja oma wikimedia sivu?? Tämä sivu tuli
      n.vuosi avioeron jälkeen. Erottiin 2 kertaa kun meikäläinen
      oli niin reppana ettei pystynyt kerralla eroamaan. Lastani
      ajattelin ja nyt edelleen lapsi mielessä on.
      Eron jälkeen alkoi kostonkierre, esim poliisi tutkintaa lapsen
      hyväksikäytöstä ja niin että lastaan kuukausiin ei tavannut.
      oikeudenkäynnit yms. hyvin hän sai myös sosiaalityöntekijät
      meikäläistä vastaan ja tämä jatkuu ja jatkuu...
      Hän mms, kertoi että sisko varasti hänen syntymätodistuksen,
      hän viettää kaksi syntymäpäivää ja odottaa lahjoja molempina
      päivinä.Töissä hän kertoi urkkineensa sukulaisteni tietoja.
      Tämä ihminen tykkää kontroilla ihmisiä. Hän nuorempi poika
      on samanlainen, hakee julkisuutta yms. rehellinen työ
      ei taida kiinnostaa. Nykyään tapaan lastani, Jos ex ei estä.
      Onneksi on lapsen oikeus tavata isäänsä.
      Ex:llä uusi reppana suomi-poika, noh 50
      Elämä jatkuu kaikesta huolimatta, valheella on lyhyet jäljet!!!

• puulla päähän lyöty

Tuosta käyttäytymisestä voi jotehdä tiettyjä johtopäätöksiä narsismiin liittyen.
        Narskuista on mahdoton päästä eroon normaalilla tavalla.
        Ne kyllä pyrkii tuohamaan kohteensa keinolla millä hyvänsä.
        Jos on lapsia, asia on todella vaikea. Ja se on se juju että narsku ei paljasta uhrilleen korttejaan ennenkuin on saanut tämän koukkuun. Esittää sitä ihanneihmistä uhrilleen ja saa tämän avioliitton, hankkimaan lapsia ja ottamaan yhteistä asuntolainaa ja sitten se helvetti pääsee irti kun uhrin kädet on sidottu.
        Sitä on kenenkään mahdoton tietää etukäteen, jos ei ole tiedossa aikaisempaa elämänhistoriaa, ja niin että se on muiden kertomaa eikä narsistin itsensä.
        Ja valehtelu jatkuu uudelle uhrille. Tällaista tämä taitaa nykypäivänä olla tämä meininki ylipäätään.

• minni36

narsistia ei välttämättä kaveripiirissä edes huomaa. Monesti selallaisen kanssa kun aloittaa seurustelun on hän aluksi unelma puoliso, mutta kun aikaa on mennyt pidemmälle ja on aloitettu yhteinen elämä alkaa perhe helvetti. raivokohtauksia,mykkäköulua,lähdetään kotoa pois kertomatta minne,uhkaillaan,syyllistetään,vääristellään, on ehkä fyysistä väkivaltaa ja sillä uhkailua,läheisten uhkailua. Läheiset eivät huomaa hänessä mitään vikaa koska hän osaa roolinsa kodin ulkopuolella hyvin. Narsistin puolison elämän halu kuihtuu, eikä hän jaksa huolehia itsestään. Iloisesta ihmisestä tulee sisäänpäin kääntynyt syrjääntynyt itsekseen itkeskelevä ihminen. Asia on vaikea josta on hankala puhua muille ja koska narsisti on eristänyt puolisonsa läheisistään on se aina vaan vaikeampaa. Jos puoliso yrittää erota narsisti osaa kyllä temput millä saa puolison pidettyä otteessaan.

• Ilotonta menoa

Kuin omasta elämästäni, täysin . Olen itse tilanteessa josta en tunnu osaavan lähteä. Ihmetelly miten ennen niin itseään kunnioittavasta vahvasta immeisestä tuli tälläinen reppana... Surullista! Voimia kaikille samassa p****ssa rypeville,ponnistella ja jaksaa lähteä. Rakkaudesta nuo immeiset mitään tiedä, halu hallita toista ja saada toinen tuntemaan itsensä mitättömäksi... sen ne osaavat.

• stressattu

raivokohtauksia,mykkäköulua,lähdetään kotoa pois kertomatta minne,uhkaillaan,syyllistetään,vääristellään, on ehkä fyysistä väkivaltaa ja sillä uhkailua,läheisten uhkailua.

Minni36, otin irralleen kirjoittamasi kuvauksen, joka mielestäsi sopii narsistiin. Sama kuvaus sopii myös vain pettäjään, eikä tarvitse olla narsisti. Heti, kun pettäminen loppuu, niin loppuu kuvatunlainen käytös.

Oikeastaan sama tilanne on silloin, kun petetyssä syntyy vainoharhainen mustasukkaisuus sen pettämisen tuloksena. Ilmiö, jota ei ole normaalisti ja sekin loppuu, kun uskottomuus loppuu.

Stressitilanteissa ihminen saattaa käyttäytyä kuin nurkkaan ajettu eläin tai saattaa menettää mielenterveytensä. Tietynlainen stressi provosoi tietynlaisen käyttäytymisen. Ollakseen oikea narsisti, täytyy olla narsisti koko ajan, alusta loppuun. Narsisti siis on narsisti kaikkien naistensa kanssa, eikö? Kaikkien hänen naistensa tulee itkeskellä ja nyyhkyttää, valittaa kaikesta, jos olisi kyseessä oikea narsisti?

• Anna itsellesi hetki
        Ilotonta menoa kirjoitti:

Kuin omasta elämästäni, täysin . Olen itse tilanteessa josta en tunnu osaavan lähteä. Ihmetelly miten ennen niin itseään kunnioittavasta vahvasta immeisestä tuli tälläinen reppana... Surullista! Voimia kaikille samassa p****ssa rypeville,ponnistella ja jaksaa lähteä. Rakkaudesta nuo immeiset mitään tiedä, halu hallita toista ja saada toinen tuntemaan itsensä mitättömäksi... sen ne osaavat.

"Olen itse tilanteessa josta en tunnu osaavan lähteä. Ihmetelly miten ennen niin itseään kunnioittavasta vahvasta immeisestä tuli tälläinen reppana... Surullista! "

Anna itsellesi hetki aikaa. Ajattele, kuka olit ennen alistajaasi. Ajattele, millainen olit. Ajattele, mitä haluaisit kaikkein eniten maailmassa (unohda alistajasi täydellisesti hetkeksi).

Ajattele, mitä mahdollisuuksia sinulla olisi, jos sinulla ei olisi alistajaa. Tee suunnitelma omaksi hyväksesi, jota alat toteuttaa. Alku on kaikkein tärkein. Toteuta suunnitelmaasi siitä huolimatta, jatkaako alistaja elämässäsi vai ei.

Itse tein vuosia sitten tällaisen suunnitelman itselleni. Nyt en ole tahtonut tavata narsistia enää moneen kuukauteen. Suunnitelmani toteutan, vaikka minua piirittäisi kymmenen narsistia. Enää en alistu mihinkään mitä en itse halua. Jos tahdon seksiä narsistin kanssa, niin harrastan sitten seksiä hänen kanssaan, mutta suunnitelmiani se ei peruuta.

Ihan kivasti menee nyt jo ja olen kehittänyt itseäni harrastusten parissa ja monin tavoin. Eli hyvin menee. Samanlaisesti tunsin vuosia sitten kuin sinäkin. Ihmettelin, minne olin kadottanut itseni. -Voimia sinulle.

• elämä kantaa
        Ilotonta menoa kirjoitti:

Hei ilotonta menoa. Lähde pois. Aloita asunnon etsiminen, Ym. Pikkuhiljaa ja tietenkin salassa. Itse muutin juuri pois ja nyt ensimmäinen viikonloppu uudessa\omassa kodissa :) raskasta on, mutta nyt saan hengittää. Nyt narskuni on hyvin pahoillaan kaikesta tapahtuneesta, kummallista kun aikaisemmin kaikki syy oli minussa. Itsestäni tuli muita karttava, kaupassa oli lähellä etten saanut paniikkikohtausta, jne. Ei ikänä enään tämmöistä elämää.

• Mikäli hän on
        elämä kantaa kirjoitti:

Hei ilotonta menoa. Lähde pois. Aloita asunnon etsiminen, Ym. Pikkuhiljaa ja tietenkin salassa. Itse muutin juuri pois ja nyt ensimmäinen viikonloppu uudessa\omassa kodissa :) raskasta on, mutta nyt saan hengittää. Nyt narskuni on hyvin pahoillaan kaikesta tapahtuneesta, kummallista kun aikaisemmin kaikki syy oli minussa. Itsestäni tuli muita karttava, kaupassa oli lähellä etten saanut paniikkikohtausta, jne. Ei ikänä enään tämmöistä elämää.

" Nyt narskuni on hyvin pahoillaan kaikesta tapahtuneesta, "

Mikäli hän on oikea narsisti, hän on pahoillaan ainoastaan siitä, että hän ei voi enää käyttää sinua hyväkseen.

• uhri1

minni36, puhut asiaa. Juuri noin se menee..nim. kokemusta on, elän juuri tuon kaltaisessa suhteessa... todellakin kaikki voimat pois ei jaksa edes lähteä suhteesta. narsisti jatkaa tuhojaaan..

• zombi13

Mulla taas pakko avautua tänne, koska muille en voi ja parasystävänikin on päättänyt kääntää selkänsä, varsinkin tätä asiaa kertoessani py:ni ei sanonut sanaakaan vaan oli hiljaa ja vaihtoi puheen aiheen. Kenellekkään perheessäni en voi kertoa, koska hän kuuluu perheeseeni.
      Lähdin juuri viimeisen yhteenoton jälkeen, jossa sain kuulla ainakin kunniani.
      Pahin muisto oli se kun kävin vähän aikaa sitten itse melko pohjalla ja hän sattui olemaan pahimpaan aikaan läsnä ja jolloin tämä kaikki vasta alkoi näkymään päällepäin. Sairasta miten joku voi vielä sen jälkeen kun näkee, että toinen on maassa niin polkemaan tätä vielä enemmän maan rakoon. Se oli varmaan julminta mitä minulle on ikinä tehty. Tätä jatkui ja olin jo tullut sokeaksi tälle kohtelulle ja menettänyt luottamukseni, mutta silti jatkoin tämän kestämistä kunnes sain jostakin voimia ja sanoin suoraan, mitä hän oli minulle tehnyt ja miltä hän on saanut oloni tuntumaan. Puhelussa hän ei muistanut sanaakaan mitä hän oli minulle sanonut. Haukkui minut dementikoksi. Samalla paljastaen miten meidän koko suhde oli valetta ja käytti jopa omia sanojani minua itseäni vastaan, samalla kun nöyryytti minua kykenemättömyydestäni ja kääntäen kaiken lopulta omaksi syykseni ja kuinka minä olinkin ollut se joka on ollut kaikkien elämässä taakka. Jos tykkää asua valheessa ja kieroudessa niin mikäs siinä, minä jatkan itseni kokoamista ja yritän unohtaa tapahtuneen ja jatkaa elämääni.

• Ystäväapu ei kanna

Ystäväapu ei kanna narsistiongelmassa. On niin speciaalia, että ystävän tietomäärä ei riitä, eikä ymmärrys, ei missään tapauksessa.

Siksipä minäkin täällä kirjoittelen ja istun koneen ääressä, otan ajan tähän kirjoittelemiseen...

"Kenellekkään perheessäni en voi kertoa, koska hän kuuluu perheeseeni. "

Todella ikävää, tarvitset ulkopuolista apua.

"Jos tykkää asua valheessa ja kieroudessa niin mikäs siinä, minä jatkan itseni kokoamista ja yritän unohtaa tapahtuneen ja jatkaa elämääni. "

Tietysti. On vain vaikeaa, koska kuuluu perheeseen. Voisi kuvitella, että tavalla tai toisella lyö sinua aina, vaikka kuinka kokoat itseäsi...

Narsismiasian voisi jakaa kahtia:

1. Uhri ja uhrin itsetuntemus ja itseluottamus. Ymmärrän, kuka olen ja narsisti on se meistä joka on syvästi sairas.

2. Narsismin tunteminen sairautena. Minkälainen on narsisti, minkälaiset ovat hänen vaikuttimensa ja tomintatapansa.

Täällä palstallakin välillä on jopa väitelty, kumpi on kannattavaa "osaamista". Itsen tunteminen vai narsismin tunteminen.

Minun mielestäni molempi parempi.

• zombi13
        Ystäväapu ei kanna kirjoitti:

Ystäväapu ei kanna narsistiongelmassa. On niin speciaalia, että ystävän tietomäärä ei riitä, eikä ymmärrys, ei missään tapauksessa.

Siksipä minäkin täällä kirjoittelen ja istun koneen ääressä, otan ajan tähän kirjoittelemiseen...

"Kenellekkään perheessäni en voi kertoa, koska hän kuuluu perheeseeni. "

Todella ikävää, tarvitset ulkopuolista apua.

"Jos tykkää asua valheessa ja kieroudessa niin mikäs siinä, minä jatkan itseni kokoamista ja yritän unohtaa tapahtuneen ja jatkaa elämääni. "

Tietysti. On vain vaikeaa, koska kuuluu perheeseen. Voisi kuvitella, että tavalla tai toisella lyö sinua aina, vaikka kuinka kokoat itseäsi...

Narsismiasian voisi jakaa kahtia:

1. Uhri ja uhrin itsetuntemus ja itseluottamus. Ymmärrän, kuka olen ja narsisti on se meistä joka on syvästi sairas.

2. Narsismin tunteminen sairautena. Minkälainen on narsisti, minkälaiset ovat hänen vaikuttimensa ja tomintatapansa.

Täällä palstallakin välillä on jopa väitelty, kumpi on kannattavaa "osaamista". Itsen tunteminen vai narsismin tunteminen.

Minun mielestäni molempi parempi.

Se on kuitenkin jännä tajuta, että miten helvetissä sitä joutui siihen loukkoon, jossa sitä vain kuunteli toista vaikkei vastaukset asioihin olleetkaan niin terveitä. Kyselen siis nyt vain, että miksi pistin itseni tilanteeseen, joka vei minulta viimeisetkin itsetunnot. Olen tässä harrastanut itsetutkiskelua ja päässyt monesti lopputulokseen, että hänen syytöksissään oli todella omaa etua tavoittelevat tarkoitusperät.
        Olen tutkinut myös psykologiaa ja olen todella kiinnostunut aiheesta ja on minusta todella avartavaa.
        En halua vaipua uhrin mentaliteettiin, enkä väitä etten kokenut hetkellisesti niin, mutta haluan vaan löytää itseni tämän jälkeen.
        Onneksi hän asuu eri paikkakunnalla, pelkään kyllä nähdä hänet tämän kaiken jälkeen, mutta en voi tunteilleni häntä kohtaan mitään. Onhan hän perheenjäseneni. Tää aiheuttaa mussa vaa vihaa, ei niinkään häntä kohtaan vaan itseäni..

• valehtelijanilkki

Kun minä valehtelen tänään tuomioistuimelle, se on vain väliaikaista, sillä en valehtele välttämättä huomenna. Jos valehtelen taas ylihuomenna, se on uudemman kerran väliaikaista. Patologisia tapauksia minä osoittelen sormella, jotta ihmiset tunnistaisivat ne oikeat kestonarsistit eivätkä huomaisi minun toimintaani. Minun totuuteni vain muuttuvat hetkestä toiseen, se on väliaikaista.

• narsismista

netistä löytyy runsaasti tietoa narsistisesta persoonallisuushäiriöstä narsistin uhreille tai niille, jotka epäilevät olevansa tekemisissä narsistin kanssa. Harmi vaan, että suurin osa tiedosta on englanniksi, mutta suomeksikin löytyy paljon, esim youtubesta: http://www.youtube.com/watch?v=6froN0KLazY&list=PLvY9XFktPl6h9ETXevMLxPWkFp97oHuOq
      ja täältä: https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/Tietopankki/Diagnoosi-tietohaku/F60-69/F60/Pages/F608.aspx
      ja täältä: http://www.healingeagle.net/Fin/Vaknin/faq58.html
      Jas tietysti narsistin uhrien nettisivuilta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      215
      1449
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1286
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      4
      1088
    4. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      17
      1076
    5. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      928
    6. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      900
    7. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      61
      852
    8. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      840
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      778
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      45
      770
    Aihe